Şimdi Ara

GTA V PC GRAFİK AYARLARI 'Güncelleniyor' (ANA KONU)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
51
Cevap
4
Favori
5.420
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • KONUYU ALINTI YAPMAYINIZ İSTEDİĞİNİZ SORUYU PM ATARAK SORABİLİRSİNİZ YORUM KONUSUNDA ÖZGÜRSÜNÜZ.

    Detayları ekleyeceğim.

    Ne nedir? Neyi değiştirir? Perfomansı etkiler mi? Bellek kullanımı ne kadardır? Bunu anlamamız için bu konuyu açtım.
    Sizlerde sisteminizden oyun içinden bellek kullanımı veya fps ile ilgili olan görselleri sisteminizide ekleyerek katkıda bulunabilirsiniz.
    Bilgi paylaşıldıkça değer kazanır.

    En başta dosyalarınızı doğrulamalısınız hatalı dosya varmı yokmu diye.

    GTA 5 FİLE VERİFİER V3 DİYE BİR ARAÇ VAR TEK TIKLA DOĞRULUYOR MD5 VEYA SHA1 DEĞERLERİNE GÖRE DOSYALARI.
    VEYA GTA5LAUNCHER.EXE DEN -VERİFİER YAZARAK ÖZELLİKLER HEDEF KISMINDAN HALLEDEBİLİRSİNİZ.

    http://workupload.com/file/D7XxjC9d


    İlk önce Grafik ayarları Nerede Bulunur yazalım:

    Settings den
    Graphics Bölümünde:

    Igrone Suggested Limits: ON OFF
    2 GB KARTLAR İÇİN BELLEK LİMİTİNİ GÖRMEZDEN GELİR KAPATIRSANIZ.

    DirectX Version: 10 10.1 11
    DİRECT VERSİYONUNU SEÇER DÜŞÜK OLANDA DAHA ÇOK FPS ALIRSINIZ. KALİTEDE DÜŞER BİRAZ DÜŞEN KALİTEYE ORANLA ALINAN FPS ORANI HAKKINDA BİR YORUM YAPAMAYACAĞIM.




    Screen Type: EKRAN TİPİ

    Resolution: ÇÖZÜNÜRLÜĞÜ SEÇER 720P (1280X720) LAPTOPLAR İÇİN VEYA 1080P (1920X1080) SEÇİN PCLER İÇİN 980 SLI YAPTIM VEYA 290X CROSSFİRE VAR DERSENİZ 2K VEYA 4K SEÇEBİLİRSİNİZ.


    Aspect Ratio EKRAN ORANINI SEÇER GENELDE 16:9 16:10 İDEALDİR OTOMATİKTE KALSIN PERFOMANSI FAZLA ETKİLEMEZ.

    Refresh Rate YENİLEME HIZINI SEÇER 50 59 HZ VAR NEDEN 60 YOK ANLAYAMADIM.

    Output Monitor MÖNİTÖR SAYISINI SEÇER 3 LÜ VEYA 4 LÜ MONİTÖRÜ OLUP DA 4K OYNAYANLAR MUTLAKA SEÇMELİ

    FXAA ANTİALASİNG ÇESİDİDİR KÖŞE YUMUŞATMA YAPAR EN AZ KASAN PERFORMANSI DÜŞÜREN TİPİDİR AÇILMASI ÖNERİLİR.

    MSAA 2X 4X 8X ANTİALASİNG ÇESİDİDİR KÖŞE YUMUŞATMA YAPAR EN ÇOK KASAN PERFORMANSI DÜŞÜREN TİPİDİR AÇILMASI FAZLA ÖNERİLMEZ 2 GB KARTI OLANLAR HİÇ AÇMASINLAR.

    YSync EKRANDAKİ YIRTINMALARIN ÖNÜNE GEÇER FPS Yİ SABİTLER YENİLEME HIZINI KAÇ SEÇTİYSENİZ ONA SABİT OLMASINI SAĞLAR BÖYLECE KARTINIZ EĞER O FPS Yİ RAHAT VERECEK GÜCÜ VARSA O GÜÇTE ÇALIŞIR SÜREKLİ 100DE 100 KULLANIMDA OLMAZ ISINMAZ.

    Pause Hame On Focus Loss: VARSAYILAN OLARAK AÇIK GELİYOR.

    Populatıon Density: O BÖLGEDE YAŞAYAN YOĞUNLUĞU SEÇER İNSAN SAYISI ARABA SAYISI ARTAR PERFORMANSI ETKİLER DÜŞÜRÜR İŞLEMCİYE VE EKRAN KARTI BELLEĞİNE ABANIR
    X99 CHİPSET YOKSA 7 TIK ÜZERİNDE AÇMAYIN 10 TIK TOPLAMDA
    İ5 4 CEKİRDEK VEYA LGA 115X İ7 KULLANANLAR 7 TIK AÇSINLAR

    Population Variety BURADA İSE O SEÇTİĞİMİZ YOĞUNLUĞUN HANGİ ÇEŞİTLİLİKTE OLACAĞINI BELİRTİYORUZ HEP AYNI ARABALAR İNSANLAR MI OLSUN OLMASIN ONU SEÇİYORUZ. 7 ÜZERİ FAZLA AÇMAYIN.

    Distance Scaling ÇİZİM UZAKLIĞI BU NE KADAR AÇARSAN EKRAN KARTI BELLEĞİNE O KADAR ABANIR VE GÖRÜŞ MESAFEDE ARTAR BİRDEN ŞAP DİYE BELİREN NESNELER OLMAZ.



    Texture Quality

    Shader Quality

    Shadow Quality

    Reflection Quality

    Reflection MSAA

    Water Quality

    Particles Quality

    Grass Quality

    Soft Shadows

    Post Fx

    Motion Blur Strength

    In-Game Depht Of Field Effect

    Anisotropic Occlusion

    Tessellation



    Restore Defaults




    Settings den

    Advanced Graphics Bölümünde


    Long Shadows

    High Resolution Shadows

    High Detail Streaming While Flying

    Extended Distance Scaling

    Extended Shadows Distance


    Restore Defaults


    Toplamda 2 sekmeye yer verilmiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nysarac -- 6 Temmuz 2015; 4:19:34 >







  • Fxaa, nvidia'nın çıkardığını tahmin ettiğim, msaa'a göre çok daha az performans yiyen bir "anti-aliasing" türü. Kırıkları giderir, msaa'e göre çok daha az performans yer fakat şu ana dek bulanıklaştırmadığı oyun kalmadı. İşte bu bulanıklık ne ölçüde olur tamamen yapımcının becerisine bağlı ve bu oyunda bulanıklık, şu ana dek gördüğüm en düşük fxaa bulanıklığı. Ben kullanıyorum, tavsiye ederim.

    Msaa, bildiğimiz anti-aliasing fakat nedense bu oyunda performansa dev vuruyor. x2 yaptığım an tam 15 (o da e az 15) fps gidiyor. Üstelik ikinci en çok vram(ekran kartının belleği) yiyen de bu. x2 yaptığım an üstteki bellek barına +250 mb çakıyor. 3gb veya üstü bellekli kart yoksa sakın açmayın bunu.

    Vsync'i biliyorsunuz, 60 fps veya monitörünüz kaç hz ise ona bağlayan şey. Half yaparsanız, 30 olur; veya monitörünüz 144hz ise, 72fps'ye bağlar örneğin half.

    Pause game on focus loss: Odaklanma kaybında oyunu durdur diyor. Henüz off yaparak denemedim fakat galiba "start"a basınca oyunu duraksat gibi. Akşama deneyeyim aslında bunu.

    Population density: Nüfus yoğunluğu; yani bu bar ne kadar dolarsa o kadar sayıda insan olur. Belleğe etkisi yok, maksimum yapabilirsiniz.

    Population variety: İşte bu da bir başka bellek canavarı. Bu da, nüfusun çeşitliliğini gösteriyor. Bu bar ne kadar yukarıdaysa o kadar değişik tipte insan olur. Örneğin ben %50de tutuyorum ve belki de %100 yapan birisinin gördüğü kırmızı t-shirt'lü sarışın adam veya siyah elbiseli bir kadını göremiyorum. (tamamen attım bu arada adam/kadın tanımlarını)

    Distance scaling: Diğer oyunlardaki object level of detail oluyor bu. Lod yani. Ne kadar arttırırsanız uzaktaki objeler o kadar ayrıntılı çıkar. Diyelim ki doğanın girişindesiniz ve uzaktaki dağ size bulanık gözükyor? Bu ayarı arttırıyorsunuz.

    Texture quality: Bir numaralı bellek yiyici. 2gb'lık kart varsa high, 3gb veya üstü ise very high yapabilirsiniz. Kısaca, objelerin üstündeki dokunun kalitesini gösterir. 2gb kartınız varsa very high yapmakta serbestsiniz ama oyun yerlerde sürünürse bana bakmayın. (kart 2 gb ise sakın "aman tasarruf edeyim" demeyin, normal yapmayın. İnanılmaz çirkin normal texture)

    Shader quality: İşte buradan itibaren teknik bilgim sıçmaya başlıyor. Bu ayar, objelerin(yakın veya uzak) derinlik, aydınlık vb. özelliklerinin bir kombinasyonu. Önemlidir, düşük tutmayın. Fark için:http://www.gamersnexus.net/game-bench/1909-gta-v-graphics-optimization-guide

    Shadow quality: Bunu da bilirsiniz, ne kadar yukarı çıkarsa gölgeler o kadar az piksel piksel olur ama bu da bellek yiyici, dikkatli olun.

    Reflection quality: Yansıma kalitesi. Bence yüksekte tutun. Aracınızı krom kaplatıp şehirde gece gezmesine çıkarsanız bana teşekkür edersiniz

    Reflection msaa: Pek performans etkisi yok ama ben bi olayını da göremedim. Herifler yansıma için bile anti-aliasing koymuşlar. İsterseniz açabilirsiniz, bellekten 30-40 mb yiyor diye biliyorum.

    Water quality: Ben very high'da tutuyorum. Gta v gibi denize bu kadar önem veren bir oyunda piksel piksel dalgalarda yüzmek istemiyorum.

    Particle quality: Parçacık kalitesi diyelim. Silahınızdan ateş ettiğinizde çıkan duman, aracınızla yüksekten atladıktan sonra şasinin yere sürtmesiyle çıkan kıvılcım ve en önemlisi her türlü toz, duman, buhar, birer particle oluyor.

    Grass quality: İşte "aağbüü doğada fps 30'a düşüyor ağğbüü" diye ağlayanların düşmanı. Gtx 970 vb. bir kartınız yoksa sakın ultra yapmayın, kartı ağlatıyor. Ben very high'da tutuyorum çünkü gta iv'ün şehir ortamından sonra doğa çok iyi geldi ve çirkin yeşil alan görmek istemiyorum.

    Soft shadows: Gölgelerin keskin değil, gerçek hayatta olduğu gibi yumuşak olmasını sağlar; ben nvidia pcss'i de denedim ama bi olayı yoktu, belki de başka bir kombinasyonla denemek lazım. Aynı reflection msaa gibi ufak bellek yer bu da.

    Post-fx: İşte bir performans yiyici daha. Aynı zamanda bellek de yer. Bu, oyundaki bütün "göz boyama" efektleridir. Derinlik efekti, motion blur efekti, hdr efekti ve bazı particle fx.

    Motion blur strength: Motion blur'un ne kadar belirgin olacağı

    In-game depth of field: Oyun için derinlik ayarı. Post-fx'i very high yapmadan açılamıyor ve açıkçası pek tavsiye etmem. Çok yapay.

    AF: Kesinlikle x16 yapın. Performans etkisi düşüktür ve faydasını görürsünüz.

    Tesselation: Objelerin derinlik, gerçekçilik efekti. Daha düzgün anlatmak gerekirse: diyelim ki bir tuğla duvar var, uzaktan baktığınızda tuğla duvar gibi gözüküyor fakat tuğlaların derinliği yok, sanki tuğla resmi yapıştırılmış duvar, yakından bir de bakıyorsunuz ki her bir tuğlanın derinliği var, 3 boyutlu, gerçekçi bir tuğla duvar. İşte bu tesselation. Ben very high'da tutuyorum.

    Özetle bu. Küçük harf, büyük harf katliamını görmezden gelin, ofisteyim. Hoş dh gibi bir yerde imla kurallarına özen gösteriliyor mu bilmem.

    Keşke msaa, texture quality ve shadow'u arttırabilsem diyorum ama. Bi anlığına bu 3 ayarı maksimumladım da; tek başına bunları very high yapıp diğerlerini high yapsanız bile yeter. Bu 3 ayar dev performans yiyorlar. Hem de çok dev. Ama bir o kadar da oyunu güzelleştiren ayarlar bunlar :)
  • Mesajım bulunsun.
  • Gerçekten iyi olur. Hangi grafik ayarı ne işe yarıyor neyi değiştiriyor gibi bir inceleme gerekliydi. Bekliyoruz.
  • Aradığım konu sırf bu yüzden oyuna başlamıyorum şimdilik. Uygun bir zamanımda en iyi ayarlara getirip öyle oynayacağım. Umarım her ayar anlatılır teşekkür ederim şimdiden.
    Bir de fps okuma için en temiz ne kullanabilirim msi afterburner kullanıyorum formattan önce onu mu önerirsiniz yoksa başka bir program mı? Bilgisayarım da msi ama sadece fps okumak için kullandım programı.
  • ben grafik ayarlarını değiştirdiğimde restart atılsın mı diye soruyor sonra oyun çalışmayı durduruyor çözümü var mı ?
  • Fxaa, nvidia'nın çıkardığını tahmin ettiğim, msaa'a göre çok daha az performans yiyen bir "anti-aliasing" türü. Kırıkları giderir, msaa'e göre çok daha az performans yer fakat şu ana dek bulanıklaştırmadığı oyun kalmadı. İşte bu bulanıklık ne ölçüde olur tamamen yapımcının becerisine bağlı ve bu oyunda bulanıklık, şu ana dek gördüğüm en düşük fxaa bulanıklığı. Ben kullanıyorum, tavsiye ederim.

    Msaa, bildiğimiz anti-aliasing fakat nedense bu oyunda performansa dev vuruyor. x2 yaptığım an tam 15 (o da e az 15) fps gidiyor. Üstelik ikinci en çok vram(ekran kartının belleği) yiyen de bu. x2 yaptığım an üstteki bellek barına +250 mb çakıyor. 3gb veya üstü bellekli kart yoksa sakın açmayın bunu.

    Vsync'i biliyorsunuz, 60 fps veya monitörünüz kaç hz ise ona bağlayan şey. Half yaparsanız, 30 olur; veya monitörünüz 144hz ise, 72fps'ye bağlar örneğin half.

    Pause game on focus loss: Odaklanma kaybında oyunu durdur diyor. Henüz off yaparak denemedim fakat galiba "start"a basınca oyunu duraksat gibi. Akşama deneyeyim aslında bunu.

    Population density: Nüfus yoğunluğu; yani bu bar ne kadar dolarsa o kadar sayıda insan olur. Belleğe etkisi yok, maksimum yapabilirsiniz.

    Population variety: İşte bu da bir başka bellek canavarı. Bu da, nüfusun çeşitliliğini gösteriyor. Bu bar ne kadar yukarıdaysa o kadar değişik tipte insan olur. Örneğin ben %50de tutuyorum ve belki de %100 yapan birisinin gördüğü kırmızı t-shirt'lü sarışın adam veya siyah elbiseli bir kadını göremiyorum. (tamamen attım bu arada adam/kadın tanımlarını)

    Distance scaling: Diğer oyunlardaki object level of detail oluyor bu. Lod yani. Ne kadar arttırırsanız uzaktaki objeler o kadar ayrıntılı çıkar. Diyelim ki doğanın girişindesiniz ve uzaktaki dağ size bulanık gözükyor? Bu ayarı arttırıyorsunuz.

    Texture quality: Bir numaralı bellek yiyici. 2gb'lık kart varsa high, 3gb veya üstü ise very high yapabilirsiniz. Kısaca, objelerin üstündeki dokunun kalitesini gösterir. 2gb kartınız varsa very high yapmakta serbestsiniz ama oyun yerlerde sürünürse bana bakmayın. (kart 2 gb ise sakın "aman tasarruf edeyim" demeyin, normal yapmayın. İnanılmaz çirkin normal texture)

    Shader quality: İşte buradan itibaren teknik bilgim sıçmaya başlıyor. Bu ayar, objelerin(yakın veya uzak) derinlik, aydınlık vb. özelliklerinin bir kombinasyonu. Önemlidir, düşük tutmayın. Fark için:http://www.gamersnexus.net/game-bench/1909-gta-v-graphics-optimization-guide

    Shadow quality: Bunu da bilirsiniz, ne kadar yukarı çıkarsa gölgeler o kadar az piksel piksel olur ama bu da bellek yiyici, dikkatli olun.

    Reflection quality: Yansıma kalitesi. Bence yüksekte tutun. Aracınızı krom kaplatıp şehirde gece gezmesine çıkarsanız bana teşekkür edersiniz

    Reflection msaa: Pek performans etkisi yok ama ben bi olayını da göremedim. Herifler yansıma için bile anti-aliasing koymuşlar. İsterseniz açabilirsiniz, bellekten 30-40 mb yiyor diye biliyorum.

    Water quality: Ben very high'da tutuyorum. Gta v gibi denize bu kadar önem veren bir oyunda piksel piksel dalgalarda yüzmek istemiyorum.

    Particle quality: Parçacık kalitesi diyelim. Silahınızdan ateş ettiğinizde çıkan duman, aracınızla yüksekten atladıktan sonra şasinin yere sürtmesiyle çıkan kıvılcım ve en önemlisi her türlü toz, duman, buhar, birer particle oluyor.

    Grass quality: İşte "aağbüü doğada fps 30'a düşüyor ağğbüü" diye ağlayanların düşmanı. Gtx 970 vb. bir kartınız yoksa sakın ultra yapmayın, kartı ağlatıyor. Ben very high'da tutuyorum çünkü gta iv'ün şehir ortamından sonra doğa çok iyi geldi ve çirkin yeşil alan görmek istemiyorum.

    Soft shadows: Gölgelerin keskin değil, gerçek hayatta olduğu gibi yumuşak olmasını sağlar; ben nvidia pcss'i de denedim ama bi olayı yoktu, belki de başka bir kombinasyonla denemek lazım. Aynı reflection msaa gibi ufak bellek yer bu da.

    Post-fx: İşte bir performans yiyici daha. Aynı zamanda bellek de yer. Bu, oyundaki bütün "göz boyama" efektleridir. Derinlik efekti, motion blur efekti, hdr efekti ve bazı particle fx.

    Motion blur strength: Motion blur'un ne kadar belirgin olacağı

    In-game depth of field: Oyun için derinlik ayarı. Post-fx'i very high yapmadan açılamıyor ve açıkçası pek tavsiye etmem. Çok yapay.

    AF: Kesinlikle x16 yapın. Performans etkisi düşüktür ve faydasını görürsünüz.

    Tesselation: Objelerin derinlik, gerçekçilik efekti. Daha düzgün anlatmak gerekirse: diyelim ki bir tuğla duvar var, uzaktan baktığınızda tuğla duvar gibi gözüküyor fakat tuğlaların derinliği yok, sanki tuğla resmi yapıştırılmış duvar, yakından bir de bakıyorsunuz ki her bir tuğlanın derinliği var, 3 boyutlu, gerçekçi bir tuğla duvar. İşte bu tesselation. Ben very high'da tutuyorum.

    Özetle bu. Küçük harf, büyük harf katliamını görmezden gelin, ofisteyim. Hoş dh gibi bir yerde imla kurallarına özen gösteriliyor mu bilmem.

    Keşke msaa, texture quality ve shadow'u arttırabilsem diyorum ama. Bi anlığına bu 3 ayarı maksimumladım da; tek başına bunları very high yapıp diğerlerini high yapsanız bile yeter. Bu 3 ayar dev performans yiyorlar. Hem de çok dev. Ama bir o kadar da oyunu güzelleştiren ayarlar bunlar :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi diluted -- 21 Nisan 2015; 13:15:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: diluted

    fxaa, nvidia'nın çıkardığını tahmin ettiğim, msaa'a göre çok daha az performans yiyen bir "anti-aliasing" türü. Kırıkları giderir, msaa'e göre çok daha az performans yer fakat şu ana dek bulanıklaştırmadığı oyun kalmadı. İşte bu bulanıklık ne ölçüde olur tamamen yapımcının becerisine bağlı ve oyunda bulanıklık, şu ana dek gördüğüm en düşük fxaa bulanıklığı. Ben kullanıyorum, tavsiye ederim.

    msaa, bildiğimiz anti-aliasing fakat nedense bu oyunda performansa dev vuruyor. x2 yaptığım an tam 15 (o da e az 15) fps gidiyor. Üstelik en çok vram(ekran kartının belleği) yiyen de bu. x2 yaptığım an üstteki bellek barına +250 mb çakıyor. 3gb veya üstü bellekli kart yoksa sakın açmayın bunu.

    vsync'i biliyorsunuz, 60 fps veya monitörünüz kaç hz ise ona bağlayan şey. half yaparsanız, 30 olur. (veya monitörünüz 144hz ise, 77fps'ye bağlar örneğin half)

    pause game on focus loss: odaklanma kaybında oyunu durdur diyor. henüz off yaparak denemedim fakat galiba "start"a basınca oyunu duraksat gibi. akşama deneyeyim aslında bunu.

    population density: nüfus yoğunluğu, yani bu bar ne kadar dolarsa o kadar sayıda insan olur, belleğe etkisi yok, maksimum yapabilirsiniz.

    population variety: işte bu da bir başka bellek canavarı. bu da, nüfus'un çeşitliliğini gösteriyor. bu bar ne kadar yukarıdaysa o kadar değişik tipte insan olur. örneğin ben %50de tutuyoru ve belki de %100 yapan birisinin gördüğü kırmızı t-shirt'lü sarışın adam veya siyah elbiseli bir kadını göremiyorum(tamamen attım bu arada adam/kadın tanımlarını)

    distance scaling: diğer oyunlardaki object level of detail oluyor bu. lod yani. ne kadar arttırırsanızi uzaktaki objeler o kadar ayrıntılı çıkar. diyelimki doğanın girişindesiniz ve uzaktaki dağ size bulanık gözükyor? bu ayarı arttırıyorsunuz.

    texture quality: bir numaralı bellek yiyici. 2gb'lık kart varsa high, 3gb veya üstü ise very high yapabilirsiniz. kısaca, objelerin üstündeki dokunun kalitesini gösterir. 2gb kardınız varsa very high yapmakta serbestsiniz ama oyun yerlerde sürünürse bana bakmayın. (kart 2 gb ise sakın "aman tasarruf edeyim" demeyin, normal yapmayın. inanılmaz çirkin normal texture)

    shader quality: işte buradan itibaren teknik bilgim sıçmaya başlıyor. bu ayar, objelerin(yakın veya uzak) derinlik, aydınlık vb. özelliklerinin bir kombinasyonu. önemlidir, düşük tutmayın. fark için:http://www.gamersnexus.net/game-bench/1909-gta-v-graphics-optimization-guide

    shadow quality: bunu da bilirsiniz, ne kadar yukarı çıkarsa gölgeler o kadar az piksel piksel olur ama bu da bellek yiyici, dikkatli olun.

    reflection quality: yansıma kalitesi. bence yüksekse tutun. aracınızı krom kaplatıp şehirde gece gezmesine çıkarsanız bana teşekkür edersiniz

    reflection msaa: pek performans etkisi yok ama ben bi olayını göremedim. herifler yansıma için bile anti-aliasing koymuşlar. isterseniz açabilirsiniz, bellekten 30-40 mb yiyor diye biliyorum.

    water quality: ben very high'da tutuyorum. gta v gibi denize bu kadar önem veren bir oyunda piksel piksel dalgalarda yüzmek istemiyorum.

    particle quality: parçacık kalitesi diyelim. silahınızdan ateş ettiğinizde çıkan duman, aracınızla yüksek atladıktan sonra şasinin yere sürtmesiyle çıkan kıvılcım ve en önemlisi her türlü toz, duman, buhar, birer particle oluyor.

    grass quality. işte "aağbüü doğada fps 30 ağğbüü" diye ağlayanların düşmanı. gtx 970 vb. bir kartınız yoksa sakın ultra yapmayın, kartı ağlatıyor. ben very high'da tutuyorum çünkü gta iv'ün şehir ortamında sonra doğa çok iyi geldi ve çirkin yeşil alan görmek istemiyorum.

    soft shadows: gölgelerin keskin değil, gerçek hayatta olduğu gibi yumuşak olmasını sağlar, ben nvidia pcss'i de denedim ama bi olayı yoktu, belki de başka bir kombinasyonla denemek lazım. Aynı reflection msaa gibi ufak bellek yer bu da.

    post-fx: işte bir performans yiyici. aynı zamanda bellek de yer. bu, oyundaki bütün "göz boyama" efektleridir. Derinlik efekti, motion blur efekti, hdr efekti ve bazı particle fx.

    motion blur strength: motion blur'un ne kadar belirgin olacağı

    in-game depth of field: oyun için derinlik ayarı. post-fx'i very high yapmadan açılamıyor ve açıkçası pek tavsiye etmem. çok yapay.

    ao: kesinlikle x16 yapın. performans etkisi düşüktür ve faydasını görürsünüz.

    tesselation: objelerin derinlik, gerçekçilik efekti. daha düzgün anlatmak gerekirse: diyelim ki bir tuğla duvar var, uzaktan baktığınızda tuğla duvar gibi gözüküyor fakat tuğlaların derinliği yok, sanki tuğla resmi yapıştırılmış duvar, yakından bir de bakıyorsunuz ki her bir tuğlanın derinliği var, 3 boyutlu, gerçekçi bir tuğla duvar. işte bu tesselation. ben very high'da tutuyorum.

    Özetle bu. Küçük harf, büyük harf katliamını görmezden gelin, ofisteyim. Hoş dh gibi bir yerde imla kurallarına özen gösteriliyor mu bilmem.

    Keşke msaa, texture quality ve shadow'u arttırabilsem diyorum ama. bi anlığına bu 3 ayarı maksimumladım da, tek başına bunları very high yapıp diğerlerini high yapsanız bile yeter. bu 3 ayar dev performans yiyorlar. hem de çok dev. ama bir o kadar da oyunu güzelleştiren ayarlar bunlar :)





    Evet güzel anlatmışınız. Yeni konu açsaydınız bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • TEŞEKKÜRLER

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam verdiğiniz gamersnexus sitesinde "Grass Quality" testi Titan ile yapılmış altta R9 270X ile ilgili bir not yazmışlar ama tam anlamadım ne demek istediğini. Ne yazıyor orada belirtirmisiniz mümkünse eğer. GTX 770 ile Normalde oynuyorum FPSyi çok yemesin diye ama emin de olamadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soulfly1

    Hocam verdiğiniz gamersnexus sitesinde "Grass Quality" testi Titan ile yapılmış altta R9 270X ile ilgili bir not yazmışlar ama tam anlamadım ne demek istediğini. Ne yazıyor orada belirtirmisiniz mümkünse eğer. GTX 770 ile Normalde oynuyorum FPSyi çok yemesin diye ama emin de olamadım.

    Kabaca:

    Bu test, titan x ile yapıldı çünkü her ne kadar r9 270x'te büyük bir etki görmüş olsak da*, titan x'in ultra ayarda ciddi şekilde zorlandığını belirtmekte yarar var. Bu ayar, titan x'e bu denli performans etkisi eden az sayıdaki ayarlardan birisi.

    * Burada söylediğini anlamadım. 270x kullanırken very high'dan ultra'ya geçişte büyük etki gördük mü demek istiyorlar yoksa 270x'ten titan x'e geçişte büyük etki gördük mü demek istiyorlar anlamadım. Her halükarda grass quality, ciddi bir performans canavarı ama senin kartının kaldırabilmesi lazım. Ne bileyim high yapıp doğada en az 50 fps alabilirsin. Ben bile gtx 750 ti kartımla very high grass ayarlarında 40 fps'nın altına inmiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: diluted

    Kabaca:

    Bu test, titan x ile yapıldı çünkü her ne kadar r9 270x'te büyük bir etki görmüş olsak da*, titan x'in ultra ayarda ciddi şekilde zorlandığını belirtmekte yarar var. Bu ayar, titan x'e bu denli performans etkisi eden az sayıdaki ayarlardan birisi.

    * Burada söylediğini anlamadım. 270x kullanırken very high'dan ultra'ya geçişte büyük etki gördük mü demek istiyorlar yoksa 270x'ten titan x'e geçişte büyük etki gördük mü demek istiyorlar anlamadım. Her halükarda grass quality, ciddi bir performans canavarı ama senin kartının kaldırabilmesi lazım. Ne bileyim high yapıp doğada en az 50 fps alabilirsin. Ben bile gtx 750 ti kartımla very high grass ayarlarında 40 fps'nın altına inmiyorum.

    Anladım hocam, çok teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: diluted

    Fxaa, nvidia'nın çıkardığını tahmin ettiğim, msaa'a göre çok daha az performans yiyen bir "anti-aliasing" türü. Kırıkları giderir, msaa'e göre çok daha az performans yer fakat şu ana dek bulanıklaştırmadığı oyun kalmadı. İşte bu bulanıklık ne ölçüde olur tamamen yapımcının becerisine bağlı ve bu oyunda bulanıklık, şu ana dek gördüğüm en düşük fxaa bulanıklığı. Ben kullanıyorum, tavsiye ederim.

    Msaa, bildiğimiz anti-aliasing fakat nedense bu oyunda performansa dev vuruyor. x2 yaptığım an tam 15 (o da e az 15) fps gidiyor. Üstelik ikinci en çok vram(ekran kartının belleği) yiyen de bu. x2 yaptığım an üstteki bellek barına +250 mb çakıyor. 3gb veya üstü bellekli kart yoksa sakın açmayın bunu.

    Vsync'i biliyorsunuz, 60 fps veya monitörünüz kaç hz ise ona bağlayan şey. Half yaparsanız, 30 olur; veya monitörünüz 144hz ise, 72fps'ye bağlar örneğin half.

    Pause game on focus loss: Odaklanma kaybında oyunu durdur diyor. Henüz off yaparak denemedim fakat galiba "start"a basınca oyunu duraksat gibi. Akşama deneyeyim aslında bunu.

    Population density: Nüfus yoğunluğu; yani bu bar ne kadar dolarsa o kadar sayıda insan olur. Belleğe etkisi yok, maksimum yapabilirsiniz.

    Population variety: İşte bu da bir başka bellek canavarı. Bu da, nüfusun çeşitliliğini gösteriyor. Bu bar ne kadar yukarıdaysa o kadar değişik tipte insan olur. Örneğin ben %50de tutuyorum ve belki de %100 yapan birisinin gördüğü kırmızı t-shirt'lü sarışın adam veya siyah elbiseli bir kadını göremiyorum. (tamamen attım bu arada adam/kadın tanımlarını)

    Distance scaling: Diğer oyunlardaki object level of detail oluyor bu. Lod yani. Ne kadar arttırırsanız uzaktaki objeler o kadar ayrıntılı çıkar. Diyelim ki doğanın girişindesiniz ve uzaktaki dağ size bulanık gözükyor? Bu ayarı arttırıyorsunuz.

    Texture quality: Bir numaralı bellek yiyici. 2gb'lık kart varsa high, 3gb veya üstü ise very high yapabilirsiniz. Kısaca, objelerin üstündeki dokunun kalitesini gösterir. 2gb kartınız varsa very high yapmakta serbestsiniz ama oyun yerlerde sürünürse bana bakmayın. (kart 2 gb ise sakın "aman tasarruf edeyim" demeyin, normal yapmayın. İnanılmaz çirkin normal texture)

    Shader quality: İşte buradan itibaren teknik bilgim sıçmaya başlıyor. Bu ayar, objelerin(yakın veya uzak) derinlik, aydınlık vb. özelliklerinin bir kombinasyonu. Önemlidir, düşük tutmayın. Fark için:http://www.gamersnexus.net/game-bench/1909-gta-v-graphics-optimization-guide

    Shadow quality: Bunu da bilirsiniz, ne kadar yukarı çıkarsa gölgeler o kadar az piksel piksel olur ama bu da bellek yiyici, dikkatli olun.

    Reflection quality: Yansıma kalitesi. Bence yüksekte tutun. Aracınızı krom kaplatıp şehirde gece gezmesine çıkarsanız bana teşekkür edersiniz

    Reflection msaa: Pek performans etkisi yok ama ben bi olayını da göremedim. Herifler yansıma için bile anti-aliasing koymuşlar. İsterseniz açabilirsiniz, bellekten 30-40 mb yiyor diye biliyorum.

    Water quality: Ben very high'da tutuyorum. Gta v gibi denize bu kadar önem veren bir oyunda piksel piksel dalgalarda yüzmek istemiyorum.

    Particle quality: Parçacık kalitesi diyelim. Silahınızdan ateş ettiğinizde çıkan duman, aracınızla yüksekten atladıktan sonra şasinin yere sürtmesiyle çıkan kıvılcım ve en önemlisi her türlü toz, duman, buhar, birer particle oluyor.

    Grass quality: İşte "aağbüü doğada fps 30'a düşüyor ağğbüü" diye ağlayanların düşmanı. Gtx 970 vb. bir kartınız yoksa sakın ultra yapmayın, kartı ağlatıyor. Ben very high'da tutuyorum çünkü gta iv'ün şehir ortamından sonra doğa çok iyi geldi ve çirkin yeşil alan görmek istemiyorum.

    Soft shadows: Gölgelerin keskin değil, gerçek hayatta olduğu gibi yumuşak olmasını sağlar; ben nvidia pcss'i de denedim ama bi olayı yoktu, belki de başka bir kombinasyonla denemek lazım. Aynı reflection msaa gibi ufak bellek yer bu da.

    Post-fx: İşte bir performans yiyici daha. Aynı zamanda bellek de yer. Bu, oyundaki bütün "göz boyama" efektleridir. Derinlik efekti, motion blur efekti, hdr efekti ve bazı particle fx.

    Motion blur strength: Motion blur'un ne kadar belirgin olacağı

    In-game depth of field: Oyun için derinlik ayarı. Post-fx'i very high yapmadan açılamıyor ve açıkçası pek tavsiye etmem. Çok yapay.

    AF: Kesinlikle x16 yapın. Performans etkisi düşüktür ve faydasını görürsünüz.

    Tesselation: Objelerin derinlik, gerçekçilik efekti. Daha düzgün anlatmak gerekirse: diyelim ki bir tuğla duvar var, uzaktan baktığınızda tuğla duvar gibi gözüküyor fakat tuğlaların derinliği yok, sanki tuğla resmi yapıştırılmış duvar, yakından bir de bakıyorsunuz ki her bir tuğlanın derinliği var, 3 boyutlu, gerçekçi bir tuğla duvar. İşte bu tesselation. Ben very high'da tutuyorum.

    Özetle bu. Küçük harf, büyük harf katliamını görmezden gelin, ofisteyim. Hoş dh gibi bir yerde imla kurallarına özen gösteriliyor mu bilmem.

    Keşke msaa, texture quality ve shadow'u arttırabilsem diyorum ama. Bi anlığına bu 3 ayarı maksimumladım da; tek başına bunları very high yapıp diğerlerini high yapsanız bile yeter. Bu 3 ayar dev performans yiyorlar. Hem de çok dev. Ama bir o kadar da oyunu güzelleştiren ayarlar bunlar :)





    Vallahi kafayı yiyecektim sistemim fx4100 4.0 ghz ekran kartım 750ti msi twin fr. oc edition 1183 mhz gpu 4 gb ram ve çözünürlük 1440x900

    her ayarı denedim olmadı şuan tess. dahil herşey açık bazı ayarları kısıp texture high yaptım oyunda ki anlık fps düşüşleri kayboldu çok garip bi optimizasyon anlayışı var oyunun... teşekkürler yazdıklarınız için




  • 4 gb ram ile oyanabiliyormu peki ?
    high ayarlardamı açıyor 750 ti ?
    cok iyi bir iş yapar high ile.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nysarac

    4 gb ram ile oyanabiliyormu peki ?
    high ayarlardamı açıyor 750 ti ?
    cok iyi bir iş yapar high ile.

    high very high karışık 2046 mb v ram kullanımına kadar zorladım grafikler ps4 den güzel 35-40 fps arası alıyorum.
  • Teşekkürler
    deneyelim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 35 40 fps ile akıcı oluyormu ki mausu çevirirken bile kasıyor bende hocam r9 290 var 59 55 fps arası oynuyorum
    40 45 lere düştüğü yerlerde kasılmayı insan hissediyor.
    Vsync den half yaparak girdim 30 fps sabit olarak oynanmaz bir halde oyun çok fark var yani akıcılığında 30 ile 60 fps arası
    Advanced grafik bölümündeki herşey kapalı bende diğer ayarlar bulanıklık dopt of field vs kapalı. ancak o şekilde akıcı oluyor.
    High Resolution Shadows u açınca fpsler çok kötü düşüyor belleğide fazla kullanmıyor 3200 3300 mb civarı.
    bence advanced grafik bölümü her kartın harcı değil :) nvidia cephesinde 980 970 neler yapıyor acaba o ayarlarda ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nysarac

    35 40 fps ile akıcı oluyormu ki mausu çevirirken bile kasıyor bende hocam r9 290 var 59 55 fps arası oynuyorum
    40 45 lere düştüğü yerlerde kasılmayı insan hissediyor.
    Vsync den half yaparak girdim 30 fps sabit olarak oynanmaz bir halde oyun çok fark var yani akıcılığında 30 ile 60 fps arası
    Advanced grafik bölümündeki herşey kapalı bende diğer ayarlar bulanıklık dopt of field vs kapalı. ancak o şekilde akıcı oluyor.
    High Resolution Shadows u açınca fpsler çok kötü düşüyor belleğide fazla kullanmıyor 3200 3300 mb civarı.
    bence advanced grafik bölümü her kartın harcı değil :) nvidia cephesinde 980 970 neler yapıyor acaba o ayarlarda ?


    Ben dün akşam ilk kez advanced graphics kısmında high res shadows ve long shadows'u açtım, zerre fark olmadı bende(gtx 750 ti). Düşündürücü.




  • diluted kullanıcısına yanıt
    kaplamalar cok az daha netleşiyor hocam ciddi anlamda fark için geniş yüzeye bakmak gerekiyor mesela uçakla uçarken yukarıdan aşağıyı daha detaylı görüyorsun vesaire.
  • nysarac kullanıcısına yanıt
    Yok, performans açısından demiştim. Oyunu oynadığım andan beridir "yahu neden piksel piksel hala bu gölgeler, shadows'u high yaptım yetmiyor mu" diyordum. Meğer olay high res shadows'taymış. Jilet gibi artık gölgeler. Üstelik performansa en fazla 5 fps etki etmiştir. O da en fazla yani. Şehirde yine beton gibi 60 fps ama doğada 35'i gördüm high res shadows ile.
  • arkadaşlar çok ilginç bir olay yaşıyorum gta 5 e girdim ilk oynıyaşımdan beri 45-50 fps ve anlık takılmalar yaşıyordum fx işlemciden kaynaklanıyor dediler fazla umursamadım temin bir girdim 75-80 fps lere çıkmış başta ayarlar düşük diye tahmin ettim ama değilmiş 2x mssa ile oynuyordum 4x çıkardım + bir kaçtane ayarı very high yaptım şuan sabit 57-60 sabit ve anlık takılma hiç yok varmı böyle bir durum yaşayan varmı
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.