Şimdi Ara

Düzelmeyen internet hızı!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
1.224
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Daha önce de konular açtım. Birkaç yıl önce eve ilk internet bağlattığımda 20 Mbps hız alabiliyordum, lakin sonraları bu hız kademe kademe düştü. Mayıs ayında hattıma gelen hız 15 Mbps iken şimdi 10 Mbps. TTNet'e onlarca arıza kaydı, BTK şikayeti derken hiçbir şekilde sonuç alamadım. Tivibu HD kullandığım için 10 Mbps'den bana 2 - 3 Mbps kalıyor. Türk Telekom "hattın desteklediği hız verilir" deyip işin içinden çıkıyor. Ayrıca kapasite yetmediğinden olsa gerek akşam saatlerinde ve hafta sonları bazen hızım 9 Mbps'e düşüyor sonra tekrar yükseliyor. Hat değerlerim aşağıda;

    ADSL Hat Durumu SHOWTIME.L0
    ADSL Modu G992.5
    Gönderme Hızı 956 kbps
    İndirme Hızı 10591 kbps
    İndirme Hızı Zayıflaması 30
    Gönderme Hızı Zayıflaması 17
    İndirme Hızı SNR Marjı 6.9
    Gönderme Hızı SNR Marjı 8.8
    Üretici ID'si TP-LINK
    Yazılım Versiyonu 4925ca26
    CRC hataları 654
    Gönderme Hızı BER 0e-7
    İndirme Hızı BER 0e-7
    Gönderme Çıkış Gücü 12
    İndirme Çıkış Gücü 18.5







  • snr düşmüş hat zayıflığı artmış farklı modemde denediniz mi. tivibu kullandım verdikleri ucuz modem yerine kendim airties 5650 modem aldım başka hiçbişey değişmemesine rağmen değerler çok daha yükseldi
  • poison06 kullanıcısına yanıt
    Hat zayıflığı artmasının sebebi burada kablo kopmuştu yenilemek yerine ek yaptılar. Ankastreye gelen kablo da ekli bu yüzden zayıflama arttı. Ama bu zayıflama ile hatta 15 Mbps veriliyordu. Ankastreden eve gelene kadar hiç kayıp yok, Türk Telekom kendisi ölçüm yaptı. Hat bu kadar destekliyor dedi gitti.
    Başka modemle de denedim aynı. Zaten santral tarafında da aynı gözüküyor, aksi halde yoğun saatlerde hat kopmaz. SNR 4 - 5 gözükürdü.
  • kayıp olmadığı ölçümü ne zaman yapıldı
  • poison06 kullanıcısına yanıt
    Geçen hafta BTK'ya şikayet ettim ekip geldi baktı. Saha dolabından ölçtü, ankastreden ölçtüler. Ankastreden kayıp yok dedi, altyapı sorunlu olduğunu zaten biliyorlar biz yine not düşeceğiz dediler gittiler ama yıllardır not düşülüyor henüz yatırım yok.
  • ölçümde yeni yapılmış bu kadar kısa sürede bu derece kötüleşemez ev içinde kablo kullanıyorsanız iptal edip direk çıkış noktasına modemi takıp denediniz mi
  • poison06 kullanıcısına yanıt
    Ben yanlış belirttim galiba son 2 aydır hızım böyle. Bu duruma tabii bir internet kesintisi ile geldi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustifb

    Daha önce de konular açtım. Birkaç yıl önce eve ilk internet bağlattığımda 20 Mbps hız alabiliyordum, lakin sonraları bu hız kademe kademe düştü. Mayıs ayında hattıma gelen hız 15 Mbps iken şimdi 10 Mbps. TTNet'e onlarca arıza kaydı, BTK şikayeti derken hiçbir şekilde sonuç alamadım. Tivibu HD kullandığım için 10 Mbps'den bana 2 - 3 Mbps kalıyor. Türk Telekom "hattın desteklediği hız verilir" deyip işin içinden çıkıyor. Ayrıca kapasite yetmediğinden olsa gerek akşam saatlerinde ve hafta sonları bazen hızım 9 Mbps'e düşüyor sonra tekrar yükseliyor. Hat değerlerim aşağıda;

    ADSL Hat Durumu SHOWTIME.L0
    ADSL Modu G992.5
    Gönderme Hızı 956 kbps
    İndirme Hızı 10591 kbps
    İndirme Hızı Zayıflaması 30
    Gönderme Hızı Zayıflaması 17
    İndirme Hızı SNR Marjı 6.9
    Gönderme Hızı SNR Marjı 8.8
    Üretici ID'si TP-LINK
    Yazılım Versiyonu 4925ca26
    CRC hataları 654
    Gönderme Hızı BER 0e-7
    İndirme Hızı BER 0e-7
    Gönderme Çıkış Gücü 12
    İndirme Çıkış Gücü 18.5

    Bağlantı probleminiz olduğu açık görülüyor.. Hat bu şekildeyken yüksek hız alamazsınız. Forumdaki ttnetdestek hattından yardım alabilirsiniz. Kablolama ile ilgili bir sorun bu.




  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt
    Daha önce yazmıştım buradan ama tekrar yazayım. Kablolama benim tarafımdan sorun mu TTnet tarafından mı?
  • mustifb M kullanıcısına yanıt
    Bunu bilemeyiz hocam malesef. Telekomun ölçümlerine bağlı bir şey. Binanızda (varsa) ankastreden ölçüm yapılmasını isteyebilirsiniz. Bina içi tesisatında ekler varsa bunları tek kablo haline getirmelisiniz. Eğer tüm ekleri iptal ettiyseniz ancak halen sorun devam ediyorsa sizin nezdinizde yapılabilecek bir şey yoktur.
  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt
    Türk Telekom ankastreden ölçtü ankastre ki hat değerleri ile evdeki aynı. Oradan eve bir kayıp yokmuş. Herhangi bir ekte yok direk cat5 kabloyla eve geliyor.
  • mustifb M kullanıcısına yanıt
    Durum böyle bildirildiyse sahanızla ilgili problemler var. Ki değerlerden gördüğümüz kadarıyla genişbant kabine veya santrale uzaksınız. (saha kodunuza göre belirleniyor) Bunun çözümü de bölgenize yatırım yapılması.

    Müdürlüğe dilekçe verebilirsiniz.
  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt
    Aslında santrale uzak değilim, Türk Telekom yetkilisi kendi ağzıyla burası 1 km var yok hat niye böyle dedi. Sonra birilerini arayıp 4 tane ek varmış hatta o yüzden böyleymiş. Acaba port değiştirsem sorunum düzelme ihtimali var mı? Varsa nasıl değiştirtebilirim?

    Cep telefonuyla evden çıkıp santrale kadar navigasyon ile yürüdüm 1070 kabaca 1100 metre mesafem var.

    Ne yazık ki bizim buraya yatırım yapmamak üzere yemin etmişler gibi.
  • Zayiflama fazla snr sinirda port degisimi bu hatta degisiklik olursa mucize gibi birsey olur kablolamayla alakali hatti farkli kabloya aktarsinlar sansa duzelebilir eger gene ayniysa binaya gelen kablolarda bir sıkınti vardir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mustifb M kullanıcısına yanıt
    Santral binası mı yoksa dolabı mı kast ediyorsunuz?
  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt
    Santral binası.

    Hattı farklı kabloya aktarmalarını nasıl isteyebilirim?
  • Daha ilk mesajdan tutarsızlık.
    Arkadaşım ADSL2+ ile nasıl 20Mbps aldın önce bir onu açıklasan?
  • Turkforce T kullanıcısına yanıt
    ADSL2+ bildiğiniz gibi 24 Mbps'e kadar destekler, bende internet bağlatırken sordum 20 Mbps'e kadar destekliyor dedi. Bende taahhüt imzaladım ve internet bağlandı. Modeme gelen hız 19 küsur Mbps idi ve ADSL2+ üzerinden vermişler. Bunu VDSL üzerinden verin dedim bölgenizde VDSL desteklenmiyor dediler o dönem birde onunla uğraştım ama nasılsa 20 Mbps hız var diye üstelemedim. Ama birgün ankastreye gelen kablo kopmuş onu tamir ettikten sonra bir baktım internet 17'ye düşmüş. Bu böyle düşe düşe bu hale geldi. En son Haziran'da yine bölgesel kesinti oldu ve o gün bugündür artık 10 Mbps alabiliyorum.
  • Turkforce T kullanıcısına yanıt
    24mbit ADSL2+ üzerinden verilebiliyor. Kimseyi suçlamadan evvel biraz araştırma içerisinde olalım. Birbirimize saygılı olmalıyız.



    @mustifb

    Dostum santral binası o kadar yakınsa hattın böyle olmasına pek imkan görmüyorum. Yapabileceğin en faydalı şey müdürlüğüne dilekçe vermek, konunun araştırılmasıyla ilgili.
  • Anlatmak istediğim herhalde yanlış anlaşıldı. Neyi desteklediğini tabii ki bende biliyorum.
    ADSL2+ 'ın 24Mbps'e kadar desteklemesi bir anlam ifade etmiyor. Türk telekom böyle bir hizmeti satıyor mu? Tabii ki HAYIR.
    VDSL'de 50Mbps'e kadar upload destekliyor o zaman onuda bekleyelim...

    Yakınlarınızda yeni tip saha dolabı varsa yada santral yakınsa kablo sorunu dışında bir ihtimal görünmüyor.
    Bölgenize gelen hatlardan ille boşta olan vardır, müdürlüğe gidip derdinizi anlatırsanız kablo değişimi yapabilirler.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.