Şimdi Ara

Volvo s60 1.6d powershift şanzıman titretme sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
0
Favori
30.988
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkeze merhaba 2012 model aracım 1.6 drive motor powershift şanzıman aracım 67.000 km dedir . Yaklaşık 1 aydır ilk kalkışta ve rampalarda çok yüklenirsen araç hemen titretme yaşatıyor ama eger yumuşak gaza dokunuş yaparsan titretme olmadan kalkıyor araç ve sorunsuzca gidiyor . Ustaların dediği şanzıman yağının ve filitresinin degişmesinin gerektiği . Volvo genel merkez ise bizim araçlarımızın şanzıman yağlarını değişmemesi gerektigini söylüyolar . Ben antalyada yaşıyorum yazın dışarda 50 derece sıcaklık oluyor. Şanzımanın içerisindeki yağın bozulma olasılıgı çok yüksek yani . Şimdi sormak istedigim bu araçdan kullanıpta şanzımanıyla ilgili sorun yaşıyan varmı ? Şanzıman yağını değiştiren varmı ? Normal otomatik şanzıman olan araçların belli periyotlarda şanzıman yağlarını değiştirmeleri gerekiyormu ? Yardımcı olursanız sevinirim . Herkeze selamlar saygılar







  • quote:

    Orijinalden alıntı: acr

    Volvo servislerinde zaten bakımlar bile 1000-1500 civarı tutmuyor mu? Ford servislerine baktırın derim birde aracı. Belki daha ucuza kapatırsınız. Nasıl olsa oda ps değil mi?
    İlk önce konu sahibine çok geçmiş olsun. İnşallah daha ucuz bir şekilde sorunu çözebilirsiniz. Şanzımanın içindeki dandirik bir parça için 4500 TL isteyip milleti söğüşlüyorlar. Arabayı parça parça alsan demek ki 2 milyon dolar filan edecek.

    Çift kavrama vitesleri övenler en iyisi bu diyenler, japonlar bu işi bilmiyor diyenler, bu devirde tork konvertörlü şanzıman mı olur diyenler nerede?
    Birincisi askerlik arkadaşınız yok karşınızda,devrem,şampiyon tarzı 3. kalite barzo laflarınızı kendinize ve şahinci arkadaşlarınıza saklayın.İkincisi DSG iyi demedim ben,bu tarz maliyetin ön planda tutulduğu modellerde kullanılan en iyi çift kavramadır DSG.Powersihft ise hem Tam otomatik yavaşlığı sunup bunun yanında arıza yapma oranıyla hakikaten anlamsız ve gereksiz bir şanzıman.Madem insanlar arıza istemiyor o halde gidicek ya tam otomatik japon alıcak,ya da manuel alıcak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fletch

    Herkeze merhaba 2012 model aracım 1.6 drive motor powershift şanzıman aracım 67.000 km dedir . Yaklaşık 1 aydır ilk kalkışta ve rampalarda çok yüklenirsen araç hemen titretme yaşatıyor ama eger yumuşak gaza dokunuş yaparsan titretme olmadan kalkıyor araç ve sorunsuzca gidiyor . Ustaların dediği şanzıman yağının ve filitresinin degişmesinin gerektiği . Volvo genel merkez ise bizim araçlarımızın şanzıman yağlarını değişmemesi gerektigini söylüyolar . Ben antalyada yaşıyorum yazın dışarda 50 derece sıcaklık oluyor. Şanzımanın içerisindeki yağın bozulma olasılıgı çok yüksek yani . Şimdi sormak istedigim bu araçdan kullanıpta şanzımanıyla ilgili sorun yaşıyan varmı ? Şanzıman yağını değiştiren varmı ? Normal otomatik şanzıman olan araçların belli periyotlarda şanzıman yağlarını değiştirmeleri gerekiyormu ? Yardımcı olursanız sevinirim . Herkeze selamlar saygılar

    Ustalarınız sizi yanıltıyor,anlattığınız durum ford grubu ps şanzıman kullanan araçlarda da rastlanan kronik bi sorun,ford servisleri bu sorunu çözüyor,size tavsiyem yetkili servise başvurun.




  • öncelikle ; umarım çözümü bulursunuz benimde tavsiyem yetkili servise gitmeniz fayda vardır.
    *konu dsg olsa şimdiye 3 sayfa olmuştu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rainmanstern

    öncelikle ; umarım çözümü bulursunuz benimde tavsiyem yetkili servise gitmeniz fayda vardır.
    *konu dsg olsa şimdiye 3 sayfa olmuştu.
    Aracı VOLVO servisine götürdüm ve aracın şanzıman kutusunun içindeki kavrama kitinin agrızalı oldugunu söylediler . O kadar bu sorunla karşılaşıyolarki anladıgım kadarıyla aracı sadece sürmesi sorunu sölemesi için yetti . Aracı lifte kaldırmada bile motoru kontrol etmeden araçla ilgili direk abi aracın kavrama kitinde agrıza var dedi . Aracı alalı 3 sene oldu . Garanti flanda yok ztn . Aracın bu parçasının değişmesi , şanzıman yağının degişmesi ve aynı zamanda filitresininde değişmesi gerektigini söylediler . Bununda maliyeti 4500 tl olarak belirledi yetkili servis . Hala daha araştırma içerisindeyim ama napacagıma bi türlü karar veremedim . Aracı sürekli bakımını yaptırdıgım kişiler şanzıman yagını sadece degiştirerek bu sorunun %70 geçe bilecegini söylüyor . Yetkili servis ise şanzıman yağının degişmesi ama parçanın degişmemesi halinde sorunun giderilmeyecegini söylüyor . şanzıman yagının ve filitresinin değimesi yetkili serviste 800 tl maal oluyor . Gördügüm kadarıyla bu powershift şanzıman bu tarz ağrızalara çok megilli çünki araştırmalarım bunu gösteriyor . Bu şanzımanla ilgli yapılmış çok agrıza ve şikayet konuları var internette biraz araştırma ile bulunabilir . Aracım 67.000 km de ve yaklaşık 25.000 km şehirler arası yolda yapılmıştır . Aracımdan çok memnunum ama şu andaki şu şanzıman şikayetim beni baya bi korkutuyor . İleriki bir dönemde bana daha farklı bir sorun yaratmasından korkuyorum . Şanzımanın sıfırınında 15.000 ila 20.000 tl arasında oldugunu söyledi servis . Aracım yürür durumda bi sıkıntım yok ama bu titretme olayının ve sarsma olayının kronik bir hata oldugu aşikar . Bununla ilgili ne yapmam gerekiyor . Tavsiyelerinize ihtiyacım var .

    selamlar saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fletch

    Aracı VOLVO servisine götürdüm ve aracın şanzıman kutusunun içindeki kavrama kitinin agrızalı oldugunu söylediler . O kadar bu sorunla karşılaşıyolarki anladıgım kadarıyla aracı sadece sürmesi sorunu sölemesi için yetti . Aracı lifte kaldırmada bile motoru kontrol etmeden araçla ilgili direk abi aracın kavrama kitinde agrıza var dedi . Aracı alalı 3 sene oldu . Garanti flanda yok ztn . Aracın bu parçasının değişmesi , şanzıman yağının degişmesi ve aynı zamanda filitresininde değişmesi gerektigini söylediler . Bununda maliyeti 4500 tl olarak belirledi yetkili servis . Hala daha araştırma içerisindeyim ama napacagıma bi türlü karar veremedim . Aracı sürekli bakımını yaptırdıgım kişiler şanzıman yagını sadece degiştirerek bu sorunun %70 geçe bilecegini söylüyor . Yetkili servis ise şanzıman yağının degişmesi ama parçanın degişmemesi halinde sorunun giderilmeyecegini söylüyor . şanzıman yagının ve filitresinin değimesi yetkili serviste 800 tl maal oluyor . Gördügüm kadarıyla bu powershift şanzıman bu tarz ağrızalara çok megilli çünki araştırmalarım bunu gösteriyor . Bu şanzımanla ilgli yapılmış çok agrıza ve şikayet konuları var internette biraz araştırma ile bulunabilir . Aracım 67.000 km de ve yaklaşık 25.000 km şehirler arası yolda yapılmıştır . Aracımdan çok memnunum ama şu andaki şu şanzıman şikayetim beni baya bi korkutuyor . İleriki bir dönemde bana daha farklı bir sorun yaratmasından korkuyorum . Şanzımanın sıfırınında 15.000 ila 20.000 tl arasında oldugunu söyledi servis . Aracım yürür durumda bi sıkıntım yok ama bu titretme olayının ve sarsma olayının kronik bir hata oldugu aşikar . Bununla ilgili ne yapmam gerekiyor . Tavsiyelerinize ihtiyacım var .

    selamlar saygılar

    Alıntıları Göster
    Bu arada volvo genel merkezinden aldığım bir bilgi 1.6 dizel powershift araçların 80.000 km de şanzıman yağlarının ve filitresinin değişmesi gerektiğini söylüyorlar .




  • Çift kavramadan uzak durmakta fayda var.adı ne olursa olsun.geçmiş olsun
  • Dışardaki ustalar ezbere yağ değiştirirler hatta yanlış yağ bile koyarlar. Servisten şaşmayın. Volvo merkez ile görüşüp fiyatı düşürmeye çalışın.
  • Cift kavramalilar iyi guzel de uzun vadede titremeler kacinilmaz..
    dayimin 79bindeki edc sanzimanli aracini 2 gundur trafikte kullaniyorum, bazen acemi sofor gibi davraniyor; kararsizlik ve titremeler iyice sıklaştı

    Dsg ise ayri bir vaka

    Yaş kavramalar daha gec sorun cikariyor ama yine de tork konvertorlulerin eline su dokemez..

    Zf, aisin, jatco gibi sanzimanlari düşük butceli araclarda daha cok gormeye baslariz insallah
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeTaLLiCaLi06

    Bu mesaj silindi.
    Bugüne kadar PS hiç sorun yaşamadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pmyoank

    Şampiyon Powershift ne kadar leşse dsgde onun kadar leş ;)

    Sorun bakımından öyle, ikisi de sıkıntılı. Ama dsg en azından işini doğru düzgün yapıyor. Powershift, dsgnin yanında tek kavramalı gibi kalıyor.
  • anladigim kadariyla servis once sanz yagi ve filtre degismesin,sonrada degissin d emis.bence iyi ustaniz varsa ve sorunu cozme garantisi veriyorsa ozelde halledin..volvo servisleri hakkinda pek olumlu seyler soylenmiyor ve verdikleri fiyatta cok fahis.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _SkiP_ -- 1 Ağustos 2015; 0:06:35 >
  • Birincisi askerlik arkadaşınız yok karşınızda,devrem,şampiyon tarzı 3. kalite barzo laflarınızı kendinize ve şahinci arkadaşlarınıza saklayın.İkincisi DSG iyi demedim ben,bu tarz maliyetin ön planda tutulduğu modellerde kullanılan en iyi çift kavramadır DSG.Powersihft ise hem Tam otomatik yavaşlığı sunup bunun yanında arıza yapma oranıyla hakikaten anlamsız ve gereksiz bir şanzıman.Madem insanlar arıza istemiyor o halde gidicek ya tam otomatik japon alıcak,ya da manuel alıcak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bloodletting.

    Bugüne kadar PS hiç sorun yaşamadım.

    Alıntıları Göster
    Aracin garantisi devam etse acaba boyle bir sorun garantiye girer miydi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HyperXCrossfire

    Aracin garantisi devam etse acaba boyle bir sorun garantiye girer miydi ?

    Servisin söyledigi garantili araçlarda bu problemle karşılaşmışlar ve parça garantiden değişim onayı almış volvo merkezden ve müşteriye hiçbirşey yansıtılmadan parça değişmiş
  • 10 sene garanti niye vermiyor bu Volvo?
  • Eminim değişecek kavrama manuel için kullanılan parçadan bile daha ucuzdur ama memlektimde bir kişi " rahatı " için bir şey kullanıyorsa kesin " bedelini " pahalıya öder.
    Durum bunu gösteriyor.

    Aracı bize satarken zaten otomatik olduğu için sövüşlüyorlar, üstüne alırken dahi ödenmeyen fark kadar tamir parası istiyorlar.

    Kahrolsun böyle sistem.

    Ayrıca, çift kavrama tu kaka bilmme ne yorumları yapan , mühendisler bu işi bilmiyor diyen insanlara sesleniyorum. Bizim ülkemizde kendi markamızla at arabası bile üretilmiyorken elin afganistanına yada diğer ülke milletine laf atmaya gerek yok. Her ilde üniversitemiz var ama sonuç ortada...

    Ayrıca geçmiş olsun.
    Umarım işinin ehli para göz olmayan , hakettiğini istemeyi bilen şuurlu bir özel servis bulursunuzda bu olay çözülür.


    Not : araç alırken o araç yaramaz onun vitesi 4 ileri, onun vitesi yaramaz konvektörlü, ooo o olmaz cvt çok hissiz diyen arkadaşlar konuya gelsin de sözde çift kavrama olduğu için yapılan konfor ve ekonominin bedelini nasıl ödetiyorlar okusunlar. Yıl olmuş 2015 halen bmw ve mercedes modellerinde çift kavrama olmayan araçları var.
    Ha bu durum onların başına gelse yine kazıklanan biz oluruz. O ayrı..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hamdi0555 -- 1 Ağustos 2015; 4:22:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hamdi0555

    Eminim değişecek kavrama manuel için kullanılan parçadan bile daha ucuzdur ama memlektimde bir kişi " rahatı " için bir şey kullanıyorsa kesin " bedelini " pahalıya öder.
    Durum bunu gösteriyor.

    Aracı bize satarken zaten otomatik olduğu için sövüşlüyorlar, üstüne alırken dahi ödenmeyen fark kadar tamir parası istiyorlar.

    Kahrolsun böyle sistem.

    Ayrıca, çift kavrama tu kaka bilmme ne yorumları yapan , mühendisler bu işi bilmiyor diyen insanlara sesleniyorum. Bizim ülkemizde kendi markamızla at arabası bile üretilmiyorken elin afganistanına yada diğer ülke milletine laf atmaya gerek yok. Her ilde üniversitemiz var ama sonuç ortada...

    Ayrıca geçmiş olsun.
    Umarım işinin ehli para göz olmayan , hakettiğini istemeyi bilen şuurlu bir özel servis bulursunuzda bu olay çözülür.


    Not : araç alırken o araç yaramaz onun vitesi 4 ileri, onun vitesi yaramaz konvektörlü, ooo o olmaz cvt çok hissiz diyen arkadaşlar konuya gelsin de sözde çift kavrama olduğu için yapılan konfor ve ekonominin bedelini nasıl ödetiyorlar okusunlar. Yıl olmuş 2015 halen bmw ve mercedes modellerinde çift kavrama olmayan araçları var.
    Ha bu durum onların başına gelse yine kazıklanan biz oluruz. O ayrı..
    Volvo servislerinde zaten bakımlar bile 1000-1500 civarı tutmuyor mu? Ford servislerine baktırın derim birde aracı. Belki daha ucuza kapatırsınız. Nasıl olsa oda ps değil mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acr -- 3 Ağustos 2015; 14:25:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: acr

    Volvo servislerinde zaten bakımlar bile 1000-1500 civarı tutmuyor mu? Ford servislerine baktırın derim birde aracı. Belki daha ucuza kapatırsınız. Nasıl olsa oda ps değil mi?
    İlk önce konu sahibine çok geçmiş olsun. İnşallah daha ucuz bir şekilde sorunu çözebilirsiniz. Şanzımanın içindeki dandirik bir parça için 4500 TL isteyip milleti söğüşlüyorlar. Arabayı parça parça alsan demek ki 2 milyon dolar filan edecek.

    Çift kavrama vitesleri övenler en iyisi bu diyenler, japonlar bu işi bilmiyor diyenler, bu devirde tork konvertörlü şanzıman mı olur diyenler nerede?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    İlk önce konu sahibine çok geçmiş olsun. İnşallah daha ucuz bir şekilde sorunu çözebilirsiniz. Şanzımanın içindeki dandirik bir parça için 4500 TL isteyip milleti söğüşlüyorlar. Arabayı parça parça alsan demek ki 2 milyon dolar filan edecek.

    Çift kavrama vitesleri övenler en iyisi bu diyenler, japonlar bu işi bilmiyor diyenler, bu devirde tork konvertörlü şanzıman mı olur diyenler nerede?

    Alıntıları Göster
    Evet herşey netleşti . Yapılan testler sonucu arabanın kavrama kiti ağrızalı . Aracın Kavrama kiti parçasının değişmesi + filitresinin değişmesi + şanzıman yağının değişmesi + aracın komple bakımlarının yapılması ( mazot filitresi , polen filitresi , hava filitresi , yağ filitresi , motor yağı ) = 5.500 tl masrafı var orijinal yetkili serivisnde . Aracı Bu haliylede kullana bilirim ama aracın ileriki bir dönemde farklı ağrızalar açması söz konusu . Aracı yaptırmadan satayım üstüne para verip bir audi alayım dedim ama aracım için biçilen fiyat 65.000 TL çok komik . 2012 de orta paket olan bu aracımı 87.000 tl almıştım . Araç akşama kadar işyerimizin yanında yatıor . Şirket arabaları olduğu için kullanmamıza gerek kalmıyor . Aracımdan çok memnum böle bi olayın başımıza gelmesi herhalde hayatımızda ilk defa otomatik bir şanzımanlı araç sahibi olmamız belkide düzenli kullnamadık .Allah kaza bela vermesin dedik kendimizi tatmin ettik . Yapıcak bişi yok şimdiki planımız aracı yaptırıp kullanmak oldu . Volvo alacaklara duyrulur :D herkeze selamlar saygılar .




  • Ölümüne AntiDsg ci, anti Vag cı kendini çok akıllı sanan tayfa acil bekleniyor.

    Dsg'de kavrama hatası veriyor ama 10 yaşında garantisiz bir araçta olsa bakımları yetkili serviste yapılmış bir arabaysa ödeyeceğiniz fatura 300 Tl'yi geçmiyor.

    Ben söylemiştim, herkes Dsg'yi sakız etti ama asıl bomba diğer çift kavramaları kullananları bekliyor diye.
    Hele Volvo gibi servis soyguncusu bir firmanın eline düşerseniz Allah sabır versin demiştim.
    VW hiç olmazsa tavrını ortaya koydu, bakımları düzgün yapıyorsan şanzıman arızasına para ödemiyorsun. Yazık günah bütün Çift kavramalar bir gün bu hatayı verecek.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.