Şimdi Ara

Muayeneden Kalan Aracım hakkında yardım....

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
1
Favori
12.508
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bugün 91 model aracım bence çok saçma iki nedenle muayeneden kaldı;

    Egzoz emisyon ölçümü normal CO değeri 3,5 ken 8,28 çıktı egzoz pulu vermediler.
    muhtemelen benim acemiliğimden oldu aracın rolantisi aşırı soğuk havadan dolayı çok düşüktü ve muhtemelen zengin karışım oluştu.
    yine hava filtresi de tıkanmış olabilir temizleyip gitseydim keşke
    canımı en çok sıkan şey ise acaba az biraz gazı yoklayıp aracı 1000 devirlerde tutsaydım emisyon düşük çıkarmıydı?

    sizce 8,28 oran düşük rolantiden mi kaynaklanıyordu az gaz verip sabit tutsaydım geçermiydi acaba?

    aracım benzinde çalışmıyor muhtemelen benzin pompası sorunu var ilk sorduğunda çalışmıyor dedim sesini çıkarmamıştı ama şimdi benzininide yaptır gel dediler
    lpg li aracın benzinle çalışması muyane esnasında mecburimidir? bide o masrafa girmek istemiyorum.


    muayene esnasında aldığı ağır kusur ise lpg cng borularının egzoz a 10 cm den fazla yakın olması yada yalıtımsız olmasıymış
    ya boruları uzaklaştıracak yada yalıtım yapacaksın dediler yapıştırdılar

    bu araç buzamana kadar bu şekilde muayeneden nasıl geçti?

    bu sorun için yalıtım yaptırsam mı daha uygun olur boruları egzoz dan uzaklaştırtsammı daha hesaplı olur

    fikirlerinizi bekliyorum







  • egzoz için tuvtürk merkezlerine gitmeyin çok gereksiz hele de eski modelse özel şirketlerde yapıyor bu işi ilinizde araştırın
    LPG li aracı hiç teste sokmadan pulunu veriyorlar
  • Muayene kistaslari degisebilir.

    Aracinizin bakimini yaptirin.Benzin pompasini da.Size gecer not vermemeleri bu halde dogru.Bu durumda trafikte bir ariza olsa belki de baskalarini da tehlikeye atacaksiniz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rambo-Cash

    egzoz için tuvtürk merkezlerine gitmeyin çok gereksiz hele de eski modelse özel şirketlerde yapıyor bu işi ilinizde araştırın
    LPG li aracı hiç teste sokmadan pulunu veriyorlar

    hiç sormayın eski aracım ve götürdüğüm araçlar hep yeniydi hiç sorun çıkmamıştı ona aldandım....
    aklımada gelmedi değil okadar soğukta egzoz muayenesi sırası bekleyip egzoz dan kalmakta çok koydu...

    en azından araçta bi yakıt sorunu var gibi bari bunla ilgileneyim
  • ***Leopard*** kullanıcısına yanıt
    hocam söylediklerinizde haklısınız ama trafikte arıza diyorsunuzda lpg-karburatorlu araçların neredeyse hepsi benzini unutmuş durumda araçların çogu benzinle çalışmıyor ve bu şekilde muayeneden geçiyor. benden 2. defada benzinle gelmemi istediler
    kabak-bayat lastikli araçlar muayeneden geçiyor.
    toros-anadol-tofaş gurubu araçlar muayeneden geçiyor. ki anadolların elfreni imkanı yok tutmaz bilirsiniz.
    şimdi onlar söylediğiniz değişiklik gösteren muayene kıstaslarına tabi olabilir muhtemelen ama benim aracımın 4 lastiği sıfır yürüyen aksam mekanik komple elden geçmiş tıkırtı yok sinyalizasyon ışıklandırma hatasız çalışmayan elektronik mekanik aksam yok

    çalışanların bana karşı kasti yaptıklarını tabiki düşünmüyorum ama mesele trafikte arıza-tehlike konusuysa bu yukarıda söylediğim araçların muayeneden hiç geçememeleri lazım

    yani hadi egzozu geçtim aracım muhtemelen fazla yakıyor yaptırmam benim yararıma olur ama lpg borularının konumundan ağır kusur vermesi ve buzamana kadar bu muayenelerden aynı donanımla geçmiş bir araca yapılması ne bileyim....




  • Çalışsın bütlerde geçer
  • Egzoz muayenesini dışarıda yaptırın. Onlara bırakırsanız çok irdeliyorlar. Bir ikincisi de hortumları uzaklaştırmak yerine yalıtımı daha kolay olur diye düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    Egzoz muayenesini dışarıda yaptırın. Onlara bırakırsanız çok irdeliyorlar. Bir ikincisi de hortumları uzaklaştırmak yerine yalıtımı daha kolay olur diye düşünüyorum.

    bende öyle düşünüyorum ama gel görki 47 tl emisyon pul parasını verdik... şimdi o parayı sineye çekip gidip başka yerden pul alsam aracımdaki sorunu giderememiş olucam ve kendimi kandırmış olucam tekrar pul almak yerine 50 tl gibi bi rakama yakıt emisyon sorununu yani lpg ayarını adam gibi halledebileceksem razıyım aslında
  • Benim aracmda egzoz emisyondan kaldı vizede.egzoz cürümüş ve tıkanmıştı egzozu defistirdim katalizörmüdür her neyse onuda temizlettim değerleri yüksek cıktığı için vizeden gecirmediler ve 1 ay süre verdiler 2. Muayeneye gitmeden dısarda girsem egzoz emisyona vizede kabul ederlermi yoksa yeniden tüvde ölçüm yaparlarmı bilgisi olan varmı acaba😯

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Manisali1905

    Benim aracmda egzoz emisyondan kaldı vizede.egzoz cürümüş ve tıkanmıştı egzozu defistirdim katalizörmüdür her neyse onuda temizlettim değerleri yüksek cıktığı için vizeden gecirmediler ve 1 ay süre verdiler 2. Muayeneye gitmeden dısarda girsem egzoz emisyona vizede kabul ederlermi yoksa yeniden tüvde ölçüm yaparlarmı bilgisi olan varmı acaba😯

    Dostum hic ugrasma yanarim yanarimda emeklerime yanarim disardan yaptir muayeneyi egzos emisyon pulunu al direk arabayi muayeneye sok. Egzos emisyon istasyonuna ugrama bile. Ama oradaki paran yanacak malesef



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tembeler -- 27 Temmuz 2016; 13:17:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende geçen hafta yaptırdım, bir gün evvel ne gerekiyorsa sanayide hallettim ancak gel görki yine bir sürü saçma sapan sebepler yazmışlar neyse hafif kusurlu olarak geçti.

    1.Montaj parçaları onaysız. ( 5.tane krom çıta )
    2: Camlar filmli
    3: Kısa far ayarı düşük ( Bir gün evvel far ayarları yapıldı)
    4:Kısa far hüzme yönü hatalı
    5: Sis farı hatalı ( Orjinal fabrika çıkışı ve bu gün kadar hiç dokunulmadı)
    6: sis farı ışık şiddeti zayıf ( Ben ne yapayım fabrika öyle üretmiş bu benim suçummu şimdi.)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: novinovi

    Bende geçen hafta yaptırdım, bir gün evvel ne gerekiyorsa sanayide hallettim ancak gel görki yine bir sürü saçma sapan sebepler yazmışlar neyse hafif kusurlu olarak geçti.

    1.Montaj parçaları onaysız. ( 5.tane krom çıta )
    2: Camlar filmli
    3: Kısa far ayarı düşük ( Bir gün evvel far ayarları yapıldı)
    4:Kısa far hüzme yönü hatalı
    5: Sis farı hatalı ( Orjinal fabrika çıkışı ve bu gün kadar hiç dokunulmadı)
    6: sis farı ışık şiddeti zayıf ( Ben ne yapayım fabrika öyle üretmiş bu benim suçummu şimdi.)

    Takma kafana. Far ölçüm cihazlarının kalibrasyonu hatalı gibi geliyor bana. Servis bakımlı orijinal kazasız 3 yaşında golf ve a3 ü muayeneye soktum ikisinde de farları hatalı buldular. Far hafif kusur sayılmamalı aslında ama aksi takdirde araçların %80 i fardan muayeneyi geçemez. Bir far testini beceremiyorlar inanılır gibi değil.

    Tüvtürk iyi başladı sonuçta bizim ülkenin sistemine ayak uydurdu. Fren testi ve lpgli araçların montaj hataları dışında hiçbir doğru dürüst işe yarar kontrolleri yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tembeler

    quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    Egzoz muayenesini dışarıda yaptırın. Onlara bırakırsanız çok irdeliyorlar. Bir ikincisi de hortumları uzaklaştırmak yerine yalıtımı daha kolay olur diye düşünüyorum.

    bende öyle düşünüyorum ama gel görki 47 tl emisyon pul parasını verdik... şimdi o parayı sineye çekip gidip başka yerden pul alsam aracımdaki sorunu giderememiş olucam ve kendimi kandırmış olucam tekrar pul almak yerine 50 tl gibi bi rakama yakıt emisyon sorununu yani lpg ayarını adam gibi halledebileceksem razıyım aslında

    sanayide yaptırsaydın geçmeyince pul parası vermezdin,belkide geçerdi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben egzos emisyonu muayeneden birkaç gün ilerde tutuyorum, böylece muayeneye gittiğimde egzos emisyon yaptirmiyorum, daha sonra uygun vakitte sanayide hallediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.