Şimdi Ara

Jetta 1.2 TSİ Motor çekişi düşüyor, stop edip çalıştırınca düzeliyor!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22
Cevap
0
Favori
4.094
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Jetta 1.2 TSİ 2011 model aracımda özellikle sıcak havada yolda giderken çekiş birden düşüyor ve araba neredeyse gitmez hale geliyor. Kenara çekip stop edince bir süre sonra çalıştırınca sorun düzeliyor. Servis götürüldü ancak servis yazılımdan ve birkaç parçadan dolayı sorun olduğunu söyledi ve gerekli tüm işlemleri yapıldı. Ancak kış geldi geçti yaza girdiğimiz aylarda sorun yine tekrar etti. Ayrıca araç durur haldeyken araca titreme geliyor ve gaz vermeden bekleyince kendiliğinden stop ediyor. Bir arkadaş böyle bir durum olduğunu ve aracı servise götürdüğünü orada basınç geçişini sağlayan bir parçanın daha büyüğünün takıldığını ve sorunun düzeldiğini belirtmiş. Daha sonradan böyle bir durum yaşadı mı bilmiyorum? Çok teorik olduğu için bu olayın detayını yani değişen parçayı tam bilmiyorum.
    Aracın sanki turbosu gaz pedalı çalışmıyor, ne kadarda gaz verseniz de 40 ı geçemiyor belkide. Böyle bir sorun yaşayan ve sorunu düzeltebildiği bir servis var mı?

    Düzeltme: İkinci servise gidişte benzin pompası değiştirildi sorun tamamen düzeldi. İlk gittiğimiz ustanın yaptığı tüm değişiklikler ve harcamalar boşaymış. İkinci usta araca biner binmez sorunu anladı ve çözüldü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mgokhan90 -- 11 Ağustos 2016; 20:41:40 >







  • Dizel olsaydi
    Egr valfo derdim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mnr980

    Dizel olsaydi
    Egr valfo derdim.
    Yüksek ihtimal benzin pompasıdır. Başka marka bi araçta buna benzer bir olay yaşamıştım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hug

    Yüksek ihtimal benzin pompasıdır. Başka marka bi araçta buna benzer bir olay yaşamıştım.

    Servis yaptık diye gönderiyor yine aynı sorun. Zaten normal tamirciye gitsen farklı farklı sorun söylüyorlar. Biri diyorki şunu değiştirelim diğeri diyorki bunu değiştirelim. Servisten de fayda yok.
  • Tipik bir turbo arızası.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_333

    Tipik bir turbo arızası.

    turbodan olsa stop etmez ya.. en azindan turbo dizelde etmiyor
  • Merhaba dostum. Yeniyim. Ama 5 senedir Turbolu araç sahibiyim. Tahminimce turbo selenoid valfi takilma yapiyor. Turboyu yonlendiremedigi için 40 ı geçmez. Turbo devre dışı kalıyor. En azından dizelde bu sistem üzerinden çalışıyor. Tsi de böyledir diye düşünüyorum.
  • masterap M kullanıcısına yanıt
    Kendi kendine motor stop etmiyormuşki. Sürücünün kendisi kenara çekip motoru kapatıp açınca geri çalıştırınca düzeliyormuş. Tam olarak turbo sorunu.
  • Benim düşüncem bu yönde kontağı kapatınca selenoid valfi. Havayı tahliye ediyor. Sıcak hava da kaçırdığını düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_333

    Kendi kendine motor stop etmiyormuşki. Sürücünün kendisi kenara çekip motoru kapatıp açınca geri çalıştırınca düzeliyormuş. Tam olarak turbo sorunu.

    o dediğiniz kısım turbodan, yaşadım aynısını ama şunu da demiş konu sahibi ; ''Ayrıca araç durur haldeyken araca titreme geliyor ve gaz vermeden bekleyince kendiliğinden stop ediyor.''

    o yüzden turbodan değildir diye düşünüyorum halen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: masterap

    quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_333

    Kendi kendine motor stop etmiyormuşki. Sürücünün kendisi kenara çekip motoru kapatıp açınca geri çalıştırınca düzeliyormuş. Tam olarak turbo sorunu.

    o dediğiniz kısım turbodan, yaşadım aynısını ama şunu da demiş konu sahibi ; ''Ayrıca araç durur haldeyken araca titreme geliyor ve gaz vermeden bekleyince kendiliğinden stop ediyor.''

    o yüzden turbodan değildir diye düşünüyorum halen

    Alıntıları Göster
    Sanırım bu durum tüm 1.2 TSİ lerde yok. Böyle bir durum olsa şuana kadar birçok kişi internete şikayetini yazardı sanırım. Benim anlamadığım servis bu soruna çare bulamıyor ya da ilk götürdüğümüzde gerçekten yaptılar daha sonrasında aynı sorun yine çıktı.




  • Benim 1.4 TDi'mda da aynı sorun var çok nadiren olduğu için önemsemedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: F355 Challenge

    Benim 1.4 TDi'mda da aynı sorun var çok nadiren olduğu için önemsemedim.
    Hava akışmetre sorunu.
    sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gökhan G.

    Hava akışmetre sorunu.
    sanırım.

    Alıntıları Göster
    Hocam benzin pompası veya benzin deposunun çıkışındaki yakıt filitresi.

    Bende hyundai aracımla aynı soruna benzer sorunla karşılaşmıştım. Önce benzin deposunu söktüler çıkışındaki filitreyi temizlediler sorun devam edince yenisini taktılar.
    Bi müddet sene sonra bu sefer yakıt pompasını elime verdiler. filtre arızalıyken o esnda filitreden geçen partüküller yakıt pompasını bozmuş dediler.

    Birazını garantiden birazınıda ben ödemiştim. Aracın garantisi bitmişti yine bi güzellik yapmışlardı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: reallist55

    Hocam benzin pompası veya benzin deposunun çıkışındaki yakıt filitresi.

    Bende hyundai aracımla aynı soruna benzer sorunla karşılaşmıştım. Önce benzin deposunu söktüler çıkışındaki filitreyi temizlediler sorun devam edince yenisini taktılar.
    Bi müddet sene sonra bu sefer yakıt pompasını elime verdiler. filtre arızalıyken o esnda filitreden geçen partüküller yakıt pompasını bozmuş dediler.

    Birazını garantiden birazınıda ben ödemiştim. Aracın garantisi bitmişti yine bi güzellik yapmışlardı

    Alıntıları Göster
    Ayar pulunu değiştirince düzeldiğini yazan arkadaşlar olmuş. Servise bide bunu ileteceğiz bakalım ne yapacaklar?




  • Hava akışmetre ve ateşleme bobinlerini değiştirin , benim tsi'de benzer sıkıntı yaşadık böle çözüldü...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serty23

    Hava akışmetre ve ateşleme bobinlerini değiştirin , benim tsi'de benzer sıkıntı yaşadık böle çözüldü...
    Devirdaim pompasının ya da n75 valfinin değişmesi gerekebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sasa_iliç -- 15 Mayıs 2016; 19:38:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sasa_iliç

    Devirdaim pompasının ya da n75 valfinin değişmesi gerekebilir.

    Alıntıları Göster
    Serviste bu sefer başka bir usta baktı. Aracı çalıştırır çalıştırmaz anında sorunlu olduğunu anladı. Benzin pompasından denildi. Benzin pompası tamamen değiştirildi şimdi saat gibi tıkır tıkır çalışıyor araba. Servise gittiğinizde emanet ettiğiniz usta çok önemli arkadaşlar. İlk gittiğimiz usta hiç bir şeyden anlamıyordu diğeri biner binmez çözdü olayı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Astreoid

    Merhaba dostum. Yeniyim. Ama 5 senedir Turbolu araç sahibiyim. Tahminimce turbo selenoid valfi takilma yapiyor. Turboyu yonlendiremedigi için 40 ı geçmez. Turbo devre dışı kalıyor. En azından dizelde bu sistem üzerinden çalışıyor. Tsi de böyledir diye düşünüyorum.

    Aynen sorunu gayet guzel anlatmis arkadas.. Turbonuzu bi elden gecittirin..
    Stop etmeside bogulmayla alakali..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-F57B183FE

    quote:

    Orijinalden alıntı: Astreoid

    Merhaba dostum. Yeniyim. Ama 5 senedir Turbolu araç sahibiyim. Tahminimce turbo selenoid valfi takilma yapiyor. Turboyu yonlendiremedigi için 40 ı geçmez. Turbo devre dışı kalıyor. En azından dizelde bu sistem üzerinden çalışıyor. Tsi de böyledir diye düşünüyorum.

    Aynen sorunu gayet guzel anlatmis arkadas.. Turbonuzu bi elden gecittirin..
    Stop etmeside bogulmayla alakali..

    Alıntıları Göster
    Bir yakınımızın servis aracına binmiştim. markası vw di. okul servisi. O da yolda bazen gitmediği zaman kontağı kapatır aracı yeniden çalıştırırdı düzelirdi. Bana, ne oldu diye sorduğumda "turbo bazen çalışmıyor" derdi. Daha sonra da o aracı satmıştı. Sizin aracınızda da büyük ihtimal turbo sorunu olabilir.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.