Şimdi Ara

D&R - AC: Syndicate Sipariş İptali [Yapılması Gerekenler]

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
4
Favori
1.789
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Not: Konunun yanlış yerde olduğunu düşünen yönetici varsa konuyu silmek yerine lütfen gerekli yere taşısın yahut silmeden önce bana haber versin ki bilgileri yedekleyeyim.

    Herkese merhaba.

    Bugün D&R internet mağazasında Assassin's Creed: Syndicate oyunu 25.99 TL fiyattan satıştaydı. Bir süre sonra ürün sayfası kapatıldı. Ardından verilen siparişler "Temin Sorunu" adı altında VEYA hiçbir sebep gösterilmeksizin iptal edildi.

    Bu konuda, sipariş iptaline yönelik olarak yapılması gerekenleri anlatıp bir yol haritası oluşturacağım. Zira işin ucunu bırakmaya hiç mi hiç niyetim yok.

    Şu an arkadaşlarla birlikte durum değerlendirmesi yapıp, bilgi toplamaya çalışıyoruz. Bu sebeple süreç birkaç gün kadar sarkacak. İşin sonunda yasal haklarımızı kullanarak gerekli mercilere başvurumuzu yapmış ve D&R'ı sosyal medyada protesto etmiş olacağız. Neticede de hakkımızı alacağız diye düşünüyorum; ancak bu konuda garanti veremiyorum. Olur da amacımıza ulaşamazsak, en azından haklarımızı kullanma konusunda tecrübe edinmiş; daha bilinçli hale gelmiş olacağız.

    Aynı sorunu yaşayan arkadaşlar konu üzerinden fikir alışverişinde bulunabilir, bilgi ve tecrübelerini paylaşabilirler. Şimdiden geçmiş olsun.



    Temel olarak 4 aşamalı bir çalışma yapmayı planlıyorum. Bu aşamalarda neler yapılması gerektiğini ikinci mesajda detaylı olarak anlatacağım:

    A) Elde bulunan verileri toplayarak muhafaza etmek; isteğe bağlı olarak D&R müşteri hizmetlerinden yazılı bilgi almak.
    B) İlçe tüketici hakem heyetine, hazırlanacak dilekçe, yasal kaynaklar, bulunabilirse emsal kararlar ve ekte sunulacak belgelerle başvuruda bulunmak.
    C) Gümrük ve Ticaret Bakanlığı nezdinde şikayet kaydı oluşturmak.
    D) Şikayetvar, DH Forum, Twitter, Facebook gibi sosyal medya organlarında sorunu dile getirmek.





    Son olarak, bu örgütlenmenin etik olmadığını düşünen arkadaşların konuyu kirletmemelerini rica ediyorum. Buradaki amaçladığımız şey size uygun, etik gelmiyor olabilir; yadırgayabilirsiniz de... hepsine anlayış gösteririm. Ne var ki ülkemizde tüketici hakları kanunlarda güzel görünmesine rağmen uygulamada yerlerde süründüğü için en azından bir şeyler yapıp haklarımızı öğrenmek, aramak konusunda sizin de bizim için anlayış göstermenizi umuyorum. Bugün buna ses çıkarmazsak yarın D&R'da da "Hepsiburada vakaları" gibi artışlar meydana gelecek.





    Siparişi İptal Edilen DH Üyeleri

    1 - filojistoN
    2 - ELDRUN
    3 - Feanor Tasartir (ve 1 arkadaşı)
    4 - sergei95
    5 - engg
    6 - darrenjonas
    7 - sefaMseven
    8 - goku2
    9 - Rwb-PopSecret
    10 - RobZombie92
    11 - FasTBoY
    12 - FieSTaA
    13 - MugGg
    14 - Yggdrasil Asgard
    15 - yusufulas
    16 - HiddenHunter
    17 - anonimbey
    18 - innovativengineer (ve 3 arkadaşı)
    19 - Jerrys35
    20 - dreamboi
    21 - uniqe11


    quote:

    Orijinalden alıntı: MugGg

    Ürünü sipariş vermeden önce D&R ı arayıp teyit aldım ilanda bi sıkıntı olmadığına dair. Ona rağmen iptal ettiler.


    quote:

    Orijinalden alıntı: FasTBoY

    Üstelik fiyatı doğru girilmişti, sadece üstüne yüzdesel indirim uygulanmıştı.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Müddeiumumi -- 10 Aralık 2015; 16:56:24 >







  • A) TOPLANMASI GEREKEN VERİLER


    1. Gelen e-postaları ve varsa D&R müşteri hizmetleri yazışmalarını muhafaza edin. Telefonla bilgi - doğrulama aldıysanız saat kaçta, hangi numara üzerinden arama yaptığınızı not alın.
    2. Elinizde ekran görüntüleri varsa bunları muhafaza edin.
    3. Yolunuz düşerse bir D&R mağazasına giderek, o gün tarihli bir gazete de görünecek şekilde AC: Syndicate oyunu ile fotoğraf - video çekin VEYA mağazada ürünün stokta ne kadar bulunduğuna dair yazılı döküm isteyin.



    B) TÜKETİCİ HAKEM HEYETİNE BAŞVURU SÜRECİ


    Başvurudan Önce Bilinmesi Gerekenler


    Mahkeme: Tüketici hakem heyetleri kararlarına karşı itiraz yolu açıktır. İtiraz bölgedeki yetkili ve görevli mahkemeye, hakem heyeti kararının tebliğinden itibaren 15 gün içinde yapılır. Eğer lehinize karar çıkarsa karşı taraf buna itiraz edebilir ve uyuşmazlık mahkemeye taşınabilir. Mahkeme aşamasında da bazı masraflar ortaya çıkabilir; bu masrafların büyük kısmı davayı kazandığınız takdirde tarafınıza geri ödenmekle birlikte her davada olduğu gibi bunda da kaybetme - kısmen kabul riski vardır. Bu sebeple riske girip bu işin altından kalkamayacağını düşünen arkadaşların hakem heyetine başvuruda bulunmasını tavsiye etmiyorum.

    Talep: Tüketici hakem heyetleri uygulamada konusu parayla ölçülebilen uyuşmazlıklara baktığı için satıcının ürünü yollamasını talep etmeyeceğiz. Bunun yerine, ürünün güncel piyasa fiyatlarını araştırıp aradaki farkı satıcıdan talep edeceğiz. Ekleme: İkisinden birini kabul etmeleri şartıyla talepte bulundum. Bu kısmı dilekçenizde değiştirerek sadece zarar talebinde veya ürünü yollamaları talebinde bulunabilirsiniz; size kalmış.

    Usul: Her hakem heyeti başvuruları farklı şekilde almaktadır. Örneğin; kimisi başvuru yapılacak belgeleri mavi naylon dosyada ister. Kimisi iki, kimisi üç adet nüsha ister. Bu bakımdan, tüm delilleri topladıktan sonra elinizde 3 adet kopya bulundurarak gitmenizi tavsiye ediyorum.

    Dilekçe: Hakem heyetleri kendi matbu dilekçe örneklerini doldurmamızı istiyor; bu sebeple buraya eklenecek dilekçe örneğinin bir kopyasını yanınıza alarak orada elle yazmanız gerekecektir. Buradaki tek sorun dilekçede her şeyi detaylı olarak anlatamayacağız; ancak kısa ve öz bir dilekçe hazırlayacağım.

    Başvuru: Başvuruyu alacak memur tecrübeli ve tek düze bir anlayışa sahip olacaktır. Olayı ona anlatmaya çalışmayın. Başvurunuzu kabul etmeye yanaşmazsa kendinizden emin bir şekilde bunun sizin yasal hakkınız olduğunu, başvuruyu yapmanıza engel bir durum olmadığını ve gerekirse heyetin zaten görevsizlik kararı vereceğini belirtin. Unutmayın, sizin işiniz memurla değil. Onun da reddetme gibi bir yetkisi bulunmuyor.

    Süre: Tüketici hakem heyetleri, 6 ay ile 1 yıl arasında karar veriyor. Bu sebeple süreç kısa olmayacaktır; bilginize. İstediğiniz zaman gidip başvurunuzun son durumu hakkında bilgi alabilirsiniz.

    Başvuru aşamasını özetleyecek olursak:

    * Gerekli belgelerden yanınızda üçer adet bulundurun.
    * Bulunduğunuz ilçedeki tüketici hakem heyetine başvurun. Bulunmuyorsa il tüketici hakem heyetine başvurun:http://www.tuketici.gov.tr/index.snet?wapp=hakemheyetibul_tr&open=1&il=34
    * İstenen bilgileri doğru ve eksiksiz biçimde yazın.
    * Dilekçe ve ekleri sunun.
    * Başvuru sonucunda size kod veya bilgi kağıdı verebilirler. Bu durumda söz konusu belgeyi muhafaza edin. Vermezlerse, başvurunuzun alındığına dair belge - yazı talep edin.


    Dilekçe Örneği

    1 - Öncelikle size lazım olacak bilgileri içeren bu belgeyi indirmeniz gerekiyor.

    İstenecek Bilgileri İçeren Ortak Belge:http://s3.dosya.tc/server6/gblagj/HAKEM_HEYETI_DILEKCE_TASLAK.doc.html

    2 - Siparişler üç farklı kategori altında iptal edildiği için dilekçeler de ona göre farklı olacaktır. Herkes kendi iptal sebebine uygun olan dilekçeyi aşağıdan indirebilir. Bunun bir kopyasını alarak hakem heyetinde elle yazacaksınız. Çıktı kabul eden bir heyet ise elle yazmanıza gerek yok; üstteki belge ile bu belgeyi birleştirerek çıktı alın ve yanınızda 3 kopya ile gidin.

    Temin & Stok Sebebiyle İptal Edilen Siparişler:http://s6.dosya.tc/server4/we6l7g/TEMIN_SORUNU_DILEKCE.doc.html

    Fiyat Hatası Sebebiyle İptal Edilen Siparişler:http://s3.dosya.tc/server6/3m2ij4/FIYAT_HATASI_DILEKCE.docx.html

    Sebep Gösterilmeksizin İptal Edilen Siparişler:http://www.dosya.tc/server5/gvxujp/SEBEPSIZ_IPTAL_DILEKCE.doc.html



    Sunulacak Belgeler, Ekler, Deliller

    Dilekçeyi kısa tutmamız gerektiği için gerekli belgeleri dilekçe içerisinde belirttim. İsteyen daha fazla belge de sunabilir; özellikle stok sorunu sebebiyle siparişi iptal edilen kişiler, mağazada ürünün bulunduğuna dair bir görsel ekleyebilirler ki bunu mesajın başında belirttim.
    Bu belgelerin 3 kopyasını alarak gideceksiniz.
    Her belge, dilekçede hangi numarayla belirtilmişse, belgenin sağ üst köşesine o numarayı yazın. Örneğin; [EK-3] gibi...

    Sipariş İptaline Ait E-Posta
    Mesafeli Satış Sözleşmesi (Siparişten sonra tarafınıza gelen e-postada mevcuttur.)
    Ürünün Güncel Piyasa Fiyat Listesi -http://s3.dosya.tc/server6/kun6uz/Fiyat_Listesi.docx.html



    C) GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI NEZDİNDE ŞİKAYET KAYDI OLUŞTURMAK

    Yakında eklenecektir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Müddeiumumi -- 12 Aralık 2015; 19:03:55 >




  • Hocam merhaba.

    Sıcak fırsatlar bölümünde konu var. İsterseniz orayada yazın. Epey alan kişi var

    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=112525799&p=1



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi R-10 -- 7 Aralık 2015; 23:44:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benimde iptal edildi. Sebepleride temin sorunu gibi komik bir açıklama.
  • Teşekkür ederim. Şimdi oraya yazdım.

    sergei95, inşallah hallolacak bu mesele. Biraz uzun sürecek olsa da vazgeçmeden hakkımızı arayacağız.
  • benimkide iptal edildi , başlığı takipteyim
  • Elimde 25.99'dan satın aldığım ss mevcut. Kredi kartımda 2 taksit şeklinde çektikleri dönem içi hareketlerimde. Mail'de yolladılar. Adam akıllı yanlış fiyattan girilmiş, özür dileriz dense sıkıntı yok. Salak yerine koymasınlar milleti.
  • Yahu daha da mezarcılık yapın isterseniz ? Bedavaya filan isteyin ?

    Belliki yanlışlıkla yazdılar o fiyatı sizde gelip burda önceki konuda OOOO alın sömürün diye konu açtınız millete aldırdınız 29 tlden şimdi alamayıncada AОlıyorsunuz ha ?

    Ya siz varya Açın la mahkemeye gidin lütfen tüketici haklarına filan gidin umarım kaybedersiniz. Ki kaybedeceksinizde .
  • Bana açıklama bile yazmadılar.
  • sebep göstermeksizin iptal edildi .takipteyim
    attıkları mail de referans nolu siparişinize ait aşağıdaki ürün(ler) belirtilen açıklama(lar) nedeni ile iptal edildiğini üzülerek bildiririz. demesine rağmen herhangibir açıklama bile yoktu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sefaMseven -- 8 Aralık 2015; 0:20:39 >
  • nixniz kullanıcısına yanıt
    Az önce başka bir arkadaşa yazdığım şeyi kopyalıyorum: Fiyat Etiketleri Yönetmeliği m. 10 gereğince tüketici haklı olacaktır. Burada mesele o değil. Asıl sorun, "Biz ürünü yanlış fiyattan girdik." diyemeyecek kadar sünepe bir anlayışın varlığı. Bunun yerine "Temin Sorunu" adı altında iptal yapıldı. Ancak unuttukları bir şey var: Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği m. 16/4 gereğince tüketici bu durumda da haklı konumdadır.

    Konu yukarıda da belirttiğim gibi mezarcılık değil. Bu zamana kadar tüm AC oyunlarını satın almama rağmen 180 lira bir oyun için fazla geldi. Yurt dışı veya dolar - euro kaynaklı bir şey olsa neyse diyeceğim. Çok değil, 2 yıl önce Black Flag yurt dışından 59.99 Euro fiyatla satışa çıktı. Burada kutulusunu 72 TL (indirimle 60 TL) fiyata Aral'ın sitesinden almıştım. Sonrasında Unity 135 TL; Syndicate 179 TL ile satışa çıktı. Bu esnada yurt dışı fiyatı hâlâ 59.99 Euro; yani orada değişen bir şey yok. Demek ki aradaki fark ithalatçının cebine giriyor.

    Burada insanlar çamaşır deterjanı veya buna benzer bir olayla mağdur olunca herkes laf ediyor; ama kimse şunu düşünmüyor ki bu firmalar babamızın oğlu değil. Onca siparişin parasını 3 günde biriktirerek faizle ne kadar gelir elde ediyorlar, biraz düşünün. Ucuz fiyat görünce herkes almaya çalışır.

    Konuyu baltalamak yerine olaya sıradan, siteye denk gelen bir tüketici gibi bakın ve verdiğim mevzuatları inceleyin. Gerekirse memnuniyetle yine yasal açıklamasını yaparım.




  • Şikayetvara şikayetimi yazdım. Takip.
  • Benide ekleyin.Bende takipteyim
  • Beni de eklersiniz.
  • İptal ediyorsun bir sebep yazaydın bari. Siparişi siteden bile silmek nasıl birşeydir arkadaş.
    Hiçbirşey yapmayı düşünmezken zorla kaşınıyorlar yani.
  • Sıcak fırsat mezarcılarının başına gelen size de gelmiş.Kusura bakmayın ama bi akıllı siz misiniz Sonuçta piyasa fiyatı 140 lira olan şeye bilerek 25 lira fiyat yazmazlar.Anlaşılan yanlışlık olmuş, üstüne gitmenin alemi yok.
  • BEni de yaz. Siparişi siteden silmişler göremiyorum dahi. Tüm yasal haklarımı kullanacağım.
  • 140 liralık ürüne 40 lira yazmak yanlışlık olur. 1400 lira yazmak da yanlışlık olur; ancak alakasız bir fiyat olan 25.99 yazmak saçmalık olur. Böyle şeylerin sehven yapıldığına inanmak fazla iyimser bir yaklaşım olur.

    Bu arada, ürünü Sıcak Fırsatlar bölümündeki başlıktan görerek de almadım. Foruma hiç girmeden sipariş veren kişilerin halini düşünerek empati yapsak bile yeterli. Yaptığım şey etik değil; orasını kabul ediyorum. Lakin yasal hakkımı kullanarak başvuruda bulunacağım; gerekirse itiraz edip işi mahkemeye de taşırım. Gerisi yargının işi... Hiçbir şey yapmazsam mesleğime ihanet etmiş olurum.
  • Üstelik fiyatı doğru girilmişti, sadece üstüne yüzdesel indirim uygulanmıştı.
    Ayrıca oyun %40 indirim gördü birkaç gün önce steam üzerinde bile.
  • Ürünü sipariş vermeden önce D&R ı arayıp teyit aldım ilanda bi sıkıntı olmadığına dair. Ona rağmen iptal ettiler.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.