Şimdi Ara

Publishing Manager'a Sorun ==>

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
1
Favori
336
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaslar,

    Ben Cin merkezli bir publisher da "Publishing Manager" olarak calisiyorum. Sirket su anda hypercasual/casual oyunlara agirlik veriyor. Bu konuda herhangi bir sorunuz olursa burada kisa soru/kisa cevap seklinde fikir alisverisinde bulunabiliriz. Ayrica yuruttugunuz projeler hakkinda testing/ soft launch/ marketing/ monetization vs. her konuda elimden geldigince yardimci olmaya calisacagim.

    Baslayabiliriz :)

    Saygilar




  • Merhaba. Bilmiyorum bu konu hakkinda bir bilginiz var mi ama yine de tecrube edinmissinizdir diye sormak istedim.

    Bir kisinin yaptığı casual basit bir oyundan hatri sayilir derecede gelir elde edebilmesi icin reklama ne kadar bir bütçe ayirmali?

    Oyun cok iyi olmasa da reklama ciddi para yatirilarak uzun vadede bir gelir elde edilebilir mi?

    Teşekkürler.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • takami59 kullanıcısına yanıt
    Merhaba @takamo59
    Bir sorunun cevabi bircok etmene bagli. Oyun ne kadar viral, yenilikci, baglayici, velocity vs. Ozellikle ucretsiz basit bir oyun gelistiriyorsan marketing budget konusunda dev firmalarla rekabet etme sansin cok az. Onun yerine organic marketing yontemlerine basvurmani oneririm yada bir publisher a oyununu pitch etmeni oneririm. Organik olarak yapilabilecek en guzel aktivileler blog posts, reddit, sosyal medya vs. Ayrica ASO ya ciddi miktarda dikkat ve zaman ayirmani oneririm.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MoqoKo

    Merhaba @takamo59
    Bir sorunun cevabi bircok etmene bagli. Oyun ne kadar viral, yenilikci, baglayici, velocity vs. Ozellikle ucretsiz basit bir oyun gelistiriyorsan marketing budget konusunda dev firmalarla rekabet etme sansin cok az. Onun yerine organic marketing yontemlerine basvurmani oneririm yada bir publisher a oyununu pitch etmeni oneririm. Organik olarak yapilabilecek en guzel aktivileler blog posts, reddit, sosyal medya vs. Ayrica ASO ya ciddi miktarda dikkat ve zaman ayirmani oneririm.

    O zaman bir soru daha sorayım. Daha doğrusu öneri almak isterim.

    Dediginiz gibi bir publisher ile yolumuza devam etmek istersek genel anlamda nelere dikkat etmeliyiz? Nasil bir yol çizmek gerek?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • takami59 kullanıcısına yanıt
    Merhaba @takami59
    Oncelikle Publisher’in reputable olmasina dikkat etmelisin. Portfolio larini iyice gozden gecirmeni tavsiye ederim. Yayinladiklari oyunlarin ranking leri, turleri, vs. iyice gozden gecir ve senin planladigin oyun tarzi ile uyusup uyusmadigina bak. Daha sonra kontrat asamasinda verdigi hizmetleri vs vs iyice gozden gecir, eger tecruben yoksa bir bileme danis. Kotu publisher genelde senin urununu su sekilde pazarlariz vs seklinde sana yaklasir genellikle. Bunu hemen red flag olarak algilamalisin cunku zaten sana vermesi gereken temel hizmet bu. Onun disinda sana nasil destek olur vs iyice gozden gecir ve uzun donemli dusun. Mesela senin gelismeyi dusundugun oyun tarzin da hiz ve volume cok onemli. Eger guzel bir ivme yakalarsan ayni Publisher la ard arda birkac farkli title da calisma imkanin olur ve bu sana sadece oyununa odaklanma, kreatif dizayn a onem vermene yardim eder.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • guzel konu. hangi publisher merak ettim.


    cin pazarinda hypercasual oyunlar nasil karsilaniyor?

  • Merhaba @EddyCue
    Cin de ve Guneydogu Asya’da Hypercasual oyunlara ragbet hizli bir sekilde artmasina ragmen( low CPI, high accessibility) karlilik ve monetizasyon un yavas yavas olgunlasmasi bekleniyor.
    Calisdigim sirketin adi Zplay, Pekin merkezli bir sirket ve Hypercasual ve Casual agirlikli. Suradangozatabilirsin.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hocam konu dışında olabilir belki ama ülkemizdeki bu olaylar sizce ne kadar gelişicek. Sizce büyük firmalar arasında yer alıcak firmalarımız olacak mı ve bizlere verebileceğiniz tavsiyeler nelerdir ?

  • bir publisher firma nasıl olmalı temelini nasıl inşa etmeli hangi departmanlardan oluşur ve ilk müşterileri nasıl bulur bu arada tebrik ediyorum yg bölümünde uzun zamandır gördüğüm en yararlı konu

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • burakbilalyoruk kullanıcısına yanıt
    Merhaba @burakbilalyoruk
    Guncel doviz kurlari nedeni ile Turkiye de yazilim ihracatinin onemi iyice artti.Turkiye de suan ciddi bir potansiyel var.( genc nufus, oyunlara ilgi vs). Sektor de deneyimi olan kisilerin onculuk etmesi ve bu potansiyeli kullanmasi cpk onemli. Iyi bir organizasyon planlamasiyla dunya da rekabet edecek profesyonel firmalarin ulkemizde de olusmasi pekala mumkun. Oyun da ayni muzik gibi evrensel, iyi bir oyunu herkes oynar ve nerede yapildiginin cok bir onemi yok.
    Eger oyun gelistirme ye yeni basliyorsan cok fazla isin ustune dusunmekten de ise hemen baslayip deneyim kazanmani oneririm. Maalesef bircok yetenek overthinking yuzunden kisa zamanda ya verimsiz isler yapiyor yada gelistirmeyi tamamen birakiyor. O yuzden bu isin temel tekniklerini ve egitimini aldiktan sonra hemen ise koyulmak, kucuk capli da olsa oyunlar gelistirmek sana inanilmaz fayda saglayacak, hem de bir sonraki islerin icin sana referans olacaktir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Kurtçu Restrop kullanıcısına yanıt
    Merhaba @Kurtcu Restrop
    Hemen hemen butun diger firmalar da gecerli olan profesyonellik cok onemli. Ekibin yaptigi ise inanmasi, saygi duymasi ve ciddi emek vermesi lazim. Onun disinda tutku gercekten bu isin bir parcasi. Yani butun gun calistiktan sonra bile zaman zaman uyumadan once su oyuna da bir bakayim diyebiliyorsan dogru sektordesin :).
    Ilk musteriler icin pahali marketing tools kullanip dev studyolarin islerini kovalamaktan sa indie developar lara yonelmeni tavisye ederim. Zaman zaman arkadas cevresinden bile is bulabilirsin ve genellikle en orijinal fikirler indie developer lardan cikiyor ve bu onlari ozellikle hypercasual/ casual gaming icin ideal bir aday yapiyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Oyunumuzu bu gibi ortamlarda paylaşırsak nasıl bir gelir elde ediyoruz? % kaç mesela?

  • PixCave kullanıcısına yanıt
    @Merhaba PixCave,
    50%/50%. Bunun disinda anlasmana bagli olarak upfront payment yada development funding alabilirsin ( test asamasinda belirli KPI lari tutturdugun takdirde).

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • merhaba.

    evvela tebrik ederim, birçok kişinin hayalini gerçekleştirmişsiniz. sonra da burada tecrübelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim.


    ben hevesi baya eski olsa da bu hevesi pratiğe oldukça yeni dökmüş biri olarak bir dilemma yaşıyorum. burada tekrar yazmak yerine konunun linkini vereyim, siz istediğiniz yerden cevap verin uygun görürseniz.


    https://forum.donanimhaber.com/python-ve-pygame-mi-c-ve-unity-mi--145565259#145565259

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.