Şimdi Ara

Suyun kaldırma kuvveti hakkında bir kanun

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
1.054
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Şöyle bir kural olduğunu biliyorum;

    "Bir gemi ne kadar büyük yapılırsa motorunun verimi o kadar artacaktır."

    Bunu da şöyle düşünebiliriz, geminin boyutları 2 katına çıktığında gereken motor güzü 1,5 kat artacaktır. Oranlar yanlış olabilir ama teoride bu şekilde.

    Bu kanunu bulan kişinin adını bulamıyorum, yardımcı olursanız sevinirim.



  • ama hocam bnm kafam karıstı...

    şimdi motor verimi ayrı,motor gucu ayrı,kaldırma kuvveti ayrı...

    tam olarak ne anlatmak istedin... brz daha açıklayıcı olursan fikir yurutmeye calışırım...
  • Bu kanunu bilen zaten anlayacaktır dediğimi ama biraz daha açayım.

    Şimdi küçük bir tekne var ve bunun ilerlemesi için 10 beygir gücüne ihtiyaç var, aynı geminin boyutlarını 2 katına çıkarırsak güç gereksinimi 15 beygir civarı olacaktır. Bunun nedeni de kaldırma kuvveti yani küçük gemi boyutları nedeniyle (yüzey alanı) suya daha fazla batıyor, oysa geminin boyutları arttıkça suyun kaldırma kuvvetinin etki ettiği alan da artıyor ve güç gereksinimi daha az artıyor.
  • arkadaşım cevabı kendinde veriyorsun aslında.bunda birşey yokki kafaya takılabilecek.

    geminin yüzeyi büyük olursa kaldırma kuvveti de o kadar büyk olacak ve gemi daha suyun yüzeyinde kalacak. akabinde itilmesi gerekn su alacak ve daha az güçe ihtiyaç olacak.ama ya gemi ağırsa? burda da birşey yok. geminin ağırlığı fazla ise daha fazla batacak ve daha fazla güçe ihtiyaç olacak.eğer gemi hafifse daha az batacak ve daha az güçe gerek olacak.mantık bu kadar basit.ha birde gemi ne kadar ağırsa o kadar salınım yaparak kuvvetsiz gitme mesafesi artacak;)
    quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    Bu kanunu bilen zaten anlayacaktır dediğimi ama biraz daha açayım.

    Şimdi küçük bir tekne var ve bunun ilerlemesi için 10 beygir gücüne ihtiyaç var, aynı geminin boyutlarını 2 katına çıkarırsak güç gereksinimi 15 beygir civarı olacaktır. Bunun nedeni de kaldırma kuvveti yani küçük gemi boyutları nedeniyle (yüzey alanı) suya daha fazla batıyor, oysa geminin boyutları arttıkça suyun kaldırma kuvvetinin etki ettiği alan da artıyor ve güç gereksinimi daha az artıyor.




  • şart gemi hafif olacak taban yüzeyi geniş olacak kanun anladığıma göre bu .ok

    ama sürtünme artmayacakmı? rüzgar direnci? ne kadar etkiler bilemem ama bana pek mantıklı gelmedi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: erdemakbıyık
    arkadaşım cevabı kendinde veriyorsun aslında.bunda birşey yokki kafaya takılabilecek.

    geminin yüzeyi büyük olursa kaldırma kuvveti de o kadar büyk olacak ve gemi daha suyun yüzeyinde kalacak. akabinde itilmesi gerekn su alacak ve daha az güçe ihtiyaç olacak.ama ya gemi ağırsa? burda da birşey yok. geminin ağırlığı fazla ise daha fazla batacak ve daha fazla güçe ihtiyaç olacak.eğer gemi hafifse daha az batacak ve daha az güçe gerek olacak.mantık bu kadar basit.ha birde gemi ne kadar ağırsa o kadar salınım yaparak kuvvetsiz gitme mesafesi artacak;)


    Sorum bu değil ki, lütfen iyi okuyun:

    quote:


    Bu kanunu bulan kişinin adını bulamıyorum, yardımcı olursanız sevinirim.


    Konuya vakıfım zaten önemli olan bulan kişinin adı.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: küber_ez

    şart gemi hafif olacak taban yüzeyi geniş olacak kanun anladığıma göre bu .ok

    ama sürtünme artmayacakmı? rüzgar direnci? ne kadar etkiler bilemem ama bana pek mantıklı gelmedi


    Arkadaşlar tekrar bir açıklama yapıyorum bu zaten varolan bir kavram, geminin boyutları arttıkça motordan beklenen güç oranı azalacaktır. Bu yasayı bulan bir bilim adamımız olacak, belki aranızda Fizik Hocası, Gemi Mühendisi falan vardır diye soruyorum.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.