Şimdi Ara

Golf 1.2 TSI DSG testi ve 1.4 TSI 122 DSG değerlendirmesi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
68
Cevap
0
Favori
4.977
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, yaklaşık 1 yıldır konu açmıyorum, forumdan koptuk iyice ama bugün hasbelkader Golf inceledim ve konu açacak kadar fikir edinince açmak istedim.

    Test ettiğim araç 1.2 TSI DSG Comfortline idi, kendi aracım Megane Gt-Line DCI-EDC. Daha önce A serisi ve v40 harici hemen her C segment aracı kullandım,Yeni 308'e de yarın bakacağım. Öncelikle direk olarak araç hakkındaki değerlendirmelere gelirsek:

    -Malzeme kalitesi sınıfında kafaya oynar çok net,lamı cimi yok, gerçekten kaliteli malzemeler var.
    -İşçilik gayet iyiydi, rahatsız eden herhangi bir hatası yok.
    -Araç çok sessiz,yalıtımı çok iyi sınıfına göre. Kendi aracımla bariz fark hissettin ki bu sınıfta kullandığım en iyi yalıtılmış araç diyebilirim.
    -Direksiyon kaliteli hissettiriyor tepkiler bir tık daha iyi olsaymış dedirtti bana, ama yumuşaklığı çok güzel.

    -Uçan kaçan bir performansı yok,hatta beklediğimden kötüydü,zorlama şansımda oldu aracı ama tatmin olmadım,kasayı götürüyor işte.
    -Sürüş zevki genel olarak bence güzel,süspansiyonlar biraz sert ama 105 hp olduğu için arkalar bağımlı. Onun da etkisi var.
    -İç mekan çok verimli kullanılmış oldukça geniş.
    -Motor çok sessiz,çalışıyor mu anlamadım.

    -Motor soğukken çıktığımız ve benim yer yer zorlamalarımı içeren yaklaşık 10 km'lik testte 7 litre ortalama gösterdi ki bence çok iyi bir değer.
    -Park sensörü olmaması rezillik. Bence belki de en kötü noktası.

    Diğer C segment araçlara iç mekan ve yalıtımda ciddi bir üstünlük sağlıyor, ayrıca gerçekten yakıt olarak TSI yeni nesil motorlar oldukça verimli.Sınıfında en iyisi sanırım 1.2 Pure TECH şu anda ama TSI grubu ardından gelir.

    DSG'nin EDC ile kıyaslanmasına gelince, DSG ilk 2 viteste bariz daha iyi bir şanzıman. 7 ileri olmasına rağmen son viteste 2.000 devirde aynı hızı yapıyor benim aracımla ki benim aracımda 110 hp buna pek anlam veremedim. Yokuşlarda geç vites değiştirme olayı DSG'de de var ama açok konuşmak gerekirse DSG çok daha akıcı bir şanzıman. Kalkışlarda titreme gibi olaylar yok çünkü en basitinden.

    1.4 TSI 122 'lik versiyon ise performans olarak bariz daha iyi ve ciddi konfor farkı var.Onun dışında vergi ve yakıt farkı pek fazla yoki yarım litre daha fazla yakıyor ki bence değer.

    Fiyatlara gelince, Liste fiyatı 66.300 1.2 TSI DSG'nin, C segmenti tüm rakipleriyle neredeyse aynı. Koreliler daha uygun ama onlarda aşırı yakıyor,onlarn dizeli benzinli Golf'ten fazla yakıyor maalesef. O yüzden fiyatlarını kesinlikle aşırı bulmuyorum. Pug'un Ford'un fiyatlarına bakınca ucuz geliyor hatta. Atmosferik 10 litre yakan Focus aynı para. Bir iki donanım farkı var onlarda tercih değiştirecek türden değil açıkçası. Benim izlenimlerim bunlar, alınır,garanti 4 yıla çıkarılır, paşa paşa keyifle binilir bence. Dizeli için aynı şeyleri söyleyemem.







  • Eline sağlık dogancim. Şanzıman oranları sana mantıklı gelmeyebilir tabiki çünkü o benzinli senin araç dizel. Oran farkı olması doğal.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elinize saglik fakat 1.2 tsi ve 1.4 tsi arasinda belirttiginiz konfor farkini neye gore soyluyorsunuz ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eline sağlık reisBu arada kendi fikrimde sizin fikrinize benzer içinde bulunduğumuz piyasada golf artık mantıksız bir araç değil hatta bazı kombinasyonlarda rakiplerine göre çok daha mantıklı.Ama bu aracın en keyifli ve F/P Oranı iyi olan versiyonu 1.4 TSI Highline Düz vites diye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JDMSaMSuN -- 19 Aralık 2014; 22:44:14 >
  • 1.4 bağımsız süspansiyonlar 1.2 de yok sanırım bu etkilemiş olabilir...
  • 1 aydır kullanıyoruz 1.2 golf objektif bir inceleme olmuş teşekkürler burda 1.2+sürüş konfor paketi diyenlerle dalga geçiliyor ama 1.500 liralık opsiyon arabanın kaderini çok değiştiriyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emeğimize sağlık. Yarın 308'i test ettiğinizde 1.2 TSİ dsg ile karşilaştirirsanız çok faydalı olur bence.fiyat olarak ve kombinasyon olarak yakın araçlar.merakla bekliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eline sağlık adaş.

    Kuzenimde 1.2 TSI 105 HP 7-DSG Comfortline Golf 7 olduğu için inceleme fırsatı yakalamıştım. Bence bu forumda bu arabayı yersiz yere eleştiriyorlar. Malzeme kalitesi sınıfına göre oldukça tatminkar seviyede, yalıtımını da ben beğenmiştim. Yakıt tüketimi bence kabul edilebilir seviyede, donanım olarak Comfortline çoğu kişiyi üzmez. Donanım konusunu herkes dalgaya aldı ama Comfortline + Sürüş Konfor Paketi bu arabayı alınır seviyeye getiriyor. Zaten rakiplerine oranla bu arabanın çok pahalı olduğunu iddia edemiyoruz artık. Diğerleri neyse bu da o.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eritroblastosis

    1.4 bağımsız süspansiyonlar 1.2 de yok sanırım bu etkilemiş olabilir...

    1.4 122bg lerde de arka bağımsız değil sanırım sadece ACT'lerde bağımsız diye biliyorum ama yanılıyor da olabilirim.
  • Golf 8 çıkacak neredeyse hala golf 7 şöyle iyi böyle kötü konuları açılıyor hayret ediyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • EDC nin kendini geliştirmesi lazım. Diğerlerine göre iyi mi ? İyi ama
    - ilk gaz tepkisi berbat
    - yokuş inerken saçmalıyor
    - yokuş çıkarken kasılıyor
    - ve o ilk viteslerdeki titreme olayı

    Hb araç düşünenler için tsi golfler hakikaten mantıklı keza tsi leonda öyle
    Ve DSG artık eskisi kadar sıkıntılı değil geliştirmişler sanki golf 7 sahiplerinde eski nesillere oranla çok daha az şikayet var.
    Ama yinede 2. elde kolay kolay bulaşmam.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mkelleci

    quote:

    Orijinalden alıntı: eritroblastosis

    1.4 bağımsız süspansiyonlar 1.2 de yok sanırım bu etkilemiş olabilir...

    1.4 122bg lerde de arka bağımsız değil sanırım sadece ACT'lerde bağımsız diye biliyorum ama yanılıyor da olabilirim.

    Vw de 122 den itibaren
    Seat audi v.s lerde 140 tan itibaren bağımsız

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bartrobell

    Golf 8 çıkacak neredeyse hala golf 7 şöyle iyi böyle kötü konuları açılıyor hayret ediyorum

    ibretlik
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cetiner19

    EDC nin kendini geliştirmesi lazım. Diğerlerine göre iyi mi ? İyi ama
    - ilk gaz tepkisi berbat
    - yokuş inerken saçmalıyor
    - yokuş çıkarken kasılıyor
    - ve o ilk viteslerdeki titreme olayı

    Hb araç düşünenler için tsi golfler hakikaten mantıklı keza tsi leonda öyle
    Ve DSG artık eskisi kadar sıkıntılı değil geliştirmişler sanki golf 7 sahiplerinde eski nesillere oranla çok daha az şikayet var.
    Ama yinede 2. elde kolay kolay bulaşmam.

    Elinize sağlık güzel ve tarafsız bir inceleme.

    @cetiner Üstüne basarak söylüyorum özellikle 2013 öncesi dsg masum değil. Ancak şimdi ciddi anlamda iyileştirme var. Düzeldi mi bence Hayır.

    Ancak hiçbir çift kavrama masum değil.

    Forumdan aziz abinin aracı fluance. Edc sıkıntısı buyrun. Ayrıca dsg kadar hiçbiri akıcı ve konforlu değil.




     Golf 1.2 TSI DSG testi ve 1.4 TSI 122 DSG değerlendirmesi Golf 1.2 TSI DSG testi ve 1.4 TSI 122 DSG değerlendirmesi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eritroblastosis

    1.4 bağımsız süspansiyonlar 1.2 de yok sanırım bu etkilemiş olabilir...

    Hocam sadece ACTlerde var zannediyordum,yanılmışım.Başta yol tutuşu ve konforda bağımsız süspansiyonlar oldulça başarılı,keşke üreticiler neyi kıssam kar ederim mantığını bıraksa..
  • Emeğine sağlık banchi doğanım
    20 bin km Golf 7 Tdi kullandım yol tutuşu bana hitap etmedi
  • Teşekkürler arkadaşlar, 308'i inceleyince karşılaştırırım tabii ki.
    Muharrem yol tutuş olarak iyi değil o kadar gerçekten, GT-Line daha iyi yol tutuyor bariz. O konuda katılıyorum .

    Konfor farkını bağımsız süspansiyona göre söylüyorum, 122Hp ve üzeri bağımsız olarak geliyor Golf için.
  • golfün iyi oldupu alanlar var tabiki ama yetersiz olduğu alanlar da var rakipleri karşısında

    benim tercih etmeme sebebim ise son zamanlardaki artan mekanik sorunları ve sürüş zevki konusundaki eksikliği
  • Güzel bir değerlendirme olmuş emeğinize sağlık.
  • 34 yillik "car of the year japan" tarihinde ilk kez birincilik odulu kazanmis japon mali olmayan bir aractir golf7.

    Bu nedenle elestirirken iyi dusunmek gerekir.

    1.2 tsi manuel tam bana hitap eden bir makine. Su an durumum olsa alir 5 sene kullanir 200.000 km. Devirip satarim.

    Kimse kusura bakmasin ama forumda millet japon arabalarina hasta,japonlarda golfe hasta



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baltalı_ilah -- 20 Aralık 2014; 0:56:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.