Şimdi Ara

İETT ve İstanbul Otobüs AŞ Otobüsleri Hakkında Bilgiler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
1
Favori
12.802
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • SADECE İETT BÜNYESİNDE BULUNANLAR

    Karsan Bredamenarinibus Avancity L CNG
    İETT ve İstanbul Otobüs AŞ Otobüsleri Hakkında Bilgiler
    Model Yılı: 2013
    Üretim yeri: Bursa, Türkiye
    Üretici: Karsan
    Tipi: Alçak taban
    Motor: Mercedes-Benz OM 906 LAG, 279 beygir
    Şanzıman: ZF 6 HP 504 Ecomat 4 veya Voith Diwa 864.5
    Retarder: -
    Yakıt türü: CNG (Doğal gaz)

    Karsan Bredamenarinibus Avancity S (Körüklü)
    İETT ve İstanbul Otobüs AŞ Otobüsleri Hakkında Bilgiler
    Model Yılı: 2013
    Üretim yeri: Bursa, Türkiye
    Üretici: Karsan
    Tipi: Alçak taban
    Motor: MAN D2066 LUH42, 320 beygir
    Şanzıman: VOITH DIWA 864.5, 4 ileri, otomatik
    Retarder: -
    Yakıt türü: Dizel

    (2016'da ayrıldı)Mercedes-Benz O 345 + O 345 G (Körüklü)
    İETT ve İstanbul Otobüs AŞ Otobüsleri Hakkında Bilgiler
    NOT: Resimdeki 2001 sonrası modeldir.
    Model Yılı: 1997
    Üretim yeri: İstanbul, Türkiye
    Üretici: Mercedes-Benz Türk
    Tipi: Yüksek taban
    Motor: Mercedes-Benz OM457 hLA, 250 veya 299 beygir
    Şanzıman: ZF Ecomat, otomatik
    Retarder: -
    Yakıt türü: Dizel

    Mercedes-Benz Citaro + Citaro G (Körüklü)
    İETT ve İstanbul Otobüs AŞ Otobüsleri Hakkında Bilgiler
    Model Yılı: 2006
    Üretim yeri: Mannheim, Almanya
    Üretici: EvoBus GmbH
    Tipi: Alçak taban
    Motor: Mercedes-Benz OM 457 LA (Tahmini)
    Şanzıman: ZF HP 602, 6 ileri, otomatik
    Retarder: Şanzımana entegre
    Yakıt türü:

    Mercedes-Benz Conecto Körüklü
    İETT ve İstanbul Otobüs AŞ Otobüsleri Hakkında Bilgiler
    Model Yılı: 2012
    Üretim yeri: İstanbul, Türkiye
    Üretici: Mercedes-Benz Türk
    Tipi: Alçak taban
    Motor: Mercedes-Benz OM 457 LA, 349 beygir
    Şanzıman: Votih Diwa 864.5 veya ZF Ecomat 2 Plus 6 HP 602 C, otomatik, 6 ileri, otomatik
    Retarder: Şanzımana entegre
    Yakıt türü: Dizel

    Mercedes-Benz CapaCity
    İETT ve İstanbul Otobüs AŞ Otobüsleri Hakkında Bilgiler
    Model Yılı: 2007, 2008, 2009
    Üretim yeri: Mannheim, Almanya
    Üretici: EvoBus GmbH
    Tipi: Alçak taban
    Motor: Mercedes-Benz OM 457 hLA, 349 beygir
    Şanzıman: ZF HP 602, 6 ileri, otomatik
    Retarder: Şanzımana entegre
    Yakıt türü: Dizel

    APTS - Phileas
    İETT ve İstanbul Otobüs AŞ Otobüsleri Hakkında Bilgiler
    Model Yılı: 2008
    Üretim yeri: Hollanda
    Üretici: VDL Bus & Coach
    Tipi: Alçak taban, çift körüklü, metrobüs
    Motor: Ford, 220 beygir
    Şanzıman: -
    Retarder: -
    Yakıt türü: Hibrit (LPG, dizel)

    SADECE İSTANBUL OTOBÜS AŞ BÜNYESİNDE BULUNANLAR

    Mercedes-Benz Conecto Solo
    İETT ve İstanbul Otobüs AŞ Otobüsleri Hakkında Bilgiler
    Model Yılı: 2011+
    Üretim yeri: İstanbul, Türkiye
    Üretici: Mercedes-Benz Türk AŞ
    Tipi: Alçak taban
    Motor: Mercedes-Benz OM 926 LA, 282 beygir
    Şanzıman: Voith Diwa 864.5 veya ZF Ecomat 2 Plus
    Retarder: Şanzımana entegre
    Yakıt türü: Dizel

    MAN Lion's City CNG
    İETT ve İstanbul Otobüs AŞ Otobüsleri Hakkında Bilgiler
    Model Yılı: 2011+
    Üretim yeri: Ankara, Türkiye
    Üretici: MAN AŞ
    Tipi: Alçak taban
    Motor: MAN E2876 LUH, 272 veya 310 beygir
    Şanzıman:
    Retarder:
    Yakıt türü: CNG (Doğal gaz)

    Güleryüz Cobra GD 272 LF
    İETT ve İstanbul Otobüs AŞ Otobüsleri Hakkında Bilgiler
    Model Yılı: 2011+
    Üretim yeri: Bursa, Türkiye
    Üretici: Güleryüz
    Tipi: Alçak taban
    Motor: MAN D0836 LOH 290 beygir veya Cummins 300 beygir
    Şanzıman: ZF Ecolife, 6 ileri, otomatik
    Retarder: Şanzımana entegre intarger
    Yakıt türü: Dizel

    TCV Karat L CNG
    İETT ve İstanbul Otobüs AŞ Otobüsleri Hakkında Bilgiler
    Model Yılı: 2011+
    Üretim yeri: Ankara, Türkiye
    Üretici: Bozankaya
    Tipi: Alçak taban
    Motor: MAN CNG 0836LOH01, 276 beygir
    Şanzıman: Allison T310R, 6 ileri, otomatik
    Retarder: Fren pedalından kontrollü
    Yakıt türü: CNG (Doğal gaz)

    Temsa Avenue LF 12
    İETT ve İstanbul Otobüs AŞ Otobüsleri Hakkında Bilgiler
    Model Yılı: 2011+
    Üretim yeri: Adana, Türkiye
    Üretici: Temsa
    Tipi: Alçak taban
    Motor: Cummins ISB, 285 beygir
    Şanzıman: ZF Ecolife, 6 ileri, otomatik
    Retarder: Şanzımana entegre
    Yakıt türü: Dizel

    BMC Procity
    İETT ve İstanbul Otobüs AŞ Otobüsleri Hakkında Bilgiler
    Model Yılı: 2011+
    Üretim yeri: İzmir, Türkiye
    Üretici: BMC
    Tipi: Alçak taban
    Motor: Cummins ISB
    Şanzıman: Otomatik
    Retarder: -
    Yakıt türü: Dizel

    Tezeller AutoBus

    Model Yılı: 2011+
    Üretim yeri: Bursa, Türkiye
    Üretici: Tezeller
    Tipi: Alçak taban
    Motor: MAN
    Şanzıman: ZF Ecolife, otomatik
    Retarder: -
    Yakıt türü: Dizel

    HEM İETT HEM DE OTOBÜS AŞ'DE BULUNANLAR

    Otokar Kent 290 LF
    İETT ve İstanbul Otobüs AŞ Otobüsleri Hakkında Bilgiler
    Model Yılı: 2013 (İETT), 2011, 2012, 2013 (Otobüs AŞ)
    Üretim yeri: Sakarya, Türkiye
    Üretici: Otokar
    Tipi: Alçan taban
    Motor: Deutz EEV, 285 beygir
    Şanzıman: Otomatik, 4 ileri, 1 geri
    Retarder: Şanzımana entegre
    Yakıt türü: Dizel

    İETT'den 2013 Yılında Ayrılanlar

    MAN SL 200
    MAN SG 220
    Ikarus 260 ve Ikarus 280

    Artık anılarda yaşıyorlar...

    Yararları Bağlantılar

    MB CapaCity'i anlatan güzel bir video:http://www.youtube.com/watch?v=wUSfQj-b5zM&list=TLkq9BtL2ECpw
    Yeni Citaro G:http://www.youtube.com/watch?v=yUlu9bJhsoM&list=UUo-x0wqDFEyMwfRTVCv2FQQ
    IETT Filosu:http://www.iett.gov.tr/tr/main/pages/otobus-filosu/85
    Otobüs AŞ Filosu:http://www.istanbulotobus.com.tr/toplu-ta%C5%9Fima/otobues-filosu.aspx
    Yeni MB CapaCity:http://www.evobus.com/inter-evobus/0-674-432536-1-1769392-1-0-0-0-0-1-0-0-0-0-0-0-0-0-0.html

    Kaynaklar

    https://www.otokar.com.tr/tr-tr/urunler/Sayfalar/kent-lf.aspx
    http://www.bredamenarinibus.it/en/prodotti.php
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Phileas_%28OV%29
    http://www.guleryuz.com/?page=urunler
    http://www.mercedes-benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/bus.flash.html
    http://www.tcv.com.tr/tr/default
    http://www.temsa.com.tr/ERGUVAN.aspx
    http://www.bus.man.eu/tr/tr/sehirici-otobusler/man-lions-city-cng/genel-bakis/Genel-bakis.html
    http://tr.wikipedia.org/wiki/BMC_Procity
    http://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Conecto

    Güncelleme Sayısı: 1



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bkaakco -- 30 Aralık 2016; 23:59:23 >







  • Farklı ve eğlenceli bir alıştırma olmuş, güzel konu teşekkürler
  • Teşekkürler. Otobüslere ilgi duyduğum için araştırıyordum ara sıra, bunları konu haline getirmek istedim.
  • Karsanın ürettiği şu otobüslerin kaportaları neden dalgalı. Ben onları iett garajından çıkarken sıfır şekilde daha kapı numaraları yokken görmüştüm dikkattimi çekmişti kaportaları sanki üzerinden yıllar geçmişte yorgun düşmüş gibi hep dalgalı. Bu konuda bir bilgin var mı?
  • mihl M kullanıcısına yanıt
    Bilgim yok, açıkçası dikkatimi de çekmedi. Genellikle metrobüs hattında denk geliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bkaakco

    Bilgim yok, açıkçası dikkatimi de çekmedi. Genellikle metrobüs hattında denk geliyorum.

    Metrobüs hattının dışında solo tipleride mevcut. Kaportaları onlarında bozuk, hatta ön konsol ve gösterge panelinin çok adi olduğunu söyleyebilirim, sanki adi çocuk oyuncakları gibi duruyorlar. hele direksiyonlar tam bir felaket neredeyse hepsinin orta logosu şimdiden çıkmış ve kocaman somun duruyor ortada eski bmc kamyonlar gibi kötü bir görüntü veriyor. Tek iyi noktaları çekişlerinin mersedeslerden iyi olması, rampada seriler.
  • mihl M kullanıcısına yanıt
    Solo modeline hiç binme fırsatım olmadı, oturduğum yerde -Avcılar tarafında- Otokar Kent ve körüklü Bredamenarinibus çalışıyor genelde. Malum, birçok hatta da Otobüs AŞ daha çok faaliyet gösteriyor. Konsol kısımlarına pek bakmadım ancak Wowturkey'de yorumları takip ediyorum, orada da "şimdiden dökülmeye başladılar" gibi yorumlar var. Araçlar yaklaşık 1,5 yaşında olduğundan körüklüler pek dökülüyor sayılmaz bana göre ama ileride nolacağını bilemeyiz. Sololarda kullanılan motor Mercedes, körüklüde de MAN olarak geçiyor İtalyan sitesinde. Körüklüleri çekiş olarak fena değil fakat sesleri çok fazla çıkıyor özellikle de araç içinde, tuhaf bir uğultu oluyor. CapaCity ve Conecto'lara binince ohh be dünya varmış diyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bkaakco -- 20 Aralık 2014; 17:09:02 >




  • ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Olive00 -- 18 Temmuz 2021; 18:53:51 >
  • iett otobüslerinin otomatik şanzımanı otomobillerde de kullanılsa daha pratik olmaz mıydı?
    vites kolu yok sadece düğmelere basarak D-N-R moduna alınabiliyor.
  • bkaakco kullanıcısına yanıt
    2 yıl geçmiş ama ben de bir şeyler eklemek istedim.MAN Lion's city leri bildiğin hurdadan parça toplayıp birleştirmişler.Bir yolcu olarak Karsan bredamenarinibus ve MAN kadar kalitesiz otobüs görmedim, körüklü otobüsün arkası ayrı yere önü ayrı yere gidiyor ve her yerinden ayrı bir ses geliyor(Şoförler de bunun farkında ve araçları 2 yıllık).Hele Karsan Breda'lar (sanırım 1 yıl dolmadı) yeni geldiğinde leş gibi plastik kokuyordu, şimdi yolda zangır zangır gidiyor, konfor denen bir şey yok ve kliması çok gürültülü!Ayrıca doğalgazlı otobüs çok saçma olmuş bayırları 1.vites 5 km/h hızla çıkabiliyorlar.Mercedes conecto'lar karınca gibi işliyor, dağ bayır dinlemiyor.Conectolara binince dünya varmış diyorum ben de.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • tanklar yolda T kullanıcısına yanıt
    Bulunduğum bölge(Avcılar) dolayısıyla Breda'lara pek denk gelmiyorum, eskiden metrobüste çalışırlardı, bir yıldır orada da yoklar. Metrobüs hattında iken çok yenilerdi o yüzden fena değillerdi ancak son zamanlarda çok kez şikayet görüyorum bu araçlar hakkında. MAN Lion's City'lerin sayısı ise çok çok az ve yine bulunduğum bölgede en son 2 sene önce seyahat etme fırsatı buldum, o zamanlar normaldi.

    Ek olarak, kullandığım hatlarda(76O, 76B ve 147) İETT sadece 76O ve 147 hattında var o da günde 3-5 kez. O yüzden İETT ile metrobüs harici seyahat etme ihtimalim çok düşük oluyor. Olanlar da artık İkitelli Garajı'ndan ötürü sadece Mercedes Citaro veya Conecto. 2 kez Citaro soloya denk geldim, 10 yıllık oldukları için haliyle sarsılıyorlar fakat henüz 3-4 yıllık Tezeller veya Karat'lardan kat kat iyiler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bkaakco -- 31 Aralık 2016; 0:10:0 >




  • bkaakco kullanıcısına yanıt
    Bugün bir karsan bredaya denk geldim, tavanın birçok noktasından su damlatıyordu daha yeni modeller bi de...MAN Lion's city ye şükreder oldum.Umarım bundan sonra gelen otobüslerin hepsi merso olur.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.