Şimdi Ara

Çin Otomobil Pazarı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
1.153
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Hard Times Ahead for China's Auto Industry ( Çin Otomobil Endüstrisinde zor zamanlar.)
    Dec 16, 2015 Laura Putre | IndustryWeek


    John Humphrey ; “Sorun Çin’in yavaşlaması – sadece azalan hacim değil fakat, artan rekabet- çok fazla marka ve pek çok fazla kapasite olması.”

    Hafif araç satışlarının geçen yıla göre düştüğü yaz durgunluğundan sonra, Çin araba pazarı Kasım ayında mağarasından çıktı. Çin hükümeti ‘nin otomobil satış vergisini yarı yarıya düşürmesinden sonra satışlar arttı. ( Suv giriş pazarında satışlar % 72 arttı.)

    J.H. yüksek rakamların kalıcı olmayacağını tahmin ediyor.

    Humphrey, önümüzdeki 5 yıllık planı hazırlamakla meşgul Çin’de, mevcut otomobil endüstrisi yapısının sürdürülebilir olmadığına dair işaretler olduğunu söylüyor.

    Geçtiğimiz on yılda dünyanın en büyük otombil pazarı olan Çin’de önemli miktarda büyüme sağlandı. Bu büyüme , OEM’ler için yüksek hacim ve kar anlamına geliyor.

    Endişe Çin’in yavaşlaması – sadece azalan hacim değil fakat, artan rekabet- çok fazla marka ve pek çok fazla kapasite olması. Ve bir çok segmentte fiyatları aşağı doğru baskılanıyor.

    Çin’in ekonomik yavaşlaması, Breziya, Rusya, Hindistan gibi büyüme potansiyeli olan ülkelerde beklenen büyümenin gerçekleşmemesi OEMler üzerinde etkili oluyor.

    Dünyanın en büyük otomobil üreticisi olarak Çin , hacim ve kar olarak bu pazara bağımlı yabancı otomobil üreticileri üzerinde baskı yaratıyor.

    Büyüyen orta sınıf ve düşük otomobil sahipliği – 1000 kişi için 115 otomobil.- Çin otomobil pazarının geleceği için iyi işaretler olsa da, Pazar tabanlı reformların olmamasından dolayı kar marjının - belirli bir süre için de olsa- düşeceği yönünde endişeler var.

    Too Many Brands ( Çok fazla Marka )

    H, göreceli genç olan Çin pazarını, bir çoğu yerel markalar olmak üzere , kimin sağ kalacağını görmek üzere yaşam savaşı veren düzinelerce araba markasını ABD’nin 1900 lardaki vahşi batı haline benzetiyor. Çin’de -abd nin üç katı- 90 adet otomobil markası var.

    Amerikan geçmişinin Stutz ve Pierce Arrow’larının aksine Çin’in otomobil markaları yabancı otomobil markalarının zorunlu ortaklığı ve hükümet sübvansiyonlarının getirisini devşiriyor.

    Çin endütrisine sübvansiyonlar kitabının müellifi, Wets Virginia Üniversitesi yönetim profesörü Usha Haley ; “ Sübvansiyonların 2011 den bu yana her yıl %75 artmak üzere 2014 yılında otomobil endüstrisi için 1 milyar dolara ulaştığını” ve “sübvansiyonların otomobil endüstrisinin karlarının yaklaşık %30’una ulaştığını” belirtti.

    Çinde iş yapmak isteyen yabancı üreticiler, fikri mülkiyet haklarını devretmek ve Çin üreticileri ile müşterek ar-ge yapmak dahil , devlet iştiraki olan yerli üreticilerle %50den fazla paya sahip olmayacakları ortaklıklar kurmak zorunda. Hangi markanın hangi yabancı otomobil üreticisi ile ortaklık kuracağınada Beijing karar veriyor.

    Bu düzenleme, otomobil dizayn, mühendislik, üretim ve dağıtım alanlarında verimsizlik ve gereğinden fazla kapasite yarattı.

    Her Çin Eyaleti kendi sübvanse edilen otomobil şirketine sahip. Eyaletin ekonomik dayanağı ve gurur kaynağı olan bu şirketler, arazi tahsisleri ve tanınan vergi avantajları ile yüksek kapasiteli, satamasalar bile yüksek üretim sayıları olan fabrikalar inşa ettiler.

    Muazzam miktarda para, gurur ve yatırım bu projelere gömüldü. Bazı eyaletlerin yerleşiklerinin diğer eyaletlerde üretilen araçları satın almasına izin vermemeye kadar giden atıl kapasite ve ölümüne rekabet var.

    Kasım ortasında Çin satıcıların ellerinde aylık satışın 1.5 katı aracı vardı.

    Atıl kapasite bütün endüstriyi etkilemekte, üreticiler – ki GM bunlardan biri- ellerindeki fazlalığı ihraç etmeye başladılar.

    Kezalik küresel bazda ekonomi yavaşladığındanyabancı üreticiler Çindeki bu fazla üreim yüzünden abd de üretimi kısmayacaklarına göre, bu fazla üretimin ne kadarı doymuş pazarda emilebilecek?

    Big Cities Saturated ( Çindeki büyük şehirler doygunluğa ulaştı.)

    Çin, - düşük otomobil sahipliğine rağmen- bazı yerlerde otomobil sahipliğinin artışına izin verecek alana sahip değil. Doğudaki büyük şehirler arazi ve altyapı yetersizliği nedeni ile hükümetçe konulan sınırlara ulaşmış durumda. Yoğun yerleşim yerlerinde eğer piyango size çıkarsa bir plaka edinebilme şansınız var. ( plaka çok pahalı, dolayısı ile otomobil alamıyorsunuz.)

    Araba üreticileri doymuş şehirlerde daha fazla yeni otomobil satabileceklerine güvenemetecekleri için 3üncü ve 4üncü sınıf şehirlere yönelmekte olup buralarda ise tüketicinin satın alma imkanlarının sınırlı olması ile başbaşa kalmakta.

    Taşra eyaletlerinde halk ekonomik yavaşlamadan daha çok etkilendiği için kendilerine sunulan uzuz yeni arabaları dahi alamamaktalar.

    Pazarın görünür olarak daralması sonucu, Eyaletlerin kendi yerli üreticilerinin daha verimli olması için Çin yabancı ortaklı şirketlere üretimi kısmaları yönünde uyarılarda bulunuyor.

    http://www.industryweek.com/global-economy/hard-times-ahead-chinas-auto-industry

    Son söz :

    1- Kurulu kapasitenin % 65 i kullanılıyor, verimlilik için iyi değil.

    2- Fikri mülkiyet haklarının devri ve müşterek ar-ge ilerisi için iyi değil, bugünü geçirmek için aile gümüşlerini satmaya benziyor.

    3- Bu şartlar altında Çin pazarına bu kadar açılmak iyi bir şey midir? Üzerinde düşünmek lazım.


    EK :http://www.forbes.com/sites/jackperkowski/2015/10/20/2015-an-inflection-point-in-china-automobiles/2/#2912a43a53d6

    EK 2 : http://gefira.org/en/2016/02/04/china-overcapacity-and-slowdown-a-threat-to-global-automobile-tycoons/


    EK 3 : Japan Economic News reported on 06 May 2015, that in the world's biggest auto market, China's overcapacity problem had become more and more serious. Automakers 2015 year production capacity was expected to increase over the previous year by 20%, reaching a production capacity of 50 million units. But 2015 it was estimated there would be 25 million new car sales, an annual increase of only 7%. Car companies in China operating rate was considered 80%, but could fall off to 50%.

    http://www.globalsecurity.org/military/world/china/economy-auto.htm

    EK 4 : China's auto output capacity is seen climbing more than 20% on the year to about 50 million units in 2015, according to data compiled by The Nikkei. But new-vehicle sales are projected to rise only 7% to a little over 25 million.

    Production facilities could operate at just 50% of capacity rather than the appropriate level of 80% or higher. China is said to have as many as 3 million vehicles in inventory -- about half of the total number of cars sold in Japan in a year.

    Even with sales sluggish from the economic slowdown, automakers fear losing market share and so are not letting up on expanding capacity. This has led to fierce price competition.

    http://asia.nikkei.com/Politics-Economy/Economy/Severe-overcapacity-haunts-Chinas-carmakers

    EK 5 :http://www.theferrarigroup.com/supply-chain-matters/2015/02/16/report-of-automotive-production-overcapacity-across-china/

    EK 6 : With 'wildfire' growth over, many production lines idle Though 23.5 million vehicles were sold in the country last year and the Chinese Association of Automobile Manufacturers estimates the figure will grow 7 percent to around 25 million units this year, at least one-third of the country's auto assembly lines will remain idle. Industry insiders said it sounds a warning because the break-even point in the industry is about 75 percent utilized capacity.

    Things will not change for the better in years to come, according to consulting firm IHS Automotive. It predicts industry-wide capacity utilization will stay around 67 percent through 2020.


    EK . 7http://wolfstreet.com/2016/05/13/auto-industry-industry-hype-chinese-government-warns-about-rampant-overcapacity/ Passenger vehicle capacity is currently running at what it termed a “relatively reasonable” 81% utilization rate, while for commercial vehicle production, capacity utilization has already plunged to a catastrophic 52%.

    Önemli bulduğum bir yorum : One of the Issues in china regarding VW.

    They committed to building several new plants, they then deduced that the market had reached already.

    The Overcapacity situation, that exists everywhere else on the planet.

    So trying to be good green Germans, they went to the chinese and said, look there is overcapacity we have no need of these plants. We want to cancel them, and build something that may be needed there.

    They were rejected, violently, by the chinese, and told if they did not honour their commitments to build and open the plants they would be ejected from the chinese market.

    Other Auto manufactures in china, have had similar issues/Stories unofficially..

    The chinese are also developing their clone manufacturers to steal the industry from the foreign company’s.

    I believe china intends to do with its Auto overcapacity what it has been doing with its general industrial overcapacity (shoes underwear Etc) for over 20 years .

    Destroy the businesses of foreign producers, in those industry’s.

    In china “commercial competition” means to destroy your competitor, for ever, by what ever means. This applies locally, as well as internationally.

    You must understand what the chinese mean when they use the European word “Competition”:.

    Fair and level playing fields, along with consumer benefits, are not in the chinese concept of “Competition”


    http://www.chinadaily.com.cn/cndy/2015-03/02/content_19688673.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oldsalt -- 15 Mayıs 2016; 10:10:41 >



  • Guzel bir yazi tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çin pazarı, tüm otomobil ve araç firmalarının iştahını kabartmaya devam ediyor..Artık bu araçların yanında hibrit ve elektrikli otomobiller de olmak zorunda.Çin devletinin kuralları gereği..
    Yüze yakın belki daha fazla Çin firması veya markasına yenileri ekleniyor; VEY, NIO,Xiaopeng..

     Çin Otomobil Pazarı

     Çin Otomobil Pazarı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asan70 -- 11 Ekim 2017; 22:31:0 >
  • Satışlar düşünce adamlar vergiyi yarıya indirmiş ve satışlar patlamış demek ki biz de az bi dişimizi sıksak bu ötvden kurtuluruz ama kaşıntı çok olunca kaşıyanda çok oluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çin otomobil pazarı iştah kabartmaya devam ediyor.mevcut markalar ikinci ve daha sonraki yatırımları
    veya ortaklıkları yapmaya devam ediyor..

    Volkswagen ve JAC ortak
    çok amaçlı araç ve hafif ticari araç üretimini düşünüyor,
    Volvo'nun sahibi Gelly ise Mercedes Benz'in % 5 hissesini almak istiyor..

    Bir diğer marka Renault'da; mevcut pazarlarının yanında Çin'deki etkinliğini arttırmak istiyor.

    Zhejiang Geely Holding, Mass, Woburn'da uçan araba geliştiricisi olan Terrafugia'yısatın aldı.Anlaşma, Çin ve ABD'deki ilgili tüm kurumların onayını da aldı.
     Çin Otomobil Pazarı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asan70 -- 29 Kasım 2017; 23:11:23 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.