Şimdi Ara

Hyundai accent yere cok yakın

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
1.929
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar;
    Arkadaşlar ,2004 model accent arabama , LPG dönüşümü sonrası, arkaya LPG tüpününde eklenmesiyle yere iyice yakın hale geldi. Hele arkaya üç kişi oturduğu zaman hız tümseklerinden geçmek , kabir azabı haline geldi.
    Bunun üzerine daha önceki arabamda yaptığım gibi (Skoda Favorit) , Amortisörlerin altına takoz koydurmak için sanayi'ye gittim. Ama bu arbaların amortisörleri farklıymış. Altında takoz koyulacak yer yok. Adamlar 10 cm lik yay kullanmışlar, takoza yer yok. Skoda da iki karış yay vardı, altına 5 cm lik takoz koyup kaldırmıştık. Sanayide ya başka amortisör takalım. yada Tekerlekleri büyüt dediler.
    Başka amortisör pek aklıma yatmadı yarın öbür gün patlar bi daha aynısından bulamayız neme lazım.
    Şimdi tekerleri büyütmeyi düşünüyorum. Arabanın üzerindeki tekerler 175/70/R13 , Bu tekerin çapı yaklaşık 45 cm ediyor. Yarısı eder 22 cm. Yani tekerin orta noktası yerden 22 cm yukarıda. Şimdi diyorum ki , bunun yerine 185/70/R15 lastik ve jant alsam, Bunun çapı 51 cm ediyor, yarısı eder 25 cm. Araba teker ortasından yerden 3 cm daha yükseltmiş olurum.
    Ne dersiniz. ? Böyle bi iş yapanınız varmı?
    Tekeri böyle büyütürsem, üstüne yük binince kaportaya sürtermi? Kışın zincir takınca , sürtme olurmu? Rotlarım durmadan bozulurmu? İleride davlumbaz takmayı düşünüyorum, bu tekerlerle davlumbaza yer kalırmı.
    Accenti siz nasıl yükseltiyosunuz? Benim arabada bi anormallik yok. Serviste ölçtük 0 km accentlerden sadece 1 cm düşük. Demekki tüm accentler yere yakın. Şu araba Clio sümbül , yada focus gibi yüksek olsaydı. dört dörtlük olacaktı azizim.
    Hadi herkese sevgiler.
    Hayal değil Hyundai.







  • bu hyundai amma çok sorunlu bi araba yaa imzamdaki arabayı çok kullandım bi sorun çıkmadı bu hyundailer ise tam tersi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: biddy_074

    bu hyundai amma çok sorunlu bi araba yaa imzamdaki arabayı çok kullandım bi sorun çıkmadı bu hyundailer ise tam tersi



    Dostum arakadaşın yaşadığı olay sorun değil, aracın standartını bozmasından kaynaklı bir durum. Ne kadar ön yargılısınız yahu..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: carenfly

    Selamlar;
    Arkadaşlar ,2004 model accent arabama , LPG dönüşümü sonrası, arkaya LPG tüpününde eklenmesiyle yere iyice yakın hale geldi. Hele arkaya üç kişi oturduğu zaman hız tümseklerinden geçmek , kabir azabı haline geldi.
    Bunun üzerine daha önceki arabamda yaptığım gibi (Skoda Favorit) , Amortisörlerin altına takoz koydurmak için sanayi'ye gittim. Ama bu arbaların amortisörleri farklıymış. Altında takoz koyulacak yer yok. Adamlar 10 cm lik yay kullanmışlar, takoza yer yok. Skoda da iki karış yay vardı, altına 5 cm lik takoz koyup kaldırmıştık. Sanayide ya başka amortisör takalım. yada Tekerlekleri büyüt dediler.
    Başka amortisör pek aklıma yatmadı yarın öbür gün patlar bi daha aynısından bulamayız neme lazım.
    Şimdi tekerleri büyütmeyi düşünüyorum. Arabanın üzerindeki tekerler 175/70/R13 , Bu tekerin çapı yaklaşık 45 cm ediyor. Yarısı eder 22 cm. Yani tekerin orta noktası yerden 22 cm yukarıda. Şimdi diyorum ki , bunun yerine 185/70/R15 lastik ve jant alsam, Bunun çapı 51 cm ediyor, yarısı eder 25 cm. Araba teker ortasından yerden 3 cm daha yükseltmiş olurum.
    Ne dersiniz. ? Böyle bi iş yapanınız varmı?
    Tekeri böyle büyütürsem, üstüne yük binince kaportaya sürtermi? Kışın zincir takınca , sürtme olurmu? Rotlarım durmadan bozulurmu? İleride davlumbaz takmayı düşünüyorum, bu tekerlerle davlumbaza yer kalırmı.
    Accenti siz nasıl yükseltiyosunuz? Benim arabada bi anormallik yok. Serviste ölçtük 0 km accentlerden sadece 1 cm düşük. Demekki tüm accentler yere yakın. Şu araba Clio sümbül , yada focus gibi yüksek olsaydı. dört dörtlük olacaktı azizim.
    Hadi herkese sevgiler.
    Hayal değil Hyundai.


    Arkadaşım 1 cm alçaklıkla çok sorun yaşayacağını sanmıyorum. Araç tümseklerde sürtmüyorsa bence hiç oynama. Aracı standartından fazla yükseltmek stabilitesini son derece kötü etkiler.

    Jant ebatı olarak söylediğin ebat çok dengesiz olur. Daha makul bir jant ölçüsü ise aklıma gelmedi malesef.




  • biraz zor bişey ama, standardıyla aynı uzunlukta ama "sert" yay bulabilirsen sanırım sorununu çözer..

    lastik çapını 6.4cm büyültmek bence yanlış olur;

    ilk olarak, araç yerden yaklaşık 3cm yükselceği için ağırlık merkezi de 3cm yükselceği için yol tutuş sorunu yaşarsın, 3cm küçümsenecek birşey değil..

    ikincisi, performans olarak baya düşüş, tüketim olarak da artış yaşarsın. hız göstergen yanıltıcı olur, gittiğinden daha yavaş görürsün göstergede..

    son olarak da, 3cm büyüme sonrasında aracı yüklediğinde lastikler büyük ihtimalle aracın kasasına sürtecektir, yaylar dediğin gibi yumuşak olduğuna göre...

    bence lastikleri bu kadar büyültmek yanlış olur.
    1cm yükselticeksen bu sorunların hiçbiri rahatsız edici olmaz ama, 185/60 R15 kullanırsan normalden yaklaşık 30mm daha büyük, sorunu çözecekse bu ebat uygun olabilir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fircam -- 13 Ocak 2007; 12:17:33 >




  • BU ACCENTLERİN EN RAHATSIZ OLDUĞUM TARAFI DA ARKADAŞIN YAŞADIĞI SORUN...YERE ÇOK YAKIN YA BU ARABALAR....
  • ya elantrada öyle...
  • Selamlar;
    Arkadaşlar benim anlamadığım bu accentlerin dizelleri , arkadan bakınca benimkinden çok yüksekmiş gibi görünüyor. Arabanın kataloğunda R14 kullanıldığı yazıyor. Ama 185/60/R14 hesapladığın zaman benim arabayla aynı çap çıkıyor. İlginç. Bu arabaların ikisininde herşeyi aynı , ama dizeller daha yüksek görünüyor????
    Acaba dizel motor 70 kilo daha ağır olduğu için araba öne basıyorda arkayı kaldırıyormu ?? Hı??
  • quote:

    Orjinalden alıntı: carenfly

    Selamlar;
    Arkadaşlar benim anlamadığım bu accentlerin dizelleri , arkadan bakınca benimkinden çok yüksekmiş gibi görünüyor. Arabanın kataloğunda R14 kullanıldığı yazıyor. Ama 185/60/R14 hesapladığın zaman benim arabayla aynı çap çıkıyor. İlginç. Bu arabaların ikisininde herşeyi aynı , ama dizeller daha yüksek görünüyor????
    Acaba dizel motor 70 kilo daha ağır olduğu için araba öne basıyorda arkayı kaldırıyormu ?? Hı??


    Kataloğunda dizellerin yüksekliği benzinlilerden biraz daha fazla.
  • YENİ ERALAR ESKİSİNDEN DAHA YÜKSEK ARKASINA 300KG ATILDIĞI HALDE O KADAR ÇÖKMÜYOR....
    ESKİ(98-2004) YERE ÇOK YAKIN VE AMORTİSÖRLERİ DEĞİŞİKTİ....
    YENİLERİN AMORTİSÖRÜ GAZLI BASINÇLI OLDUĞU İÇİN.......
    YENİ ERALARI TİCARİLER İÇİN DÜŞÜNEREK YÜKSEK YAPTIKLARI KANAATİNDEYİM......

     Hyundai accent yere cok yakın
  • quote:

    Orjinalden alıntı: carenfly

    Selamlar;
    Arkadaşlar ,2004 model accent arabama , LPG dönüşümü sonrası, arkaya LPG tüpününde eklenmesiyle yere iyice yakın hale geldi. Hele arkaya üç kişi oturduğu zaman hız tümseklerinden geçmek , kabir azabı haline geldi.
    Bunun üzerine daha önceki arabamda yaptığım gibi (Skoda Favorit) , Amortisörlerin altına takoz koydurmak için sanayi'ye gittim. Ama bu arbaların amortisörleri farklıymış. Altında takoz koyulacak yer yok. Adamlar 10 cm lik yay kullanmışlar, takoza yer yok. Skoda da iki karış yay vardı, altına 5 cm lik takoz koyup kaldırmıştık. Sanayide ya başka amortisör takalım. yada Tekerlekleri büyüt dediler.
    Başka amortisör pek aklıma yatmadı yarın öbür gün patlar bi daha aynısından bulamayız neme lazım.
    Şimdi tekerleri büyütmeyi düşünüyorum. Arabanın üzerindeki tekerler 175/70/R13 , Bu tekerin çapı yaklaşık 45 cm ediyor. Yarısı eder 22 cm. Yani tekerin orta noktası yerden 22 cm yukarıda. Şimdi diyorum ki , bunun yerine 185/70/R15 lastik ve jant alsam, Bunun çapı 51 cm ediyor, yarısı eder 25 cm. Araba teker ortasından yerden 3 cm daha yükseltmiş olurum.
    Ne dersiniz. ? Böyle bi iş yapanınız varmı?
    Tekeri böyle büyütürsem, üstüne yük binince kaportaya sürtermi? Kışın zincir takınca , sürtme olurmu? Rotlarım durmadan bozulurmu? İleride davlumbaz takmayı düşünüyorum, bu tekerlerle davlumbaza yer kalırmı.
    Accenti siz nasıl yükseltiyosunuz? Benim arabada bi anormallik yok. Serviste ölçtük 0 km accentlerden sadece 1 cm düşük. Demekki tüm accentler yere yakın. Şu araba Clio sümbül , yada focus gibi yüksek olsaydı. dört dörtlük olacaktı azizim.
    Hadi herkese sevgiler.
    Hayal değil Hyundai.


    Şirkette 2005 modelini kullanıyorum. Bagaja biraz ağırca bir şeyler koyunca bile hemen çöküyo arkası. Hemde daha içine kimse binmemişken. Boşken bi sorun yok yani çökme falan yok araçta. Bu konuda biraz sorunlu gibi araç.




  • Arkadaşlar bugün yenibirşey öğrendim , paylaşalım tartışalım.

    Simit LPG depolarının boş ağırlığı yaklaşık 50 kilo imiş. Silindir depo ise 15-20 kilo imiş. Birde içine 40 lt LPG alınırsa simit depoda arkada sürekli 100 kilo ile dolaşılıyormuş, bizim arabalar bu nedenle bu kadar çöküyormuş. 30 lt lik Silindir küçük LPG depoları varmış . Bunlar takılırsa çökmez diyolar.
    Ne dersiniz??
  • O Yere Alçaklığı Yüzünden Karlı Havada Hiç Gitmiyor. Yerler Bi 5 Cm Karlı Olsun Yere Sürte Sürte Gidiyordu (Yada Daha Yüksek kar kalınlığı). Bide Soğuk Havalarda Çalıştırması Zor Oluyordu. Benim Gözlemlediğim Sorunlar Bunlar.....
  • Arkadaşlar;
    Bu konunun uzmanının yanıtı aşağıdadır.
    Demekki bizim arabanın yere yakın olmasının sebebi , LPG deposu değil. Doğuştan böyle demek.
    Arabayı bu haliyle kabullenecez.

    60 Litrelik silindir tank 24 KG boş ağırlığa sahiptir. Max. %80 dolumda 48 Litre=24KG gaz alır, toplam dolu ağırlık 48-50 KG civarındadır.
    45 Litre simit tank 23 KG boş ağırlığa sahiptir. max. %80 dolumda 32 Litre=16 KG gaz alır, toplam dolu ağırlık 39-40 KG civarındadır.
    60 Litrelik benzin deposu full dolu olursa 45 KG ağırlık demektir. LPG' li araçların deposunda full benzin çok nadiren bulunuyor.
    LPG' den ötürü arka dingile gelen yük herhangi bir ekstra moment yaratmayacak kadar düşüktür.
    İyi günler.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.