Şimdi Ara

i30 chip tunning ve yakıt tüketimi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
3.362
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba 2010 model golf marka dizel otomatik aracım var aracımı satmak istiyorum

    yeni alacağım araç dizel otomatik i30 olucak inşallah

    ancak fiyatının çok yüksek olmasından dolayı 2013-2014 kasa tork konvertörlü şanzımana bakıyorum.
    bu aracın çok yaktığını hepimiz biliyoruz yılda 30.000 km yol yapıyorum
    sormak istediğim eğer bu araca chip tunning yaparsak yakıt tüketimi ne kadar düşer makul oranlara iner mi
    yakıt ekonomisi benim için önemli yeni kasa i30lara biraz olsun yaklaşırmı yakıt tüketimi

    sonuç olarak yardımınıza ihtiyacım var şimdiden teşekkür ederim



  • Hep merak ettigim bir konudur.

    Bence yakitiniz ciddi dusmeyecek hatta belkide artacak. Tabi tam olarak emin degilim bu yorumumdan.

    Atmosferik motorlu araclara hp gucunun yukselmesi icin yakis parametreleriyle oynamak gerekmiyor mu? Yani bu islemin sonunda arac daha fazla cig benzin yakip tuketimi arttirmayacak mi?

    Bilen biri aydinlatirsa iyi olur.



    edit: Alınacak araç dizelmiş. Turbo motorlarda yazılım ile turbo basıncı mı arttırılıyor?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi supremum01 -- 16 Aralık 2015; 17:44:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    Hep merak ettigim bir konudur.

    Bence yakitiniz ciddi dusmeyecek hatta belkide artacak. Tabi tam olarak emin degilim bu yorumumdan.

    Atmosferik motorlu araclara hp gucunun yukselmesi icin yakis parametreleriyle oynamak gerekmiyor mu? Yani bu islemin sonunda arac daha fazla cig benzin yakip tuketimi arttirmayacak mi?

    Bilen biri aydinlatirsa iyi olur.

    Dizelden sonra benzin veya benzin+lpg gecisi ne derece mantikli olur tartisilir sonucta segment atlamiyorsunuz fakat oneri olarak yazayim: Honda Civic lerede goz atarsaniz iyi olur, motor lpg ile tam uyumludur, yakit acisindan rahat edersiniz. (Eger lpg onyarginiz yoksa)

    Iyi okursanız dizel otomatik golf satıp dizel otomatik i30 tork konvertörlü şanzımana sahip araç alacak.

    Bende golf 1.4 tsi satip ayni i30dan düşünüyorum ama beni yakit cok düşündüremiyor 10k menzil yıllık ve genelde karma tüketim yapıyorum.
    Chip olaylarına ben pek sıcak bakmıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CocaBJK


    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    Hep merak ettigim bir konudur.

    Bence yakitiniz ciddi dusmeyecek hatta belkide artacak. Tabi tam olarak emin degilim bu yorumumdan.

    Atmosferik motorlu araclara hp gucunun yukselmesi icin yakis parametreleriyle oynamak gerekmiyor mu? Yani bu islemin sonunda arac daha fazla cig benzin yakip tuketimi arttirmayacak mi?

    Bilen biri aydinlatirsa iyi olur.

    Dizelden sonra benzin veya benzin+lpg gecisi ne derece mantikli olur tartisilir sonucta segment atlamiyorsunuz fakat oneri olarak yazayim: Honda Civic lerede goz atarsaniz iyi olur, motor lpg ile tam uyumludur, yakit acisindan rahat edersiniz. (Eger lpg onyarginiz yoksa)

    Iyi okursanız dizel otomatik golf satıp dizel otomatik i30 tork konvertörlü şanzımana sahip araç alacak.

    Bende golf 1.4 tsi satip ayni i30dan düşünüyorum ama beni yakit cok düşündüremiyor 10k menzil yıllık ve genelde karma tüketim yapıyorum.
    Chip olaylarına ben pek sıcak bakmıyorum.

    İki sefer okudum ancak şanzımana gözüm takılmıştı.

    Uyarı için teşekkürler, düzeltiyorum.

    Ek olarak i30 dizel otomatik kullanan bir tanıdığım ortalama 8.3litre ile dolaştığını söylüyordu. Kullanım ve şehir etkeni önemli rol oynasa da dizel motora göre fazla yakacak. Tüketim önemli bir kıstas ise can sıkabilir.




  • Konya gibi düz bir memlekette iseniz az yakar İstanbul Ankara gibi rampası bol yerlerde Tork konvertorlu düzellerin hepsi çok yakar chip tunning performans artışı yapar ama yakıtı düşürmez.
    oyle bir dünya yok, oyle olabilmesi için motor dizaynınında ona göre olması lazım yoksa koca firma kendide chipler onu.
  • İ30 ların genel fazla yakma problemi var benzin ayarında yakıyor yakıtı; tek fark benzin yerine mazot alıyorsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benim 2.0 cdti 160 bg insigniamı aldığımda ş.dışı ağırlıklı ve 120km hızı geçmeden karma tüketimim 7.4 idi,,, birkaç kere sıfırlayıp yine ölçtüm hep 7.4 çıktı,, ben ayda 6500 km yol yapıyorum, baktım bu sarfiyatla olmayacak hemen soft yazılım attırdım, kn kutu içi performans filtre taktım,,, yazılımsal dpf ve egr iptali yapıldı (mekanik olarak değil),,,, yazılımdan sonra araçta bariz olarak ataklaşma,üst hızlara çıkışta serilik ve yakıt sarfiyatında belirgin düşme gözlemledim,,, ş.dışı 120 üst süratte 5.2 ortalamayı gördüm,, şu anda müsait yolda 160 üst limitte olmak üzere ş.dışı ağırlıklı kullanıyorum ve ortalamam 6.1-6.2
  • Chip tuning yapılmış halde 100 bin kmden fazla Dizel Yaris kullandım..
    Chip ile tüketim bir miktar düşecektir ancak çok bir düşüş beklemeyin.
    Normal kullanımda yarım litre gibi bir düşüş olacağını düşünebilirsiniz. (Agresif kullanımda ise tüketiminiz artacaktır)
    Aracın motoru, bakımlarını zamanında yaptırırsanız sıkıntı çıkarmayacaktır.

    Çevreyi çok daha fazla kirleteceğinizi (NOx emisyonlarınız aşırı artacak) aklınızdan çıkarmayın.
    Şimdiki bilgim olsa yaptırmazdım.
  • AO A kullanıcısına yanıt
    Umarım sağda soldada birebir aynı görüşü savunuyor olmazsınız...

    koca firma kendide çiplerdi koca firma 1 motordan 500 beygirde alırdı koca firma bilmiyo sen çok biliyon.

    yanlış ve kulaktan dolma bilgi ile ortalığı karıştırmasak daha iyi olacak aracınına chip yaptıranlar patlıcan siz salatalıkmısınız ?

    fabrika ve üretici emisyon kuralları çevresinde üretim yapmakla yükümlüdür.Chip demekde aracın motor üzerindeki teknik detayları izin verilen ölçüde kullanıma göre ayarlamak demek.

    bilmediğiniz birşey daha egzos la ilgili bir müdahelede hem güzel ses çıkar hemde performans elde edilir.
    peki fabrika neden böyle birşey yapıyor dersiniz şimdi peki yanıtı açık bu işlem sonrasında duman salınımı artacağı için ve db limitlerine göre dizayn ettikleri için.

    çok yanlış düşünüyorsunuz.

    bu arada her arabaya chip olmaz zaten yeni nesil 1.0 0.9 1.2 1.3 motorlar zaten yüksek sıkıştırma içeriyor. chip olur ama tek başına sağlıklı olmaz.




  • Firmalar araçlarını satabilmek için emisyonlara uymak zorundalar. Bu nedenle çok yakmak pahasına yazılım optimize ediliyor. Emisyon derdiniz olmaz ise daha az yaktırabileceğiniz setuplar mümkün.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mixtiesto

    Umarım sağda soldada birebir aynı görüşü savunuyor olmazsınız...

    koca firma kendide çiplerdi koca firma 1 motordan 500 beygirde alırdı koca firma bilmiyo sen çok biliyon.

    yanlış ve kulaktan dolma bilgi ile ortalığı karıştırmasak daha iyi olacak aracınına chip yaptıranlar patlıcan siz salatalıkmısınız ?

    fabrika ve üretici emisyon kuralları çevresinde üretim yapmakla yükümlüdür.Chip demekde aracın motor üzerindeki teknik detayları izin verilen ölçüde kullanıma göre ayarlamak demek.

    bilmediğiniz birşey daha egzos la ilgili bir müdahelede hem güzel ses çıkar hemde performans elde edilir.
    peki fabrika neden böyle birşey yapıyor dersiniz şimdi peki yanıtı açık bu işlem sonrasında duman salınımı artacağı için ve db limitlerine göre dizayn ettikleri için.

    çok yanlış düşünüyorsunuz.

    bu arada her arabaya chip olmaz zaten yeni nesil 1.0 0.9 1.2 1.3 motorlar zaten yüksek sıkıştırma içeriyor. chip olur ama tek başına sağlıklı olmaz.



    Her şeyden önce efendi gibi yazmayı öğren. Birde bana chip in nasıl daha az yaktırdığını teknik olarak anlatırmısın yani yazılımın içindeki dönen kod proseslerini yada Chip yazılımının az yakması için nasıl bir akış diyagramı koşturduğunu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AO

    quote:

    Orijinalden alıntı: mixtiesto

    Umarım sağda soldada birebir aynı görüşü savunuyor olmazsınız...

    koca firma kendide çiplerdi koca firma 1 motordan 500 beygirde alırdı koca firma bilmiyo sen çok biliyon.

    yanlış ve kulaktan dolma bilgi ile ortalığı karıştırmasak daha iyi olacak aracınına chip yaptıranlar patlıcan siz salatalıkmısınız ?

    fabrika ve üretici emisyon kuralları çevresinde üretim yapmakla yükümlüdür.Chip demekde aracın motor üzerindeki teknik detayları izin verilen ölçüde kullanıma göre ayarlamak demek.

    bilmediğiniz birşey daha egzos la ilgili bir müdahelede hem güzel ses çıkar hemde performans elde edilir.
    peki fabrika neden böyle birşey yapıyor dersiniz şimdi peki yanıtı açık bu işlem sonrasında duman salınımı artacağı için ve db limitlerine göre dizayn ettikleri için.

    çok yanlış düşünüyorsunuz.

    bu arada her arabaya chip olmaz zaten yeni nesil 1.0 0.9 1.2 1.3 motorlar zaten yüksek sıkıştırma içeriyor. chip olur ama tek başına sağlıklı olmaz.



    Her şeyden önce efendi gibi yazmayı öğren. Birde bana chip in nasıl daha az yaktırdığını teknik olarak anlatırmısın yani yazılımın içindeki dönen kod proseslerini yada Chip yazılımının az yakması için nasıl bir akış diyagramı koşturduğunu.




    Bir şeyin doğruluğunun ispatı için her dinamiğinin bilinmesi ve şemalarla ortaya dökülebilmesi gerekir mi?
    Yer çekimi var diyebilmek için teorik fiziçi olup, uzay - zaman hakkında sayısız makale vs ortaya koymak mı gerekiyor?
    Ben yaptırdım ve çok da memnundum, arka planda ne olduğuyla ilgilenmiyorum.
    Yok öyle dünya deyip kestirip atmışsınız ki çok yanlış.
    Gidin ABT'yi araştırın, BMW'ye tuning yapan bir firma vardı (adını unuttum) gidin onu araştırın.
    Asıl mantığınıza uymuyor diye kesitirip atmak yanlış.
    Siz nasıl yapıldığını biliyor ve o yüzden mi karşı çıkıyorsunuz?
    Kimse birşeylerden taviz verilmeden güç elde edildiğini iddia etmiyor zaten.
    Ciddi NOx emisyonu artıyor bu işlemle.




  • AO A kullanıcısına yanıt
    çok kolay chip az yaktırmaz olabilecek güç artışı ile beraber gelen gücü alt devirlerede verdiklerinden dolayı daha az zorlama ile aynı gidişat sergilendiği için az yakıyormuş gibi gelir aksi taktirde daha fazla gaza abanıldığı taktirde yakıt daha fazla artar ama belli bi çıtayı geçemez.
  • ya bu nasıl bır ezber kardesım

    çok yaktıgını hepımız bılıyoruz demıssınızde rakamlarla konusucam suan 2014 model dizel i30 sahıbıyım şehir içi 6-7 arası(istanbul trafıgı)
    şehirler arası yoldada 90-130 arası hızla 5litre yakıyorum.

    sehir içi 20-25 kurus sehırler arasıda 15-20 kurus yakıyor bu araç kardesım sız hangı ulkede yasıyosunuzda bu degerlere çook yakıyor dıyorsunuz

    ayrca iddia edıyorum bu araca 8-9 litrede fazlada yaktıramazsınız ıstedıgınız kadar agresıf kullanın her yerde dip gaz gıdın dur kalkda dıp gaz kalkın yakacagı maksımum 8-9 ki buda cok zor yakalanacak bır deger.
  • Arkadaşım ben kendim yazılım mühendisiyim ve kendi araçlarım olan i30 ve Focus araçlara bizatihi yazılım yapmış adamım. Sapı samanı bir birine karıştırıyorsunuz. Chip yapan firmalara bunu performans artışı için yaparlar pazarlama taktiği olarakta performansınız artsın yakıtınız düşsün diye reklam ederler. Chip tuning ile her motorun yakıtı düşürülemez düşenlerde de sadece 0.5 oranında düşer buda çok küçük bir bandın içindedir bu bant aralığı gene motordan motora veya yazılımı yapan arkadşın keyfi kederine göre değişir, teorik olarak düşer görünsede pratik hayatta yakıtın en az yakıldığı devir aralığını sürekli kullanamazsınız. Arka tarafta yazılım şunu yapar siz bir devir bandı seçersiniz bu bantta en homojen karışımı oluşturtursunuz tabi burada bu motorun yapılış tekniği yani kullanılan parçaların ağırlığı yuvarlanma direnci strok genişliği vs.. önemlidir yani çok ince hesaplar ile bir güç verim noktası oluşturıursunuz bu noktada yakıt minimum hava max edilir boylece araç en iyi momentini yakalar tam bu küçük aralık ki 500d/dk bile zor sığar oraya fabrikadan az yakılır. Motoru oluşturan parçalar ne kadar hafif olursa verim % si artar. i30 gibi motoru ağır parçalardan oluşan bir araçta chip ile gözle görülür bir düşüş sağlanamaz buna karşın bu motor chip ile 150hp ulaşabilir fakat azda olsa soğutma problemi başlayacaktır buda yağın daha hızlı bozulması enjektorlerin memelenmesi gibi uzun vadede sorunlara sebeb olacaktır. Bazı aklı evveller chip ile motora aşırı yükleme yaparlar motor kilitlenmesinden de bir gün dümdüz yolda takla atarlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AO -- 17 Aralık 2015; 22:20:42 >




  • sehır ıcı 1 lt duser
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NOSCE TE IPSUM

    ya bu nasıl bır ezber kardesım

    çok yaktıgını hepımız bılıyoruz demıssınızde rakamlarla konusucam suan 2014 model dizel i30 sahıbıyım şehir içi 6-7 arası(istanbul trafıgı)
    şehirler arası yoldada 90-130 arası hızla 5litre yakıyorum.

    sehir içi 20-25 kurus sehırler arasıda 15-20 kurus yakıyor bu araç kardesım sız hangı ulkede yasıyosunuzda bu degerlere çook yakıyor dıyorsunuz

    ayrca iddia edıyorum bu araca 8-9 litrede fazlada yaktıramazsınız ıstedıgınız kadar agresıf kullanın her yerde dip gaz gıdın dur kalkda dıp gaz kalkın yakacagı maksımum 8-9 ki buda cok zor yakalanacak bır deger.



    araç otomatik vites dimi bu değerler gayet kabul edilebilir rakamlar ama kime sorsam eski kasa şanzumanlı için 8-9 litre diyor sonuçta dizel sırf tork konvertörlü diye nasıl o kadar fazla yakar anlamış değilim
    bide chip tunning de az yakması için bi çözüm değil anlaşılan




  • Otomatige yaptiranlar genelde dusurdugunu soyluyor ama o kadar fazla degerler degil.0.5lt gibi bir deger dusurebilir.

    Ayrica buyuk yerlerde yaptirirsaniz ekonomi odakli yazilim duzenlemesi yapilabilir.Guc yine artacak tabiki.Cunku turbo basinci arttiriliyor.

    Tork konvertorlu zaten gucten kaybettiriyor biraz.Bence bulabilirseniz bir yazilimli i30 deneyin.Facebookda i30fanclub grubunda daha detayli bilgi edinebilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: imjuli

    quote:

    Orijinalden alıntı: NOSCE TE IPSUM

    ya bu nasıl bır ezber kardesım

    çok yaktıgını hepımız bılıyoruz demıssınızde rakamlarla konusucam suan 2014 model dizel i30 sahıbıyım şehir içi 6-7 arası(istanbul trafıgı)
    şehirler arası yoldada 90-130 arası hızla 5litre yakıyorum.

    sehir içi 20-25 kurus sehırler arasıda 15-20 kurus yakıyor bu araç kardesım sız hangı ulkede yasıyosunuzda bu degerlere çook yakıyor dıyorsunuz

    ayrca iddia edıyorum bu araca 8-9 litrede fazlada yaktıramazsınız ıstedıgınız kadar agresıf kullanın her yerde dip gaz gıdın dur kalkda dıp gaz kalkın yakacagı maksımum 8-9 ki buda cok zor yakalanacak bır deger.



    araç otomatik vites dimi bu değerler gayet kabul edilebilir rakamlar ama kime sorsam eski kasa şanzumanlı için 8-9 litre diyor sonuçta dizel sırf tork konvertörlü diye nasıl o kadar fazla yakar anlamış değilim
    bide chip tunning de az yakması için bi çözüm değil anlaşılan

    Bence manuelden bahsediyor. Otomatikte eski kasayla imkansız o değerler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yeninesilogretmen


    quote:

    Orijinalden alıntı: imjuli

    quote:

    Orijinalden alıntı: NOSCE TE IPSUM

    ya bu nasıl bır ezber kardesım

    çok yaktıgını hepımız bılıyoruz demıssınızde rakamlarla konusucam suan 2014 model dizel i30 sahıbıyım şehir içi 6-7 arası(istanbul trafıgı)
    şehirler arası yoldada 90-130 arası hızla 5litre yakıyorum.

    sehir içi 20-25 kurus sehırler arasıda 15-20 kurus yakıyor bu araç kardesım sız hangı ulkede yasıyosunuzda bu degerlere çook yakıyor dıyorsunuz

    ayrca iddia edıyorum bu araca 8-9 litrede fazlada yaktıramazsınız ıstedıgınız kadar agresıf kullanın her yerde dip gaz gıdın dur kalkda dıp gaz kalkın yakacagı maksımum 8-9 ki buda cok zor yakalanacak bır deger.



    araç otomatik vites dimi bu değerler gayet kabul edilebilir rakamlar ama kime sorsam eski kasa şanzumanlı için 8-9 litre diyor sonuçta dizel sırf tork konvertörlü diye nasıl o kadar fazla yakar anlamış değilim
    bide chip tunning de az yakması için bi çözüm değil anlaşılan

    Bence manuelden bahsediyor. Otomatikte eski kasayla imkansız o değerler.

    arac otomotık,hocam şakamısınız ne ımkansız nasıl ımkansız aracı 0 aldıgımdan berı kullanıyorum aldıgım ortalama degerler bunlar 35k yol yaptım suana kadar

    ben gercekden anlamıyorum bu forumda bır suredır dıkkatımı cekıyor bırı bır araba hakkında bır sey yazıyor atıyorum focusların yol tutusları efsane,i30 aşırı cok yakıyor,alfa romeolar über süper kalıteli,bu gıbı seyler bır kac defa yazıldıkdan sonra kural halıne gelıyor hayatında focusa bınmemıs adam bıle focusun yol tutusu hakkında destanlar yazıyor

    kardeşim cıdden şok ıcerısınde kalıyorum bazen aracı ben kulanıyorum pompacıya parayı ben verıyorum şehir içi degeri 6-7 sehırler arası 5.5 i gecmıyor ama heralde arkadasından duymus forumda okumus 10lıtre ortalamadan bahsedıyorlar

    yukarıdada yazdım yenıden yazıyorum 500km gazı kapatıpda surdum sehır ıcınde kick down yapa yapada kullandım bu araba ortalama 9u gecmıyor,gecemıyor yani

    Belırtıyım ben eco modda kullanıyorum ama pek bır etkısıde yok.dogru duzgun araba kullanıp benım degerlerin yakalanmaması ımkansız




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.