Şimdi Ara

Pilotluk Hakkında Soru-Cevap (33. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
714
Cevap
49
Favori
89.586
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3132333435
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ExMilitary

    Teşekkürler hocam burada 160-195 cm boy aralığı vermişler burada boy kriterlerini sağlıyorum ama boy kriteri aranması saçma bir durum sivil havacılık için bir pilottan öğrendiğime göre eğer rahatlıkla tüm kontrollere uzanabiliyorsan yani boy ve kol uzunluğun bu hareketlere yeterliyse başka bir şey aranmasına gerek yok.

    THY ilanında da boy sınırında değişikliğe gittiler diye hatırlıyorum son dönemde. Sanırım alt sınır düşmüştü. Zamanla 1.90 da belki yukarı çekilir. Bu talebinizi iletin kokpit istihdama, değerlendirilecektir mutlaka. Belki durumdan muzdarip pek çok kişi vardır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ondeki bir kac sayfayi gezdim goremedim.

    1) pilotluk egitimi sirasinda / sonrasinda herhangi bir nedenden dolayi ayrilmak zorunda olursak ( saglik, psikolojik, pilotlugun kendine gore olmadigini vb. durumlar ) egitim masrafini odemek zorunda oldugumuz sozlesme maddesi var mi ? 150k euro diye tahmin ediyorum.



    2) pilotlar sakal birakabiliyor mu ?



    Bu kardesinizi aydinlatirsaniz sevinirim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Starbucksunstari -- 6 Ocak 2019; 5:11:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Starbucksunstari

    Ondeki bir kac sayfayi gezdim goremedim.

    1) pilotluk egitimi sirasinda / sonrasinda herhangi bir nedenden dolayi ayrilmak zorunda olursak ( saglik, psikolojik, pilotlugun kendine gore olmadigini vb. durumlar ) egitim masrafini odemek zorunda oldugumuz sozlesme maddesi var mi ? 150k euro diye tahmin ediyorum.



    2) pilotlar sakal birakabiliyor mu ?



    Bu kardesinizi aydinlatirsaniz sevinirim
    1) Sözleşmeler gruptan gruba farklılık gösterebiliyor. Son olarak eğitim 170 bin Euro oldu bildiğim kadarıyla. Kendi isteğinizle ayrılırsanız şirket bu paranın tamamını istemez tabi ki ancak o güne kadar eğitiminiz için harcanan parayı isteyecektir. Şirket daha önce attığı kişilerden para istemiyordu ama son olarak atılanlardan da masrafları istemeye başlamış diye bir duyum aldım, teyitli değil. Çocuk oyunu değil sonuçta, baştan iyi düşünüp yola öyle çıkmak lazım.

    2) Sakal konusu şirketten şirkete değişiklik gösterebiliyor. THY’de bıyık bırakmak serbest, sakala müsade yok.




  • Sözleşme tutarı 140 bin Euro olarak devam ediyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jahnny

    Sözleşme tutarı 140 bin Euro olarak devam ediyor.
    Sürece devam eden bir kabin memuru arkadaş 140+30 gibi bir ücretten bahsetti. Temel eğitim ücreti 140 tip eğitimi 30 bin euro gibi bir kelime oyunuyla ücret artırmış olabilirler.



    Bence yeni sözleşme imzalayacakların sözleşmeyi çok dikkatli okumalarında fayda var. Kısa görünen 10 yıl süre o kadar kolay geçmiyor, hele bizim gibi dövizin bu kadar oynak olduğu bir ülkede...



    Bizi bir salona toplayıp sözleşmeleri okumamıza bile müsaade etmeden "hadi imzalayıp hemen geri verin, biz gidiyoruz imzalamayan kalır" vs. sözlerle, kurumsal bir firmaya yakışmayacak şekilde bir davranışta bulundular. Bu tip konularda forumda yazana değil önüne konulan sözleşmeye itibar etmekte lazım, söz konusu miktarlar çok ciddi rakamlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Robinson Crusoe

    Sürece devam eden bir kabin memuru arkadaş 140+30 gibi bir ücretten bahsetti. Temel eğitim ücreti 140 tip eğitimi 30 bin euro gibi bir kelime oyunuyla ücret artırmış olabilirler.



    Bence yeni sözleşme imzalayacakların sözleşmeyi çok dikkatli okumalarında fayda var. Kısa görünen 10 yıl süre o kadar kolay geçmiyor, hele bizim gibi dövizin bu kadar oynak olduğu bir ülkede...



    Bizi bir salona toplayıp sözleşmeleri okumamıza bile müsaade etmeden "hadi imzalayıp hemen geri verin, biz gidiyoruz imzalamayan kalır" vs. sözlerle, kurumsal bir firmaya yakışmayacak şekilde bir davranışta bulundular. Bu tip konularda forumda yazana değil önüne konulan sözleşmeye itibar etmekte lazım, söz konusu miktarlar çok ciddi rakamlar.

    Alıntıları Göster
    Evet dikkatli okunması konusunda kesinlikle çok haklısınız. O an görüp, hızlıca imzalanıyor ve pek çok arkadaş ne yazık ki detaylı bir şekilde incelemiyor.

    2-3 hafta önce imza atan bir arkadaşım da 140 bin €'ya imza atmıştı.

    Yaz aylarında imza attığımda da bu ücreti arttırmayı düşünmediklerini net bir şekilde ifade etmişlerdi. Hatta arttığına/artacağına dair söylentilerden rahatsız olduklarını da eklemişlerdi.

    Tabi bu demek değil ki artması mümkün değil. Söylediğiniz gibi, mutlaka satır satır, kelime kelime gerekirse defalarca okumak gerek sözleşmeyi imza günü.

    Bu arada bundan sonraki eğitimler sanırım MPL olacak ATPL yerine. Avantajı/dezavantajı nedir açıkçası çok bilgi sahibi değilim. Sun Express de ilanını MPL olarak açmıştı. Sektörde entegre ATPL eğitiminden MPL'e doğru bir geçiş başladı diyebiliriz.

    Umarım adayların lehine değişiklikler içeriyordur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jahnny -- 10 Ocak 2019; 10:48:4 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Starbucksunstari

    Ondeki bir kac sayfayi gezdim goremedim.

    1) pilotluk egitimi sirasinda / sonrasinda herhangi bir nedenden dolayi ayrilmak zorunda olursak ( saglik, psikolojik, pilotlugun kendine gore olmadigini vb. durumlar ) egitim masrafini odemek zorunda oldugumuz sozlesme maddesi var mi ? 150k euro diye tahmin ediyorum.



    2) pilotlar sakal birakabiliyor mu ?



    Bu kardesinizi aydinlatirsaniz sevinirim
    Sağlık sorunu nedeniyle ayrılmak zorunda kalırsanız para sizden istenmiyor.

    Fakat başka bir durum nedeniyle (başarısızlık vs...) THY'de kurula çıkıyorsunuz ve kurul gerçekten de çalışıp başaramadığınıza ikna olursa yine parayı sizden istemiyor. Hatta kursiyer ilişkilerinden bir yetkili, öyle olan arkadaşlara yerde görev veriyoruz şeklinde bir açıklama yapmıştı. Eğitimde başarısız olma oranı %0.4 demişti.


    Pilotlar sakal bırakamıyor, ama düzgün kesilmiş bıyık serbest diye biliyorum.




  • Merhabalar, üniversitede pilotajı okurken çift anadal/yandal yapabilme gibi bir şansımız var mı? Mesela bir yandan mühendislik okuyabilir miyiz? Sınava hazırlanma sürecinde olan bir bireyim

    Ayrıca bir sorum daha olacak, bu mesleği bir süreliğine yaptık diyelim kendi isteğimizle de ayrıldık, aradan belli bir zaman geçti.. Tekrar iş mürecaatında bulunup kabul edilip işimize devam edebilir miyiz?

    Teşekkürler..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar hocam istanbulda havacılık tutkunları için uçuş similasyonu veya belki cessenalarla uçuş yapabileceğimiz yer varmı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba. Hocam ben Estü Malzeme okuyorum pilotaja çift anadal veriyor deniliyor bu konu hakkında bilginiz varsa paylaşır mısınız hatta bir de pilotaja çift anadal veren varsa tabi bölümleri yazar mısınız şimdiden teşekkür ederim.
  • Merhabalar arkadaşlar b,r soum olacaktı ben pilot olmak istiyorumda bu konu hakkında uzunca bir araştırma yaptım bu çalışma süreleri hakkında sivil havacılık genel müdürlüğünün bu konu hakkında yazıları var ben bunların bir tanesini okumuştum fakat o 2017 senesinde kaldırılmış ve yeni bir tane yayınlanmış geçen sene 2019'un ilk günü ise o yazılan uygulanacakmış ama ben bu yazılandan hiçbir şey anlamadım ama son zamanlarda yapılan bir çok röportajda bir çok pilot bu çalışma süreleri hakkında şiaketçiydi hatta bi ara THY'de bir pilot uçağa giderken kalp krizi geçirmesinin ardından 5 gün sonra Pegasus'ta da bir pilot kalp krizi geçirerek hayatını kaybetmiş ölüm nedenleri ise stres , yorgunluk , uykusuzuk vesaire gibi nedenler söylenmiş. Aslındabu çalışma süreleri eskiden daha rahatmış ama bi ara bayağı kötü olmuş ama bu yeni gelen uygulamada ise sanırsam max 900 saate düşürülmüş tam olarak anlamadım siz haftada kaç saat çalışıyorsunuz ? Gerçekten bu kadar yorgunmu geçiriyor acaba öğreneilirmiyim




  • Merhaba, benim de bir sorum olacaktı size eğer cevaplayabilirseniz sevinirim. Önümüzdeki 1 sene içerisinde yurt dışı (yurt içi de olabilir) pilotluk eğitimi almak istiyorum. İngilizce seviyem iyi ancak şu şekilde bir sıkıntım var. Sözel bölüm mezunu olduğum için belki yıllardır matematik ve fizikten uzağım. Ancak bildiğim kadarıyla 14 ATPL dersleri içerisinde matematik ve fizik bilgisi isteyen dersler mevcutmuş. Benim merak ettiğim hangi düzeyde veyahut hangi matematik, fizik konuları hakim olursak bu dersleri geçebilirim. Çoğunlukla aldığım bilgi temel düzeyde oluyor ama benimde aklıma takılan bu temel düzeyin hangi konuları içerdiği.
    Teşekkürler.
  • Arkadaşlar aranızda SunExpress psikolog görüşmesine girmiş aday var mı birkaç sorum olacak, o aşamaya geldim ve ondan sonra direkt Antalya SunEx plazaya mülakata çağırılacağım. PM bekliyorum, teşekkürler
  • jahnny J kullanıcısına yanıt
    Merhaba
    Skolyoz pilot olmaya engel bir hastalık mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkhunter82

    Merhabalar, üniversitede pilotajı okurken çift anadal/yandal yapabilme gibi bir şansımız var mı? Mesela bir yandan mühendislik okuyabilir miyiz? Sınava hazırlanma sürecinde olan bir bireyim

    Ayrıca bir sorum daha olacak, bu mesleği bir süreliğine yaptık diyelim kendi isteğimizle de ayrıldık, aradan belli bir zaman geçti.. Tekrar iş mürecaatında bulunup kabul edilip işimize devam edebilir miyiz?

    Teşekkürler..
    Bayağıdır soru cevaplamamışım buradan devam edelim.

    Pilotaj tam bir üniversite bölümü sayılmaz. Alacağınız eğitim meslek kursu gibi bir şey. Sadece çok kapsamlı ve pahalı bir eğitim

    Para var, özel uçuş okullarında eğitim alınacaksa bir yandan bir bölümde okuyup bir yandan pilotaj eğitimi almak mümkün diye düşünüyorum. Kabinde işlerine devam ederken bir yandan pilotaj eğitimi alan arkadaşlar var. Fedakarlık istediği ve yorucu olacağı kesin ama mümkün.

    Üniversitelerin pilotaj diye açtığı bölümlerde okurken başka bir diploma vereceklerini sanmıyorum. Yine de direk üniversitelerle irtibata geçip bir soruşturmanızda fayda var

    Mesleği bir süre yapıp ayrılırsanız geçen zamana bağlı olarak bazı eğitimlerin yinelenmesi gerekebilir. Havacılık eğitimleri pahalıdır. Mesela tip eğitimini baştan almanız gerekirse 20-30 bin euro gibi paralar ödenmesi gerekebilir. Ama mümkün tabi ara verip tekrar işe dönmek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ScbuLive94

    Merhabalar hocam istanbulda havacılık tutkunları için uçuş similasyonu veya belki cessenalarla uçuş yapabileceğimiz yer varmı
    Galleria içinde Cessna ve B737 simülatörü var bildiğim kadarıyla. Fiyatları çok ucuz değil ama hayatta belki 1 defa yapılacak bir aktivite için hiç ulaşılmaz da değil.

    Ben bir ara helikopter gezisi için araştırmıştım. Denemedim, düzgün çalışıyorlar mı bilmiyorum ama uçakla ya da helikopterle 15 dk, 30 dk İstanbul turu gibi paketler satan firmalar var. Fiyatlar çok uçuk. Hesaplı olsa küçük uçakla çıkmayı tavsiye ederim. Kesinlikle yolcu uçağı gibi değil çok keyifli bir deneyim olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meksik@te$!

    Merhaba. Hocam ben Estü Malzeme okuyorum pilotaja çift anadal veriyor deniliyor bu konu hakkında bilginiz varsa paylaşır mısınız hatta bir de pilotaja çift anadal veren varsa tabi bölümleri yazar mısınız şimdiden teşekkür ederim.
    2 yukarıdaki mesajda yazdığım gibi, net bilgim yok ama çift anadal bana saçma geliyor. Pilotaj gerçek bir üniversite bölümü değil çünkü.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hamdi_

    Merhabalar arkadaşlar b,r soum olacaktı ben pilot olmak istiyorumda bu konu hakkında uzunca bir araştırma yaptım bu çalışma süreleri hakkında sivil havacılık genel müdürlüğünün bu konu hakkında yazıları var ben bunların bir tanesini okumuştum fakat o 2017 senesinde kaldırılmış ve yeni bir tane yayınlanmış geçen sene 2019'un ilk günü ise o yazılan uygulanacakmış ama ben bu yazılandan hiçbir şey anlamadım ama son zamanlarda yapılan bir çok röportajda bir çok pilot bu çalışma süreleri hakkında şiaketçiydi hatta bi ara THY'de bir pilot uçağa giderken kalp krizi geçirmesinin ardından 5 gün sonra Pegasus'ta da bir pilot kalp krizi geçirerek hayatını kaybetmiş ölüm nedenleri ise stres , yorgunluk , uykusuzuk vesaire gibi nedenler söylenmiş. Aslındabu çalışma süreleri eskiden daha rahatmış ama bi ara bayağı kötü olmuş ama bu yeni gelen uygulamada ise sanırsam max 900 saate düşürülmüş tam olarak anlamadım siz haftada kaç saat çalışıyorsunuz ? Gerçekten bu kadar yorgunmu geçiriyor acaba öğreneilirmiyim
    Ben havacılıkta yeni kriterler getirilmesi gerektiğini düşünüyorum. İniş-kalkış, gece yapılan uçuş vs. insan sağlığına direk etki eden değişkenlere göre sınırlar tekrar belirlenmeli.

    Özellikle mesleğin içinde bunlar bolca konuşulan konular. 900 saat uçuşun 1200 saat mesaisi de olabilir, 1800 saat mesaisi de. 50 iniş kalkışla da 900 saat uçabilirsiniz 900 iniş-kalkışla da. Gündüz memur gibi 8'de gidip akşam 5'te evinize geldiğiniz uçuş da mesainiz olabilir, akşam 6'da evden çıkıp sabah 8'de evinize girdiğiniz de.

    Diyeceğim o ki, zamanında uçucu ekiplere parayı verip susturmuşlar, ve gitgide daha ağır şartlarda çalışmaya zorlamışlar. Sendikaların sendika olduğu, insanların hak arayabildiği zamanlar bahsettiğim. Günümüzdeyse şartlar çok daha gaddar, insanlar siyasiler ve şirketlerce işsizlik ve açlıkla sınanıyor. Şu anda daha fazla para verip daha fazlasını alma şansı yok şirketlerin çünkü standart bir insanın sınırlarını zorlayacak şekilde çalışıyoruz. Uçuş personelini sıradan diğer meslekler gibi çalıştırabileceğini düşünen bu işlerden hiç anlamayan kişiler patron koltuğunda. Şirketler kar ettiği ve bu şartları kabul edecek çalışanlar olduğu sürece de kimsenin umrunda değil çalışanların hayatı.

    Sonuç olarak bu işe girmek isteyenler gerçekten ağır şartlarda çalışacaklarını bilmeli. İşe girdikten sonra hayatını tamamen bu işe göre yaşamalı ve sağlığına çok dikkat etmeli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaynak432

    Merhaba, benim de bir sorum olacaktı size eğer cevaplayabilirseniz sevinirim. Önümüzdeki 1 sene içerisinde yurt dışı (yurt içi de olabilir) pilotluk eğitimi almak istiyorum. İngilizce seviyem iyi ancak şu şekilde bir sıkıntım var. Sözel bölüm mezunu olduğum için belki yıllardır matematik ve fizikten uzağım. Ancak bildiğim kadarıyla 14 ATPL dersleri içerisinde matematik ve fizik bilgisi isteyen dersler mevcutmuş. Benim merak ettiğim hangi düzeyde veyahut hangi matematik, fizik konuları hakim olursak bu dersleri geçebilirim. Çoğunlukla aldığım bilgi temel düzeyde oluyor ama benimde aklıma takılan bu temel düzeyin hangi konuları içerdiği.
    Teşekkürler.
    Biz akademi öğrencileri bir grup olarak eğitim aldık. Her bölümden her alandan insan vardı. Gerçekten bu işi isteyip yeterli çalışmayı yaparsanız, biraz da yatkınsanız sorun olmaz. Çok derin bir matematik ya da fizik bilgisi gerekmiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Robinson Crusoe -- 6 Mart 2019; 23:1:14 >




  • Robinson Crusoe kullanıcısına yanıt
    Hocam skolyoz pilot olmaya engel mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 3132333435
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.