Şimdi Ara

Polo 1.2 TSİ ile Fiesta 1.25 atmosferik performansı beni arada bıraktı.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
38
Cevap
0
Favori
3.534
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Edit: Öncelikle ayda 4000 km yapacak kadar paran var turboya verecek paran mi yok tarzında kendini uyanık akıllı zanneden üyeler bi basıp gitsinler. Şirket yakıt desteği veriyor ayda 3000 km yi bu şekilde yapıyorum kalan 1000 km civarı da kendi kullanımım. Benzine verdiğim para ayda 500 TL yı pek geçmez. Zaten ayda 4000 yı yapacak param olsaydı burada 150 bin liralık araç tavsiyesi isterdim. Anladiniz mi?

    İkinci olarak polo çok iyi falan diyorsunuz da 0 100 arası 1.5 saniye daha hızlı üstelik 0 50 arasında daha yavaş bir araba. 100 km den dip gaz yapınca 160 a kadar kafa kafaya tutuyorlar. Bu durumda birini göklere çıkarıp diğerini yerin dibine sokmak sizce hak mi?

    Sonuç: bireyi su an fiestaya kaydirdim yemisim TSİ motoru.


    Arkadaşlar yeni bir araç alma arifesindeyim.
    B sınıfı mümkün olan en ucuz hız sabitleyicisi ve ufak tefek donanımları olan, tutulan bir araç almak istiyorum.
    Ayda ortalama 4 bin kilometre, yılda yaklaşık 50 bin kilometre yol yapılacak.
    200 bin kilometreye ulaştığımda satacağım. (Mevcut arabam 1.2 68 hp, 200 bin kilometrede)

    Fiesta trend x 1.25, hız sabitleyici, ESP gibi benim için olmazsa olmaz donanımlar var. 41.000 TL fiyatı var.
    Polo 1.2 TSİ comfortline, hız sabitleyici de konulduğunda 50.000 TL fiyatı var.

    Gönül Polo'dan yana idi. Ancak bir video buldum ve turbolu araç kafamı karıştırdı. En az 4 yıl kullanırım, 200.000 kilometreye kadar turbo bana sorun çıkartır mı, risk almalı mıyım bilmiyorum.
    Fiesta'da LPG opsiyonum da var. (Pek taraftarı olmasam da benzin fiyatları 4 yıl içinde çok uçarsa çakarım LPG'yi. Çünkü motor LPG ile çok iyi uyumlu diyorlar.

    Aşağıda aynı anda kalkan iki aracın aynı saniyedeki hızları var. Sizce TSİ Polo'ya 9000 TL ekstra ödemek değer mi?

    0-50 arasında fiesta önde.
    Polo 100km hıza ulaştığında Fiesta 90 km hızda oluyor.
    Polo 117-118 gibi bir hıza ulaştığında Fiesta 100 Km. hıza ulaşıyor.

    50-120 arasında Polo turbonun etkisiyle en az 1-1.5 saniye daha hızlı.

    100-160 km. arasında ise Polonun neredeyse hiçbir avantajı yok. Aynı sürede geçiyorlar.

    Dolayısıyla Polo 50-120 arasında 1.5 saniye daha atak bir otomobil için 9000TL fark vermeli miyim?
    LPG avantajımı kaybetmeli miyim?
    TSI turbosu benim için risk midir?
    İki aracın arasında yakıt tüketimi olarak çok fark var mıdır? Gerçi 10 kuruş kilometre başına fark yapsa 90.000 kilometrede polo amorti eder. Bu kadar fark olamaz herhalde diye düşünüyorum.

    Kısaca yorumlarınızı beklerim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baltalı_ilah -- 27 Haziran 2015; 19:08:42 >







  • Asiri besleme motor sonucta TSI 200.000 kmde basinizi agritabilir. Fiesta atmosferik sikinti cikarmasi ve bakim ucretleri daha dusuk bunuda katin.

    2. Elleri olarak polo az yukarda olsada fiestaninda azinmayacak kadar 2. El piyasasi var.

    Fiesta daha yakisikli.

    200.000 KM yapacak adamin benzinle isi yok bana gore fiestaya cak lpg yi paran cebinde kalsin ( iyi para kalir o kmlerde ) 9.000+lpgden muazzam karin olur. 200.000 kmde ki turbolu araba zor satilir ama atmosferikte o kadar onemsenmez. + 1.2 tsi yakit olarakta fiestadan fazla yakar (zannimca)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bakımları periyodik yapılırsa, araç hor kullanılmaz ise 200.000 km işine pek takılmanız gerekmeyecektir. 2.el konusunda polo bir iki tık daha ileride, ama fiesta da azımsanacak kadar yavaş bir piyasaya sahip değil tabi ki.
    Bir de şimdi benzin ve turbo söz konusu bu biraz kullanıcının kendi seçimine kalmış bir şey. Fiesta bildiğim kadarıyla polo'dan çok yakıyor. Bence senin için iyi olanı fiesta + lpg'dir. Ancak LPG yi düzgün bir marka ve 1. sınıf ayar ile kullanmak çok önemlidir, yoksa LPG Lİ ARAÇ GİTMİYOR kervanına sizde katılırsınız. Yakıtlar konusunda emin değilim, yukarıda ki arkadaş 1.2 tsi fiestadan fazla yakıyor olabilir demiş, onu da kullananlar açıklasın artık Bence stok halde fiesta daha yakışıklı ama yok ben ufaktan oynar bir şeyler yaparım derseniz kesinlikle polo derim ben.




  • Merhaba ;

    Ayda ortalama 4 bin kilometre, yılda yaklaşık 50 bin kilometre yol yapacak biri olarak hala benzinli araç için yakıt masrafından korkmuyor ,

    Ama Turbo masrafından korkuyorsunuz ,

    :)
  • Ayda 4 bin kilometre,yilda 50.000 km yapacak adamin benzinle isi olmamali.

    Alin Fiesta yi,yapistirin lpgyi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eğer motor çekişi sizin için önemliyse kesinlikle 1.2tsi polo alın. Bakın arabaları değerlendirmiyorum sadece motor bazında konuşuyorum. Turbolu motorun düşük devirden itibaren yüksek tork vermesini kağıt üstündeki verilerde vs anlayamazsınız sürmeniz lazım. Düşük hızlarda vites düşürmeden hızlanabilme, sollamalarda daha iyi elastikiyet, rampalarda tıkanmama gibi özellikle açısında bugün küçük hacim turbo motorlar büyük nimet. Daha önce sürmediyseniz bir turbo motor sürün anlarsınız. Ben poloyu pek sevmiyorum ama bu durumda turbo motor varken kesinlikle atmosferik motorlu fiesta almazdım. Sonra çok pişman olursunuz. Fiesta alacaksanız tercihiniz 1.0 ecoboost olmalı.

    Yok performans o kadar önemli değilse o zaman hyundai i20 de düşünebilirsiniz. Bence şu an sınıfının en yakışıklı aracı. Kahverengi renk ve panaromic sunroofla çok güzel oluyor, malzeme kalitesi yüksek, garantisi iyi.

    Ha kuruş hesapları yapacaksanız da 1.2 tsi yerine dizel bluemotion polo baksanız daha mantıklı olur. O sınıftaki en ekonomik araba olması lazım tüketimi aşırı derecede düşük. 200bin km'de ciddi bir tasarruf saplar size.




  • Bence ikisininde yüzü eskimeye başladı. Yeni i20 yide bu listeye ekleyin derim
  • punto dizel

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fiesta+lpg 9000 liralik alırken ki karı 200.000 km de yakıt olarak da sana cok kar ettrir poloya göre
  • Hocam o kadar km yapacaksanız dizel iyi olur. Ancak O sınıfta bir araç alıp da 160'lı kmleri düşünmek bana çok doğru gelmiyor, o görüşümü de belirtmek isterim.
  • yılda 50bin km ve benzinli bir araç
  • ...Polo 50-120 arasında 1.5 saniye daha atak bir otomobil için 9000TL fark vermeli miyim?...

    sizin için LPG daha avantajlı olur o ayrı konu ama 9.000 fark sadece o 1.5 sn için değil. Her şey 0-100 de değil. Aynı hızda gidebilmek için Fiesta'nın motorunu sürekli anırtmanız lazım. 200.000 km boyunca da bu çekilmez bence. İkinci el C sınıfı az km'li dizel ya da LPG'li bir araç daha uygun olur bence.
  • Yakıt desteği alabiliyoruz ama arıza olduğunda şirket maddi destek sağlamıyor.
    Ayrıca şu dizel-benzinli fiyat makasında cebimden karşılasam bile dizeli düşünmek çok mantıklı gelmiyor. Dizel arabaları distiribütörler altın fiyatına satıyor.
  • Polo düşünüyorsanız lounge donanım gayet dolu indirimle 50 bine alınabilir bu sınıf için çok pahalı da olsa sınıfında yine en iyisi polo gibi görünüyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • baltalı_ilah kullanıcısına yanıt
    Öncelikle polo nün turbosunun masraf çıkarma ihtimalinden daha çok lpg den ötürü ufak tefek te olsa belki 200 000 km de daha fazla masraf çıkaracaktır fiesta ford servisinde ben 1.6 için konuştum kesinlikle tavsiye etmiyoruz ilerde sıkıntı cikartabiliyor dendi 1.25 hakkında net bilgim yok. Bu kadar km yi eğer uzun yolda yapacaksanız dizelle litre bazın da ayni yakar polo birkaç veri paylaşayım izmir manisa arası yarisi şehiriçi 4.5 izmir çeşme 4.1 isterseniz birkaç ta resim paylaşabilirim . Ayrıca turbolu bir aracın zevki çok başkadır . Ve polo nün fiyatı 50 bin değil 48 bin tl zaten liste fiyatı yüzde 3 herkese yapilan indirim yüzde 3 e kadarda bayi yapıyor yani 45.5 46 ya kadar alınır üstünede bin tl ye hız sabitliyicisi taktirirsiniz 47 ye patlar size

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fiesta 1.25 lpg attırırsınız uygun olur ama şehirdışında çok yorucu bir araç olur.
  • Clio icon 1.5 dci

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • baltalı_ilah kullanıcısına yanıt
    ayrıca videodaki polo bir önceki kasadır 6r dir sizin baktığınız 6c1 olarak geçer ve 0-100 de 2.5 sn daha çabuk 100e ulaşır 100 den sonra farkın dahada açılacağını düşünüyorum özellikle 140 150 lere kadar . 2,5 sn hiçte az bir süre değil çok ciddi bir performans farkı var araçlar arasında
  • ister Fiesta alıp LPG taktırın
    isterseniz Polo TSİ alıp akaryakıt istasyonu satın alın
    siz bilirsiniz
  • Yeni corsa niye düşünmüyorsunuz? Biz enjoy donanim otomatik 1.4 motorlusuna 47.500 fiyat almiştik,manuelin fiyati daha azdir muhtemelen.Ayrica 2bintl'ye de garanti kapsaminda landirenzo lpg kiti takiyorlarmiş. Bu kadar fazla km yapacaksaniz,hem garantiye hem de ekonomik tüketim degerlerine ihtiyaciniz olucak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.