Şimdi Ara

Baskı balata değişimi hakkında.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
6.050
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 2008 Corsa D aracım var.

    Dik rampalarda 1. viteste kalkışta zorlanma var, 2. vites geçişleri üst devirlerde olmasına rağmen performans çok düşük. Yakıt tüketimi de artmış durumda.

    Bu sorunların kaynağı baskı balata olarak söylendi.

    Sorum şu diyelim ki baskı balata değişecek; tüm set mi değişir (baskı, balata, volant, bilya) yoksa sadece baskı, balata değişmesi yeterli olur mu ?

    Zira tüm set değişirse çok maliyetli olacak, tecrübesi olanlardan yardım bekliyorum.



  • Bildiğim kadarıyla baskı balata seti komple değişiyor ama volantta sıkıntı yoksa değişmiyor yada taşlanıyor.
  • Peki volantta sorun olup olmadığını nasıl anlayabilirim.

    Güvenilir servis bulmak çok zor, parça satmak için komple değişmesi gerekiyor deyip çıkıyorlar işin içinden.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mannical

    Peki volantta sorun olup olmadığını nasıl anlayabilirim.

    Güvenilir servis bulmak çok zor, parça satmak için komple değişmesi gerekiyor deyip çıkıyorlar işin içinden.


    Açılıp bakılmadan anlaşılmıyo sanırım.
    Eğer baskı balata bitik şekilde uzun süre kullandıysanız büyük ihtimal volantında değişmesi gerekebilir.
  • Aracı bir yıl önce aldım, öncesini bilmiyorum ben yeni yeni fark ettim sorunu.

    Gösterip anlayacağız artık.

    Cevap için teşekkürler.
  • Merhaba,

    2 hafta önce baskı balata değişimi yaptım, kendi ustama gitmedim, değişecek dediler, şüphelendim üzerine gittim konunun biraz, iyi ki gitmişim volantım bozuk değil hareketliymiş, kendisi bilmediği için öyle demiş.

    Boş yere kol gibi masraf açacaktı bana.

    Neyse uzun lafın kısası rica ediyorum düzgün bir yere git, insan olmayan ustalar mevcut piyasada.
  • Ne demek istediğini çok iyi anlıyorum, en son gittiğim adama baskı balatayı kontrol et dedim, şikayetlerimi söyledim bir şey olmaz sağlam deyip geri gönderdi beni.

    Şanzıman yağını değiştirelim diyorum gerek yok diyor, kafasına göre takılıyor.

    Kime güveneceğimi şaşırdım koca istanbulda düzgün yer bulamadık kendimize göre.
  • mannical M kullanıcısına yanıt
    Buluyorsun ne oluyor ki, samimi olunca enseye şaplak, egzoza parmak oluyorlar

    Önce servisten fiyat al, sonra bir kaç usta gez bakalım ne diyecekler ben arada atmosferik rakamlar çıkmadıkça pek usta tercih etmiyorum.

    Şükür dayımın oğlu ufak bir dükkan açtı kendine lifti de var kafam estikçe gidiyorum yanına, bir de Murat usta var teknik Oto sanaii nde (Çevizlibağ) fazla gittiğim yer yok.

    Fiyat almak istersen bir kaç numara verebilirim. (PM atman yeterli).
  • Baskı balata ve bilya set olarak değişir. Kimi setlerde bilya dahil 3lü set olur, kimi araçların bilyesi pahalı olur ayrı satılır. Araç modeline göre belli olur. Volant'a gelince, her volant taşlanmaz, ya da çok az yer her türlü volant'ı taşlayabilir. Bunun da sonuçları her zaman iyi olmayabilir. Volant çok kolay aşınan bir parça değildir. Servse götürürseniz size direk volant da değişecek derler %100, ama özelde ya da sanayide usta şanzımani indirip debriyajı ayırınca bakar gerek yoksa söyler size. Fakat yazdıklarınızdan ben volant zarar görmüş durumu çıkarmıyorum, sadece baskınızın bir kısmı aşınmız, tükenmüştir. Baskı balata, bilya dahil ortalama setler 300-350 arası oluyor. Buna 200-250civarı da işçilik verirsiniz. Bunlar sanayi fiyatı. Ben birkaç ay önce 600liraya halletti işçilikle, aynı işe servis 2000 lira çekmişti siz düşünün. O paraya ben üstüne volant, ön arka diskler, balatalar, yağ filtreleri de kendim değiştirirdim. Servisler tam anlamıyla soyucu uzak durun. Hele böyle debriyaj gibi alengirli işlere gelince avuçlarını sıvazlamaya başlıyorlar iştahla.




  • Umarım dediğiniz gibi volantta bir şey yoktur, yetkili servise yüksek fiyatlar yüzünden gitmiyorum.

    Yarın sanayiye gitcem 2 farklı yer var gittiğim, ikisine de ayrı ayrı sorcam bakalım ne diyecekler.
  • Bende opel corsa d var 2011 bende degistirecem ustalık ve parçalar en pahalı servis 1600 enucuzu 1200
    Sanayi 700 ile 900 arası...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.