Şimdi Ara

Focus 2 den fd6 Civic'e geçiş

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
1.112
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba forum sakinleri Başlıkta belirttiğim üzere focus 2.5 kasa 2008 model dizel araca sahibim aracımdan genel manada memnunum ancak daha öncede konu açmıştım bununla ilgili araç çok yakıyor hiç dizel ekonomisini vermedi bana 100 km de 9.5 litre tüketiyor bunun bir arızadan kaynaklandığını düşündüm ama gittiğim ustalardan bir netice alamadım şimdi diyorum ki aracı 35 e almıştım yine aynı fiyata satıp 2008-2010 model aralığında Civic 1.6 LPG li premium Donanım almak mantıklı mı dizelden atmosferik araca Geçmek nasıl olur. Rampalarda üzülür mü en çok beni düşündüren konu bu neyse lafı fazla uzatmadan fd6 Civic hakkında ne dersiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • serdar_ibrahim eymen. kullanıcısına yanıt
    Ayni durumu ben yaşadim hocam. Ben mecbutiyetten böyle bir sey yaptim Otomatik fd6 ya geçtim. Keşke gecmeseydim dedigim cok oldu özellikle rampalarda ama zamanla alisiyor insan. Hepsinin tadi ayri ama focusun apayri bence. Yakit tuketimine gelince araci ne zamandan beri kullanıyorsunuz bilmiyorum ama bir arkadaşta da ayni sıkinti vardi. Mazot filtresini degisince duzeldiama burda kullanim önemli. Ayni arkadasla uzun yola giderken sifirladik tuketimi 8 li degerler yakinca bak duzelmedi arac dedi bende ona 170 ile gittigini 110 120 arasi aracin max 5 lt yakacagini söyleyince denedik gercektende arac 4.7 yakinca rahatlamisti arkadas.
    Benim bir ara focus dizel yakit tuketimim 11-12 gibi bir seydi ama - 20 de araci calistirip 2 km gidiyodum bu yakit tuketimi.normaldi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otomatiğini alırsanız tüpte bile yakar. Manueline bakın. Ayrıca otomatik şanzıman performanstan çalıyor. 1.6 hissini alamazsınız, bir alt segmentteki 1.4 jazz bile geçer kalkışta. Fabrika verileriyle sabit birşey bu.

    Ancak bana kalırsa Türk halkının ön yargısı nedeniyle pek bilmediği 1.8 motorlara bakın. Bir ara 1.8 hatchback civic'e kafayı baya takmıştım en ince detayına kadar araştırdım. Sedan 1.8 de mevcut executive donanım. Fabrika tüketim verileri bile yakın 1.6'ya. Reel kullanımda şehiriçinde 1.6 dan az yaktığı da bilinir, kasayı rahat rahat taşıyor 140 hp motor. Lpg'ye uyumlu. Ayrıca 1.8 motorda özel bir supap zamanlaması var ekonomi odaklı yapılmış zaten yakıt ekonomisi de bundan kaynaklanıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 24 Ocak 2016; 12:21:12 >
  • Anchowy61 A kullanıcısına yanıt
    Hocam çok güzel cevaplamışsınız Sağolun işte yokuşlarda atmosferik düşündürüyor birde bizim aile kalabalık olunca arabaya ÇOĞU zaman 5 kişi biniliyor hatta 1 kişi fazladan bindiği bile oluyor ama arac zerre bayılmıyor yokuşta bu çok güzel bir şey tüketim için şöyle diyim uzun yolda ortalama 110-120 ile giderken 6.2 olmuştu.aracın bakımı yaklaşıyor ama mazot filtresi yeniykende durum böyleydi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Açıkcası 1.8 litre motora benimde ön yargım var hemde vergi ve 2. El gibi dezavantajları var Civic yalıtım yönünden çok eleştiriliyor peki focustan daha mı kötü bu durumda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Focus piyasası nedir bilmiyorum ama dediğin gibi 35e satarsan Civic alırken üzerine eklemen gerekir.

    Rampalarda bastınmı her benzinli araç muadili dizel kadar yürür. Birisi 3000 devirde ciğer verir. Birisi için ömür 3000den sonra başlar en büyük fark budur.

    Focus Civic mi dersen? İç mekan kalitesinde Civic öndedir. Yol tutuş, güvenlik kriterlerinde de focus. Sağlamlık ve uzun ömürlükte iki araçta oldukça iyidir. Eğer dizel gibi yokuşta düşük devirde çeken benzinli istiyorsan turbolu araçlara bakacaksın... Marifet turbodadır. Yoksa düz yolda dahi doğru düzgün hızlanamaz dizel araçlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • serdar_ibrahim eymen. kullanıcısına yanıt
    Yalıtım olarak focusta dizel motor sesi var ama motor isininca yüksek hizlarda çok duyulmuyor. Ama civicteki yol sesi uzun yol sonu adami şapşala çeviriyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serdar_ibrahim eymen.

    Açıkcası 1.8 litre motora benimde ön yargım var hemde vergi ve 2. El gibi dezavantajları var Civic yalıtım yönünden çok eleştiriliyor peki focustan daha mı kötü bu durumda

    2. el dezavantajı olduğunu söyleyemem. Honda'nın piyasası her daim hızlıdır. Özellikle 1.8 hatchback'in alıcısı her daim vardır. Forumda civic sayfasında konuları bile var. Girip okuyabilirsiniz bizzat sahiplerinden. Yakıt tüketimi vs gibi soruların hepsinin cevabı var orada.

    Aracı kullanana, iyi araştırana sormalı. Hiç bilmeyen adama 1.8 civic deyince "ooo 1.6 sı bile çok yakıyor 1.8 neler yapar" der, bilmiyor ki 1500-3500 arası ekonomik vtec var. İncelemek isteyen için teknik videosu:https://www.youtube.com/watch?v=Px0_6-Btx3Y

    Burada da teknik bilgileri var. Hatchback:http://www.auto-data.net/tr/?f=showCar&car_id=12218 Sedan:http://www.auto-data.net/tr/?f=showCar&car_id=12215
    Ortalama 1.6 motorlar şehiriçi 8.4 yakıyorken bu motor 1.8 ve o kadar yakıyor.

    Vergi dezavantajı var doğrudur. Fakat 1.8 cidden rahat ettirir özellikle yüklüyken ve şehiriçi tüketiminde.

    Yalıtım ise şöyle. Yol sesi konusunda civic biraz daha fazla ses alır içeriye focusa oranla, bu bir gerçek. Ancak süspansiyonları focus'a oranla daha sessiz çalışır. Focus'un dizel motor sesi dezavantajı var. Benzinliye geçince aracın çalıştığını bile duymayabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 24 Ocak 2016; 12:33:41 >




  • acr kullanıcısına yanıt
    Civic'e geçiş yaparsam para eklemem gerektiğini biliyorum aslında en makul tabi yeni nesli turbo motorlar ancak onlar yeni olduğu için BÜTÇE elvermiyor (c Sınıfı için) yoksa Leon .2 TSİ bakardım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    İnceleme linki için teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anchowy61 A kullanıcısına yanıt
    Bu konuda size katılmıyorum focus herkes yol sesi aldığı için eleştirir ancak bence yol sesi duyulmuyor çünkü motor sesi felaket bastırıyor diğer sesleri uzun yolda 120 ye kadar hadi neyse ama 120 den sonra motor sesinden durulmuyor içerde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2006 volvo s40 var dizel. Focusla aynı motor. Şehir içi kullanımda 8 litrenin altına düşürdüm şükrediyorum :) ben hiç böyle bilmezdim ama bunlar fazla yakıyomuş hocam. Bakımdan önce 9.5 û görmüştüm ben de.

    Civic e gelecek olursak lpg performansı dizeli aratır ama alışırsın zamanla. Yokuşlarda focus gibi performans bekleme ama araç bakımlıysa alıştıktan sonra keyif verir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MYılmaz4646 kullanıcısına yanıt
    Ben bu işten birşey anlamadım millet aynı ortalama hız ile TSİ motor ile 8 litre yakıyor ben dizelde o kadar yakıyorum ilginç

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serdar_ibrahim eymen.

    Ben bu işten birşey anlamadım millet aynı ortalama hız ile TSİ motor ile 8 litre yakıyor ben dizelde o kadar yakıyorum ilginç

    Aracı ilk aldığımda aynısını dedim kendime. Tsi Jetta alacaktım ama araştırdım 6-7 litre yakıyor diyenler gördüm hadi dedim 9 yaksın, ocağıma incir ağacı diker dedim vazgeçtim dizel aldım ama bunda da 9.5 görünce yuh dedim filtreler ve yağ değişti herşey serviste yapıldı. Şimdi 7.8 e düşürdüm ve devam ediyor. Havalar ısınınca daha da düşer diye düşünüyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Focus şehir içi motor soğukken o civar yakar doğrudur ama uzun yolda da 4.0 litreye kadar düşer. Bence geçmeyin. Geçecekseniz aynı motorlu yeni focus'a geçin bütçeniz yeter ise. Civic şeklen çok iyi eyvallah ama Focus'tan sonra Civic kağnı gibi gelir özellikle yokuşlarda. Focus'un torku koltuğa yapıştırır ama malesef Civic öyle değil. Civi şehir içi 10 litre benzin çok rahat yakar lpg olması şart.
  • Lego95 kullanıcısına yanıt
    BÜTÇE yetse yeni focusa geçerdim elbet ama 2012 trendler bile 46-47 civarı.civice geçersem kesin LPG ile binerim atmosferik motora binip LPG taktırmamak saçmalık olur zaten ama işte belki km de 21-22 Kuruş yakmak yüzümüzü güldürür diye düşünüyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MYılmaz4646 kullanıcısına yanıt
    Neyse bakımı bekleyelim bakalım ne olur bu arada bakımı ne kadar tuttu gerçi sizin araç Volvo ama fikir verir belki en azından

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serdar_ibrahim eymen.

    Neyse bakımı bekleyelim bakalım ne olur bu arada bakımı ne kadar tuttu gerçi sizin araç Volvo ama fikir verir belki en azından

    Hocam özel servis buldum bi tane orda herşey orijinal olarak yapıldı. Mazot filtresine kadar değişti tüm filtreler. Herşey dahil 450 lira tuttu, işte sizinki de biraz daha düşük olur tahminimce ve Ford olduğu için alternatif servis imkanı daha çok. Bakım yaptırdıktan sonra baya farketti tüketimim.. 7.8 yakması bile şu an itibariyle 27 kuruş falan oluyor ve fena sayılmaz kış mevsimine göre

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tdci 9 litre yaktigi yerde otomatik civic rahat 15 litre yakar, kullanim sartlarinizi bilmiuorum gerci...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • turkeril kullanıcısına yanıt
    9 litreyi normal olarak yakmıyor ki ort.hız 40 küsür iken bile en düşük 7.4 gördüm Civic ise en fazla 12 litre LPG yakar diye düşünüyorum ki Buda 24 Kuruş civarı birşeye tekabül eder yani ekonomisini sunar yine

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.