Şimdi Ara

'Check Engine' arıza lambası ve çözüm.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
0
Favori
85.103
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,
    İmzamdaki 2007 model Toyota Corolla Comfort M/M 1,6 124 ps Dual VVT-I LandiRenzo Omegas Plus LPG kitli aracımda "Check Engine" ikaz yazısı iki kez çıktı.

    *** 1.si yaklaşık bir ay önce , soğuk bir havada sabah ilk çalıştırmadan sonra işe giderken 5 - 6 dakika sonra, arkadaşları almak için beklerken (araç rölantide çalışıyordu) yandı.
    Araç motoru nispeten soğuktu. Hemen stop edip motora baktım. Araçta en ufak bir sorun görünmüyordu. Benzinde de denedim, hala ışık yanıyordu. Ben de kısıtlı zamanda kurcalamadan "Check Engine" ikaz ışığı yanarak 25 km olan uzaklıktaki işe gittim.
    İş çıkışında, akşam üzeri arabayı kontrol ettim. Yine "Check Engine" yanıyordu. Bende benzin depo kapağını açıp kapattım, hava filtresini söküp taktım ve akü kutup başını söküp taktım . Sorun çözüldü. Işık yanmıyordu. Ben de aldırış etmedim. Sıkıntı yoktu da zaten.

    ***
    Bugün "Check Engine" ışık yine yandı. Ama bu sefer akşam üzeri iş çıkışındaydı. yaklaşık 26-27 km yol yaptım. Hava dışarıda +1 C * derece civarındaydı. Aracı stop ettim. Bankaya gittim. İşimi bankadan bitirdim. Eve dönerken 10 dakika sonra , sıcak motorla , LPG de giderken yine trafik ışıklarında beklerken (araç rölantide çalışıyordu) "Check Engine" uyarı ışığı yandı.
    Sonra eve geldim. Gerekli alet edevatla aşağı indim. Benzin depo kapağını aç-kapa, hava filtresini sök tak sırayla denedim. Ama "Check Engine" ışığı sönmedi. Benzin , LPG her türlü kombinasyonu denedim.
    İntenette gözüme çarpmıştı. Aşağıdaki linkte (muhtemel çakması) olan, MAF sensörü, Map Sensörü gibi isimlerle anılan parçayı söktüm. Evde saf alkol vardı. Onunla temizlemeye çalıştım. kuruması için biraz bekledim. Tabii o parça kuruyana kadar meraklan duramadım. Arabayı çalıştırdım. Araba hem benzinde hem gazda çalıştı. yalnız ne kadar gaz verirsem , vereyim araba 3500-4000 devirden yukarıya çıkmadı.
    Sonra parça kuruyunca yerine taktım ve Arabayı çalıştırdım. Maalesef Yine arıza ışığı yanıyordu.

    En sonunda , akü kutup başını söktüm. Biraz bekledim. Taktım. Ve artık Check Engine" yazan IŞIK SÖNDÜ.
    Arabayı rölantide çalıştırdım. Benzin , LPG denedim. ışık yanmıyordu. Araba biraz düşük rölantide ( 5-6 bin devir) çalışıyordu. Sonra biraz daha çalışır vaziyette bekledim. Stop edip tekrar çalıştırdım. Rölantide 7-8 bin devirdeydi. Ve üşüdüğüm için eve geldim . Devamına yarın bakacağım. sanırım ECU'su kendisini ayarlaması biraz zaman alıyor.

    *** ŞİMDİ BENİM SORUM:

    Benim aracın ışığı neden yandı? Akü kutup başı söküp takınca niye ışık sönüyor?
    Aklıma gelen bir sorun var. Umarım komik gelmez. LandiRenzo Omegas Plus LPG Ecu'su araç Ecu su ile otomatik kalibrasyonu kendi yapıyor. Bu şekilde elektrik olmadığı için kendini sıfırlıyor. Yeniden araba ECU'suna göre kendini güncellediği için sorun ortadan kalkıyor. Daha sonra yakıt kaynaklı ya da LPG ayar kaynaklı bir hata nedeniyle hata veriyor.

    Ama bu tezi çürüten olay araç benzinde de Işık yanmaya devam ediyor. Eğer arıza onarıldığı halde , bilgisayara bağlayıp sorunu silmediğimiz sürece ışık sönmüyor sa bu tez doğru mu? Yoksa sorun gidince, otomatikman ışık söner mi?

    ***
    En kısa sürede, muhtemel hafta sonu ya da 1 Ocak yılbaşı tatilinde bu işten anlayan bir ustaya gideceğim ama LPG servisi mi, motor ustası mı, oto elektrikçiye mi gideyim?

    ***
    En son gittiğim LandiRenzo servisi işin ehli olduğu konusunda bana pek güven vermedi.
    ***
    Not: bu olaylar olurken, aracın performansında, sesinde vs. bir sorun yok gibi.

    Yakıt çok çok az arttı gibi.1 Km'de yaktığı LPG, 18 kr'den 21 kr'a çıktı. Ama bu da hava şartları ile ilgili olabilir. Hava soğuk ve sisli. Bu sebeple geçen hafta daha yavaş, dikkatli gittim. 59 TL LPG ile 272 km yol gittim. Şehir içi, dışı karma. 5 kişi günlük işe gidip geliyoruz. Günlük köy yolunda 60-80 km/sa. ortalama ile 56-57 km yol yapıyorum. Artı şehir içi de kullandım.
    (1 lt Total Gaz = 2,09 TL /// 29.12.2015 )
    ***

    Söküp -alkol ile temizleyip- taktığım parça bu: (Bu orijinal mı bilemem tabi ama üstündeki yazılar bu şekilde)


    http://www.aliexpress.com/store/product/Original-TOYOTA-Denso-Air-Flow-Meter-OEM-22204-31010/708302_853749433.html








  • Yakıt kalitesinden olabilir, enjektörlerde kirlenme mevcut olabilir, filtreleriniz ne durumda? Birde akünüzü kontrol ettirin derim. Voltaj kaynaklı hata bile olabilir. Kesinlikle şundan demek imkansız ancak hata koduna baktırın bir ne çıkıyor. Aynı ışık birçok hata kodu ile olabiliyor.
  • Filitreleri yaklaşık 2 ay önce 2500 km önce degistirdim.
    Ama yan sanayi kullandım.
    Aküyü yaklaşık 12-13 ay önce değiştirdim. Mutlu akü almıştım.
    Yakıtı yıllardır aldığım petrolden alırım.
    Sanırım şu an gitsem arıza kodu belli olmaz. Akü kutup başını söküp taktım. Ecu reset ettim.
    Kısaca arıza ışığı yanmadan gitsem bulunur mu yoksa ışık yeniden yanana kadar beklemelimiyim.
  • sky_lark kullanıcısına yanıt
    Arıza kodları beyinden silinmemiştir muhtemelen. Bilgisayara bağlatıp baktırın derim. Tüp ayarı belki bozulmuştur kontrol edin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _AveNTuriN_

    Arıza kodları beyinden silinmemiştir muhtemelen. Bilgisayara bağlatıp baktırın derim. Tüp ayarı belki bozulmuştur kontrol edin.

    Sayın _AveNTuriN_ ilginiz için teşekkür ederim.
    Bulunduğumuz yerde Yetkili Toyota Servisi yok. Şimdi bu iş için git gel 180-200 km yol yapmayalım.
    Bu iş servis dışındaki tamirhanelerde olur mu? Onlar da bilgisayarı arabaya bağlıyor ama bu tür işlemler mevcut mu?
    Bosch Car Servisler de bu program var mıdır?
    ELM327 denilen cihazlarla bu işi kendim yapabilir miyim?
    Bu tür cihazlar araca zarar verir mi?

    ***
    ***


    Elm327 :



    http://urun.n11.com/diger/elm327-super-mini-bluetooth-v21-obd2-P81348888?cid=604001&gclid=COOOnq_0hsoCFRThGwodz-8L9A




  • sky_lark kullanıcısına yanıt
    Rica ederim, elm tarzı cihazlarla okuma yapmak mümkün hatta sadece bir adet ataç veya kablo ile okuma yapmakta mümkün. Ancak bunu sizi ve konuyu okuyacak arkadaşları korumak adına söylemedim sayın. Yanlış işlem sonucu kısadevre olma durumu çok yüksek çünkü. Bosh servislerde veya herhengi bir özel serviste obd2 soketi okuma cihazı varsa kodu görebilirler. Kodu vulduktan sonra ne olduğunu öğrenip ona göre hareket etmek gerekir.

    Yetkili servise gitseniz bile sorun gerçekten araç kaynaklı mı tüp kaynaklı mı veya sorun yok sadece sistematik bir hata mı bunu anlamak zordur. Tüp olmasa gayet kolay şekilde çözülür sorun. Saçma sebepten arıza ışığı yanmaz çünkü. Tüp olunca araç havadan nem kapar hale gelebiliyor.


  • Daha önceki mesajlarımda bahsettiğim gibi ; Dün (04.01.2016'da Pazartesi) akşam üzeri, araba , yeniden arıza ikaz ışığı yaktı.

    Yalnız araçtan en ufak bir sıkıntım yoktu. Ne tekleme , ne performans kaybı vardı. Sadece Arıza Işığı yanıyordu.

    Bugün (05.01.2016) Bosch Car Service'e gittim.
    Aracı OBD cihaza bağladılar.

    P0301 ve P0172 arıza kodu verdi.

    P0301 :1. silindir ateşleme arızasıymış.
    P0172 : zengin yakıt karışımı arızasıymış.

    Ateşleme bobini arızalı dediler. Kendilerinde parça yokmuş. Komşu parçacıdan Tayvan mali bir bobin aldık değişti. Bobini 90 TL'ye aldım. Bosch Car Service'de arıza tespit ve bobin değişimi icin de 20 TL aldı.

    Bosch Car Service'de ki usta "LPG ayarı falan yapmaya gerek yok. 1. Bobin arızalı olduğu için bu hatayı veriyor" dedi. Kısaca Bosch C.S. ustası LPG'ciye göndermedi.

    Şimdi benim sorum:
    *** Bobin arızasında araç tekleme falan yapmaz mıydı? Benim arabada en ufak tekleme, güç kaybı vb. bir sorun yoktu. Sadece arıza ışığı yanıyordu. Gerçekten arıza ışığı yanması bu bobin değişimi için yeterli mi?

    ***Bir de bu Tayvan mali bobin sıkıntı olur mu? Başka ürün bulamadım.

    *** Ve bu bobin tek mi değişir yoksa takım mi değişirdi? 4 tanesi birden mi değişirdi?

    *** Orjinali Denso bobin fiyatı nedir ?

    NOT:[/U] Lpg ile yaklaşık 32.500 im yol yaptım. Lpg bu arızaya neden olur mu? Baktım Lpg elektriği bobinden almamış. En azından ben öyle gördüm.
    adım.

    *** Ve bu bobin tek mi değişir yoksa takım mi değişirdi? 4 tanesi birden mi değişirdi?

    *** Orjinali Denso bobin fiyatı nedir ?

    NOT: [/U] Lpg ile yaklaşık 32.500 im yol yaptım. Lpg bu arızaya neden olur mu? Baktım Lpg elektriği bobinden almamış. En azından ben öyle gördüm.

    Araba 2007 Toyota Corolla 1,6 Comfort M/M Ultra Gümüş Gri Motor Kodu: 1ZR-FE ~ LandiRenzo Omegas Plus LPG

    Resimlerdeki kutu ( üzerinde marka yazmıyor ) yeni aldığım Tayvan malı bobin kutusu. Muhtemel 4'ü büyük kutu içinden tek tek çıkıyor. Resimdeki bobin ise araçtan çıkan arızalı denilen Orijinal Toyota Denso 90919-02252 resimleridir.

     'Check Engine' arıza lambası ve çözüm.
     'Check Engine' arıza lambası ve çözüm.
     'Check Engine' arıza lambası ve çözüm.
     'Check Engine' arıza lambası ve çözüm.
     'Check Engine' arıza lambası ve çözüm.
     'Check Engine' arıza lambası ve çözüm.
     'Check Engine' arıza lambası ve çözüm.
     'Check Engine' arıza lambası ve çözüm.
     'Check Engine' arıza lambası ve çözüm.
     'Check Engine' arıza lambası ve çözüm. 'Check Engine' arıza lambası ve çözüm. 'Check Engine' arıza lambası ve çözüm. 'Check Engine' arıza lambası ve çözüm. 'Check Engine' arıza lambası ve çözüm. 'Check Engine' arıza lambası ve çözüm. 'Check Engine' arıza lambası ve çözüm. 'Check Engine' arıza lambası ve çözüm. 'Check Engine' arıza lambası ve çözüm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sky_lark -- 5 Ocak 2016; 22:50:42 >




  • sky_lark kullanıcısına yanıt
    Bu söyleyeceklerimi okurken öncelikle benim kesinlikle usta veya aşırı bilgili biri olmadığımı ve sadece sizin aktardıklarınıza göre yorum yaptığımı unutmamanızı rica ediyorum. Sizin deyiminize göre araçta hiçbir sorun yoktu ama sadece arıza lambası yanıyordu. Bu durumda ben olsam o kodları öğrenince önce bir lpg ayarını kontrol ettirirdim. Karışım çok zenginse aşırı yanma oluyordur ve ısı yüksek geldiği için arıza lambası yanıyordur belki. Yada fakir karışımdada hava fazladır yanma yeterli olmuyordur belki. Bobinde arıza olursa bahsettiğiniz gibi araçta zor çalışma stop etme gibi durumlarda olabiliyor. Artık olan olmuş madem izlemeye alın arıza tekrar yanarsa kesinlikle ayarı kontrol ettirin sonra hatayı sildirip deneyin bir süre. Bir daha yanarsa o zaman başka bir çözüm bulunur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _AveNTuriN_

    Bu söyleyeceklerimi okurken öncelikle benim kesinlikle usta veya aşırı bilgili biri olmadığımı ve sadece sizin aktardıklarınıza göre yorum yaptığımı unutmamanızı rica ediyorum. Sizin deyiminize göre araçta hiçbir sorun yoktu ama sadece arıza lambası yanıyordu. Bu durumda ben olsam o kodları öğrenince önce bir lpg ayarını kontrol ettirirdim. Karışım çok zenginse aşırı yanma oluyordur ve ısı yüksek geldiği için arıza lambası yanıyordur belki. Yada fakir karışımdada hava fazladır yanma yeterli olmuyordur belki. Bobinde arıza olursa bahsettiğiniz gibi araçta zor çalışma stop etme gibi durumlarda olabiliyor. Artık olan olmuş madem izlemeye alın arıza tekrar yanarsa kesinlikle ayarı kontrol ettirin sonra hatayı sildirip deneyin bir süre. Bir daha yanarsa o zaman başka bir çözüm bulunur.

    _AveNTuriN_ ilginiz için tekrar teşekkür ederim, dedikleriniz çok mantıklı. Hayırlısı diyelim artık. Dün arabayı sanayiden eve getirdim. 2-3 km yol yapma fırsatım oldu.Arabayı bugün kullanmadım. İşe arkadaşın arabasıyla gittim. Yarın bakacağız artık. Durumlar nasıl? Yeniden arıza ışığı yakacak mı ? Göreceğiz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _AveNTuriN_

    Bu söyleyeceklerimi okurken öncelikle benim kesinlikle usta veya aşırı bilgili biri olmadığımı ve sadece sizin aktardıklarınıza göre yorum yaptığımı unutmamanızı rica ediyorum. Sizin deyiminize göre araçta hiçbir sorun yoktu ama sadece arıza lambası yanıyordu. Bu durumda ben olsam o kodları öğrenince önce bir lpg ayarını kontrol ettirirdim. Karışım çok zenginse aşırı yanma oluyordur ve ısı yüksek geldiği için arıza lambası yanıyordur belki. Yada fakir karışımdada hava fazladır yanma yeterli olmuyordur belki. Bobinde arıza olursa bahsettiğiniz gibi araçta zor çalışma stop etme gibi durumlarda olabiliyor. Artık olan olmuş madem izlemeye alın arıza tekrar yanarsa kesinlikle ayarı kontrol ettirin sonra hatayı sildirip deneyin bir süre. Bir daha yanarsa o zaman başka bir çözüm bulunur.

    Arıza lambasını bugün sabah yine yaktı. Yine Check Engine yazısı , bu da çok oldu. Yarın ben bu Bosch Car Service ye gider , denedik laf bırakmam. İşin garibi üzerinden çıkan bobin sağlamsa bile ben bozmuş olabilirim. Alttaki plastik kısmı falan çıkardım , bakdim. İçini kurcaladım.

    Neyse sorunu çözelim de ben bu durumu Bosch Car Service merkeze bildireyim. En azından servisini tanısınlar. Arabada sorun hala devam ederken, başka , sağlam parça değişimi konusunda bilgi sahibi olmaya hakları vardır.




  • sky_lark kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle gidin ve eski parçanızı takmalarını eğer yok ise orjinal parçayı almalarını söyleyin. Lpg ayarlarınızı kontrol ettirin sonrada.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _AveNTuriN_

    Kesinlikle gidin ve eski parçanızı takmalarını eğer yok ise orjinal parçayı almalarını söyleyin. Lpg ayarlarınızı kontrol ettirin sonrada.

    Eski parça bende , yanıma almıştım da. Ben nasıl olsa ise yaramaz diye , bobinin plastigini falan söküp kurcalamstım. Muhtemel onu da ben bazdum.
  • sky_lark kullanıcısına yanıt
    O zaman sadece yanlış teşhis yüzünden ayar yapmalarını isteyin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _AveNTuriN_

    O zaman sadece yanlış teşhis yüzünden ayar yapmalarını isteyin.

    .
    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sky_lark -- 25 Aralık 2019; 20:58:18 >
  • sky_lark kullanıcısına yanıt
    Hayırlısı olsun. Bence sorununuzu çözeceklerdir. Lpg ayarını yaparlarsa sorun düzelir bence. Mutlaka araç yolda giderkende ayar yapsınlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _AveNTuriN_

    Hayırlısı olsun. Bence sorununuzu çözeceklerdir. Lpg ayarını yaparlarsa sorun düzelir bence. Mutlaka araç yolda giderkende ayar yapsınlar.

    Teşekkür ederim, bana bu sorununda çok destek oldunuz. İlginiz için tekrar teşekkür ederim.
    İnşallah , yarın sonucu buraya yazarım.
  • Dün yine bosch car service e gittim.
    Yine p0301 arızası verdi. Bosch Car Service arıza bobinden değilmiş dedi. Siz arsayı servise götürün tesisat arızası var dedi. Ben de kızdım çıktım. Olan bizim orjinal bobine olmuş.
    Lpg ciye gittim. Durumu anlattım. Bilgisayara bağlamadan, gözle kontrol etti. Ariza lpg den değil dedi.
    Bende başka motor ustasina gittim. Ariza koduna baktı. P0301 yine.
    Araba yi çalıştırdı baktı. Sıkıntı yok dedi. Lpg enjektorunde felan anlık bir tıkanıklık , donma olur. Bu arızayı verir dedi. Arabada tekleme , vuruntu olmadığı sürece korkma devam dedi. İçim rahatladı. Degisen bobini sordum. Orjinalini at bagaja dursun dedi. Arızayı sildi. Bende 2,3 gün benzinde kullanıp deneyecegim bakalım. Bp 95 oktan ultimate aldım. Temizesin diye. Sizin tavsiye edeceğiniz baska marka benzin var mı?
  • sky_lark kullanıcısına yanıt
    Tekrar merhabalar ben sorunun lpgden olmadığına inanmıyorum ne yazıkki. Yani bu araçlarda lpg olmasın kolay kolay problem olmuyor. Lpg olduğu gibi problem olma durumu artıyor. Bilgisayara bağlamadan ayarda bir sorun olmadığını anlayan ustaya helal olsun. Eğer bilgisayara gerek yoksa o kadar yerin akıl sağlığı yerinde değil o zaman. Kesinlikle düzgün bir yere gidin hem motor soğukken hemde araç yolda giderken ayara baksınlar. Benzin deponuzada enjektör temizleyici koyun opette satılanlardan. Yani o hata karışım kaynaklı bir hata sanıyorum. Etektriksel olsa sürekli olurdu. Sildirdiğiniz an yine yanardı. Karışım araç her devirde giderken farklı oluyor. O nedenle ayarın sorunlu olduğu noktaya gelmeden arıza vermez.
  • Birde aklıma gelmişken 1. Silindirin buji ve buji kablosunu kontrol ettirin. Buji kablosunun yerini değiştirin hatta. Sonra sildirin arizayi. Eger ariza olursa ve kod degisirse kabloyu taktiginiz silindir olursa anlayinki kablo sorunlu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _AveNTuriN_

    Birde aklıma gelmişken 1. Silindirin buji ve buji kablosunu kontrol ettirin. Buji kablosunun yerini değiştirin hatta. Sonra sildirin arizayi. Eger ariza olursa ve kod degisirse kabloyu taktiginiz silindir olursa anlayinki kablo sorunlu.
    Her yolu deneyeceğiz artık. Teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sky_lark -- 10 Ocak 2016; 19:34:14 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.