Şimdi Ara

Yarı Amatör / Yarı Profesyonel LPG ayarı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
95
Cevap
9
Favori
6.453
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kendi aracıma LPG dönüşümü yaptırıp, montaj yapan bayinin yetersiz kalacağını bildiğim için, kendi ayarımı kendim yaptım her zaman.

    Sadece bilgisayar ile yolda yaptığım ayarda yetersiz kaldığını anladığım için, aracıma eksoz gazı analiz gihazı göstergeside taktım. O gün, sadece bilgisayar ile yolda yapılan ayarın ne kadar yetersiz kalabileceğini görüp anlamış oldum.

     Yarı Amatör / Yarı Profesyonel LPG ayarı


    Kendi oksijen sensörü olan ve yollarımızdaki araçların hemen hemen tamamına göre daha geniş aralıkta ve daha hassas ölçüm yapan bu gösterge ile , benzine muadil olacak şekilde ayar yapmak benim için mümkün oldu.

    Kendi aracımı sattım, ama kullandığım 1 sene boyunca hobi olarak merak, araştırma, deneme yanılma sonrası, ciddi bir deneyim elde etmiş oldum.

    Artık eş dost, tanıdıklara, bu gaz analiz cihazını kullanarak, son derece memnun kalacakları ciddi bir LPG ayarı yapmaya başladım

     Yarı Amatör / Yarı Profesyonel LPG ayarı



    İnternet te çeşitli forumları gezdim okudum, LPG konusunda en ciddi ve en dolu forum olarak donanımhaberi gördüğüm için, bilgi birikimimi bu forumda da paylaşmak isterim.

    aşağıdaki linkte, birkaç uygulamamı taşıdığım blog sitesi bulunmakta

    LPG AYAR

    merak edilen noktaları, sorularıda seve seve cevaplarım.

    İyi forumlar

    Murat







  • murataycicek M kullanıcısına yanıt
    Sizden her ile lazım bir tane. Yakın olsanız geleceğim. Lpg servisleri bırak gaz ayarı yapmayı daha programın özelliklerini bilmiyorlar. Yarın ekran görüntülerini gönderiyorum. Görüşmek üzere.
  • murataycicek M kullanıcısına yanıt
    Çalışmalarınız çok güzel olmuş....brc my11 ayarini yapmak kolay mi?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu konu forumda çığır açacak gibi geliyor bana. Hadi hayırlısı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murataycicek

    Kendi aracıma LPG dönüşümü yaptırıp, montaj yapan bayinin yetersiz kalacağını bildiğim için, kendi ayarımı kendim yaptım her zaman.

    Sadece bilgisayar ile yolda yaptığım ayarda yetersiz kaldığını anladığım için, aracıma eksoz gazı analiz gihazı göstergeside taktım. O gün, sadece bilgisayar ile yolda yapılan ayarın ne kadar yetersiz kalabileceğini görüp anlamış oldum.

     Yarı Amatör / Yarı Profesyonel LPG ayarı


    Kendi oksijen sensörü olan ve yollarımızdaki araçların hemen hemen tamamına göre daha geniş aralıkta ve daha hassas ölçüm yapan bu gösterge ile , benzine muadil olacak şekilde ayar yapmak benim için mümkün oldu.

    Kendi aracımı sattım, ama kullandığım 1 sene boyunca hobi olarak merak, araştırma, deneme yanılma sonrası, ciddi bir deneyim elde etmiş oldum.

    Artık eş dost, tanıdıklara, bu gaz analiz cihazını kullanarak, son derece memnun kalacakları ciddi bir LPG ayarı yapmaya başladım

     Yarı Amatör / Yarı Profesyonel LPG ayarı



    İnternet te çeşitli forumları gezdim okudum, LPG konusunda en ciddi ve en dolu forum olarak donanımhaberi gördüğüm için, bilgi birikimimi bu forumda da paylaşmak isterim.

    aşağıdaki linkte, birkaç uygulamamı taşıdığım blog sitesi bulunmakta

    LPG AYAR

    merak edilen noktaları, sorularıda seve seve cevaplarım.

    İyi forumlar

    Murat

    Murat Bey,

    Aletiniz wide band oxygen sensordur, AFR gostergesi, lambda=1 degerini benzindeki 14.7 ile carpmaktadir. Kullanilan yakita bagli olarak hedeflediginiz deger farkli olacaktir, mesela LPGde, 13.95 degeri tam yük için uygundur, ama benzin icin 13.0 hedeflemekte fayda var, eskiden satilan alkol katkili 95 oktanlar, 97-98 oktanlar icon but degerler 12.5 civari olacakti.!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: c4zf6


    quote:

    Orijinalden alıntı: murataycicek

    Kendi aracıma LPG dönüşümü yaptırıp, montaj yapan bayinin yetersiz kalacağını bildiğim için, kendi ayarımı kendim yaptım her zaman.

    Sadece bilgisayar ile yolda yaptığım ayarda yetersiz kaldığını anladığım için, aracıma eksoz gazı analiz gihazı göstergeside taktım. O gün, sadece bilgisayar ile yolda yapılan ayarın ne kadar yetersiz kalabileceğini görüp anlamış oldum.

     Yarı Amatör / Yarı Profesyonel LPG ayarı


    Kendi oksijen sensörü olan ve yollarımızdaki araçların hemen hemen tamamına göre daha geniş aralıkta ve daha hassas ölçüm yapan bu gösterge ile , benzine muadil olacak şekilde ayar yapmak benim için mümkün oldu.

    Kendi aracımı sattım, ama kullandığım 1 sene boyunca hobi olarak merak, araştırma, deneme yanılma sonrası, ciddi bir deneyim elde etmiş oldum.

    Artık eş dost, tanıdıklara, bu gaz analiz cihazını kullanarak, son derece memnun kalacakları ciddi bir LPG ayarı yapmaya başladım

     Yarı Amatör / Yarı Profesyonel LPG ayarı



    İnternet te çeşitli forumları gezdim okudum, LPG konusunda en ciddi ve en dolu forum olarak donanımhaberi gördüğüm için, bilgi birikimimi bu forumda da paylaşmak isterim.

    aşağıdaki linkte, birkaç uygulamamı taşıdığım blog sitesi bulunmakta

    LPG AYAR

    merak edilen noktaları, sorularıda seve seve cevaplarım.

    İyi forumlar

    Murat

    Murat Bey,

    Aletiniz wide band oxygen sensordur, AFR gostergesi, lambda=1 degerini benzindeki 14.7 ile carpmaktadir. Kullanilan yakita bagli olarak hedeflediginiz deger farkli olacaktir, mesela LPGde, 13.95 degeri tam yük için uygundur, ama benzin icin 13.0 hedeflemekte fayda var, eskiden satilan alkol katkili 95 oktanlar, 97-98 oktanlar icon but degerler 12.5 civari olacakti.!

    Tam olarak oyle degil aslinda..

    Bu gostergede farkli yakit modlari var

    Benzin modu rolantideyken 14.7:1 civari gosterirken, lpg moduna alinca 15,5:1 gosterir..

    Lambda moduna alinca da lambda esit bir gosterir..

    Bu modlardan herhangi birinde olmasi yeterli oluyor cunku sayilar sadece referans..

    Arac benzinde ve lpg de calisirken ayni sayisal afr degerinde olmasi yeterli gelmekte.


    Yani gosterge modunu degistirmedigim surece ayni sartlarda benzin lpg ayni afr yi gormem lazim.




  • Honda Civic 1.6 İes Ayar Uygulaması:

     Yarı Amatör / Yarı Profesyonel LPG ayarı


    Kablo sponsorum MSC elektroniğe teşekkürler..

     Yarı Amatör / Yarı Profesyonel LPG ayarı


    Tam gaz durumunda enjeksiyon değerleri yüksek, biraz daha düşürebilmek için basıncı arttırıcaz.

     Yarı Amatör / Yarı Profesyonel LPG ayarı


    Gaz analiz cihazı bağladık

     Yarı Amatör / Yarı Profesyonel LPG ayarı


     Yarı Amatör / Yarı Profesyonel LPG ayarı


    ve ayardayız :

     Yarı Amatör / Yarı Profesyonel LPG ayarı



    ayar ile yakalanan iyileşmeleri videoya aldım.

    İlk video aşağıdaki linkte, sadece kalibrasyon sonrası tam gaz AFR değerleri, önce LPG, sonra benzin AFR si

    otomatik kalibrasyon - benzin - LPG Tam Gaz AFR


    Benzine göre çok uzak değerde


    Aşağıdaki linkte ikinci video, ayardan sonra, benzine muadil değerler

    Ayar Sonrası LPG Tam Gaz AFR

    İyi seyirler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murataycicek -- 4 Ocak 2015; 22:20:42 >




  • murataycicek M kullanıcısına yanıt
    Bu aracın ayar öncesi benzin enjeksiyon zamanı çok uzun değil mi? Nozulları büyütseniz bence daha iyi olurdu. Bu artırdığınız basınç özellikle rölantide tutturması kolay da, yükte basınç azalacak. 2mm nozul 1.6 motor için çok ufak. Hondaya OBD2 cihazı ile bağlanıp ayarları kontrol ettiniz mi? Yani Wideband Oxygen sensor kullanmadan bu problemi görebilirdiniz. 2mm nozul, Valtek enjektörler ile sizin enjeksiyon zamanınız 5700 devirde 18ms dayanmış. Benzin zamanı da 16ms, bu motorda normal değil maksimum 13ms olması lazım. Yani başlangıç trim değerlerinizde problem var.

    Gaz akışı basıncın karekökü ile orantılı, yanı %25 basınç artıracağınıza 2mm nozulu 2.2mm çıkarsaydınız daha etkili olurdu, çünkü akış %20 artardı... Corolla 1.6VVTi motorda 1ms tepkili Matrix HS enjektör ve 2.4mm nozul kullanıyorum, regülatör basınc farkı 1.2 bar, ama tam gazda anlık olarak 0.8e kadar düşüyor.


    Vikars 916 regülatör

    Sizin kadar cesur ve hızlı süremediğim ve de otomatik araç olduğu için tam gazda uzun süre test yapamadım. Yazılım basınç düşünce gaz süresini uzatıyor. Burada uzatma için kullanılacak çarpanı siz belirleyebiliyorsunuz. Normalde %30 azaldı ise, gaz sinyalinide %30 uzatıyor mesela.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi c4zf6 -- 5 Ocak 2015; 15:03:35 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: c4zf6

    Bu aracın ayar öncesi benzin enjeksiyon zamanı çok uzun değil mi? Nozulları büyütseniz bence daha iyi olurdu. Bu artırdığınız basınç özellikle rölantide tutturması kolay da, yükte basınç azalacak. 2mm nozul 1.6 motor için çok ufak. Hondaya OBD2 cihazı ile bağlanıp ayarları kontrol ettiniz mi? Yani Wideband Oxygen sensor kullanmadan bu problemi görebilirdiniz. 2mm nozul, Valtek enjektörler ile sizin enjeksiyon zamanınız 5700 devirde 18ms dayanmış. Benzin zamanı da 16ms, bu motorda normal değil maksimum 13ms olması lazım. Yani başlangıç trim değerlerinizde problem var.

    Gaz akışı basıncın karekökü ile orantılı, yanı %25 basınç artıracağınıza 2mm nozulu 2.2mm çıkarsaydınız daha etkili olurdu, çünkü akış %20 artardı... Corolla 1.6VVTi motorda 1ms tepkili Matrix HS enjektör ve 2.4mm nozul kullanıyorum, regülatör basınc farkı 1.2 bar, ama tam gazda anlık olarak 0.8e kadar düşüyor.


    Vikars 916 regülatör

    Sizin kadar cesur ve hızlı süremediğim ve de otomatik araç olduğu için tam gazda uzun süre test yapamadım. Yazılım basınç düşünce gaz süresini uzatıyor. Burada uzatma için kullanılacak çarpanı siz belirleyebiliyorsunuz. Normalde %30 azaldı ise, gaz sinyalinide %30 uzatıyor mesela.


    Selam hocam, sizin gibi isin teknigine hakim birisini gormek sevindirici..

    Benzin ms yuksek gibi evet, ama tam gazda benzin ecusu hicbir duzeltme uygulamaz neyse o..

    Benim vectramda oyle idi 16-17 ms cikiyordu tam gazda..

    Lpg sisteminde dediginiz gibi sureleri dusurmeyi hedefledim bunun icinde basinci actim zaten :)

    Eski hali ile hem sure yuksek hem afr fakirdi, yeni halde 14-15 ms lerde tam gazda ve afr cok daha iyi.

    Daha fazla basinc acmadim cunku valtek enjektorlerde rolantide 3.5 ms altina inmeyi onermiyor ureticiler.

    Nozzle buyutmek daha iyi olurdu haklisiniz ama hem acele hemde mevcut sistemi mekanik olarak mumkun mertrbe ellemk istemedigimden sadece basinc actim, yoksa bu motorun hakki 2.5 mm nozzle idi :)

    Wideband gosterge oldugu zaman herhangi bir obd cihazina ihtiyac kalmiyorki, durumu net olarak goruyorum, regulator yetersizse enjeksiyon suresi yetmezse goruyorum, yorumsuz ve net olarak.

    Hem zaten obd cihazi tam gaz durumunda afr yi net gostermez, sadece fakir veya sadece zengin durumu goruyor olursun.


    Bu arada bu aracla 7000 devire kadar tam gaz gazladik, basinc 0.05 bardan fazla dusmuyor. Blogsitesindeki resimde ilk halde basinc 1.16 bardan assagi inmedi farkettiyseniz..

    Sizin basincinizin 1.2 den 0.8 e dusmesi normal degil. Bir terslik var.

    Benim vectramda basima geldi, filtre akisi kisitliyormus, basinc ust devirlerde 1.3 bardan 1 bara dusuyordu, paralel cift filtre kullandim basinc dusmedi, ayni sorun kuzenin mercedes e200 de oluyordu, cift filtre ile sorunu cozduk.. Basinc 1.30 dan 1.25 edusuyordu en fazla..

    Sizde bu mekanik soruna egilin..

    Selamlar




  • murataycicek M kullanıcısına yanıt
    tam gazda LTFT degerlerine gore duzeltme uygulanir, su andaki tamgaz benzin enejksiyon suresi 13-14ms olmali.


    Atiker sistemimdeki sesnor degerlerine fazla guvenmeyin, yazilimla masajlanmis (averajlanmis, geciktirilmis) olabilir. Regulatorun en babasinda 50 ml su var. Bendeki Vikars regulator Zavvolli Zeta cakmasi ve orjinalindede ayni problem var.-)


    Bu regulatör standart SR07 herhalde, sizin SR06 regulatode bir basinc probleminiz vardi, filtre degistirince ve paralel baglayinca azalmisti. nasil oluyorda standart Atiker filtesi ile basinc bu kadar az dusuyor....?


    Bu arada tebrik ediyorum, cok guzel olmus.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi c4zf6 -- 5 Ocak 2015; 18:31:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: c4zf6

    tam gazda LTFT degerlerine gore duzeltme uygulanir, su andaki tamaz benzin enejksiyon suresi 13-14ms olmali.


    Atiker sistemimdeki sesnor degerlerine fazla guven eyin, hazilimla masajlanmis olabilir. Regulatorun en babasinda 50 ml su var, azicik



    Siz oyle diyorsaniz oyledir..

    Siz regulatoru degistirin ama bence, o kadar basinc dusmesi normal degil.

    Begenilmeyen atiker regulator 7000 devirde tam gazda 0.05 bar oynadi sadece..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murataycicek


    quote:

    Orijinalden alıntı: c4zf6

    tam gazda LTFT degerlerine gore duzeltme uygulanir, su andaki tamaz benzin enejksiyon suresi 13-14ms olmali.


    Atiker sistemimdeki sesnor degerlerine fazla guven eyin, hazilimla masajlanmis olabilir. Regulatorun en babasinda 50 ml su var, azicik



    Siz oyle diyorsaniz oyledir..

    Siz regulatoru degistirin ama bence, o kadar basinc dusmesi normal degil.

    Begenilmeyen atiker regulator 7000 devirde tam gazda 0.05 bar oynadi sadece..

    murat Bey,

    Bu regulatörün özelliği, it is a feature not a bug diyorlar ya işte öyle.....

    Valtek enejktörleri 2.8msde bile çalıştırabilirsiniz, ama akış enjeksiyon süresine göre doğru orantılı değil. Burada çözüm bu vasıtalarda Valtek 3 Ohm yerine Hana 2 Ohm gibi enjektörler veya BRC enjektörler ile kullanmak.

    Atiker SR06 Super Max, AHC 3 Ohm, Safefast OBD2 ile kullandığım uygulamada silindir başına 28hp 4500 devirde, ve 2.4mm nozul ile kullaniyorum. Düşük devir çeviren V8 arazi araçlarinda bu enjektörler yeterli olur. Jeep Grand Cherokee, Range Rover vs araçlarda yeterli. 4 silindirli araçlarda değişken subap zamanlamasi olmayan 8 subapli araçlar için ucundan yeterli, mesela 1992 Ford Sierra. Taksiciler, 1.4 FİRE Limea motorlara bile BRC takıyorlar, burada sıfır 132hp Corollalara, Civiclere OBDsiz Atiker montajları görüyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Oyle ozellik olmaz, bu kadar isi bilen birisi buna nasil inanir?? atiker sr07 125 tl, alin takin kafaniz rahat olsun.

    3 ohm klasik enjektorler 7000 devir ceviren makinaya yetti, piyasadaki standart motorlara hizli enjektor cok gerek yok, 7000 devir ustu icin veya silindir basina yuksek guc ureten turbo motorlar icin dusunulebilir, bunlarin rolanti suresi dusuk oluyor zaten 2.5 ms ve alti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eger regulatorum arizalanirsa, SR07 ile degistirebilirim, ama su anda garanti icine, takan firma degistirmiyor. Atiker regulatorun ekstra kapasitesi, belki daha cok su gecirmesinden kaynaklaniyor, ama benim icin aracin regulatorunun hemen isinmasi ve gazda benzin gibi kuvvetli cekmesi ve atak olmasi onemli. Kapasitesi buyuk regulator, gazi normal kullanimda fazla isitiyor.

    Atiker Safefast OBD2 V8 vasitada, LPGye gecistwn hemen fazla zorlamaya gelmiyor, hafifce tekliyor, basinca gecikmeli tepkiler veriyor, hemen vites dusurmuyor, viteste hizlaniyor, ekonomisi guzel ama benzindeki zevki vermiyor.


    SR07, turbo vasitada kullanilabilecek ozellikleri var, AC Stag R01 e benziyor.

    Bu konuda AC Stag (Atiker Fast sisteminin ECUsu) firmasi tavsiyerine bakarsaniz

    http://www.ac.com.pl/public/pubonline/cms/files/materialy_reklamowe/eng/wytyczne_montazuEN.pdf

    Benzin enjeksiyon suresine gore enjektor ve regulator tavsiyeleri var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: c4zf6

    Eger regulatorum arizalanirsa, SR07 ile degistirebilirim, ama su anda garanti icine, takan firma degistirmiyor. Atiker regulatorun ekstra kapasitesi, belki daha cok su gecirmesinden kaynaklaniyor, ama benim icin aracin regulatorunun hemen isinmasi ve gazda benzin gibi kuvvetli cekmesi ve atak olmasi onemli. Kapasitesi buyuk regulator, gazi normal kullanimda fazla isitiyor.

    Atiker Safefast OBD2 V8 vasitada, LPGye gecistwn hemen fazla zorlamaya gelmiyor, hafifce tekliyor, basinca gecikmeli tepkiler veriyor, hemen vites dusurmuyor, viteste hizlaniyor, ekonomisi guzel ama benzindeki zevki vermiyor.


    SR07, turbo vasitada kullanilabilecek ozellikleri var, AC Stag R01 e benziyor.

    Bu konuda AC Stag (Atiker Fast sisteminin ECUsu) firmasi tavsiyerine bakarsaniz

    http://www.ac.com.pl/public/pubonline/cms/files/materialy_reklamowe/eng/wytyczne_montazuEN.pdf

    Benzin enjeksiyon suresine gore enjektor ve regulator tavsiyeleri var.



    abi ne anlattığını bazen anlayamıyorum, su geçirmek le gaz kapasitesinin ne alakası var :) giriş ve çıkış portları içindeki kanallar kapasiteyi belirler.. hızlı ısıtma ne demek bi kere? suyu ısıtan motorun sıcak su debisi, aynı regülatörü başka motora tak belki daha geç ısınacak, yada x marka regulator tak gaz aynı sürede ısınacak..

    aracın benzin gibi gitmesinin regulatorle ne alakası var, o senin yaptığın SFT li LFT li ayardan, aynı etkiyi iyi ayar yaparsan tüm markadalarda hissediyorsun anında..

    gene uzay mekiği muamelesi yaptın regulatöre :)

    bak ne yazdım ben sana, bende tek filtre ile basınç düşüyordu, paralel iki filtre kullandım, yani gaz geçen kesiti büyüttüm, basınç düşmesi ortadan kalktı, senin mevcut regülatör de veya sistemin devamında kısıtlayan birşey var..

    neyse sr07 uygun fiyatı ile senin ilacın.. ilk fırsatta geç, üst devirlerde basınç düşmeyeceğinden, üst devirlerde çok daha iyi gidecek araban..

    Selamlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: c4zf6

    Eger regulatorum arizalanirsa, SR07 ile degistirebilirim, ama su anda garanti icine, takan firma degistirmiyor. Atiker regulatorun ekstra kapasitesi, belki daha cok su gecirmesinden kaynaklaniyor, ama benim icin aracin regulatorunun hemen isinmasi ve gazda benzin gibi kuvvetli cekmesi ve atak olmasi onemli. Kapasitesi buyuk regulator, gazi normal kullanimda fazla isitiyor.

    Atiker Safefast OBD2 V8 vasitada, LPGye gecistwn hemen fazla zorlamaya gelmiyor, hafifce tekliyor, basinca gecikmeli tepkiler veriyor, hemen vites dusurmuyor, viteste hizlaniyor, ekonomisi guzel ama benzindeki zevki vermiyor.


    SR07, turbo vasitada kullanilabilecek ozellikleri var, AC Stag R01 e benziyor.

    Bu konuda AC Stag (Atiker Fast sisteminin ECUsu) firmasi tavsiyerine bakarsaniz

    http://www.ac.com.pl/public/pubonline/cms/files/materialy_reklamowe/eng/wytyczne_montazuEN.pdf

    Benzin enjeksiyon suresine gore enjektor ve regulator tavsiyeleri var.



    bu arada obd bağlayıp sorun yaşadığınız araç ne? kaç model?




  • Murat Bey,


    1995 Range Rover 4.6. Anladığım kadarı ile, OBD2 üzerinden Rpm, LTFT, STFT değerleri çekiliyor, programda daha da fazla veri çekebilirsiniz, ama ne kadar çok veri çekerseniz OBD2 hattını meşgul ediyorsunuz. Motor ECU ile Transmssion conrol module haberleşmesini yaptığı data bus meşgul ediliyor, LPG ecusu ile haberleşmenin aracı ambale hale getirme riski var....

    Bir de OBDli sistem kullaninca, ayi anda OBD bağlantisini kullanarak ölçüm yapacaksaniz, o zaman mesela Bluetooth OBD2 Elm adaptoru OBD bağlantisini ele geciriyor, LPG ecu sadece benzin enjektör sinyallerini kullanabiliyor. OBDsiz bazi sistemler, enpjeksiyon sinyalindem direkt olarak devir hesaplamasini son derece hizli yapabiliyor. Bu benim icin onemli, bobin omrunu kisaltabilecek bağlantilar yapmak istemiyorum.

    Bu araçtaki yavaş 9141 protokolü ile saniyede 10 değer okuyabilirsiniz, yada 10 ayrı parametre okursaniz saniyede 1 kere yenileyebilirsiniz

    http://www.motor.com/article.asp?article_ID=1202

    Aşağıdaki linkdeki 36. sayfaya bakın

    http://europegas.pl/technical-support/oscar-n-mini-sas/en_oscar-n_sas_user_manual_v1_51.pdf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi c4zf6 -- 5 Ocak 2015; 23:14:08 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: c4zf6

    Murat Bey,


    1995 Range Rover 4.6. Anladığım kadarı ile, OBD2 üzerinden Rpm, LTFT, STFT değerleri çekiliyor, programda daha da fazla veri çekebilirsiniz, ama ne kadar çok veri çekerseniz OBD2 hattını meşgul ediyorsunuz. Motor ECU ile Transmssion conrol module haberleşmesini uaptığı data bus meşgul ediliyor, LPG ecusu ile haberleşmenin aracı ambale hale getirme riski var....

    Bir de OBDli sistem kullaninca, ayi anda OBD bağlantisini kullanarak ölçüm yapa iyofsunuz, o zaman mesela Bluetooth OBD2 Elm adaptoru OBD bağlantisini ele geciriyor, LPG ecu sadece benzin enjektör sinyallerini kullanabiliyor.

    Bu araçtaki yavaş 9141 protokolü ile saniyede 10 değer okuyabilirsiniz, yada 10 ayrı parametre okursaniz saniyede 1 kere yenileyebilirsiniz

    http://www.motor.com/article.asp?article_ID=1202

    Aşağıdaki linkdeki 36. sayfaya bakın

    http://europegas.pl/technical-support/oscar-n-mini-sas/en_oscar-n_sas_user_manual_v1_51.pdf




    abi sen 95 range e OBD bağlantısı yaptığınızdan eminmisiniz :)

    95 range de çalışmaz OBD fln.

    siz normal safefast bağlamışsınız, uygun OBD ile fuel trimleri göremediğinizden ayarda gümlemişsiniz.

    wideband ınız olsa, ayar yapardınız işte hehehe..

    ctesi Civic Ies te safefast vardı, hem yarım gaz hem tam gaz ayarı yaptım..

    yarım gazda benzinde ve LPG de AFR aynı olduğundan trimler sıfıra yaklaştı, tam gazda benzindeki AFR ye yaklaştığımdan performans ta iyileşti..


    sizin range e de ayar yapabiliriz İstanbula yakınsanız




  • quote:

    Orijinalden alıntı: c4zf6

    Murat Bey,


    1995 Range Rover 4.6. Anladığım kadarı ile, OBD2 üzerinden Rpm, LTFT, STFT değerleri çekiliyor, programda daha da fazla veri çekebilirsiniz, ama ne kadar çok veri çekerseniz OBD2 hattını meşgul ediyorsunuz. Motor ECU ile Transmssion conrol module haberleşmesini yaptığı data bus meşgul ediliyor, LPG ecusu ile haberleşmenin aracı ambale hale getirme riski var....

    Bir de OBDli sistem kullaninca, ayi anda OBD bağlantisini kullanarak ölçüm yapacaksaniz, o zaman mesela Bluetooth OBD2 Elm adaptoru OBD bağlantisini ele geciriyor, LPG ecu sadece benzin enjektör sinyallerini kullanabiliyor. OBDsiz bazi sistemler, enpjeksiyon sinyalindem direkt olarak devir hesaplamasini son derece hizli yapabiliyor. Bu benim icin onemli, bobin omrunu kisaltabilecek bağlantilar yapmak istemiyorum.

    Bu araçtaki yavaş 9141 protokolü ile saniyede 10 değer okuyabilirsiniz, yada 10 ayrı parametre okursaniz saniyede 1 kere yenileyebilirsiniz

    http://www.motor.com/article.asp?article_ID=1202

    Aşağıdaki linkdeki 36. sayfaya bakın

    http://europegas.pl/technical-support/oscar-n-mini-sas/en_oscar-n_sas_user_manual_v1_51.pdf




    deviri en sağlıklı bobinden okursun, enjeksiyon sinyali, ayağını gazdan çekince duruyor..

    bu bazı araçlarda tepki sorununa neden oluyor, ateşleme sinyali ise motor çalıştığı sürece var..

    yada krank devir sinyali kullanılabilir, ama enjeksiyon sinyali ??


    bobin arızası için elektronik voltaj düzenleyiciler var, arıza yapıyorsa onlardan kullanılır.

    OBD bağlantısından LPG ecusu devir okumaz.


    Herhangi bir sorunda teşkil etmez, yavaşlama olmaz.. :)

    nerden çıkarıyorsun bunları inan şaşırıyorum :)


    devir, enjeksiyon sinyali, gaz sıcaklığı gibi bilgileri alıyor, programlanan çarpan süresi kadar, kendi enjektörünü çalıştırıyor, benzin ECUsuna paralel , esas işi benzin ecu su yapıyor hala, enjeksiyon ms benzin ecusu belirliyor..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: murataycicek

    quote:

    Orijinalden alıntı: c4zf6

    Murat Bey,


    1995 Range Rover 4.6. Anladığım kadarı ile, OBD2 üzerinden Rpm, LTFT, STFT değerleri çekiliyor, programda daha da fazla veri çekebilirsiniz, ama ne kadar çok veri çekerseniz OBD2 hattını meşgul ediyorsunuz. Motor ECU ile Transmssion conrol module haberleşmesini uaptığı data bus meşgul ediliyor, LPG ecusu ile haberleşmenin aracı ambale hale getirme riski var....

    Bir de OBDli sistem kullaninca, ayi anda OBD bağlantisini kullanarak ölçüm yapa iyofsunuz, o zaman mesela Bluetooth OBD2 Elm adaptoru OBD bağlantisini ele geciriyor, LPG ecu sadece benzin enjektör sinyallerini kullanabiliyor.

    Bu araçtaki yavaş 9141 protokolü ile saniyede 10 değer okuyabilirsiniz, yada 10 ayrı parametre okursaniz saniyede 1 kere yenileyebilirsiniz

    http://www.motor.com/article.asp?article_ID=1202

    Aşağıdaki linkdeki 36. sayfaya bakın

    http://europegas.pl/technical-support/oscar-n-mini-sas/en_oscar-n_sas_user_manual_v1_51.pdf




    abi sen 95 range e OBD bağlantısı yaptığınızdan eminmisiniz :)

    95 range de çalışmaz OBD fln.

    siz normal safefast bağlamışsınız, uygun OBD ile fuel trimleri göremediğinizden ayarda gümlemişsiniz.

    wideband ınız olsa, ayar yapardınız işte hehehe..

    ctesi Civic Ies te safefast vardı, hem yarım gaz hem tam gaz ayarı yaptım..

    yarım gazda benzinde ve LPG de AFR aynı olduğundan trimler sıfıra yaklaştı, tam gazda benzindeki AFR ye yaklaştığımdan performans ta iyileşti..


    sizin range e de ayar yapabiliriz İstanbula yakınsanız

    Range Rover 1996 senesinde ABDde zorunlu olan OBD2 prokolunu destekler, zaten Bluetooth okuyucu ile okuyabiliyorum. 2001 Toyota Corolla ile ayni protokol ISo 9141.
    Safefast OBD2 takildi. Bobinler çok pahali olduğu için devir algilama OBD ustunden yapiliyor.


    Ama mesela ABDde satilmayan Opel Astra 2000 modelinde bile OBD2 değildir, 2001 modelde EOBD protokole geçti.

    Cok makbule gecer, teklifinize hemen atliyorum.

    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=70643237



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi c4zf6 -- 5 Ocak 2015; 23:51:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.