Şimdi Ara

Sizce Trafik Sinyalizasyon Sistemi Nasıl Olmalı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
1.507
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar;

    Genelde transit geçiş yollarında kullanmak amacıyla, yaya trafiğinin az olduğu yerlerde buton ile yayaların güvenliği ve trafiğin daha stabil olması hedeflendi ve amacına da ulaştı. Bir diğer tasarruf sisteminde ise trafiğin yoğunluğuna göre geçiş sağlayan Dinamik Kavşak Kontrol sistemleri geliştirildi -çalışma mantığını aşağıda link de ekledim-. Özellikle yoğun trafikte daha az zaman harcamak adına sizin geliştirilmesini istediğiniz sistem veya fikirleriniz nedir ?

    Dinamik Kavşak Kontrol Sistemi Nasıl Çalışır ?

    Saygılarımla..



  • Ambulans , itfaiye vb geçiş üstünlüğü olan araçlar için koordineli çalışan bir sistem uygulanmalı artık her yere. EDS vs var diye millet yol vermiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    Ambulans , itfaiye vb geçiş üstünlüğü olan araçlar için koordineli çalışan bir sistem uygulanmalı artık her yere. EDS vs var diye millet yol vermiyor.

    Merhaba;

    Dediğiniz gibi kamera ile çalışıyor bu sistem. Kamera kayıtlarında eğer ki siz geçtikten sonra geçiş üstünlüğü bulunan araç geçtiyse sıkıntı yok şeklinde. Mesela benim düşüncelerim arasında kavşaklara sensör konularak araç yoğunluğuna göre sinyalizasyonunu tekrar programlamak olabilir.

    Normal de herkes trafik şöyle olsa böyle olsa derken şimdi kimseden cevap görememek şaşırtıcı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pi10

    quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    Ambulans , itfaiye vb geçiş üstünlüğü olan araçlar için koordineli çalışan bir sistem uygulanmalı artık her yere. EDS vs var diye millet yol vermiyor.

    Merhaba;

    Dediğiniz gibi kamera ile çalışıyor bu sistem. Kamera kayıtlarında eğer ki siz geçtikten sonra geçiş üstünlüğü bulunan araç geçtiyse sıkıntı yok şeklinde. Mesela benim düşüncelerim arasında kavşaklara sensör konularak araç yoğunluğuna göre sinyalizasyonunu tekrar programlamak olabilir.

    Normal de herkes trafik şöyle olsa böyle olsa derken şimdi kimseden cevap görememek şaşırtıcı

    Akilli trafik dedigimiz uygulama zaten sensorler araciligiyla yolun her saat ayri ayri yogunlugunu olcer. Akabinde yolun serit sayisini ve diger bazi degiskenleri de kullanarak(peak hour factor vs. ) isik surelerini belirler. Her ne kadar turkiyeye ugramamis olsa da trafik muhendisligi diye bir bilim var. Dersini de bir donem kadar almistim ama tabi daha profesyonel calismalar lazim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozandr

    quote:

    Orijinalden alıntı: pi10

    quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    Ambulans , itfaiye vb geçiş üstünlüğü olan araçlar için koordineli çalışan bir sistem uygulanmalı artık her yere. EDS vs var diye millet yol vermiyor.

    Merhaba;

    Dediğiniz gibi kamera ile çalışıyor bu sistem. Kamera kayıtlarında eğer ki siz geçtikten sonra geçiş üstünlüğü bulunan araç geçtiyse sıkıntı yok şeklinde. Mesela benim düşüncelerim arasında kavşaklara sensör konularak araç yoğunluğuna göre sinyalizasyonunu tekrar programlamak olabilir.

    Normal de herkes trafik şöyle olsa böyle olsa derken şimdi kimseden cevap görememek şaşırtıcı

    Akilli trafik dedigimiz uygulama zaten sensorler araciligiyla yolun her saat ayri ayri yogunlugunu olcer. Akabinde yolun serit sayisini ve diger bazi degiskenleri de kullanarak(peak hour factor vs. ) isik surelerini belirler. Her ne kadar turkiyeye ugramamis olsa da trafik muhendisligi diye bir bilim var. Dersini de bir donem kadar almistim ama tabi daha profesyonel calismalar lazim.

    Alıntıları Göster
    ambulanslara felan uzaktan kumanda gibi bişey verilecek, ambulans geçerken basacak ona yeşil yanacak,
    yok bu olmaz biyerden temin eder bizde yaparız,trafik alt üst olur. kendi tezimi çürüttüm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: legend1982

    ambulanslara felan uzaktan kumanda gibi bişey verilecek, ambulans geçerken basacak ona yeşil yanacak,
    yok bu olmaz biyerden temin eder bizde yaparız,trafik alt üst olur. kendi tezimi çürüttüm.

    Bulamazlar hocam şifreli frekans olması lazım. Eskişehir yıllardır kullanıyor bunu tramway için. Keyfine göre tramway pat diye 4 yol ağzında bütün ışıkları kırmızı yapabiliyor :)

    Amerikada ambulans ve itfaiye için var bu sistem. Kavşağa yaklaşırken kendi yönündeki ışıklara yeşil aksi yönlere kırmızı yakıyor. Böyle bir sistem olsa bütün ışıklarda çok iyi olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    quote:

    Orijinalden alıntı: legend1982

    ambulanslara felan uzaktan kumanda gibi bişey verilecek, ambulans geçerken basacak ona yeşil yanacak,
    yok bu olmaz biyerden temin eder bizde yaparız,trafik alt üst olur. kendi tezimi çürüttüm.

    Bulamazlar hocam şifreli frekans olması lazım. Eskişehir yıllardır kullanıyor bunu tramway için. Keyfine göre tramway pat diye 4 yol ağzında bütün ışıkları kırmızı yapabiliyor :)

    Amerikada ambulans ve itfaiye için var bu sistem. Kavşağa yaklaşırken kendi yönündeki ışıklara yeşil aksi yönlere kırmızı yakıyor. Böyle bir sistem olsa bütün ışıklarda çok iyi olur.

    şimdi kopyalanamayan kumandalar çok nadir kaldı, ,

    ambulans şöförü tanıdığı olan, birinden bu kumandayı alır kopyalatır

    araçlara entegre olması lazım yada ogs gibi bişey olması lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: legend1982

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    quote:

    Orijinalden alıntı: legend1982

    ambulanslara felan uzaktan kumanda gibi bişey verilecek, ambulans geçerken basacak ona yeşil yanacak,
    yok bu olmaz biyerden temin eder bizde yaparız,trafik alt üst olur. kendi tezimi çürüttüm.

    Bulamazlar hocam şifreli frekans olması lazım. Eskişehir yıllardır kullanıyor bunu tramway için. Keyfine göre tramway pat diye 4 yol ağzında bütün ışıkları kırmızı yapabiliyor :)

    Amerikada ambulans ve itfaiye için var bu sistem. Kavşağa yaklaşırken kendi yönündeki ışıklara yeşil aksi yönlere kırmızı yakıyor. Böyle bir sistem olsa bütün ışıklarda çok iyi olur.

    şimdi kopyalanamayan kumandalar çok nadir kaldı, ,

    ambulans şöförü tanıdığı olan, birinden bu kumandayı alır kopyalatır

    araçlara entegre olması lazım yada ogs gibi bişey olması lazım.


    Dediğinizde haklısınız, keyfine göre siren açan, torpil geçmeyi seven bir milletiz bunu da yaparız biz :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: legend1982

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    quote:

    Orijinalden alıntı: legend1982

    ambulanslara felan uzaktan kumanda gibi bişey verilecek, ambulans geçerken basacak ona yeşil yanacak,
    yok bu olmaz biyerden temin eder bizde yaparız,trafik alt üst olur. kendi tezimi çürüttüm.

    Bulamazlar hocam şifreli frekans olması lazım. Eskişehir yıllardır kullanıyor bunu tramway için. Keyfine göre tramway pat diye 4 yol ağzında bütün ışıkları kırmızı yapabiliyor :)

    Amerikada ambulans ve itfaiye için var bu sistem. Kavşağa yaklaşırken kendi yönündeki ışıklara yeşil aksi yönlere kırmızı yakıyor. Böyle bir sistem olsa bütün ışıklarda çok iyi olur.

    şimdi kopyalanamayan kumandalar çok nadir kaldı, ,

    ambulans şöförü tanıdığı olan, birinden bu kumandayı alır kopyalatır

    araçlara entegre olması lazım yada ogs gibi bişey olması lazım.

    Alıntıları Göster
    Trafik yoğunluğuna göre ayarlaması mantıklı ama bunun yanında trafik hızının belli bir hız altına düşmesini de engellemeli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozandrl


    quote:

    Orijinalden alıntı: pi10

    quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    Ambulans , itfaiye vb geçiş üstünlüğü olan araçlar için koordineli çalışan bir sistem uygulanmalı artık her yere. EDS vs var diye millet yol vermiyor.

    Merhaba;

    Dediğiniz gibi kamera ile çalışıyor bu sistem. Kamera kayıtlarında eğer ki siz geçtikten sonra geçiş üstünlüğü bulunan araç geçtiyse sıkıntı yok şeklinde. Mesela benim düşüncelerim arasında kavşaklara sensör konularak araç yoğunluğuna göre sinyalizasyonunu tekrar programlamak olabilir.

    Normal de herkes trafik şöyle olsa böyle olsa derken şimdi kimseden cevap görememek şaşırtıcı

    Akilli trafik dedigimiz uygulama zaten sensorler araciligiyla yolun her saat ayri ayri yogunlugunu olcer. Akabinde yolun serit sayisini ve diger bazi degiskenleri de kullanarak(peak hour factor vs. ) isik surelerini belirler. Her ne kadar turkiyeye ugramamis olsa da trafik muhendisligi diye bir bilim var. Dersini de bir donem kadar almistim ama tabi daha profesyonel calismalar lazim.

    Hali hazırda Konya ve Eskişehir de kullanılıyormuş ancak ne kadar verimli bilmiyorum. Bir de bu işin maliyeti var; kamera, arayüz tasarımı ve oluşturulması, kavşağa konulan bilgisayar, haberleşmesini sağlayan internet vb. Bu konuda maliyeti düşürmek adına, sensör kullanımı çok güzel bir fikir. Zaten sinyalizasyon sisteminde birden fazla mod var sizde biliyorsunuzdur; yoğun olduğu zamanlarda farklı konfigürasyon da çalışıyor demek ki. Bu tür farklı fikirler çok hoşuma gidiyor, her ne kadar yaygın olarak uygulayamasak da

    @Yazılımcı Online @legend1982 Ogs mantığıyla ön cama yapıştırmak mantıklı, otopark çıkışı gibi gittiği bütün hatlarda yeşil yanıp seri şekilde devam edecek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pi10

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozandrl


    quote:

    Orijinalden alıntı: pi10

    quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    Ambulans , itfaiye vb geçiş üstünlüğü olan araçlar için koordineli çalışan bir sistem uygulanmalı artık her yere. EDS vs var diye millet yol vermiyor.

    Merhaba;

    Dediğiniz gibi kamera ile çalışıyor bu sistem. Kamera kayıtlarında eğer ki siz geçtikten sonra geçiş üstünlüğü bulunan araç geçtiyse sıkıntı yok şeklinde. Mesela benim düşüncelerim arasında kavşaklara sensör konularak araç yoğunluğuna göre sinyalizasyonunu tekrar programlamak olabilir.

    Normal de herkes trafik şöyle olsa böyle olsa derken şimdi kimseden cevap görememek şaşırtıcı

    Akilli trafik dedigimiz uygulama zaten sensorler araciligiyla yolun her saat ayri ayri yogunlugunu olcer. Akabinde yolun serit sayisini ve diger bazi degiskenleri de kullanarak(peak hour factor vs. ) isik surelerini belirler. Her ne kadar turkiyeye ugramamis olsa da trafik muhendisligi diye bir bilim var. Dersini de bir donem kadar almistim ama tabi daha profesyonel calismalar lazim.

    Hali hazırda Konya ve Eskişehir de kullanılıyormuş ancak ne kadar verimli bilmiyorum. Bir de bu işin maliyeti var; kamera, arayüz tasarımı ve oluşturulması, kavşağa konulan bilgisayar, haberleşmesini sağlayan internet vb. Bu konuda maliyeti düşürmek adına, sensör kullanımı çok güzel bir fikir. Zaten sinyalizasyon sisteminde birden fazla mod var sizde biliyorsunuzdur; yoğun olduğu zamanlarda farklı konfigürasyon da çalışıyor demek ki. Bu tür farklı fikirler çok hoşuma gidiyor, her ne kadar yaygın olarak uygulayamasak da

    @Yazılımcı Online @legend1982 Ogs mantığıyla ön cama yapıştırmak mantıklı, otopark çıkışı gibi gittiği bütün hatlarda yeşil yanıp seri şekilde devam edecek.
    Bence en büyük eksiklik standardizasyon. Resimdeki gibi işaretlenmiş yerler Türkiye'de numuneliktir ancak. Önce ilkel işaretler, özellikle yol ve kavşak çizgileriyle şehirdeki yol genişlikleri standardize edlmeli.

    Şehirde hep aynı yol genişlikleri tekrarlandığında sürücülerde direksiyon hissi kuvvetlenir ve daha seri karar verirler. Bunlar otomasyonun da verimin artırır diye düşünüyorum.


    Şeritlere göre hız düzenlemesi eksik. Özellikle İstanbul E-5 gibi sık çıkışalrın olduğu yerlerde sağ şerit için daha düşük hız limitleri verilmeli. Çıkışlarda sadece "çıkış" yazmalı, yönler önceden verilmeli. Çıkışta karasız kalan, geri dönmek isteyenler yüzünden ölümlü kazalar oldu.

    * * *

    Macarlar saate göre değişen hız tabelalarıyla iki yönlü, iki şertli bir yolu çok verimli kullanıyorlardı. Sürücülerin kendi akıllarına göre gecenin şu saati diye limitleri farklı farklı değiştirmeleri yerine işaret sisteminin "gece olduğunun farkındayım" demesi trafiği düzenliyor bence. Düzenli trafik, tabii ki daha hızlı akıyor. Dar yollarda etkiliydi, tabelalar trafik lambasından biraz daha büyük, gölge için siperliği olan beyaz renkli iki dijitli ışıklardı.

    Yine Macaristan... İşaretlerle doğru söylemek konusunda hassastı bu insanlar. Bir tabelanın trafik kuralı gereği mi yoksa tavsiye mi olduğu tabelalardan belli oluyordu. Mesela şehiriçinde 30 hız limiti limiti var, yol başında da 30 yazıyor. Riskli ve virajlı bir yerde mavi kare tabela içinde 20 yazıyor. Bu 20 tavsiye, uyumak zorunda değilsin. Diğer tabela ciddiyetini koruyor, o karayollarının standart ve mühendisliğinden geçip kesin olarak oraya konulmış bir tabeladır, mavi kare olan tavsiye veya tecrübeye göre şekillenmiş bir tabeladır.

    Tersi olduğunda zamanla insanlar tabelalara güvenini kaybedip uymamaya başlıyorlar.

    * * *

    Takip mesafesini kontrol edip ceza gönderen sistemler iyi olabilir. Alman'lar daha 90'larda, üst geçitlerden takip mesafelerini ölçüyorlardı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pi10

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozandrl


    quote:

    Orijinalden alıntı: pi10

    quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    Ambulans , itfaiye vb geçiş üstünlüğü olan araçlar için koordineli çalışan bir sistem uygulanmalı artık her yere. EDS vs var diye millet yol vermiyor.

    Merhaba;

    Dediğiniz gibi kamera ile çalışıyor bu sistem. Kamera kayıtlarında eğer ki siz geçtikten sonra geçiş üstünlüğü bulunan araç geçtiyse sıkıntı yok şeklinde. Mesela benim düşüncelerim arasında kavşaklara sensör konularak araç yoğunluğuna göre sinyalizasyonunu tekrar programlamak olabilir.

    Normal de herkes trafik şöyle olsa böyle olsa derken şimdi kimseden cevap görememek şaşırtıcı

    Akilli trafik dedigimiz uygulama zaten sensorler araciligiyla yolun her saat ayri ayri yogunlugunu olcer. Akabinde yolun serit sayisini ve diger bazi degiskenleri de kullanarak(peak hour factor vs. ) isik surelerini belirler. Her ne kadar turkiyeye ugramamis olsa da trafik muhendisligi diye bir bilim var. Dersini de bir donem kadar almistim ama tabi daha profesyonel calismalar lazim.

    Hali hazırda Konya ve Eskişehir de kullanılıyormuş ancak ne kadar verimli bilmiyorum. Bir de bu işin maliyeti var; kamera, arayüz tasarımı ve oluşturulması, kavşağa konulan bilgisayar, haberleşmesini sağlayan internet vb. Bu konuda maliyeti düşürmek adına, sensör kullanımı çok güzel bir fikir. Zaten sinyalizasyon sisteminde birden fazla mod var sizde biliyorsunuzdur; yoğun olduğu zamanlarda farklı konfigürasyon da çalışıyor demek ki. Bu tür farklı fikirler çok hoşuma gidiyor, her ne kadar yaygın olarak uygulayamasak da

    @Yazılımcı Online @legend1982 Ogs mantığıyla ön cama yapıştırmak mantıklı, otopark çıkışı gibi gittiği bütün hatlarda yeşil yanıp seri şekilde devam edecek.

    Aslinda o kadar maliyetli bir is degil, tabi sistemin kompaktlastirilmasi da zor degil kameradan ziyade sadece sensorler de halledebilir bu isi. Nedir hata payi %3-4 fazla olur. Bu uygulamayi memleketin geneline yaymak isteyecek bir zihniyet bunun icin minimum maliyeti de saglayabilir. Her ogrenciye bir tablet vermeyi akil eden insan bu isi cok daha dusuk bir maliyetle hallaedebilir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pi10

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozandrl


    quote:

    Orijinalden alıntı: pi10

    quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    Ambulans , itfaiye vb geçiş üstünlüğü olan araçlar için koordineli çalışan bir sistem uygulanmalı artık her yere. EDS vs var diye millet yol vermiyor.

    Merhaba;

    Dediğiniz gibi kamera ile çalışıyor bu sistem. Kamera kayıtlarında eğer ki siz geçtikten sonra geçiş üstünlüğü bulunan araç geçtiyse sıkıntı yok şeklinde. Mesela benim düşüncelerim arasında kavşaklara sensör konularak araç yoğunluğuna göre sinyalizasyonunu tekrar programlamak olabilir.

    Normal de herkes trafik şöyle olsa böyle olsa derken şimdi kimseden cevap görememek şaşırtıcı

    Akilli trafik dedigimiz uygulama zaten sensorler araciligiyla yolun her saat ayri ayri yogunlugunu olcer. Akabinde yolun serit sayisini ve diger bazi degiskenleri de kullanarak(peak hour factor vs. ) isik surelerini belirler. Her ne kadar turkiyeye ugramamis olsa da trafik muhendisligi diye bir bilim var. Dersini de bir donem kadar almistim ama tabi daha profesyonel calismalar lazim.

    Hali hazırda Konya ve Eskişehir de kullanılıyormuş ancak ne kadar verimli bilmiyorum. Bir de bu işin maliyeti var; kamera, arayüz tasarımı ve oluşturulması, kavşağa konulan bilgisayar, haberleşmesini sağlayan internet vb. Bu konuda maliyeti düşürmek adına, sensör kullanımı çok güzel bir fikir. Zaten sinyalizasyon sisteminde birden fazla mod var sizde biliyorsunuzdur; yoğun olduğu zamanlarda farklı konfigürasyon da çalışıyor demek ki. Bu tür farklı fikirler çok hoşuma gidiyor, her ne kadar yaygın olarak uygulayamasak da

    @Yazılımcı Online @legend1982 Ogs mantığıyla ön cama yapıştırmak mantıklı, otopark çıkışı gibi gittiği bütün hatlarda yeşil yanıp seri şekilde devam edecek.

    Eskişehir de hangi cadde üzerinde acaba merak ettim hiç dikkatimi çekmedi. Atatürk Bulvarı üzerine yeni bir kamera koydular ama o da 5 metre falan yükseliğinde beyaz kutu gibi birşey fakat bildiğimiz kamera objektifi gibi lens var içinde arkayı da önü de görüyor. Hız kamerası büyük ihtimal.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    quote:

    Orijinalden alıntı: pi10

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozandrl


    quote:

    Orijinalden alıntı: pi10

    quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    Ambulans , itfaiye vb geçiş üstünlüğü olan araçlar için koordineli çalışan bir sistem uygulanmalı artık her yere. EDS vs var diye millet yol vermiyor.

    Merhaba;

    Dediğiniz gibi kamera ile çalışıyor bu sistem. Kamera kayıtlarında eğer ki siz geçtikten sonra geçiş üstünlüğü bulunan araç geçtiyse sıkıntı yok şeklinde. Mesela benim düşüncelerim arasında kavşaklara sensör konularak araç yoğunluğuna göre sinyalizasyonunu tekrar programlamak olabilir.

    Normal de herkes trafik şöyle olsa böyle olsa derken şimdi kimseden cevap görememek şaşırtıcı

    Akilli trafik dedigimiz uygulama zaten sensorler araciligiyla yolun her saat ayri ayri yogunlugunu olcer. Akabinde yolun serit sayisini ve diger bazi degiskenleri de kullanarak(peak hour factor vs. ) isik surelerini belirler. Her ne kadar turkiyeye ugramamis olsa da trafik muhendisligi diye bir bilim var. Dersini de bir donem kadar almistim ama tabi daha profesyonel calismalar lazim.

    Hali hazırda Konya ve Eskişehir de kullanılıyormuş ancak ne kadar verimli bilmiyorum. Bir de bu işin maliyeti var; kamera, arayüz tasarımı ve oluşturulması, kavşağa konulan bilgisayar, haberleşmesini sağlayan internet vb. Bu konuda maliyeti düşürmek adına, sensör kullanımı çok güzel bir fikir. Zaten sinyalizasyon sisteminde birden fazla mod var sizde biliyorsunuzdur; yoğun olduğu zamanlarda farklı konfigürasyon da çalışıyor demek ki. Bu tür farklı fikirler çok hoşuma gidiyor, her ne kadar yaygın olarak uygulayamasak da

    @Yazılımcı Online @legend1982 Ogs mantığıyla ön cama yapıştırmak mantıklı, otopark çıkışı gibi gittiği bütün hatlarda yeşil yanıp seri şekilde devam edecek.

    Eskişehir de hangi cadde üzerinde acaba merak ettim hiç dikkatimi çekmedi. Atatürk Bulvarı üzerine yeni bir kamera koydular ama o da 5 metre falan yükseliğinde beyaz kutu gibi birşey fakat bildiğimiz kamera objektifi gibi lens var içinde arkayı da önü de görüyor. Hız kamerası büyük ihtimal.

    Cevapları okudum tekrar yanıtlamayı unuttuk

    O top gibi olan şey kamera, aşağıda da yönetim için panosu var sadece panonun maliyeti 30.000 TL'miş. Kamerası 4 bin dolar. Çalışma mantığını inceledim mantık müthiş. Belirli bir süre veriliyor mesela 30 saniye sonrasında geçen her arabayı görüntü işliyor ve yeşil yanmaya devam ediyor zaten orada kırmızı ışıkta süre sayıcı da yokmuş. Taa ki araba geçmeyince kırmızı yanıp diğer yön yeşil yanıyor. O hız kamerası da olabilir siz yinede yavaş geçin ordan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Bence en büyük eksiklik standardizasyon. Resimdeki gibi işaretlenmiş yerler Türkiye'de numuneliktir ancak. Önce ilkel işaretler, özellikle yol ve kavşak çizgileriyle şehirdeki yol genişlikleri standardize edlmeli.

    Şehirde hep aynı yol genişlikleri tekrarlandığında sürücülerde direksiyon hissi kuvvetlenir ve daha seri karar verirler. Bunlar otomasyonun da verimin artırır diye düşünüyorum.


    Şeritlere göre hız düzenlemesi eksik. Özellikle İstanbul E-5 gibi sık çıkışalrın olduğu yerlerde sağ şerit için daha düşük hız limitleri verilmeli. Çıkışlarda sadece "çıkış" yazmalı, yönler önceden verilmeli. Çıkışta karasız kalan, geri dönmek isteyenler yüzünden ölümlü kazalar oldu.

    * * *

    Macarlar saate göre değişen hız tabelalarıyla iki yönlü, iki şertli bir yolu çok verimli kullanıyorlardı. Sürücülerin kendi akıllarına göre gecenin şu saati diye limitleri farklı farklı değiştirmeleri yerine işaret sisteminin "gece olduğunun farkındayım" demesi trafiği düzenliyor bence. Düzenli trafik, tabii ki daha hızlı akıyor. Dar yollarda etkiliydi, tabelalar trafik lambasından biraz daha büyük, gölge için siperliği olan beyaz renkli iki dijitli ışıklardı.

    Yine Macaristan... İşaretlerle doğru söylemek konusunda hassastı bu insanlar. Bir tabelanın trafik kuralı gereği mi yoksa tavsiye mi olduğu tabelalardan belli oluyordu. Mesela şehiriçinde 30 hız limiti limiti var, yol başında da 30 yazıyor. Riskli ve virajlı bir yerde mavi kare tabela içinde 20 yazıyor. Bu 20 tavsiye, uyumak zorunda değilsin. Diğer tabela ciddiyetini koruyor, o karayollarının standart ve mühendisliğinden geçip kesin olarak oraya konulmış bir tabeladır, mavi kare olan tavsiye veya tecrübeye göre şekillenmiş bir tabeladır.

    Tersi olduğunda zamanla insanlar tabelalara güvenini kaybedip uymamaya başlıyorlar.

    * * *

    Takip mesafesini kontrol edip ceza gönderen sistemler iyi olabilir. Alman'lar daha 90'larda, üst geçitlerden takip mesafelerini ölçüyorlardı.



    Macarların trafik sistemini araştırdım da böyle kural yok sabah 10.00 dan akşam 18.00 a kadar ağır vasıtalar sollama yapamıyormuş, bize şart bu sistemler. Memlekette tavsiye verince malesef olmuyor, mesela hız tabelaları. Üstelik ceza ile sonuçlanacak olmasına rağmen uyan pek yok, sinek vızıltısı gibi gelir bize.

    @ozandrl Hocam sensörü araştırdım her sensör için yol kesilecek, yol trafiğe kapatılacak, Türkiye'de herşey olabilir üstüne kedi yatar :) Bir önceki mesajımda ki kamera sistemi çok mantıklı geldi bana, maliyet belki yüksek gelir ama yol trafiğe kapanmaz, olası durumlarda seri şekilde çalışır, uzaktan da kontrol (scada system) edilebiliyormuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pi10

    quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Bence en büyük eksiklik standardizasyon. Resimdeki gibi işaretlenmiş yerler Türkiye'de numuneliktir ancak. Önce ilkel işaretler, özellikle yol ve kavşak çizgileriyle şehirdeki yol genişlikleri standardize edlmeli.

    Şehirde hep aynı yol genişlikleri tekrarlandığında sürücülerde direksiyon hissi kuvvetlenir ve daha seri karar verirler. Bunlar otomasyonun da verimin artırır diye düşünüyorum.


    Şeritlere göre hız düzenlemesi eksik. Özellikle İstanbul E-5 gibi sık çıkışalrın olduğu yerlerde sağ şerit için daha düşük hız limitleri verilmeli. Çıkışlarda sadece "çıkış" yazmalı, yönler önceden verilmeli. Çıkışta karasız kalan, geri dönmek isteyenler yüzünden ölümlü kazalar oldu.

    * * *

    Macarlar saate göre değişen hız tabelalarıyla iki yönlü, iki şertli bir yolu çok verimli kullanıyorlardı. Sürücülerin kendi akıllarına göre gecenin şu saati diye limitleri farklı farklı değiştirmeleri yerine işaret sisteminin "gece olduğunun farkındayım" demesi trafiği düzenliyor bence. Düzenli trafik, tabii ki daha hızlı akıyor. Dar yollarda etkiliydi, tabelalar trafik lambasından biraz daha büyük, gölge için siperliği olan beyaz renkli iki dijitli ışıklardı.

    Yine Macaristan... İşaretlerle doğru söylemek konusunda hassastı bu insanlar. Bir tabelanın trafik kuralı gereği mi yoksa tavsiye mi olduğu tabelalardan belli oluyordu. Mesela şehiriçinde 30 hız limiti limiti var, yol başında da 30 yazıyor. Riskli ve virajlı bir yerde mavi kare tabela içinde 20 yazıyor. Bu 20 tavsiye, uyumak zorunda değilsin. Diğer tabela ciddiyetini koruyor, o karayollarının standart ve mühendisliğinden geçip kesin olarak oraya konulmış bir tabeladır, mavi kare olan tavsiye veya tecrübeye göre şekillenmiş bir tabeladır.

    Tersi olduğunda zamanla insanlar tabelalara güvenini kaybedip uymamaya başlıyorlar.

    * * *

    Takip mesafesini kontrol edip ceza gönderen sistemler iyi olabilir. Alman'lar daha 90'larda, üst geçitlerden takip mesafelerini ölçüyorlardı.



    Macarların trafik sistemini araştırdım da böyle kural yok sabah 10.00 dan akşam 18.00 a kadar ağır vasıtalar sollama yapamıyormuş, bize şart bu sistemler. Memlekette tavsiye verince malesef olmuyor, mesela hız tabelaları. Üstelik ceza ile sonuçlanacak olmasına rağmen uyan pek yok, sinek vızıltısı gibi gelir bize.

    @ozandrl Hocam sensörü araştırdım her sensör için yol kesilecek, yol trafiğe kapatılacak, Türkiye'de herşey olabilir üstüne kedi yatar :) Bir önceki mesajımda ki kamera sistemi çok mantıklı geldi bana, maliyet belki yüksek gelir ama yol trafiğe kapanmaz, olası durumlarda seri şekilde çalışır, uzaktan da kontrol (scada system) edilebiliyormuş.
    öncelikle kalabalık şehirlerde mutlaka bir metro ağı olmalı. şu an izmirde f.altay'dan bornova'ya gitmek istediğim zaman arabayı almak yerine metroyu kullanmak çok daha kolayıma geliyor.
    metro hem klimalı, hem saati belli, hem trafiğe takılma derdi yok, hem de sıkış tepiş olmuyor.

    bunu yazma nedenim,
    toplu taşımaya yapılan yatırımlar bir şehirdeki trafiği rahatlatan unsurlardır. bu gibi yatırımlar çok önceden yapılmalıydı ama her konuda olduğu gibi geç kalındı.

    trafikteki aşırı yoğunluk insanların kuralları çiğnemesine neden oluyor. en çok da ticari araç sürücüleri kırmızı ışıkta durmuyor hepsinin acelesi var nedense.
    bir de taksiciler, müşteri yoksa istediği yerde duruyor yolu tıkıyor adamın umrunda değil.

    öncelikle ticari araçlarla mücadele edeceksin sonra sinyalizasyon sistemine bakarız.

    herşeyin bi sırası var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: antique

    öncelikle kalabalık şehirlerde mutlaka bir metro ağı olmalı. şu an izmirde f.altay'dan bornova'ya gitmek istediğim zaman arabayı almak yerine metroyu kullanmak çok daha kolayıma geliyor.
    metro hem klimalı, hem saati belli, hem trafiğe takılma derdi yok, hem de sıkış tepiş olmuyor.

    bunu yazma nedenim,
    toplu taşımaya yapılan yatırımlar bir şehirdeki trafiği rahatlatan unsurlardır. bu gibi yatırımlar çok önceden yapılmalıydı ama her konuda olduğu gibi geç kalındı.

    trafikteki aşırı yoğunluk insanların kuralları çiğnemesine neden oluyor. en çok da ticari araç sürücüleri kırmızı ışıkta durmuyor hepsinin acelesi var nedense.
    bir de taksiciler, müşteri yoksa istediği yerde duruyor yolu tıkıyor adamın umrunda değil.

    öncelikle ticari araçlarla mücadele edeceksin sonra sinyalizasyon sistemine bakarız.

    herşeyin bi sırası var

    Alıntıları Göster
    sinyalizasyonda aslında bir sorun yok sorun insanlarda, istanbul da her sabah ve akşam trafiği ara yollarda kilitleyen şey insanların kafalarının çalışmaması ve uyanıklık yapmaları

    her yol birbirine bağlı, yani bir taraf dururken diğer taraf akamaz, yol dur kalk giderken yeşil yansa da önde yer yoksa yandan bağlanacakların önünü kesmemek için beklemek gerekiyor ama çoğu insan yapmıyor, haliyle de yandan bağlananı da tıkıyor ve ileride kendi yolunun o yolla kesiştiği yer tıkandığı için herkes duruyor, sonuç olarak ışıklar isterse arabaları çekip kaldırma gücüne sahip olsun bu kafalarla hiçbir işe yaramaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: antique

    öncelikle kalabalık şehirlerde mutlaka bir metro ağı olmalı. şu an izmirde f.altay'dan bornova'ya gitmek istediğim zaman arabayı almak yerine metroyu kullanmak çok daha kolayıma geliyor.
    metro hem klimalı, hem saati belli, hem trafiğe takılma derdi yok, hem de sıkış tepiş olmuyor.

    bunu yazma nedenim,
    toplu taşımaya yapılan yatırımlar bir şehirdeki trafiği rahatlatan unsurlardır. bu gibi yatırımlar çok önceden yapılmalıydı ama her konuda olduğu gibi geç kalındı.

    trafikteki aşırı yoğunluk insanların kuralları çiğnemesine neden oluyor. en çok da ticari araç sürücüleri kırmızı ışıkta durmuyor hepsinin acelesi var nedense.
    bir de taksiciler, müşteri yoksa istediği yerde duruyor yolu tıkıyor adamın umrunda değil.

    öncelikle ticari araçlarla mücadele edeceksin sonra sinyalizasyon sistemine bakarız.

    herşeyin bi sırası var

    Alıntıları Göster
    Yurtdışında bir çok ülkede uygulanan kutulu kavşak sistemi getirilebilir; ışık size yeşil yansa bile kavşağın geçeceğiniz tarafında aracınız ortadaki kutuda kalmayacak şekilde boşluk oluşmadıysa geçemiyorsunuz. Diğer yönlerdeki araçlara yeşil yanıp siz ortada kalırsanız plakaya ceza kesiliyor. Bu sistemle, özellikle trafik yoğunluğu yüksek şehirlerde, kavşaklarda yaşanan kilitlenmenin önüne geçilebilir.
     Sizce Trafik Sinyalizasyon Sistemi Nasıl Olmalı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pi10

    Macarların trafik sistemini araştırdım da böyle kural yok sabah 10.00 dan akşam 18.00 a kadar ağır vasıtalar sollama yapamıyormuş, bize şart bu sistemler. Memlekette tavsiye verince malesef olmuyor, mesela hız tabelaları. Üstelik ceza ile sonuçlanacak olmasına rağmen uyan pek yok, sinek vızıltısı gibi gelir bize.


     Sizce Trafik Sinyalizasyon Sistemi Nasıl Olmalı ?


    Enteresan, Avrupa'da yaygındır halbuki. Macaristan'da da vardı.

    Sinyal ve işaretlerde sorun toleransa tolerans verilmesi. Mesela şu 82 gibi ucube hız limitleri gibilerini düzeltmek lazım ki insanlar dikkat göstermeye başlasınlar. Toleransa tolerans verilmez, onun işlevi var. İşaret ve sinyal önce doğru söylemeli, doğruyu göstermeli. Ancak bu sağlanırsa geliştirilebilir.

    Operatörü aptal yerine koyarsanız hemen anlar. Düzeni sürücüler değil profesyonllerin eksikli olması bozuyor. Bence sorun işlerini yarım fikirle yürüten profesyonellerde. Kurumsal yapılar, meslek sahipleri hastayı canından eden yarım-doktor gibiler. Şehir içi ve dışını bile işaretliyemiyor "sistem".
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    quote:

    Orijinalden alıntı: pi10

    Macarların trafik sistemini araştırdım da böyle kural yok sabah 10.00 dan akşam 18.00 a kadar ağır vasıtalar sollama yapamıyormuş, bize şart bu sistemler. Memlekette tavsiye verince malesef olmuyor, mesela hız tabelaları. Üstelik ceza ile sonuçlanacak olmasına rağmen uyan pek yok, sinek vızıltısı gibi gelir bize.


     Sizce Trafik Sinyalizasyon Sistemi Nasıl Olmalı ?


    Enteresan, Avrupa'da yaygındır halbuki. Macaristan'da da vardı.

    Sinyal ve işaretlerde sorun toleransa tolerans verilmesi. Mesela şu 82 gibi ucube hız limitleri gibilerini düzeltmek lazım ki insanlar dikkat göstermeye başlasınlar. Toleransa tolerans verilmez, onun işlevi var. İşaret ve sinyal önce doğru söylemeli, doğruyu göstermeli. Ancak bu sağlanırsa geliştirilebilir.

    Operatörü aptal yerine koyarsanız hemen anlar. Düzeni sürücüler değil profesyonllerin eksikli olması bozuyor. Bence sorun işlerini yarım fikirle yürüten profesyonellerde. Kurumsal yapılar, meslek sahipleri hastayı canından eden yarım-doktor gibiler. Şehir içi ve dışını bile işaretliyemiyor "sistem".

    Hocam akşam mesai bitimine doğru yazmıştım, kafam da allak bullak olunca yanlış oldu; afedersiniz. Böyle kural yok derken, sistemin çok güzel ve mantıklı olduğunu demek istemiştim aslında. 82 de arada kalan limit, 4. viteste gitsen fazla oluyor, 5 de gitsen araba düşüyor. Sinyalizasyon hem vakit hem de nakitten tasarruf ettirmeli. Dediğiniz gibi ülkemizde her şeyin fazlasıyla toleransı var, fazlasıyla açığı var, neresinden tutarsan elinde kalıyor. Gördüğüm kadarıyla -kendi fikirlerimle- bunun tek çözümü eğitim, doktoru da tam öğrensin, yolun planını yapan mühendisi de, asfaltı atan ustası da tam bilgi sahibi olmadan işin başına geçmesin. Vaziyet onu gösteriyor ki daha zamanımız var..

    @KaSaTuRa. Hocam illaki bir çıkış yolu olmalı, eğitim ile de olabilir zorla bir sistemi veya yapıyı dayatarak da yapılabilir. Geçenlerde yabancı misafirimiz vardı inanın ki utandım. Mutlaka değişmesi lazım birşeylerin.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.