Şimdi Ara

Fiesta mı Corsa mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
14.056
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Maksimum 36 bin TL bütçem var.
    Manuel vites 2010-2012 Fiesta 1.4 titanium dizel ile 2010-2011 Corsa 1.3 enjoy dizel arasında karar verme aşamasındayım. Mevcut 2. el piyasasında bu fiyata az hasarlı maksimum 100.000 km'ye kadar seçenekler mevcut.
    Bu iki model dışında önerileriniz varsa onları da değerlendirmek isterim.
    Kısmetse ilk arabamız olacağından ve yeni evli olduğumuzdan arabanın büyüklüğü, konfor, sürüş performansı pek mühim değil, o yüzden B sınıfı bi araç bizim için yeterli.



  • Corsa d 1.3 75 ps essentia kullanıyorum.
    Memnunum. Yol tutuşu duruşu vs tam parasının arabası. Uzun yola da gidiyorum yeri geliyor sol şeritte 140 la da seyrediyorum ama o hızlarda motor rüzgar lastik vs gürültüler rahatsız ediyor. 100 km yi geçince araç baya ses alıyor. Ama fiestanın da bundan aşağı kalır yanı yoktur sonuçta b sınıfı.
    Geçen depoyu fulledim. 140 km uzun yol gittim gösterge oynamadı bile. Fullediğimde km'yi sıfırlamıştım Şu an çeyrek depo bitmiş durumda ve 350 km gitmişim.
    Baya az yakıyor yani. Nazar değmesin 5 aydır hiç sıkıntı çıkarmadı.
    Vites oranları biraz kısa hemen 5. Vitesse çıkıyorsunuz ama bu dizel olmasından dolayı sanırım.
    Arka baş ve diz mesafesi Polodan çok daha iyi. Poloda başım tavana değiyor ama corsada değmiyor. Polonun arkasında çok darlanıyorum. Arka camları bile neredeyse yarım açılıyor. Corsada arka camlar manuel ama tamamen açılıyor.
    Ses sistemi çok iyi. Yol tutuş olarak şu ana kadar bir Allahhh ölüyorum galiba falan hissetmedim
    Uzun yolda rampaya devirli girerseniz 5. Vitesle bile çıkabilirsiniz ama oldu da yavaşlamak zorunda kaldınız rampada tekrar hızlanmak çok zor. Hele de yüklüysen kağnı gibisin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rena34

    Corsa d 1.3 75 ps essentia kullanıyorum.
    Memnunum. Yol tutuşu duruşu vs tam parasının arabası. Uzun yola da gidiyorum yeri geliyor sol şeritte 140 la da seyrediyorum ama o hızlarda motor rüzgar lastik vs gürültüler rahatsız ediyor. 100 km yi geçince araç baya ses alıyor. Ama fiestanın da bundan aşağı kalır yanı yoktur sonuçta b sınıfı.
    Geçen depoyu fulledim. 140 km uzun yol gittim gösterge oynamadı bile. Fullediğimde km'yi sıfırlamıştım Şu an çeyrek depo bitmiş durumda ve 350 km gitmişim.
    Baya az yakıyor yani. Nazar değmesin 5 aydır hiç sıkıntı çıkarmadı.
    Vites oranları biraz kısa hemen 5. Vitesse çıkıyorsunuz ama bu dizel olmasından dolayı sanırım.
    Arka baş ve diz mesafesi Polodan çok daha iyi. Poloda başım tavana değiyor ama corsada değmiyor. Polonun arkasında çok darlanıyorum. Arka camları bile neredeyse yarım açılıyor. Corsada arka camlar manuel ama tamamen açılıyor.
    Ses sistemi çok iyi. Yol tutuş olarak şu ana kadar bir Allahhh ölüyorum galiba falan hissetmedim
    Uzun yolda rampaya devirli girerseniz 5. Vitesle bile çıkabilirsiniz ama oldu da yavaşlamak zorunda kaldınız rampada tekrar hızlanmak çok zor. Hele de yüklüysen kağnı gibisin



    Ben de 1.3 75 beygir enjoy kullanıcısıyım.

    Dediklerinize katılıyorum. Eklemek istediğim birkaç şey var.

    Benim aracım euro 5 motorlu. Euro 5 olanlarda vites oranları daha uzun tutulmuş. Örneğin euro 4 ler 5. vites 3000 devirde 125 yaparken euro 5 ler 145 yapıyor.

    Sürüşü fiesta kadar keyifli değil ancak iç hacmi daha geniş ve daha rahat bir araba. Özellikle bu sınıfta bir çok aracın arkası rahatsızdır corsada öndeki konforla arkadaki aynıdır.

    Sonuç olarak corsayı öneririm.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaymaklıLokum

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rena34

    Corsa d 1.3 75 ps essentia kullanıyorum.
    Memnunum. Yol tutuşu duruşu vs tam parasının arabası. Uzun yola da gidiyorum yeri geliyor sol şeritte 140 la da seyrediyorum ama o hızlarda motor rüzgar lastik vs gürültüler rahatsız ediyor. 100 km yi geçince araç baya ses alıyor. Ama fiestanın da bundan aşağı kalır yanı yoktur sonuçta b sınıfı.
    Geçen depoyu fulledim. 140 km uzun yol gittim gösterge oynamadı bile. Fullediğimde km'yi sıfırlamıştım Şu an çeyrek depo bitmiş durumda ve 350 km gitmişim.
    Baya az yakıyor yani. Nazar değmesin 5 aydır hiç sıkıntı çıkarmadı.
    Vites oranları biraz kısa hemen 5. Vitesse çıkıyorsunuz ama bu dizel olmasından dolayı sanırım.
    Arka baş ve diz mesafesi Polodan çok daha iyi. Poloda başım tavana değiyor ama corsada değmiyor. Polonun arkasında çok darlanıyorum. Arka camları bile neredeyse yarım açılıyor. Corsada arka camlar manuel ama tamamen açılıyor.
    Ses sistemi çok iyi. Yol tutuş olarak şu ana kadar bir Allahhh ölüyorum galiba falan hissetmedim
    Uzun yolda rampaya devirli girerseniz 5. Vitesle bile çıkabilirsiniz ama oldu da yavaşlamak zorunda kaldınız rampada tekrar hızlanmak çok zor. Hele de yüklüysen kağnı gibisin



    Ben de 1.3 75 beygir enjoy kullanıcısıyım.

    Dediklerinize katılıyorum. Eklemek istediğim birkaç şey var.

    Benim aracım euro 5 motorlu. Euro 5 olanlarda vites oranları daha uzun tutulmuş. Örneğin euro 4 ler 5. vites 3000 devirde 125 yaparken euro 5 ler 145 yapıyor.

    Sürüşü fiesta kadar keyifli değil ancak iç hacmi daha geniş ve daha rahat bir araba. Özellikle bu sınıfta bir çok aracın arkası rahatsızdır corsada öndeki konforla arkadaki aynıdır.

    Sonuç olarak corsayı öneririm.

    Hocam benimki de 2013 model yani Euro5
    Bana kısa geliyor vites oranları elim hep viteste tak tak hemen 4 ü 5 i buluyorum.
    Ama az yakması için bu şart galiba
    Bir de şunu demeyi unutmuşum
    Klima açıkken dur kalk çok sıkıntı. Ben stop ettiriyorum hep.
    Aslında bu kasanın 90 ps ilk bir modeli var ecoflex sanırım. Arkadaşa onu da tavsiye ederim daha rahat bir araç olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ikisinide kullanıp test etmiş biri olarak ben fiestayı öneririm yakıt konusunda hemen hemen aynılar.ama sürüş zevki olarak fiesta daha cok hosuma gitmişti
  • İkisi de harika arabalar, hele de benim gibi gençler için. Şimdi corsanın daha geniş ve colt, jazz kadar olmasa da biraz küçük mpv gibi hissettiren bir ön kokpiti ve oturuş pozisyonu var. Arka koltukları da baya geniştir. Fiesta ise daha küçük ve sportif hissettiriyor. Günlük kullanımda karakter farkları var ama abartı değil. Corsa biraz daha konforlu, Fiesta biraz daha heyecanlı hissettiriyor. Uzun yoldaki kararlılıkları, yoltutuşları benzer ikisi de çoğu c sınıfı araçtan daha iyi bu konuda. Fiestayı şehir içinde zorlayamadığım için o konuda yorum yapamam ama daha iyi olduğu aşikar. Motorlar konusuna gelirsek benim sürdüğüm corsa 1.4dü ama 1.3 dizelini başarısı herkesce biliniyor ve fordun 1.4 dizelinden daha güçlü bir motor. Sonuç olarak eğer biraz daha konforlu, geniş, daha güçlü bir araba istiyorsan corsa; daha zevkli, ufak, göreceli daha güzel görünen bir araba istiyorsan Fiesta. İkisi de çok güzel arabalar, hangisini alırsan al üzmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ysnsln

    ikisinide kullanıp test etmiş biri olarak ben fiestayı öneririm yakıt konusunda hemen hemen aynılar.ama sürüş zevki olarak fiesta daha cok hosuma gitmişti

    Hocam malum herkesin dilinde fordlar süper yol tutar vs lafları var. Tamam eyvallah doğru yanlış bilemem ama opelin de bir çok modelinde sert süspansiyon dolayısıyla iyi yol tutuş var. Bu astra g de de böyle astra h de de corsa d de. Yani ford iyi yol tutabilir ama corsa yabana atılacak kadar kötü bir yol tutuşa sahip değil bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Corsa'nın sadece 2011'de 111.yıla özel çıkardığı seri, enjoy donanım 90ps ve 6 vites galiba. Onun haricinde var mı bilmiyorum. Ön konsol da diğer modellere göre daha şık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rena34


    quote:

    Orijinalden alıntı: KaymaklıLokum

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rena34

    Corsa d 1.3 75 ps essentia kullanıyorum.
    Memnunum. Yol tutuşu duruşu vs tam parasının arabası. Uzun yola da gidiyorum yeri geliyor sol şeritte 140 la da seyrediyorum ama o hızlarda motor rüzgar lastik vs gürültüler rahatsız ediyor. 100 km yi geçince araç baya ses alıyor. Ama fiestanın da bundan aşağı kalır yanı yoktur sonuçta b sınıfı.
    Geçen depoyu fulledim. 140 km uzun yol gittim gösterge oynamadı bile. Fullediğimde km'yi sıfırlamıştım Şu an çeyrek depo bitmiş durumda ve 350 km gitmişim.
    Baya az yakıyor yani. Nazar değmesin 5 aydır hiç sıkıntı çıkarmadı.
    Vites oranları biraz kısa hemen 5. Vitesse çıkıyorsunuz ama bu dizel olmasından dolayı sanırım.
    Arka baş ve diz mesafesi Polodan çok daha iyi. Poloda başım tavana değiyor ama corsada değmiyor. Polonun arkasında çok darlanıyorum. Arka camları bile neredeyse yarım açılıyor. Corsada arka camlar manuel ama tamamen açılıyor.
    Ses sistemi çok iyi. Yol tutuş olarak şu ana kadar bir Allahhh ölüyorum galiba falan hissetmedim
    Uzun yolda rampaya devirli girerseniz 5. Vitesle bile çıkabilirsiniz ama oldu da yavaşlamak zorunda kaldınız rampada tekrar hızlanmak çok zor. Hele de yüklüysen kağnı gibisin



    Ben de 1.3 75 beygir enjoy kullanıcısıyım.

    Dediklerinize katılıyorum. Eklemek istediğim birkaç şey var.

    Benim aracım euro 5 motorlu. Euro 5 olanlarda vites oranları daha uzun tutulmuş. Örneğin euro 4 ler 5. vites 3000 devirde 125 yaparken euro 5 ler 145 yapıyor.

    Sürüşü fiesta kadar keyifli değil ancak iç hacmi daha geniş ve daha rahat bir araba. Özellikle bu sınıfta bir çok aracın arkası rahatsızdır corsada öndeki konforla arkadaki aynıdır.

    Sonuç olarak corsayı öneririm.

    Hocam benimki de 2013 model yani Euro5
    Bana kısa geliyor vites oranları elim hep viteste tak tak hemen 4 ü 5 i buluyorum.
    Ama az yakması için bu şart galiba
    Bir de şunu demeyi unutmuşum
    Klima açıkken dur kalk çok sıkıntı. Ben stop ettiriyorum hep.
    Aslında bu kasanın 90 ps ilk bir modeli var ecoflex sanırım. Arkadaşa onu da tavsiye ederim daha rahat bir araç olur

    Anladım hocam araç 75 beygir olduğu için daha uzun oranı kaldırmaz diye düşünüyorum ben. 95 beygir olanlar 3000 devirde 155 yapıyor biraz daha uzun tutulmuş.

    Klima konusuna da kesinlikle katılıyorum. Eğer klimayı ben açıyorsam sıkıntı yok her kalkışta daha fazla gaz veriyorum ancak yolcu koltuğunda oturan kişi haber vermeden açarsa araç direk stop ediyor




  • Rena34 kullanıcısına yanıt
    dogrudur opel güzel araba ona lafım yok kullandıgı mjet motoru cok begeniyorum ki benm araçtada mjet motor var beni hiç üzmedi.fordlarda oluşmuş kalıplar var yol tutuşu felan.. bende farkındayım özellikle forumda herkesin dilinde :)
  • fiesta
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaymaklıLokum

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rena34


    quote:

    Orijinalden alıntı: KaymaklıLokum

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rena34

    Corsa d 1.3 75 ps essentia kullanıyorum.
    Memnunum. Yol tutuşu duruşu vs tam parasının arabası. Uzun yola da gidiyorum yeri geliyor sol şeritte 140 la da seyrediyorum ama o hızlarda motor rüzgar lastik vs gürültüler rahatsız ediyor. 100 km yi geçince araç baya ses alıyor. Ama fiestanın da bundan aşağı kalır yanı yoktur sonuçta b sınıfı.
    Geçen depoyu fulledim. 140 km uzun yol gittim gösterge oynamadı bile. Fullediğimde km'yi sıfırlamıştım Şu an çeyrek depo bitmiş durumda ve 350 km gitmişim.
    Baya az yakıyor yani. Nazar değmesin 5 aydır hiç sıkıntı çıkarmadı.
    Vites oranları biraz kısa hemen 5. Vitesse çıkıyorsunuz ama bu dizel olmasından dolayı sanırım.
    Arka baş ve diz mesafesi Polodan çok daha iyi. Poloda başım tavana değiyor ama corsada değmiyor. Polonun arkasında çok darlanıyorum. Arka camları bile neredeyse yarım açılıyor. Corsada arka camlar manuel ama tamamen açılıyor.
    Ses sistemi çok iyi. Yol tutuş olarak şu ana kadar bir Allahhh ölüyorum galiba falan hissetmedim
    Uzun yolda rampaya devirli girerseniz 5. Vitesle bile çıkabilirsiniz ama oldu da yavaşlamak zorunda kaldınız rampada tekrar hızlanmak çok zor. Hele de yüklüysen kağnı gibisin



    Ben de 1.3 75 beygir enjoy kullanıcısıyım.

    Dediklerinize katılıyorum. Eklemek istediğim birkaç şey var.

    Benim aracım euro 5 motorlu. Euro 5 olanlarda vites oranları daha uzun tutulmuş. Örneğin euro 4 ler 5. vites 3000 devirde 125 yaparken euro 5 ler 145 yapıyor.

    Sürüşü fiesta kadar keyifli değil ancak iç hacmi daha geniş ve daha rahat bir araba. Özellikle bu sınıfta bir çok aracın arkası rahatsızdır corsada öndeki konforla arkadaki aynıdır.

    Sonuç olarak corsayı öneririm.

    Hocam benimki de 2013 model yani Euro5
    Bana kısa geliyor vites oranları elim hep viteste tak tak hemen 4 ü 5 i buluyorum.
    Ama az yakması için bu şart galiba
    Bir de şunu demeyi unutmuşum
    Klima açıkken dur kalk çok sıkıntı. Ben stop ettiriyorum hep.
    Aslında bu kasanın 90 ps ilk bir modeli var ecoflex sanırım. Arkadaşa onu da tavsiye ederim daha rahat bir araç olur

    Anladım hocam araç 75 beygir olduğu için daha uzun oranı kaldırmaz diye düşünüyorum ben. 95 beygir olanlar 3000 devirde 155 yapıyor biraz daha uzun tutulmuş.

    Klima konusuna da kesinlikle katılıyorum. Eğer klimayı ben açıyorsam sıkıntı yok her kalkışta daha fazla gaz veriyorum ancak yolcu koltuğunda oturan kişi haber vermeden açarsa araç direk stop ediyor

    aracı ilk aldığımızda uzun yola çıktık. Ankara yönünden istanbula gelirken otoban tıkandı. Dur kalk şeklinde ilerliyoruz. Klima açtım. Ama dalgınım o gün de. Motordan güç alacağı daha fazla gaz vermem gerektiği aklıma gelmedi. Durdum. Önümdeki araba ilerledi. Yol da hafif rampa. Kalkayım dedim hop stop ettirdim. Allah allah bir ter bastı araca mı bir şey oldu düşünceleri bir yandan arkadaki tırın korna sesi bir yandan. Neyse çalıştırdım bir daha stop ettirdim.
    Sonradan kafama dank etti klimanın açık olduğu. Arkamdaki tırda 2 metre gittiği için rahatlamıştır umarım.

    sizin yakıt tüketiminiz nasıl? çeyrek depoyla kaç km gidiyorsunuz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rena34

    quote:

    Orijinalden alıntı: KaymaklıLokum

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rena34


    quote:

    Orijinalden alıntı: KaymaklıLokum

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rena34

    Corsa d 1.3 75 ps essentia kullanıyorum.
    Memnunum. Yol tutuşu duruşu vs tam parasının arabası. Uzun yola da gidiyorum yeri geliyor sol şeritte 140 la da seyrediyorum ama o hızlarda motor rüzgar lastik vs gürültüler rahatsız ediyor. 100 km yi geçince araç baya ses alıyor. Ama fiestanın da bundan aşağı kalır yanı yoktur sonuçta b sınıfı.
    Geçen depoyu fulledim. 140 km uzun yol gittim gösterge oynamadı bile. Fullediğimde km'yi sıfırlamıştım Şu an çeyrek depo bitmiş durumda ve 350 km gitmişim.
    Baya az yakıyor yani. Nazar değmesin 5 aydır hiç sıkıntı çıkarmadı.
    Vites oranları biraz kısa hemen 5. Vitesse çıkıyorsunuz ama bu dizel olmasından dolayı sanırım.
    Arka baş ve diz mesafesi Polodan çok daha iyi. Poloda başım tavana değiyor ama corsada değmiyor. Polonun arkasında çok darlanıyorum. Arka camları bile neredeyse yarım açılıyor. Corsada arka camlar manuel ama tamamen açılıyor.
    Ses sistemi çok iyi. Yol tutuş olarak şu ana kadar bir Allahhh ölüyorum galiba falan hissetmedim
    Uzun yolda rampaya devirli girerseniz 5. Vitesle bile çıkabilirsiniz ama oldu da yavaşlamak zorunda kaldınız rampada tekrar hızlanmak çok zor. Hele de yüklüysen kağnı gibisin



    Ben de 1.3 75 beygir enjoy kullanıcısıyım.

    Dediklerinize katılıyorum. Eklemek istediğim birkaç şey var.

    Benim aracım euro 5 motorlu. Euro 5 olanlarda vites oranları daha uzun tutulmuş. Örneğin euro 4 ler 5. vites 3000 devirde 125 yaparken euro 5 ler 145 yapıyor.

    Sürüşü fiesta kadar keyifli değil ancak iç hacmi daha geniş ve daha rahat bir araba. Özellikle bu sınıfta bir çok aracın arkası rahatsızdır corsada öndeki konforla arkadaki aynıdır.

    Sonuç olarak corsayı öneririm.

    Hocam benimki de 2013 model yani Euro5
    Bana kısa geliyor vites oranları elim hep viteste tak tak hemen 4 ü 5 i buluyorum.
    Ama az yakması için bu şart galiba
    Bir de şunu demeyi unutmuşum
    Klima açıkken dur kalk çok sıkıntı. Ben stop ettiriyorum hep.
    Aslında bu kasanın 90 ps ilk bir modeli var ecoflex sanırım. Arkadaşa onu da tavsiye ederim daha rahat bir araç olur

    Anladım hocam araç 75 beygir olduğu için daha uzun oranı kaldırmaz diye düşünüyorum ben. 95 beygir olanlar 3000 devirde 155 yapıyor biraz daha uzun tutulmuş.

    Klima konusuna da kesinlikle katılıyorum. Eğer klimayı ben açıyorsam sıkıntı yok her kalkışta daha fazla gaz veriyorum ancak yolcu koltuğunda oturan kişi haber vermeden açarsa araç direk stop ediyor

    aracı ilk aldığımızda uzun yola çıktık. Ankara yönünden istanbula gelirken otoban tıkandı. Dur kalk şeklinde ilerliyoruz. Klima açtım. Ama dalgınım o gün de. Motordan güç alacağı daha fazla gaz vermem gerektiği aklıma gelmedi. Durdum. Önümdeki araba ilerledi. Yol da hafif rampa. Kalkayım dedim hop stop ettirdim. Allah allah bir ter bastı araca mı bir şey oldu düşünceleri bir yandan arkadaki tırın korna sesi bir yandan. Neyse çalıştırdım bir daha stop ettirdim.
    Sonradan kafama dank etti klimanın açık olduğu. Arkamdaki tırda 2 metre gittiği için rahatlamıştır umarım.

    sizin yakıt tüketiminiz nasıl? çeyrek depoyla kaç km gidiyorsunuz?

    50 liralık mazotla istanbul şehir içi 250 kilometreyi zorluyorum. Ama partikül filtresi temizlik yaparsa durum değişiyor. Sürekli şehir içi kullanılınca filtre gizli temizlik yapmaya başlıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaymaklıLokum

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rena34

    quote:

    Orijinalden alıntı: KaymaklıLokum

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rena34


    quote:

    Orijinalden alıntı: KaymaklıLokum

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rena34

    Corsa d 1.3 75 ps essentia kullanıyorum.
    Memnunum. Yol tutuşu duruşu vs tam parasının arabası. Uzun yola da gidiyorum yeri geliyor sol şeritte 140 la da seyrediyorum ama o hızlarda motor rüzgar lastik vs gürültüler rahatsız ediyor. 100 km yi geçince araç baya ses alıyor. Ama fiestanın da bundan aşağı kalır yanı yoktur sonuçta b sınıfı.
    Geçen depoyu fulledim. 140 km uzun yol gittim gösterge oynamadı bile. Fullediğimde km'yi sıfırlamıştım Şu an çeyrek depo bitmiş durumda ve 350 km gitmişim.
    Baya az yakıyor yani. Nazar değmesin 5 aydır hiç sıkıntı çıkarmadı.
    Vites oranları biraz kısa hemen 5. Vitesse çıkıyorsunuz ama bu dizel olmasından dolayı sanırım.
    Arka baş ve diz mesafesi Polodan çok daha iyi. Poloda başım tavana değiyor ama corsada değmiyor. Polonun arkasında çok darlanıyorum. Arka camları bile neredeyse yarım açılıyor. Corsada arka camlar manuel ama tamamen açılıyor.
    Ses sistemi çok iyi. Yol tutuş olarak şu ana kadar bir Allahhh ölüyorum galiba falan hissetmedim
    Uzun yolda rampaya devirli girerseniz 5. Vitesle bile çıkabilirsiniz ama oldu da yavaşlamak zorunda kaldınız rampada tekrar hızlanmak çok zor. Hele de yüklüysen kağnı gibisin



    Ben de 1.3 75 beygir enjoy kullanıcısıyım.

    Dediklerinize katılıyorum. Eklemek istediğim birkaç şey var.

    Benim aracım euro 5 motorlu. Euro 5 olanlarda vites oranları daha uzun tutulmuş. Örneğin euro 4 ler 5. vites 3000 devirde 125 yaparken euro 5 ler 145 yapıyor.

    Sürüşü fiesta kadar keyifli değil ancak iç hacmi daha geniş ve daha rahat bir araba. Özellikle bu sınıfta bir çok aracın arkası rahatsızdır corsada öndeki konforla arkadaki aynıdır.

    Sonuç olarak corsayı öneririm.

    Hocam benimki de 2013 model yani Euro5
    Bana kısa geliyor vites oranları elim hep viteste tak tak hemen 4 ü 5 i buluyorum.
    Ama az yakması için bu şart galiba
    Bir de şunu demeyi unutmuşum
    Klima açıkken dur kalk çok sıkıntı. Ben stop ettiriyorum hep.
    Aslında bu kasanın 90 ps ilk bir modeli var ecoflex sanırım. Arkadaşa onu da tavsiye ederim daha rahat bir araç olur

    Anladım hocam araç 75 beygir olduğu için daha uzun oranı kaldırmaz diye düşünüyorum ben. 95 beygir olanlar 3000 devirde 155 yapıyor biraz daha uzun tutulmuş.

    Klima konusuna da kesinlikle katılıyorum. Eğer klimayı ben açıyorsam sıkıntı yok her kalkışta daha fazla gaz veriyorum ancak yolcu koltuğunda oturan kişi haber vermeden açarsa araç direk stop ediyor

    aracı ilk aldığımızda uzun yola çıktık. Ankara yönünden istanbula gelirken otoban tıkandı. Dur kalk şeklinde ilerliyoruz. Klima açtım. Ama dalgınım o gün de. Motordan güç alacağı daha fazla gaz vermem gerektiği aklıma gelmedi. Durdum. Önümdeki araba ilerledi. Yol da hafif rampa. Kalkayım dedim hop stop ettirdim. Allah allah bir ter bastı araca mı bir şey oldu düşünceleri bir yandan arkadaki tırın korna sesi bir yandan. Neyse çalıştırdım bir daha stop ettirdim.
    Sonradan kafama dank etti klimanın açık olduğu. Arkamdaki tırda 2 metre gittiği için rahatlamıştır umarım.

    sizin yakıt tüketiminiz nasıl? çeyrek depoyla kaç km gidiyorsunuz?

    50 liralık mazotla istanbul şehir içi 250 kilometreyi zorluyorum. Ama partikül filtresi temizlik yaparsa durum değişiyor. Sürekli şehir içi kullanılınca filtre gizli temizlik yapmaya başlıyor.

    hocam aracı 5 aydır kullanıyorum. dpf için vs. hiç uyarı ışığı vs. görmedim. dpf temizlerken göstergede bir ışık vs. yanıyor mu? kimisi aracı kapatmayın devirli sürüş yapın falan der demişler ama bunlar ekranı olan araçlar içindir corsanın neresinde yazacak o yazı.




  • 1.3 dizel Corsa motoru 1.3 palio dizel ile aynı motor mu?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: capo di capi

    1.3 dizel Corsa motoru 1.3 palio dizel ile aynı motor mu?

    1.3 cdti ve 1.3 multijet aynı motor
    belki ufak tefek farklılıkları vs vardır ama ben aynı diye biliyorum. gm ve fiat ortaklığı sonucu iki markaya da konuluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rena34

    quote:

    Orijinalden alıntı: KaymaklıLokum

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rena34

    quote:

    Orijinalden alıntı: KaymaklıLokum

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rena34


    quote:

    Orijinalden alıntı: KaymaklıLokum

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rena34

    Corsa d 1.3 75 ps essentia kullanıyorum.
    Memnunum. Yol tutuşu duruşu vs tam parasının arabası. Uzun yola da gidiyorum yeri geliyor sol şeritte 140 la da seyrediyorum ama o hızlarda motor rüzgar lastik vs gürültüler rahatsız ediyor. 100 km yi geçince araç baya ses alıyor. Ama fiestanın da bundan aşağı kalır yanı yoktur sonuçta b sınıfı.
    Geçen depoyu fulledim. 140 km uzun yol gittim gösterge oynamadı bile. Fullediğimde km'yi sıfırlamıştım Şu an çeyrek depo bitmiş durumda ve 350 km gitmişim.
    Baya az yakıyor yani. Nazar değmesin 5 aydır hiç sıkıntı çıkarmadı.
    Vites oranları biraz kısa hemen 5. Vitesse çıkıyorsunuz ama bu dizel olmasından dolayı sanırım.
    Arka baş ve diz mesafesi Polodan çok daha iyi. Poloda başım tavana değiyor ama corsada değmiyor. Polonun arkasında çok darlanıyorum. Arka camları bile neredeyse yarım açılıyor. Corsada arka camlar manuel ama tamamen açılıyor.
    Ses sistemi çok iyi. Yol tutuş olarak şu ana kadar bir Allahhh ölüyorum galiba falan hissetmedim
    Uzun yolda rampaya devirli girerseniz 5. Vitesle bile çıkabilirsiniz ama oldu da yavaşlamak zorunda kaldınız rampada tekrar hızlanmak çok zor. Hele de yüklüysen kağnı gibisin



    Ben de 1.3 75 beygir enjoy kullanıcısıyım.

    Dediklerinize katılıyorum. Eklemek istediğim birkaç şey var.

    Benim aracım euro 5 motorlu. Euro 5 olanlarda vites oranları daha uzun tutulmuş. Örneğin euro 4 ler 5. vites 3000 devirde 125 yaparken euro 5 ler 145 yapıyor.

    Sürüşü fiesta kadar keyifli değil ancak iç hacmi daha geniş ve daha rahat bir araba. Özellikle bu sınıfta bir çok aracın arkası rahatsızdır corsada öndeki konforla arkadaki aynıdır.

    Sonuç olarak corsayı öneririm.

    Hocam benimki de 2013 model yani Euro5
    Bana kısa geliyor vites oranları elim hep viteste tak tak hemen 4 ü 5 i buluyorum.
    Ama az yakması için bu şart galiba
    Bir de şunu demeyi unutmuşum
    Klima açıkken dur kalk çok sıkıntı. Ben stop ettiriyorum hep.
    Aslında bu kasanın 90 ps ilk bir modeli var ecoflex sanırım. Arkadaşa onu da tavsiye ederim daha rahat bir araç olur

    Anladım hocam araç 75 beygir olduğu için daha uzun oranı kaldırmaz diye düşünüyorum ben. 95 beygir olanlar 3000 devirde 155 yapıyor biraz daha uzun tutulmuş.

    Klima konusuna da kesinlikle katılıyorum. Eğer klimayı ben açıyorsam sıkıntı yok her kalkışta daha fazla gaz veriyorum ancak yolcu koltuğunda oturan kişi haber vermeden açarsa araç direk stop ediyor

    aracı ilk aldığımızda uzun yola çıktık. Ankara yönünden istanbula gelirken otoban tıkandı. Dur kalk şeklinde ilerliyoruz. Klima açtım. Ama dalgınım o gün de. Motordan güç alacağı daha fazla gaz vermem gerektiği aklıma gelmedi. Durdum. Önümdeki araba ilerledi. Yol da hafif rampa. Kalkayım dedim hop stop ettirdim. Allah allah bir ter bastı araca mı bir şey oldu düşünceleri bir yandan arkadaki tırın korna sesi bir yandan. Neyse çalıştırdım bir daha stop ettirdim.
    Sonradan kafama dank etti klimanın açık olduğu. Arkamdaki tırda 2 metre gittiği için rahatlamıştır umarım.

    sizin yakıt tüketiminiz nasıl? çeyrek depoyla kaç km gidiyorsunuz?

    50 liralık mazotla istanbul şehir içi 250 kilometreyi zorluyorum. Ama partikül filtresi temizlik yaparsa durum değişiyor. Sürekli şehir içi kullanılınca filtre gizli temizlik yapmaya başlıyor.

    hocam aracı 5 aydır kullanıyorum. dpf için vs. hiç uyarı ışığı vs. görmedim. dpf temizlerken göstergede bir ışık vs. yanıyor mu? kimisi aracı kapatmayın devirli sürüş yapın falan der demişler ama bunlar ekranı olan araçlar içindir corsanın neresinde yazacak o yazı.

    Bildiğim kadarıyla dpfnin 3 aşaması var.

    İlk aşama motor ısındığında kendiliğinden gerçekleşir. Egzoz gazından gelen yüksek ısı filtredeki partikülleri yakar. Eğer araç sürekli kısa mesafede ve düşük devirde kullanılıyorsa bu işlem gerçekleşemez. Filtre belli bir doluluğa ulaşır.

    İkinci aşamada aracın beynine filtredeki doluluğun arttığı mesajı gider. Beyin yani ecu da silindirlere giden yakıt miktarını arttırarak ısının arttırılmasını ve partiküllerin arttırılmasını sağlar. Bu konumda araç kullanıcıya herhangi bir mesaj vermez çünkü filtredeki doluluk tehlikeli oranda değildir. Buna gizli temizlik denir. Bu durumdaki bir aracı anlamanın yolları ise rölantideki tüketimin artması (corsalarda normalde 0.3 litreyken bu durumda 1.5 litre/saat olur) aracın fan açması ve motor sesinin artması denebilir. İlerleyen kilometrelerde filtrenin eskimesiyle birlikte egzosdan beyaz-gri duman atma ve yanık kokusu gelmesi de eklenebilir. Benim aracım daha 50 binde olduğundan temizlik esnasında bile duman atmıyor.

    Üçüncü aşamada ise eğer araç gizli temizliği bile yapamıyorsa ve filtre tehlikeli oranda dolduysa ikinci aşamadakiyle aynı belirtilere ek olarak bu sefer kullanıcıya mesaj verilir. Corsalarda ısıtma bujisi işaretinin sürüş esnasında yanıp sönmesi bu anlama gelir. Başka araçlarda başka işaretler olabilir. Benim aracı 10 bin kilometredir kullanıyorum ve bu süre içinde sadece bir defa o da ben şehir dışındayken babam kullanırken uyarı vermiş. Babam aracı çok sakin kullanır. Bu uyarı çıktığında yapılması gereken aracı 4 ve üstü viteslerde 2500 ve üstü devirde uyarı kaybolana kadar kullanmak. Düşük viteslerde ve rölantide de gaz vererek filtrenin temizlenmesini sağlayabilirsiniz ancak bu pek önerilmez. Motor yük altında kalmayıp yeterli yakıt gönderilmediğinden kısa sürede aynı uyarı tekrar gelir. Motoru kapatmak önerilmez ilerde filtreye ve dolaylı olarak da motora zarar verebilir.

    Ülkemizde 2012 yılından sonra euro 5 motorlar zorunlu hale geldi ve euro 5 motorlarda dpf olmak zorunda. Birçok bahsettiğim markanın temizliği bu şekilde zahmetli olmakla birlikte bazı markalar bazı motorlarında (genelde 2.0 ve üstü motorlar) daha pahalı olan sıvılı sistemleri kullanıyor. Onlarda böyle bir dert yok filtre sürekli rejenerasyon oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rena34

    quote:

    Orijinalden alıntı: capo di capi

    1.3 dizel Corsa motoru 1.3 palio dizel ile aynı motor mu?

    1.3 cdti ve 1.3 multijet aynı motor
    belki ufak tefek farklılıkları vs vardır ama ben aynı diye biliyorum. gm ve fiat ortaklığı sonucu iki markaya da konuluyor.

    Motor bloğu, silindirler gibi temel parçalar tamamen aynı. Enjektörler, ateşleme sistemleri ve turbolar farklı olabiliyor. Örneğin fiat delphi enjektör kullanırken opel bosch kullanıyor. Ayrıca şirket aracı olarak fiorino (1.3 euro 5 75 beygir 190 nm) şahsi olarak da da corsa (1.3 euro 5 75 beygir 190 nm) kullanan biri olarak cdti motorun alt devirlerdeki çekişi ve gaz tepkisi multijet motora göre daha iyi. Orta ve üst devirlerde belirgin bir fark yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaymaklıLokum

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rena34

    quote:

    Orijinalden alıntı: KaymaklıLokum

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rena34

    quote:

    Orijinalden alıntı: KaymaklıLokum

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rena34


    quote:

    Orijinalden alıntı: KaymaklıLokum

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rena34

    Corsa d 1.3 75 ps essentia kullanıyorum.
    Memnunum. Yol tutuşu duruşu vs tam parasının arabası. Uzun yola da gidiyorum yeri geliyor sol şeritte 140 la da seyrediyorum ama o hızlarda motor rüzgar lastik vs gürültüler rahatsız ediyor. 100 km yi geçince araç baya ses alıyor. Ama fiestanın da bundan aşağı kalır yanı yoktur sonuçta b sınıfı.
    Geçen depoyu fulledim. 140 km uzun yol gittim gösterge oynamadı bile. Fullediğimde km'yi sıfırlamıştım Şu an çeyrek depo bitmiş durumda ve 350 km gitmişim.
    Baya az yakıyor yani. Nazar değmesin 5 aydır hiç sıkıntı çıkarmadı.
    Vites oranları biraz kısa hemen 5. Vitesse çıkıyorsunuz ama bu dizel olmasından dolayı sanırım.
    Arka baş ve diz mesafesi Polodan çok daha iyi. Poloda başım tavana değiyor ama corsada değmiyor. Polonun arkasında çok darlanıyorum. Arka camları bile neredeyse yarım açılıyor. Corsada arka camlar manuel ama tamamen açılıyor.
    Ses sistemi çok iyi. Yol tutuş olarak şu ana kadar bir Allahhh ölüyorum galiba falan hissetmedim
    Uzun yolda rampaya devirli girerseniz 5. Vitesle bile çıkabilirsiniz ama oldu da yavaşlamak zorunda kaldınız rampada tekrar hızlanmak çok zor. Hele de yüklüysen kağnı gibisin



    Ben de 1.3 75 beygir enjoy kullanıcısıyım.

    Dediklerinize katılıyorum. Eklemek istediğim birkaç şey var.

    Benim aracım euro 5 motorlu. Euro 5 olanlarda vites oranları daha uzun tutulmuş. Örneğin euro 4 ler 5. vites 3000 devirde 125 yaparken euro 5 ler 145 yapıyor.

    Sürüşü fiesta kadar keyifli değil ancak iç hacmi daha geniş ve daha rahat bir araba. Özellikle bu sınıfta bir çok aracın arkası rahatsızdır corsada öndeki konforla arkadaki aynıdır.

    Sonuç olarak corsayı öneririm.

    Hocam benimki de 2013 model yani Euro5
    Bana kısa geliyor vites oranları elim hep viteste tak tak hemen 4 ü 5 i buluyorum.
    Ama az yakması için bu şart galiba
    Bir de şunu demeyi unutmuşum
    Klima açıkken dur kalk çok sıkıntı. Ben stop ettiriyorum hep.
    Aslında bu kasanın 90 ps ilk bir modeli var ecoflex sanırım. Arkadaşa onu da tavsiye ederim daha rahat bir araç olur

    Anladım hocam araç 75 beygir olduğu için daha uzun oranı kaldırmaz diye düşünüyorum ben. 95 beygir olanlar 3000 devirde 155 yapıyor biraz daha uzun tutulmuş.

    Klima konusuna da kesinlikle katılıyorum. Eğer klimayı ben açıyorsam sıkıntı yok her kalkışta daha fazla gaz veriyorum ancak yolcu koltuğunda oturan kişi haber vermeden açarsa araç direk stop ediyor

    aracı ilk aldığımızda uzun yola çıktık. Ankara yönünden istanbula gelirken otoban tıkandı. Dur kalk şeklinde ilerliyoruz. Klima açtım. Ama dalgınım o gün de. Motordan güç alacağı daha fazla gaz vermem gerektiği aklıma gelmedi. Durdum. Önümdeki araba ilerledi. Yol da hafif rampa. Kalkayım dedim hop stop ettirdim. Allah allah bir ter bastı araca mı bir şey oldu düşünceleri bir yandan arkadaki tırın korna sesi bir yandan. Neyse çalıştırdım bir daha stop ettirdim.
    Sonradan kafama dank etti klimanın açık olduğu. Arkamdaki tırda 2 metre gittiği için rahatlamıştır umarım.

    sizin yakıt tüketiminiz nasıl? çeyrek depoyla kaç km gidiyorsunuz?

    50 liralık mazotla istanbul şehir içi 250 kilometreyi zorluyorum. Ama partikül filtresi temizlik yaparsa durum değişiyor. Sürekli şehir içi kullanılınca filtre gizli temizlik yapmaya başlıyor.

    hocam aracı 5 aydır kullanıyorum. dpf için vs. hiç uyarı ışığı vs. görmedim. dpf temizlerken göstergede bir ışık vs. yanıyor mu? kimisi aracı kapatmayın devirli sürüş yapın falan der demişler ama bunlar ekranı olan araçlar içindir corsanın neresinde yazacak o yazı.

    Bildiğim kadarıyla dpfnin 3 aşaması var.

    İlk aşama motor ısındığında kendiliğinden gerçekleşir. Egzoz gazından gelen yüksek ısı filtredeki partikülleri yakar. Eğer araç sürekli kısa mesafede ve düşük devirde kullanılıyorsa bu işlem gerçekleşemez. Filtre belli bir doluluğa ulaşır.

    İkinci aşamada aracın beynine filtredeki doluluğun arttığı mesajı gider. Beyin yani ecu da silindirlere giden yakıt miktarını arttırarak ısının arttırılmasını ve partiküllerin arttırılmasını sağlar. Bu konumda araç kullanıcıya herhangi bir mesaj vermez çünkü filtredeki doluluk tehlikeli oranda değildir. Buna gizli temizlik denir. Bu durumdaki bir aracı anlamanın yolları ise rölantideki tüketimin artması (corsalarda normalde 0.3 litreyken bu durumda 1.5 litre/saat olur) aracın fan açması ve motor sesinin artması denebilir. İlerleyen kilometrelerde filtrenin eskimesiyle birlikte egzosdan beyaz-gri duman atma ve yanık kokusu gelmesi de eklenebilir. Benim aracım daha 50 binde olduğundan temizlik esnasında bile duman atmıyor.

    Üçüncü aşamada ise eğer araç gizli temizliği bile yapamıyorsa ve filtre tehlikeli oranda dolduysa ikinci aşamadakiyle aynı belirtilere ek olarak bu sefer kullanıcıya mesaj verilir. Corsalarda ısıtma bujisi işaretinin sürüş esnasında yanıp sönmesi bu anlama gelir. Başka araçlarda başka işaretler olabilir. Benim aracı 10 bin kilometredir kullanıyorum ve bu süre içinde sadece bir defa o da ben şehir dışındayken babam kullanırken uyarı vermiş. Babam aracı çok sakin kullanır. Bu uyarı çıktığında yapılması gereken aracı 4 ve üstü viteslerde 2500 ve üstü devirde uyarı kaybolana kadar kullanmak. Düşük viteslerde ve rölantide de gaz vererek filtrenin temizlenmesini sağlayabilirsiniz ancak bu pek önerilmez. Motor yük altında kalmayıp yeterli yakıt gönderilmediğinden kısa sürede aynı uyarı tekrar gelir. Motoru kapatmak önerilmez ilerde filtreye ve dolaylı olarak da motora zarar verebilir.

    Ülkemizde 2012 yılından sonra euro 5 motorlar zorunlu hale geldi ve euro 5 motorlarda dpf olmak zorunda. Birçok bahsettiğim markanın temizliği bu şekilde zahmetli olmakla birlikte bazı markalar bazı motorlarında (genelde 2.0 ve üstü motorlar) daha pahalı olan sıvılı sistemleri kullanıyor. Onlarda böyle bir dert yok filtre sürekli rejenerasyon oluyor.

    bizim araç sık sık uzun yola gidiyor. Kimi zaman ben motor ısınınca 2. viteste bile 3000 deviri görüyorum. Şehir içinde 5. vitese attığımda tır tır tır diye ses geliyor ( sizde de oluyor mu bu? devir çok düşük olduğundan sanırım? Devirin kaçın altına düşmemesi gerekli? ) o zaman 4. vitese çekiyorum ve 2500 devirde falan gidiyorum. Yani zaman zaman devirli kullanıyorum aracı. Şu ana kadar hiç o ışık yanmadı.




  • Corsa sınıfında en ferah hissettiren araç mpv gibi tasarım sayesinde ama yürüyen bir kule gibi yol tutuşu fiestaya göre bariz berbat, ciddi ciddi araç sıkıntılı yani 2008'den sonrakiler esp'li onlardan birini alacaksanız geniş hacim arıyor sportif sürüş ile alakanız yoksa sağdan sakin giderim ani manevralardan falan kaçınırım derseniz corsa. Fiesta da sınıfının en dar hacmi olsa gerek içi kabir gibi ama malzeme bariz corsa'ya göre iyi hatta belki biraz c segmenti gibi hissettiriyor bile denebilir, yol tutuş sınıfında Polo ile liderliğe oynar, ani manevralarda daha iyi bir araç istifini bozma meyili daha az hiç değilse.
    Hacim önemli değil demişsiniz bence sizin aracınız fiesta olmalı, hiç değilse sürüş güvenliği bariz corsaya göre daha iyi.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.