Şimdi Ara

Taş İzi ve Kaput Koruma Hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
3.724
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar

    6 aylık Seat Leon sahibiyim. Arabanın rengi de kırmızı. Maalesef yakışmıyor diye düşündüğüm için kaput filmi yaptırmamıştım.

    Araba 6 ayda çizik doldu. Kaputa yatan kedilerin saçma pati izleri, abuk subuk pek çok çizik. Neyse hepsi minimal çizikti ve boya koruma öncesi yapılan ince pasta ve cilada çıktı. Araba şimdi ilk aldığımdan güzel parlıyor.

     Taş İzi ve Kaput Koruma Hakkında

    Genel olarak arabada kalan sadece 3 noktacık astar gözüken beyaz taş izi.

     Taş İzi ve Kaput Koruma Hakkında

    Bunun için boyacılarla görüştüğümde lokal boya yapılacak diyorlar. Ne lokal boyası? Adamın kafası basmıyor. Lokal boyalık bir şey yok. Hem değeri düşecek hem de kare kare farklı görünüm olacak.

    Benim aklımdaki çözüm şu. Sizce olur mu diye sormak istiyorum.

    20gr arabanın boya kodundan boya yaptırıcam ve sulu boya fırcası ucuyla tırnak ucu kadar o taş noktalarını doldurucam. Sonra da cila ile çıkıntı olmasın diye biraz elimle gezicem. Kuruduktan sonra yaparsam daha iyi olur heralde :)

    Ondan sonra da yarım kaput filmi. Ona da abuk subuk fiyatlar istiyorlar. Kafamda max 250 300 TL var.


    Not: Eğer renkli araba alıyosanız alır almaz bu ilginç yollara sahip ülkede kaput filminizi alın ve boya korumanızı yaptırın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tolgacem -- 5 Nisan 2015; 13:33:22 >



  • Bu işi en güzel yapmak için eline ince sulu boya fırcası al o kısımları kapat kuruduktan sonra o bölgeleri ince zımpara ile zımparala sonra pasta at yenisi gibi olur. Kaput filmi bir yere kadar koruyo ama ok bişey bekleme ondanda.
  • Aynen dediğiniz gibi bu iş için çok ince fırçalar var. Aracın boyasından çok az bir miktar yaptırın ve dışarı taşmayacak şekilde boyayı buraya uygulayın. Adamın dediği de belki lokal boya olarak bunu kastetmiştir. Yoksa taş izi için kaput boyanmaz, çok aşırı değilse.

    Bu işlemi 2 kat yapmanızı tavsiye ederim. Daha sonraki işlem biraz daha profesyonel kısma giriyor. 3000 grit su zımparası ile boya uyguladığınız yerdeki kabarıklığı alıp, polisaj ile üzerinden geçmek ama bu biraz zor, eliniz alışık değilse boyaya zarar verirsiniz. En iyisi 2 kat boya dokundurun sonra da tam kuruyunca üzerine film çektirin. Zımpara işine hiç girmeyin.

    Ben de film yaptıracağım, aracım 2 aylık ama şimdiden 1 adet taş izi oldu. Filmlerin kalitelisi 700TL civarı, gerçekten Euro'dan dolayı fiyatlar uçtu. Ama en iyisi bütün kaputu kaplatmak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrebozkurt800

    Aynen dediğiniz gibi bu iş için çok ince fırçalar var. Aracın boyasından çok az bir miktar yaptırın ve dışarı taşmayacak şekilde boyayı buraya uygulayın. Adamın dediği de belki lokal boya olarak bunu kastetmiştir. Yoksa taş izi için kaput boyanmaz, çok aşırı değilse.

    Bu işlemi 2 kat yapmanızı tavsiye ederim. Daha sonraki işlem biraz daha profesyonel kısma giriyor. 3000 grit su zımparası ile boya uyguladığınız yerdeki kabarıklığı alıp, polisaj ile üzerinden geçmek ama bu biraz zor, eliniz alışık değilse boyaya zarar verirsiniz. En iyisi 2 kat boya dokundurun sonra da tam kuruyunca üzerine film çektirin. Zımpara işine hiç girmeyin.

    Ben de film yaptıracağım, aracım 2 aylık ama şimdiden 1 adet taş izi oldu. Filmlerin kalitelisi 700TL civarı, gerçekten Euro'dan dolayı fiyatlar uçtu. Ama en iyisi bütün kaputu kaplatmak.

    Hocam benim metalik kırmızı aracın kaputunun ön kısmıda arkadaştan daha beter ve adeta tarla gibi. Filmde yok. Bir ara fırça ile zımpara işine girmeden rötüş boyasını dokundurmayı düşünüyorum.

    Meraktan soruyorum, kaput komple boyanacağı zaman kaputu söküyorlar mı yoksa aracın üzerinde boyayıp etrafını maskeliyorlar mı?

    Bilen varsa memnun olurum.
  • Keşke! Kaput koruma yaptırsaymışsın. Kırmızı/lacivert/siyah gibi renkler için koruma şart.
  • Panthér kullanıcısına yanıt
    Peki metalik beyazlar icin de gerek oluyo mu?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  •  Taş İzi ve Kaput Koruma Hakkında
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gökhan And Jetta

     Taş İzi ve Kaput Koruma Hakkında


    Komple böyle giydirmek lazım polyester ile, üşümesin yavrucak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gökhan And Jetta

     Taş İzi ve Kaput Koruma Hakkında


    Komple böyle giydirmek lazım polyester ile, üşümesin yavrucak.

    Ben aracımda kullanıyorum üst kısmı deri görüntüsü verilmiş oldukça dayanıklı bir malzemeden üretilmiş. Alt kısmı ise araç boyasına zarar vermeyecek kadar yumuşak bir kumaşla kaplanmış. Şehirlerarası yollarda kullanıyorum 5 dakikada takılıp sökülebiliyor ve hırsızlık durumu mümkün değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yrgc_k

    Peki metalik beyazlar icin de gerek oluyo mu?

    Alttan çıkan astar rengi de beyaz olunca, beyaz(metalik/opak) renkler de o kadar çok belli olmuyor.

    Ama araç sürekli mıcırlı yollara giriyor yada çok şehir dışı yapıp kamyon ve otobüslerin sıçrattığı taşlara maruz kalıyor ise, beyaz renk olsa
    dahi koruma yaptırılması faydalı olur. Benim gibi beyaz araç ile yılda 1 kere şehir dışına çıkıp dikkat eden için gerekli bulup yaptırılmaya bilir.
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    İki türlü de yapılabilir. Sök tak olmasın derseniz üzerinde maskeleme ile boyanabilir
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.