Şimdi Ara

69 mustanglerin efsane olmasının sebebi nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
1
Favori
1.770
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • bu araçlar neden bu kadar fazla seviliyor? pek bilgim yok açıkçası bu arabalar hakkında.



  • Nostalji.

    Amerika da araba almak mevzu değil. Son model civic e binmek burada büyük marifet orada değil. Farklı olmak mevzuu. Bu yüzden eskiye rağbet arttı. Birde amerikada arka bahçe ustası diye bir kavram var. Ortalama amerikalı bahçeli evde oturuyor ve kendi garajı var.

    Doğal olarak kendi arabasını toplayabiliyor, bununla havasını atıyor. VS

    Birde tabii orası Araba kültürünün doğduğu yer. O kadar çok farklı araba kültürü var say say bitmez.

    Buradakilere gelince, çoğunluk bir halt anlamıyor. Başkası alıyor diye alıyor. Bu yüzden bin dolar etmeyecek 4 kapı amerikana 30 bin dolar fiyat çekiyor.
  • Birinci nesil Mustang'ler daha popülerdir. Özellikle 1964-1968 üretimi olanlar. 1968'den sonra yani 1969 yılında aracın önü makyaj yedi. Bana göre Mustang 1970'den sonra çizgisinden çıkmaya başladı. Hardtop modeli zamanla fastback oldu. 1973'den sonra büyük hacimli motorları yavaş yavaş raflara kaldırdılar. Üçüncü nesilde Hardtop modelini tekrar yaşatmayı denediler. 3 Kapalı Hatchback yaptılar ama tutmadı. Üçüncü nesilden sonra Hardtop modeli tamamen tarihe karıştı. Dördüncü nesil ve sonraki nesil Mustang'ler Coupe ve Convertible olarak satılmaya başladı. Bence Mustang'i Mustang yapan Hardtop kasasıydı.
     69 mustanglerin efsane olmasının sebebi nedir?
    1966 Ford Mustang Hardtop



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ferrari -- 18 Ekim 2015; 17:30:32 >




  • Benim bildigim 67 mustang en degerlisidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 60 saniye filmi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her turlu modifikasyona acik oldugu icin diye biliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nasıl sevilmesin ki? Koldan vites, rulet tepsisi gibi jantlar, oluksuz düz lastikler rolantisi olmayan kır kır çalışan motor, ara gaz verince arabanın beşik gibi sallanmasi, karbüratörün kaputun üstünde olması vs vs saymakla bitmez. Kısaca teknoloji yoksunu ama tank gibi sağlam olan bir araba nasıl sevilmez ki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yakamoz88

    Nasıl sevilmesin ki? Koldan vites, rulet tepsisi gibi jantlar, oluksuz düz lastikler rolantisi olmayan kır kır çalışan motor, ara gaz verince arabanın beşik gibi sallanmasi, karbüratörün kaputun üstünde olması vs vs saymakla bitmez. Kısaca teknoloji yoksunu ama tank gibi sağlam olan bir araba nasıl sevilmez ki.

    Rolantisi olmayandan kastiniz nedir?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa


    quote:

    Orijinalden alıntı: yakamoz88

    Nasıl sevilmesin ki? Koldan vites, rulet tepsisi gibi jantlar, oluksuz düz lastikler rolantisi olmayan kır kır çalışan motor, ara gaz verince arabanın beşik gibi sallanmasi, karbüratörün kaputun üstünde olması vs vs saymakla bitmez. Kısaca teknoloji yoksunu ama tank gibi sağlam olan bir araba nasıl sevilmez ki.

    Rolantisi olmayandan kastiniz nedir?

    Biraz hatalı olmuş sanırım rölantide çalışırken şimdiki arabalar gibi sabit bir devirde çalışmaması. Motor devri bir düşer bir yükselir. Nfs yada fast and furious filmlerinde bolca duyulur amerikan arabalarında.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mustang'in efsane olması piyasaya çıktığı ilk günden itibaren başlar. Ford'un o zamanki bir tepe yöneticisi kafayı yemiş ve "neden sıradan halk için son derece ucuza canavar gibi motoru bulunan bir spor araç yapmıyoruz?" diye düşününce ucuz ve hafif bir şaseye güçlü bir motor ile Mustang ortaya çıkmıştı. Mustang'in efsane olması halk arabası olmasıyla alakalıdır. Ha günümüzde durum tabii ki çok daha farklı bir hal aldı maalesef...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Father Torque

    Mustang'in efsane olması piyasaya çıktığı ilk günden itibaren başlar. Ford'un o zamanki bir tepe yöneticisi kafayı yemiş ve "neden sıradan halk için son derece ucuza canavar gibi motoru bulunan bir spor araç yapmıyoruz?" diye düşününce ucuz ve hafif bir şaseye güçlü bir motor ile Mustang ortaya çıkmıştı. Mustang'in efsane olması halk arabası olmasıyla alakalıdır. Ha günümüzde durum tabii ki çok daha farklı bir hal aldı maalesef...

    Ben bi araba fuarinda camaroyu gorup oba rakip olarak cikti diye duymustum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • shelby olanı 60 seconds ile tanıdım ama bir filmde daha geçiyordu sanki
  • Çok uzun hikaye. Teee 1920 lerdeki Amerikan içki yasağına dayanır. (evet bilmeyeniniz söyliyelim, bir zamanlar Amerikada içkiyi yasakladılar).

    O tarihte Moonshine racers denen tipler vardı. Kaçak içkileri hızlı taşımak için oynanmış pikaplarla polisten kaçarlardı. Bunlar zamanla sağda solda toplanıp kendi aralarında yarışmaya başladılar ve NASCAR ın temeleri atıldı.

    Efendim sene ilerledi devran döndü, ikinci dünya savaşı patladı. Savaş sonunda eve dönen askerler yapacak iş bulamadılar, Amerikan ordusu tarafından hurdaya atılan kamyonların motolarını (baknız bizde Cemse derler GMC). Ford Model T ye takıp ortalarda fink atmaya başladılar.

    Tabi bunu gören bir takım zengin bebeleri, yakındaki araba bayiine gidip, "Hoca olmuyo böyle, bu adamlar iki hurdayı yanyana getirip elimize veriyorlar ne edeceyük biz diye" ağlaşıp dururken, Yavaş yavaş popülaritesi artan NASCAR da söz sahibi olmak isteyen otomobil üreticileri ufak kasa büyük motor araçları ufakfan piyasa sundular. Neyse efendim.

    Kapıyı Oldsmobil açtı

     69 mustanglerin efsane olmasının sebebi nedir?


    Arkadan Hudson Hornet geldi

     69 mustanglerin efsane olmasının sebebi nedir?


    Amerikan üreticileri yavaştan V8 e yönelirken, araçlar genelde büyük araç büyük motor, küçük araç küçük motor şeklinde devam ediyordu. Neyse efendim pireler berber develer tellal iken

    Birgün GM dedi kine, Ben yarış işlerinden çekiliyorum, benim bütün markalarım artık NASCAR da şurda burada yarışmeyecek...

    Tabi, ekmeği genelde genç kesimden çıkaran Pontiac, kardeşim biz yarışmazsak nasıl reklam edeceyik, nasıl araba satacayık die gara gara düşünürkene. John DeLorian (hani şu Geleceğe dönüşteki arabayı yapıp da batan abi), tabii ozamanlar Pontiacta mühendis, kendi gibi iki arkadaşı ile birlikte, normalde 5.3 litre v8 takılması gereken Pontiac Tempest'e, 6.4 v8 takıp GTO paketi diye satmaya başlarlar. Hedefleri 5000 araba satmaktır.

    O sene 32.500 araba satılır. Tabii diğer üreticilerde Vay bayayın gemüüne deyip. Anında görüntüye başlarlar.

     69 mustanglerin efsane olmasının sebebi nedir?


    1963 ten 1972 ye kadar bir sürü muscle car yapıldı edildi. Daha sonra artan kazalar neticesinde, sigortaların hayvan gibi artması ve akabinde gelen emisyon sınırlamaları sayesinde bir zamanlar 450 beygire kadar çıkan arabalar 1974 ten sonra 180 beygirlere kadar düştü (he evet aynı motor olsa bile).

    Arkasından gelen ilk petrol krizi de her şeye tuz biber ekip, arabaları şekilden, aerodynamic görüntüye, kromdan plastiğe doğru hızla değişime uğrattı.

    Mühendislik motorları eskisinden daha güçlü yapsa da, Aerodnamic etkinlik zorunluluğu arabaları giderek 4 tekerlekli yumurta haline getirdiği için, günlük araçlarda, karakter namına bir şey bırakmayıp neredeyse aynı şekle soktuğundan, şimdi bu araçlar gözümüze muhteşem olarak geliyor.

    Ford Mustang niye özel diye soracak olursanız. Ford Mustang, ucuza, çok güzel ve özelleştirilebilir ilk arabadır. Yani bayiye gidip 421 v8 de isteyebilirsiniz 200 duz 6 da isteyebilirdiniz. Aracı özelleştirip öyle sipariş verebiliyordunuz. Aynısı avrupada Ford Capri için geçerlidir.

    Vs vs vs...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Delifisek.Tux -- 19 Ekim 2015; 10:35:40 >




  • @Delifisek.Tux Severek okudum hocam devamı var mı?
  • Katıksız mekanik sürüş keyfi.
  • Buralarda 2005 öncesi arabaya eski yaaavvv alınmaz yaavv derler. Boşline 1.0 motorlu 2015 model "kutu" uçuyooor rokeett yaaavvvv diye topik açarlar.




    Adamın 120000 lirası vardır, gider a180 alır. 40000 lira verip şunun temizini almak varken. Aldığı A180 her yıl %10 değer kaybedecek, bu araba klasikleşmiş, ederi hep aynı. Hatta artıyor. Sırf değer kaybından 5600 cc V8'in yıllık yakıtını çıkarırsın. E salak değilsin, üste kalan 80000 lirayı bankaya yatırsan bile ordan da kardasın.

    Aman aman siz eski araba almayın, gidin 50000 lira verip duster alın da gerçek arabaların piyasası artmasın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lews Therin Telamon -- 19 Ekim 2015; 22:44:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Schwa kullanıcısına yanıt
    Devam derken ?. Muscle Car işi 70 lerde biter.

    Şimdiler de protouring diye bir olay var fakat o başka bir dünya.

    Daha detaylı yazmak mümkün olsada, forum köşelerinde heba olur gider emeğe yazık...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.