Şimdi Ara

Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
8
Favori
12.283
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
47 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • GÜNCELLEME:
    3 Sene oldu alalı hala birlikteyiz, şuan aldığımdan beri 26.000km yaptık. Muayneyi de sorunsuz tek seferde sıkıntısız geçtik.


    Arkadaşlar hepinize iyi akşamlar. Çok fazla soru geldiği için bir konu açmanın uygun olacağını düşündüm. Google'den aratanlar içinde bir bilgi kaynağı olması açısından dilimin döndüğünce Fiat Bis hakkındaki soruları cevaplayayım, zira internette arabanın şofor koltuğuna oturmayı bırakın, yanına bile yaklaşmamış insanlar yorum yapıyor
    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km
    Ağustos 2014'te Fiat Bis'i aldım. Benim aracım Su soğutmalı modeli. Malumunuz bu arabanın iki versiyonu var Hava soğutmalı motor ve Su soğutmalı motor.
    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km
    Sulu bis sahibiyim bugüne kadar çokca uzun yol yaptım. En son Isparta-Konya, Konya-Isparta gittim geldim. Full bagaj (tavan dahil) ve 3 kişi ile. Sıkıntı çıkmadı maşallahı var arabanın. Arabamda ufak tefek modifikasyonlar var. Mesela kranktan sensörlü beyinli ateşleme gibi. Distribitor platin meksefe şeytan üçlüsünden kurtulduk. Şahin'in şarj dinamosu uydurulması gibi.

    Aracımdan genel manada memnunum. Çok teklif geldi, çok takas teklifi geldi hepsini kibarca reddettim En sonuncu senin bisi satıp Lada alalım diyen üniversite hocamız oldu. Evet mantıksızlık burada, bis'i satsam üzerine az biraz ekleyip güzel bir lada samara alabilirim. Ancak ben bu aracı tipi, şekli şemali, basınca gitmeyen motorunu, frenleyince durmayan frenlerini, taş gibi debriyajını, sinyallerin çıt çıt etmeyişini, semsert gaz pedalını, 1. viteste ötme sesini seviyorum. Bursasporlu arkadaşların dediği gibi: Adı aşk bu eziyetin.
    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km
    Bis sahibi iseniz: Bu arabada üzgün, mutsuz, moralinizin bozuk olması yasak. Çünkü bu arabaya bindiğinizde garip bi mutluluk bi heyecan içinizi sarıyor. Marşa basıp rolantide aşırı titreşimi boksör motor sizi bi gülümsetiyor. Stop edicek gibi olursa sıkıntı değil soğuk motor azıcık jigleyi asılın. Isındığında keyfi yerine gelir devir yükselir. 1. vitese ilk deneyişinizde geçmeyebilir, tasalanmayın. 2. vitese takın ve sonra 1'e geçirin. Çünkü 1. viteste senkromenç yok. Bu nedemek? Bu demekki, yolda giderken sakın a sakın 1. vitese geçirmeyi denemeyin. Giderken 1'e takmayı denerseniz ne olur? Önce geçmez, sonra gaaaarç guuuurç sesleri gelir, sonunda geçer. Ama bu olayı sürekli yaparsanız: Kaçınılmaz son---->Şanzımanı kucaklayabilirsiniz.
    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km
    Ayriyetten, insanların gülümsemesine ve parmakla gösterilmeye hazırlıklı olun. Mesela yola çıkacaksınız veya sinyal verdiniz sollama yapacaksınız, inanılmaz ama diğer araçlar yol veriyor. Kızlar mesela, kampüste dönüp bakan bi daha bakıyor. Son model honda vtec ile kesiciye sokanlar, 1.7 dti ile dumana boğup hava attığını sananlar, bizim bis oraya gidince hepsi balon oluyor. Bu konuda tek rakibimiz tosbağalar.
    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km
    Arkadan itişin keyfine varın! Karda açık pazar yerinde drift atmayan kalmasın!
    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km
    Park problemi mi? Yok canım
    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km
    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km

    1. En çok sorulan soru: Fiat Bis'ler sanayiden çıkmıyor mu? Arıza yapıyor mu?
    Fiat Bis bakımı yapıldığı sürece sanayi yüzü göstermez. Hatta bi adımda ileriye gideyim. Bakımlı ve hor kullanılmamış bir bis, 131, şahini, doğanı cebinden çıkarır. Bir kaportası var kapıyı kapattığınızda VW'lerin tok kapı sesi yanında tırt kalır. Arıza pek tabi yapar tamamen bakımsız oldugundan ve eskidiğinden. Nasıl ki bugün Bir Honda civic, Clio, Palio gibi yeni arabalar periyodik bakımlara giriyorsa aynı şekilde bis'in bakımlarıda yapılmalıdır. Bakımlı bir bis hor kullanılmadığı sürece yolda bırakmaz. Ancak hor kullanırsanız o da sizi hor kullanır. Dost gibidir, ihtiyaçlarını görün. Sıkıntı yapmaz. Bakımları biraz erteleyin idare eder. Daha da erteleyin, benden bu kadar diyip yolda bırakır
    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km
    2. Hiç yolda kaldın mı? Kaldıysan neden?
    Evet 2 sene içinde, 3 kez yolda kaldım. 3'ü de benim ihmalim yüzünden. Isparta-Burdur arasında arabam V kayışını kopardı. Kayışı değiştirmemiştim. Isparta şehir içinde Meksefe bozuldu bakımlarını ihmal edip değiştirmediğimden. Birde benzin bitti, benzin ışığı sürekli yanıyordu benzinliğe giderken yolda kaldık
    Güncelleme: Bakımlarını ihmal etmediğimden dolayı, bu 3 kez kalma dışında problem yaşamadım.
    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km
    3. 4kişi yokuş çıkıyor mu?
    26hp'lik motordan ne beklediğinize bağlı. 4 kişi uzun yollara gittik sıfır sıkıntı ile problem olmuyor ama yokuş çıkarken 2. vitese kadar düşebilirsiniz.
    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km

    4. Parçaları pahalı mı? Her yerde bulunur mu?
    Parça fiyatları aşağı yukarı şahin doğandan bir tık pahalı. Isparta'da bile bulunduğuna göre tahminim çoğu ilde bulunur. Olmadı internetten sipariş edebilirsiniz.
    Çeşitli parça fiyatları: Ön sinyal camı: 20TL
    Fren merkezi: 27TL
    Conta tk: 45TL
    İç aydınlatma camı: 15TL
    Distribütör: 150-350 arası
    Karbüratör: 150-350 arası
    Balatalar: 40TL (tek teker için)
    Far: 20TL


    5. Yakıtı Nasıl?
    Bakımlı ve iyi ayarlı bir bis, şehir içinde -25kr
    uzun yolda 18-19kr yakar. (Benzinde)

    Güncelleme: Son zamlardan sonra: Şehir içi 30-35 kuruş arası, Uzun yolda 25 kuruş. Yani şehir içinde 7lt/100km, uzun yolda 4-5lt/100km

    6. Lpg oluyor mu?
    Olur ama tavsiye etmiyorum. Tasaaruf edilmeyebilir. Zaten 26 beygir, LPG ile çekiş biraz daha düşecek. E bu seferde gitsin diye daha fazla gaza basacaksınız benzin tüketimi kadar olmasada ona yakın yakmaya başlayacak. Ayriyetten motor yıpranacak

    7. Ustası bulunuyor mu?
    Ustası aslında var. Var ama yok. Toros'tan daha basit motoru olmasına rağmen ustalar yanaşmıyor. Yanaşmayan ustalar serçe murattan başka araba görmedikleri için gözlerinde büyütüyorlar. Yanaşanlarda genelde klasik araba tamircileri oldugunda tuttuğunu öpen cinsten adamlar oluyor. Zira motorun üzerinde Lancia yazıyor ve boksör motor var heralde bu ustaların gözünü korkutuyor. Bu durumda eliniz anahtar tutuyorsa siz usta oluyorsunuz. Zaten çoooook basit bir motoru var.
    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km
    8. Havalı mı alayım sulu mu?
    Hangisi bakımlı ise onu alın. Hiç farketmez. Sulu 26 beygir, havalı 24 beygir. Sulunun avantajı arkada bagajı var, havalıda ise arkası komple motor. Bunun gibi ufak tefek farklılıklar var.

    9. 5000TL piyasası var çok değil mi? Bizim komşu 2000TL ye almış, amcam 1750'ye sattı, halaoğlu 500'e buldu almadı.
    Arkadaşlar kabullenmesi zor olsada piyasa inanılmaz arttı. Bunu bis için konuşmuyorum her araba için. Mesela 2008 civic olmuş 40.000TL, en kötü tofaş 9000TL, Tosbağa en kötüsü 11,000TL, doğal olarak bislerin fiyatıda arttı. Zaten piyasadan yavaş yavaş silinen bir araç. Tek tük yürür olanlarda değerlendi.
    Güncelleme: Piyasası yazdığım zamanlarda 4500-5000 civarındaydı, şuan 6000-7000 ortalama. Dolardan hızlı artıyor. iyi bir yatırım aracı
    10. Conta yakıyormuş diyolla?
    Yakmaz arkadaşım, yakmaz. İnsan gibi kullandığında, gaza usturuplu bastığında, zorlandığında vites düştüğünde hararette yapmaz, conta da yakmaz. Ben 40*C sıcağın altında, İstanbulda Cuma iş çıkışı 4 tosun gibi kişi ile e5 köprü trafiğinden sağ çıktım. Bence bu yeterince büyük bir kanıt

    11. Okula/İşe gidip geleceğim veya araba sürmeyi öğrenmek istiyorum, bis alayım mı?
    Bu soruya bende soru ile karşılık veriyorum. Bis mi istiyorsun araba mı? Eğer bis almaya çok hevesli isen bis al. Yoksa sağa sola götürsün araba al diyorsan, nacizane tavsiyem suzuki maruti, broadway gibi nispeten daha güçlü ve sorunsuz arabalar.

    12. Bugüne kadar yaptığın masraflar neler?
    Bakımları masraftan saymıyorum ama illa bahsetmek gerekirse: 5000km'de bir - Hava filtresi 13TL, Benzin Filtresi 5TL, Yağ ve değişimi (2,25LT+ 1LT yedek - 20w 50) 45TL.
    Yapılanlar: Şarj dinamosu kopmle yenilendi. 150TL, Benzin pompası değişti 120TL, Benzin hortumları değişti -50TL,
    Burdan sonrası ise keyfi aksesuar vs.
    Güncelleme: Marş dinamosu revize oldu. Kömürler, marş dişlisi vs. 150tl. Çoğu parçası Fiat/Tofaş ile ortak.

    Kranktan sensörlü modern ateşleme sistemi komple, Gösterge devir saati, Anlık yakıt göstergersi (vakummetre), Akü göstergesi , polski jant kapakları ve daha sayamadığım bir sürü aksesuar.
    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km
    Havalı motoru. Görüldüğü gibi arkada bagaj yok komple motor için arkası. Arka kapak aşağı doğru açılır
    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km
    Su soğutmalıda ise bagaj kapağı yukarı açılır, bagaj vardır, bagaj kapağının altında motoru bulunur.
    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km
    Yolda giderken her bis'e kafa tutmayın. Zira bazıları aşağıda oldugu gibi swap işlemi görmüş olabilir. 1.4 16v 98hp. Swap işi avrupada çok yaygın genelde. 1.2 Fiat Fire motorları kullanılıyor.
    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km
    şahin motoru takılmış bir bis.
    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km


    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km
    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km

    yardıma ihtiyacı olan bir bis sahibide görürseniz, yardım edin (Beyaz araba havalı, mavi araba sulu)
    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km
    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sahin261 -- 13 Şubat 2017; 22:45:2 >



  • Araba ile ilgili videoları izlemek isteyen arkadaşlar için Youtube kanalı mevcut, orada videolar bulunuyor çokca.

    https://www.youtube.com/channel/UCLyFZ2ujpqKqjinUloA-AsQ
  • Çok eğlenceli bir inceleme olmuş, elinize sağlık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ellerinize sağlık hocam hikaye gibi okudum anlatış tarzınız da harika ayrıca

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu tarz anlatimlara bayiliyorum. Insanin size uyup bis apasi geliyor :) sonda paypastiginiz kamu spotu kivaminda ki resimler ve slogansa gayet guzel :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eline sağlık güzel olmuş, bir ara uğraşmak için alayım dedim ama zaman bulamayacağımı anlayınca vazgeçtim ama hevesim var, çalışmasada arada söküp takmam için alınır, burda bir komşumuzda var arada yolda söküp tekrardan topluyo grubu filanda var herhalde bazen 10 tane kapısa duruyo filan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok güzel bir anlatımınız var, bir bu kadar daha olsa zevkle okur insan. Bis de aynen söylediğiniz gibi sevda işi, herkes binemez. Bir de aynen bahsettiğiniz gibi inanılmaz bir sempatikligi var bu bis ve tosbağaların bende üni öğrencisiyim aynen katılıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kazasız belasız sürüşler dilerim. Bu araçları alan nedense satmak istemiyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Paylaşım ve özenli yazı için teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eline sağlık..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir pre kasa vosvos manyağına ilaç gibi konu valla

    Rengi bir detailingle canlansa ateş eder

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zahmet edip okuyan, iyi dilekte bulunan ve yorum atan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.
    Şuan arabanın tek eksiği kaporta. 1991'den beri orjinal boyası olunca haliyle yıpranmış biraz. Kaporta ve boyadan sonra çok daha güzel olacak
  • Mukemmel anlatmissin hocam. Kararliyim alicam bir bis

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eğlenceli bir yazı olmuş hocam :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kazasız belasız inşallah. güzel bir inceleme olmuş eline sağlık kardeşim
  • Recep İvedik...Sen misin?
  • Elinize sağlık anlatımınız, tanıtımınız mükemmel

    Tamirat-Tadilatta(Wheeler Dealers) denk gelip izlemiştim çok keyifli bir bölümdü, bulup izlemenizi tavsiye ederim.
    Güzelde para kazanmışlardı.

    https://www.youtube.com/watch?v=rU-KRVQnRjU

    Edit 1: youtube linki

    edit 2: 2. fotoğrafta büyüyünce jeep olacağım diye 32 plakalı araç sahibine selam olsun :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GcGokhan -- 5 Mayıs 2016; 10:58:41 >
  • Güzel anlatım . Daha dün eve giderken karşıma çıktı bir tanesi. Adeta uçuyordu kırmızı ufaklık .
  • GcGokhan kullanıcısına yanıt
    Videodaki araç yarış için tasarlanmış, tam bir şaka makinası tabirinin karşılığı. Motoru tam göremedim ama çok yüksek ihtimal 1.1 60s Uno motoru olabilir. İçinde hidrolik elfrenini görmüşssünüzdür. 60 beygir motor, bizim orjinal fiat bis şanzımanını çok çok çok rahat çevirir (zorlandığında kırabilir bile). Bu yüzden bi drift makinası yapmışlar. Swap motorlu bis, 0-130 arası piyasadaki çoğu arabayı alt edebilir kıvamda. Hafif, küçük motor için büyük şanzıman dişlileri motor büyüdüğünde adeta gücü ayağınızın altında hisettirir , tekerler arası mesafe kısa oldugundan geniş taban lastikle güzel manevra kabiliyeti gibi avantajları var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sahin261 -- 5 Mayıs 2016; 11:33:11 >
  • =) insanı gülümseten bir anlatımınız var. bis ile mutluluklar.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.