Şimdi Ara

Kadjar Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Platformu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
1
Favori
1.605
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese Selam,

    Sayın Kadjar sahibi arkadaşlar, Kadjar satın almayı düşünen ya da düşünmeyenlerin Kadjar ve benzeri araçlar ile ilgili övgü ve yergileri veya değerlendirmeleri yerine, sadece Kadjar kullanıcılarının, araçları ile ilgili olarak dişe dokunur somut bilgi paylaşımı yapacağı bir foruma ihtiyacımız bulunmaktadır.

    Yanlı ya da yansız her türlü yorumlardan uzak, sadece fiili tespitlerimize dayanan somut bilgi paylaşımlarımıza bu başlık altında yer verelim..



  • Elektronik park freni, Kadjar'ın konforuna katkı sağlayan özelliklerinden biri..

    Ancak, dikkatli kullanılmadığı takdirde; kısa vadede arka fren balatalarının ömrünü kısalttığı, orta vadede debriyaj balatasının daha erken bitmesine ve uzun vade de volanın yanmasına sebep olabileceği bir gerçek...

    Bu gibi sorunlardan uzak kalmak için; elektronik park freni devredeyken sert kalkışlardan kaçınılması ya da kalkıştan önce park freninin devreden çıkarılması yeterli olacaktır..
  • Kadjar'ın rüzgar direnç katsayısı (Cw) 0,30'dur...

    http://www.pressreader.com/hong-kong/china-daily-hong-kong/20160321/282239484745747



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gemsaz -- 13 Ocak 2019; 10:41:36 >
  • R link'e, 4 gb lık harita güncellemesi gelmiş...
  • Ana konuya da yazmış olduğum üzere; ilk 10-15 bin km de, bütün motorlar yağ eksilterek faydalı kurum oluştururlar...

    Motor yağının ne miktarda ve kaç km boyunca eksileceği; motorun cinsine ve kullanıma göre değişir...

    Kadjar açısından konuya yaklaşırsak;

    Megane 2 ve Flu'da olan, motor yağı seviyesini göstergelerden kontrol etme fonksiyonu Kadjar'da bulunmamaktadır..

    Gösterge tablosundaki yağ uyarı ışığı ise, ancak, yağ düzeyi minimuma düştüğünde yanmaktadır. Böyle bir durumda, yağın derhal tamamlanması gerekmektedir.

    Bu nedenle, uygun aralıklarla veya uzun yola çıkılmadan önce, motor kaputu açılıp yağ çubuğu çekilerek yağ düzeyinin kontrol edilmesi gerekmektedir..
  • Kişisel kanaatime göre, genelde sorunsuz bir çift debriyaj sistemi olan EDC; Kadjar ile ilgilenenlerin merak ettiği bir başka husustur...

    Herkes, deneme yanılma ile geçen bir sürenin sonunda, EDC'nin ne şekilde etkin ve performanslı kullanılabileceğini öğrenir..

    EDC'yi uzun vadede sorunsuz kullanabilmek için ise; 5-10 sn'den uzun beklemelerde mutlaka vitesin boşa alınması, araç hareket halindeyken vites kolunun konumunun değiştirilmemesi yeterlidir.

    Bu arada, Megane forumlarında; bilhassa dik yokuşta, çok sık dur kalk ile gidildiğinde, sistemin fazla ısınmaması için, otomatik yerine, düz vites kullanımının tercih edilmesi önerilmektedir.
  • Maalesef, Kadjar'ın ön takımı çok hassas..

    Bu nedenle, kışlık lastiklere geçerken yazlıkların nereden söküldüklerinin lastiğin üzerine yazılması gerekiyor..

    Aksi takdirde, lastiğin çıkarıldığı yerden farklı bir yere takılması durumunda, rot ayarı bozukmuş gibi araç sağa/sola çekebiliyor..

    Tecrübe ile sabittir..

    Bu arada, Kadjar'ına ilk defa kışlık lastik alacakların SUV'lar için üretilmiş modelleri veya XL simgesini taşıyan lastikleri tercih etmelerinde yarar bulunmaktadır..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gemsaz -- 27 Ekim 2016; 21:19:38 >
  • Yoğun dur kalklı trafik dışında, Kadjar'ın "start/stop" fonksiyonunu kapalı tutan biri olarak, aşağıdaki yazıyı okumanızı öneriyorum.

    http://www.sekizsilindir.com/2016/06/start-stop-sistemi-turboya-zarar-verir-mi.html
  • Cep telefonlarının R-Link2 ile daha uyumlu kullanabilmesi için android telefonlarda dil seçiminin "ingilizce" yapılması önerilmektedir.

    Öte yandan, cep telefonlarındaki navigasyon, müzik dinleme, v.b. bazı uygulamaların; android işletim sistemlilerde "android auto", ios işletim sistemlilerde "car play" veya ios12 sürümlerinde yine "android auto" uygulaması ile R-Link2 ekranına yansıtılabilmesi mümkündür.

    Ancak, an itibariyle, sadece 2017 Nisan ayından sonra üretilmiş olan Kadjarlarda söz konusu uygulamalar kullanılabilmektedir.

    Bu uygulamaların R-Link2 ile nasıl kullanılacağına ilişkin bilgi, internet üzerinden Renault'un ilgili açıklama sayfalarına gidilerek temin edilebilir.

    R-Link2 konusunda ayrıntılı bilgi edinmek ve R-Link2 güncellemelerini takip etmek isteyenlere, aşağıdaki link de yardımcı olacaktır.
    https://www.gps-rlink.com/r-link-2/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gemsaz -- 11 Ocak 2019; 21:25:33 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.