Şimdi Ara

Hepsiburada İade reddedildi. Başına böyle bir şey gelen varmı?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
102
Cevap
5
Favori
17.805
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hepsiburadadan bir adet davlumbaz satın aldım. Davlumbazın kutuda hiçbir şekilde çizik olmamasına rağmen, içini açıp takmak için çıkardığımda motor kısmının kırık olduğunu gördüm. Hbye durumu anlatarak iade talebi oluşturdum. Hepsiburada iadeyi reddetmiş. Arayıp durumu sorduğumda, kargocuya tutanak tutturmadığımdan dolayı iadenin reddedildiğini söylediler.

    Kargocunun yanında en fazla kutunun dışına bakabiliyoruz. Teslim almadan içine baktırmıyorlar. Kırık vaziyette içi, ne yapmalıyım çöpe mi atayım dedim. Yapacağımız birşey yok diyor.

    İnternet alışverişinin de yavaş yavaş sonuna mı geliyoruz. Şikayet vara yazsak o da etkili değil. Başına böyle birşey gelen var mı? Hb resmen kaldır çöpe at, ben karışmam diyor. Nasıl bir yol izlemeliyim?

    Kargoyu geri yollamışlar kargoda kırık büyüdüyse ne olacak mesela?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hekimoglu19 -- 7 Mart 2016; 14:12:03 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Cayma hakkı kapsamında hakem heyetine başvurursanız mecburen iade almak zorundalar.Siz alıcı olarak aldığınızda tutanak tutturmak zorunda değilsiniz ilk etapta.Ancak Hepsiburada iadenizi yapar tüketici mahkemesine başvurursa ilk aldığınızda ve geri kargoya teslim ederken tuttuğunuz tutanaklar size lazım olabilecektir.

    O yüzden kırılma ihtimali yüksek ürünleri GG'dan almalısınız.GG da olsa 3-4 iş gününde iade lehinize sonuçlanırdı.

    Şimdi alıcılar sütten çıkmış ak kaşık mı? Değil elbette ama satıcılar bu tür olayların olma ihtimaline karşın gerekli önlemleri almak hatta ürün fiyatına yansıtmak durumundalar.Yoksa e-ticaret olmaz.İlgili yasa da bu düşünülerek zaten hazırlanmıştır.

    Mahkeme durumunda Hepsiburada'nın ürünü sağlam teslim ettiğine dair kanıtı yoksa (Video-tutanak vs) mahkeme lehinize sonuçlanır.
  • Prosedür olarak doğru, kargo tesliminde kontrol edip teslim almanız gerekiyor. Sitede bu yazıyor. Fakat pratikte hiç öyle olmuyor. Kargocu imza attırmadan kargoyu açtırmıyor.

    Kırığı fark ettiğinizde şubeye rica ederek tutanak doldurabilirdiniz. Tabii şube kabul etmeyebilir.

    HB genelde bu durumlarda çok mağdur etmezdi. Durumu anlatan bir iade talebi açık yeniden deneyebilirsiniz.
  • Cayma hakkı kapsamında hakem heyetine başvurursanız mecburen iade almak zorundalar.Siz alıcı olarak aldığınızda tutanak tutturmak zorunda değilsiniz ilk etapta.Ancak Hepsiburada iadenizi yapar tüketici mahkemesine başvurursa ilk aldığınızda ve geri kargoya teslim ederken tuttuğunuz tutanaklar size lazım olabilecektir.

    O yüzden kırılma ihtimali yüksek ürünleri GG'dan almalısınız.GG da olsa 3-4 iş gününde iade lehinize sonuçlanırdı.

    Şimdi alıcılar sütten çıkmış ak kaşık mı? Değil elbette ama satıcılar bu tür olayların olma ihtimaline karşın gerekli önlemleri almak hatta ürün fiyatına yansıtmak durumundalar.Yoksa e-ticaret olmaz.İlgili yasa da bu düşünülerek zaten hazırlanmıştır.

    Mahkeme durumunda Hepsiburada'nın ürünü sağlam teslim ettiğine dair kanıtı yoksa (Video-tutanak vs) mahkeme lehinize sonuçlanır.
  • Davlumbazı al Tüketici haklarına git derdini bi güzel anlat yardımcı olurlar sana
  • hekimoglu19 kullanıcısına yanıt
    hb'ı telefon ile de arayıp sorunu güzelce bir kez daha anlat sadece maile bırakma, eğer olmazsa 2-3 kere daha ara. kargo teslimde kurye durmuyor hemen gidiyor? kim hangi arada bir fırına bakabilsin ki?
    ısrarlı ve kararlı ol haklısın sonuçta. herkes kolay para kazanma derdinde, fırsat vermemek lazım bunlara.
  • Merhaba,

    Normalde süreç şu şekilde işlemekte eğer aldığınız ürün servis kurulumu ile evinize kurulması gereken bir ürünse ve siz bunu görmezden gelerek kendiniz kutuyu açtıysanız uyarılara rağmen hatalısınız açmamanız gerekirdi.

    Nedeni de ürünler dış kutularında darbe veya hasar olmasa bile fabrikasyon hatalar ve taşıma sırasında ki kutuya zarar vermeyen ama içinde ki ürüne zarar veren darbelere maruz kalabiliyor. Servis kurulumlu bir üründe servis geliyor ürün kırık çıkıyor ve Ürünün kutusunda taşıma hasarı olmamasına rağmen bahsi geçen üründe hasar bulunmaktadır deyip değişim için tutanak tutarak sizi mağdur etmiyor. Süreç kapanıyor.

    Eğer sizin aldığınız üründe servis kurulumu yoksa Hepsi burada haksız sonuçta taşıma hasarı söz konusu değil ürünün kutusunda hasar olsa ve teslim alsanız siz hatalı olurdunuz ama durum böyle değil. Her türlü iadeyi kabul edecekler. Ya seve seve ya da tüketici hakem heyeti kararı ile :D

    Benden size tavsiye böyle ürünler satın alırken Gittigidiyor ve epttavm üzerinden yapmanız her ikisinde de iade süreçlerinde müşteri ve yasalar ön planda tutuluyor. Ptt de ek olarak kapıda kontrollü teslim diye birşey var ürünü kontrol edip açıp öyle imza atabiliyorsunuz. Kapıda ödeme olduğu için sorun varsa kafanız rahat oluyor almıyorum birader bye diyebiliyorsunuz




  • Hakem heyeti isi cozer gibi ancak. Tabi zaman ve emek gidecek. Kargoya tutanak tutturma diye bisey yokkkk. Firmalar bu soylemi biraksin artik, yeter bu komik durum. Hicbir kargocu beklemez beklemiyor. İmzayi attirip gidiyor adam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Galiba kutuyu acarken video cekmek lazim artik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cevaplar için çok teşekkürler. Aldığım ürün 120 tllik bir üründü. Servis çağırsak 40-50 tl para tutardı. Birazda elimizden iş geldiği için, internet alışverişlerini sık yapıp çevremizede alın;ben yıllardır alışveriş yaparım sıkıntı yok diye tavsiye ettiğim için, sorun yaşayacağımı düşünmeden kargonun dışında da sorun olmayınca kendim açtım.

    Böyle bir süreçle karşılaşabilirdim ama müşteri memnuniyeti konusunda hiç böyle görmemiştim. Sonuçta yıllardır alışveriş yapan bir bireyim. Kırıkta olsa hbnin bunu bir şekilde telafi etmesi lazımdı. Direk hadi gidin kargocuya tutanak tutturun demesi joş olmadı.

    Desen ki kutuda ezik var bizim hatamız ama kutuda çizik yoktu hani köşesi ezilir ya hiç bir şey yoktu. Kutuya bakıp anlayabilirlerdi. Hoş biz art niyetli olsak bunu hiç belirtmeyip direk iade etmek istiyorum derdik. O zaman bakacaklarmıydı. Süreci yazdık. Bize çöp kutusunu adres gösterdiler.


    Yeni bir tane sipariş ver geleni al bunu iade yolla dediler resmen. Paylaştım ki sizde görün buna göre kargo falan alırken aman dikkat.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam şikayetvar a yazın süreci bu şekilde işlediğini.

    Kargocular pakette bir yırtık ezik kırık yoksa biz karışmayız diyor. İmzayı atar atmaz da kayboluyor zaten. Böyle durumlarda kargoyu şubeden almak ve içinden kırık dökük bir şey çıkarsa hemen orada " durum tespit tutanağı " gibi bir ismi var o tutanağı tutturmak gerekiyor.

    Ekranı kırık laptopları telefonları göndersinler o zaman kutuda hasar yok açınca kırık çıksa ne yapacağız ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hekimoglu19

    Hepsiburadadan bir adet davlumbaz satın aldım. Davlumbazın kutuda hiçbir şekilde çizik olmamasına rağmen, içini açıp takmak için çıkardığımda motor kısmının kırık olduğunu gördüm. Hbye durumu anlatarak iade talebi oluşturdum. Hepsiburada iadeyi reddetmiş. Arayıp durumu sorduğumda, kargocuya tutanak tutturmadığımdan dolayı iadenin reddedildiğini söylediler.

    Kargocunun yanında en fazla kutunun dışına bakabiliyoruz. Teslim almadan içine baktırmıyorlar. Kırık vaziyette içi, ne yapmalıyım çöpe mi atayım dedim. Yapacağımız birşey yok diyor.

    İnternet alışverişinin de yavaş yavaş sonuna mı geliyoruz. Şikayet vara yazsak o da etkili değil. Başına böyle birşey gelen var mı? Hb resmen kaldır çöpe at, ben karışmam diyor. Nasıl bir yol izlemeliyim?

    Kargoyu geri yollamışlar kargoda kırık büyüdüyse ne olacak mesela?

    satıcı baska bir firma mı ?




  • Hepsiburada dostum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu hepsiburadanın sağlam bir derse ihtiyacı var.bence paralel bağlantısı var diye cumhurbaşkanlığına şikayet edelim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi seawolf09 -- 7 Mart 2016; 22:32:05 >
  • Hocam geçmiş olsun. Bu konuda satıcısı hepsiburada olan ürüne de güvenemeyeceksek baya sıkıntılı durum.
  • Kutusunu açıp arızalı ya da kırık çıkan ürünleri hiç bir şekilde değiştirme ya da arıza kaydı oluşturmadan direkt iade etmek gerekiyor. Bu şekilde iadelerde sorun çıkmaz diğer türlü kanıtla derlerse kanıtlamak zorunda kalıyorsunuz.
  • bendede iade reddedildi yazdı ama karta baktım paramı iade etmişler. kredi kartını kontrol et. birkaç gün içinde iade oluyor
  • Selamun aleyküm

    Kargo çalışanları niye beklemiyorlar ? Biraz sert çıkışsanız olmuyor mu ? Sonuçta onların işi bu ?

    5-6 ay kadar oldu laptop aldım, lavaboda iken zil çaldı, kargo çalışanı beyefendi(!) apartman girişinden arayarak kargonuz geldi diyerek aşağıya gelmemizi istedi. Tabi ben lavabodan çıkana kadar peder aşağıya inmiş hatta paketi açmak üzereymiş ama yetiştim. Zaten sinir olmuştum yukarı gelmemesinden dolayı; biraz sinirlice konuştum. Sonra paketi açıp kontrol edeceğim sizde bir sıkıntı varsa tutanak tutacaksınız falan dedim. Acelem var diye mırın kırın etti ama zorla yukarı götürdüm, bu sizin görevinizi beklemek zorundasınız diye. Laptobu açtım, şarj cihazı çalışıyor mu vs kontrol ettikten sonra imzayı attım. ( içeriye davet ettim gelmedi :/ )

    Arkadaş 5 dakka beklese ölmez ya bu çalışan !

    Peki paket açıldı mı almak zorundasınız diye bir olay var mı ? Böyle birşeyle karşılaşmadım hiç. Almak için kargolatmışım zaten arızalı ise niye alayım ki .s




  • tdelikan20 T kullanıcısına yanıt
    demek şarj cihazı mı diye kontrol etmek için kargocuyu beklettiniz. demek 5 dakika beklese ne olacak. bura da kimseyi savunmaya gerek kalmadan bu kadar da acımasız olunmaz. her bölgeye çıkan kargocunun günlük teslim noktası maksimum 100 olarak belirtilmiş. her noktada 5 dakika 500 dakika ve ulaşım süresi in bin çıkart yükle. geri dönerken alımları hallet. evet 100 kargo noktasına gitse adam yetişir en yoğun olmayan şubedeki bölgesine çıkan adam 150 nokta teslim yapıyor. zaten adamların iş yükü bu. birde sizin gibi sadece kendini düşünen telefonun şebekesindeki sorunu kargocuya yükleyecek zihniyetsiz Allah ın selamını eksik etmeyen adamlar yüzünden senin benim kargomun üzerinde tepinip fırlatıp zile basıp 10 saniye bekleyip kaçıyorlar.

    işin usülüne gelince evet kargoyu kontrol etme esnasında beklemek zorundalar fakat şöyle. kutunun dışında hiç bir hasar yok ise kesinlikle beklemek zorunda değiller. kutunun ses veya fiziksel olarak bu durumu ihtiyaç barındırması gerekiyor. zaten bu kadar risk var ise işin içinde kesinlikle kargoyu hasarlı ihtimalinden dolayı reddetmez iseniz başınız ağrır. yada bir gaflete geldin kargoyu açtın. kesinlikle bu durumu kimseye söylemeyeceksin cayma hakkı ile ürünü geri iade edeceksin. böyle yaparsan. işte senin yapamadığın tutanağı hepsiburada silah zoru ile o tutanağı tutturur ve zararını karşılar çünki sen bireyselsin o adamlar kurumsal kimlik.

    son olarak da anlayışlı ve hoş görü ile bir çok sorun çoğunluk ile çözülür. önce şubene bu durumu sakin şekilde şube şefine açıklarsan yardımcı olurlar olmaz ise bölge müdürlüğü yardımcı olur. ama kutuda hiç bir hasar yok ise kimse yardımcı olmaz. hiç ses çıkartmadan cayma hakkı ile iade yapacaksın. senden karşıya giderken kırılmış olacak kargo. kimse sen kırık şeyi yolladın diyemez bu kadar basit.




  • smclk89 kullanıcısına yanıt
    Yok prosedür icabı doğru. Yapılması gerekeni yapmış,olduki çalışmıyor. Paneli kırık vs. Fiyatınıda bilmiyoruz ürünün.

    Yani kargocu beklemek zorunda, bu konuda kimseyi eleştiremeyiz. Biz anadolu insanı işleri kolaylaştıralım derken aslında hepten zorlaştırıyoruz. Abi kargocu prosedüre uymadığı için yetişiyor
    Uyarsa yetişemeyecek ve yeni bir personel daha alınıp mevcut iş yükü hafifletilecek.

    Çalıştığımız işletmelerde de aynı sıkıntıyı biz yapıyoruz. Aman iş biran önce bitsin telaşı valla bu telaşı bu yaşıma kadar yaşadım durdum. Kimse aferim demedi, dahada çok iş yüklediler.

    Olması gereken neyse o olacak. Biz olması gereken dışına çıktığımız için bu oluyor.
  • smclk89 kullanıcısına yanıt
    1- Öncelikle sadece şarjını kontrol ettim demedim.
    2- Telefondaki şebeke sorununu dahi kargocuya yükleyecek zihniyette biri olduğumu söyleyerek iftira atmışsın.
    3- Bugüne kadar 50'den fazla kargo aldıysam yalnızca bunu açıp kontrol etmişimdir ki bu da aldığım ürünün önemli bir ürün olmasından dolayı ve davlumbaz muhabbeti gibi bir sorunla karşılaşmamak istememden dolayıdır. Al işte yukarıda adam söylüyor; arayıp uğraşıyor ama illa değerli vaktini alacaklar uğraştıracaklar. Telefon vs de geliyor sürekli ama açıp bakmıyorum çünkü güvenim tam.
    4- Bir ara şöyle birşey yaşadım. Şehir merkezinde oturmama rağmen kargomu getirmek istemeyen firma olmuştu. Neymiş dağıtım bölgesi değilmiş bilmem ne. 5 km yoktur şubeleri ile aramda ancak adam getirmiyor. Aderese teslim ürün köye bile gönderilse parası verildikten sonra götürmek zorundalar(şikayet var sayesinde çözüldü). Diğer bir olay paketli ürünümün ne olduğunu bilmeden, değersiz hissetmiş olacak ki posta kutusuna sıkıştırıp kaybolup gitmiş. Ne daireyi aradılar ne kapıya tıklattılar. Çalınsa ben onunla mı uğraşacağım ? Demek istediğim çok savunuverdiğin kargo çalışanları sütten çıkmış ak kaşık mı ? Sen bunları bilmeden ben 40 yılın başı bir kargoya baktım diye tatsız tatsız konuşmuşsun. Ne gerek var buna ?

    Gece gece uğraştırıyorsun insanı. Tatlı tatlı konuşup sorunları çözmek diyorsun ancak sizde tatlılık namına birşey göremedim ben.

    Yine de sorumu cevapladığınız için teşekkürler...




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.