Şimdi Ara

Buderus U122 hakkında sorular

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
1
Favori
10.138
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Benim mutfağımda takılı 13 yıllık Buderus U122 marka hermetik kombim var. Bunun 3 yollu vanası aşağıdaki resimde görülen Honeywell marka Aktüatör kontrollü 3 yollu vana:

     Buderus U122 hakkında sorular


    Bu vana 13 yıldır cihazın üzerindeki vana, yani hiç değişmedi. Bu vana ile ilgili kafamda bazı soru işaretleri var, izninizle onları sormak istiyorum.

    1- Son senelerde ve özellikle son zamanlarda bariz biçimde sesli çalışmaya başladı. Öyle ki her konum değiştirmede (sıcak su'dan kalorifere veya tam tersi geçişlerde) trak-truk, tak-tuk darbe sesleri gelmeye başladı. Bu sesler o kadar bariz ki, kapılar açık olduğunda arka odalardan rahatlıkla duyulabiliyor. Daha önceleri bu sesi hiç hatırlamıyorum. Çekiç darbelerine benzeyen bu tak-tuk sesleri bir arıza belirtisi olabilir mi?

    2- Resimde görülen beyaz mandal bende tam tersi pozisyonda, yani bakır boruların olduğu tarafta. Burada da sıkışmış gibi görünüyor, diğer tarafa geçmiyor. Belki de ben beceremiyorumdur ama oldukça kuvvetli deniyorum, kırılacak diye korkuyorum, yerinden milim kımıldamıyor. Bu mandalın konum değiştirebiliyor olması gerekmez mi? Artı, bu beyaz mandalın işlevi nedir? hangi konumda ne işe yarar?.

    3- Bu 3 yollu vananın internette yenisinin satış fiyatı 180-190 TL civarında. Ayrıca bir de tamir kiti mevcutmuş 100 TL civarında. Eğer bu vana arızalı ise bunun komple değişimi mi daha mantıklı olur, yoksa tamir kitiyle tamir edilmesi mi?

    Diğer sorularıma gelince,

    4- Tesisatlarımızda mutlaka koruma sıvısı olması gerekiyormuş (Plastik boru malum), 13 yıldır yoktu. Bu gerçeği bu kış öğrendim. Aslında sorunlar 2-3 sene önceden baş göstermeye başlamıştı ama ben petek temizliği ve regülasyon yaparak (ki daha önceki senelerde gerek olmuyordu) sorunu çözmüştüm. Ama bu kış regülasyon da fayda etmedi. 2 ay kadar önce kombi birden hiçbir peteği ısıtmaz oldu. (Yanıyor, su sıcaklığı çok hızla 80 dereceye varıyor ve kapanıyor). Pislik tutucuyu temizledim, petekleri basınçlı suyla yıkadım, regülasyon yaptım sorun halloldu. (Bu arada peteklerde kimyasal temizlik + sıvı koruyucu kullanmam gerektiğini öğrendim ve aslında peteklerimin ölmüş olabileceği gerçeğini görmeye başladım. Tabi herşeyi güzel havalarda yapmak üzere sorunumu yaza kadar ötelemiş olmanın rahatlığı, o kış soğuğunda oldukça iyi gelmişti.)

    5- Ancak aynı sorun şimdi tekrar var: Sadece kombinin yanıbaşındaki mutfak peteğim ılık olacak şekilde 40-50 dereceye kadar ısınabiliyor, ama kombi kendisini 80'de kesiyor. Diğer petekler buz gibi. (Havalar bugün soğudu öyle farkettim.) Tekrar ilk fırsatta pislik tutucuyu temizleyip petekleri bir kere daha basınçlı suyla yıkarım. (Bunu gayet nizami yapabiliyorum, merak eden olursa ayrıca anlatırım.)

    6- Tesisatımın ve peteklerimin kimyasal temizliğe ihtiyacı var (Hatta belki de bunun için bile çok geç olmuş olabilir, zira salondaki 2 metrelik petekten ısınma ve soğuma zamanlarında tık-tık genleşme sesleri gelmeye başladı, önceden yoktu.). Bu konuyu internette araştırdım, mesela İngiltere'de tesisat temizleme kimyasalları var... Hepsinin tarifinde, hiç kullanılmamış yeni tesisatlar için yarım saat veya bir saat gibi uygulama süreleri önerilirken, eski tesisatlar için 8-10 haftalık kullanım süreleri tavsiye ediliyor. Ardından tesisat boşaltılarak temiz su ve koruyucu sıvı (inhibitor) konulması tavsiye ediliyor. Türkiye'de satılan sıvıların çoğunda bir tarif yok... Olanlarda ise yeni-eski tesisat ayrımı yapılmaksızın tek bir tarif var "Tesisata koy, 20dk. boyunca kombiyi 40-50 derece çalıştır sonra, boşalt." gibi. Oysa ki yeni tesisat ile eski ve paslı tesisatın aynı sürede temizlenmesi çok mantıksız, mutlaka bir fark olmalı... Bana tavsiye edebileceğiniz bir temizlik sıvısı var mı? Dr. Combi gibi mesela?.. Elbette ki kullanım tarifini de bekliyorum, özellikle paslı ve kirli tesisatlarda uzun süreli temizlik yapabilir miyim? (Makineli temizlikten önce mutlaka kendim temizlemeyi deneyeceğim. Çünkü peteklerim ölmüş ise, mecburen doğrudan petek değişimine gideceğim.)

    Cevaplar için şimdiden çok teşekkürler.

    Forumdaşlara Not: Siz siz olun, kalorifer tesisatlarınızı (pastan) koruyucu sıvı (inhibitor) olmadan sadece su ile çalıştırmayın. (Tabi kiri pası ayrı bir kimyasalla temizledikten sonra). Youtube videolarına baktım; batıda adamlar bakır borulu tesisatlara bile koruma sıvısı (inhibitor) koyuyorlar. Kaldı ki bizdeki tesisatların ekseriyeti plastik borulu paslanmaya açık tesisatlardır. Bizdeki eski tesisatlardan Türk Kahvesi kıvamında telveli bir paslı su (çamur) akarken, videolarda adamların eski tesisatlarından ıhlamur kıvamında, hatta bazen daha berrak bir su çıkıyor. Düşünün artık...

    Sanayi bakanlığı, kombi cihazlarına 20 yıl ekonomik ömür biçmiştir. Oysa ki bizim kombilerimiz 3-5 senede su koyuvermeye başlıyor. Sebebi ise paslı su; bu normal değil.

    Edit: Resim küçültüldü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dedikodu -- 22 Nisan 2015; 20:32:39 >







  • Benim Buderus U122'nin bir arızası var ama ne olduğunu anlayabilmiş değilim.

    Sıcaksu devresi çalışıyor; banyoda falan hiçbir problem yok. Ama kalorifer devresi çalışmıyor. Petekler buzz.

     Buderus U122 hakkında sorular


    Şöyle ki,
    Kombinin şalterini açıyorum... Normalde hemen içindeki boyleri ısıtması gerekir. O da aynen öyle yapıyor ve ledli göstergede en alt ve en üstteki yatay ledleri (çift yatay çizgi) yakarak bu durumu gösteriyor. Sıcak su ısınıyor, kombinin içindeki borulara ve pompaya bakıyorum; ısınmış oluyor. Bu durumda termostat göstergesindeki sıcaklık 40-50'lerde oluyor.

    Sonra, sıcak su musluğu açılmazsa, hemen kalorifer devresini (petekleri) ısıtmaya geçmesi lazım. Aynen de öyle yapıyor, petekleri ısıtmaya geçiyor ve bu durumu da ledli göstergenin en ortasındaki yatay led'i (tek yatay çicgi) yakarak gösteriyor. Ancak bu birkaç saniye sürüyor ve hemen kombi kendini kapatarak bekleme konumuna geçiyor (göstergedeki 0 rakamı). Çünkü sıcaklık göstergesi bu birkaç saniye içinde çok hızlı biçimde 80-90 derecelere çıkıyor ve haliyle de kombi "maksimum su sıcaklığına" erişildiği için bekleme konumuna geçiyor. Bu esnada pompa devirdaim yapmaya devam ediyor.

    Oda termostatında set edilen sıcaklığa erişilemediği ve fakat maksimum su sıcaklığına erişildiği için kombi kendini tamamen kapatmıyor; devirdaim yapıyor. Ama petekler buz, peteklere sıcak su gelmiyor. kombinin iç deversindeki 90 derecelik su kendi kendine soğuyunca alet birkez daha ısıtmayı deniyor ama yine peteklere birşey gönderemediği için hızlıca 90 dereceye geliyor ve duruyor.

    Bu esnada birşey dikkatimi çekti:
    Yukarıda belirttiğim 3 yollu vanaya ait konum değiştirirken gelen çat-çut, tak-tuk biçimindeki darbe sesleri artık gelmiyor.

    Sizce sorun ne olabilir? Acil yardım rica ediyorum.

    Not: Pislik tutucuyu ve tüm petekleri az önce bir temiz yıkadım. Pislik tutucu zaten temiz çıktı.




  • dedikodu kullanıcısına yanıt
    selam kardeşim.
    aynı problemi şu an bende yaşıyorum .bilmiyorum sen nasıl halletin sorunu nu . gerçi 2 sene gibi bir zaman zarfı geçti hatırlarmısın yaptığın işlemi bilmem ama sana eklemek isteyeceğim birşey var mesela ben o üç yollu vanayı yeni değiştirmiştim hatta içinde ki termostat la birlikte sanırım .bir süre sonra da bu sıkıntı baş gösterdi. acaba malzeme yinemi bozuldu . bilmiyorum . ama nalet olsun 13 yıldır yüzümüz gülmedi bu kombiden.
  • Bende ayni kombiyi kullanıyorum 2004 yılından bu yana daha arıza yapmadı ve hiç bakımda yaptırmadım ilk kombiyi kuran usta arıza yapmadan servisi çağırma demişti öylede gidiyor zaten toshiba klimada bakımdan zarar görmüştüm. Resimde gördüğüm alev modu yüksekte ben 2004ten bu yana alev modu alçakta kullandım ve kullanıyorum birde sıcak su 4. kademede ben onu sıfırladım azda olsa gaz tasarufu yapıyor ayrıca bu kombide su eksik normalde 1.5 bar olması lazım ama kombiyi bağlayım çalıştıran usta bana 2 barda çalıştır daha çok randıman alırsın dedi bende bu zamana kadar hep 2 barda çalıştırdırdım oldukçada kombiden memnunum ileride yeni almak gerekirse bulabilirsem yine bu kombiyi alırım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dedikodu

    Benim Buderus U122'nin bir arızası var ama ne olduğunu anlayabilmiş değilim.

    Sıcaksu devresi çalışıyor; banyoda falan hiçbir problem yok. Ama kalorifer devresi çalışmıyor. Petekler buzz.

     Buderus U122 hakkında sorular


    Şöyle ki,
    Kombinin şalterini açıyorum... Normalde hemen içindeki boyleri ısıtması gerekir. O da aynen öyle yapıyor ve ledli göstergede en alt ve en üstteki yatay ledleri (çift yatay çizgi) yakarak bu durumu gösteriyor. Sıcak su ısınıyor, kombinin içindeki borulara ve pompaya bakıyorum; ısınmış oluyor. Bu durumda termostat göstergesindeki sıcaklık 40-50'lerde oluyor.

    Sonra, sıcak su musluğu açılmazsa, hemen kalorifer devresini (petekleri) ısıtmaya geçmesi lazım. Aynen de öyle yapıyor, petekleri ısıtmaya geçiyor ve bu durumu da ledli göstergenin en ortasındaki yatay led'i (tek yatay çicgi) yakarak gösteriyor. Ancak bu birkaç saniye sürüyor ve hemen kombi kendini kapatarak bekleme konumuna geçiyor (göstergedeki 0 rakamı). Çünkü sıcaklık göstergesi bu birkaç saniye içinde çok hızlı biçimde 80-90 derecelere çıkıyor ve haliyle de kombi "maksimum su sıcaklığına" erişildiği için bekleme konumuna geçiyor. Bu esnada pompa devirdaim yapmaya devam ediyor.

    Oda termostatında set edilen sıcaklığa erişilemediği ve fakat maksimum su sıcaklığına erişildiği için kombi kendini tamamen kapatmıyor; devirdaim yapıyor. Ama petekler buz, peteklere sıcak su gelmiyor. kombinin iç deversindeki 90 derecelik su kendi kendine soğuyunca alet birkez daha ısıtmayı deniyor ama yine peteklere birşey gönderemediği için hızlıca 90 dereceye geliyor ve duruyor.

    Bu esnada birşey dikkatimi çekti:
    Yukarıda belirttiğim 3 yollu vanaya ait konum değiştirirken gelen çat-çut, tak-tuk biçimindeki darbe sesleri artık gelmiyor.

    Sizce sorun ne olabilir? Acil yardım rica ediyorum.

    Not: Pislik tutucuyu ve tüm petekleri az önce bir temiz yıkadım. Pislik tutucu zaten temiz çıktı.

    Sorunlarımı çözdüm. Belki yazmak için biraz geç oldu ama, karşılaştığım şeyleri yazayım ki benzeri sorunları yaşayanlar için hazır bir kaynak olsun.

    Yukarıdaki mesajı yazdığım zaman ve öncesinde bu işlerden hiç anlamazdım. Daha öncesinde de kombi için servis çağırıp bakım yaptırıyordum. Ama bunun bir fayda vermediğini görmeye başladım ve bu işe bizzat el atmaya karar verdiğim için yukarıdaki mesajı ve soruları yazmıştım.

    Öncelikle bu kombinin tüm sorunlarının kalbinde pis tesisat yatıyor. Tesisatınız temiz olacak ve içine de mutlaka pas önleyici (inhibitör) eklenmiş olacak. Seneler sonra bir vesileyle tesisattan su boşaltmak gerektiğinde en fazla ıhlamur renginde olmalı suyunuz. Simsiyah, zift gibi, kahve telvesi kıvamında bir şeyler akıyorsa vay halinize. Kombi arızalarına hazır olun, hatta delinen peteklere bile.

    Gelelim önceki mesajımdaki sorunlara... 3 yollu vana iç takımı işlevini yitirmiş (pislikten). 3 yollu vananın iki konumu var: Pimi bastırınca banyo suyunu devreye alıp kaloriferi kapatıyor, pimi serbest bırakınca da tam tersi, yani banyo suyunu kapatıp, kaloriferi devreye alıyor. Pislik yüzünden benim üç yollu vana sıkışmış, ara konumda bir yerlerde takılı kalmış. Yani hem kalorifer ve hem de sıcak su tarafı azar azar açık durumda, ortada takılı. Tabi vana oynamadığı için ikisi de tam açık değil, azar azar iki tarafa da su gidebiliyor.

    Bu durum şu iki soruna sebep oluyordu:
    1- Kalorifer hattı yarım yamalak açık olduğu için sirkülasyon zayıf kalıyor, bu durumda da en uçtaki petekler bir türlü ısınmıyor. Evde odalar arası ısınma dengesizlikleri oluyordu. Bu durumu regülasyon ve hiç gerekmediği halde daha güçlü bir sirkülasyon pompası değişimi yaparak bir nebze çözdüm. Ama kaçınılmaz sonu sadece ertelemiş oldum.
    2- Banyo suyu tam açık olmadığı için, banyoda suyu ılıştırıp yıkanıyorken su sıcaklığında dengesizlikler oluyordu. Bir anda kaynar oluyordu veya soğuyordu. Bu dengesizliğin sebebi, başka bir taraftan sıcak su musluğunun açılması idi. Özellikle mix (aç-kapa) batarya kullanımında, kol en sağa dayalı değilse sıcak suyu açtın demektir. Örneğin mutfakta birisi dikkat etmeden (ki kimse dikkat etmiyordu) bir bardak çalkalasa, o sırada banyo yapmakta olan adamın vay haline. Sıcaklık dalgalanmasını sönümleyip suyu yeniden ılıştırabilmek için 3-5 dk. batarya ile bocalamak gerekiyordu. Tabi bu esnada başka taraftan birisi bir daha sıcak su kullanmazsa. Birkaç defa havluya sarınarak banyodan çıkıp insanları uyarmak zorunda kaldığımı biliyorum. Bu sorunu da termostatlı banyo bataryası takarak hafifletmiştim. Artık tepemden kaynar su akmıyordu ama soğuk su için yapacak bir şey olmuyordu.

    Şimdi diyeceksiniz ki, "Be adam! Bu kadar, bataryasını, pompasını değiştirene kadar neden servis çağırmadın?" Doğrusu çağırdım. Hem de yetkili servisi, üstelik iki defa. Ondan sonra kendi başımın çaresine bakmaya başladım ve bu palyatif çözümleri uyguladım.

    Yukarıdaki sorunlarla ilgili servisi ilk çağırdığımda geldiler, kombiyi incelediler ve hiç bir arıza tespit edemediler. (Aslında önceki mesajımda bahsettiğim trak truk sesler o zaman da gelmekteydi, ama bunu normal karşıladılar.) Gelmişken bakım yapalım, yukarıdakiler gibi bir çok sorun giderilmiş olur dediler ve bakımını yapıp bakım parası aldılar.

    Tabi sorunlar aynen devam edince bir daha servis çağırdım. Bu sefer de gelip, hiç gerekmediği halde NTC'lerini değiştirdiler ve bunun için bir servet aldılar. Daha da sorun devam ederse, tesisatında sorun vardır, tesisatçı çağıracaksın, çünkü kombin sapasağlam deyip gittiler.

    Kalorifer sorununu zaten kabullenmişim, zira kalorifer tesisatım gayrı-nizami. Kiminki düzgün ki?!? Banyo sorunu da düzelmeyince, onda da banyo tarafına giden sıcak su borularında bir yerlerde bir tıkanıklık olduğunu düşünmeye başladım. Beton kırdıracak halim de olmadığı için yukarıdaki geçici çözümleri uyguladım.

    Yukarıdaki mesajı yazdığım güne kadar durumu iyi-kötü idare ettim. Sorunlarla barışık yaşamayı öğrendim. :)

    Trak truk sesleri ise aktüatör motorundan geliyordu ve kesinlikle bir arıza belirtisiydi. 3 yollu vana pislikten sıkışıp hareket edemez hale gelince, onu hareket ettirmeye çalışan aktüatör motoru da dişli atıp duruyormuş. Bu da ses yapıyor tabi.

    Gel zaman git zaman, bu motor son bir can havliyle 3 yollu vanayı ittirip, bu sefer nasıl olduysa, sıcak su konumuna getirmiş ve orada dişlileri dağıtıp sıkışmış. O nedenle önceki mesajımdaki arıza meydana gelmiş: Sıcak su çalışıyor ama petekler buz gibi.

    Üç yollu vana mekanizması (iç takımı) bu resimde görülüyor:

     Buderus U122 hakkında sorular

    İç içe iki silindirik yapı şeklinde basit bir tasarımı var. Üst taraftaki yaylı pime bastırınca içteki silindir ileri-geri hareket ediyor ve banyo suyu devresi ile kalorifer devresi arasında konum değiştirmiş oluyor. Pime basınca banyo çalışır, serbest bırakınca kalorifer.

    Motorun görevi de bu pime baskı uygulamak. Bizim motor dişli dağıtıp bu pimi basılı tutmuş. İnternetten bu motorun sökülüşünü öğrenip söktüm. Siz de yapabilirsiniz.

    Kombinin altından bakınca 3 yollu vana ve gri kutu şeklindeki aktüatör motoru bu resimdeki gibi görünür:
     Buderus U122 hakkında sorular

    Bir önceki resimdeki hareketli (iç içe 2 silindirik) parça bu son resimdeki pirinç rengi metal parçanın içinde yer alır. (Sizin kombide metaller kararmış olabilir.) İç mekanizmanın yaylı pimi, pirinç renkli metal bloğun dışına taşar vaziyettedir ve bunun da tepesine, resimdeki gri renkli aktüatör motoru şapka gibi oturur.

    Üstteki resmi alttaki resme oturtursanız; Plastik silindir, metal gövdenin içindedir, yaylı pim ise gri renkli motor gövdesinin içinde kalır.

    Motor gövdesini yerinden sökmek için, H harfinin hemen üstündeki gümüş rengi düğmeyi görüyor musunuz?.. İşte o düğmeye basıp, çeyrek tur bile değil, hatta yarısı, 5-6 derece kadar, saat yönünün tersine çeviriyorsunuz. Motor gövdesi yerinden kurtuluyor ve geriye doğru çekip alıyorsunuz. (Not: Motor gövdesini sökünce su akmaz.)

    Motor kafasını sökünce yaylı pimin serbest biçimde dışarı çıkması lazım. Bir çaykaşığı yardımıyla elinizle o yaylı pime kuvvetlice bastırın. Takılma hissi yaşamadan sonuna kadar gidiyor olması ve bırakınca da serbestçe dışarı çıkabiliyor olması lazım. Bu mekanizma rahat çalışmıyorsa, takılma hissi oluyorsa, 3 yollu vana arızalanmaya başladı demektir. En kestirme çözüm, birinci resimdeki yaylı pimin bulunduğu iç takımı değiştirmektir. Birinci resimde aynı zamanda bunun sökme anahtarı da görünüyor; bu garip anahtar yardımıyla sökülüp takılıyor. (İç takımı sökünce su akar. Sökme anahtarı malzeme ile birlikte satılır.)

    Gerçi ben bunu değiştirmek yerine alternatif bir çözümü de düşünmekteyim ama henüz fırsat bulup deneyemedim. Başarılı olursa ayrıca bilgi veririm.

    Aktüatör motorunun altında görülen beyaz plastik mandal ise bizim elle oynayabileceğimiz bir şey değil. Bu bir çeşit konum göstergesi. Bu beyaz mandal metal gövdeye doğru yaklaşmış ise yaylı pimi bastırmış ve banyo suyu konumuna geçmiş demektir. Metal gövdeden uzaklaşmışsa, yaylı pimi serbest bırakmış, yani kalorifer konumuna geçmiş demektir. Resimde kalorifer konumunda.

    İlk resimdeki hareketli (iç içe silindirik) mekanizma oldukça basit bir şey. Her iki silindir de birbirine çok sıkı oturuyor. Arada da sürtünmeyi önleyici gres yağı mevcut. Ayrıca kimisi dış tarafta görünen kimisi de içte kaldığı için görünmeyen lastik halka contalar (O-ring) mevcut.

    Bu gres yağı çok önemli. Aman silmeye kalkmayın. Zaten tesisattaki pislik, o gres yağını aşındırdığı için sıkışmalar ve arızalar meydana geliyor. Buraya WD-40 gibi şeyler de sıkmayın, zira WD-40 gres yağını çözer.

    Suya, sabuna, deterjana, alkaliye dayanıklı, 150 derece gibi çalışma sıcaklığına sahip H1 gıda sertifikalı bir gres yağı bulup, atmadığım eski mekanizmayı yeniden kullanmayı deneyeceğim. Bu başarılı olursa, senede bir bakım yaptığımda bu parçayı söküp temizleyip yeniden gresleyerek yenilemiş olacağım.

    Bu mekanizmayı parçalara ayırmak da oldukça basit. Pim ve yayın kesiştiği noktada minicik bir metal halka klips var. Bir karga burnuyla yayı aşağı bastırıp, başka bir karga burnuyla bu klips yerinden çıkarılırsa gerisi çorap söküğü gibi gelir. Yalnız sökerken bir şeye dikkat etmek gerekiyor: Mekanizmanın içinde de sızdırmazlık sağlayan o-ring'ler var. Bunlar zarar görmesin diye yayı çıkardıktan sonra mekanizmayı sökmeye geçmeden içini dışını WD-40 gibi birşeylerle yağlayıp kayganlaştırmak gerekir. Zaten birbirine sıkı geçmiş ve aralarına muhtemelen pislik ve tortu dolmuş parçaları yağsız olarak zorlamaya kalkarsak o-ring'ler yırtılabilir.

    Başka anlatacaklarım da var ama çok uzun oldu, şimdilik bu kadar.




  • 3 yollu vana problemini çözdükten sonra tesisattaki kirlilikle mücadele ettim. Bizim komşulardan petekleri delinen ve yenileyenler oldu. Belki benim de peteklerimin durumu bu derece kötüdür ve yenilemem gerekir diye düşündüğüm için boş yere profesyonel bir temizlik firması çağırıp masraf yapmak istemedim.

    O nedenle kendi kendime temizleme yollarını denedim.

    BASINÇLI SUYLA PETEK YIKAMA

    Aslında peteklerimi, profesyonel bir makina kadar olmasa da, basınçlı suyla yıkama imkanına sahibim. İşin sırrı, kalorifer dönüş hattının en uç noktalarında bir yere (mesela banyo veya en uzaktaki oda olabilir, veya kombinin altı olabilir.) takılmış bir mini küresel tahliye vanasında saklı. Bu tahliye vanasının kalorifer dönüş hattına takılmış olması da önemli. Bu vana çıkışını da yeterince uzun bir hortumla tuvalete veriyorum.

    Eğer kalorifer tesisatınızda böyle bir tahliye vanası yoksa, bir ustaya taktırın, şiddetle tavsiye ediyorum. (Aşağıdaki resimdeki v4 vanası)

     Buderus U122 hakkında sorular

    (Basitlik olsun diye tek petek çizdim. Çoklu petek durumunda da mantık aynıdır. Ayrıca kafa karışıklığını önlemek için şehir şebekesinden kombiye su girişini yanda gösterdim. Bazı tesisatlarda kombinin altında, kalorifer gidiş hattında da vana olabiliyor. Bende olmadığı için resimde göstermedim; eğer sizin tesisatınızda varsa bu vana daima açık olacak.)

    Tüm petek vanaları ve kombinin altındaki (kalorifer dönüş borusuna takılı olan) vana (v1, v2, v3)kapalıyken, bu bahsettiğim tahliye vanası (v4) açık olsa bile, kombiye su alacak olursam, bu su kombide hapis kalır, su basıncı artar, fakat tahliye vanasından su akamaz. Çünkü v1 vanası kapalıyken kombiye giren suyun tahliye vanasına (v4) ulaşabilmesi için peteklerden en az birisinin üzerinden geçmesi gerekir.

    v4 vanası sayesinde, şehir şebeke basıncı yardımıyla peteklerimi şu şekilde yıkayabiliyorum:

    Tüm petek vanalarını kapatıp sadece yıkamak istediğim peteğin vanalarını açık tutuyorum. Yani resim üzerinden anlatırsak, v1 ve v4 kapalı, v2 ve v3 açık durumdayken, şehir şebekesinden kombiye su basmaya başlıyorum ve basınç göstergesinden 2-2,5 bar olana kadar takip ediyorum. (Dikkat! 3 barı geçirirseniz, kombinin üzerindeki emniyet ventili açar ve kombiniz su fışkırtmaya başlar. 3 bara yaklaşmamaya özen gösterin.)

    İstediğim basınç değerine ulaşınca sadece v4 vanasını açıyorum ve mecburen peteğin içinden geçmek zorunda olan basınçlı su, peteğin içindeki pisliği v4 vanası üzerinden tuvalete fışkırtıyor. (v1 kapalı olduğu için ters istikametten v4'e ulaşılamaz.)

    Tuvalete fışkıran pis suyun basıncı düşmeye başlayınca v4 tahliye vanasını kapatıyorum. Şehir şebekeden kombiye su basmaya devam ettiğim için, v4 tahliyesini kapatınca kombideki basınç yeniden yükselmeye başlıyor. Basınç 2-2,5'a gelince v4'ü bir kez daha açıp pis suyu tuvalete fışkırtıyorum. Bu şekilde, basınçla her bir peteği 5-6 kere yıkıyorum.

    Temizlenen peteğin vanalarını kapatıp sıradaki temizlenmesi gereken peteğin vanasını açıyorum ve yukarıdaki işlemleri bu petek için de tekrar ediyorum.

    Sırayla tüm peteklerin temizliği bittikten sonra petek vanalarının hepsini kapatıyorum. En son tüm vanalar kapalıyken sadece v1 vanasını açıyorum ve kombiye şebekeden su basarak basıncı yükseltiyorum. (v1 hariç tüm vanalar kapalı.) Basınç istediğim değere gelince v4 tahliye vanasını açarak pis suyu tahliye ediyorum. Tüm petekler kapalıyken v1 açık olduğu için kombideki basınçlı su ters istikametten akarak v4 vanasına ulaşıyor ve hattın bu kısmındaki pisliği (ve hatta ters istikametten pislik tutucudaki pisliği de) temizlemiş oluyorum.

    Bu işlem, basınçlı duru suyla petek yıkama işlemidir. Petekleri tek tek söküp bahçede hortumla yıkayacak olsam bu kadar iyi yıkayamam, zira hortum tutarak petek içinde basınç oluşturamam.

    Ama siz dilerseniz profesyonel bir yardım alarak tesisatınızı kimyasal ilaç kullanan temizleme makinası ile yıkatabilirsiniz.

    Yukarıda bahsettiğim şekilde tüm petekleri yıkadıktan sonra kimyasal temizleme de yaptım ve masraftan kaçındığım için bunu biraz daha farklı şekilde yaptım. Uygun temizleme kimyasalını tesisata ekledim ve kombinin pompası ile tesisatta dolaşmasını sağladım.

    Bunun için piyasada bir çok ürün var. Bunların bir çoğunu inceledim, satan kişilerle konuştum. Bu temizleme kimyasalının kombiden geçmemesi gerektiğini, yoksa sızıntı ve kaçaklara sebep olacağını söyleyenler bile oldu.

    Yerli ürünlerin doğru düzgün bir kullanma talimatı bile yok. Kullanım süreleri muamma. Tesisata veya kombiye bir zarar verip vermeyeceği ile ilgili hiç bir taahhüt yok.

    Hal böyle olunca yerli ürünlere güvenemedim ve linkteki ithal ürünü bulup tesisata koydum.
    https://www.sentinelprotects.com/uk/products/domestic/central-heating-systems/sentinel-x400-system-restorerhttps://www.sentinelprotects.com/sites/default/files/styles/gallery_large/public/products/sentinel_x400_high_performance_cleaner_1l.jpg

    (Temizliği yaptığım zaman bu ürünü Ümraniye'de bir firma satıyordu. Duyduğuma göre sonradan getirmemeye başlamış. Son durum nedir bilemiyorum.)

    Ürünü (ve daha sonra kullandığım tüm kimyasalları) havlupan üzerinden sisteme ekledim.

    Havlupan hariç tüm vanaları kapattım. Sonra v4 tahliye vanasını açarak tesisattaki su basıncını sıfırladım ve v4 vanasını kapattım. Sonra havlupanın üzerindeki kör tapayı söküp buraya uygun bir huni yerleştirdim. Artık bu üst noktadan sisteme hava girişi mümkün oldu. v4 vanası daha düşük kotta yer aldığından bu vanayı kullanarak havlupandan 2-2,5 litre kadar daha su tahliye ettim. Çok fazla su tahliye edip havlupanın içini tamamen boşaltmadım. Böylece kalorifer borularında hava boşluğu oluşturmadım.

    (Kimyasalı kullanmadan önce, ölçülü bir maşrapa ile her seferinde huni üzerinden su tamamlayarak, birkaç deneme yanılma sonrasında, v4 vanasını kaç saniye açarsam havlupandan istediğim kadar su tahliye edileceğini tespit ettim: v4 vanasını 15-16sn kadar açarsam havlupandan 2 litre kadar su tahliye etmiş oluyordum.)

    Daha sonra huni üzerinden havlupanın içine temizleme kimyasalını (1 lt) boşalttım ve üstünü su ile tamamlayıp hava boşluğu bırakmadım. Ardından kör tapayı kapattım, petek vanalarını açtım ve su basıncını yükselttim.

    Bu temizleme kimyasalı sistemde bir kış, Kasım'dan Şubat'a kadar kaldı.

    Daha sonra yukarıda anlattığım yöntemle tüm petekleri bir kez daha yıkayarak, temizleme kimyasalını sistemden uzaklaştırdım. Ardından havlupan üzerinden pas önleyici kimyasalı (1 lt) sisteme koydum.

    Büyük sorunların ana kaynağını bu şekilde bertaraf etmiş oldum.

    Daha sonra ufak tefek sorunlarım oldu. Bir tane de servis kaynaklı sorunum oldu. Bunların ne olduğunu ve çözümlerini daha sonra yazarım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dedikodu -- 4 Ocak 2018; 21:1:14 >




  • Merhaba,

    Başınızdan geçenlerin benzer bir şeklini şu anda ben de yaşamaktayım. Kalorifer petekleri yeterince ısınmadığı için servise haber verdik, 3 yollu vana sisteminde arıza olduğu ve değişmesi gerektiğini söylediler ancak kartuş sisteminden bahsetmediler. Gözlemleyebildiğim kadarıyla aktüatörün çalışmasında bir problem yok, kartuş yayı aktüatör kalorifer moduna geçtiğinde takılı kalıyor. Dolayısıyla bence servisin önerdiğinin aksine sadece kartuşu değiştirmek sorunu çözecek (servis 600 küsür lira istedi, kartuş internette 175 lira civarına alınabilyor). Kartuşu sökme kısmını anladım, içinden çıkan anahtar yardımıyla yapılabiliyor ancak değiştirme esnasında izlenmesi gereken prosedürden kesin emin olamadım.

    Kartuşu değiştirmeden önce kombinin elektriğini kapatıp suyunu boşaltmak gerekir diye tahmin ediyorum. Suyu boşaltmak için muhtemelen kombinin girişindeki soğuk su vanasını kapatıp (böylece kombiye yeni su gelmesini önleyip) mutfak veya banyodaki sıcak su musluklarından birini açmak gerekecek. Bu şekilde sıcak su sistemindeki su boşalacaktır ve su basıncı göstergesi 0 bar'a gelene kadar buna devam etmek gerekecektir. Peki kalorifer sistemindeki suyun da boşalmasına gerek var mı? Kartuşu yerinden sökünce ne kadar su akacaktır? Yeni kartuşu yerleştirdikten sonra sisteme nasıl tekrar su dolduracağız? (normalde su eksildiğinde kullandığımız vanaları mı kullanmak gerekiyor?). Bu işlemler esnasında sisteme giren havayı peteklerden mi çıkarmak gerekecek?

    Teşekkür ederim.




  • Merhaba aynı problemden bende yasamaktayim. 1 Sene icinde 2ci kez 3 yollu vana iç aksamının arızası olarak teshis konulup 600 tl civarı ücret talep edilmektedir. Internette 130, 200 tl arası fiyatlarla satılan iç aksam için servislerin boyle bir ucret talep etmesini kabul edemiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Raa1337

    Merhaba aynı problemden bende yasamaktayim. 1 Sene icinde 2ci kez 3 yollu vana iç aksamının arızası olarak teshis konulup 600 tl civarı ücret talep edilmektedir. Internette 130, 200 tl arası fiyatlarla satılan iç aksam için servislerin boyle bir ucret talep etmesini kabul edemiyorum.
    Merhaba sorun çözüldümü benim kombidede 3 yollu va sorunu var aldıysanız nerden kaça aldınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gemiadami -- 21 Ocak 2019; 1:16:28 >
  • dedikodu kullanıcısına yanıt

    Merhaba Benim de aynı problemim var: BUDERUS U122


    Sıcak su veriyor bir zaman sonra kalorifer peteklerine sıcak su basıyor

    Ancak kapat ac la actuator motor dogru konuma gelince veriyor.

    Az evvel izledim, Musluklara sıcak su veriyor. Suyu kesince biraz sonra motor anahtarı yavas yavas kalorifere dogru geciyor, Oda kalıyor.

    Sonra sıcak suyu acınca bir hareket yapmıyor, ve kaloriferlere basmaya baslıyor sıcak suyu.

    VC8010 actuatore biraz titretince vs tekrar su konumuna donuyor,


    Bu durumda Anladıgım Aktuator bozuk değil mi?


    3 Yollu vana iç takım ve VC8010 u nereden temin edebilriz ??


    Destek lutfen !!!

  • quote:

    Orijinalden alıntı: tanersa

    Merhaba Benim de aynı problemim var: BUDERUS U122


    Sıcak su veriyor bir zaman sonra kalorifer peteklerine sıcak su basıyor

    Ancak kapat ac la actuator motor dogru konuma gelince veriyor.

    Az evvel izledim, Musluklara sıcak su veriyor. Suyu kesince biraz sonra motor anahtarı yavas yavas kalorifere dogru geciyor, Oda kalıyor.

    Sonra sıcak suyu acınca bir hareket yapmıyor, ve kaloriferlere basmaya baslıyor sıcak suyu.

    VC8010 actuatore biraz titretince vs tekrar su konumuna donuyor,


    Bu durumda Anladıgım Aktuator bozuk değil mi?


    3 Yollu vana iç takım ve VC8010 u nereden temin edebilriz ??


    Destek lutfen !!!

    İyi günler bende de aynı kombi var. Sıcak suyu açınca gri plastik içindeki beyaz mandal sağa doğru geliyor. Sıcak suyu kapatınca tekrar sola eski konuma geliyor. Evi yeni aldım. Kombi konusunda hiç bir bilgim yok. Petekler ısınmıyor. Bir arıza mı var. Yoksa yukarıda arkadasin dediği gibi bir mandal ile petek konumuna mı alınıyor. Bu mandal nerede. Yardımcı olursanız sevinirim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aytozlari -- 5 Kasım 2020; 19:43:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar bu kombinin servis menüsüne nasıl giriş yapılıyor? Ya da elinizde servis kitapçığı varsa paylaşabilir misiniz?

    Kombi açık olduğu sürece, eğer oda termostatından dereceyi düşürmezsem sirkülasyon pompası sürekli çalışıyor.. Sıcak suyu (musluk) hazır tutma özelliğini kapattığım halde gecenin bir yarısı su ısıtıyor  Buderus U122 hakkında sorular 

    Bu ve benzeri sorunları gidermek ve ayarları gözden geçirmek istiyorum ancak servis menüsüyle ilgili bilgiye hiçbir şekilde ulaşamadım..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • chalyps C kullanıcısına yanıt

    Selam hocam, Türkçe olarak basit bir PDF bulmuştum. Asıl uzun sayfalı PDF i almanca olarak buldum.


    https://doczz.biz.tr/doc/179821/u122-u124-kullanim72057300


    ama sorularınızın hepsinin cevabı varmı bilmiyorum.


    Bu arada servis bende 1750 TL gibi bir fiyat istedi Aktivatör artı 3 yollu değişimi için. çılgın bir para.


    benim aktivatör dişliler sıyrıldı. şimdilik o pimi elime itip çekiyorum. aktivatörün konumunu son seviyeye getirdim ( kabloyu takıyorsunuz dişli sıyırdığı için ilerlemiyor fakat tornavidayı plastik pimin arasından sokup ittirirseniz tıkandığı yerden hareket ediyor)


    bu şekilde akvivatörü kombiye zorla taktığımda sıcak su açılıyor. işimiz bittikten sonra aktivatörü söküyorum ve petek ısınmaya başlıyor. yeni aktivatör sipariş edeceğim fakat 3 yollu içindeki git gel yapam aksam sıkıştığı için yeni aktivatördede dişli sıyırır. o yüzden 3 yollunun ya kendisini yada içini değiştirmeden aktivatör almayacağım. 3 yolluyu kendim değiştirebilirmiyim ona bakıyorum. daha önce iyonizasyon çubuğunu ve ateşleme çubuğunu kendim değiştim.


    Genelde ustaların söylediği birşey var oda Kombinin çok kaliteli bir kombi olduğu. o yüzden kombiyi kolay yolu seçip değiştirmek ucuz piyasa malı birşey takmak istemiyorum. E aynı kalitede yeni buderus lar çok pahalı. gittiği yere kadar götüreceğim bu kombi ile.


    bu başlık altında özellikle yukarıda enfes paylaşımlar yapılmış. sorunlarımızı ve çözümlerimizi buraya yazarsak burayı canlı tutabiliriz.


    saygılar.





  • oxiabit O kullanıcısına yanıt

    Maalesef almanca olanda da böyle bir menüden bahsetmiyor..

    Tamir takımını kolaylıkla değiştirebilirsin, öncesinde tekrar pislik takılmaması için tüm sistemi, filtreleri ve petekleri temizlemekte fayda var. Tamir takımı 6000/u ve 6100/u olarak iki ayrı tipte satılıyor. Bizimkilere uygun olanı vczz6100/u

    180-200₺ civarı tamir takımı, 280-300₺ civarı da motor ücreti var gördüğüm kadarıyla. Irka internet sitesinde ürünler mevcut.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • chalyps C kullanıcısına yanıt
     Buderus U122 hakkında sorular
     Buderus U122 hakkında sorular
  • chalyps C kullanıcısına yanıt

    yan sanayi baş ağrıtır. takan kombicilerinde başını ağrıttı. orjinali kalıplı şeffaf ambalajda sökme anahtarıda yanında. bazen görselde orjinal gösterip yan sanayide gönderiyorlar. almadan önce telefonla orjinalmi diye teyit edin. eskiyi sökmesi çok zordur

  • ebu abdillah E kullanıcısına yanıt

    Siteye girmediğim gibi, bildirim de gelmemiş, tesadüfen gördüm cevabınızı kusura bakmayın 😊 evet tam da dediğiniz gibi n11 ya da benzeri bir siteden satın aldığım yan sanayi çıktı ve iade ettim. Yukardaki internet sitesinden aldığım orijinaldi ve 2 yıldır problemsiz kullanıyorum. Yılda 1 kez söküp içindeki conta ve hareketli parçalara "silikon gres" sürmekte ciddi fayda var


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.