Şimdi Ara

Vsc+/Esp+/çekiş kontrol sistemi buzlu yol testim(kesinlikle denemeyin)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
2
Favori
2.280
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Önemli!
    aracınızda esp/vsa/vsc/dsc/astc vs donanım olsa bile kesinlikle bu sistemlere güvenmeyin!
    Virajlari dönerken direksiyonu normalden fazla kırdım araç kaysin ve çekiş kontrol müdahale etsin diye. Arac kamerasında çok belli olmasa da araç yoldan çıkma meyilli gösterirken çekiş kontrol sert bir müdahale ile yola sokuyor.

    Sizin yapmanız gereken bu tip durumlarda direksiyonu düz tutmanız. Direksiyon acı sensörü ve yav sensörü bilgileri esp/vsc beynine aracın ne tarafa gitmek istediği yönünde bilgi verir bu nedenle kayma anında direksiyonu düz tutun ya da gitmek istediğiniz tarafa hafif çevirin.


    Esp/vsc/vsa/dsc/astc aynı sistemdir. Farklı araç markaları farklı isim vermiştir. Lakin dikkat edilmesi gereken kısım bu sistemin iki çeşit olduğudur.

    1 . çeşit sadece esp /vsc/vs. Yazan sistemdir.

    __Bu sistem kayma anında sadece 2 tekere /aksa aynı anda müdahalede bulunabilir. Tepkisi daha serttir.

    2.cesit esp+/vsc+/vs.

    Bu sistem aracın 3 tekerine/aksına aynı anda müdahale edebilir.

    Haliyle tepkisi daha dengeli yol çizgisine sokma performansı bir miktar daha iyidir.
    2.ozelligi bu sistemde araç kaymaya başlar ve artık toparlanamaz boyuta geldiğinizde direksiyona kontra hareketi verir yani direksiyonu hafif döndürerek yol çizgisine girmenize yardımcı olur.

    UNUTMAYIN! DUNYANIN EN İYİ ARACİNA DUNYANIN EN İYİ LASTIGINI DE TAKSANIZ BU SİSTEMİN SİZİ KORUMA IHTIMALI FIZIK KURALLARI KADARDIR!

    SIKCA SORULAN SORULAR...
    **Esp düğmesi olan araçlarda bu düğme neden vardır?

    --bu düğme sistemi kapatmak için vardır. Bu sistem Siz aracı çalıştırdığınizda devreye otomatik girer(tüm araclarda)

    **Araca zincir taktim esp kapatmalı miyim?

    -- araçta zincir olsun römork takılı olsun başka bir aracı çekiyor olun esp kapatılmaz!

    **esp/trc(çekiş kontrol) ne zaman düğmeye basılıp kapatılmalıdır.?

    --çamur kar vs saplandiginizda araç patinaj çekmemek için güc keser ve 3000/3500 devir üstüne çıkmanıza müsade etmez. Böyle durumlarda çekiş kontrol kapatılarak çıkmaya çalışmak ise yarayabilir. Bu tür durumlarda kapatılır!

    **esp/çekiş kontrol müdahalesi nasıl anlaşılır.

    --göstergenizde turuncu kayan araç lambasi yanar. Bazı araçlarda biip diye uyarı sesi ile beraber yanar.

    --esp/çekiş kontrol devreye girdiğinde:
    Bazı araçlarda teyp sesi otomatik kisilir
    -tüm araçlarda hız sabitleyici devrede ise otomatik iptal olur!

    **Unutmayin! ister viteste ister vites boşta isterseniz de frene basiliyken... Her durumda esp müdahale edecektir!



    http://m.youtube.com/watch?v=6rgN9lm5vys









    ÇEKİŞ KONTROL DENEMESİ






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyzade0606 -- 26 Ocak 2016; 21:40:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • petlas olunca zaten bütün 3 harfliler yardıma koşar ama şeytan kazanır
  • kusura bakma da zaman kaybı
  • KADANS kullanıcısına yanıt
    Ben bu sistemin nasıl kullanılması gerektiği hakkında kendimce bilgi verdim.ulkemizde bu sistemin düğmeye basınca çalıştığını sanan o kadar çok insan varken bu küçük bilginin hayat kurtarabilecegini düşünerek konu açtım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyzade0606 -- 17 Ocak 2016; 14:24:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ESP olsun olmasın.. Sıradan sürücülerin %99 araç yoldan çıkma eğilimi gösterdiğinde, direksiyonu zaten gitmek istediği yöne çevirir..

    ESP'nin devreye girmesi de zaten genelde bu ani yön değişimi ile gerçekleşir. Sizin örneğinizde direksiyon gereğinden fazla çevriliyor ve araç bildiğin yoldan çıkmaya ramak kala sizin yeniden müdaheleniz ile yol geri dönüyor. ESP olmasa o anda araç kayabilir ve kontrolden çıkabilirdi. ESP olunca muhtemelen sağ arka tekerlek ve sol ön lastiğinize ani fren yaptırılarak moment kazanılıyor ve araç yola giriyor.
  • benim aracımda önler disk arkalar kampana, araçta esp var ama sadece önler disk olduğu için önlerde çalışıyor değil mi?

    bir de aracın arkası kaydığında biz kontra yapıp yani ters yöne çevirip toplamaya çalıştığımızda yanlış mı oluyor kafam karıştı biraz?
  • Hocam esp nin müdehalesi gayet başarılı,
    Geçenlerde yoğun karda bende denedim ama aracın arkasını attıramadım, muhtemelen lastiklerin yeni oluşununda etkisi vardı. Boş işler felan diyen olmuş ama bence boş iş değil, ufak ve güvenli denemelerle aracın tepkilerini öğrenmek iyidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozbayram -- 17 Ocak 2016; 23:13:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Trafige kapali alanda boyle seyler cok deneyim
    Kazandiriyor . Gercekten lastikleri , aracinizi , kendinizi taniyorsunuz . Tabi 20-30 la yapmak baska 80-90 ile baska . Ancak 20-30 da bile bu tepkileri goren biri karda 80-90 yapmaz rahat rahat

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KADANS

    benim aracımda önler disk arkalar kampana, araçta esp var ama sadece önler disk olduğu için önlerde çalışıyor değil mi?

    bir de aracın arkası kaydığında biz kontra yapıp yani ters yöne çevirip toplamaya çalıştığımızda yanlış mı oluyor kafam karıştı biraz?

    Arkalar kampana olsa bile ESP o tekerlere müdahelede bulunabilir. Sonuçta fren yapmak için disk olmasına gerek yok.
  • Kuru zeminde olsa esc nin yapabilecekleri fizik kurallarının ötesine geçemez.Esc sadece size bir miktar daha zaman kazandırır, kimi zaman bu zaman hayat kurtarır.O nedenle fazla riskli hareketler yapmamak lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    quote:

    Orijinalden alıntı: KADANS

    benim aracımda önler disk arkalar kampana, araçta esp var ama sadece önler disk olduğu için önlerde çalışıyor değil mi?

    bir de aracın arkası kaydığında biz kontra yapıp yani ters yöne çevirip toplamaya çalıştığımızda yanlış mı oluyor kafam karıştı biraz?

    Arkalar kampana olsa bile ESP o tekerlere müdahelede bulunabilir. Sonuçta fren yapmak için disk olmasına gerek yok.

    ama örneğin abs sadece disk frenlerinde çalışıyor aracın, esp de aynıdır diye matık yürüttüm




  • Bugün gebzeye dönerken Dilovasında sert bir viraj var giriyordum hızım 75 yada 80 yağmurda aşırı yağıyordu silecek yetişmedi nerdeyse neyse viraja girerken viraj eğimli olduğu için su akıyordu eğim yönünde fren yapsam kayacağını bildiğim içim dedim hızını koru diye ama yine yüksek bir hız o viraj ve hava koşulu için gazı hafif bıraktım ya allah dedim girdim ama kulaklarım o inildiyen lastik sesini bekliyor neyseki düşündüğüm olmadı fakat çok şaşırdım lastiklerim 4 yıllık yaz lastiği havalar 10 derecenin üstüne çıktı diye gezeyim dedim oda yağmura denk geldi esp de devreye girmedi o anda çok şaşırdım doğrusu ama bidaha yapmam heralde..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • KADANS kullanıcısına yanıt
    Zamanınızı alıyoruz ama;
    Araç ne tarafa kayiyorsa ters tarafa hafif bir direksiyon hareketi yapmalısınız ya da direksiyonu düz tutmalisiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • synthesizer kullanıcısına yanıt
    Normalde o virajı alırken araç vsc aktif olacak kadar kaymiyor. Ben denemek ve aracın tepkisini ölçmek için virajı aldıktan sonra hala direksiyonu sola kırdım arkası atsın ve kendi toplasın diye. Esp müdahele anında direksiyonu gitmek istediğim tarafa çevirdim sonra sert bir müdahalede yola soktu aracı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçenlerde yağmur yeni başladığı anda hafif eğimli bir virajı (E5 ten çıkıp, e52in altındaki alt geçite doğru) alırken araba arkasını attı. Direksiyonu kırıp fren yapsam da artık çok geçti, arabanın ön tekeri kaldırıma değdi ve 180 derece döndü. Karda falan kolay kolay kaymayan, kar lastikli 4*4 ve ağır bir aracımın hiç ihtimal vermediğim yerde bir anda arkasını atması da önlem almama engel oldu. Hani karlı olsa kayabilir düşüncesiyle eliniz tetikte dönersiniz ama bende çok ani oldu.

    Böyle bir durumda acaba vsc falan olsaydı ne olurdu merak ettim. Aynı virajda benden önceki araç da kaza yapmış, bariyerlere çarpmış. Benim araç virajın sonunda, bariyerlerin bittiği yerde kaydı. Yoksa ben de bariyerlere sürtecektim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KADANS

    benim aracımda önler disk arkalar kampana, araçta esp var ama sadece önler disk olduğu için önlerde çalışıyor değil mi?

    bir de aracın arkası kaydığında biz kontra yapıp yani ters yöne çevirip toplamaya çalıştığımızda yanlış mı oluyor kafam karıştı biraz?

    Yanlış olmuyor doğrusunu yapıyorsunuz, bu durumda direksiyonu iki elle tutun ve frene kesinlikle basmayın, debriyaj ve gaz ile aracı toparlamaya çalışın

    Edit: Soğukkanlı olun baktınız kurtulma ihtimali yok illaki vurucaksınız, önceliğiniz tabiki maddi hasarlı bir kaza olsun insanların zıttı yöne sürün



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi birkuşgibi -- 18 Ocak 2016; 10:33:10 >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Esp videolarını izlediğimde düşük hızlarda 60 70 esp nin oldukça iyi sonuç verdiği yönünde. Video eklediğim kanalda benim başka videom var orada 80 ile giderken düz yolda kontra verdim araca karlı yolda orada da müdahale gayet yeterliydi lakin hız biraz yüksek olunca aracı toparlayan kadar bir müddet daha yolda yalpa yapabiliyorsunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Esp, vsa, dsc, esp vs. vs. hepsi ayni amaca hizmet etse de bircogunun limitleri, ayarlari birbirinden farkli. Her marka kendine gore optimize ediyor.

    Kimi araclarda sacma sapan yerlerde mudahele ederken, kimisinde arac kaymaya baslasa bile devreye girmeye gerek duymuyor. Aracin mekanik yol tutus limitlerine gore calisiyor.

    Denildigi gibi fizik kurallarini asmamak kosuluyla her turlu hayat kurtaran, hem de beklenenin cok ustunde bir isleve sahip bir sistem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ESP vs uygulamalara kim ciddi derecede, sonsuz güvenir... Sürüş yetersizliği olan kişiler ve otomobilini/leri tam manada tanımayan kişiler.. özellikle bayanlar ve genç erkekler.

    Gerçek dünya koşulları halen elektronik ve software yetersizliğinden üreticilerin test prosedürleriyle karşılanamıyor. ovv mükemmel diyeceğiniz sistemler çakılabilir. Kendi kendine gaz veren araçlar, frenleri, direksiyonu kilitlenen, otobanda stop eden araçlar......
    Nasıl ki elektronik direksiyon kutuları, gaz pedalları işlevini yerine getirmediğinde kazalara, ekonomik kayıplara sebep oluyorsa esp de hata yaptığında, bakım problemlerinde (geçmişte yolcu otobüslerinde gsm kullanımı konusu) kurtarmaya değil kazaya sebep olabilir.

    Yıllardır anlatmaya çalıştığımız birşey var esp vb yardımcılar (adı üstünde yardımcı) ileri sürüş öğrenmenin karşılığı değildir ve dahi nadir de olsa yetkin kişilerin kontrol kaybında ki refleks halini halmış müdahaleleri esp müdahaleleri ile birleşince içinden çıkılmaz hal alabiliyor asıl riski burada esp oluşturabiliyor. Bunun yaşanan örnekleri bizlerde malesef var yarış lisansı olupta bariyerde son bulması ihtimal görülmeyip ancak bu şekilde sonuçlanan tecrübeleri dinlemişlikte var. Misalen tecrübenizle küçük kaymayı anında hissederek bir kontra ve hız korunumu hareketi geliştirirsiniz ancak esp de kendi sensorel ölçeklemesi ile bir müdahalede bulunur arkadaşın bahsettiği gibi artık tam elektronik dediğimiz direksiyon sistemleriyle kontra da söz konusuyken kayma açıları bu sefer aksine büyür sizin müdahaleniz refleksler itibariyle olduğundan da işler içinden çıkılmaz hale doğru sürüklenir. Bir nevi düzeltme hareketinde bulunmaya çalıştığınız direksiyon simidinin hissizliği ile sn'nin çok alt birimi içerisinde kala kalırsınız. :) Çünkü bu yardımcılar halen ekseriyetle sizden hızlı değildir ve sizin gibi ortamı yolun geri kalanını gözlemlemez. Beyin yanında oturan kişi dahil birçok durumu gözden geçirir. Bu tip durumlar temiz asfalt, ortam şartların iyi olduğu ve yoğun karlı, buzlu zeminlerde daha fazla yaşanıyor. Aralar sanki esp yönünde daha avantajlı.
    Bu durum tabi ki genel geçerlilik arzetmez ancak böyle bir konunun da söz konusu olduğunu bilmekte fayda var. Bu kişilerin de uykusuz, yorgun olduğu durumların gerçekliğini akılda tutmak gerekir ancak problem esp'nin varlığı değil o şartlar içerisinde yaptığı müdahalenin insanın yaptığı müdahale ile birleştiğinde maddi kayba sebep olması bunun iyi anlaşılması lazım.

    esp vs yardımcılar halen yeterli değil malum sebebi bunlar aracın yürüyen dinamiğine hesaplanan ölçeklerle müdahalede bulunuyor dış ortamı gözlemleme söz konusu değil olasılıklar dairesinde hataya sebep olabilme ihtimali de bunla ilgili. Gelecekte sensörler ile çevreyi aktif gözlemleyen otokontrol sistemlerle ve hesap yeteneği fazlaca katlanan bir nevi ai software tabanıyla çok daha iyi hale kavuşacağını düşünüyorum. Misalen şuan prototip seviyesinde de olsa pistler üstünde insanlarla aynı dereceleri çıkaran, hatta geçebilen otokontrol örnekleri mevcut. Aktif yarış sahası için bunların da şimdilik handikapı olasılık değerlendirmelerinin pilotlardan düşüp olmasında. 30 aracı pist üzerinde temassız yürütmek kolay değil :) işte esp'i de bu ilgide düşünmek lazım derim.

    ESP gibilerin varlık sahasına gelince kesinlikle ABS gibi düşünmemek gerekiyor henüz kat edeceği çok yol var.
    Uygulama olarak ise iyi yürüyene sahip esp siz bir aracı, ucuz yollu kötü derece bir yürüyenli esp'li araca her zaman tercih ederim.
    ESP hiçbir zaman çoklu hız bantlarında iyi yürüyenli bir aracın hakimiyet kolaylığını kazandırmaz varlığı ise daha az gerek bırakır. Peki üreticiler ne yapıyor güya maliyet kaygısıyla araçların yürüyenlerine odaklanmayıp esp ile populizm satıyorlar bir nevi açıklarını buradan kapatmaya çalışıyorlar. Bunun nedeni insanlardan bir baskı görmüyor olmaları ve esp ile rahat satabiliyor olmaları olduğunu görüyoruz. İyi yürüyen sadece torsion bar, multilink ilgisinde değildir bu bakışta yanlış. Amortisörlerden, ağırlıkların yönetilmesine kadar geniş bir başlığın kazancıdır bu. Malesef ki buna hafif sportlar dışında dikkat ettiklerini görmüyoruz istediklerin de ucuz şekilde yapabiliyorlar bu ise sadece bu dünyanın ihtiyaç duyduğu birşey değil gerçekte tüm otomobiller ihtiyaç duyuyor.
    Misal basit bir sorgulamayla kule gergileri niçin 3rd part ürün olarak sunuluyor yada üreticiler niçin sadece özel performans serilerinde sunuyorlar. Bu acaba gerçekte esp elektromekanik harcamalarından daha mı pahalı....




  • Avensisimizle karda cikamadiimiz yokusu trc kapatip tekte cikmistik..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.