Şimdi Ara

BENZİNLi ATMOSFERİK TORKU EN ALT DEVİRDE VERENLER

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
4.285
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benzinli atmosferik motorlar üst devirlerde canlılığıyla ve atikliğiyle bilinirler. Bazıları torkunu 4500-4800 den sonra verirken bizim 1.4 palio 3000'den itibaren vermeye başlıyor sanırım. Bu şekilde alt devirlerde torkunu veren benzinli atmosferik var mıdır?



  • Senelerdir otomobil üreticileri bu sorunu çözemediler.

    Atmosferik olarak 1500-2000rpm civarı 200-250NM tork üreten motor yapmak çok zor değil ama uğraşan yok.

    Nasıl olsa araç alanlar anlamaz diye tork değerini kasten düşük tutuyorlar.

    Mesela Honda Civic'teki 1.6 motor eğer Honda mühendisleri uğraşsa 1500rpm'de 250NM tork rahatça verebilir.

    Ama nedense tork artırmak ile uğraşmıyorlar.

    Bunun gibi birçok araçta tork değerleri genelde düşük.

    Bu da sürüş zevkini öldürüyor.

    Herkesin istediği 125PS 150NM tork yerine, 2000rpm'de 250NM tork veren 110PS motordur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ametikanlar genelde alt devirlerde verirler torklarını. Jeepler vs.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Senelerdir otomobil üreticileri bu sorunu çözemediler.

    Atmosferik olarak 1500-2000rpm civarı 200-250NM tork üreten motor yapmak çok zor değil ama uğraşan yok.

    Nasıl olsa araç alanlar anlamaz diye tork değerini kasten düşük tutuyorlar.

    Mesela Honda Civic'teki 1.6 motor eğer Honda mühendisleri uğraşsa 1500rpm'de 250NM tork rahatça verebilir.

    Ama nedense tork artırmak ile uğraşmıyorlar.

    Bunun gibi birçok araçta tork değerleri genelde düşük.

    Bu da sürüş zevkini öldürüyor.

    Herkesin istediği 125PS 150NM tork yerine, 2000rpm'de 250NM tork veren 110PS motordur.

    Turbosuz veya süper şarjsız 1500 devirden hiç bir atmosferik kolay kolay tam tork değerini sunamaz, matematiğe, fiziğe ve mekaniğe aykırı bir durum.

    Ford-VW-Renault-PSA grup vs... gibi köklü koca firmalar anlamıyor, sen anlıyorsun bu işten Şener tebrik ederim.

    şener yapar




  • Milletin devir-güç orantısından haberi mi var sanki ? Oo bu araba x beygir y nm torklu uçar-kaçar alalım bunu derler sonra da bu araba niye gitmiyor derler Çoğu kişi aracın tüm gücünün 0 devirden itibaren verdiğini sanır

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Senelerdir otomobil üreticileri bu sorunu çözemediler.

    Atmosferik olarak 1500-2000rpm civarı 200-250NM tork üreten motor yapmak çok zor değil ama uğraşan yok.

    Nasıl olsa araç alanlar anlamaz diye tork değerini kasten düşük tutuyorlar.

    Mesela Honda Civic'teki 1.6 motor eğer Honda mühendisleri uğraşsa 1500rpm'de 250NM tork rahatça verebilir.

    Ama nedense tork artırmak ile uğraşmıyorlar.

    Bunun gibi birçok araçta tork değerleri genelde düşük.

    Bu da sürüş zevkini öldürüyor.

    Herkesin istediği 125PS 150NM tork yerine, 2000rpm'de 250NM tork veren 110PS motordur.

    1500 devirde 250 tork verirse max beygir gücü 1000 civarı olur sanırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kendi aracım Logan MCV 1.2'den örnek vereyim. Torku çok düşük devirlerde vermiyor ancak bir benzinli motora göre düşük sayılabilecek 1500 devirden itibaren araç toplamaya başlıyor. Toplamaya başlıyor dediğim de yanlış anlaşılmasın. Torkun hepsini vermiyor ancak düşük viteslerde gaza yüklendiğinizde 1500'den itibaren güzel topluyor. Bütün torku zaten 107 nm

    En ilginci de devir stop edecek kadar düşse bile araç avans vurmuyor. Hiç patırtı kütürtü yapmadan sessizce stop ediyor. A ve B sınıfı HB araçlar için şehir içi çok ideal bir motor. Logan MCV gibi 570 litre bagajlı ve 4.5 metre uzunluğunda bir araç için malesef yeterli değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jason Becker -- 12 Eylül 2015; 18:48:37 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Senelerdir otomobil üreticileri bu sorunu çözemediler.

    Atmosferik olarak 1500-2000rpm civarı 200-250NM tork üreten motor yapmak çok zor değil ama uğraşan yok.

    Nasıl olsa araç alanlar anlamaz diye tork değerini kasten düşük tutuyorlar.

    Mesela Honda Civic'teki 1.6 motor eğer Honda mühendisleri uğraşsa 1500rpm'de 250NM tork rahatça verebilir.

    Ama nedense tork artırmak ile uğraşmıyorlar.

    Bunun gibi birçok araçta tork değerleri genelde düşük.

    Bu da sürüş zevkini öldürüyor.

    Herkesin istediği 125PS 150NM tork yerine, 2000rpm'de 250NM tork veren 110PS motordur.

    Bu ülkede harcanıyorsun...
  • Lada vega 1500 cc 8 valf motoru 78 beygir 115 nm tork üretir ve maksimum torku 2800 d/d verir. Alt devirlerde canlı ve seri bir sürüş şansı verir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Senelerdir otomobil üreticileri bu sorunu çözemediler.

    Atmosferik olarak 1500-2000rpm civarı 200-250NM tork üreten motor yapmak çok zor değil ama uğraşan yok.

    Nasıl olsa araç alanlar anlamaz diye tork değerini kasten düşük tutuyorlar.

    Mesela Honda Civic'teki 1.6 motor eğer Honda mühendisleri uğraşsa 1500rpm'de 250NM tork rahatça verebilir.

    Ama nedense tork artırmak ile uğraşmıyorlar.

    Bunun gibi birçok araçta tork değerleri genelde düşük.

    Bu da sürüş zevkini öldürüyor.

    Herkesin istediği 125PS 150NM tork yerine, 2000rpm'de 250NM tork veren 110PS motordur.

    Einstein detected !!!
  • tek çare sanırım hacim yükseltmek
  • 2001 Toyota Corolla 1.6 vvt-i aracımız var, maksimum torkunu(148nm) 3600 devirde veriyor ve aşağı yukarı 2100 devirden sonra araç gayet güzel (bu durum beklentiye göre değişir, benimkini karşılıyor) yürümeye başlıyor. Babamdan geçen alışkanlıktan dolayı genelde şehir içinde 3.vites 1400 devir civarında kullanıyorum gayet pürüzsüz ilerliyor araç.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • senersongur kullanıcısına yanıt
    Arkadaş bilmediğin konularda niye böyle ahkam kesip durursun,anlamadım gitti.

    Hayır o değil,Hep gülünç durumlara düşüyorsun böyle izan dışı yorumlarınla.

    Sonra da Senersongur niye kıdemli baştirol ilan edliyor diye de yanma.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 250 dedi

    Var mı arttıran

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.2 vti motorlar 2700 devirde max. Tork veriyor. Diğer 1.2 motorlar 3000-4000 arasında veriyor. Bu yüzden Peugeot motorlarını seviyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vw grubu 1.6 8v hıtler motorlu araçlar. Alt devirleri gayet canlı. 1.6 âstra kullanan arkadaşım benım a3 u surunce "cekısı kesinlikle daha ıyı" demişti. Düşük devirde daha ıyı olması o duyguyu vermişti muhtemelen. Yoksa aynı güçte arabalar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vw polo clasic 1.6 75 hp 6000dd 135 nm 2800dd gayet iyi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram


    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Senelerdir otomobil üreticileri bu sorunu çözemediler.

    Atmosferik olarak 1500-2000rpm civarı 200-250NM tork üreten motor yapmak çok zor değil ama uğraşan yok.

    Nasıl olsa araç alanlar anlamaz diye tork değerini kasten düşük tutuyorlar.

    Mesela Honda Civic'teki 1.6 motor eğer Honda mühendisleri uğraşsa 1500rpm'de 250NM tork rahatça verebilir.

    Ama nedense tork artırmak ile uğraşmıyorlar.

    Bunun gibi birçok araçta tork değerleri genelde düşük.

    Bu da sürüş zevkini öldürüyor.

    Herkesin istediği 125PS 150NM tork yerine, 2000rpm'de 250NM tork veren 110PS motordur.

    1500 devirde 250 tork verirse max beygir gücü 1000 civarı olur sanırım.

    Niye 1000 olsun arkadaşım, 250NM tork değerini bir sürü çapulcu 1.6 dizel bile veriyor ama beygirleri 120 falan.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Senelerdir otomobil üreticileri bu sorunu çözemediler.

    Atmosferik olarak 1500-2000rpm civarı 200-250NM tork üreten motor yapmak çok zor değil ama uğraşan yok.

    Nasıl olsa araç alanlar anlamaz diye tork değerini kasten düşük tutuyorlar.

    Mesela Honda Civic'teki 1.6 motor eğer Honda mühendisleri uğraşsa 1500rpm'de 250NM tork rahatça verebilir.

    Ama nedense tork artırmak ile uğraşmıyorlar.

    Bunun gibi birçok araçta tork değerleri genelde düşük.

    Bu da sürüş zevkini öldürüyor.

    Herkesin istediği 125PS 150NM tork yerine, 2000rpm'de 250NM tork veren 110PS motordur.

    Turbosuz veya süper şarjsız 1500 devirden hiç bir atmosferik kolay kolay tam tork değerini sunamaz, matematiğe, fiziğe ve mekaniğe aykırı bir durum.

    Ford-VW-Renault-PSA grup vs... gibi köklü koca firmalar anlamıyor, sen anlıyorsun bu işten Şener tebrik ederim.

    250NM falan öyle aman aman bir tork değil ki.

    Neden veremesin atmosferik motor, çok zor birşey değil sonuçta. Olay biraz ince ayara bakıyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Vectra A 2.0i 8V:
    175NM'yi 2600 devirde veriyor.

    8 subaplı motorların alt devirlerde daha iyi olduğuna dair bir yazı bulmuştum:

    " 16v engines have peak power high up the rev range, whereas 8v engines are more stable in their power delivery."

    "16 sübaplı motorlar son gücünü yüksek devir bandında gösterirken 8 sübaplı motorlar güç üretimi konusunda daha stabil ve devir bandına daha iyi yayar."



    "16v engines, having 2 inlet valves per cylinder and big inlet ports, provide a large area through which air can flow. 8v engines will have one inlet valve per cylinder and smaller inlet ports through which air can flow.
    Now the air being pulled into the cylinders in a 16v engine will be moving more slowly than air being pulled into an 8v engine, assuming both engines are the same capacity and running at the same speed.
    Since the same volume of air is being moved in both cases, the air going through one inlet valve (in the 8v engine) will have to move twice as fast as the air going through two inlet valves (in the 16v engine), in order to fill the same volume.

    "16 sübaplı motorlar silindir başına 2 tane sübap yuvasına(emilim) ve havanın akabilmesi için büyük giriş deliklerine sahiptir. 8 sübaplı motorlarda ise silindir başına 1 sübap yuvasına(emilim) ve daha küçük hava giriş deliğine sahiptir. Aynı hızda ve aynı kapasitedeki motorlara hava giriş esnasında 16 sübaplı motora hava daha yavaş bir şekilde akar.
    Aynı hacimde hava emişinde 8 sübaplı motorda tek giriş, 16 sübaplı motorda çift giriş olduğu için 8 sübaplı motorda hava 2 kat daha hızlı akar(mesela bir çeşmeye önce 1 hortum bağlayın, suyun akma hızına bakın, sonra da 2 hortum bağlayın ve suların akma hızına bakın. 1 hortum suyu daha ileriye akıtır)."



    "At low rpm, 8v engines are superior because the air being pulled into each cylinder is moving fairly quickly, filling the cylinder well. At low rpm, 16v engines struggle because the air is moving more slowly, not filling the cylinder so well, and not producing much power."

    "Düşük devirlerde 8 sübaplı motorlar üstündür çünkü hava her silindire oldukça hızlı hareket eder, silindiri doldurur. Düşük devirlerde 16 sübaplı motorlar uğraşır(?) çünkü hava daha yavaş şekilde akar, silindiri iyi bir şekilde dolduramaz, ve çok güç üretemez."

    ÖZET:
    8 sübaplı motorlara alt devirlerde pistonlara daha hızlı bir şekilde hava aktarımı olduğu için alt devirlerde daha canlıdır.

    Ancak üst devirlerde 16 sübaplı motorlar daha yüksek hava giriş kapasitesine sahip olduğu için daha çok güç üretimi ve daha fazla devir çevirimi sağlar.

    Çeviride hatalar olabilir, bildirirseniz sevinirim

    Kaynak:http://www.pistonheads.com/gassing//topic.asp?h=0&t=681221&mid=0&nmt=8v+VS+16v

    Not: Alıntılar, bana mantıklı gelen bir yorumdur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.