Şimdi Ara

Periyodik Bakım Bosch Car Service Araç Garanti Kapsamından Çıkar mı? (CEVAP BULUNDU)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32
Cevap
1
Favori
18.675
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle,
    Ben bosch servisine gitmeyi düşündüğüm için konuyu öyle açtım ama reklam yaptığım düşünülmesin, bu garantiyi bozmama olayı yaptığı işin arkasında duran tüm özel servisler için geçerli.

    2011 model honda city aracım var. 50bin bakımı geldi. Birkaç honda bayisini aradım 450 ile 500 lira arasında fiyat verdiler. Bosch car service i aradım 180 ile 200 lira arasında değişir dediler.
    aracımın 2 yıl daha garantisi var, geçen günlerde forumda özel servislerin artık garntiyi bozmadığı, rutin bakımın belirli standartlara sahip firmalarca yapılırsa aracın granti kapsamı dışına çıkmayacağı konuşuluyordu. yanlış hatırlamıyorsam bir arkadaş bosch servislerinin bu konuda avukat desteği verdiğini bile söylemişti.
    bu konuda kulantan dolma değilde net bilgisi olan ve bana yardım edebilecek kimse var mı?
    yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.


    Edit:

    arakdaşlar bu olayı iyice araştırdım bosch ile görüşmeler yaptım. bosch ile yaptığım görüşmede bu işe bakan birimde akrabam ile denk geldim yani bilgi sağlam. asıl soruya gelirsek rekabet kurulunun yayınladığıhttp://www.rekabet.gov....ru+Rehberi/teblig33.pdf gerekçe ile artık yetkili servisler periyodik bakım yada hasar onarımını özel serviste durumunda aracınızı garanti kapsamı dışına çıkaramıyor. bosch taki akrabam bunu denemek adına istersem yetkili servisi arayarak bu durumu sormamı eğer garanti dışına çıkar diyecekleri bana bunu yazılı olarak tebliğ etmelerini istememi söyledi ve bu isteğim karşısında kesinlikle böyle bir yazı veremeyeceklerini söyledi. bosch 'un bize destek sağlaması konusunda da, eğer rutin bakımda değişen parçalar (hava, polen, yağ filtresi gibi) ile ilgili bi sıkıntı olmadıktan sonra yetkili servis hiçbir şeye karşı gelemiyor, ancak bu değişen parçalarla ilgili bi sıkıntı olursa yetkili servis takılan parçanın eş değer özelliklere sahip olup olmadığına bakılmasını istiyor işte bu noktada iş bosch car service ' e düşüyor. siz faturalarla bakımın bosch tarafından yapıldığını söylediğinizde parçanın eşdeğer olup olmadığına yada sorunun kaynağı olup olmadığı konusunda sorumlu bosch oluyor.

    yani artık yetkili servisler tarafından öpülmeye gerek yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi faysall -- 15 Aralık 2014; 20:50:55 >







  • bosch car service adıyla ünlü olan dandik bir yerdir,dikkat edin,karttan bujileri çekip depoda yok yarın gel dedi,bende olmaz öyle şey dedim iptal ettirdim çekimi ertesi gün telefonlara bakmadılar bende birdaha uğramadım
  • serseri006 kullanıcısına yanıt
    o durum şubeden şubeye değişebilir. Kastamonu'nun inebolu ilçesinde ikamet ediyorum. kastamonu merkezdeki bosch servisi aradım telefona çıkan arkadaş gayet ilgiliydi. honda city piyasada çok bulunmadığı için filtreleri bulmakta sıkıntı yaşar mıyız diye sordum, siz aracın bilglilerini verin biz temin edelim o zaman gelir bakımı yaptırırsınız bi daha git gel uğraşmazsınız dedi. bana gayet ilgili geldi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: faysall

    o durum şubeden şubeye değişebilir. Kastamonu'nun inebolu ilçesinde ikamet ediyorum. kastamonu merkezdeki bosch servisi aradım telefona çıkan arkadaş gayet ilgiliydi. honda city piyasada çok bulunmadığı için filtreleri bulmakta sıkıntı yaşar mıyız diye sordum, siz aracın bilglilerini verin biz temin edelim o zaman gelir bakımı yaptırırsınız bi daha git gel uğraşmazsınız dedi. bana gayet ilgili geldi
    Bosch servislerin Bosch'un kendi servisleri değil. Bayilik sistemi ile çalışıyorlar. Bosch bu kişilere eğitim ve malzeme desteği sağlıyor. Ancak kötü bayi var iyi bayi var bilemeyiz hangisi iyi hangisi kötü.
  • Fiyat fazla ucuz, yerli imalat arabalar bile sanayide o fiyata çıkıyor,servisdeki işlemlerin aynısı yapılacakmı, giderseniz tekrar fiyat sorun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    Fiyat fazla ucuz, yerli imalat arabalar bile sanayide o fiyata çıkıyor,servisdeki işlemlerin aynısı yapılacakmı, giderseniz tekrar fiyat sorun.
    Bir ingiliz atasözü der ki: Ucuz ürün alacak kadar zengin değilim.

    Ben de diyorum ki: Korkulu rüya görmektense uykusuz kalmak daha iyidir.

    Buna göre yetkili servis en iyisi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Bir ingiliz atasözü der ki: Ucuz ürün alacak kadar zengin değilim.

    Ben de diyorum ki: Korkulu rüya görmektense uykusuz kalmak daha iyidir.

    Buna göre yetkili servis en iyisi.

    Alıntıları Göster
    aracın yaşı itibariye 2 yıl (veya 60bin km hangisi önce dolarsa) dolduğu için zaten garanti dışısınız. honda müşteri tutundurma faaliyetleri için 5 yıl/100 bin km ye kadar uzatmakta.
    2012 model honda civic için geçen kış sonu 50bin km bakım için yetkili servise gittiğimizde. akstan ses gelme şikayetiyle aracı incelediler. rutin bakımları (700-800 bişey tutmuştu + 100 lira silecek lastiği (ki metresi 3 liradır)) yapıldıktan sonra aks değişmesi için garantiye başvurduk. garanti dışı olduğunu söylediler halbuki hep yetkili serviste yapılmıştı herşeyleri! ikinci kez şikayet ve haklı müşteri iyi niyet vs vb curcunalarla merkez honda yarı fiyatını kırışırsak o işin halledilebileceğini söyledi. bin 500 liradan 740 lira gibi bir fiyata hallettik. gördüğünüz üzere bu kadar masrafla özel servislerde yine orijinal yedek parça kullanarak hiç yoktan 3te 1 fiyata zaten hallederdik. bin 700 liralık brc lpg sistemini de özel fiyatla 2bin 500 liraya halletmişlerdi. montajı da yine brc servisi yaptı. aklımdayken iki de lastik sattılar.
    sonuç özel servis (honda özel servisi olacak yalnız) iyidir. bir daha ki sıfır aracımda yetkili servisin kesinlikle kapısından bakmam. altı üstü yağ ve iki filtre değiştiriyorlar, duyanda her bakımda motor rektifiyesi yaptırıyoruz sanacak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _mp_

    aracın yaşı itibariye 2 yıl (veya 60bin km hangisi önce dolarsa) dolduğu için zaten garanti dışısınız. honda müşteri tutundurma faaliyetleri için 5 yıl/100 bin km ye kadar uzatmakta.
    2012 model honda civic için geçen kış sonu 50bin km bakım için yetkili servise gittiğimizde. akstan ses gelme şikayetiyle aracı incelediler. rutin bakımları (700-800 bişey tutmuştu + 100 lira silecek lastiği (ki metresi 3 liradır)) yapıldıktan sonra aks değişmesi için garantiye başvurduk. garanti dışı olduğunu söylediler halbuki hep yetkili serviste yapılmıştı herşeyleri! ikinci kez şikayet ve haklı müşteri iyi niyet vs vb curcunalarla merkez honda yarı fiyatını kırışırsak o işin halledilebileceğini söyledi. bin 500 liradan 740 lira gibi bir fiyata hallettik. gördüğünüz üzere bu kadar masrafla özel servislerde yine orijinal yedek parça kullanarak hiç yoktan 3te 1 fiyata zaten hallederdik. bin 700 liralık brc lpg sistemini de özel fiyatla 2bin 500 liraya halletmişlerdi. montajı da yine brc servisi yaptı. aklımdayken iki de lastik sattılar.
    sonuç özel servis (honda özel servisi olacak yalnız) iyidir. bir daha ki sıfır aracımda yetkili servisin kesinlikle kapısından bakmam. altı üstü yağ ve iki filtre değiştiriyorlar, duyanda her bakımda motor rektifiyesi yaptırıyoruz sanacak.

    Alıntıları Göster
    yapılacak işlem çok basit olduğu için lütfen yetkili servis iyidir veya garanti gibi klasik söylemlerle hareket etmeyin.

    hiçbir marka yedek parça üretmez. kutusunda honda veya mazda yazması onu daha kaliteli yapmaz. çok özel araçlar hariç hiçbir marka için özel bir kalite ve standart yoktur. çünkü sektörde rekabet fazladır. kimse bunu göze alamaz. denso buji fabrikası standart bir üretim yapar. markalar kendilerine uygun olanları seçer. ancak honda s2000,honda nsx, gibi araçlarda durum farklıdır.

    yapılacak iş bellidir.

    yağ-hava-polen filtresi değişecek. kaliteli marlardan hepsi toplasan 100tl ancak yapar.
    yağ değişimi 4lt olacak herhalde fiyatı bellidir. hatta kendiniz gidip alın.
    cam suyu kontrol edilir. balatalar kontrol edilir. değişmesi gerekiyorsa değişir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: budak_1903

    yapılacak işlem çok basit olduğu için lütfen yetkili servis iyidir veya garanti gibi klasik söylemlerle hareket etmeyin.

    hiçbir marka yedek parça üretmez. kutusunda honda veya mazda yazması onu daha kaliteli yapmaz. çok özel araçlar hariç hiçbir marka için özel bir kalite ve standart yoktur. çünkü sektörde rekabet fazladır. kimse bunu göze alamaz. denso buji fabrikası standart bir üretim yapar. markalar kendilerine uygun olanları seçer. ancak honda s2000,honda nsx, gibi araçlarda durum farklıdır.

    yapılacak iş bellidir.

    yağ-hava-polen filtresi değişecek. kaliteli marlardan hepsi toplasan 100tl ancak yapar.
    yağ değişimi 4lt olacak herhalde fiyatı bellidir. hatta kendiniz gidip alın.
    cam suyu kontrol edilir. balatalar kontrol edilir. değişmesi gerekiyorsa değişir.

    Alıntıları Göster
    Az önce 3 tane yetkili Renault servisinden imzamdaki araba için 160.000 km bakım fiyatı aldım. 2 tanesi %20 indirimle 900 TL fiyat çekerken bir tanesi 1200 - 1300 TL arası dedi. Yapılacak işlem periyodik bakım (yağ filtresi+hava filtresi+mazot filtresi+yağ değişimi) ve Triger seti değişimi.

    Özel servislerden fiyat alayım dedim. Yakınlarda özel servis yok. Hep uç noktalarda.




  • Geçen cuma günü uzatılmış garantisi olan Polo Bluemotion aracım için 45.000 bakımını 330tl'ye yaptırdım belki biraz daha pazarlık yapsam daha da düşerdi, özellikle Castrol Edge kullanılmasını istedim. İşin tamamında başında durdum, son derece de ilgili davrandılar, hızlıca bitirdiler.

    Aynı işlemler için yetkili servisin verdiği fiyat 530 tl civarı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cat_power

    Geçen cuma günü uzatılmış garantisi olan Polo Bluemotion aracım için 45.000 bakımını 330tl'ye yaptırdım belki biraz daha pazarlık yapsam daha da düşerdi, özellikle Castrol Edge kullanılmasını istedim. İşin tamamında başında durdum, son derece de ilgili davrandılar, hızlıca bitirdiler.

    Aynı işlemler için yetkili servisin verdiği fiyat 530 tl civarı
    arakdaşlar bu olayı bugün iyice araştırdım bosch ile görüşmeler yaptım. bosch ile yaptığım görüşmede bu işe bakan birimde akrabam ile denk geldim yani bilgi sağlam. asıl soruya gelirsek rekabet kurulunun yayınladığıhttp://www.rekabet.gov.tr/File/?path=ROOT/Documents/Ba%C5%9Fvuru+Rehberi/teblig33.pdf gerekçe ile artık yetkili servisler periyodik bakım yada hasar onarımını özel serviste durumunda aracınızı garanti kapsamı dışına çıkaramıyor. bosch taki akrabam bunu denemek adına istersem yetkili servisi arayarak bu durumu sormamı eğer garanti dışına çıkar diyecekleri bana bunu yazılı olarak tebliğ etmelerini istememi söyledi ve bu isteğim karşısında kesinlikle böyle bir yazı veremeyeceklerini söyledi. bosch 'un bize destek sağlaması konusunda da, eğer rutin bakımda değişen parçalar (hava, polen, yağ filtresi gibi) ile ilgili bi sıkıntı olmadıktan sonra yetkili servis hiçbir şeye karşı gelemiyor, ancak bu değişen parçalarla ilgili bi sıkıntı olursa yetkili servis takılan parçanın eş değer özelliklere sahip olup olmadığına bakılmasını istiyor işte bu noktada iş bosch car service ' e düşüyor. siz faturalarla bakımın bosch tarafından yapıldığını söylediğinizde parçanın eşdeğer olup olmadığına yada sorunun kaynağı olup olmadığı konusunda sorumlu bosch oluyor.

    yani artık yetkili servisler tarafından öpülmeye gerek yok




  • honda uzatılmış garanti 6 yıl yada 150.000 km yani yaklaşık 2 yıl daha garantim var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: faysall

    honda uzatılmış garanti 6 yıl yada 150.000 km yani yaklaşık 2 yıl daha garantim var
    hyundai, dizel i20 nin 35 bin bakımı için bana 500 tl fiyat verdi, bu dedikleriniz iyi oldu, burdaki bosch servisine ben de bir sorayım.
  • faysall F kullanıcısına yanıt
    aşağıdaki resimde görülen yedek parça deposu, bir araç firmasına ait. dünya üzerindeki depolarından sadece biri. bazı üreticiler için satış sonrası müşteri yolumları çok önem ifade etmektedir.

     Periyodik Bakım Bosch Car Service Araç Garanti Kapsamından Çıkar mı? (CEVAP BULUNDU)
  • faysall F kullanıcısına yanıt
    Gideceksen gitde hangi şubesine gideceksin onu söyle, ona göre giden insanlar yorum yapar, tabi reklam yapmak için konu açmadıysan.
  • ufuk-34JD58 kullanıcısına yanıt
    amacım reklam yapmak değil. mevcut bir durumdan daha fazla kişinin haberdar olması. Kastamonu da yaşıyorum burada Bosch servisi bir tane var zaten haliyle ona gideceğim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: faysall

    amacım reklam yapmak değil. mevcut bir durumdan daha fazla kişinin haberdar olması. Kastamonu da yaşıyorum burada Bosch servisi bir tane var zaten haliyle ona gideceğim
    Ya var ya böyle ufak bir kıvılcıma bakıyorum arabanın tüm bakımları için alacağım elime tornavidayı.

    Periyodik bakımı kendim her türlü hallederim ama içim rahat etmiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bozak07

    Ya var ya böyle ufak bir kıvılcıma bakıyorum arabanın tüm bakımları için alacağım elime tornavidayı.

    Periyodik bakımı kendim her türlü hallederim ama içim rahat etmiyor

    Alıntıları Göster
    bugün gittim bosch servisine sordum, garanti dışı kalmıyor dediler, bakım için de 250 tl ücret istediler, servis 500 tl istemişti. 250 tl için bu riski almaya değer mi acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atakom52

    bugün gittim bosch servisine sordum, garanti dışı kalmıyor dediler, bakım için de 250 tl ücret istediler, servis 500 tl istemişti. 250 tl için bu riski almaya değer mi acaba?

    Sanayideki dandik tamirhaneler gibi değil ise ,250 tl cebinde kalır az para değil,motor yağı numarasına dikkat edin rasgele yağ koymasınlar.birde ilaveten değişecek parça çıkarsa fiyat sormadan yaptırmayın.
  • bu durum yasayla güvence altına alınmışken buna risk demek doğru olmaz. eğer demek istediğiniz servisle münakaşaya girmek, bununla uğraşmak istemiyorum diyorsanız başka tabi ancak artık aracınızın garanti kapsamı dışında kalması mümkün değil
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.