Şimdi Ara

Toyota bakım aralıkları 10 bin mi 15 bin mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
4.861
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2012 model Toyota yaris 1.4 d4d fun aracımız var... 35 bin kilometreyi geçtiğinde araba panosundaki ingiliz anahtarı simgesi yanmaya başladı. Arabanın çalışmasında bir problem yok, servisi aradık "servis ikaz uyarısı" o dediler, dedik servis zamanına daha 5000 kilometre var, arkadaşlar resetlemeyi unutmuştur diye cevaplandı sorumuz, biz de çok üstelemedik... Ancak sonradan benim kafaya takıldı bu konu... Madem reset unutuldu bu uyarı 30000 sonrası hemen başlamalıydı neden 35000'i bekledi diye... bence bunun açıklaması bu araçların bakımları 15 binde bir yapılması gerekiyor ve araç buna göre ayarlandığı için en son reset yapılan 20 bin bakımı sonrası doğal olarak 35 binde bakım lambası yandı... Zira yabancı sitelere bakıyorum, özellikle motor yağı değişim için önerilere hep 15 bin km ya da bir yıl yazıyor... Şimdi hangisine inanayım, arabanın kendisine ve yurtdışı kaynaklı bu sitelerde verilen bilgilere mi yoksa Toyota Türkiye'ye mi? Avrupa'da durum nasıl bilgisi olan var mı? Servise bakarsan 10 bin km ya da 6 ayda bir yağ değiştirin diyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Japonlar kısa sever 10.000 yada yılda 1
  • Yakıt kalitesi kötü vs. diye bakım periyodu kısa tutuluyor.
    Avrupa ülkelerinde birçok benzinli araç için yağ değişim periyodu 30 bin km. Biz de ise 15 bin km diyor servisler.
  • Yakıt kalitesinin kötü olmasıyla yağ değişiminin direkt ilgisini anlayamadım. Ayrıca yakıt kalitesi kötü olan firmaları söyleyin bize, oralardan almayalım...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ülke koşullarına göre markalar servis aralıklarını değiştiriyorlar diye biliyorum.
    Yanlışım varsa düzeltile
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    Japonlar kısa sever 10.000 yada yılda 1

    Çok kısa değilmi dacia da bile 20.000 benzinli dizel aynı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58


    quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    Japonlar kısa sever 10.000 yada yılda 1

    Çok kısa değilmi dacia da bile 20.000 benzinli dizel aynı.

    Bazılarıda uzun seviyor işte 20.000 km'de bizim yol şartlarımızda fazla bence.En ideali 15.000 km.Eskiden motor yağlarının ömrü 5000 km'di.Neyseki teknoloji gelişti süreleri uzattılar
  • Toyota Türkiye nin sattığı araçların bakım periyodu 10 bin km dir. Fakat araçlar avrupa spec. Olduğu için bakım uyari lambaları 15 bin olarak çalışır.

    Bunun distribütör firmayla ilgisi var. Türkiye de 10 bin olarak karar kılınmış ve uygulanıyor.

    Fakat sizin durum biraz farklı geldi bana. Siz servise götürüp aracınızı test cihazına baglatin derim. Çünkü sizin araçta DPF bulunmakta. Ilk çıkan euro5 dpf ki yarislerde dpf filtresi sebebiyle yağ seviyesi yükselirse uyarıyı bakım uyarı lambası ile yapar.
    Düz bir zeminde aracın yagini kontrol edin. Eğer yağın seviyesinde max çizgisinin üzerinde yükselme görüyorsanız zorunlu rejenerasyona ihtiyaç olabilir.
    Siz servise gidip gösterin garanti olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zeytinbey

    Yakıt kalitesinin kötü olmasıyla yağ değişiminin direkt ilgisini anlayamadım. Ayrıca yakıt kalitesi kötü olan firmaları söyleyin bize, oralardan almayalım...

    Kötü yakıt motor yağını erken bozar vadedilen km periyodunu dolduramaz yağ.Rafineri çıkışı kötü yakıt yoktur kötü yakıt satan firmada iş bayide biter, rafineriden daha ucuza yakıt satan istasyon varsa oradan uzak durmalı.

    lpg'de deodorant gazı vs gibi uçuçu gazlar
    benzinde ve mazotta solvent,etanol,kerosen,10 numara yağ,gazyağı,ucuz açık motor yağı vs karıştıran çokca firma var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zeytinbey

    Yakıt kalitesinin kötü olmasıyla yağ değişiminin direkt ilgisini anlayamadım. Ayrıca yakıt kalitesi kötü olan firmaları söyleyin bize, oralardan almayalım...

    Kötü yakıt motor yağını erken bozar vadedilen km periyodunu dolduramaz yağ.Rafineri çıkışı kötü yakıt yoktur kötü yakıt satan firmada iş bayide biter, rafineriden daha ucuza yakıt satan istasyon varsa oradan uzak durmalı.

    lpg'de deodorant gazı vs gibi uçuçu gazlar
    benzinde ve mazotta solvent,etanol,kerosen,10 numara yağ,gazyağı,ucuz açık motor yağı vs karıştıran çokca firma var

    Bana mantıklı gelmedi, öyle bile olsa gider benzincide yağını değiştirirsin millet birkere bakım yaptırırken iki kere masraf yapmanın anlamı yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58


    quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zeytinbey

    Yakıt kalitesinin kötü olmasıyla yağ değişiminin direkt ilgisini anlayamadım. Ayrıca yakıt kalitesi kötü olan firmaları söyleyin bize, oralardan almayalım...

    Kötü yakıt motor yağını erken bozar vadedilen km periyodunu dolduramaz yağ.Rafineri çıkışı kötü yakıt yoktur kötü yakıt satan firmada iş bayide biter, rafineriden daha ucuza yakıt satan istasyon varsa oradan uzak durmalı.

    lpg'de deodorant gazı vs gibi uçuçu gazlar
    benzinde ve mazotta solvent,etanol,kerosen,10 numara yağ,gazyağı,ucuz açık motor yağı vs karıştıran çokca firma var

    Bana mantıklı gelmedi, öyle bile olsa gider benzincide yağını değiştirirsin millet birkere bakım yaptırırken iki kere masraf yapmanın anlamı yok.

    Kabaca kötü yakıt hem motorun yanma odalarında hemde egzoz sisteminden yanma işlevinin gerçekleştiği katalizatöre kadar noktalarda tortu ve kurum yapar.Bu tortu ve kurum motor yağı ile ne kadar ilişkilenirse yağın ömrü o derece kısalır.Bu yüzden satılan en temiz yakıtlar doğalgaz türevlerinden üretilmiş yakıtlardır.Motor yağını değiştirmekte tek başına etki etmez çünkü enjektörden filtreden hatta kimi araçlarda egzoz gazından dahi dönüşüp yapıp durur bazı sistemler.Motor yağını en basiti yağ filtresini değiştirmeden değiştirmek sıfır konulmuş motor yağının bile ilk kullanımda kirlenmesine yol açar.

    Örn dizel araçlar benzine göre yüksek oranda kükürt içeriği olan yakıtlar olduğundan çok kısa km'lerde(yağ değişiminden 1000 km sonra bile) simsiyah olurlar
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.