Şimdi Ara

Neden 1,6 dizel otomatik gelmiyor?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
0
Favori
1.622
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Forumun otomobil bölümü çok aktif bende genelde gelişmeler nedir diye bakarım, markaların yeni kasalarini, makyajlı modellerini, yapılan incelemeleri keyifle izliyorum ancak hemen her modelde( vw ve grubu haric) en büyük şikayet aracın 1,6 dizel otomatiginin gelmemesi bu konuda neden markalar naz yapıyorlar ya hiç çıkmıyor ya da çok geç geliyor? Pazarlama stratejisi mi, teknolojik yetersizlik mi bilen arkadaşlar yorumlarsa sevinirim.



  • 1.6 dizel otomatik benzinin litresi 5 liraya dayandığında bir furya haline dönüştü haliyle

    insanlar senede kaç km yaptığını (dizel farkı amortismanını ) hesaba katmadan dizel otomatiğe yöneldiler

    haliyle talep yüksek olunca satan da dizel otomatik farkını yükselttikçe yükseltti

    her marka ve modelde 1.6 dizel otomatik aranır oldu

    ancak yine de bazı markalar var ki volvo gibi

    1.6 dizel otomatiği birçok aracında sunmasına rağmen forumda geçip de nerde o 2.5 litre 5 silindir eski volvo lar şeklinde eleştiri alan nadir markalardan

    adam 2.5 litre satsa geçerler klavye başına çok yakar vergisi çok derler

    1.6 dizel otomatik getirse nerede eski 2.5 litre derler

    biraz da marka algısı önemli bu işte

    her marka 1.6 dizel otomatik getirdi diye satacak bu diyemiyoruz
  • Dizel ile otomatik sunmak sıkıntılı.

    Yarı otomatik koyarsın maliyeti az, sorunsuz ancak konforsuz olur. Auto6r, etg6, duologic gibi

    Çift kavrama koyarsın keyifli olur, az yakar ama risklidir, uzun ömürlü değildir. Bakınız dsg ve edc vb.

    Tam otomatik koyarsın sağlam olur ömürlük olur ancak performansı torpüler, cok yakar. Hyundai kia grubu en belirgin örneği.

    zf ve aisin yapımı eat6 hariç tabi bunlar çift kavrama kadar konforlu ve az yakan , tam otomatik sorunsuz şanzımanlar.

    Durum bundan ibaret.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vetenes -- 21 Aralık 2014; 2:14:50 >
  • Anladığım kadarıyla tam otomatik şanzımanlarda ciddi performans kaybı oluyor yarı otomatiklerde ise fiyat çok artıyor. Bu konuda benimde çok elestirmeme rağmen VW başlarda cok arıza yapmasına rağmen DSG ye yatırım yapmaktan vazgecmedi ve şu anda dizel oto. modelleriyle ülkemizde piyasanın lideri oldular. Ford, Honda ve Toyota gibi markaların yarı oto. Sanzimanlara daha fazla ar-ge payı ayirmalari gerekiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahallenin_delisi -- 21 Aralık 2014; 1:11:06 >
  • Dizel motorlar yüksek torkları ve bu torku her devir ve viteste verebildikleri için tork konvertörü bulunan otomatik şanzımanlarla uzun süre sorunsuz kullanılabilir, örnek olarak 250 nm dayanımlı bir yarı otomatik ünitenin 240 ya da 250 nm torklu bir dizel motorda kullanılması mutlaka kısa zamanda sorun çıkaracaktır, milletimizin takıntısı otomatik olsun dizel olsun az yaksın olduğu yüksek hacimli motorların ötv kdv si de eşek yükü olduğu için cücük hacimli motorlara dayanımsız yarı otomatikleri koyup itekliyorlar, yoksa 2.0 lt ve üstü hangi araçta tam otomatik şanzımanın performans kaybı yaşadığı ve gitmediği görülmüş?!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 0z0z -- 21 Aralık 2014; 1:18:25 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0z0z

    Dizel motorlar yüksek torkları ve bu torku her devir ve viteste verebildikleri için tork konvertörü bulunan otomatik şanzımanlarla uzun süre sorunsuz kullanılabilir, örnek olarak 250 nm dayanımlı bir yarı otomatik ünitenin 240 ya da 250 nm torklu bir dizel motorda kullanılması mutlaka kısa zamanda sorun çıkaracaktır, milletimizin takıntısı otomatik olsun dizel olsun az yaksın olduğu yüksek hacimli motorların ötv kdv si de eşek yükü olduğu için cücük hacimli motorlara dayanımsız yarı otomatikleri koyup itekliyorlar, yoksa 2.0 lt ve üstü hangi araçta tam otomatik şanzımanın performans kaybı yaşadığı ve gitmediği görülmüş?!
    yakın zamanda hepsi koyacaktır diye tahmin ediyorum c180 bile 1.6 dizel otomatik artık
  • Malesef vergi yükü bizde hep sorun olacak gibi. Peki 1,6 dizel tam ootomatiklerde performans çok mu düşer ki? ( arkadaşım i30 kullanıyor performanstan memnun ancak iyi yakıyor diyor)
  • Mono87 kullanıcısına yanıt
    C180 deki şanzıman yarı oto mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahallenin_delisi

    C180 deki şanzıman yarı oto mu?

    evet
  • 1.6 dizel otomatik gelmiyor da ne geliyor. her yer var 1.6 dizel otomatik
  • Toygun_ank kullanıcısına yanıt
    Vw grubu dışında maalesef pek karsilasmiyoruz. Honda da yok biraz önce makyajlı yeni focus u inceledim her seçenek var ama dizel oto yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahallenin_delisi

    Malesef vergi yükü bizde hep sorun olacak gibi. Peki 1,6 dizel tam ootomatiklerde performans çok mu düşer ki? ( arkadaşım i30 kullanıyor performanstan memnun ancak iyi yakıyor diyor)

    o hundaı kıa araçlarına mahsus bi durum ki aman aman fazlada değil 1-2 litre 100km de.. kullandığım 2 farklı araçta oldukça ekonomik biri uzun yolda 3 ortalamada diğeride 4 ün altında karmada 4.5-5 arası oluyor kış günü bile...

    bunun dışında oldukça fazla model var dizel otomatikte özellikle fransızlarda

    reno megan - flu - senic - clıo

    citroen c3 - c4 - c5 - c3 picasso - c4 picasso - c4 cactus - ds4 - ds5

    pejo 208 - 308 - 508 - 2008 - 3008 - 5008

    fiat 500l

    vw grubu leon polo golf jetta passat yeti vs vs

    hyundai kıa da soul i30 ceed

    toyota auris corolla gerisinde yok diye biliyorum özellikle c max da mercedeste var bmv de var volvoda var

    şu an aklıma gelen modeller ülkemizde 60 dan fazla dizel otomatik var ken nasıl yok dersin hocam..

    ha dersen benimde çok sevdiğim araçlar arasında örnek mazda 3 honda civic mitsubsh ask gibi özellikle uzak doğu araçlarında neden yok bana göre sağlamlık algısını bozmak istemiyorlar.. ne kadar çok tefarruat donanım elektronik var o kadar arıza riski var... adamlar kafamız ağrımasın diye yapmıyor olabilirler

    ancak şu kadar model arasında bi tanesi elbet sizede uyar... kimi dsg kimi autor6 kimi edc vs vs.. hepsinin artısı eksisi var kıyaslar beğenirsin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi öcüü.. -- 21 Aralık 2014; 1:57:01 >
  • mahallenin_delisi kullanıcısına yanıt
    Cahil olduklarından yarı otomatik koymuyorlardır.. tabi ki değil, tork konvertörsüz yarı otomatik şanzıman ve dizel kombinasyonu orta ve uzun vadede hem kendileri hem de araçları alanlar için sorundur!
  • ZF ve EAT6 tam otomatik değil mi?
  • Sen o edc'yi oradan çıkar arkadaşım. 2011'den beri 3 tane edc'li aracımız var. biri 75 bini geçti tık yok. Servis'e 150 bin km'de edc'li şirket araçları geliyor normal bakım için viteste sorun yok.

    Renault fiyatları uçurdu diyebilirsin, tiplerini beğenmiyorum diyebilirsin,kaliteli bulmuyorum diyebilirsin vs ama edc uzun ömürlü değil dersen saçmalarsın. Ha keza dsg sorunlarında da azalma olduğuna dair bir başlık vardı. Sorunsuz arabalar istatistiği adac'tı sanırım

    1.6 dizel otomatiği bilmem ama Ford 1.5 dizel powershift getirsin hele ben düşünürüm

    Not: C180'de bulunan 7g tronic çift kavramadır yarı otomatik değil hocam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DeepNote -- 21 Aralık 2014; 2:02:35 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gralcan

    ZF ve EAT6 tam otomatik değil mi?
    Valla tam bende sıralamaya girişecektim benden önce davranmışsınız hyundai fiat reno citroen birçok markanın varken yok demek saçma olmuş

    Keşke konu honda nın neden yok diye açılsaydı. Sorulmak istenen bu sanırım
  • DeepNote kullanıcısına yanıt
    Dizel bir araç için 75 hatta 100 bin km ler ergenlik dönemi sayılır. 100.000 üstü tam otomatik, yarı otomatik ve düz vites arıza oranları bakılmalı. Edc, dsg vs yarı otomatikler tork konvertörü olmadığından 100-150 binleri zor görür, o nedenle o tür yarı otomatik vitesli araç alanların çoğu 50-75 bin de araçlarını satarlar tüm sorunları alanlara yıkarlar uyanık milletiz maşallah. Bir araç en az 5 yıl kullanılmak üzere alınır ancak artık araçlar daha kalitesiz ve dayanımsız bileşenlerden üretildiğinden bu süre kısalmıştır, bana sorsanız 100 binde bir yarı otomatik vitesli araç alacağıma 10 yaşında sorunsuz bir tam otomatik ya da düz vites araç almak daha mantıklı geliyor bu anlamda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 0z0z -- 21 Aralık 2014; 2:09:26 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gralcan

    ZF ve EAT6 tam otomatik değil mi?

    "Kadar" fazla olmuş Özür dilerim tam otomatik evet.
  • 0z0z 0 kullanıcısına yanıt
    Cahilligimi bağışlayin tork convertoru ne yapiyor ki araç ömrüne bu kadar etki ediyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeepNote

    Sen o edc'yi oradan çıkar arkadaşım. 2011'den beri 3 tane edc'li aracımız var. biri 75 bini geçti tık yok. Servis'e 150 bin km'de edc'li şirket araçları geliyor normal bakım için viteste sorun yok.

    Renault fiyatları uçurdu diyebilirsin, tiplerini beğenmiyorum diyebilirsin,kaliteli bulmuyorum diyebilirsin vs ama edc uzun ömürlü değil dersen saçmalarsın. Ha keza dsg sorunlarında da azalma olduğuna dair bir başlık vardı. Sorunsuz arabalar istatistiği adac'tı sanırım

    1.6 dizel otomatiği bilmem ama Ford 1.5 dizel powershift getirsin hele ben düşünürüm

    Not: C180'de bulunan 7g tronic çift kavramadır yarı otomatik değil hocam.

    Haluk abi vardı forumda edc ile sıkıntı yaşadı. Yine resimdeki araç bir başka abimin kesin sorunlu demiyorum sorun çıkarma ihtimali bir şekilde var diyorum. Sakin arkadaşım.

    Sen nasıl edc ile sıkıntı yaşamadıysan bende dsg de yaşamadım. Çevremde de yaşamayan çok kişi oldu ama bu dsg nin sorunsuz olduğunu göstermez edc de aynen böyle işte.
     Neden 1,6 dizel otomatik gelmiyor?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vetenes -- 21 Aralık 2014; 2:20:06 >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.