Şimdi Ara

HYUNDAİ BİLGİ PLATFORMU (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.078
Cevap
1
Favori
88.940
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • EKONOMİK OTOMOBİL KULLANMA REHBERİ

    Az Yakıtla Çok Kilometre yapmanın Püf noktaları :

    Size önereceğimiz 10 yöntemi kullanarak yüzde 43’e varan oranlarda yakıt tasarrufu elde etmeniz mümkündür.

    1. VİRAJLARA KONTROLLÜ GİRİN
    Hareket enerjisini ısı enerjisine dönüştürdüğünden, fren yapmak enejji kaybı olarak kabul edilir. Viraja girerken fren yapılarak düşürülen hız, viraj çıkışında gaz verilerek,yani fazladan yakıt harcanarak geri kazanılabilir.Bu nedenle virajlara kontrollü girmek ,yakıt tüketimini düşürmek açısından oldukça faydalı bir davranış türüdür.

    2. GAZ PEDALLARINA DİKKATLİ BASIN
    Sanılan aksine, olması gerekenden fazla gaz vermek, daha az gaz vermekten daha iyidir. Bu şaşırtıcı kuralın ardındaki teknolojik nedense ,gaz kelebeği kayıpları.Ayak gaz pedalından her çekildiğinde motorun frenlemesi güç ve yakıt kaybı anlamına geliyor. Diğer bir faydalı kural da,ayağı gazdan çekmek yerine vites büyütmektir.

    Tam gazla hızlanma nasıl tasarruf sağlıyor? Sorusunun cevabı da oldukça basit: Çünkü daha ekonomik olan yüksek devirlere ulaşma süresi kısalıyor.Gerçekten 100 Km./S. Hıza kadar tam gaz vererek hızlandıktan sonra en yüksek viteste bu hızı korumak, yarım gazla ve küçük viteste bu hıza daha uzun sürede ulaşmaya çalışmaktan daha fazla yakıt tasarrufu sağlıyor.

    3. DOĞRU VE KALİTELİ YAKIT ALIN

    Gerekli standartları karşılamayan yakıtlar, modern katıklar içermediği gibi kirlide olabilir. Motorun tutumlu çalışması ,supaplar ve yanma odalarında meydana gelebilecek birikimler konvertörün görev yapmasını engellediğinden, motorun uzun dönemde daha fazla yakıt tüketmesine neden oluyor. Bu nedenle yakıt alırken onaylı yakıt istasyonlarını seçmeleri gerekir.

    4. DOĞRU ZAMANDA VİTES DEĞİŞTİRİN

    Burada kastedilen şey ; Gerekli devirlerde vitesi yükselmek veya küçültmektir. Alçak devir ve yüksek vites kullanılarak ilerleme yöntemi hem yakıt tüketimi bakımından hem de Motor aşınmalarını ciddi oranda düşürmesi açısından büyük önem sağlar.

    5. KISA DURAKLAMALARDA

    Duran bir otomobilin güce ihtiyacı yoktur. Buna rağmen motor çalışıyorsa boşa yakıt harcıyor demektir. Durur pozisyonda saatte 1-2 litre arasında olan fazladan yakıt tüketimi demektir. Ancak adım -adım ilerlenen sıkışık şehir trafiğinde bu rakam 100 km de yaklaşık 4-5 litre fazladan yakıt anlamına geliyor. Birkaç sn yede olsa duran trafikte kontak kapatmak kesinlikle en faydalı davranış olacaktır.


    6. KULLANIM TARZI ÇOK ÖNEMLİ

    Hızlı kullanım ,yüksek tüketim anlamına geliyor. Çünkü artan hız , hava sürtünme direncinin artmasına neden oluyor. Alt vitesler daha fazla kullanıldığından çok yavaş gitmenin de tüketimi artırdığını unutmamak lazım.

    7. BAKIM VE YAĞ
    Yakıt tasarrufu sağlayan en geçerli yöntem ise bakımların zamanında ve üreticinin tavsiyeleri doğrultusunda yapılmasıdır. Tıkanmış hava fitreleri,kurumlanmış bujiler,bitmiş fren balataları,dikkatsiz park manevraları bile tüketimi artırıcı bir nedendir. Motor yağları zamanında ve üreticinin tavsiye ettiği viskozite değerleri baz alınarak değiştirilmelidir.

    8. BAGAJ VE TAVAN YÜKLEME

    Aşırı ve uygunsuz bagaj ve tavan yükleme yakıt sarfiyatına etki eder. Ayrıca geniş lastikler,aşırı büyük ebatlardaki spoylerler de sürtünme hava sürtünme miktarını artırdığından yakıt tüketimini artırır.

    9. UZMAN ÖNERİLERİNE RİAYET ETMEK

    Gereksiz durumlarda Klimayı açık tutmak yada arka cam rezistansını açık unutmak yakıt tüketimini artıran nedenlerdir. Güvenliği hiçe sayarak yokuş aşağı inişlerde kontağı kapatarak ilerlemek bize yakıt tasarrufu sağlamaz,aksine kaza riskini artırırı.

    10. LASTİKLER VE HAVA BASINÇLARI

    İyi bir lastik ve Aracın değerlerine uygun hava basınçları güvenli sürüş ve yakıt açısından önemli bir fakfördür.

    Arkadaşlara sağlık ve sıhhatli kazasız sürüşler dilerim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Emekli Jandarma


    5. KISA DURAKLAMALARDA

    Duran bir otomobilin güce ihtiyacı yoktur. Buna rağmen motor çalışıyorsa boşa yakıt harcıyor demektir. Durur pozisyonda saatte 1-2 litre arasında olan fazladan yakıt tüketimi demektir. Ancak adım -adım ilerlenen sıkışık şehir trafiğinde bu rakam 100 km de yaklaşık 4-5 litre fazladan yakıt anlamına geliyor. Birkaç sn yede olsa duran trafikte kontak kapatmak kesinlikle en faydalı davranış olacaktır.
    9. UZMAN ÖNERİLERİNE RİAYET ETMEK

    Gereksiz durumlarda Klimayı açık tutmak yada arka cam rezistansını açık unutmak yakıt tüketimini artıran nedenlerdir. Güvenliği hiçe sayarak yokuş aşağı inişlerde kontağı kapatarak ilerlemek bize yakıt tasarrufu sağlamaz,aksine kaza riskini artırırı.



    Verdiğn bilgilerde iki şey kafama takıldı.
    1. Kısa duraklamalarda birkaç sn de olsa kontak kapatmak faydalı olacaktır demişsin. Benim bildiğim motor ilk çalışma anında fazla yakıt tüketir, bu durumda 3dk dan kısa duraklamalarda motoru kapatmak pek akıllıca ve tasarruflu bi iş deil(Bu aracın kitapcığında yazan bişey).
    2.Hadi klimanın açık olmasının fazla yakıt tüketimi sağlamasını anlıyorumda arka cam rezistansının açık olmasıyla yakıtın ne ilgisi var onu anlayamadım. bunu bi ustadanda duymuştum ama anlam veremedim, rezistans tamamen elektrikle çalışan bişey nasıl olurda yakıta etki eder. Açıklayabilirsen sevinirim.




  • aslında resistans olayının devamıda vardı aracın standart donanımından fazla her parça elektrikliler için araç yakıt tüketimini arttırdı sanırım elektirik enerjisi üretimi ile ilgili
  • Sevgili Arkadaşım sorduğun sorulara cevap vereyim.

    1. Benim arabam 2000 Model ACCENT 1.5 GL Kullanım kitabının 2 inci Bölüm 11 inci sayfa 4-5 paragrafında şöyle yazıyor “Motorun gerekenden daha uzun süre rölantide kalmasına izin vermemelisiniz. Sıkışık trafikte iseniz ve beklemekteyseniz motoru kapatınız ve yalnızca tekrar hareket edeceğinizde çalıştırınız” ibaresi yazmaktadır. Ayrıca Öncelikle gereğinden fazla boşta çalıştırılan motor fazla yakıt tükettir. Motorun ısınması için 30 saniye yeterli, otomobil hareket ettikten sonra motor ısınması daha sağlıklı ve ekonomik olarak sağlanır.
    Tasarruflu sürüş için ne yapmalı?
    Arabayı çalıştırırken gaza basmayın
    - Hareket ettikten hemen sonra ikinci vitese geçin
    - 3. ve 4. viteste hızlı gidin. Bu arada benzin tüketirsiniz ama yol da alırsınız
    - Vites büyütmek için motorun bağırmasını beklemeyin
    - 15 saniyeden fazla süren beklemelerde motoru kapatın
    - Arabanıza üst bagajı takmayın. Bunlar benzin tüketimini yüzde 50 artırır
    - Arabaya fazladan yüklenen her 100 kilo yaklaşık 1 litre daha fazla benzin yakmanıza neden olur
    http://www.maksimum.com/otomobil/haber/82/42454.phphttp://www.tamircim.net/?sayfa=icerik&kid=21 Sitelerdeki bilgilere bakarsan orda ayrıntılı olarak bulabilirsin.

    2. Elektrik yakıt harcatır. Arka cam rezistansı da fazla elektrik çektiği için motor daha fazla güç harcar. Bu gücü karşılamak için fazla yakıt’a ihtiyaç duyar. Klimada aynı prensip esaslarına göre çalışır. Hangi oto Elektrikçisine gitsen aynı şeyleri söyler. Ayrıca Westbam arkadaşın söylediği gibi fazladan takılan bütün elektrikli aletler motora fazladan bir güç harcatır, bu da fazla yakıt demektir. saygılar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Emekli Jandarma

    Sevgili Arkadaşım sorduğun sorulara cevap vereyim.

    1. Benim arabam 2000 Model ACCENT 1.5 GL Kullanım kitabının 2 inci Bölüm 11 inci sayfa 4-5 paragrafında şöyle yazıyor “Motorun gerekenden daha uzun süre rölantide kalmasına izin vermemelisiniz. Sıkışık trafikte iseniz ve beklemekteyseniz motoru kapatınız ve yalnızca tekrar hareket edeceğinizde çalıştırınız” ibaresi yazmaktadır. Ayrıca Öncelikle gereğinden fazla boşta çalıştırılan motor fazla yakıt tükettir. Motorun ısınması için 30 saniye yeterli, otomobil hareket ettikten sonra motor ısınması daha sağlıklı ve ekonomik olarak sağlanır.
    Tasarruflu sürüş için ne yapmalı?
    Arabayı çalıştırırken gaza basmayın
    - Hareket ettikten hemen sonra ikinci vitese geçin
    - 3. ve 4. viteste hızlı gidin. Bu arada benzin tüketirsiniz ama yol da alırsınız
    - Vites büyütmek için motorun bağırmasını beklemeyin
    - 15 saniyeden fazla süren beklemelerde motoru kapatın
    - Arabanıza üst bagajı takmayın. Bunlar benzin tüketimini yüzde 50 artırır
    - Arabaya fazladan yüklenen her 100 kilo yaklaşık 1 litre daha fazla benzin yakmanıza neden olur
    http://www.maksimum.com/otomobil/haber/82/42454.phphttp://www.tamircim.net/?sayfa=icerik&kid=21 Sitelerdeki bilgilere bakarsan orda ayrıntılı olarak bulabilirsin.

    2. Elektrik yakıt harcatır. Arka cam rezistansı da fazla elektrik çektiği için motor daha fazla güç harcar. Bu gücü karşılamak için fazla yakıt’a ihtiyaç duyar. Klimada aynı prensip esaslarına göre çalışır. Hangi oto Elektrikçisine gitsen aynı şeyleri söyler. Ayrıca Westbam arkadaşın söylediği gibi fazladan takılan bütün elektrikli aletler motora fazladan bir güç harcatır, bu da fazla yakıt demektir. saygılar.





    bilgiler için teşekkür ederim yazılanlarına katılıyorum




  • merhabalarr.oncelıklee bu accent otomatık mı oda cok onemlı.soyle bır bılgı verebılırım hergun servıste bu bılgıyı verdıgım ıcın haylı deneyımlıyım eger aracın on panelınde calısır durumdayken CHECK ENGINE lambası yanmıyor ıse aracın yakıt hattında hıc bır sorun yoıktur anlamına gelmektedır.gunumuz teknolıjısınde yakıt hattına artık mudahale edılemıyor bılıyorsunuz tamamem yol ve kullanım seklıne gore yakıt sarfıyatı degıskenlık gostermektedır.bunun yanında aracın bakım durumuda onem tasımaktadır.saygılarımla..
  • devrim1102 Bizim burada bahsettiğimiz konu ile senin yazdığın konu arasında ben bir bağ kuramadım.
    forumu baştan okusaydın olayın nasıl geliştiğini anlardın.
  • sanırım devrim yakıt çok yakma sorunu olarak algıladı gibi
  • ya şunun mantıklı bir açıklamasını yaparmısınız. çok kafama takıldı rezistans nasıl yakıtı arttırır. ozaman arabada en çok akım çeken şeyler olarak farlarda var farı açıncadamı çok yakacak bu meletler yada fan motoru aküyü bikaç dakika içinde boşaltacak güce sahiptir fan açınca yakıt tüketimi bikaç litre artması gerek???? Yıllardır oto elektrikçiliği yapan bi arkadaşım var, ona sordum alakası bile yok dedi. elektrikle çalışan ve yakıtı etkileyen birtek klima vardır oda dönme hareketini motordan aldığı için, klima açıldığında motor yüke biner devri düşer bu yüzden yakıta etki eder dedi. dediğim gibi rezistansın yada diğer elektrikli donanımların yakıta etkisinin mantılı bi açıklaması varmı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hpehlivan

    ya şunun mantıklı bir açıklamasını yaparmısınız. çok kafama takıldı rezistans nasıl yakıtı arttırır. ozaman arabada en çok akım çeken şeyler olarak farlarda var farı açıncadamı çok yakacak bu meletler yada fan motoru aküyü bikaç dakika içinde boşaltacak güce sahiptir fan açınca yakıt tüketimi bikaç litre artması gerek???? Yıllardır oto elektrikçiliği yapan bi arkadaşım var, ona sordum alakası bile yok dedi. elektrikle çalışan ve yakıtı etkileyen birtek klima vardır oda dönme hareketini motordan aldığı için, klima açıldığında motor yüke biner devri düşer bu yüzden yakıta etki eder dedi. dediğim gibi rezistansın yada diğer elektrikli donanımların yakıta etkisinin mantılı bi açıklaması varmı?


    olurmu canım emekli jandarma konuyu çok güzel anlatmış işte 2. madde de yazıyor




  • ARKADAŞLAR BU SİTEDEKİ BİLGİLERİ OKURLARSA ONLARA DAHA FAYDALI OLUR.

    http://www.autohaber.com/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=9


    BÜTÜN ARKADAŞLARA İYİ AKŞAMLAR.
  • hpehlivan kardeş, bir önceki mesajında sende söylemiştin bir ustadan bende duymuştum diye,

    http://www.tamircim.net/?sayfa=icerik&kid=21 Sitenin 9' ncu maddesinin sonunda aynen öyle yazıyor.
    bende bu sitelerin yalancısıyım abiciğim. kendine iyi bak bazı şeyleri de kafana takma iyi akşamlar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Emekli Jandarma


    hpehlivan kardeş, bir önceki mesajında sende söylemiştin bir ustadan bende duymuştum diye,

    http://www.tamircim.net/?sayfa=icerik&kid=21 Sitenin 9' ncu maddesinin sonunda aynen öyle yazıyor.
    bende bu sitelerin yalancısıyım abiciğim. kendine iyi bak bazı şeyleri de kafana takma iyi akşamlar.






    paylaşım için teşekkürler sanırım bu mesaj dahada açılayıcı olmuştur güzel bir yazıydı ve uzundu




  • Teşekkür ederim Arkadaşım paylaşmak güzeldir. Sizinde faydalı bilgilerinizi bekler tüm arkadaşların bilgilenmesini dilerim.
  • Arkadaşlar kışın soğuk havada harekete geçen otomatik jikleyi unutmayın. Çok etkiliyor yakışı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 147BLACK

    Arkadaşlar kışın soğuk havada harekete geçen otomatik jikleyi unutmayın. Çok etkiliyor yakışı.


    Doğru Diyursun arkadaşım Kışın soğuk havalarda motor ısınıncaya kadar otomatik jikle devreye girdiğinde de benzini fazla yakar. teşekkürler.
  • dizellerde yok sanırım jikle dimi bizde kızdırıcı var oda bir kaç sn içerisinde hemen sönüyor
  • Yalnız arkadaşın arabası 1.3 benzinliymiş.
  • bende 2001 accent var 250 bin yakıyo kesin bir hesaplamayla çok yani 40 lt ile 350 km yapıyorum bıktım bı arabadan son bi haftadır 800 ytl masraf :

    yaptım bujiler hava filresi benzin filtresi yağ-yağ filtresi buji kabloları DEBRİYAJ BASKI BALATA fren balataları ön arka polen filtresi rotiller rot başları yani DAHA AKLIMA GELMEYEN Bİ KAÇ PARÇA DAHA DEĞİŞTİ ARABA
    ŞİMDİDE DİREKSİYONDAN SES GELİYO ARTIK KAŞINIYO BENCE SATILMA VAKTİ GELDİ ARABA 112000 DE PARÇASI PAHALLI FALAN DEĞİL AMA DANDİK

    ERALARI BİLMİYORUM AMA HER ZAMAN SÖYLERİM Bİ DAHA HYUNDAİ ALMAM DAHA DOĞRUSU ACCENT ALMAM
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oguzcuk

    bende 2001 accent var 250 bin yakıyo kesin bir hesaplamayla çok yani 40 lt ile 350 km yapıyorum bıktım bı arabadan son bi haftadır 800 ytl masraf :

    yaptım bujiler hava filresi benzin filtresi yağ-yağ filtresi buji kabloları DEBRİYAJ BASKI BALATA fren balataları ön arka polen filtresi rotiller rot başları yani DAHA AKLIMA GELMEYEN Bİ KAÇ PARÇA DAHA DEĞİŞTİ ARABA
    ŞİMDİDE DİREKSİYONDAN SES GELİYO ARTIK KAŞINIYO BENCE SATILMA VAKTİ GELDİ ARABA 112000 DE PARÇASI PAHALLI FALAN DEĞİL AMA DANDİK

    ERALARI BİLMİYORUM AMA HER ZAMAN SÖYLERİM Bİ DAHA HYUNDAİ ALMAM DAHA DOĞRUSU ACCENT ALMAM



    Arkadaşım bayağı bir masraf yapmışsın. Ama Yinede senin araban fazla yakmıyor sayılır. Bu Bakımı Yaptırdıktan sonra yakıt sarfiyatın biraz daha düşer.
    Bende de 2000 model Accent GL var Benim arabada Ankara Şehir içinde 220 bin ile 225 bin arası yakıyor.
    Kış olduğu için sabahları otomatik jiklede etkiliyor. Biraz da kullanımda farkettiriyor. Spor kullanımlarda benzin daha fazla harcanıyor. ACCENT'ler aslında iyi arabadır.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.