Şimdi Ara

MEGANE 2'YE ALTERNATIF DIZEL OTOMATIK VITES ARAÇ ÖNERİSİ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
1.227
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba,


    2007 Model Megane 2 HB Dizel ( Privilege / Panaromik tavan vs. ) düz vites aracım var. Aracın ilk sahibiyim ( ailemden aldım ).
    Genel olarak memnunum, hatta otomatik vites araç ihtiyacım ortaya çıkmasa daha uzun yıllar değiştirmeden de kullanmaya niyetim vardı.
    Ancak bel fıtığım nedeniyle ( hem ameliyat geçirdim hem de halen 2 fıtık daha var ) Yoğun İstanbul trafiğinde düz vites araç kullanmak artık resmen işkenceye dönüştü.
    Geçen hafta 3,5 saatlik ( 3 saati dur kalklarla milim milim ilerlemeyle geçti ) trafik ve akabinde 3-4 günlük acı çekme sonucu artık daha fazla dayanamayacağımı düşünüp otomatik araçlara bakmaya başladım.

    Marka / Model takıntısı olmamakla beraber mantık ön planda olarak araçlara bakıyorum. Maalesef son fiyat güncellemeleri sonrası sıfır araçlar fizana çıkmış. Ama ikinci el düşünmüyorum.

    Yaşım 36, hem 20'li yaşlarda hem de şu anda araç kullanımım genellikle sakindir. Öyle yollarda gereksiz makas ve maceralara hiç girmedim desem yeridir. Dolayısıyla öyle uçan kaçan araçlara bakmıyorum.

    Araçta aradığım özellikler ; Ekonomi, Orta kalite malzeme vs., güvenlik, hantal olmaması, servis desteği de önemli, Sedan veya HB farketmez. Yani fiyat/performans oranı yüksek olmalı. Yarın ne olur bilinmez elbet ama öyle sık araç değiştiren biri değilim, uzun vade kullanıcıyım ancak yine de ikinci eli de üzmemeli.

    Fiyat aralığı olarak piyasadaki güncel araçlar ( otomatik / dizel ) kapılarını en az 68-75 Bin TL'den açıyorlar. Yani zaten bu fiyatların daha düşüğünü istesem de bulamam.

    Bir kaç gündür biraz incelemelerde bulundum. Kendimce bir liste yaptım. Sizlerin de eklemek isediği ve olumlu / olumsuz yanları yazarsanız seçimimde gerçekten çok yardımcı olacaktır.


    1 ) Renault Araçları ; * Captur hoşuma gitmişti ancak 90 BG / EDC hantal kaldığı yorumları oldukça sık okudum. Hızlanmalar, sollamalar vs. pek iyi değil deniyor. Aslında 110 BG olması gerçekten iyi olacaktı ancak satışta yok.

    * Megane ; güncel kasasını her ne kadar beğenmesem de ( sahip olduğum aracın kasası daha güzel görünüyor gözüme ) bu model de olabilir. An itibariyle TouchPlus donanımın fiyatı muadil olabilecek araçlara nazaran bir nebze olsun iyi gibi ( 67,200 TL ). Ancak dün gittiğim Bika yetkili satıcıda 2015 Megane elimizde yok dendi. Sanırım bayağı bir talep vardı. Onun yerine 2014 Boş donanım aracı 60.000 TL'ye vereyim dedi ama istemedim. Aslında Sport Tourer kasa daha çok hoşuma gitse de 81.000 TL'lik fiyat etiketi karşısında küçük dilimi yutmakla kaldım.

    * Fluence ; Şu anda takas kampanyası da varmış ( 3.500 TL'ye kadar takas indirimi reklamları vardı ). Güncel modellerinde iyileştirmeye gidildi mi bilmiyorum ama yol tutuşu vs. sıkıntı var deniyordu. Ayrıca 75.000 TL'lik fiyatı bana ( şahsi fikrim ) çok geldi.

    2 ) Hyundai , ; Bu markaya karşı temkinli kalmıştım. Hem genel kanı hem de zamanında Accent modelinde yaşadığımız ( araç ve servis ) sıkıntıların da etkisi vardı. Ancak yeni modellere baktığımda bayağı bir yol kat ettikleri gözüküyor. Sedan da Accent Blue, HB modelde ise I30 hoşuma gitti. Ancak, güncel modelleri ( yeni DCT şanzıman ) deneme yorumlarını göremedim pek. Sanırım kullanım henüz yaygınlaşmadı yeni model olmasından dolayı. Eğer iddia ettikleri gibi ekonomikse ve sorun yoksa gerçekten tercih edilebilir gibi?

    3 ) VW ; Evet, Alman malı, tok kapı sesi! geyiklerinin yapıldığı ülkemizdeki en meşhur marka , 1999 Model Golf aracımız eğer Dizel olsaydı halen kullanacağımdan adım gibi emindim. Ama benzinli olması ve yüksek tüketim değerlerinden dolayı satmak zorunda kalmıştık. Güncel modellere baktığımda Jetta olabilir gibi duruyor. Meşhur DSG şanzıman problemleri de sanırım güncel modellerde iyileşmiş gibi. Ancak yine de fiyat olayı yüksek kalmakta. Ha bir de; Doğuş otonun " Prenses olmak için Prensle evlenmeme gerek yok, ben zaten Kralın kızıyım" tavırları eklenince her ne kadar kaliteli olsa da tereddüt ettirmekte. Ek olarak yoğun talepten ötürü sıra vs. bekleme olayı jettalarda var mı bilemiyorum.

    4 ) Skoda ; VW grubuna geçtikten sonra çıkan modeller hoşuma gitmiyor değil. Özellikle Octavia'ya bakındım. Ama fiyat olayı da yine ( boş versiyon ) 70Bin TL verilir mi emin değilim.

    Diğer marka ve modeller hakkında gözlem/yorum yapamıyorum zira ne şahsen inceleme fırsatım oldu ne de tanıdık / eş dostta olup da bilgi alabildiğim modeller değil ( en azından hatırlamıyorum ). Ama aradığım özellikleri karşıladığı sürece ( ve marka / model takıntımın olmamasından dolayı ) tavsiyeleri incelemekten memnun olurum.

    Yazım uzun oldu , kişisel yorumlarım kesinlikle tartışma amaçlı değil sadece kendi görüşlerimdir. Elbette hata olabilir. Önemli olan kullanıcıların Artı ve Eksi yönlerini içeren yorumları ve tavsiyeleri.

    Şimdiden okuma sabrınız ve tavsiyeleriniz için teşekkür ederim.



  • Peugeut pek sevmem, ancak şu anki kampanyasına bir bakın derim. 2008lerde düz vites fıyatına otomatik kampanyası vardı. Dizel-otomatik orta donanım 63, üst donanım 70 (cam tavan opsiyonu hediyeli). Son konularda vardı hatta forumda.
  • qube26 Q kullanıcısına yanıt
    selamlar.

    3 adet fluence'imiz oldu şirket aracı olarak en baz donanımlılarını aldık. biri 70 bin km'de bagajdan su aldı. 2. si 120 bin km'de bagajdan su aldı. 3. sü'ne hiç birşey olmadı. 150 bin km'de hepsini yeniledik. 1.3 sedan astra'larla. Focus seçmeme sebebimiz babamın 89 yılında taunus'la geçirdiği kaza sonrası ford markasından nefret etmesi. (evet bence de mantıksız) bana kalsa 3'ünü de focus la değiştirirdim.

    Jetta confortline donanım ve üstü olursa hiç bir şartta sizi üzmez. bakmayın siz dsg'den şikayet edenlere o biraz şans işi. hem 0 km alacaksanız sıkıntı olmaz. daha iyi şanzuman da yok bu sınıfta.

    Astra Sedan donanım olarak dolu alırsanız işinizi görür, keza focus da öyle. Ama sırf sürüş keyfi için ben focus öneririm. Tüketim diyorsanız 1 litre fazla yakar focus. Ayrıca opelde pazarlık şansınız daha yüksektir. 3-5 bin TL indirim rahat alırsınız. ayrıca hediye donanım - kit - cam filmi istemeyi unutmayın. (aracınızda yoksa park sensörü de hediye listesinde)

    Accent blue'dan uzak dur, i30 konusunda için rahat olsun. zaten test sürüşü yaparsan anlarsın ne demek istediğimi. (en kolay test sürüşü yapılabilen markadır, genel olarak her çeşit aracı bulundururlar test amaçlı)


    valla işiniz zor. allah kolaylık versin.

    saygılar.
  • Toyota modellerine bakılabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • qube26 Q kullanıcısına yanıt
    Bendede aynı sorun var, benzinli logan kullanıyorum debriyajı pamuk gibi, hidrolik debriyajlar özellikle renolar beton gibi ama benzinli bazı modeller telli debriyajlı ve sert değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yazınıza katılmakla birlikte, Renault'nun fiyatlarının ciddi şekilde abartı olduğu kanaatindeyim. Fiyat-performans olayında en önlerde değil bence ne Fluence, ne de Megane.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: syerturan

    Peugeut pek sevmem, ancak şu anki kampanyasına bir bakın derim. 2008lerde düz vites fıyatına otomatik kampanyası vardı. Dizel-otomatik orta donanım 63, üst donanım 70 (cam tavan opsiyonu hediyeli). Son konularda vardı hatta forumda.

    Bilgi için teşekkür ederim. Benim bu marka ile hemen hiç tecrübem olmadığından araştıracağım. Kullandığım Renault markasına göre Artı ve Eksi yönlerini incelemek isterim.


    Teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokturkbayer34

    selamlar.

    3 adet fluence'imiz oldu şirket aracı olarak en baz donanımlılarını aldık. biri 70 bin km'de bagajdan su aldı. 2. si 120 bin km'de bagajdan su aldı. 3. sü'ne hiç birşey olmadı. 150 bin km'de hepsini yeniledik. 1.3 sedan astra'larla. Focus seçmeme sebebimiz babamın 89 yılında taunus'la geçirdiği kaza sonrası ford markasından nefret etmesi. (evet bence de mantıksız) bana kalsa 3'ünü de focus la değiştirirdim.

    Jetta confortline donanım ve üstü olursa hiç bir şartta sizi üzmez. bakmayın siz dsg'den şikayet edenlere o biraz şans işi. hem 0 km alacaksanız sıkıntı olmaz. daha iyi şanzuman da yok bu sınıfta.

    Astra Sedan donanım olarak dolu alırsanız işinizi görür, keza focus da öyle. Ama sırf sürüş keyfi için ben focus öneririm. Tüketim diyorsanız 1 litre fazla yakar focus. Ayrıca opelde pazarlık şansınız daha yüksektir. 3-5 bin TL indirim rahat alırsınız. ayrıca hediye donanım - kit - cam filmi istemeyi unutmayın. (aracınızda yoksa park sensörü de hediye listesinde)

    Accent blue'dan uzak dur, i30 konusunda için rahat olsun. zaten test sürüşü yaparsan anlarsın ne demek istediğimi. (en kolay test sürüşü yapılabilen markadır, genel olarak her çeşit aracı bulundururlar test amaçlı)


    valla işiniz zor. allah kolaylık versin.

    saygılar.




    Merhaba,

    Öncelikle ayrtıntılı bilgi ve açıklama için teşekkür ederim.

    Fluence çok içime sinmedi dürüst olmak gerekirse. Ancak test sürüşü vs. yapmadan sadece dışarıdan görüp bir de olumsuz yönleri okuyunca biraz soğuk kaldım.
    Bir de; 75.000 TL gerçekten ciddi bir rakam bu araç için diye düşünüyorum. Elbette artan ÖTV ve Dolar kurlarının etkisinin yanında firmaların her sene düzenli yaptıkları zamlarla bu fiyatlara çıktı güncel modeller diye düşünüyorum.

    Yalnız ilk mesajımda yazdığım gün bana bilgi! veren satış elemanı hem fazla ilgili değildi hem de ya bilgisi kısıtlıydı ya da işine gelmedi pek anlam veremedim.
    Zira Renault kampanyası halen devam etmekteymiş ve tüm araç-modelleri kapsamaktaymış ( Renault'un Türkiye sitesinde kampanyalar bölümünde bilgiler durmakta ) . Ancak bana bu kampanyanın sadece Fluence ile sınırlı olduğunu bildirip bir de elindeki bomboş versiyon meganı istersen satayım demesi oldukça tuhafıma gitti. Daha ilgili ve bilgili satış temsilcilerine danışıp bilgi almaya çalışacağım.



    Bu arada eniştemde Latitute var, 2012 model, Executive donanım/ düz vites, açılır tavan hariç full donanım, 64.000 TL'ye satın aldığı araç şu anda ( Manuel yok, EDC var sitede ) 102.000 TL fiyat, bir de buna ek olarak masaj koltuğu opsiyon koymuşlar ki eniştedeki araçta o da olduğu haldeki fiyat 64.000 TL'di. Resmen şu rakamları yazarken gözlerim fal taşı gibi açıldı şaşkınlıktan!

    Opel'ler de aslında hoşuma gitmiyor değil ancak Astra Sedan ( yeni modellerde ) Dizel ve Otomatik vites seçeneklerini göremedim sitesinde. Acaba ben mi gözden kaçırdım biraz daha ayrıntılı araştıracağım.

    Ford Focus da yine dikkatimi çeken bir diğer model olmasına rağmen aynı şekilde Dizel/Otomatik vites seçeneği bu sene gelecekmiş sanırım. Gerçi daha inceleme / Bütçe ayarlama yapana kadar sanırım piyasaya çıkabilir o modelleri.

    Hyundai I30 yeni şanzımanı aslında şöyle denemeleri yaygınlaşıp da bilgileri gelmeye başlasa takibimde olan bir model. Zaten forumda da takip etmeye çalışıyorum elimden geldiğince.

    Skoda Rapid de dikkatimi çeken başka modeldi ancak sunulan fiyat, kalitesinin yanında yüksek olmuş gibi bir izlenim veriyor anladığım kadarıyla.
    Yakından inceleyip mümkünse test sürüşü de yaptıktan sonra düşünceyi netleştirmek gerek aslında.

    Aynen dediğiniz gibi işimiz zor :) , bilgisayar vs. yenilerken bile en az 2-3 gün inceleyip ona göre karar verirken ciddi rakamlara yeni araç alma arayışı gerçekten zorlayacak. Sağolun.

    Tekrar teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    Bendede aynı sorun var, benzinli logan kullanıyorum debriyajı pamuk gibi, hidrolik debriyajlar özellikle renolar beton gibi ama benzinli bazı modeller telli debriyajlı ve sert değil.

    2005 Clio vardı bende de. Aynen dediğiniz gibi debriyaj ( megane ile kıyaslayınca ) pamuk gibi kalıyordu. Ama yine de aşırı trafikte debriyaja basıp bırakma hareketi tek bacakta yük bindirince maalesef sıkıntı oluşturuyor. Yıllardır düz vites araç kullanmaya o kadar alışmışım ki, sağlık problemi olmasa otomatik hiç aklıma gelmeyecekti ancak bakalım kısmet.


    Teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheRealScout

    Yazınıza katılmakla birlikte, Renault'nun fiyatlarının ciddi şekilde abartı olduğu kanaatindeyim. Fiyat-performans olayında en önlerde değil bence ne Fluence, ne de Megane.

    Maalesef dediğiniz gibi. Zaten az önce diğer mesajda da örnek verdiğim gibi, 2012 model Latitute'un 3 senede 40.000 TL fiyat artışı ( tamam kabul OTV ve Döviz artışı ) gerçekten anormal geliyor. Volvo ( S40 araç da var, gerçekten çok hoşuma gidiyor kalitesi ve güvenliği ) veya dengi kalitede olsa bir nebze diyeceğim ama kalite de ortada.

    Megane'nin güncel kasası bana 2000'li yıllardaki opel astrayı anımsanıyor nedense. Pek güncel bir model gibi gelmiyor, ki bendeki Megane2 HB kasa ( bana göre ) çok daha güzel ve tasarıma önem verilmiş hissi uyandırmakta kıyaslayınca.

    Bütçe kısıtlı olunca elbette seçeneklerde ona göre kısıtlı olmakta maalesef :(


    Yanıt için teşekkürler
  • Merhaba, Seçeneklerinizi bir değerlendirecek olursam;

    Captur konusunda sizinle aynı fikirdeyim, bu araca 60bin tlden fazlası ne olursa olsun çok. Malzeme kalitesi vasat.
    Megane kasası her ne kadar eskisede bütçeniz dahilinde güzel bir tercih olabilir, EDC şanzıman DSG gibi sorunlarıyla bilinen bir şanzıman değil ama bayide araç yoksa yapacak birşey yok, başka bayilere gitmenizi öneririm.

    Fluence dCi motoru geniş bagajı ve iç hacmiyle iş yapan bir araç ama kalite hissi gerçekten düşük, ne olursa olsun 75bin Fluence'e verilmez.

    Hyundai'de ise bütçeniz dahilinde alabileceğiniz DCT i30 en iyi araç olacaktır, Style veya Elite. Donanımı gayet iyi, dizel motoru gayet güçlü, yeni bir şanzıman, ve 5 yıl garanti.

    VW ve Skoda'da eğer manuel olacaksa o zaman tavsiye ederdim, kendimde Manuel Octavia kullanıyorum, araç birçok yönüyle gayet iyi, ama sizin otomatik şartınız var, gerek dsgnin sorunları gerek fiyat farkı, çok, verilmez. 3-4 sene binip satsanız garanti bitmeden o zaman olabilir derdim, ama hiç bulaşmanızı tavsiye etmem dsgye.

    Son olarak yorumum kesinlikle i30! Elite modelini 75bin civarına verirlerse en iyi tercih olur, yoksa Style'da gayet iyi donanım. DSG'ye bulaşmayın, yarı otomatikleri boşverin, EDC de güzel ama, Fluence çok pahalı, Megane ellerinde yok, Captur da o kadar etmez.

    Mayıs ayında Ford'da da Focus için 1.5 TDCi PowerShift gelecek aklınızda olsun, ama 75bine boşunu alabilirsiniz diye düşünüyorum o yüzden i30
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction

    Merhaba, Seçeneklerinizi bir değerlendirecek olursam;

    Captur konusunda sizinle aynı fikirdeyim, bu araca 60bin tlden fazlası ne olursa olsun çok. Malzeme kalitesi vasat.
    Megane kasası her ne kadar eskisede bütçeniz dahilinde güzel bir tercih olabilir, EDC şanzıman DSG gibi sorunlarıyla bilinen bir şanzıman değil ama bayide araç yoksa yapacak birşey yok, başka bayilere gitmenizi öneririm.

    Fluence dCi motoru geniş bagajı ve iç hacmiyle iş yapan bir araç ama kalite hissi gerçekten düşük, ne olursa olsun 75bin Fluence'e verilmez.

    Hyundai'de ise bütçeniz dahilinde alabileceğiniz DCT i30 en iyi araç olacaktır, Style veya Elite. Donanımı gayet iyi, dizel motoru gayet güçlü, yeni bir şanzıman, ve 5 yıl garanti.

    VW ve Skoda'da eğer manuel olacaksa o zaman tavsiye ederdim, kendimde Manuel Octavia kullanıyorum, araç birçok yönüyle gayet iyi, ama sizin otomatik şartınız var, gerek dsgnin sorunları gerek fiyat farkı, çok, verilmez. 3-4 sene binip satsanız garanti bitmeden o zaman olabilir derdim, ama hiç bulaşmanızı tavsiye etmem dsgye.

    Son olarak yorumum kesinlikle i30! Elite modelini 75bin civarına verirlerse en iyi tercih olur, yoksa Style'da gayet iyi donanım. DSG'ye bulaşmayın, yarı otomatikleri boşverin, EDC de güzel ama, Fluence çok pahalı, Megane ellerinde yok, Captur da o kadar etmez.

    Mayıs ayında Ford'da da Focus için 1.5 TDCi PowerShift gelecek aklınızda olsun, ama 75bine boşunu alabilirsiniz diye düşünüyorum o yüzden i30

    Merhaba,

    Yanıtınız ve ayrıntılı bilgi için teşekkür ederim.

    Megane için bir kaç bayi daha bakacağım. Bütçeye en uygun o gözüküyor gibi . Bir de yetkili serviste bakıma gittiğimdeki servis temsilcisine ( servisten tanışıklığımız var ) EDC olayını sordum ve ilk modellerdeki sorunların yeni modellerde gözükmediğini söyledi.

    Ancak Hyundai Elit 75 Bin gibi bir rakam olursa elbette o daha ön plana çıkan bir model olacak. Ancak yerinde gidip görmek ve test sürüşü sonrası bir karar vermek gerek.
    Elit modelinin donanımında yok yok gördüğüm kadarıyla ( bir tek Xenon far yok sanırım ). Bayağı dolu bir model olmuş.

    Sanırım ben araç almaya bütçe ve karar olarak hazır olana kadar focus da yollardaki yerini alır gibime geliyor :)

    Tekrar teşekkürler yanıt için.
  • Octavia 1.2 TSI bakabilirsiniz. TR de dizel motor farkının b.ku çıktı. O kadar tasarruf edecek miyim ki + 10 000 küsür vereyim?

    Captur için ise diyecek birşeyim yok. 90 hp'lik olanlar biraz ağır kalıyor. Boş modelleri cidden boş. 1.2 Otomatik olanını denemiştim, araç yürüyen bir yol engeli gibiydi. Gaza bastıkça vites yükseltmesi sonucu ciddi sıkıntılı hızlanma süresi vardı. Manuele çekince sorun halloluyor ama kim sürekli öyle kullanmak ister bilinmez. Dizel ile EDC ikilisini Clio da denedim. Ama o araç o parayı eder mi ?

    Eğer yoğun trafik derdiniz yoksa benzinli alın. İstanbul'da iseniz 2. el Megane GT-line + EDC düşünebilirsiniz. Bu son seçenek bence fena değil
  • HB için i 30 veya Leon
    Sedan için octavia bunlar fiyatına göre iyi araçlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kalavun


    Octavia 1.2 TSI bakabilirsiniz. TR de dizel motor farkının b.ku çıktı. O kadar tasarruf edecek miyim ki + 10 000 küsür vereyim?

    Captur için ise diyecek birşeyim yok. 90 hp'lik olanlar biraz ağır kalıyor. Boş modelleri cidden boş. 1.2 Otomatik olanını denemiştim, araç yürüyen bir yol engeli gibiydi. Gaza bastıkça vites yükseltmesi sonucu ciddi sıkıntılı hızlanma süresi vardı. Manuele çekince sorun halloluyor ama kim sürekli öyle kullanmak ister bilinmez. Dizel ile EDC ikilisini Clio da denedim. Ama o araç o parayı eder mi ?

    Eğer yoğun trafik derdiniz yoksa benzinli alın. İstanbul'da iseniz 2. el Megane GT-line + EDC düşünebilirsiniz. Bu son seçenek bence fena değil


    Dediğiniz doğru, maalesef dizel ve hele ki otomatik vites seçeneği devreye girince benzinli ile arasına 10.000 TL üzeri bir fark oluşuyor.
    Uzun yıllardır Dizel kullanmaya ve ekonomik yakıt tüketimine alıştım açıkcası. Yani aslında olayın diğer yüzü psikolojik diyebilirim. Mesela ailede Opel Corsa da var ( 2011 model sanırım ) benzinli ve otomatik vites. 1.4 Motor var araçta ve ( bana göre ) çok hantal geliyor. Araç sadece kısa mesafe yapıyor genelde. Bu yüzden yakıt tüketimi ortalama 13-14 LT civarı. 360-370 KM'de bir depo dolduruluyor ve bu halen alıştabildiğim bir tüketim değil :) . Eğer araçsız kaldıysak ve işimiz çok acilse ancak o zaman bu aracı kullanıyoruz ve kısa mesafelerdeki kullanımda yakıt ibresinin o düşme hızı bana gerilim filmi izliyor hissi uyandırıyor neredeyse :)

    Dizeldeki farkı ise yaranın üzerindeki bant misali tanımlıyorum. Aradaki farkı peşinen verdiğinizden acı bir miktar büyük ama ilerleyen dönemde azalmaya meyilli, benzinli otomatik ise her yakıt ikmalinde azar azar çekilen bant misali uzun süreli ve kısa aralıklarla duyulan cinsten , olayın bendeki psikolojisi bu maalesef :)

    Genelde sık sık çok yoğun trafikte kalmıyorum ( İstanbuldayım ) diyebilirim ama kullandığım aracı ileriye dönük olarak gördüğümden uzun vade planları için dizel seçeneği daha ağır basmakta. Sanırım yıllık kullanımım 10.000 KM veya az üzeridir.

    Aslında ikinci el düşünmüyordum, ancak sıfır araçların fiyatları gerçekten çok yüksek. Dün biraz internette inceleme yaptım ikinci el fiyatlara ve maalesef balon fiyat piyasasından dolayı ( ilanı verirken benzer araç ilanlarındaki fiyata bakmak, benim araç daha temiz daha fazla eder demek ve bu şekilde zincirleme reaksiyon sonucu neredeyse sıfır araç fiyatlarına sahip bir çoğunluğun oluşması gibi ) fazla incelemeden bıraktım.

    İyice seçimi daraltıp son aşamaya gelince yapmak istediğim, o aracı kiralamak ve bir iki gün gerek çevre yolu gerekse şehir içi trafiğinde kullanıp birebir incelemek. Sonuçta taş çatlasa 200-300 TL'lik bir masrafla 60-70 Bin TL ödeyeceğimiz aracı yakından inceleme fırsatı elde etmiş olacağım. Ama şu an için seçim kriterlerini iyice daraltmam gerek.


    Yanıt için teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi qube26 -- 10 Nisan 2015; 10:38:35 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trust06

    HB için i 30 veya Leon
    Sedan için octavia bunlar fiyatına göre iyi araçlar.

    I30 zaten gözümü diktiğim bir araç, gerçekten ( videolardan vs. inceleyebildiğim kadarıyla ) dikkat çekiyor özellik ve donanım bakımından.
    Leon'u da incelemek gerek aslında.


    Sedanlarda da Octavia'lar dikkatimi çekmiyor değil. Seçimleri ( denemeler yapa yapa ) iyice daraltıp umarım istediğim ve en uygun aracı tercih edebilirim :)

    Teşekkürler
  • gokturkbayer34 G kullanıcısına yanıt
    Accent Blue'dan uzak durmamızın sebebi nedir. Biraz daha açarsanız sevinirim. Bence piyasada alınabilir otomatik dizel araçlardan biri oldu son dct vitesiyle.
  • barbosa78 B kullanıcısına yanıt
    diğer seçeneklere nazaran uzak durmasını tavsiye ettim. diğerlerine nazaran sınıfına yakışmıyor. ben 2010 yılında accent blue almaya gittim. her tipini test edip eski kasa i30 aldım. o sebeple.

    yoksa fiyat ve otomatik vites olarak alınabilitesi var.
  • 2.el EDC Fluance alın madem sıfır şart değil ise.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.