Şimdi Ara

mascom bilgisayara ulaşılmıyor ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
1
Favori
2.865
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • garanti sorgulaması yapmak istedim fakat ulaşamadım telefonlara da çıkmıyorlar kapandılar mı acaba ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nysarac -- 13 Mart 2015; 17:09:14 >



  • Uzun süredir mascom garantili ürün görmedim kapanmış olabilir.

    Hangi ürün için sorgulama istemiştin?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dovahkiin -- 13 Mart 2015; 17:42:17 >
  • İflas Haberleri
    2 Nisan, 07:26 ·
    MASCOM BİLGİSAYAR AKSESUAR TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ hakkındaki iflas kararı gereğince İSTANBUL 3. İFLAS MÜDÜRLÜĞÜ'nün 2015/3 İflas sayılı dosyasından iflası açıldı. Müflisin tasfiyesinin adi şekilde yapılacağı tensip olunmuştur.
    1. Alacaklılar Toplantısı Tarihi: 24/04/2015
    İflas tasfiyesi hakkında bilgi almak için bizimle info@kacar.av.tr adresinden iletişime geçebilir veya bu sayfamıza telefon numaranızı mesaj olarak bırakabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pegasus1881


    İflas Haberleri
    2 Nisan, 07:26 ·
    MASCOM BİLGİSAYAR AKSESUAR TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ hakkındaki iflas kararı gereğince İSTANBUL 3. İFLAS MÜDÜRLÜĞÜ'nün 2015/3 İflas sayılı dosyasından iflası açıldı. Müflisin tasfiyesinin adi şekilde yapılacağı tensip olunmuştur.
    1. Alacaklılar Toplantısı Tarihi: 24/04/2015
    İflas tasfiyesi hakkında bilgi almak için bizimle info@kacar.av.tr adresinden iletişime geçebilir veya bu sayfamıza telefon numaranızı mesaj olarak bırakabilirsiniz.


    +1 Benimde bildiğim bu yönde Firma iflas etti.
  • zotaclar oldu mu zortac???
  • rabitelli kullanıcısına yanıt
    Distribütörsüz ürün olurmu sence böyle bir saçmalık mantıklı geliyormu sana? endeks zaten zotac distribütörü herhalde ona itelerler yada yeni distribütörle anlaşırlar...
  • MonacoDoom kullanıcısına yanıt
    burası türkiye
  • rabitelli kullanıcısına yanıt
    O konuda haklısın
  • Bu konuda şu an ağzı yanan biri olarak hemen detaylıca konuyu size aktarayım;

    21.07.2013 tarihinde Vatan Computer'dan aldığım Zotac GTX670 AMP! ekran kartı, 18.03.2015 tarihinde belli aralıklarda off moda geçip sonunda bozuldu (muhtemel olarak GPU'nun kalitesiz lehimlenmesinden kaynaklı, düzgün reballing yapılırsa çözülecek büyük ihtimalle) ve 20.03.2015'de Vatan Computer Bostancı şubesine elden bıraktım. Bıraktıktan sonra da ay ortasında Garanti belgesindeki ithalatçı ve garanti belgesinde belirtilen tek yetkili servis olan MASCOM BİLGİSAYAR AKSESUAR TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ'nin iflas ettiğini öğrendim. Bu durumda hukuken ürünü getiren ve yetkili servis olan firma artık yok.

    Vatan bu ekran kartını iki defa Servis Point'e, bir defa Koyuncu'ya, sonra tekrar Servis Point'e yolluyor. Servis Point ilkinde "Seri No Okunamadı" diye geri yolluyor, aslında okunuyor ama faturadaki no ile gerçek no farklı, Vatan'ın evrak hatası. Sonra bu durum kendilerine e-mail ile iletilse de Servis Point geri yolluyor. Sonra niyeyse Vatan ürünü Koyuncu'ya yolluyor. O da haliyle "Benim alakam yok" diye geri çeviriyor. Son olarak evraklar doğru biçimde yeniden düzenlenip Servis Point'e gönderiliyor. Gönderildikten iki gün sonra da hemen geri yollanıyor. Daha teslim edilmedi (şube yolunda) ama onardıklarını gene zannetmiyorum. (Şubeye ürün varınca durumu bildireceğim)

    Gelelim işin disti (ithalatçı) kısmına. Ürün bozulur bozulmaz ve iki defa Servis Point'den geri dönünce ürün garanti süresinde olmasına karşın hemen Mascom'u aradım, lakin ulaşamadım. Öğrendim ki iflas etmişler. Ardından aklıma Penta geldi. Onları da aradım, üç yıl önce Zotac işinden çıktıklarını öğrendim. Muhatabım onlar da değilmiş. Son olarak Endeks'i aradım. Sağ olsunlar uygun dille durumu anlattılar. Anlattıkları da; şu anda Zotac için disti oldukları ama kendi servislerinin olmadığı, yetkili servisin Servis Point olduğu, Mascom ürünlerini de oraya yönlendirdikleri.

    Vatan'a ürünü teslim edeli 20 iş günü olan hukuki sınır çoktan aşıldı, sıkıştırıyorum ama onlar da "Servis raporu olmadan işlem yapamayız" diyorlar. Servis ise bilmediğim bir sebepten ürüne bakmıyor. Bakın "tamir etmiyor" demiyorum ekspertiz bile yapmıyor, işleme bile almıyor (Servis Point'den sorumlu Kerim Alp Bey ile konuştum durumu, kendilerine iki defa gelen ürün -sevk irsaliyeleri de belli- sistem kaydına bile alınmamış ama sebebini öğrenemedim). Oysa ürün garanti dahilinde.

    Kısaca muhatabım (hukuken) Vatan ve (garanti belgesinde yer almadığı için resmi bir zorunluluğu olmadığından sadece teknik olarak) Servis Point şu an ama ikisi de topu birbirine atıyor. Aklımda da iki soru var; şimdi bunlarla hukuken ve teknik olarak uğraşsam mı bana daha fazla maliyet (zaman-para) çıkar yoksa düzgün özel servis bulup aleti kendim mi tamir ettirsem daha az zararla çıkarım işten...

    Mascom ve Zotac için durum bu. Uğraşmak isteyen herkes Vatan'dan Mascom'un getirdiği malları kapışmaya devam edebilir.

    Not: Şu yazdıklarımdan konunun muhatabının az-çok teknik ve süreç olarak vakıf biri olduğunu anlamışsınızdır. Varın sıradan bir tüketicinin, vakti olmayıp bunlarla uğraşamayacak birinin başına geldiğini düşünün. İşte paranla rezil olmak tam olarak böyle bir şey....




  • Çok talihsiz olaylar yaşamızsınız. Vatanın gönderim yaptığı yerle iletişim kurup servis raporu almalısınız vatanın yapabileceği birşey yok aslında servis raporu şart.
  • Vatan'ın gönderim yaptığı yer (aslında tek gönderebileceği yer) Servis Point, orayla iletişimi daha ürün ilk defa geri dönünce kurdum hatta direk RMA department Mainboard & Vga yetkilisine ulaştım. Kendileri de bizzat ilgileneceklerini söylediler ama ürün geri dönmeye devam etti.

    Şimdi ürünün durumunu bilmiyorum ama Vatan'ın şubesinde teslime hazır gözüküyor, son defa pazartesi gidip durumunu öğreneceğim. Eğer gene arıza giderilmeden ve hatta işleme bile alınmadan Vatan'a geri yollamışsa Servis Point, Vatan'da iken telefonla arayıp Vatan'ın Servis yetkilisiyle yüzleştirmek istiyorum ki topu birbirlerine atamasınlar.

    Aslında tüketici olarak bunu yapmak zorunda değilim. Ben sadece arızalanan ürünü satıcıya ya da servise bırakıp, gerisine karışmamam lazım. Şimdi diyebilirsiniz ki "Eee o zaman Servis Point'e sen götür". Garanti belgesinde yazan tek yetkili Servis MASCOM BİLGİSAYAR AKSESUAR TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ o da batmış, yani hukuken kast edilen bir "servis istasyonu" yok. Servis Point'i işe dahil eden ise aslında Vatan (nedeni aşağıda).

    "Vatanın yapabileceği bir şey yok aslında servis raporu şart." kısmına gelirsek. Vatan bu servis raporunu markadan RMA ücreti alabilmek için istiyor, almadan da bana iade ya da değişim yapmaz (maliyet yükünden kurtulmak için). Bunu biliyorum. Ama bunun iş takibini yapması gereken Vatan, tüketici değil. Diğer yandan hukuki süre de çoktan doldu (ayıplı mal durumu söz konusu), bu noktada artık Vatan sorumlu. Neye göre sorumlu derseniz hem 6502 Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'a, hem de Garanti belgesinde bulunan "Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; *Tamiri için gereken azami süresinin aşılması, *Firmanın servis istasyonunun, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla satıcısı, bayii, ... birisinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün bulunmadığının belirlenmesi, durumlarında tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir." maddesine göre. Hukuken satıcı (Vatan), İmalatçı-üretici (Zotac), ithalatçı (Mascom) hepsi müteselsilen sorumludur. Yani "Servis kabul etmedi benim elimden bir şey gelmez" diyemez.

    Artık hukuki sınır dolmuş, ürünün arızası giderilmemiş ise benim tek yapmam gereken ilçemdeki Tüketici Hakem Heyetine başvurmak. Şikayete konu mal KDV dahil 888 TL yani Tüketici Hakem Heyeti'nin bakabileceği üst sınır olan 1.272,19 TL’den düşük. Bu yüzden verilecek heyet kararı da mahkeme ilamı hükmünde olacak. Dolayısıyla İcra Müdürlükleri aracılığıyla tahsili mümkün. Hakem heyetlerine başvuru ücretsiz, bilirkişi ücreti dahil tüm masraflar devlet tarafından karşılanmakta. Yani Vatan'ın Servis Point'ten Servis Raporu olması benim için değil, kendi için gerekli idi aslında. Ben zaten gider bilirkişi ile her halukarda alırım, öyle bir hakkım var.

    Şu durumda hukuken açıkça mağduriyetim olduğu için Tüketici Hakem Heyeti'nden aleyhimde bir karar çıkacağını zannetmiyorum. Ama sonrasında tabii ki Vatan, Tüketici Mahkemesi’ne itiraz edebilir. Ama şu durumda oradan da aksine mahkeme kararı çıkması bence zor. Ayrıca 888 TL'lik bir ürün için Tüketici Mahkemesi’ne gitmek de masraflı olduğundan mantıksız ama yapabilir mi, yapabilir.

    Kısaca evet tatsız bir süreç, evet belki hemen de çözülmeyecek ama o ekran kartına vermek için kazandığım 888 TL'nin emeğin, mesainin hakkını kimsede bırakmak istemiyorum, muhatap bulamamak, para verip bir de rezil olmak da istemiyorum. Şu noktada Vatan ile Servis Point arasın şamar oğlanı olmaktansa Tüketici Hakem Heyeti'ne gidip hukuki muhatabımı öğrenmek, hali hazırda da süreç başlatmak çok daha mantıklı geliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tangaska -- 25 Nisan 2015; 12:22:27 >




  • Tangaska kullanıcısına yanıt
    Sorununuz nasıl çözümlendi acaba? Bu vakte kadar sizin lehinize çözümlendiğini umuyorum.
  • Elky kullanıcısına yanıt
    Vatan'ın Acıbadem şubesi ile sorunu çözmeyi denedim. Bostancı şubesinden daha ilgili oldular. Ama onlar da çöz(e)medi. Zira bu iş Vatan Acıbadem Teknik Servis'in çözebileceği bir şey değil tamamen Vatan'ın Marka ve Pazarlama Müdürünün lütfedip Teknik Servis müdürü ile RMA başlığında çözmesi gereken bir sıkıntı. Onun da beceriksizliği ve sorumsuzluğu söz konusu olunca iş orada çözülmedi tabii. Zotac Türkiye sorumlusu Kaan beyin de umursamazlığını da unutmamak lazım. Zotac'ın şu ülkedeki tek bağlantısı o sıra bu zat idi, bilirsiniz ne ofisi, ne resmi bağlantısı var Zotac'ın. Lakin maili bile açıp okunmuş mudur bilemiyorum.

    Açık açık el ele verip "Beceremedik, git nereye gidersen git" dediler. En çok da sektörün içinde olup, işlerin böyle adamlara emanet olmasına yanıyorum. O kadar zor değil, Penta'da zamanında aynı markayı yönetmiştim oysa... RMA işleri, bütçeleri aksadı diye bir kullanıcıyı da mağdur ettiğimi hatırlamıyorum.

    Vatan'ın hukuki konularda ne kadar pişkin olduğunu bildiğim için ne hakem heyetine, ne de hukuki başka bir yere başvurdum. Zira süreci kazanıp, işi haciz noktasına kadar gelen emsal davalarda bile Vatan pişkinlik yapmaktan çekinmiyor. Hakem Heyeti kararını tanımayıp dava açtıracağı, o davayı kazanınca da karşı dava açıp masraf ve süreyi uzatacağından adım gibi emindim.

    Sektörden firmalarla tanıdık olduğum için MSI'dan arkadaş sağ olsun ilgilendi ve kart aldık kendi imkanlarımızla. Ona bir şey olursa da Garanti satıcı değil, marka çünkü. Tanıdık...

    Türkiye'de işler böyle ilerliyor malesef. Hikayenin sonunda cepten bir 800 TL daha çıktı, o kadar sinir stres de cabası...




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.