Şimdi Ara

İdeal bir multiplayer FPS oyun nasıl olmalı ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
2.082
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Benim istediğim tek birşey var artık uzay çağı , aşırı teknolojik dron vs oyunlarda görmek istemiyorum gördüğüm oyundan uzak duruyorum zaten. Mesela killzone -destiny - cod aw. Bu tarz temalar miğdemi bulandırdı artık mümkünse 1945 lere bile dönmek isterim.

    Fps den beklentimse öncelikli vuruş hissiyatı ve her silahın kendine has karakteristik özellikleri olması ki bf bunu belli ölçülerde başarıyor. Zaten oynadığım tek fps bf 4 dür şuanda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gercekci olacaksa Insurgency zaten bunu fazlasiyla sagliyor, konsolda olmasada su an icin turunun en iyisi.

    Normal bir mp fps olacaksa Killzone 2'nin oynanisi ve ozellikle klan sisteminin olmasi, bf gibi yikilabilir cevrenin oldugu ve bilhassa modern warfare 1'deki killstreak odullendirmesi benim icin fszlasiyla ideal.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnsurgency yerine Arma 2-3 veya operation flaspoint daha gerçekçi durmaz mi? Ben biraz oynadim onu ancak dediğin kadar gerçekçi bulamadım.acaba update ile epey düzeldi mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben bir savaş oyunu yapacak olsam;
    -Silah ve araç sesleri için ayrı bir çalışma yapar alanımda tek olmaya çalışırdım (örn: socom)
    -Tüm silahları ve aparatlarını açık olarak verirdim (örn: socom)
    -Dedicated server yapardım (örn: socom)
    -Rütbe ve fiziği olabildiğince gerçekçi yapardım (örn: arma)
    -Araç kullanımını olabildiğince zorlaştırırdım (örn:arma)
    -Siper alma, siperden sipere geçme konularında olabildiğince ayrıntıya inerdim (örn: grfs)
    -Vuruş hissini direkt grfs’den çalardım

    Al sana savaş oyunlarının lou’su
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Celeste

    Adam 2 kurşunla ölmemeli, arkadan yakalandığında mücadele edebilesin. Ayrıca 16 kişiden fazla oyuncu bir haritada bulunmamalı. Ve en önemliside vuruş hissi olmalı, gore olmalı.

    Bu biraz da konsollarla alakalı. Pek çok kişi, gamepad'le aim almayı beceremediğinden, yapımcılar hızlı oynanışı tercih ediyor.

    İstediğiniz tarz, Unreal Tournament'ta mevcut.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MrBeyaz

    Ben bir savaş oyunu yapacak olsam;
    -Silah ve araç sesleri için ayrı bir çalışma yapar alanımda tek olmaya çalışırdım (örn: socom)
    -Tüm silahları ve aparatlarını açık olarak verirdim (örn: socom)
    -Dedicated server yapardım (örn: socom)
    -Rütbe ve fiziği olabildiğince gerçekçi yapardım (örn: arma)
    -Araç kullanımını olabildiğince zorlaştırırdım (örn:arma)
    -Siper alma, siperden sipere geçme konularında olabildiğince ayrıntıya inerdim (örn: grfs)
    -Vuruş hissini direkt grfs’den çalardım

    Al sana savaş oyunlarının lou’su


    Siper alma konusunda aynı şeyi düşünmüşüz . Ama tamamen FPS olarak düşünürsek cover sistemini tamamen nasıl hissettirebilirler onu düşünüyorum. Misal aşağıdaki resimde adamın o anlık duruşuna bakalım. Gözlerinin baktığı yer itibarıyla çatışmaya ilişkin bir şey görememesi lazım. Cover anında sadece olaya bakıp ateş edememesi de bir seçenek olabilir. Bilemedim nasıl ayarlarlar :)

     İdeal bir multiplayer FPS oyun nasıl olmalı ?
  • Zaman içinde FPS türünde bugün standart kabul edilen pekçok yenilik yapıldı. Saklanma, koşma, siper alma, ADS gibi önceden olmayan hareket mekanikleri eklendi. Bence ideal fsp den bahsetmek mümkün değil çünkü eski ve yeni nesil oyuncuların oyundan beklentileri birbirinden oldukça farklı.

    Benim iyi bir fps de aradıklarım ;
    -Rekabetçi ve iyi dengelenmiş oyun mekanikleri
    -Yeteneği ödüllendirmesi
    -Vuruş hissiyati
    -Anlamlı farklılıkları olan ve abartıya kaçmayan silah çeşitliliği
    -Takım oyunu ve stratejiye yatkın olması
    -Stabil kare sayısı verebilmesi (mümkünse 60 fps)
    -Uzaklığa göre oyunucu filtreleyen matchmaking sistemi

    FPS de aramadıklarım ;
    -Çevre etkileşimi (yıkılan duvarlar vs..)
    -Dengeyi bozucu araç ve ekipmanlar ( tank, top, uçak, noobtube vs..)
    -Grafik kalitesi/çözünürlük
    -Gerçekçilik

    Yukarıda saydığım özellikteki ihtiyaçlarımı genel olarak Killzone oynayarak giderdim. (Killzone2 başyapıt, Killzone3 gayet iyi, Shadow Fall u hala oynuyorum)

    Bu arada 2016 yılında bir reboot oyunu olarak DOOM fps meraklılarının karşısına çıkacak. Orjinal Doom u oynamamış yeni nesilin bu oyunda çok zorlanacağını hatta havlu atacağını tahmin ediyorum. Oyunda orjinaline sadık kalarak koşma, sağlık yenileme, reload ve ADS mekaniklerini barındırmıyor. Tamamen yeteneğinizi konuşturacağınız saf bir fps olacak. Yıllarca quake3 oynamış biri olarak ben sabırsızlıkla bekliyorum. İdeal fps yi merak ederken bakalım tür olarak fps özüne doğru dönecek mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi delio -- 14 Ağustos 2015; 10:54:09 >
  • Herkes hayalindeki oyunlari aciklamis ben sadece black opsun ilk oyunu gibi olmali diyorum Cod ilk black ops oyununda ve mw serilerinde multiplayer bana gore cok iyiydi black ops2de internet sorunu ortaya cikti 3te zaten super ucmalar duvarda kosmalar derken oyunu batirdilar bana gore black ops1in multiplayeri efsaneydi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu kişiden kişiye değişir. Mesela ben BF4'ü çok severdim. Konsolu açtığım zamanlar 1 veye 2 party oynamadan kapatmazdım. Sonradan Hardline ı keşfettim. Hardline'da ki gerçekçilik (hızlı ölme, tek atmakar vs) daha hoşuma gitti. Artık Hardline'ı kesin oynuyorum, bugünlük BF4 oynamasam da olur diyorum.

    Buyüzden mesela arkamdan birisi yanaşıp silahla ölse gam yemiyorum. Çünkü gerçek hayatta da bu böyle. Yoksa sen gerçek hatta arkanda birisi seni vurduğunda dönüp ateş mi edeceksin. Bıçak konusuna bir nevi hak veriyorum. Engelleme fırsatı verilmeli. Quicktime event tarzında olabilir.

    Silahların bazı serverlarda yasaklanması konsuna gelince. Adamlar bunu oyuna eklemiş (Yapımcı). Ben o oyuna giriyorsam (Clanlar arası maç hariç) istediğim silahı kullanırım. Çoğu zamanda öyle yapıyorum zaten. Sırf yok şu yasak, yok bu yasak denen serverlarda mutlaka sırf gıcıklık olsun diye bir kaç kill alıyorum o silahlarla. Shotgun, C4 veya Claymor hayranı değilim, inanmayan aşağıdaki PSN id den Battlelog'a bakabilir. Hatta sevmem de. Tamam Shotgun arada sırada kullandığım oluyor.
  • Su silah yasak olayı cok sacma hayatta takmam

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cod 2 ve bad company 2 benim için hala efsanedir. Böyle harika iki oyın ilerde gelir mi bilmem ama gerisi fasa fiso.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fox90

    Benim istediğim tek birşey var artık uzay çağı , aşırı teknolojik dron vs oyunlarda görmek istemiyorum gördüğüm oyundan uzak duruyorum zaten. Mesela killzone -destiny - cod aw. Bu tarz temalar miğdemi bulandırdı artık mümkünse 1945 lere bile dönmek isterim.

    Fps den beklentimse öncelikli vuruş hissiyatı ve her silahın kendine has karakteristik özellikleri olması ki bf bunu belli ölçülerde başarıyor. Zaten oynadığım tek fps bf 4 dür şuanda.

    Aşırı teknolojik olmasın diyorsan BF4 var hocam. Cod serisini zaten sevmem. Ama son oyunlarıyla iyice abarttılar ileri teknolojiyi. Black Ops serisini de batırdılar. Dedim inşallah Adwanced Warfare de kalır, ama Black Ops serisine de sıçradı malesef.
  • Silah yasaklanma olayı sadece dedicated serverlar için isteniliyor sanırım. Kuralları baştan yazılmışve kullanıcılara açıklanmış olan bir private server düşünün.. burada clyamore , c4 silahalrı yasaklanmıştır buna göre girin deseler misal , isteyen girer istemeyen girmez. Normal bir serverda zaten silah yasaklanması aşırı saçma olur. neden yasaklansın ?

    Ufak tefek toparlayacak olursak istenilen en büyük özelliklerin başında vuruş hissi geliyor.Demek ki hala bu hissi veremeyen yapımlar var. COD ve Ghost Recon Future Soldier'da bence vuruş hissi ve kurşunların vüdüuda değdiği anda çıkan ses tatminkar.

    Eski nesil oyuncular ve yeni nesil oyuncular arasındaki istek gerçekçlik - gerçek dışı şeklinde açığa çıkıyor.

    Yine gözlemlediğim kadarıyla abartı teknoloji'yi kimse sevmiyor.
  • Cod serilerinde silahların geri tepmeli yok denecek kadar az. En azından izlediğim videolardaki silahler öyle. Adam nişanı alıyor. Tetiğe asılıyor. Hedef hiç şaşmıyor. Büyük silahlarla bile sanki mp5 /akrep kullanıyormuş gibi sürekli aynı noktaya ateş edebiliyorsun. BF de bu daha başırılı.
  • Son zamanlarda aşırı soğumuştum FPS'lerden ama Farcry4 ile tekrar ısındım.

    FarCry4 oldukça iyi bence.

  •  İdeal bir multiplayer FPS oyun nasıl olmalı ?
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.