Şimdi Ara

AUDI, aracımın motorunu ücretsiz değiştirdi - 64 günlük süreç

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
202
Cevap
3
Favori
14.832
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
76 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2011 model A4 2.0 TFSI quattro s-tronic araca sahibim. Aracım 4 yaşında ve doğal olarak garantisi yok. 13 Ağustos'ta aracımın motorunda problem yaşadım. Aracın motoru şiddetli bir şekilde titriyor ve epc, motor arıza lambası kalıcı olarak yanıp motor güçten düşüyordu. Egzozdan patır patır sesler geliyordu. Aracı iş yerimin önünde çekici alıp Audi Özön yetkili servisine çekildi. 2 gün sonra bobinler ve bujilerin değişmesi gerektiğini belirtip ücret karşılığı değiştirdiler.

    Aracımı teslim aldıktan 12 gün sonra aynı arızayı bir kez daha yaşadım ve evime kadar yavaş yavaş gittim. Tekrar çekici geldi ve yine Özön servise çekildi. Bujilerin ayarlarının düzgün olmadığı ve 200 km yol testi yaptıklarını herhangi bir sorun olmadığını belirtip 2 gün sonra aracımı akşam üstü teslim aldım. Servisten çıktıktan yaklaşık 10 km sonra evime çok yakın yerde araba yolda yine aşırı bir şekilde titremeye başladı ve tüm arıza lambaları yandı ve eve zar zor gelebildim.
    Bunun üzerine epey sinirlenmiştim çünkü 200 km yol testi yapılıyor ve hiçbir sorun olmadığı belirtiliyor! Yine çekici gelip Özön yetkili servisine araç çekildi.

    Ben müşteri hizmetlerini arayıp aracımın 3 seferdir aynı arızayı yaptığını ve artık başka bir işlem yapılmasını istemeyip eski parçaların takılıp ücret iadesi istedim.
    Bunun üzerine servis yetkilileri araca daha detaylı bakacaklarını ve kesin olarak sorun nedir belirleyeceklerini ve yaşadığım mağduriyeti gidereceklerini belirttiler.
    Birkaç gün sonra servis danışmanı arayıp bujilerin yağlandığını ve bunun da yağ seperatörü arızalı olduğu için yaptığını belirtip yaşadığım bu sorundan ötürü bunu ücretsiz değiştireceklerini belirtti. Ben de memnuniyetle karşıladım; fakat danışman ek olarak bir de aracın moturunu endoskopi ile detaylı olarak bakacaklarını ve nolur nolmaz başka bir şey çıkmasın diye tüm olasılıkları inceleyeceklerini söyledi bir daha aynı sorunu yaşamamak adına.

    Ertesi gün Özön'den aradılar ve endoskopi ile baktıklarında 2. silindirde çizik gördüklerini belirtip, motorun sökülüp değişmesi gerektiğini belirtti, aksi taktirde aynı sorunun tekrar edeceğini söyledi. Fakat 1 yıl önce başka bir doğuş servisinde aşırı yağ yakma sonucu piston, rulman ve segmanlar değişmişti.
    Bu durumu da göz önüne alan Özön servisi hiç endişe etmememi ve tüm bu işlemleri ücretsiz olarak yapacaklarını belirtti (araç yağ eksiltme yapmıyordu revizyon sonrası fakat bu titreme probleminde aşırı bir şekilde yağ eksiltmişti).
    Neyse aradan 15 gün falan geçti, tabi bu esnada ikame araç verdiler A3 sedan. Durum nedir diye aradım ve bana söyledikleri, hatalı parçaların fotoğraflarının çekildiği ve yapılan detaylı eksper ve Doğuş oto genel merkez ile yapılan yazışmalar sonucu bu motorun zaten revizyon gördüğü ve silindirlerde de çizik oluştuğu için komple yeni motor takılacağını belirtti. Ve hiçbir şekilde ücret almayacaklarını ve ne gerekli ise yapılacağı söylendi.
    Tabii bu durumdan çok memnun oldum açıkçası, çünkü aracımın garantisi yok ve yapılacak işlemlerin masrafı dudak uçuklatıcı!

    Aracımın motoru sökülmüş hali:
    AUDI, aracımın motorunu ücretsiz değiştirdi - 64 günlük süreç AUDI, aracımın motorunu ücretsiz değiştirdi - 64 günlük süreç


    Bir de aracımın şanzıman yağı değiştirilmemişti, normalde 60 bin bakımında değiştirilmesi gerekliydi. 75 binde olduğu için onun da değiştirilmesini istedim. S-tronic şanzımanı 7 lt yağ kapasiteli ve epey pahalı 800 TL ücreti, bunu tabii ben ödeyecektim kendi isteğimdi çünkü.

    Motor değişimi için benden vekaletname istediler, motor değişimi epey teferruatlı bir iş; mmo'dan onay alınıyor, ardından Tüvtürk'te muayene'ye gidiyor, egzoz emisyonu pulu da yapılıyor ve sonrasında trafik şubeden yeni ruhsat çıkıyor. Sırf bu işlemler 1000 TL'ye yakın.

    Motoru komple değişti, s-tronic şanzıman yağı değişti, yağ seperatörü değişti, yazılımlar yüklendi, testler yapıldı ve evrak işleri de bitti ve nihayet 64 günlük uzun bir bekleyişin ardından bugün aracıma kavuştum. Ek bir kıyak daha geçip 800 tl tutan şanzıman yağının ücretini de almadılar ve tüm bu masraflar toplam 45.000 TL tuttu, bir araba parası! Ödediğim tutar: Sıfır:)

    Yeni motorun üretim tarihi, taze taze:)
    AUDI, aracımın motorunu ücretsiz değiştirdi - 64 günlük süreç

    Buradan bu konuyu açmamın sebebi hem Audi Özön'e / Doğuş Oto'ya buradan teşekkürlerimi iletmek hem de tüm bu yaşadığım sıkıntıları hiçbir bahane üretmeden destek olmaları ve müşteri memnuniyetine verdikleri değeri göstermek.
    Biraz uzun oldu ama, kusuruma bakmayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muss@ -- 13 Şubat 2017; 1:39:41 >







  • Allah her esnafa sizin gibi kanaatkar, şükürcü, sabırlı müşteri nasip etsin.

    Tsi motor hassasmış. Öyle kafana göre basamazmışın, bi karakteristiği olan motorlarmış, öyle kaba davranılmazmış, haşırt diye gaza köklenmez, zart diye ayak gazdan kaldırılmazmış.

    Arkadaş neredeyse arabayla ön sevişme yapın diyecekler.

    "Ön sevişme olmadan birden basarsan tabi bozulur mahmut"

    Gene biz suçlu çıktık iyi mi.

    Vw gurup için hayat ne güzel ya. Adamlar bi motor yapıyor, piyasaya sürüyor. Binlerce satılıyor, baktılar motorda sorun var, vazgeçip daha farklı bi motor yapıyorlar, onun da bi parçası kronik sorun mu çıkarıyor, bırakıyorlar abi, başka motor koyuyorlar, nasılsa harf bol arkadaşlarda tsi,fsi, tfsi..

    Adamlar resmen motor testlerini piyasadayken yapıyorlar.

    Kimse de "aga bu nedir" demiyor.
    Fanlara karşı olduğum kadar anti-fanlara da karşıyım. Tamam doğuş genel olarak lanet bi firma ama ne güzel adamlar "iyi niyet garantisi" adı altında motoru yenilemişler, birisi hala doğuş'a laf ediyor. Amacım tartışma yaratmak değil yanlış anlaşılmasın ama aynısı Koluman'da, Borusan'da da oluyor yada benzerleri...
    Doğuş isteyince çok sorumlu davranıyor. Gene kendi hatalarını telafi etmişler, teşekkür edecek birşey yok aslında, ancak memlekette sorumluluğu kabul edip, hatasını telafi edenlere şaşırıyoruz ve teşekkür ediyoruz.

    Yağ eksiltme sorununu ben de yaşadım. Garanti bitiminden sonra olduğu için iyi niyete sokup işçilik ücreti istediler. İşçiliği ödememek için resmen katakulli çevirmem gerekti. Bütün marka değeri imajı ve itibar olan bir firmanın böyle yollara başvurması yanlıştı. Bende geç de olsa hatalarından döndüler. Arabamdaki hatayı telafi ettikleri için de kendilerine teşekkür etmedim. Neticede yaptıkları, temsil ettikleri markanın arkasında durmak. Bu zaten Distributorun varoluş amacı... Yoksa alırım arabayı almanyadan, kendim sokarim ülkeye...

    Ben bir daha vag almayacağım. Tamam, vagin tüm hatalı ürünleri arabamda, normalde vag bu kadar kötü değil, eyvallah... Ama el insaf. Çok büyük konuşuyorum, 1991 alfa 75 daha dertsizdi. Önden motorlu, arkadan itiş,
    SANZİMANİ arkada, arka fren diskleri içeride (porya üzerinde değil), cins mi cins garip bir araba daha sorunsuzdu.

    Boyle büyük bir markada tüm sorunlari bir arada yaşamamam gerekirdi. Üstüne bir de distribütörun nazini çekiyorum.

    Bütün bu keyfi yaklaşımların sebebi, hukuk sistemimizin çalışmıyor olması. Madem muz cumhuriyetinde yaşıyoruz, bundan sonra ben denek olmayacağım. Garantili, eski teknoloji arabaya binecegim. Kendime impreza alacağım mesela. Garantiymis, servismis umrumda olmayacak. 20 yıllık motor, 10 yıllık şanzıman. Temiz... Memleketin hakettiği bu.

    Bu kadar sorun yaşayacağımi bilsem, gider 5'de biri fiyatina MG alırdım. Aynı sorunla, hiç olmazsa keyifli bir arabaya binerdim.

    Vag bundan sonra benim için klasik arabaları ile var. Klasikçi adamım. Beatle, scirocco, golf mk1 falan vag benim için... Gerisi beni ilgilendirmiyor.

    Size yaptıkları bu uygulamayı herkese yapmalarini, kimseyi mağdur etmemelerini temenni ederim.

    Üreticinin de oturup mk1 gibi bir noktadan buralara nasıl geldiğini bir oturup düşünmesi lazım. Bir yerde, kabloların, elektronigin arasında kayboldular. Doğru yolu bulmalarını umarım.
  • Vardır bir hile

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kadir gecesi dogmussun mubarek...
    Gule gule kullan

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valla helal olsun. Darısı diğer markaların ve yetkili servislerin başına. Şaşırmadım desem yalan olur.
  • Doğuş oto <3
  • Helal olsun hala güzel şeyler olabiliyor memleketimde demekki.
  • Şans. Kimisi Doğuş'un kapısında sürünüyor, kimisine sıfır motor takılıyor.
  • 2011 model aracın neden bu hale geldiğini tartışmak daha önemli bana göre. araba benim olsa ve ben böyle şeyler yaşasam açıkçası çok soğurum. motor değişiminden sonra yine araç aynı araç olur mu o da muamma. sözün özü DOĞUŞ
  • Şaşırdım ve sizin adınıza sevindim. Darısı diğer firmaların başına. İyi günlerde kullanın :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu tür sorunların kaynağı genelde yanlış yapılan rodaj oluyor sizde bu konuya dikkat edin ilk 2500km devir bandının 2/3 ünü doldurmayın sert kalkış yapmayın

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3 kuruşluk daciada bile yıllardır sorun yaşamadım,teşekkürler daci

    okadar para verip servislerde rezil olup teşekkür edenlere acıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tüm servisler böyle davransa, kaybedecekleri belki yılda 40-50 bin lira belki 200 bin lira olur ama, ilerleyen zamanlardaki kazanacakları müşteri...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    3 kuruşluk daciada bile yıllardır sorun yaşamadım,teşekkürler daci

    okadar para verip servislerde rezil olup teşekkür edenlere acıyorum

    Arka camların bile manuel olmasından olabilir.Arabada teknoloji diye bir şey yok ki herhangi sorun yaşayın

    Sanki her Audi aynı sorunu yaşıyor gibi yorum yapmışsınız.

    İnsan hayret ediyor.

    Hayırlı olsun sıfır motorunuz
  • şahsen teşekkür etmek en son yapacağım şey olurdu böyle bir durumda.
    hele ki doğuş'a...
  • Teşekkürler audi nedir ya tişikürler süpermen

    2011 model arabanın motoru bu hale geldiyse öşek gibi değiştirecek alman paylaçoları tabi

    bu sizin hakkınız değiştirmeme gibi bir şansları yok
  • valla size yaptıkları kıyaktan ziyade motorun bitişi beni hayret ettirdi.
    yazdıklarınızı yaşanan sorunları okudukça bir hondacı olarak ben böyle şeyler duyduğumda çok garipsiyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rosea -- 28 Ekim 2015; 18:22:07 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1 yıl önceki motor revizyonu için doğuş servisi ne kadar fatura çıkarmıştı?
  • 2015 in en şanslı kişilerinden birisin. Güle güle kullanın aracınızı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracınızın motoru segman ve piston değiştiğinde kaç kilometredeydi ve son sorun başladığında kilometre kaçtı acaba ? Aracı ne kadar kötü kullansanızda bu kadar işlem istememesi gerekir diye düşünüyorum. Sanırım üretim hatasını tamirat ile çözmeye çalışıp en sonda motoru değiştiler ancak sonuçta yaptıkları hareket takdire şayan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mavipasa

    1 yıl önceki motor revizyonu için doğuş servisi ne kadar fatura çıkarmıştı?

    Aynen ve İlaveten enjektör bobin vs masrafı ne kadar tuttu onu da merak ediyorum. Özetle 2011 model aracın motoruna yapılan masrafı merak ediyorum!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.