Şimdi Ara

Atmosferik Motorda Çok Yüksek Beygir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
1.524
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Hacim küçük bile olsa Turbo olmadan çok yüksek beygir alabilmek nasil mümkün oluyor?

    Bunu hep merak etmisimdir. Mesela F1 araçlarında 2.4 V8 motorda 900hp güç alınabiliyordu.

    Tamam bu araçların motor ömrü 1500km falandi ama nasil basariliyordu?

    Olay sadece devir çevirmekte mi? Yoksa başka bir teknik açıklaması var mi?

    Bu araçlar çok yuksek yakıt tüketimine sahiplerdi. Acaba isin sırrı çok fazla yakıt yakmakta mi?

    Atmosferik bir motorun litre başına güç siniri ne civardadir?

    Bildiğim kadarıyla Ferrari ve Porsche litre başına 125hp civarı güç alabiliyorlar.

    Normal araçlarda da eskiden VTI motorla litre basi 100hp ve S2000 modelinde de 120hp güç alınmıştı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • 6 yıl civic 1,6 vti, 9 yılda S2000 kullanmış biri olarak bu sorunuza Honda'nın teknolojisi açısından cevap verebilirim.F1 araçları hususunda bilgim yok.
    Honda'nın vti teknolojisinde belli bir devirden sonra emme subaplarının açık kalma süresi ve açılış miktarı arttığından dolayı yanma odasına daha fazla miktarda hava ve bununla birlikte daha fazla miktarda benzin girmiş oluyor.Daha fazla hava ve yakıt daha fazla güç elde edilmesini sağlıyor.Bu tür motorlar yüksek devir çeviren motorlardır.Genelde 5-6 bin devirde bu vitec sistem devreye girer,motor yüksek güç üretmeye başlar.Bu devre kadar güçleri ortalamanın pek üstünde değildir.8500-9000 devre kadar yüksek güç üretmeye devam ederler.Özellikle S2000 kullanıcısına motosiklet hissi veren bi araçtır :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATAM3

    6 yıl civic 1,6 vti, 9 yılda S2000 kullanmış biri olarak bu sorunuza Honda'nın teknolojisi açısından cevap verebilirim.F1 araçları hususunda bilgim yok.
    Honda'nın vti teknolojisinde belli bir devirden sonra emme subaplarının açık kalma süresi ve açılış miktarı arttığından dolayı yanma odasına daha fazla miktarda hava ve bununla birlikte daha fazla miktarda benzin girmiş oluyor.Daha fazla hava ve yakıt daha fazla güç elde edilmesini sağlıyor.Bu tür motorlar yüksek devir çeviren motorlardır.Genelde 5-6 bin devirde bu vitec sistem devreye girer,motor yüksek güç üretmeye başlar.Bu devre kadar güçleri ortalamanın pek üstünde değildir.8500-9000 devre kadar yüksek güç üretmeye devam ederler.Özellikle S2000 kullanıcısına motosiklet hissi veren bi araçtır :)

    Subap teknolojisi VTEC değil mi?

    VTI nereden çıktı hocam?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam yakıt yakmakla alakalı olduğunu sanmıyorum. Benim küçücük Uno lpg yi bile su gibi içerdi ki, yakıtını ve küçücük gövdesine baksan uçup gitmesi lazımdı arabanın, ama gayet sakin hızlanıyordu:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Inque kullanıcısına yanıt
    F1 araçlarında belirttiğiniz motorlar 20K devir çevirmekteler. Bu da doğrudan beygir gücünü katlayan bir etken. Bir motorun kinetik enerjisi yani momenti ne kadar artarsa o kadar beygir üretmiş olur. Ancak bu nu yaparken piston kolları çok kısa ve hafif alaşımlı pistonlar kullanılmak zorunda. Yani bu motorlardan tork bekleyemezsiniz. Bu yüzdendir ki 900HP'lik Renault F1 motoru 274Nm torku anca üretebiliyor.
  • Febr kullanıcısına yanıt
    Dili sürçmüştür kardeşim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    Hocam yakıt yakmakla alakalı olduğunu sanmıyorum. Benim küçücük Uno lpg yi bile su gibi içerdi ki, yakıtını ve küçücük gövdesine baksan uçup gitmesi lazımdı arabanın, ama gayet sakin hızlanıyordu:)

    motorun veriminden dolayıdır. yakıtı yakmayı iyi becerebilmesi lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaTaDoR

    F1 araçlarında belirttiğiniz motorlar 20K devir çevirmekteler. Bu da doğrudan beygir gücünü katlayan bir etken. Bir motorun kinetik enerjisi yani momenti ne kadar artarsa o kadar beygir üretmiş olur. Ancak bu nu yaparken piston kolları çok kısa ve hafif alaşımlı pistonlar kullanılmak zorunda. Yani bu motorlardan tork bekleyemezsiniz. Bu yüzdendir ki 900HP'lik Renault F1 motoru 274Nm torku anca üretebiliyor.

    Doğru cevap bu. Ama neden eksilenir anlamadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Febr


    quote:

    Orijinalden alıntı: ATAM3

    6 yıl civic 1,6 vti, 9 yılda S2000 kullanmış biri olarak bu sorunuza Honda'nın teknolojisi açısından cevap verebilirim.F1 araçları hususunda bilgim yok.
    Honda'nın vti teknolojisinde belli bir devirden sonra emme subaplarının açık kalma süresi ve açılış miktarı arttığından dolayı yanma odasına daha fazla miktarda hava ve bununla birlikte daha fazla miktarda benzin girmiş oluyor.Daha fazla hava ve yakıt daha fazla güç elde edilmesini sağlıyor.Bu tür motorlar yüksek devir çeviren motorlardır.Genelde 5-6 bin devirde bu vitec sistem devreye girer,motor yüksek güç üretmeye başlar.Bu devre kadar güçleri ortalamanın pek üstünde değildir.8500-9000 devre kadar yüksek güç üretmeye devam ederler.Özellikle S2000 kullanıcısına motosiklet hissi veren bi araçtır :)

    Subap teknolojisi VTEC değil mi?

    VTI nereden çıktı hocam?





    Vti motorlar vtec in bir çeşidi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrmst


    quote:

    Orijinalden alıntı: Febr


    quote:

    Orijinalden alıntı: ATAM3

    6 yıl civic 1,6 vti, 9 yılda S2000 kullanmış biri olarak bu sorunuza Honda'nın teknolojisi açısından cevap verebilirim.F1 araçları hususunda bilgim yok.
    Honda'nın vti teknolojisinde belli bir devirden sonra emme subaplarının açık kalma süresi ve açılış miktarı arttığından dolayı yanma odasına daha fazla miktarda hava ve bununla birlikte daha fazla miktarda benzin girmiş oluyor.Daha fazla hava ve yakıt daha fazla güç elde edilmesini sağlıyor.Bu tür motorlar yüksek devir çeviren motorlardır.Genelde 5-6 bin devirde bu vitec sistem devreye girer,motor yüksek güç üretmeye başlar.Bu devre kadar güçleri ortalamanın pek üstünde değildir.8500-9000 devre kadar yüksek güç üretmeye devam ederler.Özellikle S2000 kullanıcısına motosiklet hissi veren bi araçtır :)

    Subap teknolojisi VTEC değil mi?

    VTI nereden çıktı hocam?





    Vti motorlar vtec in bir çeşidi.

    Kaynak gösterebilir misiniz?

    VTI nasıl bir motordur? Özelliği nedir?
    Biz de bilelim. Gerçekten böyle bir şey var mı yoksa...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • VTEC açılması diye tabir var .vtec dediğin subabların zamanlamasını ayarlayab sistem. vvti mivec v.s hepsi aynı şey . yani açılan kapanan birşey yok.
    devir arttıkça subaplar daha fazla açılıp kapanıyor olay bu . yani aşırı besleme gibi bir sistem değil.
  • selim82 S kullanıcısına yanıt
    VTEC'de sadece sübap zamanlaması değişmekle kalmaz 4000 devir altında pasif olan ilave bir emme sübapı daha açılır. Yanlış bilgi olmasın.
  • Atmosferik motorlarla oynamayı seviyorum.
    Satılık r33 bulabilsem kaçırmam tabi fiyatı uçuk olmazsa.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Febr


    quote:

    Orijinalden alıntı: mrmst


    quote:

    Orijinalden alıntı: Febr


    quote:

    Orijinalden alıntı: ATAM3

    6 yıl civic 1,6 vti, 9 yılda S2000 kullanmış biri olarak bu sorunuza Honda'nın teknolojisi açısından cevap verebilirim.F1 araçları hususunda bilgim yok.
    Honda'nın vti teknolojisinde belli bir devirden sonra emme subaplarının açık kalma süresi ve açılış miktarı arttığından dolayı yanma odasına daha fazla miktarda hava ve bununla birlikte daha fazla miktarda benzin girmiş oluyor.Daha fazla hava ve yakıt daha fazla güç elde edilmesini sağlıyor.Bu tür motorlar yüksek devir çeviren motorlardır.Genelde 5-6 bin devirde bu vitec sistem devreye girer,motor yüksek güç üretmeye başlar.Bu devre kadar güçleri ortalamanın pek üstünde değildir.8500-9000 devre kadar yüksek güç üretmeye devam ederler.Özellikle S2000 kullanıcısına motosiklet hissi veren bi araçtır :)

    Subap teknolojisi VTEC değil mi?

    VTI nereden çıktı hocam?





    Vti motorlar vtec in bir çeşidi.

    Kaynak gösterebilir misiniz?

    VTI nasıl bir motordur? Özelliği nedir?
    Biz de bilelim. Gerçekten böyle bir şey var mı yoksa...

    vti aracın modeli hocam..

    golf gti
    saxo vts
    civic vti gibi...

    matador doğru söylemiş..bu iş devirle alakalı bir durum...beygür var ama tork yok...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaTaDoR

    VTEC'de sadece sübap zamanlaması değişmekle kalmaz 4000 devir altında pasif olan ilave bir emme sübapı daha açılır. Yanlış bilgi olmasın.

    O dediginiz sistemden verim alinamadi ve cok kisa bir sure kullanildi.Su an oyle bir sistem yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu tip araçlarda yani litre başına 100 hp ve üzeri güç alınan atmosferik araçlarda gücü sadece vtec vvti gibi subap kontrol mekanizmalariyla aldıklarını sanmamali..dereceli eksantrik mili,piston ve krank ağırlık merkezleri,yakit besleme haritası,avans,tolerans,sıkıştırma oranları,krank mili açıları,motorun cevirebildigi devir gibi bircok major ve minör faktör var..emme manifoldunun ve hava filtresinin dizaynı ile bile güç artışı elde edilir..ne kadar yuksek devir o kadar aşınma..tıpkı f1 de olduğu gibi..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    quote:

    Orijinalden alıntı: Febr


    quote:

    Orijinalden alıntı: mrmst


    quote:

    Orijinalden alıntı: Febr


    quote:

    Orijinalden alıntı: ATAM3

    6 yıl civic 1,6 vti, 9 yılda S2000 kullanmış biri olarak bu sorunuza Honda'nın teknolojisi açısından cevap verebilirim.F1 araçları hususunda bilgim yok.
    Honda'nın vti teknolojisinde belli bir devirden sonra emme subaplarının açık kalma süresi ve açılış miktarı arttığından dolayı yanma odasına daha fazla miktarda hava ve bununla birlikte daha fazla miktarda benzin girmiş oluyor.Daha fazla hava ve yakıt daha fazla güç elde edilmesini sağlıyor.Bu tür motorlar yüksek devir çeviren motorlardır.Genelde 5-6 bin devirde bu vitec sistem devreye girer,motor yüksek güç üretmeye başlar.Bu devre kadar güçleri ortalamanın pek üstünde değildir.8500-9000 devre kadar yüksek güç üretmeye devam ederler.Özellikle S2000 kullanıcısına motosiklet hissi veren bi araçtır :)

    Subap teknolojisi VTEC değil mi?

    VTI nereden çıktı hocam?





    Vti motorlar vtec in bir çeşidi.

    Kaynak gösterebilir misiniz?

    VTI nasıl bir motordur? Özelliği nedir?
    Biz de bilelim. Gerçekten böyle bir şey var mı yoksa...

    vti aracın modeli hocam..

    golf gti
    saxo vts
    civic vti gibi...

    matador doğru söylemiş..bu iş devirle alakalı bir durum...beygür var ama tork yok...

    Biliyorum hocam...


    İşkembecilere soruyorum ben...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.