Şimdi Ara

C sınıfı Araç İncelemeleri(Golf,Leon,Astra,i30,Focus,308)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
1
Favori
3.817
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,c sınıfı araç almak için 1 haftadır bütün showroom ve markaları gezip,Araçlar
    hakkında bilgi sahibi oldum ve bunları sizinle paylaşmak istiyorum.
    Eğer beğenirseniz otomobil benim için hastalık derecesinde bir hobi olduğu içinde devam edeceğim,eleştirilerinizi ve yorumlarınız bekliyorum teşekkürler.

    Golf 1.6 TDİ COMFORTLİNE DSG
    İç mekan;
    Golf te çoğunlukla artık sıradanlaşan piano black çerçevelere yer verilmiş.
    Göze hitap eden şık bir tasarımı mevcut.
    Kadranda ve ekranda ekonomi adına veya araç ile ilgili verilen bilgiler ve uyarılar
    dikkat çekiyor ve sanki sürüş esnasında aracına size fikir sunması ayrı bir hava katıyor.
    Bu kısmı kısa tutuyorum çünkü ne kadar anlatsamda showroomda kendiniz araca binip incelemeniz en güzeli olacaktır.
    Sürüş;
    Golf te arkada bağımsız süspansiyon yok.Fakat çukurlarda bunu açıkca hissetmiyorsunuz.
    Aracın yalıtımı gayet iyi düzeyde.Süspansiyonların çalışma aralığı geniş ve çukurlara girdiğinizde verdiğiniz paranın
    hakkını olabildiğince vermeye çalışıyor.
    Yol tutuş;
    Bindiğim araç comfortline ve üzerinde 205/55/16 lastikler mevcuttu.
    Araba daha 6.000Km idi yani lastikler çok temiz durumdaydı.
    Arabayı limitlerine kadar zorladığımda rahatsız eden tek şey fazla yattığı oldu.
    Fakat daha geniş taban ve düşük yanaklı lastiklerle bu sorun daha azalır diye düşünüyorum.
    Sonuçta bu bir dizel araç ve ekonomi araçlı tasarlandığı için normal diyebiliriz bu durum için.
    Araç önce arkayı bırakıyor fakat limitler üst düzeyde olduğu için gayet yeterli diyebilirim.
    Motor/Şanzıman;
    Bu arabanın cevheri aslında burada.DSG için bir sürü şeyler söylensede.
    Gerçekten bu şanzıman ismini hakediyor.Özellikle kulakçıklar ile sürdüm ve sürücünün emirlerine
    çok iyi itaat ediyor.Düşürmek istediğimde düşürüp yükseltmek istediğimde yükseltiyor.Ve bunu inanılmaz hızlı bir şekilde yapıyor.
    Tempolu bir sürüşte DSG sizi kesinlikle üzmüyor.
    Araç 1.6TDİ olmasına rağmen DSG sayesinde kesinlikle rağmen hakkının sonuna kadar yürüyor.
    Motor gayet canlı ve istekli hiçbir turbo boşluğu hissetmiyorsunuz.
    Sonuç;
    Bu güzel testten sonra satış danışmanı için fiyat konuştuğumuzda ise bütün bunların pek bir önemi kalmıyor.
    Çünkü Highline 1.6 TDİ DSG Cam tavan olmayan bir araç için dudak uçuklatan cinsten 93.000Tl civarı fiyat isteniyor.
    Çok fazla seçeneğiniz yok özel sipariş vermek isteseniz 3-4 ay beklemeniz gerekiyor ve fiyat oranlarında değişim
    size aynen yansıtılıyor.Doğuş oto her şekilde kendini garantiye alıyor yani.
    Fakat ne yazıkki KENDİ DÜŞÜNCEM;bu araba c sınıfında iddialı ve kaliteli olmasına rağmen kesinlikle ederi bu fiyat değil ve gerekenden çok yüksek olduğunu düşünüyorum.
     C sınıfı Araç İncelemeleri(Golf,Leon,Astra,i30,Focus,308)

    Peugeot 308 1.6 BlueHDİ Allure&1.2 VTİ Allure (EAT6 Otomatik)

    İç mekan;
    Bu aracın en dolu paketi olan Allure,test aracına bej döşeme ve koltuklara yer veriyor.
    Bu aracın içi C sınıfındaki en ferah arabalardan biridir.Özellikle cam tavan ve bej döşemeler ile araç çok havadar ve rahat hissettiriyor.
    Peugeot yeni bir iç dizayn kullanmış ve birçok fonksiyon dokunmatik ekran üzerinden kontrol ediliyor.
    Teknoloji ile yenilenen bu dizayn gayet kullanışlı,hayati fonksiyonlar ekranın üzerinde yer alıyor ve kolayca ulaşılabiliyor.
    Yine iç mekan olarak gayet kaliteli.Belki klişe olacak ama gerçekten bu araç Fransızların devrimi niteliğinde.
    Sürüş;
    Dizel araç 1160KG ve gerçekten bu ağırlık avantajının farklarını hissediyorsunuz.
    Direksiyon biraz ufak kalsada kesinlikle çok şık diğer bir farklılık olarak kokpitte yer alıyor.
    Aracın yalıtımı gayet yeterli seviyede açıkcası golf ile aralarında aman aman bir fark olmadığı DÜŞÜNÜYORUM.
    Konfor olarakta araç kasis ve çukurlardan geçerken oldukça iyi hissettiriyor.
    Yol tutuş;
    Halk arasında klasikleşmiş ve yanlış olan bir bilgi var;hafif araba yol mu tutar.
    Hafif araba aslında mühendisliği daha karmaşık ve kaliteli yapılmış bir arabadır.(Yeterince kaliteli olduğu varsayılarak)
    Eğer birşeylerden kısılmayarak bu mühendislik yapıldıysa hafif araba daha kıvrak daha kontrollü olur ve gayette iyi yol tutar.
    Bunun örneği için F1 araçlarına bakabilirsiniz.
    Peugeot da bunun hakkını gayet veriyor.Araba gerçekten kıvrak hissettiriyor ve limitlerde güven veriyor.
    Yol tutuş anlamında başarılı bir ara.
    Motor/Şanzıman;
    Dizel:
    1.6 Dizel motoru otomatik ve manuel kombinasyonu ile kullandım.
    Bence Peugeot un kullandığı bu şanzıman kesinlikle tercih edilebilir.
    Vites geçişleri gayet güzel ve konforlu bir DSG kadar olmasada yeterli hızda vites atıyor.
    Ağırlık ve motorun avantajları ile bu araçla çok iyi tüketimler tutturmakta mümkün.
    Motor oldukça hevesli ve güzel bir şekilde aracı yürütüyor kesinlikle yeterli.
    Benzinli;
    Yine Peugeot un yeni bir motoru olan 1.2Vti bence çok yerinde ve güzel bir motor.
    Şanzıman hiçbir müdahelede bulunmasanız bile gazlamak istediğinizde anlıyor ve gaza bastığınız anda
    vites yükseltmekten vazgeçip yüksek devirlerde altınızda fırlamaya hazır şekilde bekliyor.
    Kesinlikle 130hp nin hakkını sonuna kadar veren bir motor ve şanzıman olduğunu düşünüyorum.
    Benzinli olarak kesinlikle tercih listenizde olmalı.
    Sonuç;
    Bu araç alınacaksa kesinlikle cam tavan ve bej döşeme ile alınmalı olduğunu düşünüyorum.
    Bej döşemenin bakımı zor olsada,araca kattığı ferahlık için değer.
    Tam dolu hali ile dizel versiyonu 85.000 lira civarına denk geliyor.
    Arada Golf ile 10.000TL fark var.Ve bu aracın Fransız marka önyargısını yıkıp alınması gereken bir araç olduğunu düşünüyorum
    Çünkü arada o fiyat farkını hissettirecek bir durum yok.
     C sınıfı Araç İncelemeleri(Golf,Leon,Astra,i30,Focus,308)

    SEAT LEON 1.6TDİ DSG STYLE
    İç mekan;
    Öncelikle aracın içine bindiğinizde kadrandaki renk kombinasyonu dikkatinizi çekiyor.
    Kırmızı kadranlar ile araca sportif bir hava katıyor.
    İç mekan kalitesi olarak bariz olarak Golften düşük bir hava olduğu açık.
    Fakat bu aracı yerin dibine sokan kişilere hak vermek mümkün değil.
    Çünkü aracın iç tasarımı gayet sürücüye dönük basit ve orta seviye bir kokpit açıkcası bana yeterli seviyede geldi.
    Sürüş;
    Golf ve 308 İle kıyasladığınızda aradaki farkı, araçla yola çıkıp hızlanmaya başladığınızda anlıyorsunuz ki bununda sebebi
    ilk olarak yalıtım.Aracın yalıtımı bariz olarak bahsettiğim araçlardan düşük.Fakat kabinde rahatsız edici bir dizel motor sesi yok.
    Yol ve rüzgar sesi biraz daha fazla alıyor.
    Bu aracın bana göre diğer bir eksisi ise arkasının torsiyon olduğunu bariz bir şekilde hissetmeniz,çoğu rakibide torsiyon çubuğu kullanmasına rağmen
    Leonda bu durum gerçekten kendini fark ettiriyor.
    Özellikle çukur ve kasislerden geçerken arkasının torsiyon olmasını his ve ses olarak bariz bir şekilde belli ediyor bu araba.
    Fakat bunun haricinde golf ve peugeot a göre biraz daha sert olan süspansiyon gayet iyi bir şekilde çalışıyor.
    Fakat sert çukur ve kasislerde aracın teyp çerçevesine kadar esnediğine şahit olup oradan gelen sesi duyuyorsunuz.

    Yol tutuş;
    Bu aracı sürdüğüm parkurda olabiliğince zorlamaya çalıştım çünkü okuduğum ve duyduklarımdan dolayı aklımda soru işaretleri vardı.
    Fakat test parkuru buna yol ve trafik durumundan çok uygun olmasada sürdüğüm süre boyunca bana güven vermeyen bir durum olmadı normal bir sürücü için gayet yeterli seviyede,
    Fakat bu düşüncem sadece öngörü;biraz limitlere kullanıldığında araç arkadan kopacak şekilde hissettiriyor fakat onun haricinde yol tutmuyor vb. sözleri bu araç için kesinlikle yersiz.
    Sonuç:
    Açıkcası bu araç özellikle led farlar ile oldukça dinamik gözüküyor ve hissettiriyor.
    Benim aklımda olan 1.4tsi fr versiyonu idi fakat bayide olmadığı için bu aracı test ettik.
    Fakat bana kalırsa bu araç şuanki fiyatları göz önünde bulundurursak fiyat/performans oranı yüksek bir araç.
    Özellikle bütçem 308 ve Golf seviyesine yetmeyecek durumda ise bu aracı gayet ciddi ciddi düşünürdüm.
    Volkswagen in stratejisi basit bu konuda aslında A3 Premium seviyede Golf Orta Seat İse biraz daha alt kesime hitap edecek şekilde ayarlanmış durumda.
     C sınıfı Araç İncelemeleri(Golf,Leon,Astra,i30,Focus,308)

    Opel Astra 1.4 Turbo Otomatik
    İç mekan;
    Opelin iç mekan kaliteli diyebileceğimiz seviyede olsada temel eksiklikler var.
    Örneğin kadranların ortasında ekran ve eğer opsiyonel olarak ekletmediyseniz konsoldaki ekran.
    Renk ve grafikler olarak artık çağın gerisinde kalmış durumda.
    Bunun haricinde kadranlar gayet şık.
    Fakat ergonomik olarak zayıf bir konsol ve bir sürü tuşlar mevcut,kullanımı karışık ve zaman alacak türden.
    Sürüş;
    Bu aracın başlıca bir artısı;süspansiyon.
    Süspansiyonlar ve yalıtım bu aracın fiyatını göz önüne alırsak sonuna kadar hakkını veriyor.
    Kasis ve çukurlardaki süspansiyon ayarı gerçekten iyi ayarlanmış ve canınızı sıkacak bir ses duymuyorsunuz.
    Direksiyon bana biraz tipsiz ve kaba gelsede ele oturuşu güzel ve kullanımı gayet basit ve rahat.
    Yol tutuş;
    Bu aracı birden fazla kez kullandım ve yol tutuş anlamında her seferinde gayet başarılı buldum.
    Araba gereğinden fazla ağır olmasına rağmen,Türk klişesi olan ağır araba iyi yol tutar lafını yaşatmaya devam edecek cinsten.
    Limitlerde veya günlük hayatta sizi kesinlikle üzmeyecek bir yürüyene sahip diyebilirim bu araç için.
    Motor/Şanzıman;
    Bu aracın en büyük darbe aldığı noktaya geldik o da şanzıman.
    Klasik" opellerin beygiri sütçü beygirimi" yorumunu bu sebepten yiyor.
    Manuel olarak hiçbir sıkıntı yaratmayacağını biliyorum bu durumun çünkü motor gerçekten güzel devir çeviriyor,turbo boşluğu yok ve gayet canlı.
    Fakat Opelin kullandığı bu şanzıman bu aracı katlediyor.
    Normal kullanımda sıkıntısız vites geçişler mevcut.Fakat biraz gaza basmak veya tempolu yükseltmek istediğinize hemen kararsız kalıyor.
    Ve vitesi bir yükseltip düşürüyor resmen sizi sen en iyisi normal sür bu moduna sokmak için çabalıyor.
    Manuel moda aldığınızda biraz daha kontrol sizin elinize geçmiş gibi gözüksede bu sefer vites düşürme ve yükseltme isteklerinize tam tepki veremiyor.
    Yükseltip düşüreceği zamanda hızı yetersiz kalıyor.
    Fakat Normal kullanımda sizi üzmeyecek şekilde sürersiniz kısmınıda eklemeyi unutmayalım.
    Sonuç:
    Bana kalırsa araç gayet güzel ve şık fakat benim tercihim biraz gazlamayı seven bir yapıda isem bu aracı gidip manuel şanzıman ile almayı tercih ederim.
    Çünkü bu motorun hakkının bu easytronic kırması ayarında bir şanzıman ile yenildiğini düşünüyorum.
    Fakat şunuda eklemek isterim ki 14.000Km deki araçta emniyet kemerinin oradan gelen az bir trim sesi vardı ertesi gün bindiğimde ise kesilmiş durumdaydı.
    Astranın fiyatını hak ettiğini düşünüyorum çünkü süspansiyon-yalıtım-motor üçlüsü bakımından Opel gayet iyi bir seçenek sunmuş.
     C sınıfı Araç İncelemeleri(Golf,Leon,Astra,i30,Focus,308)

    Hyundai i30 1.6 CRDi STYLE OTM. (DİZEL)

    İç mekan;
    Test ettiğim araçta panaromik cam tavan vardı ve 308 den sonra diğer bir ferah hissetiren araç i30.
    Korelilerden sınıf atlayan bir model olarak karşımıza çıkmış,aracın iç mekanı orta seviyede kadranların ortasındaki ekran ve konsoldaki ekran
    yine opel gibi çağın biraz gerisinde kalmış durumda olmasına rağmen.
    Hyundai de bu araçla çağ atlamış diyebiliriz.
    İç mekan ve işçilik orta seviyede fakat eski Hyundai ler ile alakası yok Marka algısı değiştirmeye çalışan bir diğer firma.
    Bu yüzden bu aracıda incelemenizi tavsiye ederim.
    Fakat donanım olarak gerçekten çok zengin bir araba.
    Yalıtım olarak da orta seviyelerde,hatta ben çok beğenmedimi söyledim satış görevlisine kendiside bundan çok şikayet geldiğini ve gelecek modellerde düzeltileceğini söyledi.
    Sürüş;
    Direksiyonun şekli ve tuşların yerleşimi pek şık ve kullanışlı değil fakat şehiriçinde rahat ve konforlu bir direksiyon.
    Süspansiyonlar belirli bir hıza kadar gayet iyi hissetirsede belirli bir hızdan sonra aracında ağırlı ile işlevini kayıp etmeye ve sesli çalışmaya başlıyor.
    Özellikle sert çukurlarda Leondaki gibi bu araçtada konsoldaki ekranın etrafındaki çerçeve ve diğer bileşenler esneyip ses çıkartıyor.
    Fakat bu aracın hitap ettiği sürücü kesimi biraz daha orta ve ileri yaş kesimi için bir irtiba bıraktığı için bundan şikayetçi olacaklarını sanmıyorum.
    Yol tutuş;
    Öyle mucizeler yaratılacak kadar bir yol tutuş beklentiniz var ise hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz.Çünkü sürüş dinamikleri o kadar yüksek değil,
    Fakat tekrar ediyorum yüksek değil demek yol tutmuyor demek değil fakat aracın limitleri ile alakalı bir durumdan bahsediyorum.
    Motor/Şanzıman;
    Aracın yüksek ağırlığı ve eski nesil bir tork konvertörlü bir şanzıman yüzünden araç yürümüyor 128 HP fakat bunun hakkını kesinlikle vermiyor.
    Düz vites olsa daha iyi olur diye tahmin ediyorum fakat yine ağırlık performansa sekte vuracak cinsten.
    Sonuç;
    Arac Hyundai ye yeni bir bakış açısı kazandıracak bir araç fakat daha üst seviyelere oynaması için katedeceği çok yol var.
    Tek artısı dizel otomatik olması normal kullanımda sizi üzmez ama biraz yüklendiğinizde araca mahçup olacağınız cinsten.
    Fakat zıttına ise donanım olarak bir sürü şey var araçta bindiğinizde teknolojik olarak dolu bir araca bindiğinizi hissettiriyor.
    Sonuç olarak bu araç tamı tamına insanı çelişkide bırakıcak cinsten.Tercih sizin.
     C sınıfı Araç İncelemeleri(Golf,Leon,Astra,i30,Focus,308)

    FORD FOCUS 1.6 TDCi
    İç mekan;
    Ford da makyajlı kasa ile artık malzeme kalitesini farkedilir biçimde yükseltmiş.
    3 kollu direksiyon gayet şık ve güzel.Aracın malzeme kalitesi eski focusa göre çağ atlamış seviyede.
    İyi sayılabilecek malzeme ve işçilik mevcut.
    Artık markalar gerçekten kendilerini aşmaya başladılar fakat Ford da çok basit bazı eksiklikler var bunları diğer maddelere bahsedeğeceğim.
    Sürüş;
    Full donanımla bir araçtı test aracı.Bindim herşey çok şık aynalar kocaman kör nokta uyarısı,donanım olarak çok zengin.
    Düğmeye basıp marşa basmamla herşey yıkıldı resmen.Dizel motorun o çirkin traktör sesi direk kabinde.
    Yazdığım bütün araçlar arasından en zayıf motor ses yalıtımı bu araçta.Ford ya bu yalıtım işini önemsemiyor yada yapmayı bilmiyor.
    Bunun haricinde süspansiyon ve yol gürültüsü o motor sesi kadar olmasada orta seviyede bir yalıtım var.Diğer focuslara göre çağ atlamış olsada,
    Sınıfına göre çok zayıf.
    Çukur,kasislerden geçerken her seferinde söylediğim şey bu yürüyenin hakkı bu yalıtım değildi.
    Bunun haricinde sert çukur ve kasislerde sizi üzecek bir süspansiyon yok fakat çok konforlu olmadığını söyleyebilirim.
    Keza Direksiyonda aynı şekilde ne isterseniz onu yapmaya hazır biçimde bekliyor.
    Yol tutuş;
    Asıl olay burada kopuyor Fiesta ile birlikte sınıfının liderliğine oynayacak yol tutuşa,ve mükemmel şasilere sahip bir marka neden yalıtım gibi birşeyi yapamıyor.
    Çünkü Focusun yol tutuşu ve sürüş dinamikleri üst seviyede ister sakin ister limitte sürün kesinlikle hayal kırıklığına uğratmayacaktır.
    Motor/Şanzıman;
    Motor 115Ps lik dizel bir motor,manuel şanzıman ile gayet yeterli seviyede yürüyor zaten şasiye bakarsak motor çok mütevazi kalıyor.
    Çok daha fazlasını alacak seviyede.Yakıt tüketimi olarakda gayet makul değerler yakalanır,sizi üzmez.
    Sonuç;
    Şuanda aktif olarak kullandığım aracımda Ford focus yeni araca bindiğimde iç mekan ve malzeme kalitesi olarak çok yol kat ettiği ortada.
    Ama çok basit bir can sıkıcı problem var ki yalıtım.Bunun haricinde Ford Focus gerek motor gerek iç dizayn gerekse yol tutuş olarak sizi kesinlikle
    üzmeyecektir.
     C sınıfı Araç İncelemeleri(Golf,Leon,Astra,i30,Focus,308)
    Arkadaşlar yazıları olabildiğince kısa ve anlaşılabilir tutmaya çalıştım.Çok fazla detaya girmedim sıkmamak için.
    Fakat özel sorularınız ve detaylı merak ettikleriniz varsa bana sorabilirsiniz bende elimden geldiğince size yardımcı olmaya çalışırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Speed_Passion -- 29 Nisan 2015; 20:45:07 >







  • Avrupalıların yaptığı testlerde sürüşün yanı sıra kullanıcıların araçtan memnun kalmasını sağlayan pratiklik ile ilgili konulardan da bahsediliyor.

    Bence bir farklılık yaratmak istiyorsanız ve insanlara standartlaşmış bilgileri değilde kullanıcıları daha çok ilgilendirecek bilgileri sunarsanız daha başarılı olursunuz. Yani örneğin araçların görüş açıları, bagaj ve kapı eşiklerinin yükseklikleri, park etme kolaylığı, aynaların kullanışlılığı, plastik kalitesinden ziyade düğmelerin yapısı, kullanış kolaylığı, döşeme kalitesi, koltuk rahatlığı, iç mekandaki saklama gözlerinin kullanışlılığı gibi konular bence daha önemli.


    Sizin dikkat ettiğiniz kriterleri oto test konusunda uzman olan kişiler zaten söylüyor. Üstelik bunu o aracı yarım saat değil günlerce test ederek söylüyor.


    Mesela ben şöyle bir örnek vereyim: Renault un hız sabitleme ve direksiyondan kontrollu müzik sisteminin kullanışı çok iyi. Çünkü hız sabitleyiciyi alman araçlarındaki gibi sinyal kolunda parmaklarınızla akrobatik hareketler yapmadan direksiyon üzerinden çok pratik bir şekilde kullanabiliyorsunuz. Vw zaten 10-15 yıllık sinyal kolundan hız sabitleme sistemini bırakarak renault stili hız sabitleme sistemini araçlarına entegre etmeye başladı. Ayrıca direksiyonun arkasında kalan ve göremediğiniz radyo kontrol kumandası çok basit yapıda ve sezgisel. Kullanırken düğmelerinin sadeliği ve sesgiselliği sayesinde hiç dikkat kaybı yaşamıyorsunuz.

    Mesela polo içinde vereyim. Radyonun altındaki eşya gözü çok derin ve bir çok eşyayı alabiliyor. Üstelikte ışıklı. Kapılarına büyük pet şişeler konabiliyor. Ayrıca hem ön hem de arka tavan lambası b sınıfında eşine zor rastlanır tipten.




  • otopark.com testinde de söylendiği gibi 308 Fransız Devrimi gibi bir araç

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzinlileri pek tercih etmemişsiniz, teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkürler, elinize sağlık. Bir kaç yanlış bilgi var. Comf. Golf' de 195/65/15 değil 205/55/16 lastikler mevcut. İ30 136 HP değil, 128 HP vs...
  • benim kendi sıralamam:
    1-focus
    2-golf
    3-308
    4-astra
    5-i30
    6-leon
  • gayet güzel bir test olmuş. keşke ceed'i de inceleseydiniz. i30'la aynı araba ama sanki i30'dan daha kaliteli. yani dışarıdan bakınca öyle gözüküyor test etmek lazım.
  • Bütün bu incelemelerin sonunda sizin sıralamanızı merak ettim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Speed_Passion kullanıcısına yanıt
    Golf'te 15" degil 16" jant var.Yani Comfortline'da durum bu,15"jantlar Midline Plus'ta.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Astra kullanıcısı olarak otomatik vitesin kararsızlığı konusunda katılıyorum size.ama golf ışık hızı ile vites geçirse bile almam o ayrı.ben astranın dış tasarımının golfün önünde olduğunu düşünüyorum.iç tasarım ve konforda golf önde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • golfü okudum sadece ve size katılıyorum 1.2tsi varken 1.6tdi a para vermek enayilik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Astra bu araclardan en eski olani neredeyse 6 yil oldu cikali ona ragmen 2015 model araclarla kafa kafaya,hatta leon i30 gibi araclarin onunde bana kalirsa, astra k 136 hp lik motoru ve hafifletilmis kasasiyla zirveye oynayacaktir

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • @ARES007
    Teşekkürler yorumunuz için.
    Fakat bence sizin söylediğiniz şeyler aracı showroom da incelerken basitce öğrenebileceğiniz şeyler.
    Örnek veriyorum showroom a gidip herhangi bir aracın koltuğuna oturduğunuzda aracın,aynaları,geri görüş açısı,içindeki gözler,
    malzeme kalitesi bunların hepsi ile ilgili zaten bir çıkarım yapabilirsiniz.
    Son birşey olay bana kalırsa yarım saat veya birkaç gün sürmek pek değil orada.
    O yarım saatte aracın limitlerini zorlarsanız atıyorum; bildiğiniz çukur ve kasislere olabilecek en yüksek hız ile.
    Yada 40 derecelik bir virajda yüksek hızla girince ne yapıyor araba,nereden nasıl kayıyor,esp ne kadar devreye giriyor gibi.
    Bunlara sürüş esnasında daha çok dikkat ettim.
    Çünkü gidip test sürüşü esnasında aracın donanımı ile ilgilensem bana hangisi en dolu gelse ona en iyi deyip çıkarım.
    Bu işi araba durağan haldede yapabilirsiniz yani.
    Ama bahsedilebilirmi belki evet,elbet belirgin farklar var ve bunlarıda kısa kısa dile getirmeye çalışacağım teşekkürler.
    @207m,kartalus
    Teşekkür ediyorum düzeltiyorum hemen
    @ufuk-34JD58
    Aslında alınacak araba benzinli olacağı için benzinli test etmek isteniz bile,firmalar dizel araç daha çok sattığı için dizel test aracı bulunduruyor ellerinde.
    @Frank Drebin
    Benimde aklımda var ve merak ediyorum en kısa sürede onuda deneyeceğim.

    Edit:@ARES007
    Ekleme yapmak istiyorum aslında ben bu araçların haricinde atıyorum v40 vb. gibi arabada test ettim.
    Fakat sürdüğüm parkurda trafik vardı ve kısa idi şimdi 10 dakika sürüp hiçbirşey yapmadan,
    2 Çukura girip araç gerçekten tok hissettiriyor "aaa iiyi" falan demek etik olmaz.
    Bu yüzden gerçekten zorladığım araçlar için yazdım yazıları teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Speed_Passion -- 29 Nisan 2015; 20:56:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yws

    Bütün bu incelemelerin sonunda sizin sıralamanızı merak ettim

    Aslına bakarsanız sıralama sizin en çok neye önem verdiğinize göre değişir.
    Deli gibi yol tutsun,beni bozuk yollarda rahatsız etse kafam biraz ağrısa da olur derseniz Focus.
    Ben konfor istiyorum,ideal yol tutsun ama kafa dinlendireyim derseniz Golf-308
    Otomatik şanzımanı tercih etmediğiniz takdirde hemen Golf ve 308 i arkadan astra takip eder.
    Sonrasında ise dinamik bir sürüş ve gazlamayı seviyorsanız leon fakat sakin sürüş istiyorsanız i30 arasında seçim yapabilirsiniz.
    Lakin grafik her zaman bu denli basit olmuyor çünkü fiyatlar inanılmaz yükselmiş durumda olduğu için açıkcası gidipte C sınıfı golf'e
    D sınıfı araç parası vermek bana mantıksız geliyor.
    Sonuçta araba;zevk ve para meselesi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Speed_Passion


    Dediğiniz durumada örnek vereyim. Örneğin megane 3 için dergi editörleri yorumlarında araca alıştıktan sonra virajlara neredeyse yol tutuşu iyi araçlar kadar hızlı girilebildiği yönünde ancak forumda megane için kötü yol tutuyor denir. Bunun en büyük sebebi iyi yol tutan araçlara göre tepkileri iyi olmayan direksiyonudur. Araca alışmak ve o tip araçlarda daha önce tecrübe yapmış olmak bir aracın gerçek limitlerini anlamak için çok önemlidir. O yüzden ben sürüş kısmını işin ehli insanların yapması taraftarıyım.

    Ayrıca araçlar limitlerinin biraz üzerinde çekişin olduğu tekerden kayar. Bu hiçbir araçta değişmez. Ancak çok saçma hareketlerle bunu değiştirebilirsiniz.

    Bunun dışında araçların dönme çapları, tekerleklerinin yerleşim yeri farklı olabildiği için park kolaylığı aynı boydaki araçlar arasında farklılık gösterebiliyor.
    Araçların hacim özellikleri bayide 10 dk bakmakla anlayamayacak birçok insan var.
    Forumda örneğini verdiğim renault hız sabitleme sisteminin kullanım kolaylığını bilen çok az kişi var. Düğmeler her ne kadar ortada olsada tecrübe etmek farklı birşey.

    Ayrıca sırf benim dediğim şeyleri yapın demiyorum başka bir sürü test edebileceğiniz unsur var.

    Benim sözümün özüde şu, siz sürüş özelliklerine odaklanmışsınız. Ben diyorumki gerek yerli gerek yabancı yayın kuruluşları sürüş hakkında yeterince bilgi veriyor. İnsanlar artık her markanın aşağı yukarı ne yaptığını biliyor. Örneğin yazdığınız cümlelerin hepsi arabam.com gibi zayıf test incelemelerinde bile var. Bütün bunların yerine insanların daha az dikkat ettiği şeylere odaklanırsanız yazılarınızın farklı bir bir tarafı olur.

    Yani daha önce defalarca söylenmiş şeyleri tekrar tekrar söylemek ne kadar mantıklı?




  • @ARES007
    İlk dediğiniz cümleye katılmıyorum çünkü karşısınızdaki kişi ile bir bilginiz olmadan yorum yapmışsınız hoş olmadı.
    O kısmı işin ehli insanlar yapsın derken,benim bu konuda ne kadar ve ne derecede bilgi sahibi olup olmadığımı
    Veya nasıl araç sürdüğümü bilmeden bu yorumu yapmanız ne kadar doğru.
    Sizin söylediğiniz gibi biri olsam zaten,sürüş dinamikleri hakkında böyle yorum da yapamam.
    Arabam.com daki gibi ortak kullandığım sürüş dinamiği notlarım var ise bu bir eksi değil artıdır bence.
    Sıkıcılık ve bilgi ekleme kısmı evet düzeltilebilir.
    Fakat iç mekan ile söylediğiniz şeylerde şu gibi bir durum var;
    Atıyorum showroomda bu aracı detaylıca incelemesine rağmen bahsettiğiniz şeyleri anlamayacak veya önemsemeyecek ise,
    bu durum kişisel tercih olarak aşağılara düşüyor.
    Yani araba kadar kendi kişisel zevk seçimi gibi başka bir durum varmı.
    Gidip bakıp inceleyecek kendi tercihini yapacak iç mekan konusunda.
    Geriye kalan ise bunun daha fazla detaylarına inmek bu da showroom da değilde 2 gün test edilerek araçla çok vakit geçirerek olabilir.
    Fakat bir test sürüşünde zaten her dakika değerli olduğu için bunu arka planda atmak durumunda kalınıyor.




  • Bende buradaki bazı araçların uzun dönem deneyimlerimi ekliyeyim.

    2 yıl i30 kullandım hem yol tutuşundan hemde sürüş konforundan çok memnundum tek sıkıntı Hankok lastiklerin zorlamaya gelmemesi ve lastik sesi alması idi. Yaklaşık 1 yıldır Focus 3 kullanıyorum Focusun en büyük problemi yalıtım yol sesi lastik sesi ve 120 km den sonra rüzgar sesi alıyor olması, içeride kullanılan plastikler ekseriyetle başta savma sert ve özensiz diğer bir sıkıntıda yol üzerindeki kasislerden geçince özellikle bu kasis hafif bir virajda ise arka tarafın dalgalanması ve direksiyonuda bu dalga ile sağa sola çekmesi bir önceki Focus ta boyle bir durum yoktu direksiyon kazık gibi kalmaya devam ediyordu. Zaman zaman kiralık olarak Yeni Golf te kullandım orada dikkatimi çeken araç soğuk iken arka süspansiyonların lakır lakır ses yapması bu ses 15-20 dakika sonra ne oluyorsa hissedilmeyecek kadar azalıyor birde yüksek hızlarda mesela otobanda 160-170 gibi hızlarda dönmeye başladığınızda bir hafifleme hissi ve köşelere doğru yatma başlıyor hızı düşürmezseniz bu yatma direksiyon stabilitesini bozacak kadar kötüye gitmeye başlıyor. Yeni 308 ve Astrayı ise kullanmak nasib olmadı daha.




  • i30 için ekleme yapabılırım;
    yakıt tuketımı ıcın sehır ıcınde ben 7.5 ıle babam 6 ile gezıyor kullandıgı zaman,aracı cok agresıf ve suratlı kullanıyorum benım degerımı gecebılıcek adam maksımum 8.5 gorur fazlası ımkansız dıyebılırım cok yakıyor dendıgı ıcın yazıyorum bunu ankara-istanbul 170-200 arası geldım ortalama 8.6 yaktı,daha fazlası cok cok zor.duzgun kullanımda uzun yolda 5-5.5 arası degerlerle gezılebılıyor.(Aracı eco modda kullanıyorum hep)
    Ses yalıtımını bende begenmıyorum öyle felaket degıl belkı ama 110-120 gıbı ıccerı rahatsız edıcı ruzgar sesını almaya baslıyor.Onun dısında motor sesı ve dısardakı sslerı ızolasyonu basarılı dıyebılırım rahatsızlık vermıyor.
    Ön konsolu belkı bıraz demode gozukuyor ama kullanıslı ve kalıtelı oldugunu soyleyebılırım.
    Elite paket kullanıyorum donanım olarak cok zengın şımartan bir özellıgı aracın ,bu sınıfta bu kadar donanım cok rastlanır bsı degıl.
    Yürümüyor konusunda ıse katılamıcam aracım otomatık vıtes ve evet şanzıman basarısız ne zaman vıtes atacagını ne zaman dusurecegını bılmıyor,bazen surerken e hızlansana dıye dıreksıyona vurdugumu bılırım bazense hıc beklenmedık derecede serı hızlanıyor dengesız bır otomatık vıtesı var fakat motor kasayı tasımıyor elestırılerını kabul etmıyorum.1.6 dizel 128beygır bır arac 170 e kadar rahat yuruyor maksımum hızı olarak 198 gıbı bır rakam dıyebılırım benım gordugum buydu en azından ama daha gıtmezdi.E bunun rakıplerı kac yapıyor nasıl yuruyor cok bılgım yok ama sımdıye kadar hıc bu sınıfta bır arabanın onumde uzayıp gıttıgını gormedım.
    Elite dizel otomatıgını 69bin liraya almıstım 2014 aralıkda 5sene garantisi var.Liste fıyatını kırıyorlardı baya ama sımdı ne durumda bılmıyorum tabı




  • Keşke makyajlı i30 kullansaymışsınız, eskisinin incelemesi pek kimsenin işine yaramaz artık satılmadığına göre. Biz yenisini test ettik. elite donanım dizel otm. 7 ileri çift kavrama dct gayet seri ve atak kullanım sunuyor motorda oldukça kuvvetli bir dizel 136hp 300nm, 4 kişiyi yapıştırıyor koltuğa. Bizim test ettiğimizde kadranlar ve ortadaki ekran gayet güzel ve modern sadece orta konsoldaki mavi ışıklı kısımlar vasat görünüyor. Panaromic sunroof sınıfının en iyi tipi. Elite donanım malzeme kalitesi golften sonra o sınıfta gördüğüm en iyi kalite. Özellikle koltuk kumaş döşemeleri bile çok kaliteli. golften sonra bu sınıfta gördüğüm en özenilmiş, kaliteli ve konforlu arka koltuklara sahip. Havalandırma kanal düpmeleri bile yağlı bir hissiyata sahip ve çok iyi kalitede. Bu aracın 3 tane önemli dez avantajı vardı, 1. yol sesi alması, 2. orta kısımdaki kalitesiz görünen ekranlar ve büyük ekranlı ünitenin gelmemesi, 3. hızlı sürüşlerde çukura, tümseğe gelen arka süspansiyonların tok tok gürültülü ve konforsuz çalışması bir de belki belli ergonomi kusurları. Sürüş pozisyonu pek iyi gelmedi bana. Sizin dediğiniz direksiyon olayına da katılıyorum direksiyon yapay hissiz olmanın yanında sınıfının belki en çirkin en mülayim direksiyonu. Böyle sportif tasarlanan araca çok daha özenilmiş sportif 3 kollu bir direksiyon lazım. Sırf bu direksiyon ve ortadaki ekran yüzünden arabaya soğuyırum yoksa yazdığım diğer kusurlar çok önemli değil. Sunduklarıyla iyi bir f/p aracı.

    308'in içini ise öyle pek kaliteli bulamadım ben, vasat geldi bana. Devrim yapmış diyemem o anlamda. Tasarım dilini de sevemedim göstergeler direksiyonun üstünde vs, hiç hitap etmedi. Motor şanzıman güzel ama malzeme kalitesine ve tasarıma daha çok çalışması lazım peugeot'nun.

    Son olarak golfü 93 diye kestirip atmamak lazım. Bayiden bayiye ciddi fark olabiliyor. Liste fiyatı 90 olan highline dizele 85e olur demişlerdi geçen. Ha gene çok çok pahalı ama akıllarda bulunsun.

    İşin özüne baktığımızda leon fr ve focus sportif olabilen konforlu olamayan, astra ve i30 konforlu olup sportif olamayan, golf ise ana göre ister sportif ister konforlu olabilen bir araba bence.




  • NOSCE TE IPSUM kullanıcısına yanıt
    Şu an 79 dedikleri elite dizel dct'yi 73 civarlarına bırakıyorlar.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.