Şimdi Ara

Oyun geliştiricileri Sony'den PS5'in 16 çekirdekli işlemciye sahip olmasını istemiş

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
1.268
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Oyun geliştiricileri Sony'den PS5'in 16 çekirdekli işlemciye sahip olmasını istemiş



    Daha önce de birçok kez bahsi geçtiği gibi Sony, PlayStation 5'i geliştirirken oyun geliştiricileri ile çok yakın çalışarak onların istediği türde bir cihaz yapmaya çalıştı. Geçtiğimiz günlerde de PS5'in mimarı olan Mark Cerny bu süreç ile ilgili bir bilgi paylaştı.



    Geliştiriciler İşlemciyi 16 Çekirdekli İstemiş



    Geçtiğimiz günlerde Wired şle bir röportaja katılan Mark Cerny, geliştiricilerin özellikle işlemci konusunda spesifik bir istekleri olduğunu belirtti. Geliştiriciler şu anda Zen 2 mimarili 8 çekirdekli işlemci kullanan PlayStation 5'in 16 çekirdekli bir işlemciye sahip olmasını istemiş. Ancak bu istek gerçekleşirse GPU'dan ödün vermek zorunda kalındığını anladıklarında bu isteklerinden vazgeçmişler. 



    Ayrıca Bkz.Battlefield 2042, Steam tarihinin en çok olumsuz yorum alan 10 oyunundan biri



    Mark Cerny verdiği röportajda şu ifadeleri kullandı: "Geliştiriciler ile konuştuğumuzda 16 çekirdekli işlemci isteyen geliştiriciler vardı. Geliştiricilere bunu yapabileceğimizi ancak bu sefer de GPU'nun küçülmek zorunda kalacağını söylediğimizde hemen bu isteklerinden vazgeçtiler.".




    Kaynak:https://www.tweaktown.com/news/82879/game-devs-asked-sony-for-16-core-cpu-in-the-playstation-5/index.html







  • Haber için teşekkürler, emeğine sağlık fakat eleştirmeme izin ver.

    2 cümleden oluşan bir haber için aynı şeyi tekrar tekrar yazmak DH nin alışkanlığı haline geldi. Kelime kotası doldurmak için komik duruma düşülüyor.

    Haberin tek cümlesi: "Geliştiriciler ile konuştuğumuzda 16 çekirdekli işlemci isteyen geliştiriciler vardı. Geliştiricilere bunu yapabileceğimizi ancak bu sefer de GPU'nun küçülmek zorunda kalacağını söylediğimizde hemen bu isteklerinden vazgeçtiler." NOKTA
  • Haber için teşekkürler, emeğine sağlık fakat eleştirmeme izin ver.

    2 cümleden oluşan bir haber için aynı şeyi tekrar tekrar yazmak DH nin alışkanlığı haline geldi. Kelime kotası doldurmak için komik duruma düşülüyor.

    Haberin tek cümlesi: "Geliştiriciler ile konuştuğumuzda 16 çekirdekli işlemci isteyen geliştiriciler vardı. Geliştiricilere bunu yapabileceğimizi ancak bu sefer de GPU'nun küçülmek zorunda kalacağını söylediğimizde hemen bu isteklerinden vazgeçtiler." NOKTA



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ac1DBuRN -- 22 Kasım 2021; 14:33:39 >
  • Ben Microsoft ve Sony'nin 16GB GDDR6 ram ve 8/16 Zen2 işlemci konusunda anlaştıklarına inanıyorum ki çoklu platform oyunlarda sıkıntı çıkmasın. Gerisinin çoklu platform oyunlara etkisi fazla olmayacaktır. Çözünürlük dinamik zaten.

  • Ps4'te Minecraft'ım kasıyor, daha ne olsun :D

  • Bu istekleri büyük ihtimal Ps5 pro da gelebilir.12-16 core(24-32 threads) cpu 6800xt gücünde gpu

  • Acaba pro modelinde olabilir mi bu işlemci ve ekran kartının yükseltilmesi.

  • Ac1DBuRN kullanıcısına yanıt

    Wired'ın yayınladığı videoda daha pek çok şeyden bahsediyor Mark Cerney ama videoyu izlemektense kaynak gösterdikleri haberi aynen yazmaya çalıştıkları için, videoda geçen tek cümleyi defalarca yazmış. Kalite yerlerde.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1ses1 kullanıcısına yanıt
    Pek zannetmiyorum. Çünkü birinde 8 çekirdekli değerinde 16 çekirdekli işlemciye göre oyun yapılması gerekecek. Bunu işlemci yükünü dağıtmak olarak düşünmeyin, bu oyunun çalışma mantığını bırakın oyunun ana fikrini bile değiştirir. Ama derseniz ki 16 çekirdekli versiyonda daha fazla npc var, ot var, böcek var; işte bunlar işin süs tarafı. Esas oyun 16 çekirdekli yapıya göre bina edilse ne bileyim hep yeni nesil ps5'de spiderman oyunu öne çıkarıldı ya o tip nesil geçişler gibi deneyim farkı yaşardınız. Bu nesilde ne yazık ki oyunlar 8 çekirdeğe göre temellendirilecek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi .T. -- 22 Kasım 2021; 18:48:5 >
  • .T. . kullanıcısına yanıt

    Şöyle birim durum var plasytationda pro modeli ile normal modelleri oyun güncellemesi ile pro göre uyum sağlıyor ve 60 kare yada 4k gibi opsiyonlar sunuyor aynı şekilde GOW ps5 güncelleme ile destek gördü . Bu güncelleme oyun firmalarının güncellemesi ile oluyor. Her oyun bunu yapmadı yani konsol pc gibi davranmıyor oyun yapımcısının elinde olan birşey gibime geliyor. Mesela tomb raider da pro olmadan önce seöenek yoktu performasn yada 60 kare opsiyonuı güncelleme ile geldi gibi.


    Buna istinaden işlemci de yikseltilip güncelleme ile desteklenebilir. Bu arada bu özellikler her oyun için geçerli değil yapan var yapmıyan var bunu Sony yapmıyor.

  • 1ses1 kullanıcısına yanıt
    İşte bitmiş bir oyunu ne kadar güncelleyebilirsiniz, bu grafik yükseltmeye pek benzemez. Fazladan grafik çizmek yeni ekran kartlarını zorlamaz, yapımcıyı zorlamaz. Cpu'nun kare hızıyla, çözünürlükle pek bir alakası yok; yapay zeka ve fizik kısmını, oyun haritasındaki değişkenlerin hesaplamasını etkiler. Bunları kodlamak çok zor şeyler. Bunlar oyun yapımcılarının uğraşmak istemedi detaylar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi .T. -- 22 Kasım 2021; 20:16:51 >
  • Ya arkadaş bu oyun yapımcılarıda ne boşboğaz adamlar sen önce pc de 8 çekirdeğe tam anlamıyla destek ver sonra konsolda 16 çekirdek görelim boş boş isteklerde bulunuyolar. 10 yılı geçti hala 8 çekirdeği adamakıllı kullanan oyun yok ve hala 2 çekirdek ve dx11 destekli oyunlar sunuluyor pc ye siz önce dx12 yi ve 8 çekirdeği tam anlamıyla kullanın sonra konuşun!

  • DH Misafiri D kullanıcısına yanıt

    Pc de değişken marka ve model işlemci nevcut ki ekran kartından bahseetmiyorum bile. Tek bir işlemci modeli ve ekran kartına destekliyecek oyun yapılırda pc deki bu çeşitliliğe kim yapacak.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.