Şimdi Ara

Satisfactory (Erken Erişim) [ANA KONU]

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
9
Favori
4.268
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Satisfactory (Erken Erişim) [ANA KONU]


    Herkese Merhabalar, Oyun hakkında Türkçe kaynak konusunda yaşadığım zorluktan ötürü elimden geldiğince hem yardım etmek hem de yaşadığım tecrübeleri paylaşmak istedim. (23 Mayıs 2020 Tarihiyle oyunda 30 Saatlik sürem var. Bu oyun için bu süre başlangıç seviyesi olarak görüyorum.) Aldığım notlar ve yeni güncellemeleri sayfanın en başında paylaşmaya, Bunun dışında oyun içi etkileşimi sağlayacak birkaç uygulama ve başlıkları da sayfada yer vermeye çalışacağım. Başta söylediğim gibi oyun hakkında tecrübelerim %25 civarında olduğu için yeni başlayan arkadaşlar için şu an gittiğim yollardan bahsedebiliyorum. Zamanla yaşadığım tecrübeleri elbette paylaşmak isterim.



    Güncellemeler
    https://update3.satisfactorygame.com

    Soru Cevap
    https://questions.satisfactorygame.com

    Linkler




    Temel özellikler
    * Oyun Açık Dünya ve Simülasyon Oyunu olarak adlandırabiliriz.
    * Oyun içi kaynaklar ile, birleşenler oluşturarak bunlarla bina ve ek yardımcı ürün inşa ederek otomatik olarak gelişme kaydedebiliyoruz.
    * Üretim için oluşturduğumuz binalar için ekstra olarak performans arttırma ihtimalimiz mevcut. Bu da daha fazla enerji tüketimi olduğunu belirtmek isterim.
    * Oyun içi kaynakları kolay erişmek için kamyon ve tren mevcut, elbette bu oyunun ilerleyen zamanlarında yer alıyor.
    * Keşif ve kaynakları sömürmek için çok geniş bir dünya mevcut


    Videolar:




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ooohhh!!! -- 7 Temmuz 2020; 16:25:41 >







  • 2. Yorum Rez alıyorum
  • Oyunu almayı düşünüyorum. Oyun hakkında biraz daha bilgi verebilir misiniz? Oyundaki amacımız ne? Tamam eşya toplayıp fabrika kuruyoruz fakat ne için?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kiivii kullanıcısına yanıt
    Simülasyon oyunu olduğu için sizden istenilen şeyler oluyor. Oyuna ilk başladığınızda 3 tane maden tipi var ve Siz bu maden tiplerini bir şeyler inşa etmek için kullanıyorsunuz. madenleri önce kendiniz çıkarıyorsunuz. Çıkan madenleri HUB binasında materyallere dönüştürüp gelişmek için size verilen görevleri tamamlamaya çalışıyorsunuz. Görevlerin içeriğinde üzerinizdeki envanter arttırma, ekstra bina veya yeni bina, yeni maden tipi verebiliyor.

    Üstteki ilk 2 sorunun cevabı olabilir. Oyunda şuan 30 Saatlik sürem olduğu için benden daha iyi bilen kişi de ekleme yapabilir. Üçüncü soru için cevap verebilecek durumda değilim. Bu tür oyunları çok oynayan birisi değilim. Belki bu sorunun cevabını 120. Saatte öğrenebilirim




  • takip
  • hocam oyunda canımızı nasıl artırıyoruz ?
  • TheMuyu kullanıcısına yanıt
    Satisfactory (Erken Erişim) [ANA KONU]


    İlk 3 item Ağaçlarda yetişiyor. 4. İse oyun craft ile açılıyor.
    Satisfactory (Erken Erişim) [ANA KONU]
  • Merak ettiğim oyunlardan biri. Bakalım yakın bi zamanda denemeyi düşünüyorum.

    Steam çıkışı da 9 haziran olarak değiştirilmiş.
  • teşekkür ederim hocam bu ağaçtaki malzemeleri kolayca bulabileceğimiz bir yol var mıdır ?
  • Merhabalar, oyun ilgimi çekti ama hesabımla giriş yaptığımda nereden alınacağını bulamadım. Siz nasıl sahip oldunuz acaba? Ben de sadece istek listesine ekle kısmı aktif. Satisfactory (Erken Erişim) [ANA KONU]
  • climates C kullanıcısına yanıt
    Epic Games üzerinden satın alırsanız oynayabilirsiniz.
  • Satisfactory (Erken Erişim) [ANA KONU]Satisfactory (Erken Erişim) [ANA KONU]Satisfactory (Erken Erişim) [ANA KONU]

    Yavaş da olsa istediğim şeyleri yavaş yavaş yapmayı başardım. Merkez olarak kullandığım bölgede düzensizlik mevcuttu onları da toparladım.
    https://ficsit.app/mod/F1osm4KEz7KvDT Mod sayesinde hangi depoda ne olduğunu daha rahat anlayabiliyorum. Bu arada Oynama sürem 59 Saate dayandı




  • Bugün 2 GB 0.3.4.13 Güncellemesi geldi.

    Reddit Link:
    https://www.reddit.com/r/SatisfactoryGame/comments/gv87ue/update_3_patch_notes_early_access_v03414_build/


    Today all changes that have been on Experimental (plus a few additional bug fixes) are making their way on to the Early Access version! This includes a whole lot of bug fixes and some additions to the game that I will be going over in short, but make sure to check out the patch notes below where we have summarized all of it.

    The biggest changes we are introducing is a substantial increase to the fluid transport capacity of Trains and an increase to the fluid storage capacity of Buffers, a new overflow setting for Smart & Programmable Splitters, and the ability to map out a total of 10 different Hotbars and switch between them quickly.

    On top of those changes the Train Platforms, standard Conveyor Poles, Chainsaw, and Object Scanner got an update to their looks. A lot of smaller feedback improvements have been implemented in the UI as well and this version includes the new Epic Online Services implementation, which you largely shouldn’t notice. It does give you all the ability to connect to sessions via a Session ID without having to be on someone’s friend list.

    There are a lot more tweaks and changes, including 50+ bug fixes of which many are addressing client bugs. Let us know on the questions site if any issues persist, or new ones pop up.
    https://questions.satisfactorygame.com/

    Hope all of you will enjoy this patch! <3

    NEW FEATURE

    Beryl Nuts and Paleberries now regrow around every 3 in-game days

    Overflow setting on Smart & Programmable Splitter



    BALANCING

    Increased storage capacity for the following:

    Fluid Freight Platform, from 500 to 2400m3

    Fluid Freight Wagon, from 500 to 1600m3

    Fluid Buffer, from 300 to 400m3

    Industrial Fluid Buffer, from 1200 to 2400m3

    Adjusted handcrafting times for some later game parts to reflect their complexity

    Power Shards production times changed to work better with Constructor sounds

    Color Cartridge production cycle shortened, production values are unchanged

    Moved one of the Rocky Desert new game spawning positions to a better location



    QUALITY OF LIFE

    It should now be easier to build stairs downwards

    Added multiple Hotbars that can be cycled through via Alt + mouse wheel up and down



    MULTIPLAYER

    New Epic Online Services (EOS) implementation for online session handling etc.



    LOCALISATION

    All languages were updated

    Added Vietnamese



    FACTORY

    New look for all Train Platforms

    Updated Conveyor Pole meshes and all Conveyor wall attachments and Conveyor Walls

    Added inverted corner Ramps to the AWESOME Shop and restructured some of the packs



    EQUIPMENT

    Updated Chainsaw look

    Updated Object Scanner look

    Updated Chainsaw sounds



    UI

    Added autosave notifications with options to turn them on or off

    Added a tooltip for head lift in Pipeline Pumps

    Updated the visual style of keybinding hints in all relevant menus

    Added some basic feedback for the Building Sampler / Eyedropper tool

    Added an additional onboarding step highlighting the Codex

    Reworked onboarding Hint text

    Onboarding Hints are now received as emails that can be looked up in the Codex

    Changed starting area descriptions and order in the New Game menu

    Added tooltips for Smart/Programmable Splitter settings to clarify their purposes

    Added a search bar to Smart/Programmable Splitter

    Added some reminders that multiplayer has more bugs than single player in relevant menus

    Show/hide map filters now saves when closing the menu

    Moved Walkways into the Organization tab in the AWESOME Shop to be consistent with the Build Menu

    Updated descriptions, naming, and categories of various buildings, equipment, and unlocks

    Search bars now detect multiple search words when applicable

    Added a standby switch to the AWESOME Sink menu

    Improved visibility of Space Elevator requirements for Tiers in the Hub Menu

    Added a pop up to notify offline players that they are not online when opening the join menu

    Added a warning when copying the session ID from a private session, since private session cannot be joined

    Improved the player status shown on the in-game friends list with more information (no longer just “Exploring, Building a factory, etc.”)

    Changed some Hub Milestone icons to fit better with their content

    Updated the Ping effect



    PLAYER CHARACTER

    Added ladder climbing animations



    RESOURCES

    New Conveyor Belt mesh & icon for Limestone

    Tweaked raw resource icons to be more distinguishable from each other

    New icons for several resources

    Cables, Concrete, Leaves, Packaged Water



    VEHICLES

    Tweaked sounds for all vehicles



    WORLD

    Polish on encounters, enemies, jump puzzles, and collectables in the Dune Desert

    Improved some ambient sound areas in the Dune Desert

    Added some pick-up SFX and VFX for foliage that was missing it



    CREATURES

    Increased the size of Flying Crabs to make them easier to hit and track

    Increased the stun delay and downward force on the Flying Crabs so they are on the ground a little bit longer



    OPTIMISATION

    Performance improvements for Freight Platforms

    Triangle amount optimisation for Pipes

    Optimised and updated a large amount of visual effects

    Optimised Conveyor Belt visuals

    Small network and replication graph optimizations to improve host performance in multiplayer



    BUG FIXES

    Client players can no longer get unlimited hotbars when joining repeatedly

    Client players no longer need to re-equip equipment on join for it to function

    The autosave notification no longer gets stuck when changing autosave interval while the notification is visible

    Chainsawing Berry/Nut Bushes now gives the Berries or Nuts and no longer displays “No Space for N/A”

    Fixed a bug where creatures could lose track of the player when they jump too high, this was most noticeable when slide jumping and losing Lizard Doggos that follow the player

    The Trains handbrake animation will no longer end up in a spamming loop

    Conveyor Belts and Pipes no longer get odd shapes after dismantling an attachment such as a Merger

    Build feedback for client players no longer states they have enough building resources when they don’t

    Reduced the collision on the Bailey Palm Tree so players can walk around it as expected

    Fixed some visual glare issues on tree stems

    Fixed a bug where the camera position could get stuck on respawn, not allowing players to look down for example

    Fixed some visual issues on the Fuel Generator that made it look either too dark or intensely glowing

    Fixed some visual issues on the Hub and Drop Ship

    It is no longer possible to duplicate items in storages or other inventories by opening them with both Host and Client

    Fixed some further flow issues in fluid networks

    Potentially fixed a crash that can occur when a client player builds a building in multiplayer

    Fixed some missing meshes in a Dune Desert cave

    Train timetables should now work for client players in multiplayer

    Fixed tractor gearing sounds

    The onboarding button prompts now properly show the key bindings set by the player on the options menu

    All the mushrooms in the Northern Forest should be back on the ground

    Hotbars should no longer disappear for client players when logging out and joining back in

    Fixed some fog bugs in the world

    Fixed the World->bInTick crash that could occur when a client joins a game

    Building visuals should no longer persist for client players after dismantling

    Smart & Programmable Splitters should no longer back up on duplicate rule definitions

    Partially fixed unusual behavior of fluids and headlift below Z-0 (under a specific height in the world), fluids are still behaving a bit restless when below Z-0 so we will continue to investigate this

    Clients should now be able to correctly build and snap Freight Cars

    Weapons should no longer keep firing if primary fire was held down while switching to the build gun or dismantle gun.

    Dismantle effect should no longer persist if the Build Gun is unequipped while dismantling

    Shift clicking/Ctrl Clicking items into vehicle storages no longer replaces things already in the fuel slot

    Fixed a rare crash related to loading train tracks

    Parachute should be usable for clients now

    Client players can now properly interact with Lizard Doggo inventories

    Client players can now see Gas Mask filter consumption

    Client players can now see the Space Elevator animations

    Client players can now interact with Trains when the host is far away

    The Hub is no longer invisible for a short moment when completing the final upgrade

    Train Stations can now be dismantled and rebuilt in the same spot when adjacent to Foundations

    Train Station clearance is fixed so Foundations can be built around it properly

    Trains and Freight Cars now snap better to each other at track intersections and turnouts

    Fixed some missing or wrongly scaled Limestone node meshes

    Fixed a crash on load with assert for IsInParallelRenderingThread and IsInRenderThread

    Conveyor Belt mesh no longer shows up before the Build Effect is played

    Clients should see less build effects replaying when joining a game

    Resource extractors now check whether the full resource stack size can be extracted into the output, which will pause production correctly if that is not the case (most noticeable on Oil/Water Extractors)

    Items will no longer be lost by placing them into a dismantling building’s inventory

    Items can no longer be duplicated by taking them from a dismantling building’s inventory

    Fixed some creature respawn issues

    Supercomputer research naming is now consistent with the part naming

    Fixed some gas areas and encounters in Rocky Desert that were problematic

    Clients can now empty single Pipelines and Fluid Buffers

    Clients can now toggle standby correctly in production buildings, generators and resource extractors

    Set 0 second researches to 3 seconds in the MAM to solve invisible completion problem for Client players

    Fixed a bug where rebinding certain keys could result in “…” being displayed

    Fixed a bug where rebinding mappings with modifier keys left the conflicting mapping with “None”



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ooohhh!!! -- 2 Haziran 2020; 21:32:10 >




  • Epic üzerinde 89₺ fakat indirim kuponu uygulayabiliyoruz 60₺, ondan dolayı 29₺'ye geliyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugur413 -- 9 Haziran 2020; 17:55:4 >
  • Merak edenler için CS bey 2. ve 3. partı hazırlamış. Video fikir verebilir.

    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • Satisfactory (Erken Erişim) [ANA KONU]Satisfactory (Erken Erişim) [ANA KONU]Satisfactory (Erken Erişim) [ANA KONU]
    Satisfactory (Erken Erişim) [ANA KONU]

    Herkese Merhaba, Oyuna yaklaşık 1-2 hafta ara verip forumdaki konunun da aktif olmaması sebebiyle çok fazla ilgilenemez oldum. Oyun içi oynama sürem 86 Saate dayandı. Bu süre içerisinde M.A.M. olan keşfetmelerin çoğunu tamamladım. Petrolü bulup çıkartıktan sonra Tier 5 ve 6'da tamamlayıp 7 ve 8 için gerekli materyelleri hazırlamaya başladım.

    Bu süre içerisinde belki de en çok keyif aldığım zaman da üstteki resimdeki yeri hazırlamak oldu. 5x Pure ve 4x Normal Maden'i bağlayıp standart materyaller için hazırlıkları tamamladım. Başlangıç için Jeneratör tercihim biomass oldu. Hali hazırda Kömür Jeneratör'ünü aktif edebileceğim halde Fuel için beklemede kalıyorum.(aralarında güç olarak 2 kat fark var. 75'e 150)

    Sonuç olarak Temiz bir alan oluşturmanın keyfini yaşıyorum. Fuel ile beraber 2. Kata çıkıp Tier 7 ve 8 için gerekli materyalleri hazırlayacağım.




  • Oyunu 20 gündür oynuyorum. Her şey çok güzel gidiyor ama bir sorunum var. Tren istasyonlarım yükleme-indirme yapmıyor. Bu bir bug mı yoksa yanlış bir şey mi yapıyorum? 3 istasyonum var, hepsinde elektrik var. Tren rayları dairesel bir hat, 1 tur atıp başladığı yere dönüyor. Makas vs yok. Redditte de sorulmuş bu ama oraya verilen cevaplar çözüm olmadı. Yardımcı olabilecek var mı?
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.