Şimdi Ara

Lastik Şişirici Spreylere Dikkat

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
1
Favori
9.116
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yaklaşık bir 5-6 ay kadar önce aracımın lastiği durduğu yerde inince ben de fırsat bu fırsat deyip bagajda çok önceden ne olur ne olmaz diyerek beklettiğim lastik şişirme spreyi ile lastiği şişirdim. Lastiği neredeyse yarısına kadar şişirdi. Üzerine de benzincide havayı tamamlayıp devam ettim. (O an için lastikçiye neden gitmedim ben de hatırlamıyorum.) Geçenlerde aynı lastiğe bu defa vida battı ve bu defa lastikçiye mecburen gittim. Lastik söküldükten sonra ortaya çıkan görüntü berbattı. Sprey jantı mahvetmişti. Neredeyse lastik de kullanılamaz hale geliyormuş. Hukuki nedenlerden ve polemik olmaması için marka ismi vermeyeceğim. Ancak piyasada satılan bu tarz ürünlerin bileşiği hemen hemen aynı. Belki zor bir durumda başka çare yoksa kullanılabilir. Ancak mümkünse hemen ya da ertesi gün lastikçiye gidip sprey kalıntıları temizlenmeli ve lastik gerektiği gibi tamir edilmeli. Sprey yerine çakmak soketinden çalışan hava kompresörü alınabilir. Tüm bunlara (sprey/kompresör) güvenip hele ki uzun yola kesinlikle stepnesiz çıkılmamalı.

     Lastik Şişirici Spreylere Dikkat







  • o yüzden stepne candır..
  • Bence sen yanlış kullanmışşın o lastik şişirici sprey lastikciye kadar işini görür uzun süre içinde kaldıysa çok normal jantın bu hali

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lastik yarilmadiktan sonra el veya ayak pompasindan baskasi yalan arkadas. Kimisi kompresor kullaniyor. Ancak o da tam cozum degil. Tamam biraz yorulursun ama kesinlikle ise yariyor. Hepsiburdadan 13 liraya pompa aldim taa ne zaman kac kez isime yaradi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O spreyler kullanildiktan sonra (uzerlerinde de yazildigi gibi) sadece en yakin lastikciye kadar aracin surulmesi tavsiye edilir. Lastikcide lastik sokulur ici disi temizlenir yamalanir sonra devam edilir.

    Bu is boyledir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hsn_33

    Bence sen yanlış kullanmışşın o lastik şişirici sprey lastikciye kadar işini görür uzun süre içinde kaldıysa çok normal jantın bu hali



    O konuda haklısınız. Aynı fikirdeyiz. Ancak bu ürünleri satan firma sahipleri sanki sprey bir tamir kitiymiş ve lastiğe uyguladıktan sonra hiçbir zararı yokmuş gibi reklam yapıyor ya da ürünleri pazarlıyor. Konunun amacı buna dikkat çekmekti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ss01 -- 4 Ağustos 2015; 21:27:42 >
  • Siz daha kullandığınız ürünün amacını bilmiyorsunuz. Önce ne işe yaradığını öğrenin öyle gelin uyarıda bulunun insanlara.

    O sprey yolda kaldığınızda acil durumlarda eğer stepneniz yoksa yada değiştiremiyorsanız hızlıca lastiğe sıkılıp patlak kısmı geçici olarak onarıp lastiği tekrar şişirme maksatlıdır. İlk fırsatta lastikçiye gidilip lastik tamir ettirilmeli , eğer lastik tamir edilemiyorsa yenisi alınmalıdır. O kitin amacı lastiği tamamen tamir edip sürekli olarak kullanılabilir hale getirmek değildir.

    Bunu düşünememiş olamazsınız yani bukadarda olmaz her şeyi gördüm yağ çubuğunun ordan araca yağ koymaya çalışanı bile gördüm ama patlayan lastiği tamir kitiyle şişirip daha sonra tamir ettirmeyip o araçta kendi canını ve başkalarının canını tehlikeye atanı da ilk defa görüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FinalVerdict93 -- 4 Ağustos 2015; 22:48:08 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Lastik yarilmadiktan sonra el veya ayak pompasindan baskasi yalan arkadas. Kimisi kompresor kullaniyor. Ancak o da tam cozum degil. Tamam biraz yorulursun ama kesinlikle ise yariyor. Hepsiburdadan 13 liraya pompa aldim taa ne zaman kac kez isime yaradi

    en iyi yöntem ayak pompası heralde o lastik şişirici spreyler lastiği mahfediyor cidden
  • Stepne (yedek lastik) yok muydu araçta?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben de aldım duruyor hatta sıcak diye arabaya da koymuyorum fakat sizin kullanımda hatalı.Kullandıktan sonra lastikçiye gitmelisiniz zaten o tüpün amacı da o
  • Ben iki kere kullandım. İkisinde de lastiklerin (biri yazlık diğeri kışlık kendi jantlarında) ömrü dolup hurdaya gidene kadar sökmedim. En az 1 yıl o spreyle tamir edilmiş halde kaldı ne lastikte ne de jantta en ufak deformasyon yoktu. Aynı marka kullandım hala bir kutu araçta durur stepne de taşımıyorum. Sıfıra kadar inmiş lastiği (195-65-15 ve 205-40-17) 25 psi kadar şişirdi lastikçiye gidip tamamladım birdaha da basıncı düşmedi. İtalyan malı idi yanlış yada başka birşeyle karıştırıyor olabilirim stac marka galiba. HB den indirimli 7.5 TL ye almıştım.
  • Birgun arkadasla asagi bi indik arabasinin lastigi patlamis benim arabayla gittik lastikciye, adam deli gibi para istedi, yine benim arabayla tum semti turladik tanidik birini bulduk kompresor aldik hava vurduk lastikciye goturduk. O oldu benim akillanmama yetti, hemen o gun gittim kendime ayak pompasi aldim. 2 ay once aynisi basima geldi, ta ttaaaa pompam var :-) vurdum lastige havayi bastim gittim lastikciye

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec
    .........
    yağ çubuğunun ordan araca yağ koymaya çalışanı bile gördüm ama patlayan lastiği tamir kitiyle şişirip daha sonra tamir ettirmeyip o araçta kendi canını ve başkalarının canını tehlikeye atanı da ilk defa görüyorum.

    ula ne adamsın gece gece güldürdün

    Eskiden biri bana da sormuştu orası yağ eklemek için mi diye, ama deneyeni görmemiştim hiç.




  • benim 13 yaşındaki kangurunun jantlarıda böyleydi
    hava basmaktan bıktım dediler boyat.
    bende gidip cms aldım kafam rahat.

    şmidiye kadar 10 kadar lastik şişirici kullandım hiçbirinde
    lastikçiye gitmedim . çivi battığında yada kışlık değişimde
    içinde baly gibi yapışkanı elimle temizlerdim balans öncesi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    Ben iki kere kullandım. İkisinde de lastiklerin (biri yazlık diğeri kışlık kendi jantlarında) ömrü dolup hurdaya gidene kadar sökmedim. En az 1 yıl o spreyle tamir edilmiş halde kaldı ne lastikte ne de jantta en ufak deformasyon yoktu. Aynı marka kullandım hala bir kutu araçta durur stepne de taşımıyorum. Sıfıra kadar inmiş lastiği (195-65-15 ve 205-40-17) 25 psi kadar şişirdi lastikçiye gidip tamamladım birdaha da basıncı düşmedi. İtalyan malı idi yanlış yada başka birşeyle karıştırıyor olabilirim stac marka galiba. HB den indirimli 7.5 TL ye almıştım.

    Bende hb dan aldım italyan markası umarım sorun çıkarmaz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec

    Siz daha kullandığınız ürünün amacını bilmiyorsunuz. Önce ne işe yaradığını öğrenin öyle gelin uyarıda bulunun insanlara.

    O sprey yolda kaldığınızda acil durumlarda eğer stepneniz yoksa yada değiştiremiyorsanız hızlıca lastiğe sıkılıp patlak kısmı geçici olarak onarıp lastiği tekrar şişirme maksatlıdır. İlk fırsatta lastikçiye gidilip lastik tamir ettirilmeli , eğer lastik tamir edilemiyorsa yenisi alınmalıdır. O kitin amacı lastiği tamamen tamir edip sürekli olarak kullanılabilir hale getirmek değildir.

    Bunu düşünememiş olamazsınız yani bukadarda olmaz her şeyi gördüm yağ çubuğunun ordan araca yağ koymaya çalışanı bile gördüm ama patlayan lastiği tamir kitiyle şişirip daha sonra tamir ettirmeyip o araçta kendi canını ve başkalarının canını tehlikeye atanı da ilk defa görüyorum.

    adamı katliama sebebiyetten içeri atmak lazım

    bu arada yağ çubuğunun oradan yağ konmuyor mu

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec

    Siz daha kullandığınız ürünün amacını bilmiyorsunuz. Önce ne işe yaradığını öğrenin öyle gelin uyarıda bulunun insanlara.

    O sprey yolda kaldığınızda acil durumlarda eğer stepneniz yoksa yada değiştiremiyorsanız hızlıca lastiğe sıkılıp patlak kısmı geçici olarak onarıp lastiği tekrar şişirme maksatlıdır. İlk fırsatta lastikçiye gidilip lastik tamir ettirilmeli , eğer lastik tamir edilemiyorsa yenisi alınmalıdır. O kitin amacı lastiği tamamen tamir edip sürekli olarak kullanılabilir hale getirmek değildir.

    Bunu düşünememiş olamazsınız yani bukadarda olmaz her şeyi gördüm yağ çubuğunun ordan araca yağ koymaya çalışanı bile gördüm ama patlayan lastiği tamir kitiyle şişirip daha sonra tamir ettirmeyip o araçta kendi canını ve başkalarının canını tehlikeye atanı da ilk defa görüyorum.

    Amma bos edebiyat yapmis ve abartmissin be! Balans yapmadiktan sonra hicbir tehlikesi yok havayi tamamla turkiyeyi gez. Bu arkadasin jant zaten kirozyonlu tahminim hepsi ayni durumda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer


    quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec

    Siz daha kullandığınız ürünün amacını bilmiyorsunuz. Önce ne işe yaradığını öğrenin öyle gelin uyarıda bulunun insanlara.

    O sprey yolda kaldığınızda acil durumlarda eğer stepneniz yoksa yada değiştiremiyorsanız hızlıca lastiğe sıkılıp patlak kısmı geçici olarak onarıp lastiği tekrar şişirme maksatlıdır. İlk fırsatta lastikçiye gidilip lastik tamir ettirilmeli , eğer lastik tamir edilemiyorsa yenisi alınmalıdır. O kitin amacı lastiği tamamen tamir edip sürekli olarak kullanılabilir hale getirmek değildir.

    Bunu düşünememiş olamazsınız yani bukadarda olmaz her şeyi gördüm yağ çubuğunun ordan araca yağ koymaya çalışanı bile gördüm ama patlayan lastiği tamir kitiyle şişirip daha sonra tamir ettirmeyip o araçta kendi canını ve başkalarının canını tehlikeye atanı da ilk defa görüyorum.

    Amma bos edebiyat yapmis ve abartmissin be! Balans yapmadiktan sonra hicbir tehlikesi yok havayi tamamla turkiyeyi gez. Bu arkadasin jant zaten kirozyonlu tahminim hepsi ayni durumda.

    Sana göre tehlikesi yok bana göre var..Burda konuşmak kolay Lastik tamir kitiyle şişirilmiş lastikle yüreğin yerse bas bakalım uzun yolda 200+




  • Markaya baktım superhelp imiş.

    Lastik anında inecek kadar geniş bir deliği bu sprey ile onarıp gitmek elbette risklidir ama denediniz mi bilmiyorum bir nylon torbayı şişirip kolayca patlatabilirsiniz ama üzerinde minicik bir delik olan bir nylon torba daha zor patlar. Lastikte böyledir. Çok yavaş olarak havanın inmesine sebep olan bir deliği tıkadığınızda ki bu ürünün çalışma şekliini bildiğim için söylüyorum kolay kolay birşey olmaz. Ben birer sene kullandım. Yaptıracağınız yama çok daha mı sağlam sanıyorsunuz. Bu ürün lastiğin kalınlığı boyunca delikten dışarı sızıp yaklaşık 0,5-1 cm arası belki de daha fazla (deliğin yerine göre) tıkama yapıyor oysa yaptıracağınız soğuk yamanın kalınlığı 1-2 mm yi geçmez.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.