< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dedikodu -- 22 Nisan 2015; 20:32:39 > |
Buderus U122 hakkında sorular
-
-
Benim Buderus U122'nin bir arızası var ama ne olduğunu anlayabilmiş değilim.
Sıcaksu devresi çalışıyor; banyoda falan hiçbir problem yok. Ama kalorifer devresi çalışmıyor. Petekler buzz.
Şöyle ki,
Kombinin şalterini açıyorum... Normalde hemen içindeki boyleri ısıtması gerekir. O da aynen öyle yapıyor ve ledli göstergede en alt ve en üstteki yatay ledleri (çift yatay çizgi) yakarak bu durumu gösteriyor. Sıcak su ısınıyor, kombinin içindeki borulara ve pompaya bakıyorum; ısınmış oluyor. Bu durumda termostat göstergesindeki sıcaklık 40-50'lerde oluyor.
Sonra, sıcak su musluğu açılmazsa, hemen kalorifer devresini (petekleri) ısıtmaya geçmesi lazım. Aynen de öyle yapıyor, petekleri ısıtmaya geçiyor ve bu durumu da ledli göstergenin en ortasındaki yatay led'i (tek yatay çicgi) yakarak gösteriyor. Ancak bu birkaç saniye sürüyor ve hemen kombi kendini kapatarak bekleme konumuna geçiyor (göstergedeki 0 rakamı). Çünkü sıcaklık göstergesi bu birkaç saniye içinde çok hızlı biçimde 80-90 derecelere çıkıyor ve haliyle de kombi "maksimum su sıcaklığına" erişildiği için bekleme konumuna geçiyor. Bu esnada pompa devirdaim yapmaya devam ediyor.
Oda termostatında set edilen sıcaklığa erişilemediği ve fakat maksimum su sıcaklığına erişildiği için kombi kendini tamamen kapatmıyor; devirdaim yapıyor. Ama petekler buz, peteklere sıcak su gelmiyor. kombinin iç deversindeki 90 derecelik su kendi kendine soğuyunca alet birkez daha ısıtmayı deniyor ama yine peteklere birşey gönderemediği için hızlıca 90 dereceye geliyor ve duruyor.
Bu esnada birşey dikkatimi çekti:
Yukarıda belirttiğim 3 yollu vanaya ait konum değiştirirken gelen çat-çut, tak-tuk biçimindeki darbe sesleri artık gelmiyor.
Sizce sorun ne olabilir? Acil yardım rica ediyorum.
Not: Pislik tutucuyu ve tüm petekleri az önce bir temiz yıkadım. Pislik tutucu zaten temiz çıktı.
-
selam kardeşim.
aynı problemi şu an bende yaşıyorum .bilmiyorum sen nasıl halletin sorunu nu . gerçi 2 sene gibi bir zaman zarfı geçti hatırlarmısın yaptığın işlemi bilmem ama sana eklemek isteyeceğim birşey var mesela ben o üç yollu vanayı yeni değiştirmiştim hatta içinde ki termostat la birlikte sanırım .bir süre sonra da bu sıkıntı baş gösterdi. acaba malzeme yinemi bozuldu . bilmiyorum . ama nalet olsun 13 yıldır yüzümüz gülmedi bu kombiden. -
Bende ayni kombiyi kullanıyorum 2004 yılından bu yana daha arıza yapmadı ve hiç bakımda yaptırmadım ilk kombiyi kuran usta arıza yapmadan servisi çağırma demişti öylede gidiyor zaten toshiba klimada bakımdan zarar görmüştüm. Resimde gördüğüm alev modu yüksekte ben 2004ten bu yana alev modu alçakta kullandım ve kullanıyorum birde sıcak su 4. kademede ben onu sıfırladım azda olsa gaz tasarufu yapıyor ayrıca bu kombide su eksik normalde 1.5 bar olması lazım ama kombiyi bağlayım çalıştıran usta bana 2 barda çalıştır daha çok randıman alırsın dedi bende bu zamana kadar hep 2 barda çalıştırdırdım oldukçada kombiden memnunum ileride yeni almak gerekirse bulabilirsem yine bu kombiyi alırım -
-
3 yollu vana problemini çözdükten sonra tesisattaki kirlilikle mücadele ettim. Bizim komşulardan petekleri delinen ve yenileyenler oldu. Belki benim de peteklerimin durumu bu derece kötüdür ve yenilemem gerekir diye düşündüğüm için boş yere profesyonel bir temizlik firması çağırıp masraf yapmak istemedim.
O nedenle kendi kendime temizleme yollarını denedim.
BASINÇLI SUYLA PETEK YIKAMA
Aslında peteklerimi, profesyonel bir makina kadar olmasa da, basınçlı suyla yıkama imkanına sahibim. İşin sırrı, kalorifer dönüş hattının en uç noktalarında bir yere (mesela banyo veya en uzaktaki oda olabilir, veya kombinin altı olabilir.) takılmış bir mini küresel tahliye vanasında saklı. Bu tahliye vanasının kalorifer dönüş hattına takılmış olması da önemli. Bu vana çıkışını da yeterince uzun bir hortumla tuvalete veriyorum.
Eğer kalorifer tesisatınızda böyle bir tahliye vanası yoksa, bir ustaya taktırın, şiddetle tavsiye ediyorum. (Aşağıdaki resimdeki v4 vanası)
(Basitlik olsun diye tek petek çizdim. Çoklu petek durumunda da mantık aynıdır. Ayrıca kafa karışıklığını önlemek için şehir şebekesinden kombiye su girişini yanda gösterdim. Bazı tesisatlarda kombinin altında, kalorifer gidiş hattında da vana olabiliyor. Bende olmadığı için resimde göstermedim; eğer sizin tesisatınızda varsa bu vana daima açık olacak.)
Tüm petek vanaları ve kombinin altındaki (kalorifer dönüş borusuna takılı olan) vana (v1, v2, v3)kapalıyken, bu bahsettiğim tahliye vanası (v4) açık olsa bile, kombiye su alacak olursam, bu su kombide hapis kalır, su basıncı artar, fakat tahliye vanasından su akamaz. Çünkü v1 vanası kapalıyken kombiye giren suyun tahliye vanasına (v4) ulaşabilmesi için peteklerden en az birisinin üzerinden geçmesi gerekir.
v4 vanası sayesinde, şehir şebeke basıncı yardımıyla peteklerimi şu şekilde yıkayabiliyorum:
Tüm petek vanalarını kapatıp sadece yıkamak istediğim peteğin vanalarını açık tutuyorum. Yani resim üzerinden anlatırsak, v1 ve v4 kapalı, v2 ve v3 açık durumdayken, şehir şebekesinden kombiye su basmaya başlıyorum ve basınç göstergesinden 2-2,5 bar olana kadar takip ediyorum. (Dikkat! 3 barı geçirirseniz, kombinin üzerindeki emniyet ventili açar ve kombiniz su fışkırtmaya başlar. 3 bara yaklaşmamaya özen gösterin.)
İstediğim basınç değerine ulaşınca sadece v4 vanasını açıyorum ve mecburen peteğin içinden geçmek zorunda olan basınçlı su, peteğin içindeki pisliği v4 vanası üzerinden tuvalete fışkırtıyor. (v1 kapalı olduğu için ters istikametten v4'e ulaşılamaz.)
Tuvalete fışkıran pis suyun basıncı düşmeye başlayınca v4 tahliye vanasını kapatıyorum. Şehir şebekeden kombiye su basmaya devam ettiğim için, v4 tahliyesini kapatınca kombideki basınç yeniden yükselmeye başlıyor. Basınç 2-2,5'a gelince v4'ü bir kez daha açıp pis suyu tuvalete fışkırtıyorum. Bu şekilde, basınçla her bir peteği 5-6 kere yıkıyorum.
Temizlenen peteğin vanalarını kapatıp sıradaki temizlenmesi gereken peteğin vanasını açıyorum ve yukarıdaki işlemleri bu petek için de tekrar ediyorum.
Sırayla tüm peteklerin temizliği bittikten sonra petek vanalarının hepsini kapatıyorum. En son tüm vanalar kapalıyken sadece v1 vanasını açıyorum ve kombiye şebekeden su basarak basıncı yükseltiyorum. (v1 hariç tüm vanalar kapalı.) Basınç istediğim değere gelince v4 tahliye vanasını açarak pis suyu tahliye ediyorum. Tüm petekler kapalıyken v1 açık olduğu için kombideki basınçlı su ters istikametten akarak v4 vanasına ulaşıyor ve hattın bu kısmındaki pisliği (ve hatta ters istikametten pislik tutucudaki pisliği de) temizlemiş oluyorum.
Bu işlem, basınçlı duru suyla petek yıkama işlemidir. Petekleri tek tek söküp bahçede hortumla yıkayacak olsam bu kadar iyi yıkayamam, zira hortum tutarak petek içinde basınç oluşturamam.
Ama siz dilerseniz profesyonel bir yardım alarak tesisatınızı kimyasal ilaç kullanan temizleme makinası ile yıkatabilirsiniz.
Yukarıda bahsettiğim şekilde tüm petekleri yıkadıktan sonra kimyasal temizleme de yaptım ve masraftan kaçındığım için bunu biraz daha farklı şekilde yaptım. Uygun temizleme kimyasalını tesisata ekledim ve kombinin pompası ile tesisatta dolaşmasını sağladım.
Bunun için piyasada bir çok ürün var. Bunların bir çoğunu inceledim, satan kişilerle konuştum. Bu temizleme kimyasalının kombiden geçmemesi gerektiğini, yoksa sızıntı ve kaçaklara sebep olacağını söyleyenler bile oldu.
Yerli ürünlerin doğru düzgün bir kullanma talimatı bile yok. Kullanım süreleri muamma. Tesisata veya kombiye bir zarar verip vermeyeceği ile ilgili hiç bir taahhüt yok.
Hal böyle olunca yerli ürünlere güvenemedim ve linkteki ithal ürünü bulup tesisata koydum.
https://www.sentinelprotects.com/uk/products/domestic/central-heating-systems/sentinel-x400-system-restorerhttps://www.sentinelprotects.com/sites/default/files/styles/gallery_large/public/products/sentinel_x400_high_performance_cleaner_1l.jpg
(Temizliği yaptığım zaman bu ürünü Ümraniye'de bir firma satıyordu. Duyduğuma göre sonradan getirmemeye başlamış. Son durum nedir bilemiyorum.)
Ürünü (ve daha sonra kullandığım tüm kimyasalları) havlupan üzerinden sisteme ekledim.
Havlupan hariç tüm vanaları kapattım. Sonra v4 tahliye vanasını açarak tesisattaki su basıncını sıfırladım ve v4 vanasını kapattım. Sonra havlupanın üzerindeki kör tapayı söküp buraya uygun bir huni yerleştirdim. Artık bu üst noktadan sisteme hava girişi mümkün oldu. v4 vanası daha düşük kotta yer aldığından bu vanayı kullanarak havlupandan 2-2,5 litre kadar daha su tahliye ettim. Çok fazla su tahliye edip havlupanın içini tamamen boşaltmadım. Böylece kalorifer borularında hava boşluğu oluşturmadım.
(Kimyasalı kullanmadan önce, ölçülü bir maşrapa ile her seferinde huni üzerinden su tamamlayarak, birkaç deneme yanılma sonrasında, v4 vanasını kaç saniye açarsam havlupandan istediğim kadar su tahliye edileceğini tespit ettim: v4 vanasını 15-16sn kadar açarsam havlupandan 2 litre kadar su tahliye etmiş oluyordum.)
Daha sonra huni üzerinden havlupanın içine temizleme kimyasalını (1 lt) boşalttım ve üstünü su ile tamamlayıp hava boşluğu bırakmadım. Ardından kör tapayı kapattım, petek vanalarını açtım ve su basıncını yükselttim.
Bu temizleme kimyasalı sistemde bir kış, Kasım'dan Şubat'a kadar kaldı.
Daha sonra yukarıda anlattığım yöntemle tüm petekleri bir kez daha yıkayarak, temizleme kimyasalını sistemden uzaklaştırdım. Ardından havlupan üzerinden pas önleyici kimyasalı (1 lt) sisteme koydum.
Büyük sorunların ana kaynağını bu şekilde bertaraf etmiş oldum.
Daha sonra ufak tefek sorunlarım oldu. Bir tane de servis kaynaklı sorunum oldu. Bunların ne olduğunu ve çözümlerini daha sonra yazarım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dedikodu -- 4 Ocak 2018; 21:1:14 >
-
Merhaba,
Başınızdan geçenlerin benzer bir şeklini şu anda ben de yaşamaktayım. Kalorifer petekleri yeterince ısınmadığı için servise haber verdik, 3 yollu vana sisteminde arıza olduğu ve değişmesi gerektiğini söylediler ancak kartuş sisteminden bahsetmediler. Gözlemleyebildiğim kadarıyla aktüatörün çalışmasında bir problem yok, kartuş yayı aktüatör kalorifer moduna geçtiğinde takılı kalıyor. Dolayısıyla bence servisin önerdiğinin aksine sadece kartuşu değiştirmek sorunu çözecek (servis 600 küsür lira istedi, kartuş internette 175 lira civarına alınabilyor). Kartuşu sökme kısmını anladım, içinden çıkan anahtar yardımıyla yapılabiliyor ancak değiştirme esnasında izlenmesi gereken prosedürden kesin emin olamadım.
Kartuşu değiştirmeden önce kombinin elektriğini kapatıp suyunu boşaltmak gerekir diye tahmin ediyorum. Suyu boşaltmak için muhtemelen kombinin girişindeki soğuk su vanasını kapatıp (böylece kombiye yeni su gelmesini önleyip) mutfak veya banyodaki sıcak su musluklarından birini açmak gerekecek. Bu şekilde sıcak su sistemindeki su boşalacaktır ve su basıncı göstergesi 0 bar'a gelene kadar buna devam etmek gerekecektir. Peki kalorifer sistemindeki suyun da boşalmasına gerek var mı? Kartuşu yerinden sökünce ne kadar su akacaktır? Yeni kartuşu yerleştirdikten sonra sisteme nasıl tekrar su dolduracağız? (normalde su eksildiğinde kullandığımız vanaları mı kullanmak gerekiyor?). Bu işlemler esnasında sisteme giren havayı peteklerden mi çıkarmak gerekecek?
Teşekkür ederim.
-
Merhaba aynı problemden bende yasamaktayim. 1 Sene icinde 2ci kez 3 yollu vana iç aksamının arızası olarak teshis konulup 600 tl civarı ücret talep edilmektedir. Internette 130, 200 tl arası fiyatlarla satılan iç aksam için servislerin boyle bir ucret talep etmesini kabul edemiyorum. -
Merhaba sorun çözüldümü benim kombidede 3 yollu va sorunu var aldıysanız nerden kaça aldınız.quote:
Orijinalden alıntı: Raa1337
Merhaba aynı problemden bende yasamaktayim. 1 Sene icinde 2ci kez 3 yollu vana iç aksamının arızası olarak teshis konulup 600 tl civarı ücret talep edilmektedir. Internette 130, 200 tl arası fiyatlarla satılan iç aksam için servislerin boyle bir ucret talep etmesini kabul edemiyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gemiadami -- 21 Ocak 2019; 1:16:28 > -
Merhaba Benim de aynı problemim var: BUDERUS U122
Sıcak su veriyor bir zaman sonra kalorifer peteklerine sıcak su basıyor
Ancak kapat ac la actuator motor dogru konuma gelince veriyor.
Az evvel izledim, Musluklara sıcak su veriyor. Suyu kesince biraz sonra motor anahtarı yavas yavas kalorifere dogru geciyor, Oda kalıyor.
Sonra sıcak suyu acınca bir hareket yapmıyor, ve kaloriferlere basmaya baslıyor sıcak suyu.
VC8010 actuatore biraz titretince vs tekrar su konumuna donuyor,
Bu durumda Anladıgım Aktuator bozuk değil mi?
3 Yollu vana iç takım ve VC8010 u nereden temin edebilriz ??
Destek lutfen !!!
-
quote:
Orijinalden alıntı: tanersaMerhaba Benim de aynı problemim var: BUDERUS U122
Sıcak su veriyor bir zaman sonra kalorifer peteklerine sıcak su basıyor
Ancak kapat ac la actuator motor dogru konuma gelince veriyor.
Az evvel izledim, Musluklara sıcak su veriyor. Suyu kesince biraz sonra motor anahtarı yavas yavas kalorifere dogru geciyor, Oda kalıyor.
Sonra sıcak suyu acınca bir hareket yapmıyor, ve kaloriferlere basmaya baslıyor sıcak suyu.
VC8010 actuatore biraz titretince vs tekrar su konumuna donuyor,
Bu durumda Anladıgım Aktuator bozuk değil mi?
3 Yollu vana iç takım ve VC8010 u nereden temin edebilriz ??
Destek lutfen !!!
İyi günler bende de aynı kombi var. Sıcak suyu açınca gri plastik içindeki beyaz mandal sağa doğru geliyor. Sıcak suyu kapatınca tekrar sola eski konuma geliyor. Evi yeni aldım. Kombi konusunda hiç bir bilgim yok. Petekler ısınmıyor. Bir arıza mı var. Yoksa yukarıda arkadasin dediği gibi bir mandal ile petek konumuna mı alınıyor. Bu mandal nerede. Yardımcı olursanız sevinirim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aytozlari -- 5 Kasım 2020; 19:43:34 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Arkadaşlar bu kombinin servis menüsüne nasıl giriş yapılıyor? Ya da elinizde servis kitapçığı varsa paylaşabilir misiniz?
Kombi açık olduğu sürece, eğer oda termostatından dereceyi düşürmezsem sirkülasyon pompası sürekli çalışıyor.. Sıcak suyu (musluk) hazır tutma özelliğini kapattığım halde gecenin bir yarısı su ısıtıyor
Bu ve benzeri sorunları gidermek ve ayarları gözden geçirmek istiyorum ancak servis menüsüyle ilgili bilgiye hiçbir şekilde ulaşamadım..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Selam hocam, Türkçe olarak basit bir PDF bulmuştum. Asıl uzun sayfalı PDF i almanca olarak buldum.
https://doczz.biz.tr/doc/179821/u122-u124-kullanim72057300
ama sorularınızın hepsinin cevabı varmı bilmiyorum.
Bu arada servis bende 1750 TL gibi bir fiyat istedi Aktivatör artı 3 yollu değişimi için. çılgın bir para.
benim aktivatör dişliler sıyrıldı. şimdilik o pimi elime itip çekiyorum. aktivatörün konumunu son seviyeye getirdim ( kabloyu takıyorsunuz dişli sıyırdığı için ilerlemiyor fakat tornavidayı plastik pimin arasından sokup ittirirseniz tıkandığı yerden hareket ediyor)
bu şekilde akvivatörü kombiye zorla taktığımda sıcak su açılıyor. işimiz bittikten sonra aktivatörü söküyorum ve petek ısınmaya başlıyor. yeni aktivatör sipariş edeceğim fakat 3 yollu içindeki git gel yapam aksam sıkıştığı için yeni aktivatördede dişli sıyırır. o yüzden 3 yollunun ya kendisini yada içini değiştirmeden aktivatör almayacağım. 3 yolluyu kendim değiştirebilirmiyim ona bakıyorum. daha önce iyonizasyon çubuğunu ve ateşleme çubuğunu kendim değiştim.
Genelde ustaların söylediği birşey var oda Kombinin çok kaliteli bir kombi olduğu. o yüzden kombiyi kolay yolu seçip değiştirmek ucuz piyasa malı birşey takmak istemiyorum. E aynı kalitede yeni buderus lar çok pahalı. gittiği yere kadar götüreceğim bu kombi ile.
bu başlık altında özellikle yukarıda enfes paylaşımlar yapılmış. sorunlarımızı ve çözümlerimizi buraya yazarsak burayı canlı tutabiliriz.
saygılar.
-
Maalesef almanca olanda da böyle bir menüden bahsetmiyor..
Tamir takımını kolaylıkla değiştirebilirsin, öncesinde tekrar pislik takılmaması için tüm sistemi, filtreleri ve petekleri temizlemekte fayda var. Tamir takımı 6000/u ve 6100/u olarak iki ayrı tipte satılıyor. Bizimkilere uygun olanı vczz6100/u
180-200₺ civarı tamir takımı, 280-300₺ civarı da motor ücreti var gördüğüm kadarıyla. Irka internet sitesinde ürünler mevcut.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
yan sanayi baş ağrıtır. takan kombicilerinde başını ağrıttı. orjinali kalıplı şeffaf ambalajda sökme anahtarıda yanında. bazen görselde orjinal gösterip yan sanayide gönderiyorlar. almadan önce telefonla orjinalmi diye teyit edin. eskiyi sökmesi çok zordur
-
Siteye girmediğim gibi, bildirim de gelmemiş, tesadüfen gördüm cevabınızı kusura bakmayın 😊 evet tam da dediğiniz gibi n11 ya da benzeri bir siteden satın aldığım yan sanayi çıktı ve iade ettim. Yukardaki internet sitesinden aldığım orijinaldi ve 2 yıldır problemsiz kullanıyorum. Yılda 1 kez söküp içindeki conta ve hareketli parçalara "silikon gres" sürmekte ciddi fayda var
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X