Şimdi Ara

Motor ses değişikliği(Yağ kaçağı)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
9
Cevap
0
Favori
2.598
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,bu gün Isparta-İstanbul yolculuğunda yaklaşık 2 dakika kadar katalizör deki kurumlar temizlensin diye 3000-4000rpm civarı gittim 3.viteste.

    Bunun ardından mola verdiğimde motor sesin değiştini farkettim ve kaputu açtım.

    Tam hava filtresinden motora ve turboya giden kısımlarda yağ kaçakları ve bir kısım yağın alt taraflara kadar aktığını farkettim.

    Hemen motor yağ seviyesini kontrol ettim fakat normal seviyede idi.

    Biraz bekleyip yine devam edip 300km sonra yine 5-10 dakika kadar bekleyip tekrar yağ seviyesine baktım yine yağ seviyesinde azalma yoktu.

    Ve aynı yerden tekrar kaçak yapmamıştı bir daha yaparsa diye oraları mendil ile silmiştim yağ yoktu aynı yerlerde.

    Fakat şuanda aracın sesi 2000rpm e kadar değişik ve gürültülü çıkıyor sebebi ne olabilir fotoğraflarda kaçak olan yerleri göstermeye çalıştım teşekkürler.

     Motor ses değişikliği(Yağ kaçağı)
     Motor ses değişikliği(Yağ kaçağı)
     Motor ses değişikliği(Yağ kaçağı)







  • Güncel.
  • conta erimiş gibi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turbo hava bağlantılarından yağ kaçırmış.
    Bağlantı kelepçeleri, yüksek devirden dolayı şişen hortumlar nedeniyle gevşemiş - kaymış olabilir. Yada hortum yırtılmış olabilir.
    Bağlantıların kontrol edilmesi gerek. Açık kalan bağlatı ya da yırtık hortum ses artışına neden olur.
    Ek olarak orada bir tane orijinal olmayan kelepçe görüyorum. Daha önceden benzer sebeplerden dolayı değiştirilmiş olabilir. Benzerini ben kendi aracıma da yaptım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 12 Nisan 2015; 21:40:45 >
  • Üst yağ kapağının oraya giren hortumu güzelce kelepçe ile sıkıştırın motor hava tahliyesidir orası yağ kaçağı çok önemli değil oralardaki genelde terleme diye tabir edilen bir olaydır olmasını istemiyorsanız bağlantı yerlerine kelepçe atın motor sesinde değişiklik var diyorsanızda hortumlarda kaçak olabilir onlara bakın motora kolay kolay bişey olmazç
  • Peki oraya normal bir kelepçe taksak sorunu cozermiyiz yani.
    Motora herhangi bir zarar vermemiştir değilmi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yağlanan yer üst kapaktan turbo emişine giden motor havalandırma hortumu, oradan geçen yağ buharı zamanla yoğuşarak yukarıda da yazıldığı gibi terleme şeklinde yağlanmaya neden oluyor o bölgede, bunun bir problem teşkil etme ya da zarar verme gibi bir etkisi yok. Kelepçeler düzgün sıkılmadığından dışarıya akmıştır, contası da bozulmuş olabilir.
  • Speed_Passion kullanıcısına yanıt
    HDİ motorlara benziyor. Neyse o kelepçeyi (gereksiz yere orda hortumu yırtmaya çalışan hangi ustanın neden attığı belli olmayan) olanı acilen sökün, hortumu yırtar böyle giderse, damla ile yırtamazsınız. Şimdi tekrar farkettim o hortum oraya orjinal oturmuyor, yani ustanın mecburi uydurmasyonu var orda. Paranız müsait olunca, araca kısa zamanda müdahale edin, oraya orjinal parça hortumunu ve metal kelepçesini bulun yoksa 150 le giderken çekiş gider turbo ordan kopacak kelepçeyi emer vs....
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.