Şimdi Ara

1.2 TSI motor turbo arızası tavsiyeye ihtiyacım var

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
10.888
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar motordan ve turbodan anlayan arkadaşların tavsiyesine ihtiyacım var
    Arabam 1.2 tsi dsg ibiza 60000 km ve 2013 model bugün sabah arabayı çalıştırdığımda epc ışığı yandı hemen kapattım tekrar çalıştırdım ama sönmedi.
    Yola çıktım baktım araba hızlanmıyor çekmeköyde oturuyorum kayadibi servisine gittim yavaş yavaş orada kapatıp tekrar çalıştırdığımda ışık yanmıyordu aradan biraz zaman geçti Usta cihaza bağlayalım aracı dedi cihaza götürürken hem epc hemde motor simgesi olan ışık yanıyordu.
    Cihazda turbo arızası olduğu bilgisi çıktı (turbonun yanında elektroniği gibi birşeyler yazıyordu) usta arızayı sileyim tekrar sorun olursa randevu alırsın dedi ama tekrar sorun verir umutlandırmak istemem ama belki birkaç ayarla düzelir olmazsa turbonun değişmesi gerekir dedi ve 2000 e kadar maliyet çıkabilir dedi :( arabayı çalıştırdım tekrar arıza verdi ama araştırmadan arabayı bırakmak istemedim yolda bir yokuş dek geldi araba çıkmadı bu yokuşu kapatıp açtım epc ışığı yanmadı ve araba normale döndü, gazı verdiğimde turbodan gelen tıs sesini duyuyorum çekiş normal gibi (sanki biraz çekişte düşüklük var gibi ama piskolojikte olabilir)
    Sonuç olarak araba sıcakken tekrar çalıştığında epc ışığı yanmıyor ve araba normal çalışıyor görünüyor bu bir sensör arızası olabilirmi? ucuza kurtarabileceğim bir yöntem varmı?. yardımlarınızı bekliyorum.
    0 | |







  • Bu kadar erken Turbo arızası ılgınc olmuş gercektende araç 15.000 km. de bırmı gırıyor bakıma yag bakımına 15.000 fazla bıraz bence..
  • lag3 kullanıcısına yanıt
    yoo araba hep servis bakımlı en son ağustosta bakımı yapıldı 46000 deydi hatta verirsem servise 60000 bakımıda yapılcak (şuan 600004 de kayadibinden ofis 8 km)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atabr -- 29 Şubat 2016; 12:09:47 >
  • onu demedım 15.000 km de bırmı gırıyor araç bakıma onu dedımdı ben
  • Yukarıda yazmışsınız zaten ewet o km. turbı şarjlı araca fazla maxi 8000 10.000 km bandında olmalı varıl yagmı koyuyorlar araca servısınde kapalı kutu bıdonundanmı açılıyor bunlar cok onemlı turbo sarjlı araç ıcın
  • lag3 kullanıcısına yanıt
    eve bu 4. servisi olacak ilk servisi 16000 ikinci 31000 üçüncü 46000 bunuda 61000 de düşünüyordum ama kısmet değilmiş
  • lag3 kullanıcısına yanıt
    onu bilmiyorum ilki avekde yaptırdım ikincisini erya üçüncüde kayadibi ne kullanıyorlar bilgisi olan varmı?
  • kar amaçlı varıl yag kullanıyorlar o km. de araç bboyle olamaz çünkü bunların viskositesi yüksek degıl bırde o varilin dibi denk gelırse araca vya halıne böyle olurarac ısteTurbo yu degıstırın tamır pek düzen tutmaz cebden en asagı 500 600 turbo tamır parası gıder degıstırmek her zaman daha mantıklıdır. Turbo hortumları turbo degısırkene mutlaka ıyıce açılıp temizlenecek bunu unutma sırf turbo degısımı bıle bazen cevap vermez araç Vag grubu anlamak mumkun degıl aracda km. yok ıstıyorsan şaseyı at sana bakınayım turbo ozel serwısımız var. serwısler daha yüksek fıyat cekıyorlar genellıklee.
  • şuan onun araştırması içindeyim daha ilk arıza verişi dediğim gibi araba sıcakken çalıştığında normal çalışıyor. ilk başta yine servise bırakayım ayarla olmuyor değişim gerekli derlerse o zaman dışardan bir yerde uygununu araştırırım.
  • 60.000'de turbo arızası pek görülür değil , garanti bitimi sonrası olması da kötü.

    Tavsiyem aracı Ümraniye sanayiye çek ve baktır , turbo hortumu gevşemiş yırtılmış vs de olabilir.Genelde bunlar oluyor.
    Yetkili servis hemen değiştirelim demeye başlar belki çok ufak bir arızadır bilemezsin o yüzden sanayiye çek baktır ufak birşeyse hortum vs halletsinler fakat baktınki kötü konuşuyor yahut anlayamadı da laf kalabalığı yapıyor hayırlı işler de git yetkili servise.
  • teşekkürler öyle yapayım istanbulda şimdiye kadar hiç saniyiye gitmedim tanıdığım biryer yok varmı bildiğiniz ustalar?.
  • Şu an için ustanın bir önemi yok , Turbo ile alakalı bir yer bul gir göster hortum vs ufak arıza ise zaten liftte belli olur.
    Turboyu sökecez mökecez derse işim var der çıkarsın 20 tl atıp.

    Amaç yetkili servisin değişim kandırmacasından varsa kurtulmak.Benim arka reflektör yerinden çıkmıştı el girmiyordu gittim yetkili servise ayağı kırılmış dediler yenisini takacaz 500TL dediler uyduruk reflektör sonucta 15cm plastik.Gittim egzozcuya açtık baktı yerine yerleştirdi , yerinden çıkmış abi dedi 10Tl verdim ayrıldım
  • Turbonuz mekanik olarak sağlam fakat elektronik kısmı bozuk. Son zamanlarda aracın motorunu yıkattınızmı? Su değmeden bozulacak birşey değil çünkü. Çıkma turbo satan yerlerden sadece elektronik kısmını tedarik edip değiştirebilisiniz. Genelde salyangoz kısmı ve elektronik kısmı birlikte satılır. Bence mekanik kısım sağlam olduğu için çıkma komple turbo alıp servis dışında elektronik kısmını değiştirin. Mekanik kısım arızalı olsa yenisin alın uğraşmayın derdim. Aynı problemi ford transit araçta yaşadık. Turbo pervaneleri ve mili sapasağlam duruken araç sürekli güç kesiyor, arıza ışığı yakıyordu. Çıkma elektronik aksamını temin edip değiştirdik ve düzeldi. Sanayide iyi bir usta işinizi halleder diye düşünüyorum.
  • turbonun kendisi bozuk olsa sürekli çekiş kötü olur açıp kapatma ile düzelmez,sensörlerde olabilir.
  • Banada mekanik bir arıza gibi gelmiyor turboyu zorlayan biri değilim devirli kullandıktan sonra rölantide biraz bekletip stop ederim Motordan anlayan bir tanıdıkta yağ çamurlaşmasından yada kaçaktan ötürü basınç düşüklüğünden arıza verebileceğini söyledi yarın Ümraniye'de bir ustaya göstereceğim , bakalım o nediyecek eyer çamurlaşma filansa bir daha yetkili serviste bakım yaptırmam hem fazla para alıp hemde varil yağla motorun Can'ına okuyorlarsa iyi bir usta bulur Ada'm akıllı yaptırırım üstüne plazasında oturan Adama değil terini akıtana paramı verir rahat ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sabah ümraniye ye götürdüm servise gittiğimi söylemedim cihaza bağladı usta arıza kaydı göstermedi ki servis arızaları sildikten sonra da epc ışığı yanmıştı hayırlısı. yağ değişimi yapacağım carbon clean diye bir ürün varmış onu kullanıp yeni yağ ekleteceğim ama bir müddet daha arıza vermesini bekleyeceğim. bakalım ne olacak.
  • Servis niye para istiyor ? Yetkili servis bakımlı ve garantili değil mi araç ?
  • atabr kullanıcısına yanıt
    merhabalar.aracınız yokuşu çıkmadıktan sonra kontağı kapatıp tekrar normale döndüyse yüksek ihtimal n75 turbo basınç valfinden yapar.ama bu km de bozulması ilginç.ya arkadaşların dediği gibi motora bir şekilde yıkama esnasında su girdi ya da parça üretim olarak hatalı çıktı.diğer ihtimal ise turboya giren basınç hortumlarından birinin çıkmış ya da iğne ucu kadar bile olsa delinmiş olma durumudur.durum bundan ibaretse yine basınç arızası verir.hortumu değişince sıkıntı biter.bunların haricinde yağlamayla ilgili herhangi bir sıkıntı olmadıysa bu km de tsi turbosunun arıza vermesi çok güç ihtimal.arıza kodunun ne olduğunu net okuyun bir dahaki sefer.dediğim elektronik parçadan yapıyorsa direk onun adı yazar zaten.
  • Araba servis bakımlı ama doğuş otomotivin garantisi 2 yıl benim 3. yılım

    Pazartesi servis arızayı sildikten sonra bir kez epc ışığı yandı dün ümraniyede cihaza bağladığımızda arıza göstermedi ve yaklaşık 150 km dir arıza vermiyor. bir sonraki bakımı sanayide yaptıracağım dediğiniz hortumları bağlantı yerlerinide kontrol ettiririm bir değişiklikte buraya yazarım.
  • Hocam ne oldu en son? Sorunu halledebildiniz mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.