Şimdi Ara

VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
86
Cevap
7
Favori
14.479
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yıl oldu 2016 , ikinci el araçların ve sıfır araçların fiyatları aldı başını gidiyor.

    2007'de aldığım 75PS Connect , 2012'de aldığım 2005 Model Ford Fusion'dan sonraki deneyimlerim ile yorumluyorum.

    - 2000 Model 1.6 16V Opel Astra Comfort kullandım. Araç kırmızı renkti ve 12 yıl eski olmasına rağmen tasarımı da dikkat çekiciliği de aşağıda kalan bir araç olmadı. LPG'de kullanmama rağmen , bir o kadar benzin tüketmesi sıkıntıydı. LPG'te tam uyum sağlayamadığını söyleyebilirim. Yoldaki sessizliği , yol tutuşu da üst düzeyde bir araçtı. Asfalt sesini geçiren bir araç olmadı ve yolculuklarda rahatsız etmedi.

    VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR

    - 2005 Model Fiat Maria kullandım sonrasında , Fiat'ın şuan ki Linea araçlarından çok çok daha kaliteli olduğunu söyleyebilirim. Taksi aracı yada şirket aracından çok İtalyan kalitesini yansıtmış bir araba olmuş. Yol tutuşu sessizliği ve seriliği ile. 103HP diye hatırlıyorum o motoru

    - 2003 Passat 1.8T Aracım vardı , Otomatik Vites araçta ne yol tutuş olarak , ne de yalıtım problemleri yaşadım. LPG'li bir araçtı , sahibi bu araçla arazi yaptığından biraz metal ve mekanik yorgunlukları vardı ama ona rağmen gerçekten mükemmel bir araç olduğunu düşünüyorum. 165 HP olmasından dolayı , performans sıkıntısı da yaşatmadı. Kullandığım araçlar arasında İlk 2'ye girer. Yaşına göre durumuna da düşünürsek.

    VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR

    Daha sonrasında ;

    - 2010 Model Ford Connect aldım , yazlığa eşya taşımak ve üstünde kano taşıyabilmek için. Araç 1.9 110 GLX modeliydi, ticari klasmanında en dolu modeli Ford Connect'n. Araçta yalıtım sıfır olunca, yazlığın yolları bozuk olunca aracı değiştirmek zorunda kaldım. (Fakat bu sert araba , her türlü işin altından kalktı. Turbo Borusu patladı ona rağmen 250 km gidip gelebildim o halde . Basınçlı hava borusunu değiştirince problem de kalmadı . Parça fiyatları vs. de uygundu )

    VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR

    Şuan Volkswagen Bora 2001 - 2005 Arası bakıyorum , manuel araba artık kullanmak gerçekten istemiyorum. Ondan dolayı Bora'nın da otomatiğini düşünüyorum ama 10 - 12 Yıllık bir WW şanzumanı ne durumda olur hiç fikrim yok. Keza arabada kronik bir arızanın da olup olmadığını bilmiyorum

    Diğer düşüncem de S40 1.9 T4 veya 2.0T (Otomatik) , bu araçların kronik sorunu olmadığı yazılmış 200.000 - 300.000 KM arasında bakımlı bir Volvo (Ekspertiz yapılarak alınacak) ne derece de mantıklı olur fikrinizi almak istiyorum. Daha öncesinde 2.0T Volvo kullandım ve rampalarda atikliği , otomatik geçişte hiç farkettirmemesi. Her açısıyla beni büyüledi. Sizce bu iki araç arasından nasıl bir yol izleyeyim

    - 2004 ve üstü Honda Civic 1.6 V-TEC ES modelini listeye koydum. Fiyat aralığı daha fazla oluyor. (2004 Öncesi Sadece önlerde Disk arkalarda kampana var. 2 hava yastığı vs )

    EYLÜL 2016: Volvo S40 2.0T Alınmıştır (132.000'de ilk sahibinden tanıdık bir doktordan aldık.) Araç otomatik , Lpg' yok. 1998 Model fakat 2000 Trafiğe çıkışlı , en dolu donanımlı araç. Şuana kadar servis bakımının olması ve 1000 KM önce tüm ağır bakımlarının yapılması da denk geldi.
    İnceleme olarak : Araçta LPG olmaması, hem avantaj hem dezavantaj. Motorun yorulmaması, kaliteli ve uyumlu bir LPG takma avantajımız var. Fakat 7-12 Litre civarı yakıyor 100km'de Benzin fiyatlarıyla biraz üzebilir.

    Sıfır Goodyear Efficient lastikler var , kaliteli lastik + ağır araba ve mühendislik harikası bir şasi ile yol tutuşu çok mükemmel. Virajlardan önce sol şeritte adam kalmıyor.
    Otomatik vites çok daha başarılı , tepkileri , hızlanmaları , Sport modu .İleride sıkıntı çıkaracağını sanmıyorum.

    Deri koltuklar , sırt ayarlaması ile harika konfor sunuyor.
    Yalıtım olarak yol sesi almıyor denebilir fakat 2 Litrelik motorun homurdaması oluyor , radyoyu açmazsanız ve biraz dikkat ederseniz duyabiliyorsunuz. Radyosu da başarılı fakat Aux girişi vs. olmadığından şuanlık Radyoda çekim kalitesine bağlı olarak, kaliteyi tam dinleyemiyorsunuz.

    Araçta bir sürü güvenlik önlemi var , virajlarda emniyet kemerinin kendini kitlemesi insanı güvende hissettiriyor.
    Fotoğraflarını yükleyeceğim daha sonra fakat düşük km'de bulursanız keyfi bambaşka

    Benzin de aracın yürüyüşü


    VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR

    VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR

    VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR

    VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR

    VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR

    VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR

    VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR

    Ön Lip , yan lip vs. hepsini kendimiz boyadık. Temiz çalıştık ve sonuç güzel oldu. Akçalı sprey boya ve zımpara ile.

    VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR

    Ön Lip Boyanmadan Önce

    VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR

    Ön Lip Boyadıktan Sonra

    VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR

    Siyah Plastik parçaların boyanmasından sonra bu da , aracın bagaj hacmi baya büyük. Tasarımından az çok anlayabilirsiniz.

    CANON 700D-70MM ile çektiğim, efektsiz resimler..


    VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR

    VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR

    VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR

    VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR

    VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR

    VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR

    İsveç'ten gelen S40 T4 Rüzgarlığı Montaj, Boya Aşamaları




    Plakalarım değişti, yedek su depom değişti ( 20.02.2021) Plakaları internetten sipariş ettim, Dayson ile yapıştırdım daha da güzel oldu. Stop ampüllerimden biri ölmüştü. Osram'ın iki adetini taktık harika oldu.

    VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR

    VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR

    VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR





    -Aracın Ses sistemini de çekmiş oldum , acele video bir ara düzeltirim.

    Sol şeritten giderken , selektör vermeden insanlar sağ şerite atıyor kendini. Kimseyi de taciz ederek kullanmıyoruz, ona rağmen.

    Benzinliklerde dururken; D Segmenti araç sahipleri falan gelip soru soruyorlar. Satılık mı , memnun musunuz gibisinden. Gerçekten çok rahat , çok güçlü bir araba verilen parayı her türlü hakkediyor.

    Araç için yapılacaklar ve yapılanlar olarak liste hazırladım;

    Araç geldiğinde , kozmetik olarak leş gibiydi. Boyanın üstünde katman çamur olmuştu. 3-4 Defa Yıkandı, orjinal boyaya ulaşıldı.

    -Belco Cila kullandım ve memnun kaldım. 3-4 defa , her tarafa cila çekildi. Araç parıl parıl parlıyor, kapı aralarına dahi cila çektik. (Kendi evinizde , kendiniz yapın. Maliyeti sadece malzeme parası oluyor ve içinize siniyor.)

    -Aracın içine süpürge tuttuk , paspasları yıkadık. Sildik temizledik, sonra deri koruyucu ve besleyici spreyler ile temizledik. Hem güzel kokuyor , hem parlıyor. Hemde sağlıklı tutuyor deriyi.

    -1000KM önce yağ değişimi olmuş ama uzun süre bekleyen yağ , işlevini kaybediyor. Yarı sentetik Castrol yağ koyduk.

    -Kaporta dükkanı olan yakın arkadaşıma gösterdim aracı , tamamen orjinal olduğunu söyledi. Zaten her yerinde "Volvo" yazıyor orjinal parçaların.

    -Müzik sistemi genel olarak iyi Araç içinde dağılımı çok güzel, radyoyu açınca da arabanın anteninin çıkması bana göre çok hava katıyor. (Aracınız koyu renkliyse , krom. Açık renkliyse , mat siyah anten.)

    - AUX girişi , Flashbellek vs. takmak için orijinalliğini bozmam gerekiyordu. Bende internetten çakmaklığa takılan "G7" Bluetooth cihazı aldım. Radyo frekansı olarak ayarlıyorsunuz. Daha deneyemedim , Pazar akşamı bakacağım. Fakat böylelikle istediğim şarkıyı dinleyebileceğim , orjinalliği de bozmayacağım. Eski araçlar için düşünülebilir.

    Yakıt olarak 7-8 Litre yakıyor şehirler arası ve çok basılmadığında. Aklımda OBII Portuna bağlanabilen "AKILLI LPG"'lerden taktırmak var. Marka olarakda Prins, Zavolli ve BRC var. Zavolli fiyat olarak uygun, onu düşünüyorum . (AKILLI LPG'LER ARACIN BEYNİ İLE HABERLEŞİP ONA GÖRE YAKIT VE HAVA KARIŞIMI AYARLIYOR , BÖYLELİKLE DE PERFORMANSTAN ÇOK ÖDÜN VERMİYORSUNUZ.)

    Genel olarak memnunum. Benzin fiyatları maalesef çok pahalı olduğundan da hakkını veremiyoruz aracın.

    2. PART

    Aracı üniversiteye giderken aktif günlük kullanıyorum şu aralar 4 yılda toplam 16.000KM yaptık.

    Castrol 10-40W Magnatec ve Bosch yağ filtresi ile 2 kez değişim yapıldı.

    Araç geç marş alıyordu, kronik benzin geri dönüş valfi sorunu onu yaptırdım. 350 TL maliyet. Orijinal çıkma parça ve işçilik.

    Az kullanıyoruz diye 2 kez akü bitirdik, gittim yine sıfır akü aldım. 350 TL maliyet.

    Radyoya AUX Bağlantısı yaptım kasetle , Aux ucuna da BT modülü takıp çakmaklıktan şarj alıyorum. Gayet keyifli, güzel oldu. Ses kalitesinde düşme var, orijinal radyoya AUX yaptırmanın yolları var ama zamanım maalesef olmadı. 100TL Maliyet.

    2 Numara Amerikan cam filmi çektirdim, çok güzel oldu çok yakıştı gerçekten. 400 TL Maliyet.

    LPG Taktırdım. Atiker Grand OBDII modeli. Bobinler , bujiler ve buji kabloları da değişti. Arıza ışığı yakmadı, sıfır sorun. 4700 Devir sonrası benzine otomatik geçiyor. Çok keyifli, az yakıtla çok km, iyi performans oldu. Maliyet yüksek...

    Part 3

    1) LPG'de tekleme sorunum vardı ve benzin enjektörüm hata veriyordu.

    Tüm enjektörler söküldü, temizlendi ve kalibre edildi. Sorun lpg tesisatından çıktı. LPG tesisatı garantiden değişti, LPG ECU değişti fakat arabam benzinde aşırı seriyken, lpg'de tekleme sorunlarım devam etti.

    LPG tesisatından yaşadığım mağduriyetten dolayı, lpg servisim Atiker Grand OBD II sistemindeki enjektörleri, Landirenzo markanın 2OHM'luk yüksek püskürtme hızına uygun enjektörler ile değiştirdi.

    AFR ayarını da yaptılar ve çok cüzzi bir rakam ödedim. Şu an araç benzinde de, lpg'de de uçak ve çok keyifli.

    Benzin enjektörlerim de bu vesileyle temizlenmiş oldu.

    2) Benzin göstergem sorunluydu. Şamandıra takılı kalmış, benzin pompasını söküp temizledim bu vesileyle. Yerine oturtunca sorun çözülmüş oldu.

    3) Aracımda su eksiltme vardı. Hortum dirseğinden kaçırıyormuş, hortum ile dirsek VOLIZ'de değişti.

    4) Yedek su depomda kılcal çizik gibi su sızdırma vardı. Yenisini sipariş ettim haftaiçi değişecek.

    5) Benzin diyafram parçam enjektör sökülürken kırılmıştı. VOLCAR'dan orijinali sıfır geldi takıldı.

    Bir çoğu ufak tefek gelse de, sorunsuz yola çıkabilmek ve keyifle kullanabilmek için önemli şeyler. Orijinal üründen bazı noktalarda şaşmamak gerekiyor.

    Part 4

    Yedek su depom geldi. Magnetti Marelli marka İtalyan üreticisine ait. Mavi renk Shell Antifriz ile ekleme yaptık. Hiçbir eksiltme vs. yok. eskisi saçma bir yerden sızdırıyordu. Kesinlikle şakaya gelmez conta yakarsınız.

    Araç güncel 154.000 km'de 3. yağ değişimini yaşayacak benimle her 10.000km'de bir filtre ile yağ değişimini gerçekleştirdim. Castrol EDGE Tam Sentetik 5-30W yağ aldım. Toplam 8 Litre.

    Hava filtresi 2.'yi değişiyor. Bosch marka.

    Yağ filtremiz Mahle marka Volvo'nun orijinali.

    Part 5

    APP Plakalarım geldi. ( Mevzuata uygun ve Cemiyet mühürlü, hepsi değişti. Çerçevesiz taktım çok da hoş oldu. )

    Aracın LPG sisteminde tekleme problemi vardı. Bobinleri ve buji kabloları değişmişti. Bujilerim de yeni sayılır açıkçası. Enjektörler garantiden değişti ve yenileri manifolda çok yakın mesafeden montaj edildi. Tüm hortumlar yenilendi tüm sistem yenilendi. AFR ayarı ve bilgisayardan tüm ayarları yapıldı fakat sorunum çözülmedi.

    Yarın Atiker'in Ege dağıtımdan özel teknisyeni gelecek, sorunumu çözmek için.

    Castrol yağlarım sipariş üzerine geldi. VOLIZ'de yağ değişimi, beyinden sıfırlanması, alt takım yağlaması gibi işler yapılacak. Bu haftaiçi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Smyrn3. -- 25 Mayıs 2022; 4:1:17 >



  • @goodorevil
  • Pc ye geçince yazayım hocam.
  • Boranın şanzımanı tam otomatik yani sorun çıkarmaz.Alırken her tarafına baktırmanız şartıyla alınır.2002-2004 modellerini o paraya rahat bulursunuz zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PoloClassic75

    Boranın şanzımanı tam otomatik yani sorun çıkarmaz.Alırken her tarafına baktırmanız şartıyla alınır.2002-2004 modellerini o paraya rahat bulursunuz zaten.
    Hocam şimdi T4 motorlu S40'lar 2002'de bitiyor. Piyasada zaten az var, olanların da çoğu yorgun ve ezilmiş arabalar. Çok temiz bulursanız alınır, keyifle binilir. 2000 modele kadar olanlar 1.9 T4 ve 4 ileri 200 beygirdir. 2000-2002 arası yanlış bilmiyorsam 2.0 T4 ve 5 ileri 200 beygir gene.
    S40 alıyorsanız hangi motor - şanzıman olduğu önemli değil, çok temiz almanız lazım. Çünkü yorulmuş arabayı toparlamak daha yorucu oluyor. Ancak temiz ve düzgün binilmiş bir S40 için kilometre cidden önemsiz kalıyor. 560 binde sorunsuz otomatik S40 gördüm.
    Gel gelelim S40'ın nasıl bir araba olduğuna; yol tutuşu konusunda asla üzmez. Yine de DSA'lı (ESP) olanlarına bakın derim. 2000 modellerde opsiyondu, sonra standart oldu mu bilmiyorum. T4'lerin hepsinde 8 hava yastığı (Perdeleri tek tek sayarsam) olması lazım. Ayrıca arka koltukların çocuk koltuğu olması (18-36 Kg arası), SIPS yan darbe koruma sistemi, Whips kamçı etkisi önleme sistemi gibi o dönemin çoğu aracında bulunmayan güvenlik donanımları mevcut. Bir de emniyet kemerleri ani fren, ani hızlanma, ani yön değiştirme ve aracın burnunun çok aşağı / yukarı bakması durumunda kilitleniyor. Yani kaza anında geri saran kemerlerden ziyade, 2000 modelinde bile aktif çalışan emniyet kemerleri var. Belki o dönemdeki başka arabalarda da vardır ya da makyajlı kasada sistem değişmiştir bilmiyorum ama benim araç 2000 model, bazen yeşil ışığa yetişemeyeceğimi anlayıp sert fren yaptığımda kemer kilitlenmiş oluyor. Kısaca güvenlik konusunda en azından dönemi ve vereceğiniz para karşılığında size imkanları sunan araba olur.
    Vereceğiniz paraya gelince; Açıkçası hiç bir araba bugün verdiğiniz parayı hak etmese de Volvo'lar bu konuda bir tık öndedir. Mesela 2000 model 320 alacağınız paraya 2006 model S60 alabilirsiniz. S40'ların ise genel piyasası 20-25 arası olsa da çok temiz binilmiş bir T4'e ya da 2.0T'ye yüksek modeli olmak kaydıyla (2004 2.0T mesela) 30 bin lirayı verebilirim. Şimdi S40'a 30 bin lira çok gibi gelebilir ki bence de çok ama hatırı sayılır derecede temiz bir araba aldıysanız zarar da etmeden satabiliyorsunuz. Çünkü bu S40'ların hastası çok. Temiz bir S40'ı satmakta zorlanmazsınız. Temiz bir 2.0T'yi de 30'a aldıysanız yine 30'a verebilirsiniz.
    ANCAK Volvo alacaksanız sıradan bir ekspertize güvenmeyin sakın. Volvo'yu iyi bilen birisi ile bakın arabayı almaya. Arabayı kullansın, dinlesin, incelesin v.b
    Ayrıca Volvo'ların kaportasının pek çok yerinde Volvo yazısı vardır. Kaporta orijinalliğini teyit etmek adına ipucu verecektir.

    Dediğim gibi çok temiz olmak kaydıyla 2.0T ya da T4 alınabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Hocam şimdi T4 motorlu S40'lar 2002'de bitiyor. Piyasada zaten az var, olanların da çoğu yorgun ve ezilmiş arabalar. Çok temiz bulursanız alınır, keyifle binilir. 2000 modele kadar olanlar 1.9 T4 ve 4 ileri 200 beygirdir. 2000-2002 arası yanlış bilmiyorsam 2.0 T4 ve 5 ileri 200 beygir gene.
    S40 alıyorsanız hangi motor - şanzıman olduğu önemli değil, çok temiz almanız lazım. Çünkü yorulmuş arabayı toparlamak daha yorucu oluyor. Ancak temiz ve düzgün binilmiş bir S40 için kilometre cidden önemsiz kalıyor. 560 binde sorunsuz otomatik S40 gördüm.
    Gel gelelim S40'ın nasıl bir araba olduğuna; yol tutuşu konusunda asla üzmez. Yine de DSA'lı (ESP) olanlarına bakın derim. 2000 modellerde opsiyondu, sonra standart oldu mu bilmiyorum. T4'lerin hepsinde 8 hava yastığı (Perdeleri tek tek sayarsam) olması lazım. Ayrıca arka koltukların çocuk koltuğu olması (18-36 Kg arası), SIPS yan darbe koruma sistemi, Whips kamçı etkisi önleme sistemi gibi o dönemin çoğu aracında bulunmayan güvenlik donanımları mevcut. Bir de emniyet kemerleri ani fren, ani hızlanma, ani yön değiştirme ve aracın burnunun çok aşağı / yukarı bakması durumunda kilitleniyor. Yani kaza anında geri saran kemerlerden ziyade, 2000 modelinde bile aktif çalışan emniyet kemerleri var. Belki o dönemdeki başka arabalarda da vardır ya da makyajlı kasada sistem değişmiştir bilmiyorum ama benim araç 2000 model, bazen yeşil ışığa yetişemeyeceğimi anlayıp sert fren yaptığımda kemer kilitlenmiş oluyor. Kısaca güvenlik konusunda en azından dönemi ve vereceğiniz para karşılığında size imkanları sunan araba olur.
    Vereceğiniz paraya gelince; Açıkçası hiç bir araba bugün verdiğiniz parayı hak etmese de Volvo'lar bu konuda bir tık öndedir. Mesela 2000 model 320 alacağınız paraya 2006 model S60 alabilirsiniz. S40'ların ise genel piyasası 20-25 arası olsa da çok temiz binilmiş bir T4'e ya da 2.0T'ye yüksek modeli olmak kaydıyla (2004 2.0T mesela) 30 bin lirayı verebilirim. Şimdi S40'a 30 bin lira çok gibi gelebilir ki bence de çok ama hatırı sayılır derecede temiz bir araba aldıysanız zarar da etmeden satabiliyorsunuz. Çünkü bu S40'ların hastası çok. Temiz bir S40'ı satmakta zorlanmazsınız. Temiz bir 2.0T'yi de 30'a aldıysanız yine 30'a verebilirsiniz.
    ANCAK Volvo alacaksanız sıradan bir ekspertize güvenmeyin sakın. Volvo'yu iyi bilen birisi ile bakın arabayı almaya. Arabayı kullansın, dinlesin, incelesin v.b
    Ayrıca Volvo'ların kaportasının pek çok yerinde Volvo yazısı vardır. Kaporta orijinalliğini teyit etmek adına ipucu verecektir.

    Dediğim gibi çok temiz olmak kaydıyla 2.0T ya da T4 alınabilir.

    Teşekkürler gerçekten güzel bilgiler, hocam yenileri hakkında bilginiz varmıdır?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lacano


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Hocam şimdi T4 motorlu S40'lar 2002'de bitiyor. Piyasada zaten az var, olanların da çoğu yorgun ve ezilmiş arabalar. Çok temiz bulursanız alınır, keyifle binilir. 2000 modele kadar olanlar 1.9 T4 ve 4 ileri 200 beygirdir. 2000-2002 arası yanlış bilmiyorsam 2.0 T4 ve 5 ileri 200 beygir gene.
    S40 alıyorsanız hangi motor - şanzıman olduğu önemli değil, çok temiz almanız lazım. Çünkü yorulmuş arabayı toparlamak daha yorucu oluyor. Ancak temiz ve düzgün binilmiş bir S40 için kilometre cidden önemsiz kalıyor. 560 binde sorunsuz otomatik S40 gördüm.
    Gel gelelim S40'ın nasıl bir araba olduğuna; yol tutuşu konusunda asla üzmez. Yine de DSA'lı (ESP) olanlarına bakın derim. 2000 modellerde opsiyondu, sonra standart oldu mu bilmiyorum. T4'lerin hepsinde 8 hava yastığı (Perdeleri tek tek sayarsam) olması lazım. Ayrıca arka koltukların çocuk koltuğu olması (18-36 Kg arası), SIPS yan darbe koruma sistemi, Whips kamçı etkisi önleme sistemi gibi o dönemin çoğu aracında bulunmayan güvenlik donanımları mevcut. Bir de emniyet kemerleri ani fren, ani hızlanma, ani yön değiştirme ve aracın burnunun çok aşağı / yukarı bakması durumunda kilitleniyor. Yani kaza anında geri saran kemerlerden ziyade, 2000 modelinde bile aktif çalışan emniyet kemerleri var. Belki o dönemdeki başka arabalarda da vardır ya da makyajlı kasada sistem değişmiştir bilmiyorum ama benim araç 2000 model, bazen yeşil ışığa yetişemeyeceğimi anlayıp sert fren yaptığımda kemer kilitlenmiş oluyor. Kısaca güvenlik konusunda en azından dönemi ve vereceğiniz para karşılığında size imkanları sunan araba olur.
    Vereceğiniz paraya gelince; Açıkçası hiç bir araba bugün verdiğiniz parayı hak etmese de Volvo'lar bu konuda bir tık öndedir. Mesela 2000 model 320 alacağınız paraya 2006 model S60 alabilirsiniz. S40'ların ise genel piyasası 20-25 arası olsa da çok temiz binilmiş bir T4'e ya da 2.0T'ye yüksek modeli olmak kaydıyla (2004 2.0T mesela) 30 bin lirayı verebilirim. Şimdi S40'a 30 bin lira çok gibi gelebilir ki bence de çok ama hatırı sayılır derecede temiz bir araba aldıysanız zarar da etmeden satabiliyorsunuz. Çünkü bu S40'ların hastası çok. Temiz bir S40'ı satmakta zorlanmazsınız. Temiz bir 2.0T'yi de 30'a aldıysanız yine 30'a verebilirsiniz.
    ANCAK Volvo alacaksanız sıradan bir ekspertize güvenmeyin sakın. Volvo'yu iyi bilen birisi ile bakın arabayı almaya. Arabayı kullansın, dinlesin, incelesin v.b
    Ayrıca Volvo'ların kaportasının pek çok yerinde Volvo yazısı vardır. Kaporta orijinalliğini teyit etmek adına ipucu verecektir.

    Dediğim gibi çok temiz olmak kaydıyla 2.0T ya da T4 alınabilir.

    Teşekkürler gerçekten güzel bilgiler, hocam yenileri hakkında bilginiz varmıdır?

    Yenilerden kasıt yeni kasa ise evet, onlar da güzel araba ancak 1.6 atmosferik motorlu olanları pek yaramaz. Hem yakıyor hem gitmiyor tabiri caizse. Onun dışında güvenliği eski kasaya göre çok çok iyi (Ki Volvo görsel olarak tampon, far, konsol ve jant dışında bir değişimi olmayan makyajda dahi arabanın şasesini kuvvetlendirmiş ve güvenliği ileri çekmiş. Bu yüzden eski kasa alıyorsanız da makyajlı almaya çalışın). Güvenlik donanımları yine ona keza daha da dolu. Parça fiyatları aynı dolaylarda seyir ediyor. O yüzden üzülmemiş bir S40 bulmak lazım. Ayrıca yeni kasada gördüğüm kadarıyla kilometreler aşırı yüksek. Hele 30 bin lira gibi bir bütçe ile yeni kasa temiz ve yorulmamış bir S40 bulmak çok zor. Bütçe artarsa düşünülmeli tabii ki. Onun dışında eski kasada V40 var, S40'ın aynısı, motor seçeneklerine kadar aynısı ancak bagajı takdir edersiniz ki daha geniş. Onlardan da piyasada oldukça az bulunuyor. Yine de göz atabilirsiniz.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lacano


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Hocam şimdi T4 motorlu S40'lar 2002'de bitiyor. Piyasada zaten az var, olanların da çoğu yorgun ve ezilmiş arabalar. Çok temiz bulursanız alınır, keyifle binilir. 2000 modele kadar olanlar 1.9 T4 ve 4 ileri 200 beygirdir. 2000-2002 arası yanlış bilmiyorsam 2.0 T4 ve 5 ileri 200 beygir gene.
    S40 alıyorsanız hangi motor - şanzıman olduğu önemli değil, çok temiz almanız lazım. Çünkü yorulmuş arabayı toparlamak daha yorucu oluyor. Ancak temiz ve düzgün binilmiş bir S40 için kilometre cidden önemsiz kalıyor. 560 binde sorunsuz otomatik S40 gördüm.
    Gel gelelim S40'ın nasıl bir araba olduğuna; yol tutuşu konusunda asla üzmez. Yine de DSA'lı (ESP) olanlarına bakın derim. 2000 modellerde opsiyondu, sonra standart oldu mu bilmiyorum. T4'lerin hepsinde 8 hava yastığı (Perdeleri tek tek sayarsam) olması lazım. Ayrıca arka koltukların çocuk koltuğu olması (18-36 Kg arası), SIPS yan darbe koruma sistemi, Whips kamçı etkisi önleme sistemi gibi o dönemin çoğu aracında bulunmayan güvenlik donanımları mevcut. Bir de emniyet kemerleri ani fren, ani hızlanma, ani yön değiştirme ve aracın burnunun çok aşağı / yukarı bakması durumunda kilitleniyor. Yani kaza anında geri saran kemerlerden ziyade, 2000 modelinde bile aktif çalışan emniyet kemerleri var. Belki o dönemdeki başka arabalarda da vardır ya da makyajlı kasada sistem değişmiştir bilmiyorum ama benim araç 2000 model, bazen yeşil ışığa yetişemeyeceğimi anlayıp sert fren yaptığımda kemer kilitlenmiş oluyor. Kısaca güvenlik konusunda en azından dönemi ve vereceğiniz para karşılığında size imkanları sunan araba olur.
    Vereceğiniz paraya gelince; Açıkçası hiç bir araba bugün verdiğiniz parayı hak etmese de Volvo'lar bu konuda bir tık öndedir. Mesela 2000 model 320 alacağınız paraya 2006 model S60 alabilirsiniz. S40'ların ise genel piyasası 20-25 arası olsa da çok temiz binilmiş bir T4'e ya da 2.0T'ye yüksek modeli olmak kaydıyla (2004 2.0T mesela) 30 bin lirayı verebilirim. Şimdi S40'a 30 bin lira çok gibi gelebilir ki bence de çok ama hatırı sayılır derecede temiz bir araba aldıysanız zarar da etmeden satabiliyorsunuz. Çünkü bu S40'ların hastası çok. Temiz bir S40'ı satmakta zorlanmazsınız. Temiz bir 2.0T'yi de 30'a aldıysanız yine 30'a verebilirsiniz.
    ANCAK Volvo alacaksanız sıradan bir ekspertize güvenmeyin sakın. Volvo'yu iyi bilen birisi ile bakın arabayı almaya. Arabayı kullansın, dinlesin, incelesin v.b
    Ayrıca Volvo'ların kaportasının pek çok yerinde Volvo yazısı vardır. Kaporta orijinalliğini teyit etmek adına ipucu verecektir.

    Dediğim gibi çok temiz olmak kaydıyla 2.0T ya da T4 alınabilir.

    Teşekkürler gerçekten güzel bilgiler, hocam yenileri hakkında bilginiz varmıdır?

    Yenilerden kasıt yeni kasa ise evet, onlar da güzel araba ancak 1.6 atmosferik motorlu olanları pek yaramaz. Hem yakıyor hem gitmiyor tabiri caizse. Onun dışında güvenliği eski kasaya göre çok çok iyi (Ki Volvo görsel olarak tampon, far, konsol ve jant dışında bir değişimi olmayan makyajda dahi arabanın şasesini kuvvetlendirmiş ve güvenliği ileri çekmiş. Bu yüzden eski kasa alıyorsanız da makyajlı almaya çalışın). Güvenlik donanımları yine ona keza daha da dolu. Parça fiyatları aynı dolaylarda seyir ediyor. O yüzden üzülmemiş bir S40 bulmak lazım. Ayrıca yeni kasada gördüğüm kadarıyla kilometreler aşırı yüksek. Hele 30 bin lira gibi bir bütçe ile yeni kasa temiz ve yorulmamış bir S40 bulmak çok zor. Bütçe artarsa düşünülmeli tabii ki. Onun dışında eski kasada V40 var, S40'ın aynısı, motor seçeneklerine kadar aynısı ancak bagajı takdir edersiniz ki daha geniş. Onlardan da piyasada oldukça az bulunuyor. Yine de göz atabilirsiniz.


    S40 2.0Turbo 132.000'de daha önce LPG Takılmamış Otomatik S40 için kapora verildi. 1 Hafta sonra incelemesini yaparım burada

    İlk sahibinden , 6.000 TL'lik VOLCAR 'dan bakım faturası var 2.000 KM önce , Lastiklerde 200 KM yapmış , yapmamış.
  • VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR

    Araçtan çok memnunum , bence parça fiyatları dışında (kozmetik parçaları pahalı) sıkıntı yaratacağını düşünmüyorum. Elimden geldiğince sorulara cevap veririm...
  • hayırlı olsun güle güle kullanın.
  • Daha fazla resim bekliyoruz hayirli olsun
  • Aynen bekliyoruz (: seneye kismetse ilk arabami alicam.kurs disinda hic tecrubem yok.siteyi hatmediyorum.Ama manuel alcam kesinlikle.duz ogrenmeden otomatik kullanmak istemiyorum.
  • Smyrn3. kullanıcısına yanıt
    Hayırlı uğurlu olsun çok güzel denk gelmiş araba, böyle araba aranınca bulunmuyor şanslıymışsınız gerçekten.

    Kazasız belasız kullanmak nasip olsun.
  • Valla çok iyi bir araç bulmuşsunuz. En kısa sürede inceleme ve görsel bekliyoruz. Hayırlı olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hlksnrr

    Hayırlı uğurlu olsun çok güzel denk gelmiş araba, böyle araba aranınca bulunmuyor şanslıymışsınız gerçekten.

    Kazasız belasız kullanmak nasip olsun.

    Sağolun teşekkürler, Allah kimseye kaza , bela göstermesin. Daha iyileri de sizlerin olsun.

    - Minik bir inceleme yazısı yazayım o zaman;

    - Araç ses yalıtımı olarak başarılı , belirtmiştim tekrar belirteyim. Yoldayken rahatsız olmuyorsunuz tam uzun yol arabası.

    - Araçta küçük detaylar var ve bunlar sizi mutlu ediyor , kapı içi deri döşemeler , maun kaplamalar , sislerin parklar gibi yanması , radyo antenin çok zarif bir şekilde tasarlanması , tamponlardaki ampuller , emniyet kemerinin kitlenmesi.

    Bagajdaki 3 tane Volvo'nun reflektörü , bagaja tutunup ses yapmasın diye tırtıklı olması vs. ince detaylar fakat güzel detaylar.

    Egzozun tasarımı bana göre harika oval , krom egzoz çok hoş duruyor araçta.

    Bunlarda birkaç fotoğraf (araç üstündeki Volvo , taşıma çıtaları aldığımızda vardı. Serviste takılmış zamanında, arabaya hava kattığını düşündük bizde )


    VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR

    VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR

    VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR

    VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR

    VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR

    VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR

    VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR
  • Smyrn3. kullanıcısına yanıt
    Hocam tam Avrupa'daki ikinci el arabalar gibi tertemiz araba bulmuşsunuz.S40 için bu km hiçbir şey zaten uzun yıllar sadece bakım yaptırıp sorunsuz binersiniz.

    Arabayı ne kadara almıştınız acaba?
  • Volvo aşkım kabardı.
  • Hocam gerçekten böyle bir şey yok. Sol şeritten giderken , selektör vermeden insanlar sağ şerite atıyor kendini. Kimseyi de taciz ederek kullanmıyoruz, ona rağmen.

    Benzinliklerde dururken; D Segmenti araç sahipleri falan gelip soru soruyorlar. Satılık mı , memnun musunuz gibisinden. Gerçekten çok rahat , çok güçlü bir araba verilen parayı her türlü hakkediyor.

    Araç için yapılacaklar ve yapılanlar olarak liste hazırladım;

    Araç geldiğinde , kozmetik olarak leş gibiydi. Boyanın üstünde katman çamur olmuştu. 3-4 Defa Yıkandı, orjinal boyaya ulaşıldı.

    -Belco Cila kullandım ve memnun kaldım. 3-4 defa , her tarafa cila çekildi. Araç parıl parıl parlıyor, kapı aralarına dahi cila çektik. (Kendi evinizde , kendiniz yapın. Maliyeti sadece malzeme parası oluyor ve içinize siniyor.)

    -Aracın içine süpürge tuttuk , paspasları yıkadık. Sildik temizledik, sonra deri koruyucu ve besleyici spreyler ile temizledik. Hem güzel kokuyor , hem parlıyor. Hemde sağlıklı tutuyor deriyi.

    -1000KM önce yağ değişimi olmuş ama uzun süre bekleyen yağ , işlevini kaybediyor. Yarı sentetik Castrol yağ koyduk.

    -Kaporta dükkanı olan yakın arkadaşıma gösterdim aracı , tamamen orjinal olduğunu söyledi. Zaten her yerinde "Volvo" yazıyor orjinal parçaların.

    -Müzik sistemi genel olarak iyi , Hi-Fi diye tabir edilenler ile aynı seviyede diyebilirim. Araç içinde dağılımı çok güzel, radyoyu açınca da arabanın anteninin çıkması bana göre çok hava katıyor. (Aracınız koyu renkliyse , krom. Açık renkliyse , mat siyah anten.)

    - AUX girişi , Flashbellek vs. takmak için orjinalliğini bozmam gerekiyordu. Bende internetten çakmaklığa takılan "G7" Bluetooth cihazı aldım. Radyo frekansı olarak ayarlıyorsunuz. Daha deneyemedim , Pazar akşamı bakacağım. Fakat böylelikle istediğim şarkıyı dinleyebileceğim , orjinalliği de bozmayacağım. Eski araçlar için düşünülebilir.

    Yakıt olarak 5-6 Litre yakıyor şehirler arası ve çok basılmadığında. Aklımda OBII Portuna bağlanabilen "AKILLI LPG"'lerden taktırmak var. Marka olarakda Prins, Zavolli ve BRC var. Zavolli fiyat olarak uygun , onu düşünüyorum . (AKILLI LPG'LER ARACIN BEYNİ İLE HABERLEŞİP ONA GÖRE YAKIT VE HAVA KARIŞIMI AYARLIYOR , BÖYLELİKLE DE PERFORMANSTAN ÇOK ÖDÜN VERMİYORSUNUZ.)

    Genel olarak memnunum. Benzin fiyatları maalesef çok pahalı olduğundan da hakkını veremiyoruz aracın.
  • Hocam hayırlı olsun. Benim en çok belirtmek istediğim nokta "doktordan" şeklinde ilan açınca bazı kompleksli kullanıcıların "doktor olunca ne oluyor" şeklinde yorum yapmaları.

    Doktordan olunca bu oluyor işte. Araç kozmetik olarak temiz olmasa bile bakım anlamında temiz oluyor. Nolur zamanında tıp öğrencisine kız arkadaş kaptıranlar artık sakin olsun.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.