Şimdi Ara

Yeni Hyundai İ20 1.25 Style + Panorama ilk 4000km izlenimlerim.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
2
Favori
2.323
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arıza nedenli silinen bu konuyu yeniden açıyorum.

    Herkese merhaba.
    2010 Aralık ayından beri kullandığım 1,4 77 HP Dynamic+Dualogic+Skydomlu aracımı geçen temmuzda satarak 5 yıl süren seviyeli ilişkimizi medeni bir şekilde bitirdim. Kendime 2.el C sınıfı dizel bir makine almak niyetindeydim. Fakat gerek kilometre oyunları gerek 4-5 yaşındaki araç sahiplerinin burunlarından kıl aldırmamaları beni 2.elden vazgeçirdi. Yeniden rotamı sıfır kilometre B sınıfı araçlara yönelttim.
    -skoda rapid spaceback/ fabia 1,2 tsi
    -peugeot 208 1,2 110/82 hp
    -clio sportourer 1,2 tce
    -hyundai i20 1,4/1,25
    -kia rio 1,2/1,4 benzin
    -seat ibiza sport tourer 1,2 tsi
    -citroen c3 1,2 82 hp vti
    Araçları inceledim.Telefonla bilgi aldım yetmedi bayilere gittim.İçlerine oturdum skoda rapid spacebacki çok beğendim ama cam tavanlı araç istemem nedeni ile çok borçlanmam gerekti.Cam tavansız spacebackin hiçbir cazibesi yoktu benim için. fabiada ise motor güzel ama saçma bir şekilde hız sabitleyici yok cam tavan sordum kasıma zor dediler. peugeot 208 çok dardı. özellikle arkası faciaydı içi de ilginç derecede ve bomboş bir araç havası verir bir şekilde sadeydi. renault bayileri sanki araç almayın yoksa döveriz havasındaydı. Ne sordu isem o yok bu yok dendi. Kia, benzer motor ve donanım yapısındaki hyundaiden ithal olması nedeni ile %10 pahalıydı. Burada en ilgili davranan hakkını yemeyeyim 1.skoda bayileri, 2,hyundai bayileri ve 3.kia bayileriydi. gerek bilgilendirme gerek geri dönüş çok iyiydi.en sonunda baktımki elimdeki bütçe ile otomatikte zor. üstelik sattığım puntoda skydom vardı bu aracında cam tavansız olsun istemediğimden hyundai ile al takke ver külah 900 tl indirimle 1,25 düz vites style+panorama aldım üzerine double dın teyp takdırdım.teyp + geri görüş içinde 3000 tl dediler en sonunda onuda 2000 tl saydırdım.325 tl trafik+861 tl kasko ile toplamda 49.936 tl sahip olma maliyeti ile aracı aldım.araç mercan turuncu renginde.

    Detaylara motor ve aktarmadan başlayayım. Aracımda 1,25 lt 84 hp@6000dd güç ve 121nm@4000dd tork veren kappa II adlı dohc 16v değişken sübap zamanlamalı mpi motor var.aluminyum blok.gaz tepkileri çok güzel.punto evonun 1,4 ltlik motoruna rağmen gaz tepkileri biraz zayıftı.İ20 sınıfının en ağır aracı.Cam tavan ile 1200kg.Buna rağmen aşırı bir hantallık yok.Aracım 5.vites 100kmh hızda 2500dd çeviriyor.Punto 3000dd çeviriyordu 100kh ie gidebilmek için.Aracımla 3500km uzun yol yaptım.3 yetişkin, 1 çocuk üstüne 50kg civarı bagaj yükü ve gündüzleri klima açık kullandım.6,5 lt/100km ortalama gösterdi yol bilgisayarı.Bu değeri çok muteber bulmadım.Ayrıca ölçüm yapıyorum.3 depo sonra yazarım.benim için şehir dışından ziyade şehir için önemli.Araç %10 eğimli rampalarda 3.vitese kadar düştü.Fakat devri yüksek tutarsanız yüksünmeden 90-100kmh süratle biraz bağırarak tırmanıyor.Neticede 1,25lt atmosferik bir üniteden fazlasını beklemek saçmalık.puntodan dolayı bilerek aldım.beklentim çok yüksek değil.zaten yarışmıyorum ailemle mutlu mesut geziyoruz.üstelik motor yıllardır kullanılan bir alt yapı üzerinden günden güne geliştirilmiş sorunsuz bir motor.

    iç döşeme ve hacme gelirsek,2 renk kullanılmış iç mekanda.kapı içleri ve konsol siyah/bej.kaşmir kahvede siyah/ kahverengi baz donanımda siyah renk var.ön konsolda ve kapı içinde bej kaplamalar yumuşak.siyah plastikler sert.ön koltuklar rahat.puntomdan geniş ve sarma hissi güzel.arka koltuklarıda annem beğendi.puntodan ferah ve rahat buldu.diz ve dirsek mesafesi sınıf standartlarının bir miktar üzeride punto ile kıyaslarsak hem puntodan geniş hemde şaft tüneli yok buda arkada 3. kişiye rahatlık sağlıyor.sattığım punto ve i20 cam tavanlı lakin i20 nin baş mesafesidaha yüksek.bu kriterde büyük bagaj nedeni ile rapid spaceback bir tık önde.İ20 nerdeyse c sınıfı standartlarında bir b sınıfı olmuş.iç mekanda ince detaylar var.her iki güneşlikte makyaj aynası ve lamba var.arka yolcular için ayrı aydınlatma lambaları var.araç izolasyonu güzel.yol ve rüzgar sesi 100kmhden sonra başlıyor.puntoda 70i geçince yol ve rüzgar sesi başlıyordu.trim sesi olarak araç daha yeni.sol kapımda hafif bir zırıltı var.servise gideceğim geçmezse.Sol kapı haricinde başarılı buldum.ön konsol sade.tuş kalabalığı yok.direksiyon kumandaları güzel konumlandırılmış. Özelikle cruise kontrolün direksiyonda olması çok iyi olmuş.sağ elin Sadece baş parmağı ile hemen devreye alınabiliyor.manuel klima ise yeterli.elite versiyonda smart paket alınırsa digital klima geliyor.puntomda digital klima vardı.cam tavan zaten başlı başına ayrıcalık katıyor.kumandası fonksiyonel. Perdesi elektrikli ve ışık almıyor.puntoda perde hem manueldi hemde delikli bir kumaştı sıcak günlerde can sıkıyordu.yan arka ve arka cam karartılmış.siyah c sütunu ve karatılmış arka yan camlar, yandan bakınca şık bir hava katıyor

    Sürüş dinamikleri güzel.selefi hakkında iyi şeyler duymadım.yol tutuşu kötüymüş.eski kasa İ20 kullanmadım başkalarının yalancısıyım.süspansiyonlar orta karar.standart dışı kasislerden yüklüyken geçmek dikkat istiyor altını sürtme meyli var dar ve yüksek kasislerde.puntonun süspansiyonları çok sertti.uzun yolda sıralı virajlarda aracı zorladım.önden veya arkadan salma olmadı.direksiyon hidrolik tepkiler çok hissiz değil.16”alaşım jantlar çok şık.lastikler michelin energy 195*55*16.sürüşü beni yormadı.puntoda daha sık mola ihtiyacı hissediyordum.

    Ses&görüntü&bt ve navigasyon sistemi olarak daiichi marka cihaz kullanılmış.navigasyon çok başarılı.gps sinyalini çabuk buluyor.ekran çözünürlüğü 800*480 px dokunmatik hassasiyeti vasat.istenirse tv tuner modülü sonradan takılabiliyor.ben orjinal teybi söktürüp bunu taktırdım.style paketde ekransız teyp var.direksiyon kumandaları aktif.elite paket de standart olarak gene aynı cihaz var.2tweter ve 4 hoparlör var bana yeterli.Bluetooth telefonla sorunsuz bağlandı.

    Genel olarak + lar:

    Şık iç ve agresif dış tasarım,geniş iç ve bagaj hacmi,bir önceki nesle göre çıtası yükseltilmiş kalite ve lpg uyumlu sorunsuz bir motor.

    -Yönler:
    1.25 littrelik nispeten eski teknoloji motor, iç mekanda eşya saklama gözü az,Daiichi cihaz biraz kalitesiz ve eski teknoloji.güncel android tabanlı bir cihaz olabilirdi.

    Muhtemel sorunlar ve diğer ilave yorumlarım buradan devam ederim.


     Yeni Hyundai İ20 1.25 Style + Panorama ilk 4000km izlenimlerim.
     Yeni Hyundai İ20 1.25 Style + Panorama ilk 4000km izlenimlerim.
     Yeni Hyundai İ20 1.25 Style + Panorama ilk 4000km izlenimlerim.
     Yeni Hyundai İ20 1.25 Style + Panorama ilk 4000km izlenimlerim.
     Yeni Hyundai İ20 1.25 Style + Panorama ilk 4000km izlenimlerim.
     Yeni Hyundai İ20 1.25 Style + Panorama ilk 4000km izlenimlerim.
     Yeni Hyundai İ20 1.25 Style + Panorama ilk 4000km izlenimlerim.
     Yeni Hyundai İ20 1.25 Style + Panorama ilk 4000km izlenimlerim.
     Yeni Hyundai İ20 1.25 Style + Panorama ilk 4000km izlenimlerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi comanchee -- 22 Eylül 2015; 23:29:52 >







  • C sinif alabilecekken b sinifi, sifir alabilecekken ikinci el, yaris veya polo alabileccekken i yirmi almam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakankaran -- 20 Eylül 2015; 15:41:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güle güle kullanın hayırlı olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayırlı olsun hocam. Lpg düşünüyor musunuz? İ20+Lpg B sınıfının en iyi kombinasyonu bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Howlin Wolf

    Hayırlı olsun hocam. Lpg düşünüyor musunuz? İ20+Lpg B sınıfının en iyi kombinasyonu bence

    Evet dostum lpg candır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hayırlı olsun. yeni i20 sınıfının iddialı araçlarından.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakankaran

    C sinif alabilecekken b sinifi, sifir alabilecekken ikinci el, yaris veya polo alabileccekken i yirmi almam.

    Dostum en az 4 yaşında 2.el mazisi şüpheli ve satılacak diye lastikleri değişmemiş,ağır bakımları alan yapsın diye yapılmamış bir araca sırf c sınıfı diye neden 45-50000tl vereyim ki.üstelik sizin cam tavan opsiyonlu polo fiyatından haberiniz varmı?yariste olup da i20de olmayan nedir?anlatırsanız sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: comanchee


    quote:

    Orijinalden alıntı: hakankaran

    C sinif alabilecekken b sinifi, sifir alabilecekken ikinci el, yaris veya polo alabileccekken i yirmi almam.

    Dostum en az 4 yaşında 2.el mazisi şüpheli ve satılacak diye lastikleri değişmemiş,ağır bakımları alan yapsın diye yapılmamış bir araca sırf c sınıfı diye neden 45-50000tl vereyim ki.üstelik sizin cam tavan opsiyonlu polo fiyatından haberiniz varmı?yariste olup da i20de olmayan nedir?anlatırsanız sevinirim.

    I 20 guzel araba ancak yaristeki full guvenligi ve cvt vitesi sunanamasi polodaki turbo motor ve dsgyi sunamamasi nedeniyle elestiryorum yoksa i20 yabana atilacak bir arac degil ayrica servisleri de cok ilgili

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Güzel özetlemişsiniz. Lakin özellikle coupe versiyonunun dış tasarımı hoşuma gitse de, sadelik adına iç tasarımı (özellikle hız ve devir göstergesi) çok demode kalmış.
  • O daichi ekranin cozunurlugu ve basmatik ekrani nedir oyle? Olmasa da olurmus.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayırlı olsun hocam

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • araca ait fotoğraflar eklenmiştir.
  • hayırlı olsun.araç rengiyle jantlarıyla yani bütün olarak çok güzel duruşu var. Güle güle binin ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 36 ta jump modelini birakiyorlardi. Sirket aracim bir onceki kasayi 1 sene surdum 30 bin km kadar. Malesef yeni aracta da kalite algisi yok. Istenen paralar azda değil. İçi disi kadar güzel ve kaliteli olsa harika olup rekorlarlar kirardi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erbay güney

    36 ta jump modelini birakiyorlardi. Sirket aracim bir onceki kasayi 1 sene surdum 30 bin km kadar. Malesef yeni aracta da kalite algisi yok. Istenen paralar azda değil. İçi disi kadar güzel ve kaliteli olsa harika olup rekorlarlar kirardi.



    erbay bey ben punto ile kıyasladım.detaylarda hyundai daha iyi.her iki güneşlikde aydınlatmalı makyaj aynası var.ön iç aydınlatmadan hariç ayrıca arka yolcular için arka kapı üstlerinde hem sağ hemde solda aydınlatma var puntoda yoktu.cam tavan perdesi elektrikli.kaput altı keçe konmuş.aklıma gelen diğer bir detay ise crusie control tuşlarının direksiyon üzerinde ve ergonomik konumlandırılması.fakat direksiyondaki ve vites topuzundaki deri aksamın kalitesi puntodan kötü.b sınıfı, neticede bu fayda maliyet prensibi ile üretiliş bir araç.c sınıfı kalitesi beklemek hata olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi comanchee -- 21 Eylül 2015; 14:00:17 >




  • fotoğraflar daha küçük olmalı ekrandan taşmış
  • comanchee kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsn hocam allh kaza bela vermesin.Size ilk aracınızla ilgili sorun olacak.Dualogic Puntonuz nasildi? Mesela kronik bireylerle ugrastinizmi ve sanzumamnda bi sknti oldumu?Aracı eşim için almayı dusunuyorum fikirlerinizi öğrenmek isterim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Paco-De Lucia -- 21 Eylül 2015; 12:48:00 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: comanchee

    quote:

    Orijinalden alıntı: Erbay güney

    36 ta jump modelini birakiyorlardi. Sirket aracim bir onceki kasayi 1 sene surdum 30 bin km kadar. Malesef yeni aracta da kalite algisi yok. Istenen paralar azda değil. İçi disi kadar güzel ve kaliteli olsa harika olup rekorlarlar kirardi.



    erbay bey ben punto ile kıyasladım.detaylarda hyundai daha iyi.her iki güneşlikde aydınlatmalı makyaj aynası var.ön iç aydınlatmadan hariç ayrıca arka yolcular için arka kapı üstlerinde hem sağ hemde solda aydınlatma var puntoda yoktu.cam tavan perdesi elektrikli.kaput altı keçe konmuş.aklıma gelen diğer bir detay ise crusie control tuşlarının direksiyon üzerinde ve ergonomik konumndırılması.fakat direksiyondaki ve vites topuzundaki deri aksamın kalitesi puntodan kötü.b sınıfı, neticede bu fayda maliyet prinsibi ile üretiliş bir araç.c sınıfı kalitesi beklemek hata olur.

    ah be hocam elite blue pan. niyetlendim. Alınabilecek seviyede değil fiyatı lakin. 2. el fiyatlarına bakıyorum normal seviyelerde.

    Dizeli bile az yakmıyorduki benzinlisi nasıl az yaksın. Lpg ye her iş alet etmekten bıkmadık milletçe. Bu araç atmosferik değilde şöyle turbolu ve 110 hp olsaydı aynı fiyata ne güzel olurdu.

    Herşeye rağmen hyundai sürekli gelişiyor hep yukarı hamleleri var. Bide izmitte üretiliyor. Bence b sınıfında bu araç tercih edilmeli ancak polo symbol gibi filo aracı oldu buda sanırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Paco-De Lucia

    Hayırlı olsn hocam allh kaza bela vermesin.Size ilk aracınızla ilgili sorun olacak.Dualogic Puntonuz nasildi? Mesela kronik bireylerle ugrastinizmi ve sanzumamnda bi sknti oldumu?Aracı eşim için almayı dusunuyorum fikirlerinizi öğrenmek isterim..

    66.000 km kullandım. yeni aldığımda bir kere debriyaj ısınma uyarısı aldım.birkezde boğaz köprüsü trafiğinde.birde istanbuleyüpden gazi osman paşaya çıkan bir rampa var. yağmurlu havada yola kum dökülmüş ve servis minibüsü yolu çıkamamıştı kapatmıştı.bizde arkasında tabi.sağımız solumuz önümüz arkamız araç doldu.arabayı sağa sola bırakacak yerde yoktu.rampa yukarı yağmurla karışık kumla kaplanmış rampada 45-50 dk boyunca metre metre yol aldım orada balatayı yedik bir süre öyle kullandım.bayağı bir silkeleme yapmaya başladı.az para harcayalım diye sanayide yaptırdım.meğer volanıda yemişiz silkeleme geçmedi ustaya gittim bende hata olmaz dedi baktım kapışacağız baskı + işçilik 500tl vermiştim değmez dedim. mecburen servise gittim.yeniden baskı balata ek olarak volan değişimi bana serviste 1500 tlye maloldu.ama canavar gibi oldu tekrar.mecburiyetten 55000kmde baskı balata değiştim kısaca.11.000km daha kullanım sattım.zaten dualogiclerin baskı balata manuellerden az gidiyor. 80.000-90.000km civarı baskı balatayı bitiriyor.başkada bir sıkıntım olmadı.zevkli bir şanzuman kendi karakteri var.şanzumanın tepkilerini öğrenir ona göre davranırsanız sorun yaşamıyorsunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi comanchee -- 21 Eylül 2015; 15:04:17 >




  • comanchee kullanıcısına yanıt
    Yanı sonuç olarak Samsun merkezde (oldukça düz,nadir rampalar)tavsiye edermiinz yakıtindan da memnunmuydunz?Tesekkuredrm..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Paco-De Lucia -- 21 Eylül 2015; 14:43:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.