Şimdi Ara

Trafikte bisiklet kullanımı paylaşımları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
4
Favori
1.325
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 1-Trafikte bisiklet sürmeye karar verdiyseniz, kalkıştığınız işin sebebi ve sonuçlarını iyi hazmedin.

    2-Bisikleti kullanmak için sebep arayın, kullanmamak için değil Ben her fırsatta, kullanmama engel olabilecek sebepleri elemeye çalışıyorum.

    3-Trafikte yaya ve araçların sizi kabullenmesine yönelik davranın, reddetmesine değil.

    4-Güvenliğiniz için gerekli davranışlarınızı kafanızda oluşturun ve yaşadıklarınız ile bunları harmanlayın.

    5-Taksilerin içinin boş olup olmadığına bakın, boş taksi yolun kenarında kafasını kaşıyan biri için aniden fren yapar veya önünüze kırar. Eğer yolcusu varsa da aniden en ufak sinyal, uyarı vs. vermeden yolcusunu indirmeye kalkışır.

    6-Minibüsleri daima arkanıza alın, sağdaki yolcuları almak için karar vermelerini kolaylaştırın.

    7-Yolcu alacak minibüslerin tercihen sizden sonra almasına çalışın, önünüzde dururlarsa hem sizi engeller, hem siz yaya binene kadar beklemek zorunda kalırsınız.

    8-Sağ kaldırımda minibüse binme ihtimali olan kişileri siz de tanıyın. Tek bir el hareketine karşılık o yolcuyu almak için en olmayacak hareketi yapar minibüsler.

    9-Yolun üzerinde seyir halinde iken hızınızı, yolun frene ne kadar müsait olduğunu, ani manevra yapabilecek halde olup olmadığınızı her an biliyor olun. Beklenmedik ihtimalleri bekliyor olun.

    10-Kırmızı ışıklarda, geçmenin daha güvenli ve doğru olacağı birkaç nadir durum haricinde daima durun. Bu durum trafiği oluşturan diğer tüm araç ve yayalar ile aynı hak ve sorumluluklara
    sahip olduğunuzun canlı bir göstergesidir.

    11-Yanından geçeceğiniz araçların her iki yandaki tüm kapılarının da açılacağına eminmişsiniz gibi geçin. Açılmazsa ne iyi ama açılırsa beklenmedik olmasın.

    12-Geçişine izin vereceğiniz yaya, araç vb için dibine kadar gelip durmayın. Taciz eder gibi yol vermeyin, arada güvenli geniş mesafe bırakın.

    13-Otobüs duraklarından mümkün olduğunca uzak geçin, bekleyen yolcular tutarsızca yola çıkabileceği gibi, araçlar aniden durağa giriş yapabilir.

    14-Her gün geçtiğiniz yolu ve zeminini ezberleyin. Bir süre sonra ışıkların yanıp sönme periyodunu bile ister istemez ezberleyeceksiniz.

    15-Yolda bulunan mazgalları, çukurları uygun bir fırsatta kontrol edin. Ben tehlikeli görünen açıklıkta bir mazgalı durup denedim sahiden tekerlek arasına sığıyormuş, artık ondan kesinlikle uzak duruyorum.

    16-Yoldaki sizi kurtaracak açıklıkların yerini ezberleyin. Trafik sıkışınca veya başka acil bir durumda güvenle karşıya geçmenizi sağlar.

    17-Etrafınızdaki araçlara ve sürücülerine daima neşeli görünün. Fazla cool, havalı, soğuk, sinirli vb. görünmeyin. Daima halktan biri olduğunuz mesajı verin etrafınıza.

    18-Yardımcı olmanız mümkün olan her duruma yardım etme fırsatını kaçırmayın. Bisiklet olmasaydı sadece iyi bir insan olarak görünürdü. Ama bisiklet varken: AAA!! Bisikletliye bakın teyzeye yardım ediyor,
    AAA!!! Bisikletli yavru kediyi kurtardı, AA!! Bisikletli üşenmedi durup okul çocuklarına yol verdi gibi görüntü verme fırsatlarını kaçırmayın..

    19-Birçok defa bir araç sürücüsü gibi düşünüp, onların yapacağı ters hareketleri tahmin etmeye çalışın. Ben şu ana kadar minibüs şöförü gibi düşünmeye yaklaştım diyebilirim. Sadece yaklaştım, ama tam anlamı ile minibüs şöförü gibi düşünmek tehlikeli mazallah..

    20-Fark edilmek için sadece ışık, korna vs. ye güvenmeyin Arada kırmızı ışıkta beklerken kollarınızı havaya kaldırıp esneyin, uzakta aslında hiç olmayan birine selam verin.(Belki selamı bir alan çıkabilir)

    21-Sürüş esnasında trafikte limitleri zorlamayın, mutlaka pay bırakın. Bu pedal gücünüz, fren mesafeniz, keskin manevra alanınız vs. için geçerlidir.

    22- Trafikte taşıt aralarını kullanan bir tek siz değilsiniz, aradan kaçmaya çalışan motosikletlere aman dikkat, ayrıca başka bisikletli veya yayalar da sıklıkla aniden araç aralarından geçiyorlar.

    23- Size özellikle yol vermiyor olsa bile aradan bir yer bulup geçtiğinizde, aslında size yol vermesi gereken taşıta teşekkür selamı verin. Neden mi iki sebebi var;
    O aracı kullanan kişiyi olumlu vicdan değerlendirmesi yapmak zorunda bırakmış olursunuz.
    O araçta bazen başka bir sürü yolcular vardır, böylelikle onların da hoşgörüsünü alma ihtimaliniz artar ve sürücüyü bir çeşit onlara karşı onurlandırmış olursunuz.

    24-Araçların arasından geçerken, kalan aralığı pedal genişliği olarak hesaplamayın (benim gibi), Gidon genişliğine göre hesaplayın yoksa sıkışırsınız.

    25-Özellikle trafikte agresif kullanan kişiler;
    Bisikletlerimizin %99 unda stop lambası ve sinyal yok. Bu demektir ki, işaret de kullanmıyor iseniz diğer araçlar sizin fren yapıp yavaşladığınızı da, sağa veya sola döneceğinizi de bilemeyecek ve buna göre yön ve hızlarını ayarlama şansları yok. Diğer araç ve yayalarında tahmin edebileceği hareketler yaparak sürmeliyiz.

    26-Önünüzde giderken sağa dönen araçların arkasından dönüşünü tamamlamadan geçmeyin, her an geri gelebilir ve sizin geldiğiniz açı ölü noktası olacağından çarpabilir. Mutlaka geçecekseniz arkadan gelen trafik akışının müsaade ettiği kadar açıktan alın.

    27-Özellikle uzun araçların, otobüs ve bir dereceye kadar minibüslerin sağından-solundan geçerken aracın dönüş açısının çok geniş olup aniden daralacağını ve sıkışacağınızı hesap edin. Ya hızlıca geçin, yada geçebileceğinizden emin değilseniz geride kalın.

    28- Özellikle yağmurlu havalarda yerlerin ıslak-nemli olması ile beraber fren mesafenizin hem disk frenler için hemde klasik V-Brake için uzayacağını unutmayın.

    29- Lastikleriniz ne kadar kaliteli olursa olsun kuru havadaki kıvraklığınızı yağmurlu havada unutun.

    30- Yağmurun şiddetine bağlı olarak görüş ve dikkatinizin etkileneceğini hesaplayın, aynı sebep ile yaya ve diğer araçların da size ve birbirlerine karşı dikkatleri zayıflayacaktır.

    31. Yağışlı havalarda yaya ve araçların sizi görmeleri, fark etmeleri de daha da zorlaşacağı için sinyal, ışık, fosforlu kıyafet, reflektör gibi görsel uyarıları asla ihmal etmeyin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Thai-Fun -- 7 Şubat 2015; 17:48:14 >



  • Thai-Fun kullanıcısına yanıt
    Son derece faydalı ve ülke şartlarına göre tümüyle (bir kısmı için malesef) doğru olan paylaşımınız için teşekkürler. Bisikleti gündelik yaşantının bir parçası yapmak için bahsettiğiniz güvenlik kurallarını uygulamak şart. Müsadenizle ben de Bisikletli Ulaşım Platformu'nun konu hakkında sunduğu birkaç eğitici videoyu konuya ek olarak paylaşayım:

    Trafikte Bisiklet Sürüşü ile ilgili Önemli Bilgiler ve İpuçları


    Trafikte Bisiklet Hakimiyeti


    Kafatası Güvenliği için Temel Kullanıcı Kılavuzu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sadettinz -- 2 Şubat 2015; 16:21:30 >
  • Thai-Fun kullanıcısına yanıt
    Guzel paylaşim için tesekkurler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel konu.Takip
  • Katkıda bulunan arkadaşlarıma teşekkürler, ama daha fazlası da lazım.
    Herkes kendi tecrübelerini eklerse bayağı kapsamlı bir yazımız olur.
  • sadettinz S kullanıcısına yanıt
    Videolara baktım da Türkiye'de çok trafik magandası var. Bisikletle gidenlerin kaldırımdan gitmesi gerektiğini falan söyleyenler oluyor. Dar bir yoldaysanız tüm şeridi kapatın diyor ya onu yaptığımı düşündüm de ohoo kavga çıkarırlar inip.
  • Jackson Teller kullanıcısına yanıt
    Bisikleti boş zaman uğraşısı değil de ulaşım aracı olarak kullanmaya başladığınızda doğal olarak trafikteki diğer araçlarla yolları paylaşmak durumundasınız. Malesef dediğiniz gibi kendine ve çevresine saygısı olmayan çok miktarda sürücü mevcut. Fakat unutmamak gerekir ki yollarda ne kadar çok bisiklet olursa toplumun bisikletliye bakış açısı o hızda değişir ve gelişir.
    Yukarıda yazan uyarıları ve videolardaki kuralları uygularsanız trafikte pek çok sorundan uzak durabilirsiniz. Ancak en kötü şarta hazırlık için çoğu tecrübeli bisiklet sürücüsü ulaşılabilir bir noktada göz yaşartıcı bir sprey taşır. Bu en son çare olarak çoğu durumda işe yarar. Dileyelim de hiçbir zaman kullanmaya gerek kalmasın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel konu teşekkürler
  • Haklarınızı Araştırın,olabilecek bir kaza durumunda ne yapmanız gerektiğini bilmeniz çok iyi olur.Ayrıca kendinizi savunmayı bilmeniz de çok iyi olur.Özellikle Ankara,İstanbul gibi büyükşehirler de yaşıyorsanız Allah korusun ama siz ne kadar sakin ve dikkatli olursanız olun başınıza bir olay gelebilir.Bu kaza olabileceği gibi yol verme,sollama,sıkıştırma vb. durumlarda oluşan bir tartışamadan dolayı da olabilir.Bir bakmışsınız kronun biri arabadan levyeyle inmiş,üstünüze sürmüş,silah göstermiş veya araç dan 4-5 kişi inip sizi kovalamış ve siz çaresiz kalırsınız.Ayrıca bir tavsiye ne kadar genellemek doğru olmasada siyah lüks araçlardan uzak durun.
  • bisikleti gectim bizim millet daha kaldirimda yurumeyi bilmiyor. bu ulkede yasayip ruh hastasi olmamak mumkun degil.
  • Arkadas her ne kadar son 3-4 yildir bisiklet surmesemde; sehir icinde cok fazla bisiklet kullanan biri olarak hep sunu hissettim. Sehir merkezlerinde bisiklet surerken asla hiz yapilmamli ve cok dikkatli olunmali; araba trafigi sorun yaratir ama buna isten cikmis suruculerin eve gitme saati denk gelirse voov cok dikkatli olmakta fayda var. Sadece arabalarda degil yayalar, cocuklar ve sokak canlilari sizi zor durumda birakabilir. Bunun icin sehir icinde arac ve yaya trafiginin cok yogun oldugu yerleri tercih etmeyiniz.

    Sehrin biraz daha disi diye nitelendirebilecegimiz yayalarin daha az oldugu ve trafigin akici oldugu yollarda hep daha rahat surusler yaptim.

    Aslinda yayalarinda bisikletli suruculere cok saygilari yok;

    Haa unutmadan dikkat edilmesi gereken en onemli bir noktada buyuk illerde sehir merkezinden uzaklastiktan sonra asla ve asla yaya veya bisikletli olarak bilmediginiz sokaklara mecbur kalmadikca girmeyiniz. Her zaman ana caddelerden gitmeyi tercih ediniz.

    Kirsal bolgelerden gecerken her gectiginiz evin onundeki bahcesindeki sizi yiyecek gibi bakabilir korkmayiniz lakin curetkar davranmayiniz. Ne bakiyorsun dayi gelmissin 70 yasina ne bu dik bakislar demeyiniz. Sirtindaki tufekle vurulmayiniz.

    Gerci bunlarida pek soylememe gerek yon diye dusundum yazdiktan sonra burada bisikleti bir ulasim araci olarak gorenlerin bulustugu bir platformda bulunan herkes zaten hosgoru, sevgi ve saygi ile yasiyordur.

    Saglicakla kalin;

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkürler Mert, doğru yazmışsın..
  • Teşekkürler, hocam ellerinize sağlık bilgiler için inşallah insanımız bilinçlenir de heryerde görürüz bisikletlileri.Yalnız 28. maddede fren mesafesinin uzadığını yazacaktınız heralde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: safolduk

    Teşekkürler, hocam ellerinize sağlık bilgiler için inşallah insanımız bilinçlenir de heryerde görürüz bisikletlileri.Yalnız 28. maddede fren mesafesinin uzadığını yazacaktınız heralde.

    Aynen dostum, haklısın düzeltme için teşekkürler..
  • Keske bisiklet yollari olsa diyecegim ama zeytinburnundaki bisiklet yolu ( veli efendi hipodromu yolu uzerindeki ) taksi duragi gibi olmustu en son. Minibusler sagolsun sık sık yolcu indiriyorlar. Yayalar kaldirim yerine o yolu tercih ediyor. Bazi otoyolu benimseyememis motor suruculeri de bu yolu tercih ediyor. Ortamali oldu tabiri caizse bizim bisiklet yolu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.