Şimdi Ara

Yol tutuş g kuvveti

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
1.829
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Az önce farklı bi konuda arkadaş birkaç markanın g değerlerine ulasmis, vermiş, daha önce de internette aradım,bu bilgilere pek ulaşamadım, ayrıca araçların 0-100 değerleri, yakıt tüketim değerleri, vs vs verilirken g değerleri de verilmeli bence, örneğin firma önerisi olan lastik ebatları ile focus un g değeri mi daha yüksektir yoksa jetta nin mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Tek yone elde edilen g kuvvetinden cok ani yon degisimlerindeki govde burulmasi ve agility de cok onemli. Sadece g kuvvet degerlerine bakarak bu bundan iyi yol tutar diye bir ayrim yapilabilecegini dusunmuyorum oyle olsaydi markalar bunu kendi lehlerinde ve rakiplerinin alehinde kullanmak icin can atarlardi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet bende bundan bahsediyorum, belki anlatamadım, mesela geyik testi yapılıyor, burda markaların kaç km süratle kendini bıraktığı videolarda görünüyor, bu şekilde g kuvveti ölçüleri verilebilir,bir zamanlar nerde okudum hatirlamiyorum ama motosiklet markalarının hız konusunda anlasmislardi, daha fazla hp ve surat yok diye, otomobil markalarından da böyle bişey mi var acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • G kuvvetlerinde bir sınırlama olacağını sanmıyorum. Örnek vermek gerekirse Tesla'nın araçlarında inanılmaz bir G kuvveti olduğu söyleniyor bunun videoları da var.Kalkış esnasında çok güçlü bir şekilde hissettiriyor kendisini aynı şekilde Porsche'de Launch Control modunda G kuvveti hatırı sayılır biçimde hissedilir.

    Yukarıdaki arkadaşın da dediği gibi sadece G ye bakarak bir yorum yapmak doğru olmaz bir çok faktör etkili. Lastikler, motor tipi, rüzgar,yol, aracın ağırlığı, 0-100 hızlanması vs.vs
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheDenier

    G kuvvetlerinde bir sınırlama olacağını sanmıyorum. Örnek vermek gerekirse Tesla'nın araçlarında inanılmaz bir G kuvveti olduğu söyleniyor bunun videoları da var.Kalkış esnasında çok güçlü bir şekilde hissettiriyor kendisini aynı şekilde Porsche'de Launch Control modunda G kuvveti hatırı sayılır biçimde hissedilir.

    Yukarıdaki arkadaşın da dediği gibi sadece G ye bakarak bir yorum yapmak doğru olmaz bir çok faktör etkili. Lastikler, motor tipi, rüzgar,yol, aracın ağırlığı, 0-100 hızlanması vs.vs

    Arkadaşın dediği yanal kuvvet olan g sanırım hocam. Merkezkaça gösterilen direnç.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality


    quote:

    Orijinalden alıntı: TheDenier

    G kuvvetlerinde bir sınırlama olacağını sanmıyorum. Örnek vermek gerekirse Tesla'nın araçlarında inanılmaz bir G kuvveti olduğu söyleniyor bunun videoları da var.Kalkış esnasında çok güçlü bir şekilde hissettiriyor kendisini aynı şekilde Porsche'de Launch Control modunda G kuvveti hatırı sayılır biçimde hissedilir.

    Yukarıdaki arkadaşın da dediği gibi sadece G ye bakarak bir yorum yapmak doğru olmaz bir çok faktör etkili. Lastikler, motor tipi, rüzgar,yol, aracın ağırlığı, 0-100 hızlanması vs.vs

    Arkadaşın dediği yanal kuvvet olan g sanırım hocam. Merkezkaça gösterilen direnç.

    Anladım hocam onunda çok bir farkı olduğunu söyleyemeyiz aslında. Süspansiyonlar önem kazanır o zaman virajlarda kütle merkezi biraz daha oynar ve dışa kaçar bunu dengeleyebilmek için süspansiyonlar gerilir ve kütle merkezinin kaydığı tarafa eğilerek yere yaklaştırır bu şekilde dengelemeye çalışır.Ama dediğim gibi yine lastik gibi dış kuvvetlerin etkisi var.
  • High Quality kullanıcısına yanıt
    Aynen Yanal g kuvvetinden bahsediyorum, firmalar verdiği degerlere (0-100, yakıt tüketimi, mesela son dönemlerde araç içi db,) gibi Yanal g değeri de verebilir ve yol tutuş konusu tartışılmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Viraj savrulma direnci
    Nam ı diğer skipad
    Bu değerler karşılaştırıldığında kaç ft lik çapta donuyorlarsa ona göre kiyaslanmali... 200ft yada300ft

    Konfor arttıkça skipad artar... Skipad artarsa viraj savrulmasi artar... Düşük iyidir...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yol tutuş kaabiliyeti ve performans ölçümü G force ile direkt ilgilidir ancak...
    Binek otomobiller için önemsiz. Basitçe G force'un artışı konforu düşürür ve sürüş risk faktörünü arttırır (malum class'lar için). Binek günlük yol uygulamalarında önemsiz olduğu için de çok bakılmaz takılmaz. Bilseniz neyinize yarar bence hiçbirşeye çünkü bu alım kararını belirleyemez üreticiler de böyle düşünüyor. Bilin ki alayı 1 G'nin altında 0,4-0,6 değerleri arasında gidip gelirler 0,050 lik bir değere bakıp durmanın da bir manası yok ulaşılabilir pahalı sport dünyada en en fazla 2-2,5 G lik değerler görürsünüz bunlar ekseriyetle sürüşü rahatsız araçlar olur yani G değerleri bu kadar dar aralıkta olduğundan verilmeye kalkılsa bile çokta hikaye... Ayrıca G force bir sebep değil sonuç değeridir aynı hızlanma verileri! gibi üreticinin bunu bir model için tek bir şekilde kataloglaması doğru sonuç vermez bir modelde farklı sürümlerde farklı tampon, jant ve lastikler ile satarlar, alıcı da lastikleri değiştirebilir bunlar G değerini tamamen değiştirir bu ağırlık dağılımı, devire göre HP ve N/m gibi bir değerleme değil.

    @TheDenier 'ın bahsettiği şey dikey G force etkisi bu ise daha da önemsiz bunun direkt yol tutuş ile de orantısı yok zira çok güçlü ama fazlaca patinaja kalıp duran ivmelenme aralıklarında tutuş kaybeden makineler de bu etkiyi oluşturur. Millet en hafifinden turbo dizellerde bunu görüyor mesela ama gerçekte daha iyi yürünüyor felan değil. Dikey his ivmelenmeye göre tork ile ilgili daha fazlasıyla. Yanal G ise bunlarla ilgili değil. Halen aerodynamic prensipleri dikkate almayan ucuz binek dünyada G force beklentisine girmenin boşa olacağını söylerim. Bunu tatmak istiyorsanız karting yapın en ulaşabilir olanı bu. Skipad değeri daha muteber görülür. Zaten benzer ilgi de bahse konu araçlar için aero downforce (g force'u belirleyen) becerisi değil rüzgar direnci konuşulur sadece.
    Tasarım değişmedikçe çoğu taslak için 0,5 'lik adımlarla G force'un iyileşmesi için yürüyen uygulamasının değişmesinden çok aerodinamik performansın geliştirilmesi gerekir bu da yüzeylerle, kanatlarla, oluklarla vs olur malum. Örnekle Porsche ve Ferrari pist, special edition sürümlerinde bunu görürsünüz. Var mı bunlara ihtiyacınız? Diğer taraftan bu dediklerim daha hafifletilmiş sürümlerdir. G değerinin yükselebilmesi için hafifletme olmazsa olmaz bir genel kabuldür yine hafifletme günlük, lüks ihtiyaçların törpülenmesi demek oluyor. Güç, ağırlık oranı Weight-Power ratio ile de ilgilidir ancak direkt bir oranlı ilgisi yok. Anlaşılması için üst örnekler F1, GP3 araçlarının bu oranı yüksektir (bunlar 3-3,5 G'nin üzerine çıkabilen tek sınıf neredeyse) ancak asıl varlıkları hafifliklerin de ve konforsuz yürüyen mekaniğindedir Veyron, Agera R gibi araçların yüksek G sağlayamamasının nedeni de işte bu orantısızlık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi guyverland -- 5 Mart 2016; 4:45:45 >
  • acele giden ecele gider
  • Rekorlara bakayım dedim de gmax gforce falan cok konu var mobilden uğraşamadım.
    Tabii ki bu işin rekorları pistlerdedir Formula1, gt serileri falan. Yol için 911 gtx rs falan ilklerdedir.
    G kuvvetini bence yol tutus icin referans alabiliriz ama herseyi ifade etmez. Skipad de oyle. Bir lastik bile çok etkilidir mesela. Önden çekişte rekorun da megane rs pist editionlarda olduğunu okumuştum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Skidpad değerleri referans alınamaz, önden çekişli araçların hiçbiri skidpad'de asıl performansını gösteremez. Ayrıca Bir Skidpad standartı olmadığı için değişken çaplarda çok farklı sonuçlar çıkabilir.
  • Arkadaslar bilgiler için teşekkür ederim, konunun asıl amacı diğer konuları da okuyunca bana hak verirsiniz, bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak, yanlış anlaşılmasın, talisman ile ilgili değil de örnek sadece adam 4 ws sistemi olan araca torsiyon çubuğu var yol tutuş çok kötü gibisinden yazmış, şimdi bu firma g değeri yada konudan öğrendiğim kadariyla Skidpad değerini referans göstermeliydi bence



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dddr -- 5 Mart 2016; 18:56:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.