Donanım Haber

Uygulama ile Aç
Kayıt

Yüzbaşı
20 Kasım 2008
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
1 üye
Görüntülenme (?)
36 (Bu ay: 0)
Gönderiler Hakkında
11 ay
Yardım. Ses Kartımı, Daw programı görüyor, diğer programlar görmüyor!

Arkdaşlar Ben de Roland Quad Capture u55 ses kartı var. Uzun süredir sorunsuz şekilde kullanıyorumdum. ancak sebebini çözemediğim bir şekilde ses kartını Daw (Studio One programı) görüyor ancak, guitar rig, kontakt, ezdrummer vb. programlar görmüyor.


listede ASIO seçince görünmüyor. Windows Directsound olarak listede Quad Capture çıkıyor ancak, oradan çıkan gecikmeli ses gelmesine neden oluyor.


Bunun için belki düzelir diye format attım ancak yine de aynı oldu. Bazen daw programında bile ses kartı sanki kendini hızlıca kapatıp açıyor.


Üç sorun olabilir: Birincisi, ses kartının driverında sıkıntı var(Bir çok kez silip yükledim olmadı.) İkincisi ,ses kartı kablosu ömrünü doldurmuş. Üçüncüsü ses kartım sizlere ömür.

2 yıl
Diablo 4 - Üç Aylık Güncelleme - ŞUBAT 2020
İçindekiler
-Üç aylık güncellemeye giriş
Luis Barriga Oyun Direktörü

-Kullanıcı arayüzü, kontroller ve çoklu oyuncu
Angela Del Priore, Kullanıcı Arayüzü Tasarım Şefi

-Canavar Ailesi ve Tasarım Çizgileri: Yamyam Kabileleri
Candance Thomas Tasarımcı

Diablo 4 için olan blog sitesine hoş geldiniz.
Diablo 4 geliştirici takımı olarak Blizzcondan beri sıkı bir şekilde çalışmakta ve son gelişmeler hakkında size bu blogda bilgi vermeye çalışacağız. Hepimiz oyunun bir araya geliş şeklinden dolayı çok heyecanlıyız.
Bu gün için size güzel haberlerimiz var. Bu yüzden blog için bu üç aylık gelişim sürecini anlatan yazıyı hazırladık.
Öncelikle kullanıcı arayüzü tasarımcımızdan birkaç bilgi alacağız. Bunlar kullanıcı arayüzü, kontroller ve çoklu oyuncu modu ile ilgili olacak.
İkinci güncelleştirmemiz Tasarımcımız tarafından olacak ve yeni ortaya çıkan yaratıklar hakkında size bazı bilgilendirmelerde bulunacak Igor Sidorenko tarafından çizilenleri görünce çok beğeneceğinizi düşünmekteyiz. Yeni kabile hakkında okuyacaklarınız ve görecekleriniz eminiz sizi de heyecanlandıracak.
Umarız bu iki güncelleştirme hakkında düşünceleriniz olumlu olur. Bu konular hakkındaki yorumlarınızı ve düşüncelerinizi beklemekteyiz. Ayrıca oyun hakkında ne duymak istiyorsanız bize iletin ve geliştirmeler hakkında sizi bilgilendirelim. Tahmin ediyoruz ki bir çoğunuz farklı açılar hakkında merak içerisinde. Sizi en heyecanlandıran şeyleri de iletebilirsiniz.
Tekrar bu yolculuğu bizimle paylaştığınız için teşekkür ederiz.



KULLANICI ARAYÜZÜ, KONTROL DESTEĞİ VE ÇOKLU OYUNCU
Angela Del Priore, Lead UI Designer

Kullanıcı arayüzü tasarımımıza aşina olmayan kullanıcıları da düşünerek yeni bir kullanıcı arayüzü tasarlamayı düşündük. Bu sebeple odaklandığımız nokta oyuncunun istediği şeyi yapma isteği oldu fakat bunu oyunun amacına uygun bir şekilde tasarlamak önceliğimizdi.
Tahmin edebileceğiniz gibi bu kullanıcı arayüzünü yenilemek olarak söylenebilir. Sistem değişikliklerinde olduğu gibi kullanıcı ara yüzü de değişti ve bu da oyuncunun amacının değişmesine bu da oyuncunun istediğini yapabilmesi sonucunu ortaya çıkarır. Fakat bu ara yüz ayrıca kullandığımız dil ile alakalı değişiklikler yapmamızı da gerektirdi. Bu sebeple görsel kısım en son odaklanacağımız nokta olacak.

Blizzcon Demo Geri Bildirimi

Blizzcon geçeli birkaç ay oldu fakat hala kullanıcı arayüzü hakkındaki demo ve videolardan fikir sahibi olduğunuz görüşlerinizi göz önünde bulundurup geliştirmelerde bulunuyoruz.
Envanter
Envanter hakkında bir çok geri bildirim aldık. Bunlar renkleri, itemlerin şekil ve boyutları ve estetik görünümleri. Envanter yönetiminin oynanış kısmının önüne geçmemesi açısından farklı boyutlarda itemler getirmeyi düşünmüyoruz. Fakat bazı çeşitlilikleri göz önünde bulundurmamız gerekmekte.
İtem ikonları hakkında oyunun genel stilini koruyarak geliştirmeler yaptık. 3 boyutlu modeller kullanarak daha doğal ve daha gerçek görseller elde etmeyi düşündük.



Ayrıca arka plan itemlerinin renk tonlarını ve canlılığını azaltarak dekore etmeye çalıştık. Bu da nadir item göstergelerinin inceltmemize rağmen daha uzaktan fark edilebilmesini sağladı.
Envanter hakkında çok spesifik olmayan geri dönüşler de aldık. Bunları kendi gözlemlerimiz için kullandık. Envanter görünüşünü yeniden düzenledik ve daha dengeli bir kompozisyonu renk ve kontrast ayarları ile sağladığımızı düşünüyoruz.



Ara yüz için daha cesur olduğumuz kısım genellikle gerçekçilik, ve kullanım kolaylığı dengesi oldu. Envanter ekranını da gördüğünüz için etkileşim kısmında en çok geri dönüş beklediğimiz yerlerden biri burası.

Sol Tık Bağlayıcılığı
Şaşırtıcı bir biçimde birçok oyuncu birincil skilin sol tıktan yürüyüş ve atak olarak ayrılmasını talep etti. Daha rahat bir kullanım sağlamak adına bu düşünce bir süredir bizde de vardı. Demo ve videolardan aldığımız geri bildirimler ile bu durum oyuncuların gerçekten istediği bir olay.
Ek olarak bu durum oyunculara istedikleri yerden istedikleri skileri kullanma özgürlüğü vermektedir. Bu durum hakkında bazı geliştirmeler yapmayı düşünmekteyiz.

Sol Köşe Aksiyon Barı



Ara yüzün bu kısmında bir çok olası senaryoyu denedik. Orta aksiyon alanını boş bırakmak adına sol alt köşeye alsak da test sonuçları, gelen geri bildirimler ışığında tekradan aksiyon barını alt ortaya almaya karar verdik.

Aksiyon bar pozisyonu sol alta geçtiğinde oyuncuların ekranda daha fazla alana hakim olması gerektiğinden daha uzakta oynama eğilimlerinin olduğunu fark ettik. Bu yüzden konsollarda sol tarafı kullanmayı, bilgisayarlarda sol ve orta olarak seçenek sunmayı daha doğru bulduk.







Diablo pc ve konsol için ilk geliştirildiğinde kontroller bizim için gerçekten zor bir hal almıştı. Biz oyuncuların kontrollerini kendi seçimlerine göre yapmalarını daha uygun bulduk. Bu yüzden oyunculara hem konsol tarzı hem de klavye – Mouse arasında seçim yapmalarını sağlayacak bir arayüz geliştirmeye çalışıyoruz.


Bunu yapmamızın sebebi klavye – Mouse olarak kurulmuş düzenli oyuncuların oyun içerisinde değişik kısa yollar kullanmasını sağlayabilmek. Kontrol kısmı ne kadar karışık olur ise oyun da o derece zor bir hal almaktadır. Bu demek oluyor ki daha hakkında düşünecek çok konumuz var. İki türlü kontrol kısmı için de rahatlık oluşturacak bir düzen aramaktayız.

Çoklu Oyuncu Arayüzü

Reaper of Souls’ta gördüğümüz üzere bir çok oyuncu çoklu oyuncu kısmında gerçekten keyifli zaman geçirmekte. Bu yüzden bu olay bizim için gerçekten büyük önem arz eden durum olmakta. En büyük şikayet arayüz ekranı açıkken oyuncuların hiçbir şey yapamamasıydı. Çoklu oyuncularda Diablo 3 ile karşılaştırmalara baktığımızda bu durum en çok 2 oyunculu moda önümüze gelmekte. Diablo 4 için öncelikle çoklu oyuncu modundaki geliştirmeleri 2 oyuncu modunda yapmayı ve arayüz ekranları açıkken bir şeyler yapmaya olanaklı hale gelecek şeklde ayarlamaya karar verdik.



Bu arayüz uygulamasının bir çok şeklini denedik ve etkileşim kolaylığı şimdilik görsel kısmından daha
öncelik arz etmekte. Bu konu hakkındaki izlenimleri her aşamada memnuniyetle karşılıyoruz. Herkes oyuna farklı deneyimlerle yaklaşır ve sonuç olarak, işlerin nasıl görünmesi veya çalışması gerektiği konusunda farklı beklentiler gösterir ve bu bakış açılarını duymak her zaman ilginçtir.
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Yaratık Ailesi ve Dizaynı : Yamyamlar
Candace Thomas, Senior Encounter Designer


yamyamlar videosu

BlizzCon sırasında Dünya ve Lore Panelimizi izleme şansınız olduysa, Diablo IV'teki canavarların “aileler” olarak sınıflandırıldığını öğrendiniz. Çeşitli panellerimizde, bir kez daha Sanctuary'i dehşete düşüren Fallen ve bu dünyanın kıyılarını rahatsız eden yepyeni bir tehdit olan Boğulan gibi farklı canavar ailelerini ele aldık. Hikayelerine, mücadele yeteneklerine, yaşadıkları bölgelere ve birbirleriyle nasıl anlamlı bir şekilde etkileştiklerine değindik. Şimdi size yeni bir aileye daha göz atmak istiyoruz: Yamyamlar.

Yaratık Ailesi Nedir ve Neden Önemlidir?



Yamyam ailesinin spesifik mekaniğine dalmadan önce, canavarlar söz konusu olduğunda tasarım felsefemiz hakkında konuşalım.

Diablo III'ün koleksiyonunda, canavarları iblis, kutsal olmayan, ölümsüz, insansı veya yaban hayatı gibi geniş kategorilere ayırdık. Bu canavarlar, tüm oyunun tamamlanmasını sağlayan genel ayar ve tona ekleyerek hikayeye bir çapa görevi gördü.

Diablo IV'te, yarattığımız geniş ve kesintisiz dünya, dünya inşası ve hikaye anlatıcılığına biraz farklı bir yaklaşım gerektirir. Sanctuary i canlı, nefes alan bir karakter olarak inşa etmeyi gerektirir - özellikle yaratıkları aracılığıyla. Sakin okyanus uçurumlarından Cehennem'in hararetli şelalerine kadar her şeye sahip olduğumuz için, bu bizim koleksiyonumuz için ne anlama gelmektedir? Bu alanları doldurmak ve onları gerçek hissettirmek için, kesinlikle Diablo III'tekinden daha agresif olmayan bir yaban hayatına ihtiyacımız vardı. Ama asla korkma, hala savaşacak çok canavarımız var.

Her canavar yeniden tasarlandı, ancak daha karanlık, daha cesur bir sanat tarzında. Sıfırdan karşılaşacağınız her canlıyı sevgiyle el işi yaptık: şeytanlar, NPC'ler, Bölüm Bossları ve hatta ayak altında ezebileceğiniz yaratıklar. Yine de, diğer Fallen'leri dirilten Fallen Shamans gibi bazı ayırt edici olaylara devam ediyor olsak da, başka yerlerdeki şeyleri tamamen yeniden tasarladık.

Bu yaratıkların daha sofistike ve sağlam hissetmelerini sağlamak için onları “canavar aileleri” ve prototipler olarak tasarladık. Her ailenin farklı bir savaş tarzı ve hissi vardır. Örneğin, Drowned ailesinin çeşitli prototiplerde beş üyesi vardır: bruiser, menzilli savaş, yakın muharebe, swarmer ve zindan bossu.



Her prototip, savaşta farklı bir rol oynar. Swarmers gruplar halinde grev yaparak AoE saldırılarını tatmin edici hissettirir. Bruiserler, yüksek sağlık değerlerine sahip daha büyük canavarlardır ve bu da zaman içinde hasarları iyi hissettirir. Yakın muharebe birimleri, menzilli meslektaşları için mermilerin önünde durarak kalkan görevi görür. Bu gibi durumlar, oyuncuya ateşi menzilli birimlere odaklamak istiyorlarsa ilginç konumsal ikilemler sağlar. Tüm bunları bir araya getirirken, Drownedlerle karşılaştığınız her karşılaşma oyuncu pozisyonu ve saldırı seçimi açısından biraz farklı olacaktır. Bu zengin ve çeşitli muharebe deneyimleri bir canavar ailesinin gücüdür.

Yamyamlar Kimdir?



Hayatta Kalma Savaşı



Şimdi bu aile hakkında bazı yeni fikirler sunduğumuza göre, savaş zirveleri ve vadileri sağlarken, anlatıları uyumlu bir deneyim sunmak için nasıl kullanmaya çalıştığımıza dalabiliriz. Bu yamyam savaş tasarımı için ne anlama geliyor? Hikayelerini savaş yoluyla nasıl iletiriz? Birkaç yaklaşım aldık:

Silahlanmalar

Yamyam ailesinin dört üyesi var. Her birinin kendi benzersiz silahı ve birbirinden ayırt edilmelerine yardımcı olmak için önemli ölçüde farklı bir siluet veya duruş var. İki standart yakın dövüş muhabiri vardır: biri yavaş, süpürücü bir ön saldırı sağlayan iki elle kullanılan bir greatsword cleaver; diğeri ise oyunculara uzak mesafeden sıçramalarını ve yıkıcı bir saldırı ile çarpmalarını sağlayan hafif bir halberd kullanır.



Bruiser, oyuncular dikkat etmiyorlarsa sersemletecek yoğun darbeler vermek için her elinde çivili bir sopa kullanır. Aksine, çift balta kullanan sürüler, kontrol edilmezse hızla ölen bir önden saldırı telaşını açığa çıkarabilir. Ancak, bu Bruiserlerin sersemletme saldırısından daha az ikili bir geçiş / başarısızlıktır. Oyuncu kendilerini dalgalanan sürülerle çevrili bulursa, Bruiserin sersemletici darbesi vurması tüm kaçış olasılığını ortadan kaldıracaktır. Bu aileyi bu kadar ölümcül yapan bu tür saldırı kombinasyonları.

Prototipler

Daha önce, farklı canavar prototiplerinin bir karşılaşmada nasıl farklı roller oynadığını açıkladık. Örneğin, menzilli canavarları verimli bir şekilde öldürmek isteyen oyuncuların, eşlik eden yakın dövüş saldırganlarını nasıl yeniden konumlandıracaklarını öğrenmeleri gerekecek, böylece zekice düşmüş bir etki alanı yeteneği, her iki düşman kümesini de hedefleyecektir. Bu, anında karar vermeyi ilginç hale getirir ve yetenekli oyuncular bu saldırılar için en uygun pozisyonları çok hızlı bir şekilde tespit edebilir.



Tasarım gereği, Yamyam ailesinin menzilli birimleri yoktur. Bunun yerine, doğaüstü hızlı bir şekilde oyuncuya yayılırlar. Bazıları engelleri aşarak ve rakipleri atlayarak boşluğu kapatabilirken, diğerleri ilk kanı almak için diğer canavarlar arasında hızlı ve ustaca manevra yapar. Bu, çok farklı bir deneyim sağlar ve oyuncuya düşünceli konumlandırma kararları vermek için daha az zaman verir, böylece bu et yiyenlerle savaşmak çılgınlık hisseder.

Kaynak :https://news.blizzard.com/en-gb/diablo4/23308274/diablo-iv-quarterly-update-february-2020#Luis
Ceviren : XanthiC

kaynak link
2 yıl
Diablo 4' te Sistem Tasarımı Nasıl Olacak? İşte Ayrıntılar (Bölüm 1))



Diablo IV Sistem Tasarımı Lideri David Kim'in paylaştığı son ilerlemelere onun gözünden bakalım...

Yıllar boyunca edindiğim tecrübelerden, oyuncu topluluğunun bir oyun tasarlarken ve geliştirirken kullanabileceğiniz inanılmaz değerli bir kaynak olduğunu öğrendim. Birlikte çalışarak harika şeyler başarabiliriz. Topluluk geri bildirimlerinin ayrıştırılmasındaki en büyük zorluk, bu kadar çok fikir ile sunulan oyunun nadiren ortak fikirde buluşmasıdır. Diablo IV hala aktif bir gelişim içinde, ancak tasarlarken ve yinelemeye devam ederken sizi döngünün içinde tutmayı planlıyoruz, böylece yaptığımızın bir parçası olabilirsiniz. Şimdiye kadar aldığımız tüm geri bildirimler için inanılmaz derecede minnettarım ve konular hakkında en çok konuşulanların içine dalmaya istekliyim.


Eşya Sistemi

Eşya sistemi ile ilgili gelen tüm geri bildirimler üzerinde çalışmaya devam ediyoruz ve temel öğelere (Rare'lar dahil) daha fazla derinlik ve karmaşıklık eklemenin yollarını aktif olarak tartışıyoruz. Bu eşya yeteneklerini ilginç kılmak ve seçimlerinizi anlamlılaştırmak için eşya eklerine daha fazla çeşitlilik eklemenin yollarını ve oyunculara eşyalarını nasıl özelleştirileceğini seçme konusunda daha fazla özgürlük vermenin yolları arıyoruz. Böylece, internette “en uygun yapıyı” aramak yerine, geniş bir yelpazede etkili oyun olanakları keşfetmeyi başarabilirsiniz.

Yakında ayrı bir gönderide öğe belirleme konusunda daha derinlemesine gireceğiz, ancak sizi o zamana kadar bekletmek istemiyoruz - bu yüzden sizi şimdi birkaç konuda daha güncelleyeceğiz.

Bunlar en sık rastladığımız konulardan bazılarıdır, ancak bir şeyi kaçırırsak, lütfen bize bildirin. Bu konular hakkındaki düşüncelerimizi gelecekteki güncellemelerde de paylaşmaya çalışacağız.


Diablo IV'de Seçmeli (Elective) Mod

Diablo IV'ün BlizzCon demo kullanıcı arayüzü nedeniyle becerileri belirli alanlara kilitleyeceği konusunda bir yanlış bir düşünce var. Demodaki diğer birçok şey gibi, kullanıcı arayüzü nihai değildir ve Seçmeli Mod tarzı beceri seçimini destekleyeceğiz. Beceri seçme ve tuşlara atama tüm oyuncular için her zaman tamamen açık olacak.


Antik (Ancient) Eşyalar

Antik eşyaların Diablo IV'te gerçekten net bir amaca hizmet etmedikleri konusundaki topluluk düşüncesine tamamen katılıyoruz. Antik Eşyalar'ın Diablo IV'teki rolünü açıklamak için daha iyi bir iş çıkarmalıydık. Paylaşmak için bir öngörümüz vardı, ancak siz bazı harika noktalar ortaya koydunuz, bu nedenle tasarımlarımızı geri bildirimlerinizle tekrar gözden geçiriyoruz. İleriki maddelerinin güncellenmesinde paylaşılacak daha fazla ayrıntıya sahip olmayı umuyoruz.


Oyunsonu İlerleme Sistemi

Karakter level ve deneyim sisteminin sonlu mu yoksa sonsuz mu olacağına karar vermedik. Her ikisinin de artılarını ve eksilerini tartışıyorduk ve düşüncelerinizi duymak isteriz. Sonsuzluğun daha kötüsüyle ilgili bazı endişeler var gibi görünüyor çünkü sonunda diğer kaynaklar tarafından sağlanan tüm gücü gölgeleyecek. Ancak, her sistemin ne kadar güç vereceğini, sınırsız veya sınırlı olup olmadığını kontrol edebiliriz.

Örneğin, binlerce saatlik oyun hakkında konuştuğumuzu varsayalım... Bu binlerce saat içinde, sonsuz sistemden 1.000.000 kat daha fazla güç veren sonu bir tasarlayarak, sonsuz sistemin sonlu sistemi geçmesini pratik olarak imkansız kılan bir sistem oluşturmayı seçebiliriz.

Ayrıca, güç artışının levellar arasında doğrusal olması gerekmez - oyuncular daha yüksek seviyelere ulaştığında yavaşlayabilir. Asıl sorunun, hangi oyun tarzının oyuncular için en iyi olduğunu bulmak olduğuna inanıyoruz ve en mantıklı olan güç eğrisini bulmak için ayarlama konusunda çeşitli yaklaşımlar deneyebiliriz.

Bir seviye sınırına ek olarak farklı bir deneyim sistemine daha sahip olmak için birkaç nedenimiz var. Bir seviye sınırı bize oyunculara bir tamamlanma duygusu verme özelliği katar. Ancak oyuna daha derinlemesine girmek isteyen oyuncular için, ikinci bir deneyim sistemi, bu gerçekten zor son oyun hedeflerine ve rütbelerine ulaşma eğlencesini yakalamamıza izin veriyor. Ayrıca, bu sistem üzerinden ek derinlik getirebiliriz, çünkü oyuncular bu noktada oyunla daha deneyimli olacaklar. Nihayetinde hedefimiz, oyunsonunda tercih ettiğiniz oyun tarzına bağlı olarak net seçimler sağlayan anlamlı bir sistem oluşturmaktır.


Güç kaynakları

Topluluk, güç kaynakları konusunda birçok iyi noktayı paylaştı ve herhangi bir zamanda, her kaynaktan ne kadar güç geldiğini yeniden değerlendiriyoruz.

Bununla birlikte, Diablo IV'te gücün çoğunlukla eşyalardan gelmediğini açıklığa kavuşturmak istiyoruz. Güç kaynaklarının iyi bir karışımına sahip olmak istiyoruz: karakterler doğal olarak seviye atladıkça daha da güçleniyor, yetenekler gücü artıran seviyelere sahip, yetenekler özel oyun tarzı seçenekleri ve ek karakter gücü sağlıyor ve tabii ki eşyalar da güç ve anlamlı seçenekler sunuyor.

Akılda tutulması gereken bir başka şey ise, Efsanevi güçler, bir eşyanın gücünün sadece bir kısmıdır ve güçlü olmaları nedeniyle diğer tüm özelikleri geçersiz kılmazlar. Örneğin, iki ila üç normal özellik, şu anda çoğu eşya üzerindeki Efsanevi bir güce eşdeğerdir.


Anahtarlı Zindanlar (Keyed Dungeons)

Ortaya çıkan büyük sorulardan biri, Keyed Dungeon'ların Rift'lerden ne kadar farklı olduğudur. Anahtarlı Zindanlar, Zindan Ekleri aracılığıyla seviyesi arttıkça daha büyük zorluklar ortaya çıkarır. Zindanların çoğunluğu dünyadaki gerçek yerlerdir ve oyuncular, ne tür canavarlar, olaylar ve haritalar ile karşılaşacağı hakkında bazı bilgileri bileceklerdir. Bu bilgilerle, anahtarda görüntülenen belirli Zindan Ekleri'nin yanı sıra, oyuncular zindana girmeden önce yaklaşma stratejilerini belirleyebilecekler. Bunun Diablo III Rift'lerine göre en büyük değişiklik olduğuna inanıyoruz: Keyed Dungeon'ı çalıştırmaya karar vermeden önce planlama ve strateji imkanınız oluyor.


Lütfen düşüncelerinizi paylaşmaya devam edin; Diablo IV tasarım sürecine katılmanızı istiyoruz. Şahsen, nereden geldiklerine bakılmaksızın, en güçlü tasarım fikirlerine dayanarak oyun için en iyi kararları almaya inanırım. En büyük umudum, toplum için en önemli konuları yapıcı bir şekilde tartışabilmemiz ve yineleyebilmemizdir - bu nedenle geri bildirime devam edin!

Cehennemde görüşürüz,
David Kim
Sistem Tasarımı Lideri
Diablo IV Takımı



Kaynak
2 yıl
Diablo 4'ün betasını seneye görebiliriz



Oyun nasıl olacak?

Blizzard, Blizzcon 2019 etkinliğinde resmi olarak Diablo 4'ü duyurdu. Diablo 2'ye benzer yapısıyla eski ve yeni oyuncuları tek bir çatı altında toplayan oyun, bugünlerde oyuncular tarafından merakla bekleniyor. Şimdi ise yabancı basının belirttiğine göre oyunun betası, 2020'nin ilk aylarında düzenlenecek. Oyuncuları pek fazla bekletmeyi planlamayan Blizzard, Diablo 3'te tabiri caiz ise senelerce bekletmişti. Üçüncü oyun çıkmadan kısa oynanış videoları yayınlayan, ancak oyunu seneler sonra çıkartan geliştiriciler bu yüzden fazlasıyla eleştirilmişti. Diğer bir taraftan bu çıkışında karakterler arasında Amazon ve Paladin karakterlerinin bulunacağı da söylenmekte. Blizzard, Druid, Barbarian ve Sorceress sınıflarını duyuran geliştiriciler, oyun çıktıktan sonra güncelleme paketleri sayesinde yeni karakterler geleceğini söylemişlerdi.
Diablo 4'ün betasını seneye görebiliriz

Son olarak Diablo 2 Remaster projesinin de iptal edildiği tahmin ediliyor. Diablo 2'yi özleyen oyuncular için söylenti halinde dolaşan bu proje, muhtemelen şimdilik Diablo 4'ün gölgesinde kalmış olabilir. Çapraz platform desteğine de sahip olacağı açıklanan Diablo 4, özellikle çevrimiçi tarafta büyük yeniliklere imza atacak. Oyuncular ise özel olarak PvP modunu merak etmekte.


kaynak
4 yıl
Warcraft III ve Diablo II'nin remaster versiyonları gelebilir


Blizzard, eski yapımlarından dolayı da isminde çokça bahsettiren yapımcılardan biri. Birkaç ay önce Starcraft Remaster'ın bu yaz içerisinde çıkacağını duyuran Blizzard, diğer yapımlarını unutmamış gibi görünüyor. Warcraft III ve Diablo II ile doksanlı yıllardaki PC sekmesine damgasını vuran Blizzard, şimdi ise serileri remaster yapacak mühendis arıyor.

İş sekmesinde "yüksek dereceli yazılım mühendisi" aradığını belirten Blizzard, öyle görünüyor ki eski oyunlarının harika bir cilalamadan geçmesini planlıyor. Özellikle çoklu oyuncu modları üzerinde çalışacak eleman aranırken, geçmiş oyunlarda bulunan hataları düzeltecek ve yeni işletim sistemleri ile uyumlu olmasını sağlayacak çalışanlar da arıyor.

Warcraft ve Diablo'nun remaster versiyonlarının ne zaman çıkacağı belli değil, fakat Starcraft'ın çıkış tarihi ile yakın olacağı bizim tahminimiz. Çıktıktan sonra tek gereken şey ise arkadaşlarınız ile LAN partisi kurmanız olacak tabii ki.

kaynak
5 yıl
Necromancer Beta Test yakında



Kapalı beta testine davetiyeler yakında tüm oyuncular içerisinden rastgele olarak seçilerek gönderilecek. Davet alırsanız eğer, forumlarda serüvenleriniz hakkında her şeyi öğrenmek, canlı akışlarınızı izlemek ve Necromancer'in karanlık güçlerini kullanırken yaşadığınız deneyimlerinizin ekran görüntülerini ve videolarını görmekten memnun oluruz.

Necromancer ve Yama 2.6.0'ın diğer bölümlerinin hala geliştirildiğini unutmayın. Bu nedenle, kapalı beta içeriği değişebilir ve mutlaka son hali temsil etmez.

Kapanış beta hakkında ek bilgi için, katılma ve sıkça sorulan soruların cevapları dahil olmak üzere aşağıda okuyabilirsiniz!

Beta Teste Nasıl Başvurabilirim :

Necromancer beta testine katılmak istiyorsanız, beta testini seçtiğinizden emin olmanız gerekir. Kaydolmak için, Hesap Yönetimi'ndeki Beta Profil Ayarları sayfanızı ziyaret etmeniz ve Beta Testleri altındaki Diablo kutusuna göz atmanız ve ardından Tercihleri Güncelle'yi tıklamanız yeterlidir. Kapalı beta programına katılabilmek için, Blizzard hesabınıza iyi bir şekilde bağlı (yani askıya alınmamış veya yasaklanmış) aktif bir Diablo III lisansına sahip olmalısınız.



Önemli Hatırlatma : Necromancer beta testini seçtiğinizde erişiminizin garantisi olmadığını (özellikle de kapalı beta davetiyemiz son derece sınırlı olduğundan), ancak en azından beta testine katılma şansınızı yarattığını bilmenizi isteriz.

Necromancer Beta Test Soru ve Cevap :

Beta testi katılımcıları, avuzdan nasıl seçilir?

Beta test cihazları, sistem özelliklerine, oyun içi etkinliklere ve şans unsuru da dahil olmak üzere diğer faktörlere göre seçilir.

Beta'ya seçildiğimi nasıl bileceğim?

Necromancer beta testine katılmaya seçildiyseniz, e-posta yoluyla bir davetiye alacaksınız. Bu davet her zaman Blizzard hesabınızla ilişkili e-posta adresine gönderilecektir.

Etkinliğe katılmanın yanı sıra beta'ya girmenin başka yolları olacak mı?

İsteğe bağlı katılmaya ek olarak, topluluğun kilit üyelerini de duruma göre bireysel olarak davet ediyoruz (Twitch yayıncıları gibi). Bununla birlikte, Necromancer beta testine davetiyeler son derece sınırlı olacak

Beta testine kaç oyuncu davet etmeyi planlıyorsunuz?

Davet ettiğimiz oyuncuların sayısı test ihtiyaçlarımıza göre belirlenecek. İlk testten sonra daha fazla oyuncuya ihtiyacımız olduğunu belirlersek, daha fazla oyuncuyu davet edeceğiz.

Beta'da hangi oyun içeriği kullanılabilir olacak?

Katılmak isteyen oyuncular, Necromancer'ın becerileri ve yeteneklerinin yanı sıra diğer Patch 2.6.0 içeriğine de erişebilecek. Buna ek olarak, zaman zaman Necromancer'e özgü yeni Legendary ve Set öğeleri de eklenecektir. Yaklaşan yama notlarımız, nelerin dahil edildiğine ilişkin tüm ayrıntılara sahip olacak.

Beta testi ne kadar sürecek?

Beta testinin sonu için kesin bir tarih belirlemedik. Beta testi tamamlanmaya yaklaştığında katılımcılara bilgi vereceğiz.

Açık beta olacak mı?

Sadece kapalı olacak. Yani sadece davetlilere özel olacak.

Bir NDA var mı?

Necromancer beta testi için açıklama sözleşmesi (NDA) bulunmamaktadır. Ekran görüntüleri almak, oyun oturumlarınızı canlı yayınlamak ve geri bildirim videoları kaydetmek için bekliyoruz. Yine de, oyunun halen devam etmekte olan bir çalışma olduğunu ve hata, grafik hataları veya diğer sorunlarla karşılaştığınızda bizlere geri bildirimde bulunmanızı bekliyor olacağız.

Mac kullanıcıları beta testine katılabilecek mi?

Evet, Mac kullanıcıları Windows kullanıcılarıyla aynı anda beta sürümüne katılabilirler.

kaynak: http://www.diablofanturkiye.com/duyurular/necromancer-beta-test-yakinda/
5 yıl
Necromancer Hakkında Yeni Bilgiler
Geçenlerde Facebook'ta, Diablo 3 ekibinin üç üyesiyle bir soru -cevap olayı yapıldı. FX Sanatçısı Julian Love, Topluluk Yöneticisi Brandy Camel ve Sr Oyun Tasarımcısı Travis Day katıldı. Bu Soru-Cevap, geçen sene BlizzCon'da ilan edilen Necromancer üzerine odaklandı. Soru-cevapta, Necromancer'in ilan tarihi veya fiyatlaması hakkında herhangi bir bilgi içermiyor malesef ama başka bilgiler mevcut. Özet olarak şu bilgileri içeriyor : (Çeviriyi tam yapamamış olabilirim kusura bakmayın :)

Diablo 3 Necromancer'ı, Diablo 2 Necromancer'ının esas alınarak kullanıldı.
Büyük bir girişim olmasına rağmen, Revive skilli geri döndü.


Necromancer, kan ve kemik odaklı olarak Witch Doktor'dan daha karanlık bir havaya sahip olacak. Ayrıca Witch Doktor'dan farklı olarak, evcil hayvanlar bir dereceye kadar kontrol edilebilir.
Necromancer'ın kullanması için yeni bir ceset mekanizması yapıldı.
Diablo 2'deki Necromancer'in Poison beceri ağacının bazı yönleri, Witch Doktor'u etkileyeceği için uygulanması planlanmıyor.


Birçok Necromancer skill'i yakın odaklı ve kişisel.
Iron Maiden skill'ini Diablo 3'te ileri götürmek için herhangi bir plan yok. (Yani olmayacak demek istiyor sanırım.)


Ölü diriltmenin sayısı hakkında henüz tanımlanmış bir numara yok (ve bir numara belirleme planı yok). Bir istemeten çok, bir sunucu performansı kaygısıdır.


Necromancerlar, sınıflara özgü olmayan herhangi bir silah kullanabilirler.
Kendi sınıf silahları olacak: Tırpanlar. Tırpan İki elli olacak.


Necromancerlar golemlere sahip olacaklar ve yeni golem tipi üzerinde çalışılıyor. 4 ila 5 tip golem planlanmaktadır.


Zarar hem Nekromancer hem de Necromancer'ın evcil hayvanlarından gelebilir.
Bir dizi Necromancer hayvanı olacak - bazıları daimi ve geçici. İskelet okçuları ve iskelet büyücüler olacak.
Necromancer şu anda DoT büyülerine sahip değildir.(Nedemek istediğini anlamadım.)
Mevcut büyüler, evcil hayvanlar ve araçlar. Bu, Necromancer'ı DoT-heavy Witch Doktor'tan ayırır.
Özel bir Necromancer formu için herhangi bir plan yok.(Wizard'ın Arcane Formu gibi demek istiyor...Keşke olsaydı bence:))
Desteğe özgü bir Necromancer için tasarım yok.
Necromancer aynı anda PC'ye ve konsollara çıkacak.
Lanetler olacak. Bir sürü lanet.
Diablo 3 Necromancer'ın hikayesi, Diablo 2 Necromancer'den farklı olacak.
evcil hayvan kontrol arayüzü, Standart kullanıcı arayüzünden farklı olmayacaktır.
Bağımsız bir paket olduğu için Necromancer'a sahip olmak için RoS'a ihtiyacınız olacağına inanılıyor.
Necromancer, şu an için 4 Set Dungeon' a sahip.
Birçok Nekromancer kan becerisi sağlığı azaltacak, bu nedenle sağlık telafi etmek için yerleşik bir çok mekanik bulunacak.
Lidless Wall kalkanının, bir Necromancer eşyası olup olmayacağı bilinmiyor.


Soru-cevap videosunu ŞURADAN izleyebilirsiniz:
5 yıl
Diablo'nun 20. Yılına Özel Etkinlik
31 Aralık'ta 20 yaşını dolduracak olan efsanevi Blizzard ARPG'si Diablo, tüm Blizzard oyunlarında kutlanacak. Blizzard Entertainment'tan bugün yayımlanan bilgilere bakılırsa, 31 Aralık tarihinde Diablo III, Heroes of the Storm, Hearthstone, Overwatch, StarCraft II ve World of Warcraft'ta Diablo rüzgarı esecek. Kısa bir süre için tüm oyunlarda Diablo temalı etkinlikler ve ekipmanlar bulunacak.



Blizzard'dan gelen açıklamada her oyun için gelecek etkinlik detayları şöyle:

Diablo III:

İlk Diablo'nun katedralini Diablo III görselleri ile baştan keşfedeceğiz. Kısa bir süre için aktif olacak bu durum, klasik Diablo'nun remake'i olarak da düşünülebilir.

Heroes of the Storm:

Diablo temalı yeni portre resimleri aktif olacak. Ayrıca Diablo temalı yeni bir Brawl haritası açılacak.

Hearthstone:

Diablo temalı yeni bir Tavern Brawl aktif olacak.

OverWatch:

Diablo sınıflarının oyun içi sprayleri aktif olacak. Ayrıca yine Diablo temalı portreler de aktif olacak.

StarCraft II:

Diablo Temalı işçi portreleri aktif olacak.

World of Warcraft:

Diablo dünyasından ilginç yaratıklar Azeroth'a ayak basacak.


Kaynak
5 yıl
PTR 2.4.3 Yama Notları
BlizzCon 2016'da bu hafta başlayacağı duyurulan 2.4.3. PTR sunucuları için getirilen yama notlarına bir göz atalım.




GENEL :

Yeni Özellik : 20th Anniversary Event

Ocak ayında başlayacak olan özel bir etkinlik .

KLASLAR :

Barbarian :

Overpower : Artık 3 kere şarjlanır. Her şarjda kritik vurma şansı cooldown'u düşer.

İTEMLER :

Klaslara özel itemler :

Crusader:

Armor of Akkhan :
Talisman of Akkhan (Amulet)
Akkhan set için 7. set parçası olarak oyuna eklendi.
Bu amulet her zaman Critical Hit Chance üzerindey hazır iken düşecek ve 3 rastgele Affix özellik olacak.

Bazı Legendary İtemlere de yeni özellikler getirildi.

Barbarian :

Saffron Wrap : Bir sonraki Overpowerhasar gücünüzü % 40-50 arttırı ve maximum 20 düşmana hasar verir.

Crusader :

Faithful Memory : Falling Sword'un her isabet ettiği düşmana Blessed Hammer 5 saniye boyunca % 50-60 daha fazla vurur.

Demon Hunter :

Hellcat Waistguard : Grenades 3-5 parça da etkili olma şansı kazandırıldı, her bir şansda % 50 fazla hasar verecek. Son parça % 800 fazla hasar verecek.
Aynı efekte aşağıdaki skillerde de etkili olacak.
Cluster Arrow – Dazzling Arrow, Cluster Bombs, Loaded for Bear
Rain of Vengeance – Anathema
Strafe – Demolition
Rapid Fire – Bombardment

Witch Doctor :

The Barber : Spirit Barrage artık direk hasar vermeyecek ama hasarları emecek.
Her şarjda düşmana % 15-20 hasar verir.

Wizard :

Manald Heal : Arcane harcadığınızda Lightning hasarlarınız 5 saniye içinde % 20-25 daha fazla vurur.

Özelliği değişen itemler :

Crusader :

Defender of Westmarch : Saniye başına Wolf yaratma gücü kaldırıldı.
Artık Block sonunda hasar verebilecek.

Witch Doctor :

Jeram's Bracers : Artık 12 levelde değil 31 level itibariyle düşecek.

SEZONLAR :

Season Journey :

The Destroyer ve Guardian görev başlıkları artık Ancient Legendary level 30 ve Lvel 40 kullanımı istemeyecek.

Conqueror görevi artık Ancient Legendary iteme 50 level legendary gem gücü eklemeyi isteyecek.

ADVENTURE MODU :

Bountyler :

Aşağıdaki Bounty görevlerindeki yaratık öldürme sayıları düşürüldü

Kill Aloysius
Kill Axegrave
Kill Bholen
Kill Captain Donn Adams
Kill The Crusher

Riftler :

The Cesspools haritası yeniden dizayn edildi.
Yaratıkların rift haritalarındaki kümelenme ve boş harita durumları düzenlendi.

Greater Riftler :

Yaratıkların rift haritalarındaki kümelenme ve boş harita durumları düzenlendi.
Artık bir sonraki katta bir önceki katta karşınıza çıkan yaratıklardan farklıları karşınıza çıkacak.
Her katın ilk girişindeki belli bir kısımda yaratık olmayacak.
Bazı yaratık türlerininin Champion ve Elite türleri oyuna eklendi.

Greed’s Realm :

Greed’s Realm portalı artık Greed'in Chestini açtıktan 60 saniye sonra kapanacak.

Haritalar :

Pandemonium Fortress Level 2 'nin Adventure modundaki portal yeri değişti.

YARATIKLAR :

Yaratıkların sağşık durumları dahada iyileştirildi.

Düşman Affix'leri :

Shielding : Shield kullanan yaratıklardan son kalanı artık bu özelliği kaybedecek.
Reflects Damage : Artık oyuncuya sürekli vurmak yerine parça parça etkili olacak.
Electrified : Eskisinden daha etkilidir. Arka arkaya daha fazla hedefte etkili olur.
Juggernaut : Juggernaut yaratıklarıkları artık crowd control effect oranınızdan etkilenmeyecek ama diğer yaratıklardan daha yavaş hareket edecekler.

BOSSLAR :

Belial :

Normal ve büyük versiyonları arasındaki geçiş hızlandırıldı.

OYUN OYNANABİLİRLİK KALİTESİ :

Mystic'ten artık itemleri renklendirmek mümkün olacak (Dyes)

PTR Kurulumu için şu yolu izleyebilirsiniz:


PTR nasıl kurulur :

Herkese Açık Test'e (PTR) katılabilmek için öncelikle içerisinde orjinal Diablo III bulunan bir hesaba ihtiyacınız var. Eğer böyle bir hesabınız varsa ve teste katılmak istiyorsanız hemen giriş yapın ve aşağıdaki adımları izleyin.

1) Battle.net Application'da Diablo 3 oyununu başlattığınız bölümde server seçtiğiniz kısımda PTR: Reaper of Souls seçeneğini tıklayın.
2) Karşınıza bir İnstall sayfası gelecek. Buradan sürekli ileri seçeneklerini tıklayarak PTR'nin kurulma işlemlerini başlatın.
3) PTR install işlemi bittiğinde gene aynı server seçilen bölümden PTR: Reaper of Souls'u tıkladığınızda PTR servera bağlanmış olacaksınız.

Oyuna bağlandığınızda gerçek oyundaki karakterlerinizi test sürümüne kopyalayabilirsiniz. Fakat test sunucusundaki karakteriniz orjinal oyununuzdaki karakterinizi etkilememektedir. Yani örneğin Hardcore bir karakterinizi test sürümüne kopyalayıp onu öldürürseniz orjinal oyundaki karakterinize hiçbir şey olmayacaktır. Bu kopyalama işlemi yalnızda bir bölge için geçerlidir. Yani Avrupa, Asya ve Amerika bölgelerinden yalnızca birindeki karakterleri kopyalama hakkınız bulunmaktadır. Kopyalama işlemini istediğiniz kadar tekrarlayabilirsiniz ancak her kopyalama sonrasında test sürümünde gerçekleştirmiş olduğunuz eski kayıtlarınız tümüyle silinecek ve yerine yeni kopya yazılacaktır.
5 yıl
BlizzCon Recap : Gün 2


İkinci gün daha çok soru cevap şeklinde geçti ve bir önceki gün bahsedilmeyen bazı noktalara değinildi.

Konsollara Sezon Geliyor :

PC ve Mac sürümlerinde sekizinci sezon yaşanırken konsoldan oyuna devam edenler için henüz sezonun ne olduğunu bilen yoktu artık bu maziye karışıyor çünkü PS4 ve Xbox One! içinde gelecek. Ayrıca tüm set itemler ile elde edilen başarılar da konsollara gelirken her sezona yeni petler ve kozmetik itemlerde konsollardaki yerini alacak.

Sezon gelmekle kalmayacak diğer oyuncular ile yarışma fırsatınız olacak ve dereceleriniz lidertablolarında yer alacak, ne zaman mı ? önümüzdeki yıl içerisinde konsollardaki yerini alacak sezon ve sezon journey.





Craft materyalleri için yer kaplama sorunu :


Craft materyalleri bu oyunda olmaz ise olmazlarımızdan ama bir sorunları var oda o kadar çok item çeşidinin yanında çok fazla yer kaplamaları, artık hepsini tek bir kalemde görebileceğiz.



Yeni itemler, yeni yaratıklar ve daha fazlası :

İmproving Rifts ve Greater Rifts'ler içinde sizleri zorlayacak yeni yaratıkların oyuna gelmesi planlanıyor ve tabiki yeni Legendary item güçleri, yeni itemlerde oyundaki yerini alacaklar. İlerleyen zamanda Legendary gemleri ücretsiz geliştirme olanakları da oyundaki yerini alacak.

Myriam the Mystic içinde itemleri renklendirmek için artık bir sayfa daha yer alacak ve itemleri boyamak artık daha kolaylaşacak.

Bir çok Legendary iteme de yeni Legendary güçler kazandırılacak.




Bütün haritaları keşfetmek :


Adventure modunda oynanmak üzere yeni iki harita oyuna ekleniyor. Bunlardan ilki Act II için The Shrouded Moors bölgesi. Yağmurlu, rüzgarlı bir çöl ortamı sunacak bizlere. Diğer harita ise Sancuarty içinde yer alacak olan Temple of the Firstborn.





Challenge Rift :

Önümüzdeki yıl içerisinde yeni bir Rift çeşidi olan Challenge Rift'de oyunda yerini alacak. Bu Rift'ler her hafta açılacak olan Dungeon benzeri haritalarda buildlerini yarıştıracak ve o haftayı lider kapatmaya çalışacaklar.

Diğer soru ve cevap bölümünden elde edilen notlar :

- Artık Riftleri ölmeden tamamlarsanız bir adet daha bedava gem geliştirme fırsatı yakalayacaksınız.
- Greater Rift'ler için yaratıkların kümelenme ve dağılımlarında iyileşmeler olacak. Çok fazla boş alan olmayacak.
- PTR önümüzdeki hafta başlıyor ve bu PTR'de Anniversary Event, Yeni Legendary itemler, Mystic arayüz değişiklikleri , ve Rift geliştirmeleri test edilecek.
- Armory, Necromancer, Challenge Rifts, Crafting Arayüzü ve eni bölgeler ise daha sonra test edilecek.


kaynak
DH Mobil uygulaması ile devam edin.
Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin.
Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.