< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cihanair -- 7 Eylül 2019; 16:12:35 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cihanair -- 7 Eylül 2019; 16:12:35 > |
Yanlız yeni araç alacaklara bir iki ufak tavsiye vermek isterim. En önemlisi araçtan beklentiniz, geçireceğiniz vakit ve donanım olarak neleri kullanacağınız.
Araçtan beklentiniz derken, mesela ben kendi aracımı aldıktan sonra (40.yıl), benim için en önemli şeyin araç içindeki sessizlik ve huzur oldugunu anladım. Eşimin arabası Golf ve kendi aracımdan çok onu kullanıyorum. (1 yıl oldu aracımı alalı ve 3600 km oldu henüz.)-Çünkü benimkinden sessiz ve huzurlu. Hemde yormuyor. Bmw yoruyor gerçekten. Donanım olarak mesela daha navigasyonu kullanmışlıgım yok. Telefondan araç kumanda etmeyi sadece deneme amaçlı kullandım ilk aldıgımda. Deri koltuk hakiki olsun dedik ama sonra şunu anladık paşa torunu felan değiliz. Öyle bir tatminlik felan rahatlık yok yani. Tek fark suni deriden daha kullanışlı ve onun kadar terletmiyor. Şu an olsa alcantra veya kumaşdan şaşmam. Harman Kardon var ama aynı zamanda bebekte var ;) O yüzden demem o ki, bu paralar çok paralar. Alın kağıt kalemi bana neler gerek diye yazın. Sanılmasın ki pişmanım, hayır aracımdan memnunum. Ama fanatiklik yapmayın illa şu marka olacak demeyin. Beklentilerinizden vazgeçmeyin. Bir bayinin bilinçsiz bir elemanı kızdırdı diye vazgeçmeyin hemen. |
Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk ve tüm silah Arkadaşlarını saygı ve minnetle anıyoruz. Sonsuza kadar seninleyiz Atam.
|
Bu bahsettiğiniz özelliklerin bazıları standart, bazıları ise opsiyon ve anlamsız derecede pahalı opsiyonlar. Led matrix farlara ihtiyacınız olacağını sanmıyorum, benim arabayı aldığım Mayıs ayı itibarı ile Matrix ledler 17000₺ idi. 2018 modellerde tüm paketlerde normal led farlar var, yalnız normal ledlerde ön sinyaller dinamik (kayar) led değil, sadece arkalar öyle. Apple car play pek gerekli değil (bence tabi) ile, hele ki navigasyonu örneğin Google maps veya Yandex navi’yi virtual cockpite (hayalet göstergeye) aktaramadığı düşünüldüğünde 4000₺ çok lüzumsuz, kaldı ki standart donanımda gelen multimedya bağlantısı ile telefondaki tüm müziklerinizi dinleyebildiğiniz gibi, tüm rehbere de telefon bağlantısı ile ulaşabiliyorsunuz. Sunroof bildiğim kadarıyla sport ve design pakette standart. Elektrik kumandalı, baldır destekli koltuklar sadece sportta varken koltuk ısıtma hem design hem sport pakette var. Hayalet gösterge (virtual cockpit) fiyatı mayıs ayında bana verilen teklifte 11750₺ idi almadım. Nedenini daha sonra söyleyeceğim. Elektrikli bagaj kapağı sadece avantlarda standart, tekme hareketi ile açılan bagaj kapağı içinse (avant da dahil) ekstra 4750₺ opsiyon olarak sunulan anahtarsız giriş sistemini almanız gerekiyor (bunun dışında bu da lüzumsuz, zira sedanlarda bagaj kapağı mekanik olarak otomatik açılıyor, sadece kapatma elle). Ses sistemi Bang&Olufsen 22000₺’lık bir opsiyondu aldığım tarihte, standart ses sistemi oldukça kaliteli, dip gürültüsü yok, tizler ve baslar da gayet net. Kesik direksiyon opsiyon, ancak çok fiyat farkı yok, özellikle araştırmadım, ama satış temsilcisinin aklında kaldığı kadarıyla 450-500₺ civarı fiyat farkı olur demişti. Kablosuz şarj 2018 modellerde design ve sportta standart dedi, ama dynamic pakette var mı bilmiyorum. Ön park sensörü tüm paketlerde ve park kamerası (geri) design ve sportta standart. Ben bunları neden almadım derseniz, bayide bulduğum aracın fiyatı çok iyiydi ve “siparişle gelecek aracın fiyatı, geldiği tarihteki kurdan hesaplanır” demeleri oldu. Renk bile seçmeyecektim, beyaz alıyordum az daha, neyse ki istediğim renk ellerinde vardı da onu aldım, ama opsiyonlu bir araba sipariş etsem hesaplarına göre 70000₺’ya yakın bir fiyat farkı çıkıyordu.
Bunun dışında bizim millet gösterişe odaklı olduğundan olsa gerek, yurtdışı paketlerde standart olarak sunulan bir çok özellik bizde opsiyon olarak bile sunulmuyor, bir çok lüzumsuz gösteriş öğesi standartken. Örneğin koltuk arkalarında file opsiyon bile değil. Arka koltuklar yatmıyor, arka koltuklarda kol dayama yok, olanlarda da bardak tutacağı yok. Bagajda 12V priz yok. Bagajda veya kabin içinde yangın söndürücü askısı yok. Yine bagaj tavanında torba askısı, file bağlayacak kancalar standart değil. Güneşlikte ruhsat sıkıştıracak bir cep yok. Solda far kontrol kumandasının altında bir ufak eşya gözü yok (bunlar olmayan şeyler değil, yurtdışı paketlerde standart). Tamamı arabanın kitapçığının ancak sığdığı bir torpido gözü ve ancak 2 telefonu üstüste koyabileceğiniz bir kol dayama. Bunları dediğimde opsiyon olarak bile fiyatlarını belirlememiş olduklarını söylediler. Örneğin arka sinyaller normal led olup da bu ufak tefek ayrıntılar olsaymış (herhalde bunların topunun fiyatı, tek bir dinamik led sinyalden azdır) daha mutlu olurdum, daha bir severdim arabayı. Neymiş “premium class” mış. Tabi burada yazdıklarım naçizane benim fikirlerim ve yaklaşık 2 ay önce bayiden, satış temsilcisinden (ki bu arada satış temsilcisi gerçekten işini çok iyi bilen net bilmediğini sallamak yerine, dürüstçe “bilmiyorum” diyen; araştırıp, sorup-soruştuarak da mutlaka cevaplayan, gördüğüm en iyi satış temsilcilerinden biriydi) aldığım yeni bilgiler, benim de merak edip sorduklarımı aktardım size. Umarım yardımcı olmuşumdur. |
Klimasız A4 gelse de rahatlasak , şu tartışma bitse.
Üstadlar , arada yaklaşık 45k fiyat farkı var , arkada klima havalandırması olmasa ne olur. Dynamic donanımı şu anda çok yeterli. Aradaki farkın hemen hemen tamamı vergi farkı. Konfigüratörde Dijital Klima ile Manuel Klima fiyat farkına bakın düşüklüğü şaşırtacak sizi eminim. |
M.Parolo demiş ki; Mesajı Yerinde Gör
en büyük fark design modelleri 3 bölgeli dijital klima ile geliyor, dinamikte tek bölgeli otomatik klima var. (dinamiğin en büyük sıkıntısı arka koltuklarda hava üfleçleri de yok bu arada). design modelinde 17 inch, dinamikte 16 inch jant var. design modelinde ön panjur krom ve arkada krom şerit var, dinamikte panjur siyah plastik ve arkada krom şerit yok. design modelinde koltuk arkası eşya cepleri var, dinamikte yok. design modelinde orta konsol yapay deri kaplı, dinamikte burası siyah plastik. onun haricinde geri görüş kamerası, sunroof falan hepsinde opsiyon. benim hatırladıklarım bunlar. |
otomatik klima, dereceyi ayarlamaz. kullanıcı dereceyi seçer klima OTOMATİK olarak fan şiddetini ve havanın nereden üfleneceğini ayarlar.
Her ikiside otomatik klimadır. Farkı dijital olan ayaralanan dereceyi ekranda gösterir, analog olan eski sistem gösterir, burada çalışma anlamında en ufak bir fark yok, sadece görsel. tabi esas farkı birinin 3 birinin tek bölgeli olmasıdır. kontroller manuel gibi görünse de otomatiktir. |
Ya bende bmw aldim hic bir zaman da bunlar gibi koru korune savunmadim
Arkadas araba alirken artik f/p devreye girer mantik devreye girer Adam bana 400.000 2000 motor 4 ceker 190 beygir baya da dolu dizel araba veriyor Senin millattan kalma 1.6 benzimli motor arabana ben niye 400.000 binden fazla para verim ya ? Neymis efendim bmw yol tutarmis al gel arabani beraber vitaja girelim diyorum cevap yok Borusan cok temiz iteliyor bunlara bmw leri vallahi |
dh'den hiç bir şey kaçmaz...
bence yakıtı çok gelmiştir |
Selam Arkadaşlar,
Cuma günü A4 1.4 Design S Tronic aracımı alarak aranıza katıldım.Seçimi yapana kadar sizlerin yazdığı her konuyu dikkatle okudum.Görüşleriniz için teşekkür ederim. Ben de şimdilik sadece 2 gün ve 200km kullandığım aracım ile ilgili ilk intibalarımı ve geçmişte kullanmış olduğum araçlar ile şahsımda oluşan görüşleri paylaşmaya çalışacağım. Çalışmakta olduğum şirketin kiralamakta olduğu 320D (Business Paket), VW Passat 1.6 DSG BE (Highline), S60 1.6D ve son olarak da 3 sene boyunca C200D (Exclusive) paketli araçları kullandım. Herkese iyi pazarlar diler, gözbebeğimiz Mehmetçiklerimizin sağ, salim, ve muzaffer olarak vatanlarına en kısa zamanda dönmelerini temenni ederim. Saygılarımla, |
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi denizinpiri -- 9 Nisan 2016; 16:43:22 > |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|